Ennen kaikkea meidän on tiedettävä, että Jumalan edessä vanhurskautemme on toisen työtä. Siitä syystä tämä vanhurskaus on vähentymättömänä olemassa myös silloin, kun me olemme viheliäisimmillämme. Syntiämme ei lueta meille huonoimpanakaan hetkenämme.
Mutta mitä meidän on tehtävä silloin, kun laki nuhtelee meitä synnistä? Meidän on kohta myönnettävä sille, että se on oikeassa! Meidän lihassammehan ei ole mitään hyvää. Mutta samalla meidän on osoitettava laille Kristusta, ainoata vanhurskauttamme.
Ja meidän on sanottava sille: ”Tuo mies on sijassani tehnyt kaikki minun tehtäväni. Mene hänen, takuumieheni luokse, hän on syntynyt lain alaiseksi eikä hän itse ole syntiä tehnyt.”
Mutta jos vielä kuulet sanottavan: ”Sinun itsesikin tulee olla hurskas ja sinun on tehtävä hyvää”, niin vastaa: ”Se on totta. Kun minä olen sellaisten ihmisten luona, jotka tarvitsevat apua, niin muistuta sinä minulle siitä, mitä minun on tehtävä.”
Mutta kun puhe kääntyy minun vanhurskauteeni Jumalan edessä, niin silloin
minun tekemiseni eivät kelpaa, vaan toisen työ. Silloin ei minun hurskauteni eikä syntini merkitse mitään, sillä minä olen aina hukassa, jos minut niiden mukaan tuomitaan.
Minulla on toisen hurskaus, Jumalan Pojan, lain alaiseksi syntyneen, pyhyys, puhtaus ja hyvät työt. Tässä asiassa tahdon mielelläni olla vain syntinen itsessäni, että Kristus yksin olisi minun vanhurskauteni.
Tässä sanon kuin Paavali: ”...että minun havaittaisiin – omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella.” (Fil. 3:9).
Joka todella uskoo Kristukseen, hänen koko sielunsa huomio on kiintynyt häneen. Hänen huolensa ja ilonsa riippuvat Kristuksessa. Kristuksessa on kaikki hänen lohdutuksensa. Sillä oikea kristitty on
ihminen, joka on joutunut häpeään omaan itsensä tähden ja oman työnsä tähden ja hän on siksi oppinut pitämään itseään ja työtään viheliäisenä ja arvottomana.
Mutta tuollaisenaan kristityllä on kaikki Kristuksessa, todella kaikki, sekä vanhurskautensa että pyhityksensä. Sellainen ihminen tunnustaa: Kyllä minusta tuntuu, että minun tulisi työskennellä enemmän eikä minun pitäisi uskoa niin paljon. Toisinaan minä pelkään uskovani liiaksi ja siirryn lain alaisuuteen tullakseni itse hurskaammaksi.
Mutta kun muistan kokemukseni, niin todistavat ne samaa kuin Raamattu: Niin kauan kuin pitäydyin lain tekoihin, olin sydämeni syvyydessä kylmä Jumalalle, minulla ei ollut sisäistä halua ja rakkautta häneen ja hänen teihinsä.
Mutta kun opin tuntemaan Vapahtajan ja saatoin uskoa hänen armoonsa ja vakuutukseensa syntien anteeksi saamisesta, niin sain halun hyvään niin, että se, mikä ennen oli ollut minulle vaikeaa, ei sitä enää ollut.
Aivan samoin tapahtuu vielä: Kun lain mieli valtaa minut, tulen kylmäksi ja heikoksi. Mutta kun minulla on rauha Kristuksessa, saan uuden halun hyvään. Sellainen on kristityn kokemus.
( C.O. Rosenius )
VANHURSKAUTEMME ON OLEMASSA MYÖS KUN OLEMME AIVAN KURJIA
24
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Vaikeaa on meidän jättäytyä ja antautua vailla pienintäkään omaa ansiotamme Jumalan armon varaan. Järki sitä ei ota vastaan. Maailma on takonut päihimme varhaislapsuudestamme saakka, että saadaksemme jotain on meidän ainakin jollakin tavoin osoitettava, että olemme sen ansainneet.
Raamatun mukaan vain työmies on palkkansa ansainnut. Sitä ei hänelle lueta armosta, vaan siitä ansiosta, että hän on suorittanut työn, joka on hänelle palkkansa eteen suoritettavaksi annettu.
Tämä vertautuu lakiin, jonka kautta vanhurskaus on saavutettavissa, "niin että hän kaiken sen tekee" - siten, että ihmisen, vanhurskautuakseen lain kautta, on noudatettava sitä täydellisesti, juuri vimeistä piirtoa myöten KUTEN HERRA JEESUS LAKIA NOUDATTI JA SEN TÄYTTI. Ja elettävä synnitön elämä kehdosta hautaan niin Herra Jeesus itse eli.
Raamatun mukaan on ihmisen mahdotonta vanhurskautua lain kautta.
Itsessämme vailla vähäisintäkään mahdollisuutta, syntisinä ja kadotuksen ansainneina, JOKA SORKKA, olemme yksin Jumalan armon varassa Jeesuksen Kristuksen kautta ja ansiosta.
Uskon kautta Jeesukseen Kristukseen saamme Jumalan armosta lahjavanhurskautena meille luetun Jeesuksen Kristuksen vanhurskauden.
Eikä tämä lahjavanhurskaus horju eikä heilahtele suuntaan eikä toiseen meidän heikkouksistamme - kunhan pidämme kiinni Jeesuksesta Kristuksesta, Häneen uskoen ja luottaen ja kaikessa turvaten.
s-seutulainen Rosenius saa sanoa mitä huvittaa. Pysyn silti katolisena.
- Anonyymi
Olkoon niin sinun kohdallasi.
Muistuttaisin kuitenkin sinua siitä, ettei Raamatun mukaan ihmisen ja Jumalan välillä ole kuin yksi välimies - Jeesus Kristus, eikä Hänellä ole ketään sijaista maan päällä.
YKSIN KRISTUS, YKSIN ARMOSTA, YKSIN USKOSTA.
s-seutulainen
- Anonyymi
Van jo on hurskastelua.
>>YKSIN KRISTUS, YKSIN ARMOSTA, YKSIN USKOSTA. >>
Siksi äänestänkin Hakkaraista #144. Yksin armosta.- Anonyymi
Herjaa sinä vain Pasi Toivonen.
Ja lyö kaikki läskiksi.
Erityisemmän hyvää ei näytä katolilaisuus saaneen sinussa aikaan.
No, itsepähän olet tiesi valinnut.
s-seutulainen
Aion äänestää Hakkaraista. Tosin en voi sitä todistaa kun ei ole puhelimessa kameraa.
- Anonyymi
Rosenius on eksyttäjä. Älkää uskoko tuota ruotsalaista saarnaajaa. Hän vääristelee Raamattua ja julistaa halpaa armoa.
Juud 1:4 Teidän joukkoonne on näet luikerrellut ihmisiä, joista jo kauan on ollut tuomio kirjoitettuna. Nämä jumalattomat kääntävät meidän Jumalamme armon riettaudeksi
Paavali sanoi vanhan liiton juutalaisille, ettei heidän lain käskyjen noudattaminen voi heitä vanhurskauttaa, koska he eivät uskoneet Jeesukseen Kristukseen. Mutta kun kysymys on seurakunnasta, joka uskoo Jeesukseen Kristukseen, niin kukaan ei voi olla vanhurskas, jos ei tee parannusta lain rikkomisesta. Tekeminen siis vaikuttaa pelastukseen. Ilman lain tekoja ei ole vanhurskautta eikä uskoa.
Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
----
27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.
Tätä eksyttäjä Saviseutulainen ei tuo koskaan esille, koska hän yrittää antaa sellaisen kuva, ettei lakia tarvitse ollenkaan noudattaa. Jeesus ei pelasta laittomuuden tekijöitä.
Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
Jos joku kuvittelee, ettei itse tarvitse tehdä parannusta, niin saa varman tuomion helvettiin. Paavali sanoi, että jokainen tuomitaan lain tekojen mukaan, joten on todella typerää elää laittomuudessa.
Room 2:6 Silloin Jumala maksaa jokaiselle hänen tekojensa mukaan. [Matt. 16:27 ]
7 Niille, jotka uupumatta hyvää tehden etsivät kirkkautta, kunniaa ja katoamattomuutta, hän antaa ikuisen elämän, [Matt. 25:46 ]
8 mutta niitä, jotka ovat itsekkäitä ja tottelevat totuuden sijasta vääryyttä, kohtaa ankara viha. [Room. 1:18]
9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. 15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! 16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.- Anonyymi
Laki saa aikaa vihaa ja kovuutta, minkä huomaa sinussakin.
- Anonyymi
...kuten myös laittomuuskin saa aikaa vihaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laki saa aikaa vihaa ja kovuutta, minkä huomaa sinussakin.
Jumalan rakastaminen on sitä, että noudattaa hänen käskyjään. Lain rikkomisessa ei ole mitään rakkautta eikä mitään pehmeyttä.
1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. Anonyymi kirjoitti:
...kuten myös laittomuuskin saa aikaa vihaa.
Ei Raamatussa niin sanota. Luetko luulojen kirjaa tampio?
- Anonyymi
Musti.Hintikka kirjoitti:
Lue Roomalaiskirjeen 1 luku, niin huomaat, että ne jotka hylkäävät Jumalan tahdon, vaikka tietävätkin sen, muuttuvat täyteen kaikkea vääryyttä. "He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä" (Room .1:29).
Joten siinä missä laki saa aikaan vihaa, saa laittomuuskin. Jumala on rakkaus. Siksi ilman jumalan tuntemista, on rakkaudeton. Nämä vaaleanpunaiseen unelmahöttöön vannovat viherfeministit, ovat muuttuneet, tai tulevat muuttumaan juuri tuollaiseksi. Saastainen saastuu ja pyhä pyhittyy. Ei kukaan ole muuttumattomassa tilassa. - Anonyymi
Musti.Hintikka kirjoitti:
Kyllä Raamattu opettaa, että laittomuus saa aikaan vihaa. Laittomuus vie pois rakkauden ja rakkaudettomuus saa aikaan laittomuutta, jolloin rakastamisen tilalle tulee vihaaminen ja muu synti.
Matt. 24:12 Ja kun laittomuus lisääntyy, monien rakkaus kylmenee.
2 Tim 3:1 Sinun on tiedettävä, että viimeisinä päivinä koittavat vaikeat ajat. 2 Silloin ihmiset rakastavat vain itseään ja rahaa, he ovat rehenteleviä ja pöyhkeitä, he herjaavat ja ovat vanhemmilleen tottelemattomia. He ovat kiittämättömiä, jumalattomia, 3 rakkaudettomia, leppymättömiä, panettelevia, väkivaltaisia ja raakoja, kaiken hyvän vihollisia, 4 petollisia, häikäilemättömiä ja järjettömiä. He rakastavat enemmän nautintoja kuin Jumalaa, 5 he ovat ulkonaisesti hurskaita mutta kieltävät uskon voiman. Karta sellaisia! "Vielä nytkin on farisealaisuus valtava ja vaikuttava luomus.
Nykyään se enimmäkseen tunnustaa Kristuksen nimeä ja sanoo uskovansa häneen.
Itse asiassa se nyt niinkuin ennenkin uskoo Lakiin ja omiin laintekoihinsa,
olkoon niillä nimenä kääntymys,synnin voittaminen, kokonainen antautuminen,
uusi elämä, maailmasta luopuminen tai muuta.
Ne ovat olemukseltaan aivan samaa kuin fariseuksen uskollinen ja antaumuksellinen lain pitäminen.
Tietysti annetaan Jumalalle kunnia. Tietysti sanotaan, että toimitaan ja voitetaan yksin Hänen voimastaan. Niin sanoivat farisealaisetkin.
Tämähän on juuri farisealaisuuden parhain tuntomerkki: se ottaa Jumalan ja Hänen voimansa lain välikappaleiksi, sen vaatimusten täyttämiskeinoksi.
Pohjimmiltaan on farisealaisuus yhtä suuri evankeliumin vihollinen kuin konsanaan.
Se ei usko ansiottomaan armoon, vaan pitää hyvänään HYVINANSAITUN armon ( mikä ei ole mikään armo! )
Se katkeroituu, jos armoa tarjotaan Kristuksen nimessä vapaasti ja ilmaiseksi.
Se pitää jäykästi kiinni siitä, että se on enemmän kuin muut, ja kun sen pitäisi ilmaista, mikä on ero sen ja muiden välillä, se palaa yhä uudestaan vanhurskauteensa, omiin elämyksiinsä, omaan elämänkäytäntöönsä, omiin kieltäymyksiinsä tai omiin tunteisiinsa."
( Ote Bo Gierzin teoksesta Suuri valhe ja Suuri totuus)
- Anonyymi
Tuollaisenaan tuo aloitus on väärän armon julistus !
Enkä minä ole laikihenkinen enkä mikään "toorauskova" !
Samassa yhteydessä pitäisi mainita se, että kun laki / Jumalan Sana todistaa meidän tehneen vääryyttä eli syntiä, niin sitä pitää katua ja tehdä parannusta tunnustamalla synti.
Vain siten uskovakin vapautuu tekemästään synnistä, ei muuten !
Siis meidän tulee Rakastaa itseämme ja toisia ihmisiä Totuudessa, eikä irroittautua Totuudesta !
Sanan selvääkin selvempi ohje syntiin langenneelle /sitä tehneelle on tässä ytimekkäästi:
1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
Mutta jos siis emme kadu syntejämme jotka itsekin havaitsemme, vaan suljemme vain silmämme niiltä ja siten kiellämme ne ja niihin sortuneemme, niin sama Sana sanoo:
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
Siis aivan samaa on sanoa, että:
"Jeesus on antanut kaikki synnit anteeksi, voin siis tehdä mitä vain, enkä joudu siitä vastuuseen"
Kyllä Sana sanoo myös:
Kol. 3:25 Sillä se, joka tekee väärin, on saava takaisin, mitä on väärin tehnyt; ja henkilöön ei katsota.
30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.
Parannusta on siis uskovan tehtävä päivä ja hetki tasolla, kuten Sana sanoo:
Hepr. 4:7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
Siis se menee samoin kuin parisuhteessa, eli päivä syklillä on asiat sovittava puolison kanssa ja samoin Jumalan kanssa !
Ef. 4:26 "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,
Jumalan kanssa on siis hyvä pitää ne "lyhyet tilivälit", jotta suhde Jumalaan Isäämme pysyy kunnossa !
Ja se suhde ei pysy kunnossa jos ei aidosti tunnusteta syntejä, vaan väitetään vain ettei niitä ikäänkuin olisikaan !- Anonyymi
Uudestisyntyminen tarkoittaa sitä, että saa uuden sydämen vanhan tilalle ja että Pyhä Henki tulee asumaan sydämeen. Silloin Pyhä Henki tietenkin vaikuttaa Jumalan tahdon noudattamista. Eikä silloin kyse ole kirjaimen mukaan elämisestä, vaan Hengen mukaan. Uudestisyntyneelle Jumalan pitäisi olla itsestään selvyys, ettei armo oikeuta synnissä elämistä. "Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi? Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä vaeltaisimme siinä?" (Room 6:1)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudestisyntyminen tarkoittaa sitä, että saa uuden sydämen vanhan tilalle ja että Pyhä Henki tulee asumaan sydämeen. Silloin Pyhä Henki tietenkin vaikuttaa Jumalan tahdon noudattamista. Eikä silloin kyse ole kirjaimen mukaan elämisestä, vaan Hengen mukaan. Uudestisyntyneelle Jumalan pitäisi olla itsestään selvyys, ettei armo oikeuta synnissä elämistä. "Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi? Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä vaeltaisimme siinä?" (Room 6:1)
Lain rikkominen on aina lihallisuutta ja myös vihollisuutta Kristusta vastaan. Uudestisyntynyt on tehnyt parannuksen lain rikkomisesta. Jos parannusta ei ole, ei ole myöskään uudestisyntymistä eikä ole Kristuksen oma.
Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.
Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. [Matt. 12:34; Room. 5:10; Kol. 1:21; Jaak. 4:4]
8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. 15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! 16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lain rikkominen on aina lihallisuutta ja myös vihollisuutta Kristusta vastaan. Uudestisyntynyt on tehnyt parannuksen lain rikkomisesta. Jos parannusta ei ole, ei ole myöskään uudestisyntymistä eikä ole Kristuksen oma.
Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. [Matt. 12:34; Room. 5:10; Kol. 1:21; Jaak. 4:4]
8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. 15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! 16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.Eli kun yhä sinäkin teet sitä syntiä, eli toimit monella tapaa Jumalan tahtoa vastaan !
Niin sinäkään siis et ole uudestisyntynyt ????
Herää jo harhoistasi !
Ei uudestisynyminen tee kenestäkään synnitöntä !!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. 15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! 16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.Tarkennan hieman !
Uudestisyntyminen ei tarkoita sitä todellakaan, että ihminen eli uskova lopettaisi jotenkin synnin tekemisen eli syntiin lankeemisen !!!
Uudestisyntynyt uskovakin siis tekee yhä paljon syntiä, koska ei vielä edes kyllin tunne Jumalan tahtoa ja siten toimii Jumalan tahtoa vastaan vääjäämättä yhä paljonkin !!!
Apostoli Paavali oli pitkälle edistynyt, mutta ei hänestäkään mitään täydellistä tai synnitöntä tullut, hän vain onnekseen onnistui säilyttämään uskonsa loppuun asti !
Fil. 3:12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
2. Tim. 4:
6 Sillä minut jo uhrataan, ja minun lähtöni aika on jo tullut.
7 Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.
8 Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat. - Anonyymi
Uudestisyntynyt uskova on Jumalan lapsi eikä orja. Ei lapsioikeus perustu omiin tekoihin, vaan Jumalan tekoon. Jumala kurittaa ja kasvattaa jokaista lastaan parhaan mukaan, muttei hylkää, ellei lapsi hylkää häntä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku kirjoitti:
" Uudestisyntyminen tarkoittaa sitä, että saa uuden sydämen vanhan tilalle ja että Pyhä Henki tulee asumaan sydämeen. Silloin Pyhä Henki tietenkin vaikuttaa Jumalan tahdon noudattamista. Eikä silloin kyse ole kirjaimen mukaan elämisestä, vaan Hengen mukaan. Uudestisyntyneelle Jumalan pitäisi olla itsestään selvyys, ettei armo oikeuta synnissä elämistä. "Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi? Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä vaeltaisimme siinä?" (Room 6:1) "
Kukaan meistä uudestisyntyneistä ei elä vain Hengessä ja Hengen mukaan !!!
Uskova elää osin Hengen mukaan ja osin lihan mukaan !!!
Moni meistä ei edes tiedä aina sitä, että milloin on tullut toimituksi lihan mukaan ja milloin taas Hengen mukaan !
Raamattu puhuu hyvin tästä asiasta seuraavaa:
Matteus 25
31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Kannattaa lukea kunnolla ja AJATUKSELLA !
Nuo Jeesuksen lampaat siis eivät itsekkään tienneet milloin olivat valetaneet Hengessä !
Siis Jumala vaikuttaa meissä tahtomista ja tekemistä Henkensä kautta, mutta pääosin me kuitenkin vaellamme omassa tahdossamme eli lihan mukaan siis !!!
Fil. 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
Mutta uskova ei siis itse usein erota sitä, että milloin toiminta on omasta lihasta, ja milloin taas Jumalasta ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku kirjoitti:
" Uudestisyntyminen tarkoittaa sitä, että saa uuden sydämen vanhan tilalle ja että Pyhä Henki tulee asumaan sydämeen. Silloin Pyhä Henki tietenkin vaikuttaa Jumalan tahdon noudattamista. Eikä silloin kyse ole kirjaimen mukaan elämisestä, vaan Hengen mukaan. Uudestisyntyneelle Jumalan pitäisi olla itsestään selvyys, ettei armo oikeuta synnissä elämistä. "Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi? Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä vaeltaisimme siinä?" (Room 6:1) "
Moni meistä ei edes tiedä aina sitä, että milloin on tullut toimituksi lihan mukaan ja milloin taas Hengen mukaan !
Matteus 25
31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Nuo Jeesuksen lampaat siis eivät itsekkään tienneet milloin olivat valetaneet Hengessä !
Siis Jumala vaikuttaa meissä tahtomista ja tekemistä Henkensä kautta, mutta pääosin me kuitenkin vaellamme omassa tahdossamme eli lihan mukaan siis !!!
Fil. 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
Mutta uskova ei siis itse usein erota sitä, että milloin toiminta on omasta lihasta, ja milloin taas Jumalasta !Lisäys edelliseen:
Paavalikin siis kirjoitti näin:
Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
Siis Kristus tekee omat Tekonsa meissä, mutta Paavali sanoo tuossa, että hän eli myös lihassa ja lihan mukaan eli :
"minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa"
Tuo tarkoittaa siis sitä, että hän luotti Jeesuksen ristintyöhön, siis silloin kun eli ja toimi lihan mukaan !
Siis Armo riittää uudestisyntyneelle Jumalan lapselle kyllä !
Mutta siinä on ehto !!!
1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
JOS TUNNUSTAMME ?
JOS EMME TUNNUSTA ?
No, silloin emme vapaudu synneistämme vaan me paatumuksessa keräämme silloin Jumalan vihaa päällemme !
4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
7 niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
8 mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
9 Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;
10 mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
11 Sillä Jumala ei katso henkilöön. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku kirjoitti:
Matteus 25
Mutta uskova ei siis itse usein erota sitä, että milloin toiminta on omasta lihasta, ja milloin taas Jumalasta !Hei, olen monista asioista kanssasi samaa mieltä, mutta olen kuitenkin osittain eri mieltä siitä, mitä TUOSSA viestissäsi kirjoitit.
Matt. 25: 37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
Nimittäin uskon, että ne vanhurskaat kysyivät nuo kysymykset siksi, että he eivät tajunneet, että kun he olivat ruokkineet nälkäisiä uskovia, ja antaneet juotavaa janoisille uskoville, he olivat siten tehdessään ruokkineet Jeesus Kristusta ja antaneet juotavaa Jeesus Kristukselle, näin arvelen.
Johann A. opetti: ' Mutta meidän tulee vielä tarkemmin tutkistella uskovaisten vastausta: Herra, koska me näimme sinun isoovan, ja ruokimme sinua? taikka janoovan, ja juotimme sinua? taikka outona, taikka alastoinna, taikka sairasna, taikka vankina? Niin vastaa Kuningas: totisesti sanon minä teille: sen kuin te olette tehneet yhdelle näistä vähimmistä minun veljistäni, sen te teitte minulle.'
Johann A. opettaa myös, että jokainen uskovainen kristitty on Kristuksen ruumiin jäsen, Kristus on uskon kautta yhdistetty häneen ja hänen kanssaan: Kristus isoo hänessä, Kristus janoo hänessä, Kristus kärsii hänessä vilua ja alastomuutta, Kristus tulee hänessä vainotuksi, vangituksi, on hänessä sairas, ja että 'samoin tulee Kristus jäsenissään ruokituksi, juotetuksi, vaatetetuksi, opituksi, lohdutetuksi ja huoneeseen otetuksi'.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2853558Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell231975Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.441616- 841461
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.851167- 1431149
- 811054
Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.95972Kannattaa ymmärtää se asia
että mitään stalkkausta tai hakkerointia ei tapahdu. Oikeasti kannattaa tutkituttaa päänsä.210821Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.61757