Karavaanialueet

Anonyymi

Kausipaikkalaiset saisivat siivota " tonttinsa"!
Kaikenlaista laudanpätkää ja rutussa olevaa verkkoaitaa yms rojua lahon ja lintallaan olevan vaunun ympärille, tekee hyvin siivottoman näköiseksi camping-alueet, camping-yrittäjille tiedoksi että en ainakaan minä toiste tule sellaiselle alueelle jossa näitä elämäntapainkkareiden jätekasoja.

24

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On kyllä joidenkin kausipaikka aika kierrätyskeskus!

    • Anonyymi

      Jos kyse on yleisestä leirintäalueesta, luulisi alueen omistajan haluavan pitää alueen siistinä jotta saisi paremmin asiakkaita maksamaan oman palkkansa. Mutta jos omistaja on itsekin vähän "vapaamielinen" tai leirintäalueen omistaa kunta tai joku iso firma, palkattu henkilökunta ei välitä asiasta.

    • Anonyymi

      Pitäisi vain siirtää kausipaikalaisia 6kk välein eri kohtaan. Että ei pääse kertymään.

      • Anonyymi

        Monen karavaanari kansa olen jutellut kun ollaan tavattu paikoissa missä ei ole näitä kausipaikkoja, minun lisäksi hyvin moni karttaa näitä leirintäalueita joihin pesiytyneet nämä kausipaikkalaiset, vallanneet parhaimmat paikat järven rannalta ja tukkineet rannan niin ettei muualta näe edes järvelle kun vaunut poikittain terasseinen. Manamasalo siitä hyvä että näkymä järvelle on säilynyt! Sitä kyllä plussat Manamansalon leirintäalueelle.
        Kuinkahan moni muu karttaa näitä paikkoja sen lisäksi keitä olen jututtanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monen karavaanari kansa olen jutellut kun ollaan tavattu paikoissa missä ei ole näitä kausipaikkoja, minun lisäksi hyvin moni karttaa näitä leirintäalueita joihin pesiytyneet nämä kausipaikkalaiset, vallanneet parhaimmat paikat järven rannalta ja tukkineet rannan niin ettei muualta näe edes järvelle kun vaunut poikittain terasseinen. Manamasalo siitä hyvä että näkymä järvelle on säilynyt! Sitä kyllä plussat Manamansalon leirintäalueelle.
        Kuinkahan moni muu karttaa näitä paikkoja sen lisäksi keitä olen jututtanut.

        Moni karavanalue on jo muuttanut käytäntöjään, eikä kausipaikkoja enää myydä parhaimmille paikoille rantaan. Sellaisillakin alueilla olen vieraillut joissa kausipaikat ovat vähän sivummalla omilla "tonteillaan" ja alueen nurmikentät on jätetty vieraileville kävijöille. Eräälläkin alueella tällainen vierailija joutuu vaihtamaan paikkaa jos viihtyy pidempään kuin viikon ettei nurmikko kuole leiriytymiskohdalta.

        Kyllähän se tietenkin tuntuu hienolta kiertävänä matkailijana ajaa matkailuautonsa eräällä keski-suomalaisella karavanalueella parin metrin päähän vesirajasta hiekkarannan reunaan kun kausipaikkalaiset asustavat alueella sisempänä. Sen vuoksi olen vieraillut tuolla alueella usein.


    • Anonyymi

      On ihmisiä joilla on tapana saada rojut kerääntymään, kotipihassa, venerannassa oman veneen ympärillä .., ja miksi joku kausipaikka olisi poikkeus tästä.
      Mikä tahansa projeti jää aina siihen pisteesen kun pitäisi alkaa siivoamaan ja keräämään laudanpätkät ja rakennustarvikkeet pois.
      Sama juttu siellä venerannassa, kaikki vanhat verkonpainot, ämpärit, katiskat, veneen suojat, kaljatölkit ... siellä ne on siististi sekaisin pitkin pusikkoja. Sakkoja pitäisi alkaa jakamaan ympäristön sotkemisesta.

      • Anonyymi

        Aivan, kun ei huolehdita romuista yms niin niitä kertyy ja kertyy ja sitten onkin isompi urakka siivota ja se jää tekemättä.
        Minä annan aina palautetta leirintäalueilla noista kaatopaikan näköisistä kausipaikoista.
        Onneksi nyt on tullut laki joka sallii ainoastaan tietyn kokoisen terassirakennelman, minusta olisi järkevää että mitään kiinteää ei saisi rakentaa vaunun tai auton ympärille, ainoastaan etuteltat sallittaisiin ja niiden sisälle "ei kiinteät" ritilät tms maata vasten. Moni rakentaa terassin jonka päällä on etuteltat mutta hyvin monella sitten terassi hieman isompi että tavaraa voi säilöä teltan ulkopuolelle.
        Onpa näkynyt sellaisiakin paikkoja joissa vaunun ympärille rakennettu seinät ja vesikattokin! Tällainen yksi paikka on Iisalmen ja Kajaanin välillä.
        Kesällä olimme Haminassa merenranta campinalueella, siellä eräs kausipaikan vuokrannut rakenteli terassia, sahasi ja paukutti naulaimella, kirosi ja veti bissee, loppu illasta ei jaksanut kävellä vessaan vaan lorotteli vaununsa nurkalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, kun ei huolehdita romuista yms niin niitä kertyy ja kertyy ja sitten onkin isompi urakka siivota ja se jää tekemättä.
        Minä annan aina palautetta leirintäalueilla noista kaatopaikan näköisistä kausipaikoista.
        Onneksi nyt on tullut laki joka sallii ainoastaan tietyn kokoisen terassirakennelman, minusta olisi järkevää että mitään kiinteää ei saisi rakentaa vaunun tai auton ympärille, ainoastaan etuteltat sallittaisiin ja niiden sisälle "ei kiinteät" ritilät tms maata vasten. Moni rakentaa terassin jonka päällä on etuteltat mutta hyvin monella sitten terassi hieman isompi että tavaraa voi säilöä teltan ulkopuolelle.
        Onpa näkynyt sellaisiakin paikkoja joissa vaunun ympärille rakennettu seinät ja vesikattokin! Tällainen yksi paikka on Iisalmen ja Kajaanin välillä.
        Kesällä olimme Haminassa merenranta campinalueella, siellä eräs kausipaikan vuokrannut rakenteli terassia, sahasi ja paukutti naulaimella, kirosi ja veti bissee, loppu illasta ei jaksanut kävellä vessaan vaan lorotteli vaununsa nurkalle.

        Missä muka on sellainen laki jossa määrätään minkä kokoisia terasseja saa rakentaa. Alueen omistaja voi antaa määräyksiä kuinka suuria terasseja saa enintään rakentaa kausipaikalle. Tuo määräys yleensä johtuu palotarkastajan käynnistä jossa hän on palolakiin perustuen määritellyt suurimpia sallittuja palokuormia. Palotarkastaja tai -päällikkö voi kieltää myös liian suuren palokuorman etuteltassa (huonekalut, jääkaapit ja liedet pois), vaikka sen alla ei olisi lainkaan terassia. Kyllähän terassi voi olla vaikka kuinka suuri, jos kunnan rakennuslautakunta sallii sen (tai sitten vaatii rakennusluvan), kunhan turvavälit muihin rakenteisiin on riittävän suuri palomääräysten mukaan. Usein unohdetaan että laillinen turvaväli matkailuvälineestä kiinteisiin rakennuksiin on paljon pidempi kuin vaunusta/autosta toiseen. Vaunu laitetaan vaikkapa huoltorakennuksen kylkeen metrin-parin päähän täysin laittomasti. Olenpa nähnyt ison grillivaunun alle 2 metrin päässä huoltorakennuksen seinästä vaikka vaunussa oli käytössä useampi grilli ja uppopaistoallas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä muka on sellainen laki jossa määrätään minkä kokoisia terasseja saa rakentaa. Alueen omistaja voi antaa määräyksiä kuinka suuria terasseja saa enintään rakentaa kausipaikalle. Tuo määräys yleensä johtuu palotarkastajan käynnistä jossa hän on palolakiin perustuen määritellyt suurimpia sallittuja palokuormia. Palotarkastaja tai -päällikkö voi kieltää myös liian suuren palokuorman etuteltassa (huonekalut, jääkaapit ja liedet pois), vaikka sen alla ei olisi lainkaan terassia. Kyllähän terassi voi olla vaikka kuinka suuri, jos kunnan rakennuslautakunta sallii sen (tai sitten vaatii rakennusluvan), kunhan turvavälit muihin rakenteisiin on riittävän suuri palomääräysten mukaan. Usein unohdetaan että laillinen turvaväli matkailuvälineestä kiinteisiin rakennuksiin on paljon pidempi kuin vaunusta/autosta toiseen. Vaunu laitetaan vaikkapa huoltorakennuksen kylkeen metrin-parin päähän täysin laittomasti. Olenpa nähnyt ison grillivaunun alle 2 metrin päässä huoltorakennuksen seinästä vaikka vaunussa oli käytössä useampi grilli ja uppopaistoallas.

        Joissakin paikoissa alueella vaunupaikat sellaisella etäisyydellä toisistaan että se määrää terassien koon, turvaväli kiinteisiin rakennelmien täytyy säilyä, tämä laki rajoittaa terassin kokoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joissakin paikoissa alueella vaunupaikat sellaisella etäisyydellä toisistaan että se määrää terassien koon, turvaväli kiinteisiin rakennelmien täytyy säilyä, tämä laki rajoittaa terassin kokoa.

        Kiinteisiin..myös vaunuilla ja autoilla oltava tietty turvaväli.


    • Anonyymi

      Mä käyn aina potkimassa näiden kausiluuhaajien kipot ja kupit sekä puutarhatontut pitkin nurmikkoja! Heitän veteni vaunun seinälle.

      • Anonyymi

        Tuo toiminta voi jossain kohtaa tehä kipeetä, kun sattuu kauhee kausipaikkalainen tuon näkemään kesken kaljan juontii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo toiminta voi jossain kohtaa tehä kipeetä, kun sattuu kauhee kausipaikkalainen tuon näkemään kesken kaljan juontii.

        Ei mulle käy kipeetä, mä oon Keravalta!


    • Anonyymi

      Mua nyppii jossain leirialueella kausipaikkalaisten ylimielisyys kulkureita kohtaan.
      Luulevat omistavansa paikat, huoltotilat, saunat ym kaikille kuuluvat.
      Pyörivät poliiseina jos joku ulkopuolinen yrittää jotain touhuta tai pelata , varsinkin tulentekopaikoilla ollaan niin päällikköä.
      Jossain alueella kausipaikkalaiset ajelevat mönkijöillä ja mopoilla ja häiritsevät kulkureita päristelemällä edestakaisin alueella. Onhan se kivaa käydä kaverin majalla kaljalla ja ajella omalle majalle ottamaan seuraava.
      Mutta kiva jos kulkureitakin aletaan päästämään "paremmille" paikoille.

      • Anonyymi

        Olen huomannut saman asian ja siksi suosin alueita joissa ei ole kausipaikkoja. Onneksi niitäkin vielä löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen huomannut saman asian ja siksi suosin alueita joissa ei ole kausipaikkoja. Onneksi niitäkin vielä löytyy.

        Yleensä tuollaiset paikat ovat yleisiä leirintäalueita. Useimmiten karavanalueilla omistaja (yksityinen tai karavanyhdistys) haluaa vakaan perustulon kausipaikoilta. Kiertävät kävijät tuovat sitten voita leivän päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen huomannut saman asian ja siksi suosin alueita joissa ei ole kausipaikkoja. Onneksi niitäkin vielä löytyy.

        Näin se on meininki, kausipaikkalaiset määräilee ja jakelee ohjeita. Vaunut piti yhdelläkin leirintäalueella olla just kaikki samassa linjassa ja aisat samaan suuntaan, mutta heidän omat törkypihat ja vinksallaan olevat terassit ei haittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se on meininki, kausipaikkalaiset määräilee ja jakelee ohjeita. Vaunut piti yhdelläkin leirintäalueella olla just kaikki samassa linjassa ja aisat samaan suuntaan, mutta heidän omat törkypihat ja vinksallaan olevat terassit ei haittaa?

        Jännevirralla on ihan kiva käydä, ei siinä mitään. Huvittavaa se kuulutus, tuntuu ihan kuin vankileirillä ois, odottaa että milloin kuulutetaan jotta " naisten ulkoiluaika" " miesten ulkoiluaika" 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännevirralla on ihan kiva käydä, ei siinä mitään. Huvittavaa se kuulutus, tuntuu ihan kuin vankileirillä ois, odottaa että milloin kuulutetaan jotta " naisten ulkoiluaika" " miesten ulkoiluaika" 😊

        Muutamilla leirialueilla kuulutellaan saunavuorot ja iltamiin ym. Ainakin Lohenpyrstössä käy kauppiaita silloin tällöin ja niistä kuulutetaan myös. Ei se kyllä ole haitannut mitään, pikemminkin hyvä juttu, ehkä se voi huvittaa jos vähemmän niitä kuulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutamilla leirialueilla kuulutellaan saunavuorot ja iltamiin ym. Ainakin Lohenpyrstössä käy kauppiaita silloin tällöin ja niistä kuulutetaan myös. Ei se kyllä ole haitannut mitään, pikemminkin hyvä juttu, ehkä se voi huvittaa jos vähemmän niitä kuulee.

        Kyllähän minä ainakin kuuntelen tarkalla korvalla noita kuulutuksia. Onhan se saunamajuri joskus vähän myöhässäkin, ettei sinne saunan nurkalle viitsi mennä odottelemaan. Samoin mansikan, perunan ja lihan myyjien saapuminen alueelle on tällaiselle matkailuautoilijalle mainio asia, ei tarvitse lähteä pyöräilemään kauppaan ja saa tuoretta tavaraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän minä ainakin kuuntelen tarkalla korvalla noita kuulutuksia. Onhan se saunamajuri joskus vähän myöhässäkin, ettei sinne saunan nurkalle viitsi mennä odottelemaan. Samoin mansikan, perunan ja lihan myyjien saapuminen alueelle on tällaiselle matkailuautoilijalle mainio asia, ei tarvitse lähteä pyöräilemään kauppaan ja saa tuoretta tavaraa.

        On se omalla tavallaan huvittavaa, tuo kuulutus . Useamminkin on sattunut, että mikki unohtuu päälle tai muuten koheltaavat sen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännevirralla on ihan kiva käydä, ei siinä mitään. Huvittavaa se kuulutus, tuntuu ihan kuin vankileirillä ois, odottaa että milloin kuulutetaan jotta " naisten ulkoiluaika" " miesten ulkoiluaika" 😊

        On tainnut olla joku "huumormiejs" mikrofonin ääressä, olen käynyt tuolla useinkin enkä ole kuullut tuollaista kuulutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se omalla tavallaan huvittavaa, tuo kuulutus . Useamminkin on sattunut, että mikki unohtuu päälle tai muuten koheltaavat sen kanssa.

        Eihän se silloin olekaan mikään kuulutus jos mikki on jäänyt vahingossa auki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se silloin olekaan mikään kuulutus jos mikki on jäänyt vahingossa auki.

        Onhan se "vahinko kuulutus"


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe