Ette pidä sosialismista, joten miksi te asutte sosialistimaassa vapaaehtoisesti? Onhan tuolla maailma täynnä maita joissa ei makseta sosiaalitukia eikä aina edes veroja. Kyllä niissä perus Englannilla pärjää. Mitä ihmettä te täällä vielä kuppaatte? Ette kai te kuvittele että sosialistit jäävät kaipaamaan?
Miksi te hölmöläiset asutte vielä Suomessa?
48
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Palsta on täynnä Hakkaraisia jotka ei osaa muuta kuin ulista ja urputtaa kaljapullo toisessa kädessä ja makkara toisessa. Sinapit rinnuksilla tottakai. Olisi ihan mielenkiintoista nähdä näiden varaan rakennettu yhteiskunta jos vaan ymmärtäisivät kokoontua johonkin toiseen maahan.
- Anonyymi
Niin. Kuten Yhdysvallat! Jolla menee tosi huonosti, vai?
Entäs mites sille sosialistien ihmemaalle, Neuvostoliitolle sit lopulta kävikään?
Hmmm? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Kuten Yhdysvallat! Jolla menee tosi huonosti, vai?
Entäs mites sille sosialistien ihmemaalle, Neuvostoliitolle sit lopulta kävikään?
Hmmm?Miksi et muuta Yhdysvaltoihin jos se on niin hieno maa jossa ei ole sosialismia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi et muuta Yhdysvaltoihin jos se on niin hieno maa jossa ei ole sosialismia?
Ai USA on sun mielestäsi maa jossa ei ole sosialismia!? Niin? Ehkä siellä kuunatsi-rinnakkaisuniversumissa näin onkin?
Mutta täällä ihan aikuisten oikeiden ihmisten universumissa (lainaus viimesimmän ”Trumpin budjetin” koosteesta):
”Social Security was by far the biggest expense at $1.102 trillion. Medicare was next at $679 billion, followed by Medicaid at $418 billion.” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai USA on sun mielestäsi maa jossa ei ole sosialismia!? Niin? Ehkä siellä kuunatsi-rinnakkaisuniversumissa näin onkin?
Mutta täällä ihan aikuisten oikeiden ihmisten universumissa (lainaus viimesimmän ”Trumpin budjetin” koosteesta):
”Social Security was by far the biggest expense at $1.102 trillion. Medicare was next at $679 billion, followed by Medicaid at $418 billion.”Sinä et tiedä mitä on USAn social security ja medicare niin ole hiljaa. Miten sinä jaksat vuodesta toiseen länkyttää sosialismista ja veroista? Jos olet niin kova työmies niin USA ottaa sinut avosylin vastaan että heipparallaa vaan. Muista myös tehdä se miehen teko ja luovu kansalaisuudestasi niin et sitten varmasti tule käyttämään Suomen terveydenhuoltoa kun saat sen ensimmäisen kasvaimesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et tiedä mitä on USAn social security ja medicare niin ole hiljaa. Miten sinä jaksat vuodesta toiseen länkyttää sosialismista ja veroista? Jos olet niin kova työmies niin USA ottaa sinut avosylin vastaan että heipparallaa vaan. Muista myös tehdä se miehen teko ja luovu kansalaisuudestasi niin et sitten varmasti tule käyttämään Suomen terveydenhuoltoa kun saat sen ensimmäisen kasvaimesi.
Oliskohan USAn sosial security suomeksi sosiaaliturva?
Ja medicare on vähän niinku Suomen julkinen terveydenhuolto. Vaikka onkin siellä suurimmaks osaks yksityinen.
Kas kun sä et noita tiennyt?
PS: Ja jenkeis jokanen duunari kuuluu kyllä automaattisesti terveydenhuollon piiriin, joten ei sieltä mihinkään tartte syöpähoitoihin lähteä!? Ennemmin taitaa löytyä enemmän ja parempia syöpäasiantuntijoita jenkkilästä kuin Suomesta, joten taidat itse joutua oman syöpäsi kanssa lähtemään sinne? ;)
Mutta: Enpä mä tääktä Suomesta tu kuitenkaan lihinkään lähtemään, ainakaan ennen kuin teidät omaan pesään paskovat suvakki-kusipäät on häädetty täältä esim. Ruotsiin! :) Menkää tuhoamaan loput siitä maasta, jonka tuho on jo hyvällä alulla. Mutta Suomea te ääliöt ette tule kuuna päivänä tuhoamaan, vaikka kuinka unelmoisitte! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja medicare on vähän niinku Suomen julkinen terveydenhuolto. Vaikka onkin siellä suurimmaks osaks yksityinen.
PS: Ja jenkeis jokanen duunari kuuluu kyllä automaattisesti terveydenhuollon piiriin, joten ei sieltä mihinkään tartte syöpähoitoihin lähteä!? Ennemmin taitaa löytyä enemmän ja parempia syöpäasiantuntijoita jenkkilästä kuin Suomesta, joten taidat itse joutua oman syöpäsi kanssa lähtemään sinne? ;)
Mutta: Enpä mä tääktä Suomesta tu kuitenkaan lihinkään lähtemään, ainakaan ennen kuin teidät omaan pesään paskovat suvakki-kusipäät on häädetty täältä esim. Ruotsiin! :) Menkää tuhoamaan loput siitä maasta, jonka tuho on jo hyvällä alulla. Mutta Suomea te ääliöt ette tule kuuna päivänä tuhoamaan, vaikka kuinka unelmoisitte!No eipä ole USAn social security suomalaista sosiaaliturvaa nähnytkään. Se ensinnäkin on sateenvarjotermi usealle ohjelmalle kuten OASDI, TANF, Medicare ja Medicaid. Medicare on siis osa "social security" sateenvarjotermin alle kuuluvia ohjelmia. Se on tarkoitettu tukemaan yli 65-vuotiaiden terveydenhuoltomaksuja. Ei ole sinne päinkään sama asia kuin Suomen järjestelmä joka kuuluu kaikille lapsesta vaariin.
"PS: Ja jenkeis jokanen duunari kuuluu kyllä automaattisesti terveydenhuollon piiriin, joten ei sieltä mihinkään tartte syöpähoitoihin lähteä!? "
Ei toimi noin. Joillain aloilla joilla on hyvä ammattiyhdistys, voi mukaan lukeutua jokin terveydenhuolto-ohjelma, mutta älä kuvittele että se kattaisi syöpähoitoja jotka eivät johdu työstä.
"Mutta: Enpä mä tääktä Suomesta tu kuitenkaan lihinkään lähtemään, ainakaan ennen kuin teidät omaan pesään paskovat suvakki-kusipäät on häädetty täältä esim. Ruotsiin! :) "
Laitahan korkki kiinni jo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eipä ole USAn social security suomalaista sosiaaliturvaa nähnytkään. Se ensinnäkin on sateenvarjotermi usealle ohjelmalle kuten OASDI, TANF, Medicare ja Medicaid. Medicare on siis osa "social security" sateenvarjotermin alle kuuluvia ohjelmia. Se on tarkoitettu tukemaan yli 65-vuotiaiden terveydenhuoltomaksuja. Ei ole sinne päinkään sama asia kuin Suomen järjestelmä joka kuuluu kaikille lapsesta vaariin.
"PS: Ja jenkeis jokanen duunari kuuluu kyllä automaattisesti terveydenhuollon piiriin, joten ei sieltä mihinkään tartte syöpähoitoihin lähteä!? "
Ei toimi noin. Joillain aloilla joilla on hyvä ammattiyhdistys, voi mukaan lukeutua jokin terveydenhuolto-ohjelma, mutta älä kuvittele että se kattaisi syöpähoitoja jotka eivät johdu työstä.
"Mutta: Enpä mä tääktä Suomesta tu kuitenkaan lihinkään lähtemään, ainakaan ennen kuin teidät omaan pesään paskovat suvakki-kusipäät on häädetty täältä esim. Ruotsiin! :) "
Laitahan korkki kiinni jo.Joo pitää laittaa!
Mut ihan ensinnäkin: Otahan se ADHD lääkkees, että jaksasit ees tovin keskittyä ennenku alat kirjottelemaannihan mitä sattuu? Koska jo tossa mun ihan alkuperäisessä USAn sosiaaliturvabudjetissa oli kyllä eriteltynä toi sosiaaliturvamenot, sekä Medicaid- että Medicare-menot ERIKSEEN! Joista kaksi jälkimmäiseksi mainittua siis EIVÄT kuuluneet ollenkaan mukaan tohon ensinmainittuun! Eli pitääkö toi vallan tavata sulle ennenku se menee jotenkin kaaliin? SOSIAALITURVAMENOT JA TERVEYDENHUOLTOMENOT OVAT TUOSSA ERITELTYINÄ, JA JÄLKIMMÄISET EI JENKKILÄSSÄ EDES KUULU SOSIAALITURVAMENOIHIN, *ITUN IDIOOTTI!
Ja jos ”se ei toimi noin”, niin kerroppas sit et miten se toimii? Koska mä nyt en o kuitenkaan tottunu keskustelemaan ihmisten kanssa pikkulapsityylimäisesti ”eipäs-joopas” asenteella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo pitää laittaa!
Mut ihan ensinnäkin: Otahan se ADHD lääkkees, että jaksasit ees tovin keskittyä ennenku alat kirjottelemaannihan mitä sattuu? Koska jo tossa mun ihan alkuperäisessä USAn sosiaaliturvabudjetissa oli kyllä eriteltynä toi sosiaaliturvamenot, sekä Medicaid- että Medicare-menot ERIKSEEN! Joista kaksi jälkimmäiseksi mainittua siis EIVÄT kuuluneet ollenkaan mukaan tohon ensinmainittuun! Eli pitääkö toi vallan tavata sulle ennenku se menee jotenkin kaaliin? SOSIAALITURVAMENOT JA TERVEYDENHUOLTOMENOT OVAT TUOSSA ERITELTYINÄ, JA JÄLKIMMÄISET EI JENKKILÄSSÄ EDES KUULU SOSIAALITURVAMENOIHIN, *ITUN IDIOOTTI!
Ja jos ”se ei toimi noin”, niin kerroppas sit et miten se toimii? Koska mä nyt en o kuitenkaan tottunu keskustelemaan ihmisten kanssa pikkulapsityylimäisesti ”eipäs-joopas” asenteella.Jos nyt ihan aikuisten oikeasti ajatellaan, niin sinähän olet pelkkä työtön pummi. Usassa asuisit pahvilaatikossa ja kerjäisit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta: Enpä mä tääktä Suomesta tu kuitenkaan lihinkään lähtemään, ainakaan ennen kuin teidät omaan pesään paskovat suvakki-kusipäät on häädetty täältä esim. Ruotsiin! :) Menkää tuhoamaan loput siitä maasta, jonka tuho on jo hyvällä alulla. Mutta Suomea te ääliöt ette tule kuuna päivänä tuhoamaan, vaikka kuinka unelmoisitte!Persupölvästi satuilee Usasta, vaikka ei ole edes käynyt siellä. Kävisit tollukka toteamassa omin silmin, kuinka diabeetikotkin kuolevat kun hoitoa ei saa. Sama syöpäsairailla jne. Hiton tolvanat pysykää siellä umpitynnyrissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos nyt ihan aikuisten oikeasti ajatellaan, niin sinähän olet pelkkä työtön pummi. Usassa asuisit pahvilaatikossa ja kerjäisit.
Kunpa ajateltaisiinkin! :/
Mutta ihan töissä tässä ollaan, edelleenkin, joten jos jompikumpi meistä on se pummi, niin se olet kylläkin SINÄ! :)
Ja mitä taas tulee USAn sosiaaliturvaan, se on ihan samaa luokkaa kuin Suomessakin. Koita nyt hankkia jostain vaikka aapinen itsellesi ja joku aikuinen tai muuten täysjärkinen nertomaan että mitä toi linkkaamani USAn sosiaalibudjetti sit ihan oikeasti aikuisten oikeasti tarkoittaa, pöhkö! :/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persupölvästi satuilee Usasta, vaikka ei ole edes käynyt siellä. Kävisit tollukka toteamassa omin silmin, kuinka diabeetikotkin kuolevat kun hoitoa ei saa. Sama syöpäsairailla jne. Hiton tolvanat pysykää siellä umpitynnyrissä.
Yksittäistapaus tekee säännön, ninkös se menikin?
Ja et o sit koskaan kuullu Obamacaresta?
Jos et: Asia on lopuunkäsitelty. En keskustele idioottien kanssa.
- Anonyymi
Eikä täällä mitään perussuomalaisia edes ole kun on MM kisat käynnissä eikä kiekosta puhuta mitään!
- Anonyymi
Usa on paska maa.
- Anonyymi
Kuppaamme?
Emme me kuppaa!? Me teemme töitä, että teillä sossuilla olis varaa jakaakin sitä teidän MEILTÄ kuppaamaa varallisuutta sosiaaliprojekteihinne!
Mutta! Tehdään toki niin, että me höivytään täältä, ja maahan jää enää väki joka on eläny verovaroista jakamalla niitä verovatoja muille/muualle!
Kuinkas kauan luulet että toi sun ”sosialistin paratiisis” tulee pysymään pystyssä? :)
Alanko jo pakkaamaan laukkuani? Ja oletko jo valmistautunut omaan nälkäkuolemaasi?- Anonyymi
Ala vaan pakkaamaan laukkuasi, ei tule nimittäin ikävä. Olisit voinut poistua jo vuosia sitten mutta kun ei niin ei. Älä suotta kuvittele ettei tänne jäävät sosialistit osaa hommiasi tehdä. Ehkä tiedätkin tämän, että päädyt kodittomaksi johonkin ihailemaasi paskavaltioon jossa ei ole sosialismia ollenkaan. Mutta tervemenoa ei käy sääliksi äläkä tule takaisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ala vaan pakkaamaan laukkuasi, ei tule nimittäin ikävä. Olisit voinut poistua jo vuosia sitten mutta kun ei niin ei. Älä suotta kuvittele ettei tänne jäävät sosialistit osaa hommiasi tehdä. Ehkä tiedätkin tämän, että päädyt kodittomaksi johonkin ihailemaasi paskavaltioon jossa ei ole sosialismia ollenkaan. Mutta tervemenoa ei käy sääliksi äläkä tule takaisin.
Mainitsisitko vielä nimeltä sellaisen paskavaltion jossa ei ole sosialismia ollenkaan? :)
Vai etkö kehtaa, koska joutuisit turvautumaan lähinnä muslimimaihin? ;)
Ja eikös se ollut sitä vihapuhetta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mainitsisitko vielä nimeltä sellaisen paskavaltion jossa ei ole sosialismia ollenkaan? :)
Vai etkö kehtaa, koska joutuisit turvautumaan lähinnä muslimimaihin? ;)
Ja eikös se ollut sitä vihapuhetta?Voit ihan vapaasti muuttaa ihan mihin tahansa ihailemaasi maahan jossa ei ole sosialismia ollenkaan. Täytyyhän sinun tietää ainakin yksi kun sellaista valtiomallia ihannoit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voit ihan vapaasti muuttaa ihan mihin tahansa ihailemaasi maahan jossa ei ole sosialismia ollenkaan. Täytyyhän sinun tietää ainakin yksi kun sellaista valtiomallia ihannoit.
No mun ihailemani maa on sellanen kuin Suomi!
Siis: Nimenomaan se Suomi, eikä mikään globaali: ”Finland”.
Joten taidan muuttaakin sitten sinne? Varsinkin siinä vaiheessa kun se ei enää ole joku Suomen ja Lähi-Idän muodostama heikkotehoinen ja yskivä hybridivaltio, jota pitää olla kokoaika latailemassa omillakin veroeuroillani. :)
PS: Ja mistäs sä olkiukko-sekopää tiedät että mitä valtiomallia mä ihannoin? Ota lääkkeesi? Alkaa taas läikkyä yli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mun ihailemani maa on sellanen kuin Suomi!
Siis: Nimenomaan se Suomi, eikä mikään globaali: ”Finland”.
Joten taidan muuttaakin sitten sinne? Varsinkin siinä vaiheessa kun se ei enää ole joku Suomen ja Lähi-Idän muodostama heikkotehoinen ja yskivä hybridivaltio, jota pitää olla kokoaika latailemassa omillakin veroeuroillani. :)
PS: Ja mistäs sä olkiukko-sekopää tiedät että mitä valtiomallia mä ihannoin? Ota lääkkeesi? Alkaa taas läikkyä yli.Sinulla on itselläsi läikkynyt yli monta vuotta. Mene oikeisiin töihin ja lopeta "ylläpitäjän" hommat. Muuta sellaiseen valtioon jossa ei ole sosialismia niin ei tarvitse päivästä toiseen mielipidevaikuttaa ja tuhlata koko elämäänsä niiden kauheiden verojen maksuun. Säälittää tuollainen itsekeskeinen paskanjauhaja jonka mielipiteet asiasta kuin asiasta on kuin tuuliviiri ja kaikkien muiden pitäisi mukautua niihin. Huomenna sosialismi onkin taas ihan kiva juttu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on itselläsi läikkynyt yli monta vuotta. Mene oikeisiin töihin ja lopeta "ylläpitäjän" hommat. Muuta sellaiseen valtioon jossa ei ole sosialismia niin ei tarvitse päivästä toiseen mielipidevaikuttaa ja tuhlata koko elämäänsä niiden kauheiden verojen maksuun. Säälittää tuollainen itsekeskeinen paskanjauhaja jonka mielipiteet asiasta kuin asiasta on kuin tuuliviiri ja kaikkien muiden pitäisi mukautua niihin. Huomenna sosialismi onkin taas ihan kiva juttu?
Mä käyn kyllä ihan joka päivä ja ihan oikeissa töissä?
Missäs oikeissa töissä sä itse käyt? Silloin kun et satu olemaan mielenterveyskuntoutuksessa? :) Ja koskas mä muka olen väittänyt et sosialismi on muka huono juttu? Olisko sun aika vaihtaa lääkitykses koska nyt läikkyy jo PAHASTI yltä!? :D :/ ja se, mitä sä kuunatsihullumkutsut ”mielipidevaikuttamiseksi” on mulle ihan vaan keskustelua!? Jos SÄ et osaa keskustella asiallisesti ja aikuismaisesti, niin sehän ei o MUN ongelmani, jos sulta katkeaa sen johdosta verisuoni päästä!? Like I care! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä käyn kyllä ihan joka päivä ja ihan oikeissa töissä?
Missäs oikeissa töissä sä itse käyt? Silloin kun et satu olemaan mielenterveyskuntoutuksessa? :) Ja koskas mä muka olen väittänyt et sosialismi on muka huono juttu? Olisko sun aika vaihtaa lääkitykses koska nyt läikkyy jo PAHASTI yltä!? :D :/ ja se, mitä sä kuunatsihullumkutsut ”mielipidevaikuttamiseksi” on mulle ihan vaan keskustelua!? Jos SÄ et osaa keskustella asiallisesti ja aikuismaisesti, niin sehän ei o MUN ongelmani, jos sulta katkeaa sen johdosta verisuoni päästä!? Like I care!Vai että ihan joka päivä oikein, heh. Laitahan korkki kiinni. Asiallinen keskustelu tuollaisten kanssa on täysin mahdotonta. Ihan jatkuvastihan sinä niputat sosialismin, suvakit, vegaanit, anarkistit ja milloin mitäkin yhdeksi ja samaksi asiaksi. Eikä yksi sivusto sinulle riitä, pitää olla maailmaa "parantamassa" useammallakin sivulla. Kuten sanottua niin jos aiheet kiinnostaa niin ota niistä selvää äläkä suolla paskaa pitkin nettiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai että ihan joka päivä oikein, heh. Laitahan korkki kiinni. Asiallinen keskustelu tuollaisten kanssa on täysin mahdotonta. Ihan jatkuvastihan sinä niputat sosialismin, suvakit, vegaanit, anarkistit ja milloin mitäkin yhdeksi ja samaksi asiaksi. Eikä yksi sivusto sinulle riitä, pitää olla maailmaa "parantamassa" useammallakin sivulla. Kuten sanottua niin jos aiheet kiinnostaa niin ota niistä selvää äläkä suolla paskaa pitkin nettiä.
Ai niputan?
1. Millon mä viimeks mainitsin vegaanit?
2. Millon mä viimeks mainitsin anarkistit?
3. Suvakit taisin kyl pari kertaa mainita?
4. Sosialismin oon takuulla maininnu, koska se on tän ketjun aihe, ja MINÄ osaan kyllä pysyä keskustelujen aiheissa, toisin kuin eräät.
5. Enkö ole muistanut muka vielä kertaakaan mainita että sä oot mielisairas!? PERHANA!
6. Jaa millähän sivustolla sä oot mut, ja muut sun näkemäs 6000 kuunatsia mahtanut nähdä?
7. Mä suollan ihan mitä mä haluan ihan missä mä haluan kysymättä keneltäkään siihen lupaa. Ja ihan takuulla viimeiseksi SINULTA! ;)
- Anonyymi
Ehkäpä nämä sosialismista urputtavat makkaramiehet eivät olekaan niin kovia työmiehiä kuin antavat ymmärtää. Menee pupu pöksyyn jos aletaan puhua ulkomaille muuttamisesta. Päätyisivät sillan alle keppikerjäläisiksi ja ilman terveydenhuoltoa.
- Anonyymi
Vaikka SDP nyt yrittääkin kasata hallitusta niin ihan vaan tiedoksi avaajalle että viime vaaleissa oikeistopuolueet saivat kyllä enemmän ääniä kuin vasemmisto, ELI suurin osa suomalaisista kannattaa oikeistoa ja kapitalismia.
Kyllä me yks neljä vuotta kestetään vasureita kun tiedämme että sen jälkeen heistä ei ole enää mitään vaivaa!- Anonyymi
Keskusta ei ole oikeistopuolue. Tiedän ehkä vaaleista enemmän kuin sinä koska olin kadulla haastattelemassa vaalikampanjaansa pitäneitä politikkoja. Iso osa keskustalaisista ajoi muunmuassa perustuloa eli kansalaispalkkaa. Sipilä otti erittäin oikeistolaisen linjan kokoomuksen ja perussuomalaisten kanssa josta johtuen viime vaaleissa Keskusta oli suurin häviäjä ja menetti monta paikkaa. Jos Keskusta olisi oikeistopuolue niin miksi he menettivät äänestäjänsä oikeistolaisen politiikan vuoksi?
Perussuomalaisetkaan ei ole oikeistopuolue vaan keskustapuolue. Äläkä suotta luule että Rinne ei saa hallitusta kasaan, jos Keskusta alkaa hankalaksi niin sitten meillä on vähemmistöhallitus koska en usko että Perussuomalaiset hallitukseen pääsee. Vähemmistöhallitus on ihan toimiva vaihtoehto koska tiedämme ettei Keskustassa ja Perussuomalaisissa ole mitään puoluekuria ja puolet heistä äänestää vasemmiston ideoiden puolesta.
Jos tämä kirjoituksesi on syysi jäädä Suomeen niin tulet pettymään. Suomi on sosialistimaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskusta ei ole oikeistopuolue. Tiedän ehkä vaaleista enemmän kuin sinä koska olin kadulla haastattelemassa vaalikampanjaansa pitäneitä politikkoja. Iso osa keskustalaisista ajoi muunmuassa perustuloa eli kansalaispalkkaa. Sipilä otti erittäin oikeistolaisen linjan kokoomuksen ja perussuomalaisten kanssa josta johtuen viime vaaleissa Keskusta oli suurin häviäjä ja menetti monta paikkaa. Jos Keskusta olisi oikeistopuolue niin miksi he menettivät äänestäjänsä oikeistolaisen politiikan vuoksi?
Perussuomalaisetkaan ei ole oikeistopuolue vaan keskustapuolue. Äläkä suotta luule että Rinne ei saa hallitusta kasaan, jos Keskusta alkaa hankalaksi niin sitten meillä on vähemmistöhallitus koska en usko että Perussuomalaiset hallitukseen pääsee. Vähemmistöhallitus on ihan toimiva vaihtoehto koska tiedämme ettei Keskustassa ja Perussuomalaisissa ole mitään puoluekuria ja puolet heistä äänestää vasemmiston ideoiden puolesta.
Jos tämä kirjoituksesi on syysi jäädä Suomeen niin tulet pettymään. Suomi on sosialistimaa.Jos Suomi on sosialistimaa, ja varsinkin sen kepu sosialistinen puolue, niin:
Miks Rinteeltä kestää niin kauan yhteensovittaa tulevan ”sosialisti” hallituksen nimenomaan talouspolitiikka yhteen?
Ja jos persutkin on mielestäsi sosialistinen puolue, niin:
Miksei sitten Persut kelvannu Rinteen hallitukseen Kepun tilalle? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Suomi on sosialistimaa, ja varsinkin sen kepu sosialistinen puolue, niin:
Miks Rinteeltä kestää niin kauan yhteensovittaa tulevan ”sosialisti” hallituksen nimenomaan talouspolitiikka yhteen?
Ja jos persutkin on mielestäsi sosialistinen puolue, niin:
Miksei sitten Persut kelvannu Rinteen hallitukseen Kepun tilalle?Keskusta ja persut on keskustapuolueita ne on politiikaltaan oikeiston ja vasemmiston välissä. Politiikan perusasioita. Yhteensovituksessa voi olla ongelmia Vihreiden näkemysten vuoksi, muunmuassa metsien hakkuu ja muut ympäristöasiat, ei suinkaan SDPn ja Vasemmiston näkemysten vuoksi. Ongemista on kuitenkin puhunut vain tietty media jota tällä palstalla väitetään jatkuvasti valemediaksi, miksi se nyt sitten puhuu totta kun normaalisti ei puhu? Monet Keskustalaiset politikot ajoivat kampanjassaan perustuloa eli kansalaispalkkaa. Otahan asioista vähän selvää niin et puhu läpiä pääsi jostain oikeistopuolueiden vallasta. Heh, jos Suomi olisi oikeistolainen maa niin miksihän tällä palstalla on niin kova hätä vasemmistolaisen politiikan toteutumisesta...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskusta ja persut on keskustapuolueita ne on politiikaltaan oikeiston ja vasemmiston välissä. Politiikan perusasioita. Yhteensovituksessa voi olla ongelmia Vihreiden näkemysten vuoksi, muunmuassa metsien hakkuu ja muut ympäristöasiat, ei suinkaan SDPn ja Vasemmiston näkemysten vuoksi. Ongemista on kuitenkin puhunut vain tietty media jota tällä palstalla väitetään jatkuvasti valemediaksi, miksi se nyt sitten puhuu totta kun normaalisti ei puhu? Monet Keskustalaiset politikot ajoivat kampanjassaan perustuloa eli kansalaispalkkaa. Otahan asioista vähän selvää niin et puhu läpiä pääsi jostain oikeistopuolueiden vallasta. Heh, jos Suomi olisi oikeistolainen maa niin miksihän tällä palstalla on niin kova hätä vasemmistolaisen politiikan toteutumisesta...
Taitaa kuitenkin se valemedia olla se AINOA media joka seuraa hallitusneuvotteluja? Joten siihen on luottaminen, valitettavasti. Vai ehdotatko että tässä pitäis ennemminkin suvakkilogiikalla ruveta arvaamaan et miten hallitusneuvottelut etenee? :)
Ja tekeekö pelkkä kansalaispalkka puolueesta kuin puolueesta vasemmistolaisen sit suvakkilogiikallasi? Noh! Kokoomuksellahan oli oma versionsa kansalaispalkasta, toi perustulo, joten: Mikset sä sit sitä laske mukaan vasemmistoon? Koska: Olet puoluerasisti? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskusta ja persut on keskustapuolueita ne on politiikaltaan oikeiston ja vasemmiston välissä. Politiikan perusasioita. Yhteensovituksessa voi olla ongelmia Vihreiden näkemysten vuoksi, muunmuassa metsien hakkuu ja muut ympäristöasiat, ei suinkaan SDPn ja Vasemmiston näkemysten vuoksi. Ongemista on kuitenkin puhunut vain tietty media jota tällä palstalla väitetään jatkuvasti valemediaksi, miksi se nyt sitten puhuu totta kun normaalisti ei puhu? Monet Keskustalaiset politikot ajoivat kampanjassaan perustuloa eli kansalaispalkkaa. Otahan asioista vähän selvää niin et puhu läpiä pääsi jostain oikeistopuolueiden vallasta. Heh, jos Suomi olisi oikeistolainen maa niin miksihän tällä palstalla on niin kova hätä vasemmistolaisen politiikan toteutumisesta...
PS: Ja miks mulla on suuri hätä vasemmistopolitiikan toteutumisesta> Zilojoona maahan rynnivää haittamaahanmuuttajaa! :/ Siksi! Kerroppas miks sulle, tai kenellekään muulle suvakille, toi EI OLE ongelma?
Ans ku mä arvaan: Kiellä, kiellä, KIELLÄ! - Anonyymi
Suomen oikeistolaisuus ja kapitalismi pitää sisällään myös sosiaaliturvan ja heikoimmasta huolehtimisen ainakin niin että kenenkään ei tarvitse nälkään tai viluun kuolla. Eli, myös porvaripuolueet ovat nykyisen sosiaaliturvan kannalla ja mitä tulee tähän perustuloon (kansalaispalkka) niin sehän tarkoittaa käytännössä vain nykyisen tukiviidakon yksinkertaistamista - Ei mitään muuta.
Kyllä keskusta on enemmän oikealla kuin vasemmalla, nytkin yksi sen kynnyskysymyksistä on että yrittäjien verotusta ei saa kiristää. Sipilä vaan veti linjan liian oikealle viime kaudella ja sen takia tuli takkiin.
Persujen talouspolitiikka ei juuri eroa kokoomuksesta joten persut ovat päivän selvä oikeistopuolue, siinä ei ole mitään epäselvää.
Vähemmistöhallitus olisi mielenkiintoinen vaihtoehto ja tekisi politiikasta ehkä ihan mielenkiitoista seurattavaa, tosin epäilen että ei pysyisi kasassa kovin kauan.
Suomi on minun koti-, ja isänmaani ja olen ainakin vielä voinut olla siitä ylpeä enkä suunnittele täältä mihinkään lähteväni, en vaikka tulisikin väliaikaisesti sosialistinen hallitus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa kuitenkin se valemedia olla se AINOA media joka seuraa hallitusneuvotteluja? Joten siihen on luottaminen, valitettavasti. Vai ehdotatko että tässä pitäis ennemminkin suvakkilogiikalla ruveta arvaamaan et miten hallitusneuvottelut etenee? :)
Ja tekeekö pelkkä kansalaispalkka puolueesta kuin puolueesta vasemmistolaisen sit suvakkilogiikallasi? Noh! Kokoomuksellahan oli oma versionsa kansalaispalkasta, toi perustulo, joten: Mikset sä sit sitä laske mukaan vasemmistoon? Koska: Olet puoluerasisti?Millä ihmeen suvakkilogiikalla? Oletko ihan sekaisin päästäsi? Tässä puhutaan kuules nyt vasemmisto-oikeisto akselista jolla ei ole mitään tekemistä maahanmuuton linjausten kanssa. Kokoomus on oikeistolaisin puolue mitä Suomessa on, he ovat ajaneet lisää maahanmuuttoa muunmuassa Kongosta ja Syyriasta. EU ja NATO myönteisenä he ovat valmiita lisäämään humanitääristä apua myös maahanmuuton muodossa. Jokaisesta puolueesta löytyy maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvia yksilöitä, ei se ole perussuomalaisten yksinoikeus. En ihmettele enää yhtään miksi palsta on täynnä ihan ihmeellisiä aloituksia jotka niputtaa vasemmistolaisuuden yhteen maahanmuuton kanssa. Eihän teillä ole kerrassaan mitään ymmärrystä politiikasta.
Oikeisto ajaa perinteisesti yksilön etua tavoittelevaa yhteiskuntaa kun taas vasemmisto tavoittelee yhteiskunnan etua tavoittelevaa yhteiskuntaa. Esimerkiksi Yhdysvalloissa oikeisto on ollut paperittomista samaa mieltä vasemmiston kanssa, mutta täysin eri syistä. Oikeisto haluaa paperittomia orjatyövoimaksi, vasemmisto taas ainakin julkisuudessa humanitäärisistä syistä mutta sekin on nähty että vasemmistolaisetkin palkkaavat paperittomia orjatyöhön. Jos joku täällä luulee ettei perussuomalaisten jäsenkirjan omistavia ole palkannut paperittomia mansikanpoimijoita niin ottakaapa asioista paremmin selvää. Paperittomat ei persuja haittaa niin kauan kun niitä voi lähes ilmaiseksi palkata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen oikeistolaisuus ja kapitalismi pitää sisällään myös sosiaaliturvan ja heikoimmasta huolehtimisen ainakin niin että kenenkään ei tarvitse nälkään tai viluun kuolla. Eli, myös porvaripuolueet ovat nykyisen sosiaaliturvan kannalla ja mitä tulee tähän perustuloon (kansalaispalkka) niin sehän tarkoittaa käytännössä vain nykyisen tukiviidakon yksinkertaistamista - Ei mitään muuta.
Kyllä keskusta on enemmän oikealla kuin vasemmalla, nytkin yksi sen kynnyskysymyksistä on että yrittäjien verotusta ei saa kiristää. Sipilä vaan veti linjan liian oikealle viime kaudella ja sen takia tuli takkiin.
Persujen talouspolitiikka ei juuri eroa kokoomuksesta joten persut ovat päivän selvä oikeistopuolue, siinä ei ole mitään epäselvää.
Vähemmistöhallitus olisi mielenkiintoinen vaihtoehto ja tekisi politiikasta ehkä ihan mielenkiitoista seurattavaa, tosin epäilen että ei pysyisi kasassa kovin kauan.
Suomi on minun koti-, ja isänmaani ja olen ainakin vielä voinut olla siitä ylpeä enkä suunnittele täältä mihinkään lähteväni, en vaikka tulisikin väliaikaisesti sosialistinen hallitus."Persujen talouspolitiikka ei juuri eroa kokoomuksesta joten persut ovat päivän selvä oikeistopuolue, siinä ei ole mitään epäselvää."
Eroaa ihan täysin. Ilmeisesti siis ainakin sinulle se on täysin epäselvää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Persujen talouspolitiikka ei juuri eroa kokoomuksesta joten persut ovat päivän selvä oikeistopuolue, siinä ei ole mitään epäselvää."
Eroaa ihan täysin. Ilmeisesti siis ainakin sinulle se on täysin epäselvää.No eipä se juuri muuten eroa kuin että Persut eivät kannata työperäistä maahanmuuttoa jota taas kokoomus pyrkii edistämään. Muuten ollaan pääpiirteissään melko samoilla linjoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi on minun koti-, ja isänmaani ja olen ainakin vielä voinut olla siitä ylpeä enkä suunnittele täältä mihinkään lähteväni, en vaikka tulisikin väliaikaisesti sosialistinen hallitus."Kyllä keskusta on enemmän oikealla kuin vasemmalla, nytkin yksi sen kynnyskysymyksistä on että yrittäjien verotusta ei saa kiristää."
Ei yritysten verottaminen ole mikään vasemmistolainen idea. Neuvostoliitossa ei maksettu veroja ollenkaan poislukien pakkokollektivisointi joka oli eräänlaista verotusta. On huolestuttavaa havaita että nykyään erityisesti internetissä käytävä "keskustelu" on tätä tasoa, aiheesta ei ymmärretä yhtikäs mitään mutta mielipiteet erittäin vahvoja.
Onko se oikeasti liikaa vaadittu että perehtyisi aiheeseen edes vähän jos se kerran kiinnostaa? Rinne on jo nyt esittänyt kansan näkökulmasta varsin hyviä ehdotuksia kuten lobbarirekisteri. Se ei kuulosta hyvältä Kokoomuksen ja Sipilän näkökulmasta joten Sipilän ulostulo oli vähintäänkin odotettavissa. Sipilälle on varmasti hyvin tärkeä asia ettemme tule saamaan lisää läpinäkyvyyttä seuraavankaan hallituksen aikana.
Vasemmistoliiton verouudistuksen pääkohdat suoraan puolueen sivuilta:
- Verotetaan nykyistä enemmän pääomia sekä ympäristöhaittoja.
- Oikeudenmukaistetaan tuloverotusta: tehdään pääomatuloverotuksesta progressiivista ja kevennetään varsinkin pieni- ja keskituloisten veroja.
- Turvataan verojärjestelmän kyky tasata tuloeroja. Verotusta täydennetään tulonsiirtojen ja kattavien julkisten hyvinvointipalveluiden avulla.
- Kasvatetaan ja tiivistetään veropohjaa.
Esimerkiksi progressiivinen pääomatuloverotus ei kohdistu pienyrittäjiin mitenkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kyllä keskusta on enemmän oikealla kuin vasemmalla, nytkin yksi sen kynnyskysymyksistä on että yrittäjien verotusta ei saa kiristää."
Ei yritysten verottaminen ole mikään vasemmistolainen idea. Neuvostoliitossa ei maksettu veroja ollenkaan poislukien pakkokollektivisointi joka oli eräänlaista verotusta. On huolestuttavaa havaita että nykyään erityisesti internetissä käytävä "keskustelu" on tätä tasoa, aiheesta ei ymmärretä yhtikäs mitään mutta mielipiteet erittäin vahvoja.
Onko se oikeasti liikaa vaadittu että perehtyisi aiheeseen edes vähän jos se kerran kiinnostaa? Rinne on jo nyt esittänyt kansan näkökulmasta varsin hyviä ehdotuksia kuten lobbarirekisteri. Se ei kuulosta hyvältä Kokoomuksen ja Sipilän näkökulmasta joten Sipilän ulostulo oli vähintäänkin odotettavissa. Sipilälle on varmasti hyvin tärkeä asia ettemme tule saamaan lisää läpinäkyvyyttä seuraavankaan hallituksen aikana.
Vasemmistoliiton verouudistuksen pääkohdat suoraan puolueen sivuilta:
- Verotetaan nykyistä enemmän pääomia sekä ympäristöhaittoja.
- Oikeudenmukaistetaan tuloverotusta: tehdään pääomatuloverotuksesta progressiivista ja kevennetään varsinkin pieni- ja keskituloisten veroja.
- Turvataan verojärjestelmän kyky tasata tuloeroja. Verotusta täydennetään tulonsiirtojen ja kattavien julkisten hyvinvointipalveluiden avulla.
- Kasvatetaan ja tiivistetään veropohjaa.
Esimerkiksi progressiivinen pääomatuloverotus ei kohdistu pienyrittäjiin mitenkään."Ei yritysten verottaminen ole mikään vasemmistolainen idea. Neuvostoliitossa ei maksettu veroja ollenkaan...". En minä ota mitään ideologista kantaa "puhtaaseen" vasemmisto- tai oikeistopolitiikkaan vaan Suomen poliittisten puolueiden harjoittamaan "suomalaiseen" oikeisto vasemmisto linjaan.
Eli, jos viimekertainen hallitus (oikeisto) "rokotti" työläisiä niin nyt tuntuu että ehdotettu (SDP, vasemmisto) verotuksen painopiste kohdistuu enemmän työnantajiin joita vasemmisto tietysti mieluummin verottaa, eli keskustan vastustaessa tätä katson sen edustavan tässä kohtaa oikeistoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei yritysten verottaminen ole mikään vasemmistolainen idea. Neuvostoliitossa ei maksettu veroja ollenkaan...". En minä ota mitään ideologista kantaa "puhtaaseen" vasemmisto- tai oikeistopolitiikkaan vaan Suomen poliittisten puolueiden harjoittamaan "suomalaiseen" oikeisto vasemmisto linjaan.
Eli, jos viimekertainen hallitus (oikeisto) "rokotti" työläisiä niin nyt tuntuu että ehdotettu (SDP, vasemmisto) verotuksen painopiste kohdistuu enemmän työnantajiin joita vasemmisto tietysti mieluummin verottaa, eli keskustan vastustaessa tätä katson sen edustavan tässä kohtaa oikeistoa.Mukava kuulla mutta SDP ja Vasemmistoliitto on ehdottanut parhaat ideat budjetin tasapainottamiseen. Kokoomuksella on ollut taipumus kattaa budjetti ottamalla lisää velkaa. Ja miksi ihmeessä kuvittelet että osinkoja nostavat ovat jotain työnantajia? Kuka tahansa voi sijoittaa ja siten nostaa osinkoja, duunaritkin. Onko tässä mitään järkeä "keskustella" valtion budjetista ja veropohjasta maallikoiden kanssa jotka eivät ymmärrä mistään mitään? Keskustelussa ihan selvästi on vivahteita siitä että vasemmiston ideat (paha), oikeiston ideat (hyvä), mutta kukaan ei tunnu niistä ideoista mitään tietävän. Keskusta on keskustapuolue joten luonnollesti sillä on myös jotain oikealle kallistuvia ideoita. Se nyt vaan ei tee siitä oikeistopuoluetta. Voidaanhan me tuolla logiikalla etsiä Keskustan ohjelmistosta vasemmistolaisia ideoita ja samalla logiikalla katsoa sen edustavan vasemmistoa. Tästä "keskustelusta" on järki kaukana, turha jatkaa. Keskustahan menetti äänestäjänsä oikeistolaisen politiikan vuoksi joka olisi hyvin omituista oikeistopuolueelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mukava kuulla mutta SDP ja Vasemmistoliitto on ehdottanut parhaat ideat budjetin tasapainottamiseen. Kokoomuksella on ollut taipumus kattaa budjetti ottamalla lisää velkaa. Ja miksi ihmeessä kuvittelet että osinkoja nostavat ovat jotain työnantajia? Kuka tahansa voi sijoittaa ja siten nostaa osinkoja, duunaritkin. Onko tässä mitään järkeä "keskustella" valtion budjetista ja veropohjasta maallikoiden kanssa jotka eivät ymmärrä mistään mitään? Keskustelussa ihan selvästi on vivahteita siitä että vasemmiston ideat (paha), oikeiston ideat (hyvä), mutta kukaan ei tunnu niistä ideoista mitään tietävän. Keskusta on keskustapuolue joten luonnollesti sillä on myös jotain oikealle kallistuvia ideoita. Se nyt vaan ei tee siitä oikeistopuoluetta. Voidaanhan me tuolla logiikalla etsiä Keskustan ohjelmistosta vasemmistolaisia ideoita ja samalla logiikalla katsoa sen edustavan vasemmistoa. Tästä "keskustelusta" on järki kaukana, turha jatkaa. Keskustahan menetti äänestäjänsä oikeistolaisen politiikan vuoksi joka olisi hyvin omituista oikeistopuolueelle.
Itse asiassa Sipilän hallitushan oli saamassa valtion velanoton hallintaan 2020 luvulla, ei siihen enää mitään SDP:tä ja vasemmistoa tarvita.
Mitä tulee siihen että väität kokoomuksella olevan taipumusta kattaa budjetti ottamalla lisää velkaa ei ole ihan uskottava. Ensinnäkään sitä ei voida tarkastella vain niin että katsotaan sen hetkistä hallitusta VAAN jokainen hallitushan perii tilanteen edelliseltä hallitukselta. Joten uuden hallituksen aloittaessa "syyllinen" mahdolliseen uuteen velanottoon on osin edellinen (edelliset) hallitus. Tämän lisäksi on monia muitakin tekijöitä jotka vaikuttavat tähän asiaa. Se nyt vaan on tosiasia että oikeisto korostaa enemmän vastuullista talouspolitiikkaa, eli että eletään tulojen mukaan. Se kuinka oikeudenmukaista tämä kaikkien osalta on niin on toinen juttu.
Mistä keksit että meinaan osinkojen nostajien olevan työnantajia? Osinkoja nostavat (saavat) pääasiassa hyvätuloiset palkansaajat, jotka yleensä kannattavat oikeistolaista talouspolitiikkaa.
Vaikka en asiantuntija olekaan niin väitän kyllä ymmärtäväni jotain tästä talouden kokonaiskuvasta ja myös siitä että suurimmalla osalla puolueista on myös jotain "pientä" oikeisto/vasemmisto ajatuksia riippumatta siitä kumpi on se oma päälinja.
Jos suomi nyt jaetaan akselille vasemmisto, keskusta ja oikeisto niin vasemmistolla ei todellakaan ole enemmistön kannatusta suomalaisten keskuudessa ja kuten sanoin keskusta veti liian oikeistolaista politiikkaa viimeksi ja menetti sen takia kannatusta MUTTA ei se siitä vasemmistolaista puoluetta tee!
Voidaan lopettaa tähän minunkin puolestani!
- Anonyymi
ai saatana että saa nauraa kun porukka puolustelee suomea, ettei vaan laskisi oman pankin lainoittaman kämpän arvo...suomi on jo kuollut, ja kohta te sen uskotte, ei mene kuin 2-3 vuotta.Siihen mennessä jos ei ole päässyt velkahomeläävästään eroon siitä ei pääse enää ikinä eroon kuin saatanallisella tappiolla. Täällä norskeissa on muuten kivat maisemat ja hyvät palkat....mutta asukaa vaan siellä haittamuuttajien seassa ja taitaapi piakkoin niidenkin lukumäärä nousta...
- Anonyymi
Miksi tarvis päästä eroon omasta asunnosta, varsinkaan jos se ei ole homeessa?
- Anonyymi
Juuh!
Maahanmuuttajien määrä Norjassa: 16,8 %
Sama Suomessa: 4, 7 %
HEJA NØRGE!
- Anonyymi
Suomessa tarvitaan tulonsiirtoja pienituloisille...siis suorastaan vaikeuksissa eläville, joiden tulot eivät riitä kunnolla vaatteisiin huonekaluihin yms. Terveellinen ruoka on mahdottomuus, jos ei satu olemaan asiantuntija, joka osaa loihtia edullisista tarvikkeista terveellistä ihan tavvallista ruokaa. Yksi on verotus ja toinen on erilaiset tuet, joita ei jokaista erikseen tarvitsisi anoa. Lääkkeeet, terveydenhuolto yms. olisivat vain suhteessa halvempia pienituleoisille verratttuna esim. "keskituloisiin", jotka ansaitsevat esim.. kolme kertaa enemmän. En tarkoita, että pienituloiset pääsisivät samalle tasolle muiden kanssa, mutta "kohtuullistettaisiin" tulonjakoa, ettei joidenkin tarvitsisi elää jatkuvassa niukkuudessa. Vertailukohtana voisi olla esim. 1980-luku, jolloin lääkärit olivat ilmaisia ja yksityisiltä sai hyvät KELA-korvukset... edes hieman sinne suuntaan.
Kela tai sosiaalitoimisto ei huomioi lainanlyhennyksiä, tietokoneen käyttöä, sanomalehteä....Ne ovat ylimääräistä ylellisyyttä. Kyllä tämä taloudellisesti olisi järjestettävissä, jos tahtoa löytyisi. Poliittisesti olen sitoutumaton ja pärjään niukkuudessakin. Joskus katsellessani omaa ja toisia vastaavassa elämäntilanteessa olevia tulee tunne, eettä oikeudenmukaisuus ei toimi.- Anonyymi
No mietippäs huvikses et miten paljon noita tulonsiirtoja pienituloisillekin vois lisätä ilman haittamaahanmuuttoa! Mut mieluummun sit ilmeisesti syötetään täällä toisella puolella maapalloakin asuvat ihmiset ilmaseks, ja pidetään sit omatkin köyhät entistä köyhempinä, kun nakataan *itut tolle ”vastuullemme” ja ”arvopohjillemme” ja taattais parempi elämänlaatu vain omille köyhillemme!?
Mut ilmeisesti tää on erittäin huono idis suurimman osan suomalaisista mielestä, koska äänestystulokset on ollu viime vuosina just päinvastaista kejåhitystä tukevia!? :/
Joten: Pulinat pois! Näin ootte halunneet!
- Anonyymi
Jenkkien sosiaaliturva koostuu vakuutuksista,kun otat min. terveydenhuoltovakuutuksen saat perusterveyden huollon mutta leikkauksiin pitää olla rahaa tai paremmat,kalliimmat vakuutukset. Minimivakuutus maksaa ehkä 150e/vuodessa.
Työttömyysturvaa ei ole muuta kuin ruokakupongit sosiaalitoimistosta.
Asumista eikä muutakaan tueta valtion taholta ollenkaan,vaan voit joutua telttamajoitukseen tai asuntovaunuun valtion omistamille alueille.
Myöskään vanhuksille ei ole automaattista laitospaikkaa tiedossa jos ei rahaa tai eläkettä ole,
exrikollisilla on siksi siellä paljon kovemmat oltavat vanhempana jos eläkettä ei ole paljon kertynyt töistä elämän varrella.
Omaa tonttiasi saat puolustaa niin kuin haluat vaikka ampumalla tunkeilijat,aseita saa kantaa paljon helpommin kuin Suomessa,myös rikolliset,mikä täällä on pannassa.
Siinä suurimmat erot Suomen järjestelmään,jenkeissä tosin valtio ei holhoa mitään vaan lähdetään siitä että jokainen on ja pärjää omillaan ,diileillään ja ymmärryksellään.
Suomessa voitaisiin tehdä sellainen lisäjako että ne jotka haluaa sosiaaliturvan maksaa siitä veroissaan ja ne ketkä ei,heille lasketaan pienempi veroprosentti myös yrityksille,ne yritykset ketkä haluaa maksaa veroja ,saa myös yritystukia ,maatilat mukaan lukien mutta muut ei,ja ajautuvat konkurssiin jos ajautuvat.
Yksinkertaista kuin tämä,ja sosiaaliturvasta ja sen rahoituksesta ei tarvitsisi tapella enää ikinä nykymallin mukaan.- Anonyymi
ja höpön pöppö!
”... unemployment benefits generally pay eligible workers as high as $783.00 in Massachusetts to a low as $235 per week maximum in Mississippi. Benefits are generally paid by state governments, funded in large part by state and federal payroll taxes levied against employers, to workers who have become unemployed through no fault of their own.”
Eli hyvin paljon samanlainen systeemi ja rahoituspohja kuin Suomessakin!
- Anonyymi
Kannattaako yleistää tätä lähtemistä, suurin osa ei lähde tuli mikä hyvänsä.
Tämä on karu fakta, hölmöläisyyttä on puolin ja toisin. - Anonyymi
Miksi te hölmöläiset asutte vielä Suomessa?
Ette pidä suomalaisista, suomalaiset ovat mielestänne sisäsiittoisia ja moukkia, joten miksi te asutte Suomessa vapaaehtoisesti? Onhan tuolla maailma täynnä maita joissa on muslimikulttuuria liiankin kanssa. Kyllä niissä pärjää ilman kielitaitoakin. Mitä ihmettä te täällä vielä kuppaatte? Ette kai te kuvittele että länsimaista sivistysvaltiota kunnioittavat jäävät teitä kaipaamaan? - Anonyymi
Pako maasta tai sairaselake. Ei tämmmöisessä vajakkilandiassa pysty elämään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka672385- 661367
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww691130EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje41097- 77803
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19780Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta82660- 43658
Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe23615- 27581