Napakoru!!

BikiniGirlie;)

Harkitsen vakavasti napakorun ottoa.
Haluaisin nyt vain tietää kaiken, siis kaiken, mitä napakoruista voi tietää. Siiiiiiiis, kertoisitteko tietonne napakoruista, napakoruihin liittyvistä asioista, kun tässä vielä vähän harkitsen..

Vastauksia odotellen.. :)

14

5005

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omistan

Jos haluat tietää todellakin napakorusta niin käyppä tuolla paljon mainituilla yazka.com sivuilla.Sieltä löydät varmasti tietoa.
      Itse otin n.4 kuukautta sitten napakorun eikä ole vieläkään parantunut kunnolla. Ajattelin että odotan sen väh. 6 kk ja että se on varmasti parantunut ennen kuin vaihdan korua. Eli napa on kohta jonka parantuminen kestää kaikista pisimpään (vuotaa sisältä)
      Kaikki sanoivat minulle (en halua pelotella;)) ettei se napakorun laitto satu, mutta minusta se koski vaikka omistan pari tatuointia jo sitä ennen, jokaisella kipukynnys ja kivun kokeminen eri kohdissa tietenkin yksilöllistä.
      Enpä minä osaan sen kummemmin napakoruista sulle kertoa, MINUN MIELESTÄ kaunein lävistys. Ja sen kanssa täytyy olla kärsivällinen, antaa parantua rauhassa. Tunnen pari kaveria joilla (renkaalla otettu) tulehtu vatsalihakset joka suunnalta, mutta en tiedä mistä se sitten johtu. Muilta en ole kuullutkaan moista.
      Kysy hieman tarkemmin mitä eritoten haluat tietää, jokainen osaa varmasti edes jotain vastata sinulle.

• Nala_81

napakorun parantuminen kesti vuoden, on ollut sen jälkeen helppo.
        Mulla on ollut se kesällä neljä vuotta. Koru kannattaa ottaa mieluummin talvella, koska kesällä siihen menee helpommin bakteereja, kun käy uimassa yms. Sen takia minulla kestikin niin kauan parantua.
        Itse tykkään napakorusta todella paljon, enkä ole kyllästynyt vaikka on ollut noinkin kauan. Kyllähän sen otto koski, mutta kerran se kirpaisee. Kun hoitaa oikein, säästyy paljolta: kivulta ja vaivalta.

• sähäkkä

...täytti tänään kuukauden. Napakorun otto kuukausi sitten ei sattunu juurikaan, vähän nipisti ja ekan viikon se oli "loistavassa" kunnossa. sit kävin hetkisen saunassa ja sen jälkeen ollut hieman punoittava. Mutta ei kipee sillee ettei vois nukkuu mahallaan tms. Välillä parempana välillä huonompana. Ei kuitenkaan vuoda mätää. ja kärsii käydä lenkillä ja aerobicissä hyvästi. Uskon että vielä se parantuu kokonaan :) se saunassa käynti sitä ärsytti siks en aio saunaan mennä ennenkö täysin parantunu.Muilta tän viestin lukijoilta oisin halunnu kysyy et onks teillä ollu samoi kokemuksia korun kans kun mulla.

Ihana koru kuitenkin on. Suoraan laitettiin tappi, paranee kuulema nopeemmin:)

• Anzukka

Mulla on 2kk vanha napalävistys,joka on jo nyt aivan loistavassa kunnossa.vaihdoin jo pari päivää sitten uuden korunkin,en voinut vastustaa kiusausta kun löysin niin ihanan :D Reikä ei kärsinyt siitä mitenkään,eli on ihan yhtä loistavassa kunnossa,itse asiassa "ensikoru" alko jo häiritsemään aika lailla,koska on niin pitkä sen vuoksi että "mahtuu" sitten turvota.

Napalävistys on musta kaunein ja "siroin" lävistys,verrattuna vaikka johonkin huulilävistykseen (ei niissä mitään vikaa,mutta you know)..Minulla laittaminen ei sattunut lainkaan,ei edes pihdit,vaikka kaikki juuri niistä sanoo että sattuu ihan älyttömästi :) Kaikilla on tietysti omat kipukynnyksensä..

Suosittelen ehdottomasti napakorun ottamista..Vakavat tulehdukset ovat tosi harvinaisia,mutta jos tulehdus mahaan leviää,se tosiaan on vakava,mutta tosi epätoden-näköistä..Ei siis pelottelua,mut riskit on hyvä tietää.!Napalävistyksen kuten muidenkin lävistysten hoito ja hygieniasta huoehtiminen on erittäin tarpeellista.

Napalävistyksen oton jälkeen et ainakaan kahteen viikkoon saa saunoa tai käydä uimassa,varsinkaan kloorivedessä.!Tuoreen lävistyksen kanssa esim.vatsallaan nukkuminen voi olla vaikeaa,mutta ehkä sen kestää,sen verran ihana tää lävistys kuitenkin on :) :)

Mitäköhän vielä.?hmmm..No kysele jos tulee mieleen jotain..Moikka,ja kivaa talven loppua ja tulevaa kevättä kaikille :)

P.S. Tiedäthän myös että napakoru voi kasvaa ulos,eli elimistö hylkii vierasta esinettä sisällään ja rupeaa työntämään sitä ulos.!)

• BikiniGirlie;)

Kiitos kaikille vastanneille!! Kiiiitos! :)

Mukavaa kevään jatkoa ja kesän odotusta! :) Kesällä napakorujakin voi näkyä.. ;)

• ruusu-rinsessa

Niin, siis haluan täsmentää, että banaanikorulla paranee parhaiten, ei siis tapilla. Itselläni on ollut napakoru vähän yli kuukauden ja aivan mahtava fiilis! Saunassa olen käynyt monta kertaa ja ei mitään ongelmia. Hoitanut tietenkin huolella ja rakkaudella. Eikä ottaminen sattunut, kun näin jälkeenpäin miettii... siinä tilanteessa se tietty muka sattu, koska sen ajatteli sattuvan.

Ja saunaan saa mennä vaikka heti!!! Sauna ei tee pahaa. Myös meri ja järvivedessä saa käydä uimassa, kunhan muistaa huuhdella hyvin sen jälkeen. Kloorivettä on hyvä välttää ainakin kuukauden.

• DaiGaDuu
        ruusu-rinsessa kirjoitti:

Niin, siis haluan täsmentää, että banaanikorulla paranee parhaiten, ei siis tapilla. Itselläni on ollut napakoru vähän yli kuukauden ja aivan mahtava fiilis! Saunassa olen käynyt monta kertaa ja ei mitään ongelmia. Hoitanut tietenkin huolella ja rakkaudella. Eikä ottaminen sattunut, kun näin jälkeenpäin miettii... siinä tilanteessa se tietty muka sattu, koska sen ajatteli sattuvan.

Ja saunaan saa mennä vaikka heti!!! Sauna ei tee pahaa. Myös meri ja järvivedessä saa käydä uimassa, kunhan muistaa huuhdella hyvin sen jälkeen. Kloorivettä on hyvä välttää ainakin kuukauden.

Koska tulehdus vaara on erittäin suuri!
        Ja se on oikeastaan ihan sama, ottaako lävärin banaanilla vai renkaalla, sillä EI ole paranemisen kannalta väliä.

• zfjjfzgjg
        DaiGaDuu kirjoitti:

Koska tulehdus vaara on erittäin suuri!
        Ja se on oikeastaan ihan sama, ottaako lävärin banaanilla vai renkaalla, sillä EI ole paranemisen kannalta väliä.

Saunaan voi mennä, jos huuhtelee lävistyksen huolellisesti heti saunomisen jälkeen. Rengas kasvaa helpommin ulos kuin ns. banaani. Yleensä banaanilla otettu lävistys paranee nopeammin.

• ...
        zfjjfzgjg kirjoitti:

Saunaan voi mennä, jos huuhtelee lävistyksen huolellisesti heti saunomisen jälkeen. Rengas kasvaa helpommin ulos kuin ns. banaani. Yleensä banaanilla otettu lävistys paranee nopeammin.

Tästäkin asiasta voi niin montaa mieltä olla ja tuntuu et joka lävistys liikkeessä sanotaan eri tavalla.

• ruusu-rinsessa

Sauna ei tee pahaa, ja tottahan toki se napakoru huuhdellaan. Niinkuin ohjeena on, että jokapäivä 5minsaa mahdollisimman kuumalla vedellä!

• ....

Sauna ei tee pahaa, ja tottahan toki se napakoru huuhdellaan. Niinkuin ohjeena on, että jokapäivä 5minsaa mahdollisimman kuumalla vedellä!

elikkäs. Jokainen varmaan tekee niillä ohjeilla, mitä on annettu. Ja mitkä on hyväksi koettu. olen kaikki viisi lävistystäni hoitanut ottos tattoon ohjeilla, missä kehotetaan välttämään saunaa viikkoon. ja käyttämään HAALEAA vettä ja septidiniä. Eli jokainen liike varmaan antaa eri ohjeet.
        Turha kinastella.

• ruusu-rinsessa
        .... kirjoitti:

elikkäs. Jokainen varmaan tekee niillä ohjeilla, mitä on annettu. Ja mitkä on hyväksi koettu. olen kaikki viisi lävistystäni hoitanut ottos tattoon ohjeilla, missä kehotetaan välttämään saunaa viikkoon. ja käyttämään HAALEAA vettä ja septidiniä. Eli jokainen liike varmaan antaa eri ohjeet.
        Turha kinastella.

Varmasti joka liikkeessä annetaan erilaisia ohjeita, mutta kyse on siitä, että kenellä on pisin historia ja kokemus lävistyksistä, niin uskon heillä olevan parhaimman tiedon. Ja tässä tapauksessa kyse on yazkasta! Mitä pahaa saunassa sitten on? Ei mitään ja ihminenhän puhdistuu kuona-aineista siellä, kun hikoilee. Sitten vaan huuhtelee tietty haavan saunan jälkeen, mutta ei pesuaineella...

• Minäpä vain

Haluaisin kysyä että kasvaako koru helposti ulos ? monilla kavereillani on nimittäin kasvanut napakoru ulos.

• IidaMeow

Tosiaan, melko yksilöllistä tuon parantumisajan kanssa. Itselläni tuo kyseinen parantuminen ei kestänyt kauaakaan - puhutaan ihan max. kuukaudesta. Eikä sen jälkeen ole myöskään tulehtunut tai märkinyt lainkaan.

Ihan perusohjeena tietysti voi antaa että joka kerta suihkussa liikuttelee korua edestakaisin "lävistysreiässä", puhdistaen sen vedellä. Varmasti joku desinfiointiaine (septidin tms) on hyödyksi parantumisvaiheessa.

Napakorun ottaminen sattui itselläni enemmän kuin esimerkiksi kielikorun ottaminen. Ikävä nipistys, mutta jos on kaunis vatsa, niin hyvältä näyttää :)

Napakorun uloskasvaminen johtuu pitkälti siitä, minkälainen napa kullakin ihmisellä on. Toisilla se kasvaa ulos helpommin kuin toisilla. Lävistäjä voi myös rei'ittää navan huonosta kohtaa, jolloin kasvaa helpommin ulos. Mulla ei ole itse kasvanut lainkaan ulos, hyvin tuossa mukana roikkuu!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      235
      3305
    2. Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset

Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard
      Maailman menoa
      30
      2390
    3. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      328
      2094
    4. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      79
      2022
    5. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      108
      1921
    6. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      41
      1787
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      32
      1691
    8. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      32
      1482
    9. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      125
      1351
    10. Särkyneelle sydämelle

Särjin sun sydämen En voi lakata itkemästä Minuun tekee kipeää Koska sinuunkin. Että näin.. En ole runoilija😂
      Suhteet
      30
      1340
    Aihe