Hyvä syy ostaa Tesla

Anonyymi

Vaikuttaa siltä, että mikään muu autonvalmistaja, mukaanlukien VW, ei ole sähköautojen valmistamisen ja myymisen kanssa tosissaan. Taustalla on melko todennäköisesti halu markkinoida, valmistaa ja myydä polttomoottoriautoja hamaan tulevaisuuteen. Taustalla on todennäköisesti myös Big Oil, joka yhdessä polttomoottorivalmistajien kanssa haluaa vähintään, ellei jopa lisätä, liiketoimintaansa. Poislukien Norja, joka jo teki yhden päätöksen olla aloittamatta uuden öljylähteen poraamista. Eihän se öljy sieltä mihinkään katoa, jos sitä joskus tarvitaan ja Norja panostaa täysin muihin asioihin kuin öljyn poraamiseen. Mutta Norja on poikkeus.

Joten, jos ostat sähköauton, osta Tesla. Se on samalla myös kannanotto paremman tulevaisuuden puolesta. Ja onhan se lisäksi paras, luulisi siinä olevan jo tarpeeksi syytä.

35

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei uskalla ostaa markkinoiden epäluotettavinta autoa, missä ovenkahvatkin kulutusosia, joiden vaihto maksaa tuhansia.
      Lisäksi niitä kahvoja voi joutua odottamaan kuukausia, minkä aikaa auto pahimmillaan seisoo korjaamon pihassa.
      Lisäksi auton muu laatu on alempaa tasoa kuin Skodalla, vaikka hinta yli Mersun. Meluisia ja muovisia kippanoita.
      Niin ja se ainoa huolto Vantaalla, ja kun ei itse asu pks:llä, niin hitonmoinen vaiva kuskata autoa sinne kerran kuukaudessa korjattavaksi.

      • Anonyymi

        Höpöhöpö. Kateellisen jorinoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö. Kateellisen jorinoita.

        No ei, en hauku kalliita autoja yleisesti, vaan juuri Teslaa.


    • Anonyymi

      https://cleantechnica.com/2019/02/23/call-and-response-the-great-model-3-consumer-reports-reliability-kerfluffle/

      Katsokaapa tätä uskonlahkolaisten julistusta. Consumer Reports kehdannut pilkata jumalaa, joten ”uutissivustona” esiintyvä Teslan rinkirunkkaajien sivusto tekee äärimmäisen puolueellisen ”tyrmäyksen” CR:n kritiikille.
      Tärkeimpänä aseenaan rinkirunkuilla on se, että CR:n tiedot perustuvat ihan ”vanhentuneeseen” dataan eli uusimpaan mahdolliseen dataan, mikä nyt sattuu olemaan viime vuodelta. Mitään todisteita ei ole siitä, että asiat olisivat nyt paremmin, mutta koska kyseessä on uskonlahko, niin rinkirunkut ovat vakuuttuneita, että Tesla on korjannut kaikki viime vuonna esiintyneet ongelmat ja nyt ostettu Model 3 on aivan eri maata kuin aiemmat, vialliset. Todisteeksi riittää se, että Tesla vannoo parantavansa koko ajan sekä se, että kovin monen upouusi Model 3 ei ole ehtinyt leviämään tai ainakaan moni kuukauden vanhan omistaja ei ole ehtinyt valittamaan leviämisestä isosti ja julkisesti.

      Eipä ole tällaista uskonkiihkoa nähty länsimaissa vuosikymmeniin.

      • Anonyymi

        Hienoa, että Tesla reagoi käyttäjiltä saamaansa palautteeseen ja tarttui asiaan pikaisesti ja homma on nyt hoidossa. Esimerkillistä toimintaa! Mieleeni tulee VW:n TSI, TDI DSG ja mitä vielä ongelmat, Mersun ruostuminen, ja kaikki muut polttomoottorivalmistajia niin usein vaivaavat ongelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, että Tesla reagoi käyttäjiltä saamaansa palautteeseen ja tarttui asiaan pikaisesti ja homma on nyt hoidossa. Esimerkillistä toimintaa! Mieleeni tulee VW:n TSI, TDI DSG ja mitä vielä ongelmat, Mersun ruostuminen, ja kaikki muut polttomoottorivalmistajia niin usein vaivaavat ongelmat.

        Ei tollo, ei. Tesla lupasi reagoida. Mitään näyttöä parannuksesta ei kuitenkaan ole.


    • Anonyymi

      Tesla 3 myyntikasvu ihan omissa prosenteissaan USAssa:
      http://www.goodcarbadcar.net/2019/05/april-2019-the-best-selling-cars-in-america-every-car-ranked/
      Vielä enemmän Euroopassa:
      https://www.teslarati.com/tesla-sales-leap-400-percent-model-3-push-germany/ (400%)
      Kolmessa Euroopan maassa myyntiykkönen:
      https://cleantechnica.com/2019/04/17/tesla-model-3-best-selling-car-of-any-type-in-netherlands-norway-switzerland/
      Lähes 500% lisääntynyt myynti Saksassa:
      https://cleantechnica.com/2019/04/14/tesla-453-sales-growth-in-germany-in-march-thanks-model-3/

      Enpä haluaisi olla minkään muun automerkin myyjä tässä tilanteessa! Tesla Tesla Tesla

      • Anonyymi

        No, Tesla taitaa olla ainoa, joka kasvattaa myyntiään. Eikä mitenkään ihme, ihmiset haluavat sähköautoja ja Tesla on niistä paras.


      • Kun lähtee nollasta(Tesla) on helppoa kasvattaa myyntejä kymmeniä prosentteja, mutta jos lähtee 500 000 kpl, niin vaikeata nostaa edes muutamaa prosenttia.
        USAssa:
        http://carsalesbase.com/us-car-sales-data/tesla/tesla-model-3/

        Tesla Model 3 Myynnit 2018 Syys-, loka-, marras-, joulukuussa:
        22 000 kpl, 18 000 kpl, 19 000 kpl, 25 000 kpl
        Myynnit 2019 Tammi-, helmi-, maalis-, huhtikuussa:
        7000 kpl, 6000 kpl, 10 000 kpl, 10 000 kpl.

        Model S samat v. 2018 Syys-joulukuu 3800, 1400, 2800, 3300.
        2019 880, 800, 2300, 830 kpl
        Model X samat 2018 v. 4000kpl, 1200 kpl, 3200kpl, 4100 kpl
        2019 tammi-huhtikuu 950kpl, 1100 kpl, 2200kpl, 1050kpl

        SuomessaTesla Model 3 v. 2019:
        helmikuussa 37kpl, maaliskuussa 146kpl, huhtikuussa 91kpl.
        Minun silmään ei näytä kovin kovalta kasvulta.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Kun lähtee nollasta(Tesla) on helppoa kasvattaa myyntejä kymmeniä prosentteja, mutta jos lähtee 500 000 kpl, niin vaikeata nostaa edes muutamaa prosenttia.
        USAssa:
        http://carsalesbase.com/us-car-sales-data/tesla/tesla-model-3/

        Tesla Model 3 Myynnit 2018 Syys-, loka-, marras-, joulukuussa:
        22 000 kpl, 18 000 kpl, 19 000 kpl, 25 000 kpl
        Myynnit 2019 Tammi-, helmi-, maalis-, huhtikuussa:
        7000 kpl, 6000 kpl, 10 000 kpl, 10 000 kpl.

        Model S samat v. 2018 Syys-joulukuu 3800, 1400, 2800, 3300.
        2019 880, 800, 2300, 830 kpl
        Model X samat 2018 v. 4000kpl, 1200 kpl, 3200kpl, 4100 kpl
        2019 tammi-huhtikuu 950kpl, 1100 kpl, 2200kpl, 1050kpl

        SuomessaTesla Model 3 v. 2019:
        helmikuussa 37kpl, maaliskuussa 146kpl, huhtikuussa 91kpl.
        Minun silmään ei näytä kovin kovalta kasvulta.

        "Kun lähtee nollasta(Tesla) on helppoa kasvattaa myyntejä kymmeniä prosentteja,"

        Tesla lähti nollasta muutama vuosi sitten ja on nyt myydyin auto Norjassa, Sveitsissä ja Alankomaissa, kymmenen myydyimman joukossa USA:ssa jne. Ihan hyvin muutaman vuoden olemassaolon aikana.

        EIKÄ TESLA EDES MAINOSTA!

        Naurattaa lukea keskiviikkoisia automainosliitteitä. Merkit mainostavat, mainostavat ja mainostavat, TESLA EI JA SILTI MYY HYVIN!

        Esimakua tulevasta. Jos merkillä ei ole sähköautoa, merkki on pulassa. Mikä merkki tulee ensimmäiseksi mieleen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kun lähtee nollasta(Tesla) on helppoa kasvattaa myyntejä kymmeniä prosentteja,"

        Tesla lähti nollasta muutama vuosi sitten ja on nyt myydyin auto Norjassa, Sveitsissä ja Alankomaissa, kymmenen myydyimman joukossa USA:ssa jne. Ihan hyvin muutaman vuoden olemassaolon aikana.

        EIKÄ TESLA EDES MAINOSTA!

        Naurattaa lukea keskiviikkoisia automainosliitteitä. Merkit mainostavat, mainostavat ja mainostavat, TESLA EI JA SILTI MYY HYVIN!

        Esimakua tulevasta. Jos merkillä ei ole sähköautoa, merkki on pulassa. Mikä merkki tulee ensimmäiseksi mieleen?

        Tesla mainostaa mm. referral-järjestelmänsä avulla. Esimerkiksi Tesla Björnille maksettu jo jotain puoli milliä näin.

        Teslan hyvä myynti on kovin suhteellista. Ei sillä missään vielä isoa markkinaosuutta ole.

        Ja painu vittuun ulisemaan Toyota-katkeruuttasi, se ei tähän liity.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Kun lähtee nollasta(Tesla) on helppoa kasvattaa myyntejä kymmeniä prosentteja, mutta jos lähtee 500 000 kpl, niin vaikeata nostaa edes muutamaa prosenttia.
        USAssa:
        http://carsalesbase.com/us-car-sales-data/tesla/tesla-model-3/

        Tesla Model 3 Myynnit 2018 Syys-, loka-, marras-, joulukuussa:
        22 000 kpl, 18 000 kpl, 19 000 kpl, 25 000 kpl
        Myynnit 2019 Tammi-, helmi-, maalis-, huhtikuussa:
        7000 kpl, 6000 kpl, 10 000 kpl, 10 000 kpl.

        Model S samat v. 2018 Syys-joulukuu 3800, 1400, 2800, 3300.
        2019 880, 800, 2300, 830 kpl
        Model X samat 2018 v. 4000kpl, 1200 kpl, 3200kpl, 4100 kpl
        2019 tammi-huhtikuu 950kpl, 1100 kpl, 2200kpl, 1050kpl

        SuomessaTesla Model 3 v. 2019:
        helmikuussa 37kpl, maaliskuussa 146kpl, huhtikuussa 91kpl.
        Minun silmään ei näytä kovin kovalta kasvulta.

        Mikä muu sähköauto on myynyt paremmin? Polttikset painii eri sarjassa, vain idiootti vertailee niiden myyntiä keskenään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä muu sähköauto on myynyt paremmin? Polttikset painii eri sarjassa, vain idiootti vertailee niiden myyntiä keskenään.

        Sähköautot jää pieneen marginaaliin, ihan kuin itsekin totesit. Sähköauto voitti vuosisadan alussa höyryauton, polttomoottoriauto voitti sähköauton.
        Sähköautoa on hypetetty ja annettu rahallista tukea ym. mm. Suomessa, mutta kauppa ei käy.

        Suomessa:
        Tammi-, helmi-, maalis-, huhtikuussa v. 2019 myytiin:
        Henkilöautoja:
        tammikuu: 12 000 kpl, helmikuu: 8100 kpl, maaliskuu: 9300 kpl, huhtikuu: 9800 kpl
        Sähköautoja:
        tammikuu: 107 kpl, helmikuu: 127kpl, maaliskuu: 239kpl, huhtikuu: 190kpl.

        Ei hyvältä näytä sähköautojen kannalta.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Kun lähtee nollasta(Tesla) on helppoa kasvattaa myyntejä kymmeniä prosentteja, mutta jos lähtee 500 000 kpl, niin vaikeata nostaa edes muutamaa prosenttia.
        USAssa:
        http://carsalesbase.com/us-car-sales-data/tesla/tesla-model-3/

        Tesla Model 3 Myynnit 2018 Syys-, loka-, marras-, joulukuussa:
        22 000 kpl, 18 000 kpl, 19 000 kpl, 25 000 kpl
        Myynnit 2019 Tammi-, helmi-, maalis-, huhtikuussa:
        7000 kpl, 6000 kpl, 10 000 kpl, 10 000 kpl.

        Model S samat v. 2018 Syys-joulukuu 3800, 1400, 2800, 3300.
        2019 880, 800, 2300, 830 kpl
        Model X samat 2018 v. 4000kpl, 1200 kpl, 3200kpl, 4100 kpl
        2019 tammi-huhtikuu 950kpl, 1100 kpl, 2200kpl, 1050kpl

        SuomessaTesla Model 3 v. 2019:
        helmikuussa 37kpl, maaliskuussa 146kpl, huhtikuussa 91kpl.
        Minun silmään ei näytä kovin kovalta kasvulta.

        Miksi sinä kusipää johdat toistuvasti harhaan ja tahallasi, vaikka asiasta on mainittu?
        USA:ssa automyynti notkahtaa aina alkuvuodesta, tai ainakkn Teslan myynti on ollut joka ainoa alkuvuosi huonompaa kuin edellisenä loppuvuonna. Niinpä vain epärehellinen kusipää vertaa loppuvuotta alkuvuoteen. Vuoden 2018 alkuun verrattuna Teslan myynti on lähes kaksinkertaistunut USA:ssa ja Eurooppa siihen päälle. Maaliskuussa Euroopassa muuten myytiin enemmän Tesloja kuin USA:ssa, että ei nyt ihan huono startti, vaikka onkin patoutuneen kysynnän tyydyttämisestä kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla mainostaa mm. referral-järjestelmänsä avulla. Esimerkiksi Tesla Björnille maksettu jo jotain puoli milliä näin.

        Teslan hyvä myynti on kovin suhteellista. Ei sillä missään vielä isoa markkinaosuutta ole.

        Ja painu vittuun ulisemaan Toyota-katkeruuttasi, se ei tähän liity.

        "Toyota-katkeruuttasi,"

        Toyota mainosti juuri telkkarissa vetyautoaan. Täytyy kyllä nostaa hattua, lähin tankkausmahdollisuus OLI Norjassa, mutta sielläkin vetytankkausasema lopetettiin.

        Toyota uskoo ilmeisen vahvasti vetyautotekniikkaan. No, jos jostain syystä vetyautot joskus "ottaa tulta" (heheh), niin tohota on varmasti siinä tekniikassa johdossa, koska kenelläkään muulla ei vetyautoa ole. Siihen asti Tootaauskovaiset ajavat itsetyyd^H^H^H^Hlataavillaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä kusipää johdat toistuvasti harhaan ja tahallasi, vaikka asiasta on mainittu?
        USA:ssa automyynti notkahtaa aina alkuvuodesta, tai ainakkn Teslan myynti on ollut joka ainoa alkuvuosi huonompaa kuin edellisenä loppuvuonna. Niinpä vain epärehellinen kusipää vertaa loppuvuotta alkuvuoteen. Vuoden 2018 alkuun verrattuna Teslan myynti on lähes kaksinkertaistunut USA:ssa ja Eurooppa siihen päälle. Maaliskuussa Euroopassa muuten myytiin enemmän Tesloja kuin USA:ssa, että ei nyt ihan huono startti, vaikka onkin patoutuneen kysynnän tyydyttämisestä kyse.

        Kommentoit "Miksi sinä kusipää johdat toistuvasti harhaan ja tahallasi,"

        Kun argumentit loppuu, niin aletaan kommentoida/haukkua toista kommentoijaa.
        Tapani mukaan kommentoin vain kommentointina olevaa asiaa, en toista kommentoijaa, joten lopetan kanssasi tähän.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Kommentoit "Miksi sinä kusipää johdat toistuvasti harhaan ja tahallasi,"

        Kun argumentit loppuu, niin aletaan kommentoida/haukkua toista kommentoijaa.
        Tapani mukaan kommentoin vain kommentointina olevaa asiaa, en toista kommentoijaa, joten lopetan kanssasi tähän.

        Kusipää on kusipää, ei se siitä muuksi muutu, eikä muuta sitä, että valehtelet. Minkä olen taas todistanut,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyota-katkeruuttasi,"

        Toyota mainosti juuri telkkarissa vetyautoaan. Täytyy kyllä nostaa hattua, lähin tankkausmahdollisuus OLI Norjassa, mutta sielläkin vetytankkausasema lopetettiin.

        Toyota uskoo ilmeisen vahvasti vetyautotekniikkaan. No, jos jostain syystä vetyautot joskus "ottaa tulta" (heheh), niin tohota on varmasti siinä tekniikassa johdossa, koska kenelläkään muulla ei vetyautoa ole. Siihen asti Tootaauskovaiset ajavat itsetyyd^H^H^H^Hlataavillaan.

        Aivan. Voisitko nyt mennä muualle Toyota-psykoosiesi kanssa? Kuten jo totesitkin, tämä keskustelu ei liity kyseiseen merkkiin mitenkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kusipää on kusipää, ei se siitä muuksi muutu, eikä muuta sitä, että valehtelet. Minkä olen taas todistanut,

        Sähköautoja (täyssähkö) myytiin 2019:
        tammikuu: 107 kpl, helmikuu: 127kpl, maaliskuu: 239kpl, huhtikuu: 190kpl.
        Malleja on kuitenkin tullut lisää mm. Tesla model 3 jota myytiin jo 2018, mutta toimitukset vasta helmikuusta 2019 lähtien.

        Heikkoa on myynti ja pienemään päin, vaikka veroetu ja 2000 € tukiraha.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Sähköautoja (täyssähkö) myytiin 2019:
        tammikuu: 107 kpl, helmikuu: 127kpl, maaliskuu: 239kpl, huhtikuu: 190kpl.
        Malleja on kuitenkin tullut lisää mm. Tesla model 3 jota myytiin jo 2018, mutta toimitukset vasta helmikuusta 2019 lähtien.

        Heikkoa on myynti ja pienemään päin, vaikka veroetu ja 2000 € tukiraha.

        ”Pienemään” päin = kaksinkertaistunut muutamassa kuukaudessa.


    • Anonyymi

      Jos katsotaan kokonaisuutta on Tesla maailman paras auto hintaluokassaan kun
      huomioon otetaan voimalinjan toimivuus, suorituskyky, tilat, jatkuvasti paraneva autopilot ja päivitettävyys verkon kautta ja sitä kautta ominaisuuksien lisääntyminen sekä sähköautoista toimivin latausverkosto.
      Pienet "laatuheikkoudet" ei paina tuossa kokonaisuudessa yhtään mitään.

      • Anonyymi

        Eikä huomioida mukavuutta, kestoa, laatuvaikutelmaa, rangea..

        Tilat samaa luokkaa kilpailijoiden kanssa. Suorituskyky usein parasta, mutta eipä se BMW M3 kauas jää. Tosin taitaa Suomessa olla paljon kalliimpi.

        Teslan autopilot ei ole erityinen, lupaukset ovat kyllä kovat, mutta nähtäväksi jää. Päivitykset detaileja ja usein keskeneräisen tuotteen parantelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä huomioida mukavuutta, kestoa, laatuvaikutelmaa, rangea..

        Tilat samaa luokkaa kilpailijoiden kanssa. Suorituskyky usein parasta, mutta eipä se BMW M3 kauas jää. Tosin taitaa Suomessa olla paljon kalliimpi.

        Teslan autopilot ei ole erityinen, lupaukset ovat kyllä kovat, mutta nähtäväksi jää. Päivitykset detaileja ja usein keskeneräisen tuotteen parantelua.

        Kestää takuulla paremmin kuin saman suorituskyvyn polttikset (ainiin eihän sellaista ole) ja kalliita määräaikaishuoltoja ei ole kuten polttiksilla. Mukavuus on suhteellinen käsite, mitä kukin hakee, kuten laatuvaikutelmakin. Mulla on kokemusta saman hintaluokan polttiksista, Tesla on kestänyt ehdottomasti parhaiten, ja joo, kiiltoa ja kimmellystä on saksmanneissa, mutta onko se oleellista, ei mulle, joillekin neideille ehkä.
        Mistä löydät "kilpailijan" 7 paikkaiselle S.lle tai Xlle? Ei vaan ole olemassa koska polttomoottori.
        Teslan autopilot on markkinoiden paras ja paranee jatkuvasti. Missä muussa automerkissä joku ominaisuus paranee yön aikana nukkuessasi?
        Muutama kuukausi sitten tuli esim. dachcam ja centrymode kolmella kameralla, Mihin muuhun autoon tulee tällaisia ominaisuuksia itsestään ja ilmaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kestää takuulla paremmin kuin saman suorituskyvyn polttikset (ainiin eihän sellaista ole) ja kalliita määräaikaishuoltoja ei ole kuten polttiksilla. Mukavuus on suhteellinen käsite, mitä kukin hakee, kuten laatuvaikutelmakin. Mulla on kokemusta saman hintaluokan polttiksista, Tesla on kestänyt ehdottomasti parhaiten, ja joo, kiiltoa ja kimmellystä on saksmanneissa, mutta onko se oleellista, ei mulle, joillekin neideille ehkä.
        Mistä löydät "kilpailijan" 7 paikkaiselle S.lle tai Xlle? Ei vaan ole olemassa koska polttomoottori.
        Teslan autopilot on markkinoiden paras ja paranee jatkuvasti. Missä muussa automerkissä joku ominaisuus paranee yön aikana nukkuessasi?
        Muutama kuukausi sitten tuli esim. dachcam ja centrymode kolmella kameralla, Mihin muuhun autoon tulee tällaisia ominaisuuksia itsestään ja ilmaiseksi.

        Mukavuus on kyydin pehmeyttä ja mm. rengasmeluttomuutta.
        Ei minuakaan kiilto niin nappaa, itse asiassa tykkään Model 3:n vähäeleisestä tyylistä. Auton ilmekin on kivempi kuin vihaisen Bemun tai jotain loistoautoa larppaavan Mesen. Ja tyylikäs on S sekä Y:kin. X ainoana ruma.
        En minä niistä paneeli-gapeistä ja muovistakaan hätkähtäisi. Mutta nitinät ja natinat, rengasmelu, katsastus- ja vikatilastojen jumbosija, vain yksi huoltopiste koko maassa..

        Autolehtien mukaan Teslan autopilotista ristiriitaisia arvioita, toiset sanovat huonommaksi kuin kilpailijoilla. Lainsäädäntö ei kuitenkaan salli autopilotin aitoa käyttöä, eikä se teknisestikään vielä ole riittävän laadukas siihen, joten en edes ymmärrä, että mitä virkaa koko härpäkkeellä tässä vaiheessa on? Ostan sellaisen sitten, kun voin aidosti antaa auton AP:n ajettavaksi ja keskittyä itse vaikka nukkumiseen.

        Ei Teslaankaan lisää rautaa tule päivityksillä. Mutta joo, myönnän, että päivityksissä ovat valovuoden muita edellä, mutta onko se sitten merkittävä tekijä? Kuten sanottua, ei se auton hardwarea paranna. Vaikkakin jopa kiihtyvyyttä päivittivät lisää käsittääkseni, että eivät kaikki päivitykset missään nimessä turhia ole. Se äänieristys, kyydin pehmeys ja osien kesto ei vaan softalla taida parantua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mukavuus on kyydin pehmeyttä ja mm. rengasmeluttomuutta.
        Ei minuakaan kiilto niin nappaa, itse asiassa tykkään Model 3:n vähäeleisestä tyylistä. Auton ilmekin on kivempi kuin vihaisen Bemun tai jotain loistoautoa larppaavan Mesen. Ja tyylikäs on S sekä Y:kin. X ainoana ruma.
        En minä niistä paneeli-gapeistä ja muovistakaan hätkähtäisi. Mutta nitinät ja natinat, rengasmelu, katsastus- ja vikatilastojen jumbosija, vain yksi huoltopiste koko maassa..

        Autolehtien mukaan Teslan autopilotista ristiriitaisia arvioita, toiset sanovat huonommaksi kuin kilpailijoilla. Lainsäädäntö ei kuitenkaan salli autopilotin aitoa käyttöä, eikä se teknisestikään vielä ole riittävän laadukas siihen, joten en edes ymmärrä, että mitä virkaa koko härpäkkeellä tässä vaiheessa on? Ostan sellaisen sitten, kun voin aidosti antaa auton AP:n ajettavaksi ja keskittyä itse vaikka nukkumiseen.

        Ei Teslaankaan lisää rautaa tule päivityksillä. Mutta joo, myönnän, että päivityksissä ovat valovuoden muita edellä, mutta onko se sitten merkittävä tekijä? Kuten sanottua, ei se auton hardwarea paranna. Vaikkakin jopa kiihtyvyyttä päivittivät lisää käsittääkseni, että eivät kaikki päivitykset missään nimessä turhia ole. Se äänieristys, kyydin pehmeys ja osien kesto ei vaan softalla taida parantua.

        "Mukavuus on kyydin pehmeyttä ja mm. rengasmeluttomuutta."
        600hv ja alustan pehmeys ei kuulu yhteen. Jos niin olisi joku haukkuisi sporttisen auton ajo-ominaisuuksia.
        Mulla on referenssejä saman hintaluokan muista autoista ja voin sanoa ettei tesla paljon meluisampi ole. Myös kestävyys parempi.
        Autopilot on jo nykyisellään erittäin hyvä avustin, senhuomaa pitkien matkojen jälkeisenä vireytenä.
        Rautaa päivitetään ilmaiseksi. Esim. uusi prosessori tulossa nykyisiin autoihin autopilot 3.n myötä.
        Edelleen, kokonaisuutena maailman paras auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mukavuus on kyydin pehmeyttä ja mm. rengasmeluttomuutta."
        600hv ja alustan pehmeys ei kuulu yhteen. Jos niin olisi joku haukkuisi sporttisen auton ajo-ominaisuuksia.
        Mulla on referenssejä saman hintaluokan muista autoista ja voin sanoa ettei tesla paljon meluisampi ole. Myös kestävyys parempi.
        Autopilot on jo nykyisellään erittäin hyvä avustin, senhuomaa pitkien matkojen jälkeisenä vireytenä.
        Rautaa päivitetään ilmaiseksi. Esim. uusi prosessori tulossa nykyisiin autoihin autopilot 3.n myötä.
        Edelleen, kokonaisuutena maailman paras auto.

        No mistä sitten saa sen mukavan Teslan? Ei minua rata-ajokki kiinnosta, kun liikenteeseen olen autoa ostamassa.
        Kaikkien melumittauksien ja autolehtien mukaan Teslat ovat meluisampia, että joudun nyt uskomaan niitä ennemmin kuin sinua. Toki paras olisi itse koeajaa.
        Samoin kestävyyden osalta joudun vaan uskomaan tilastoja.


    • Anonyymi

      Hieno autopilotti Teslalla. Ei tunnista kaistalla makaavaa puskurinpalasta, kuoppia, tilapäisiä tai muita kiinteitä esteitä yms. Lista on loputon ja näitä esimerkkejä on YouTube täynnä. Sen käyttö on vastuutonta ja vaarallista ja siksi huonompi kuin tavallinen vakkari / kaista-avustin, joka ei anna mielikuvaa, että toimisi fiksummin kuin itseasiassa toimii

      • Anonyymi

        "Hieno autopilotti Teslalla."

        TESLA ROBOTAKSIT! Kun sinä istut työpisteelläsi, sinun Teslasi tienaa sinulle rahaa! Ja myös Teslalle. Joilla rahoilla Tesla suunnittelee ja toteuttaa entistä parempia sähköautoja. Kierre on valmis.


      • Anonyymi

        Autopilot on nykyisellään avustin, ja hyvä sellainen. Ei sillä edes saa ajaa ilman liikenteen seurantaa.
        Kannattaa käydä kokeilemassa eikä elää mututunteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autopilot on nykyisellään avustin, ja hyvä sellainen. Ei sillä edes saa ajaa ilman liikenteen seurantaa.
        Kannattaa käydä kokeilemassa eikä elää mututunteella.

        Millä tavalla hyvä? Jos kuitenkin kuskin vastuulla tarkkailla liikennettä, niin onko se sitten olennaista, että ei tarvi muka rattiin koskea aina välillä parinkymmenen sekunnin ajan? Minusta kun se itse ajaminen toimii automaationa itseltäni eli jos joudun tarkkailemaan ja olemaan vastuussa, niin ihan samalla tai vähemmällä vaivalla sitten myös ajan oikeasti. Ei se ratti oikeasti niin painava ole.


      • Anonyymi

        "TESLA ROBOTAKSIT! Kun sinä istut työpisteelläsi, sinun Teslasi tienaa sinulle rahaa! Ja myös Teslalle."

        Samanlaista se on naisesi kanssa! Kun sinä istut työpisteelläsi, sinun naisesi tienaa sinulle rahaa! Ja myös itselleen. ;)


    • Anonyymi

      Hyvä syy on jättää Tesla ostamatta on Helsingin uudet nopeusrajoitukset. Vain muutamalla pääkadulla saa ajaa yli 30 kmh. Sähkömopoauto olisi fiksuin vaihtoehto jos autoa kaipaa. Ja nekin kulkevat kevyesti kaupungin laidasta laitaan, jopa Espooseen saakka.

      • Anonyymi

        "Helsingin uudet nopeusrajoitukset."
        Hyvä syy ostaa Tesla on pääkaupunkiseudun Tesla-kaistat, joissa Tesloilla saa ajaa väljästi ja turhia jarruttelematta. On paljon rentoutuneempi töihin tullessaan ja vastaavasti kotiin päästyään. On tärkeää olla rentoutunut, jotta elämä sujuu hyvin. Hyvää oloa lisää se, että katsoo välillä muilla kaistoilla ajavia, jotka todellakaan eivät näytä rentoutuneilta. Se on yllättävää kuinka paljon omaa oloa parantaa se, kun voi katsella kanssakulkijoiden huonoa oloa. Tietää tehneensä oikean valinnan. Toki jonkinlaista sympatiaa sitä tulee tunteneeksi, eihän kukaan ole täysin tunteeton. Mutta jos jonkun elämän pitää olla parempi, sen on syytä olla oma elämä. Ei elämäänsä pidä tuhlata ajamalla muulla kaistalla kuin Tesla-kaistalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Helsingin uudet nopeusrajoitukset."
        Hyvä syy ostaa Tesla on pääkaupunkiseudun Tesla-kaistat, joissa Tesloilla saa ajaa väljästi ja turhia jarruttelematta. On paljon rentoutuneempi töihin tullessaan ja vastaavasti kotiin päästyään. On tärkeää olla rentoutunut, jotta elämä sujuu hyvin. Hyvää oloa lisää se, että katsoo välillä muilla kaistoilla ajavia, jotka todellakaan eivät näytä rentoutuneilta. Se on yllättävää kuinka paljon omaa oloa parantaa se, kun voi katsella kanssakulkijoiden huonoa oloa. Tietää tehneensä oikean valinnan. Toki jonkinlaista sympatiaa sitä tulee tunteneeksi, eihän kukaan ole täysin tunteeton. Mutta jos jonkun elämän pitää olla parempi, sen on syytä olla oma elämä. Ei elämäänsä pidä tuhlata ajamalla muulla kaistalla kuin Tesla-kaistalla.

        On vain vähäpäästöisten autojen kaistoja mm Länsiväylällä, jossa kulkee Nissaneita, Toyotia, Huyndaita ja Kiaa enemmän kuin Tesloja. Vähä-älyisille ei ole vielä eikä taida olla tulossakaan omaa kaistaa. Jos noita näitä töpselimuskeleita ostettaisiin paljon, olisivat nekin kaistat tukossa ja vapaa meno tyssääntyisi.


    • Anonyymi

      En kyllä keksi yhtään järkisyytä Taalan ostoon, mutta jos iskee halu ja kuume, niin kait sellaisenkin voisi ostaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      56
      3091
    2. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2881
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2689
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      352
      1772
    5. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1094
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1081
    7. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      951
    8. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      809
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      802
    10. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      800
    Aihe