Onko kenelläkään kokemusta yksityishenkilönä auton leasingistä? Mulle täysin harmaa alue. Liittyykö hinnastoissa ilmoitetut käyttöetu ja vapaa käyttöetu noihin hintoihin, vai koskeeko ne vain työsuhdeautoja? Saako kaikista liikkeistä "liisata"?
Leasing yksityishenkilölle
2
985
Vastaukset
- turbot-on
Muutamat autoliikkeet ja automerikit ovat tarjonneet liisaus mahdollisuutta yksityisille. Käytännössä se tarkoittaa auton pitkäaikaista vuokrausta, jossa tiettyä käsirahaa ja kuukausierää vastaan saat auton käyttöösi esim. kolmeksi vuodeksi.
Liisauksella ei tässä tapauksessa oli mitään tekemistä autoedun kanssa.
Esim. Delta-Autolla on tarjolla huippu edullinen leasing Fiat Panda-malliin. Muistaakseni 800 € käsirahalla ja alle 200 € kuukausivuokralla saa käyttöönsä uuden auton. Kuukausimaksuun taisi sisältyä kaikki muu paitsi polttoaine.
Eli on mahdollisuus päästä pienellä pääomalla uuden auton ajajaksi.
Normaalisti liisaus on isompien yritysten juttu. Kun yrityksellä on paljon autoja, niitä ei haluta kirjanpidossa viedä taseeseen, koska se "vääristää" tasetta. Siksi liisaus.- vuokratakuu.
Kannattaa huomata, että autovuokraamot vuokraavat autoja. Sellaisia on puhelinluettelossa pilvin pimein.
Saat ostaa tai vuokrata omilla rahoillasi mitä tahansa, työkaluja, rakennustelineitä, henkilönostimia, asuntoja, autoja.......
Työsuhdeauto on em. "vuokraamisen" erikoistapaus. Jos ikään kuin saat auton "ilmaiseksi" käyttöösi, niin siitähän syntyy sinulle ETUA. Ja ainakin rupusakin tapauksessa ETUA on tavattu verottaa, eikö totta. Yritys auton käyttöönluovuttajana on mielenkiintoinen tapaus. Näin voitaisiin periaatteessa maksattaa ajokit muilla ja ottaa ne omaan käyttöön. Juonin jutun apajille on ilmestyntyt myös verottaja. Autoedun verotuksineen.
Autoetu on kuitenkin suosittu. Toimitaan näin:
Nostetaan edunsaajan PALKKAA niin paljon, että käteen jää yhtä paljon kuin ennen autoetua. Toki ASIAKKAATHAN tämänkin lystin maksavat, aina veroja myöten, eikö totta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474055- 1314011
- 693793
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262968Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72567Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332379- 282252
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501849