En enää kestä tätä kirouttani

Anonyymi

Mä en siis enää keksi mikä tämä juttu on. Vuodesta toiseen koen samaa asian. Varsinkin miespuolisten kanssa.
Minulle on siis todella tärkeää, että on paljon läheisiä ympärillä. Tutustun ihan mielellään uusiin ihmisiin ja haluaisin sosialisoitua paljonkin. Kuitenkin, en pysty siihen.
Huomaan että lähden aina innokkaana tapaamaan uusia ihmisiä, alku on tosi kiva jne ja sitten yhtäkkiä tulee kuin joku seinä vastaan, ja suhde kaatuu. Ja se toinen etääntyy. Olen aina luullut, että no, en ole tarpeeksi hyvä, kiva jne. Tai sitten olen luullut että no ei kaikki voikaan tulla toimeen tai kaveerata. Olin aina optimistinen ja lähin vain koittaa uudestaan ja uudestaan ja joka ikinen kerta tunsin, miten jonkin ajan tutustumisen jälkeen alan olemaan toiselle kuin ilmaa. Minulle ei puhuttu, tekstattu tai soitettu. Ainoastaan silloin kun tarvittiin jotakin. Kun kysyin muilta, ei kukaan huomannut mitään. Itsetuntoni romahti, tuli mielenterveysongelmia ja sain paniikkikohtauksia koska pelkäsin niin kovasti yksinjäämistä. Aloin näkemään joka puolella hylkäämistä, tunsin, että jopa eläimet välttää minua ja olen kuin poistyöntäävä magneetti. Lähdin terapiaan ja se paransi asiaa. Löysin miehen ja hyvän ystävän. Kunnes... taas olen alkanut kokemaan tuota. Tutustun helposti ihmisiin ja huomaan että minuun jopa ihastutaan. Mutta sitten tulee kuin joku seinä vastaan ja suhde ei ikinä pääse kehittymään, ja loppuu siihen. Minulle hyvä suhde merkitsee vain sitä, että huh se ei hylännytkään minua. Mieheni käyttää minua hyväksi, mutta tämä on ainoa keino miten edes tunnen olevani elossani koska hän kohdistuu minuun eikä lähde pois. vaikka hän hakkaisi minua, se olisi silti parempi kuin tuntea että olen ilmaa. Minulla ei mitään mahdollisuutta edes vaatia suhteilta mitään, koska ei mikään suhde edes pääse siihen asti. Saatan tuntea ihmisiä kymmeniä vuosia tuntematta niitä. Minulle ei puhuta, minua ei kutsuta mihinkään ja ihmiset kattoo sivuun puhuessani minulle, joudun olemaan ihan hirveän itsenäinen aina. Synttäreilläni sukulaiset soittavat ÄITILLENI kertoakseen onnitteluita. Tämä yksinäisyys on puuduttava ja väsyttävä. Olen kuitenkin iloinen, huumorintajuinen herkkä nainen enkä mikään teini vaan 30 iässä.
Mä en kestä enää yhtäkään kokemusta, että joku lähtee pois elämästäni. Mikään ei kasva tai kehity vaan karsiutuu ja häviää.
Olen kuin yksin kulkeva kupla josta kukaan ei välitä. enkä halua enää elää, koska olen jo yrittänyt kaiken eikä oljenkorsia enää ole. Ja tunnen itseni tosin hyvin ei voi enää sanoa että tutustu itseesi ym :( ei mulla muita olekaan kuin itseni. Mitä teen väärin? Minkälainen on nainen, johon haluat tutustua syvemmin? Miten pääsen kokemaan yhteyttä?

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä hyvä ihminen anna kenenkään käyttää itteäs hyväksi tai kohdella noin :( Tässä toinen jolla samantyyppistä ongelmaa ihmisten ja ittensä kanssa. Sitä haluis niin kovasti että ois vahva ja hyvä yhteys muihin, varsinkin itelle tärkeisiin ihmisiin. Ja sitten koittaa niin yli-innokkaasti keksiä vaikka mitä että saisi jotain keskustelua, yhteyttä ja tunnesidettä aikaan. Ja sit alkaa ahdistaa ja tulee niin tyhjä ja sietämätön olo aina kun tulee esim. hiljasta tai kokee että toinen ymmärsi asian nyt väärin- tai ei vaan osaa löytää sitä yhteyttä.

      Onhan sulle ( sori kun sanon tän näin suoraan mutta kun tää vaan menee näin) selkeetä että sä et yksinkertasesti voi saada tasapuolista, kaveri tai suhde-suhdetta ENNEN kun sä selvität itelles mitkä on ne asiat joista just sä tykkäät, minkä tyyppisten ja henkisten ihmisten kanssa tuut parhaiten juttuun-niin ettet polta ITSEÄSI heti loppuun. Itessään on vaikea hyväksyä "virheitä" ja se ettei aina tuu toimeen kaikkien kanssa( vaikka niin kovasti haluaisi) tai tunnu onnistuvan vaikka mitä tekis niin nakertaa kyllä tosi pahasti. Säkin vaikutat henkilöltä joka kokee ja tuntee noi asiat ihan super vahvasti niin voin vaan kuvitella sun fiilikset.

      Älä hei anna kenenkään hakata sua. Se jätkä ei kuulosta siltä että sitä kiinnostaisi sun hyvinvointi jos kohtelee noin sua. Löisitkö sä itse sulle tärkeitä ihmisiä? Et niin. Älä anna toisten tehdä sulle tommosta. Mulle on kanssa tosi paha paikka jos en koe saavana yhteyttä ihmisiin, usein itteenikään. Mutta kaltoin kohtelua mä en sulta, sitä on koettu tarpeeks ja siihen täytyy vetää raja.

      Ja hei, ihmiset on, varsinkin arkisin tosi laiskoja. Mulla on itellä nykyään paljon kavereita( suurin osa tosi introvertteja niinkun mäkin) mutta oon usein kanssa se osapuoli joka soittaa että tapahtuuko mitään tai miten menee. Mutta tiedostan myös että jos tarviin apua tai oon seuraa vailla niin aina voi soittaa. Ja se on jeesannut ihan hemmetisti. Toivottavasti sulla on ees muutama oikeasti vastavuoroinen ihmissuhde joka ei ahdistais sua. Semmonen missä sun ei tarvitsis ainakaan pelätä tota hylätyksi tulemista. Sanon tässä vaiheessa että sori jos on mennyt ohi jotain tai oon kässännyt väärin. Mulla on toi oma tunneskaala vähän hakusessa ja tossa oli tosi paljon asiaa niin koitan parhaani mukaan jäsennellä.

      Seurustelu on mulle täysin vieras termi, en oo päässy siihen koskaan vielä sisään. Ihan kavereidenkin kanssa alkaa vieläkin usein ahdistamaan juuri toi yhteyden puutteen kokeminen. Ihan sillonkin jos ollaan vaikka jo koko päivä tehty jotain, tulee hiljasta ja huomaan etten just sillon keksi mitään. Se helpottaa kuitenkin että mulle tärkeät ihmiset hyväksyy mut semmosena kun mä olen. Parasta on se jos saa olla jonkun läheisen kanssa juuri semmonen kun on, vaikka joskus ihan täysi pässi, ja kummatkin vaa nauraa ja hajoilee. Ei usein tapahdu mutta sillon kun tulee niin on kultaa. SÄKIN löydät kyllä aivan varmana samanlaisia ihmisiä ja tunnetiloja ja hetkiä elämääsi, kunhan vaan osaat antaa itselles ARMOA myös ja teet muille selväksi miten toivot myös sua kohdeltavan. Se ei oo helppoa ja varmana pelottaa että nyt ne taas lähtee menee. Mutta välillä käy niin että ne hyvät tyypit jää ja niistä tulee parhaita kavereita-sellasia joista SÄ tykkäät :)

      Mulla alkaa ajatus jo katkeilemaan kun vaikea hahmotella näin pitkää tekstiä. Mutta pakko sanoa että sä oot kuitenkin tosi rohkea, vaikka sua jännittää ja ahistaa ihmisten kanssa niin annat silti niin paljon itestäs kun lähtee. Siinä vaan usein sokeutuu omille tarpeille , varsinkin jos tottunut ettei niitä huomioida, ja sitten kyseenalaistaa ittensä, mitä ei pitäis tehdä. Koita kanssa joko selventää sille ukollesi miten sua kuuluu kohdella. Vaikka teillä on "parisuhde" niin sua ei kyllä saisi noin kohdella, tuolla on niitä hyviä ja lämminhenkisiä sällejä myös olemassa- ja jos sä kuitenkin annat itestäs kaiken ja tsemppaat täysillä niin ansaitset kyllä samaa muilta.

      TOOOSI paljon tsemppiä sulle. Ja toivottavasti helpottaa, laita vaan vaikka lisää viestiä jos siltä tuntuu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2062
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1280
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      277
      1137
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      132
      1041
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      857
    Aihe