En siis rasisti, vaan olen egoisti

Anonyymi

Olen egoisti enkä rasisti. En halua jakaa rakasta isänmaatani muualta tulleiden kanssa. En ole rasisti koska en ota kantaa heidän rodun, etnisen taustan tai biologisten eroavaisuuksien tai näihin liittyvien fyysisiin tai henkisiin ominaisuuksiin. En vain halua muita tänne, olivat ne sitten minkä värisiä tai kokoisia tahansa, siitä en piittaa. En siis ole rasisti, vaan egoisti. Pitäkää Suomi suomalaisena.

7

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

minä kärsin ajoittain ksenofobiasta.

• Anonyymi

Ksenofobia ja nykyrasismi
        Nykyisen rasistisen ulkomaalaisvastaisuuden lähtökohdaksi esitetään ajatus ksenofobiasta yleisinhimillisenä, luonnollisena käyttäytymismuotona. Sitä perustellaan Kondrad Lorenzin teorioilla eläinmaailmasta. Niiden mukaan vieraslajisen karkottaminen luo perusedellytyksen eloonjäämiselle. Aggressiivinen käyttäytyminen muukalaisia kohtaan julistetaan luonnolliseksi. Samalla sen väitetään yhtäläistävän yhteisön normeja. Kyseisen teorian mukaan kontakteihin vieraiden kanssa liittyvät aina pelko ja stressi, jotka tuottavat luonnollista muukalaispelkoa. Ksenofobia määritellään ko. teoriassa jokaisessa ihmisessä piilevänä olevaksi tunteeksi.
        Nykyaikaisessa urbanisoituneessa ja anonyymissä yhteiskunnassa muukalaispelko vain lisääntyy ja suuntautuu myös oman kansakunnan jäseniä vastaan. Tämän teorian mukaan on olemassa tiettyjä mekanismeja, jotka ehkäisevät sen tuottamasta liian suurta vahinkoa yhteisön toiminnalle. Sen mukaan valkoinen ihonväri vähentää valkoisten välisistä pelkoa. Näin siirrytään vaivattomasti artikuloimaan rasistisesti. Myös tietyt päivittäiset toiminnot, jotka ovat yhteydessä kulttuurisiin juuriin kuten syöminen, juominen, tervehdysrituaalit, uskonnolliset seremoniat, laulut ja tanssit, vähentävät tämän teorian mukaan pelkoa ko. kulttuuripiiriin kuuluvien ihmisten kesken. Mutta näitä ei pidetä opittuina tai opeteltavissa olevina ominaisuuksina. Väitetään, että "kulttuuriset erikoisuudet ovat kasvaneet heimohistoriallisesti". Tämä mahdollistaa rasistisen argumentoinnin, sillä teorian mukaan "ei ole mahdollista erottaa kulttuuriolentoa ihmisen biologisesta olemuksesta".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ksenofobia ja nykyrasismi
        Nykyisen rasistisen ulkomaalaisvastaisuuden lähtökohdaksi esitetään ajatus ksenofobiasta yleisinhimillisenä, luonnollisena käyttäytymismuotona. Sitä perustellaan Kondrad Lorenzin teorioilla eläinmaailmasta. Niiden mukaan vieraslajisen karkottaminen luo perusedellytyksen eloonjäämiselle. Aggressiivinen käyttäytyminen muukalaisia kohtaan julistetaan luonnolliseksi. Samalla sen väitetään yhtäläistävän yhteisön normeja. Kyseisen teorian mukaan kontakteihin vieraiden kanssa liittyvät aina pelko ja stressi, jotka tuottavat luonnollista muukalaispelkoa. Ksenofobia määritellään ko. teoriassa jokaisessa ihmisessä piilevänä olevaksi tunteeksi.
        Nykyaikaisessa urbanisoituneessa ja anonyymissä yhteiskunnassa muukalaispelko vain lisääntyy ja suuntautuu myös oman kansakunnan jäseniä vastaan. Tämän teorian mukaan on olemassa tiettyjä mekanismeja, jotka ehkäisevät sen tuottamasta liian suurta vahinkoa yhteisön toiminnalle. Sen mukaan valkoinen ihonväri vähentää valkoisten välisistä pelkoa. Näin siirrytään vaivattomasti artikuloimaan rasistisesti. Myös tietyt päivittäiset toiminnot, jotka ovat yhteydessä kulttuurisiin juuriin kuten syöminen, juominen, tervehdysrituaalit, uskonnolliset seremoniat, laulut ja tanssit, vähentävät tämän teorian mukaan pelkoa ko. kulttuuripiiriin kuuluvien ihmisten kesken. Mutta näitä ei pidetä opittuina tai opeteltavissa olevina ominaisuuksina. Väitetään, että "kulttuuriset erikoisuudet ovat kasvaneet heimohistoriallisesti". Tämä mahdollistaa rasistisen argumentoinnin, sillä teorian mukaan "ei ole mahdollista erottaa kulttuuriolentoa ihmisen biologisesta olemuksesta".

En pelkää ulkomaalaisia, jota tuossa väitetään. Jos haluan nähdä ulkomaalaisia, lähden ulkomaille. Näin olen myös useasti tehnyt ja hyvin tulen toimeen heidän kanssaan. En vain halua heitä tänne Suomeen. Olen egoisti ja haluan pitää Suomen suomalaisena ja suomalaisille. Olen egoisti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En pelkää ulkomaalaisia, jota tuossa väitetään. Jos haluan nähdä ulkomaalaisia, lähden ulkomaille. Näin olen myös useasti tehnyt ja hyvin tulen toimeen heidän kanssaan. En vain halua heitä tänne Suomeen. Olen egoisti ja haluan pitää Suomen suomalaisena ja suomalaisille. Olen egoisti.

Miksi teitä natseja hävettää olla natseja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi teitä natseja hävettää olla natseja?

Mikä sinut saa syyttelemaan kanssaihmisiä natseiksi. Aikas pahaa natsismia, kun vielä kohdistuu saman kansankunnan kansalaiseen.

• Anonyymi

En ole vain egonisti narsisti vaan ole myös venäjämielinen natsi.

• Anonyymi

Ultimaattinen selitys "rasismin" synnylle lienee evoluutiobiologinen sukulaisvalinnan teoria. Yksilöllä on eniten yhteisiä geenejä lähisukulaistensa, sitten kauempien sukulaistensa, oman heimonsa, etnisen ryhmänsä ja "rotunsa" kanssa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      310
      3069
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      63
      2370
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      126
      2072
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      350
      2051
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1743
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1409
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1357
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      70
      1303
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      81
      1268
    Aihe