P234: Sain tänään onnistuneesti katsastettua

harraste- / kesäautoni 😊

Mä en sinänsä välitä mitä ihmiset ajattelevat, mutta millaisia ajatuksia herättää kun nuorella sinkkumiehellä on silmäteränään punainen vm.1992 Ford Fiesta? Se ei suinkaan ole kedon kaunein kukkanen eikä sitä autoa voi, eikä kuulukaan, ottaa ihan vakavissaan, mutta riittääköhän naisten itseironiantaju tällaiseen? Aiemmin omistamani Jaguar S-Type ei ainakaan herättänyt naisissa mitään tunteita tai reaktioita suuntaan tai toiseen.

Tässä pari kuvaa viime kesältä jolloin autolla sai ajaa kuukauden verran hylätyn katsastuksen jälkeen.
http://aijaa.com/DvA2mn
http://aijaa.com/c2HLlH

Auto ei ole oleellisesti muuttunut tuosta, paitsi on nyt teknisesti paremmassa kunnossa.

Mitä olen huomannut, niin tällä palstalla tietyillä kirjoittajilla on hyvinkin vahvoja mielipiteitä autoihin liittyen, joten toivottavasti tästä saadaan asiallista keskustelua aikaiseksi :)

Ja kyllä, olen jo kuullut vitsin että Ford on lyhenne lauseesta Fix or repair daily. Ja se on myöskin ruosteen kemiallinen merkki jne. jne. 🙂

64

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla oli samanlainen ja kaverit sanoivat sitä lypsyjakkaraksi. Ei kesäauton tarvitsekkaan olla mikään ferrari.

    • Se on meinaan Maailman yhdeksäs ihme tapahtunut jos tosiaan sait Voortin leimattua. Noi on kyllä semmosia kippoja että voorttimies pääsee aina taivaaseen meinaan kun maan päällinen helvetti on jo kärsitty Voortin ratissa tai sitä korjatessa.

      Nuorempana mä ajoin jokkis kisoja ja siellä noi Viestat ei olleet yhtään haluttuja autoja huuto kaupoissa. Mä ajoin meinaan vallan Toyota Tarletilla ja veto autona mulla oli Hiase jonka tummat pojat lopulta osti Afrikkaan vietäväksi vaikka mittari lukema oli noin 650tkm. Eikä meinaan koskaan tarvinnut tehdä sen ihmeempiä juttuja kun vaihtaa perus jarru paljoa, joskus jotain raide tangon päitä sun muuta, ja tietty jakohihnanvaihto ajallaan.

      • Moi Jorma! Nämä on makuasioita ja tiedän kyllä että tällä autolla ei ajeta noin komiaa mittarilukemaa tauluun. Tällä on ajettu noin 236tkm eikä se vuosittain enää kasva hirveästi. Mutta eipä 1,3 bensakoneella oleva pikkuauto ole edes vertailukelpoinen Hiaceen. Toki voi olla että joku Toyota Yaris olisi vähävikaisempi jne. mutta mä olen jostain syystä tykästynyt tähän pikku pörriäiseen :) Näillä mennään.

        Kiva muuten että se automaattivaihteiston ohjausyksikkö sopi sun Volvoon ja pääset edelleen nauttimaan herraskaisesta kyydistä työmatkoilla 👍


      • peris234 kirjoitti:

        Moi Jorma! Nämä on makuasioita ja tiedän kyllä että tällä autolla ei ajeta noin komiaa mittarilukemaa tauluun. Tällä on ajettu noin 236tkm eikä se vuosittain enää kasva hirveästi. Mutta eipä 1,3 bensakoneella oleva pikkuauto ole edes vertailukelpoinen Hiaceen. Toki voi olla että joku Toyota Yaris olisi vähävikaisempi jne. mutta mä olen jostain syystä tykästynyt tähän pikku pörriäiseen :) Näillä mennään.

        Kiva muuten että se automaattivaihteiston ohjausyksikkö sopi sun Volvoon ja pääset edelleen nauttimaan herraskaisesta kyydistä työmatkoilla 👍

        Näköjään Jorma ehti tossa sulle kertoa noista Fiestan heikkouksista ja ehti sulle suositella jo niitä Toyotoita:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Meinasin suositella sulle just samaa, että olisit hankkinut kesäautoksi vaikka jonkun tollaisen vanhan Toyota Corollan, Carinan tai Starletin. Ne olisivat ainakin olleet luotettavia ja olisi varmasti jopa nämä 1970- ja 80-luvun Toyotat läpäisseet sen katsastuksen, vaikka olisi kilometrejä ollut takana jopa yli 600 tkm:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Tossahan olisi ihan hienoja kesäautoja:

        https://www.google.fi/search?q=toyota corolla 1980 coupe&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=z1T_sTi4xdrMhM:,M4HCzTkTab-g4M,_&vet=1&usg=AI4_-kRYJN8r5YCxvEVXiTZqRpAxfbsupw&sa=X&ved=2ahUKEwjSpJPFoK3iAhUCx4sKHa-eCO8Q9QEwB3oECAYQEg#imgrc=z1T_sTi4xdrMhM:

        https://www.google.fi/search?q=toyota carina 1979&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwia8MzioK3iAhVlposKHfizA_8Q_AUIDigB&biw=987&bih=515#imgrc=la1glWqqFA6KnM:


      • DarkFear kirjoitti:

        Näköjään Jorma ehti tossa sulle kertoa noista Fiestan heikkouksista ja ehti sulle suositella jo niitä Toyotoita:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Meinasin suositella sulle just samaa, että olisit hankkinut kesäautoksi vaikka jonkun tollaisen vanhan Toyota Corollan, Carinan tai Starletin. Ne olisivat ainakin olleet luotettavia ja olisi varmasti jopa nämä 1970- ja 80-luvun Toyotat läpäisseet sen katsastuksen, vaikka olisi kilometrejä ollut takana jopa yli 600 tkm:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Tossahan olisi ihan hienoja kesäautoja:

        https://www.google.fi/search?q=toyota corolla 1980 coupe&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=z1T_sTi4xdrMhM:,M4HCzTkTab-g4M,_&vet=1&usg=AI4_-kRYJN8r5YCxvEVXiTZqRpAxfbsupw&sa=X&ved=2ahUKEwjSpJPFoK3iAhUCx4sKHa-eCO8Q9QEwB3oECAYQEg#imgrc=z1T_sTi4xdrMhM:

        https://www.google.fi/search?q=toyota carina 1979&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwia8MzioK3iAhVlposKHfizA_8Q_AUIDigB&biw=987&bih=515#imgrc=la1glWqqFA6KnM:

        No juu Toyotat ovat kyllä laadukkaita, ei käy kiistäminen.

        Sinänsä hieman ironista, että mulla ei ole mitään merkkiuskollisuutta Fordeja kohtaan, olen töissä pistänyt ties kuinka paljon palasiksi aivan säälimättä. Eikä Toyota herätä yhtään enempää intohimoa, mutta jostain syystä tykästyin tähän Fiestaan ja olen kai aikuistunut sen verran että jaksoin laittaa sen kuntoon ja asennoiduin että olen menossa hakemaan vikalistaa. Mutta mokoma menikin läpi :)

        Aiemmin mulla on ollut esimerkiksi takamoottori-Skoda, Talbot Horizon, Suzuki Carry sun muita projekteja jotka myin turhautuneena eteenpäin keskeneräisinä.


      • peris234 kirjoitti:

        No juu Toyotat ovat kyllä laadukkaita, ei käy kiistäminen.

        Sinänsä hieman ironista, että mulla ei ole mitään merkkiuskollisuutta Fordeja kohtaan, olen töissä pistänyt ties kuinka paljon palasiksi aivan säälimättä. Eikä Toyota herätä yhtään enempää intohimoa, mutta jostain syystä tykästyin tähän Fiestaan ja olen kai aikuistunut sen verran että jaksoin laittaa sen kuntoon ja asennoiduin että olen menossa hakemaan vikalistaa. Mutta mokoma menikin läpi :)

        Aiemmin mulla on ollut esimerkiksi takamoottori-Skoda, Talbot Horizon, Suzuki Carry sun muita projekteja jotka myin turhautuneena eteenpäin keskeneräisinä.

        Joo noissa Skodissa oli tosiaan se takamoottori vielä 80-luvun malleissa, kuten oli myös DDR:n aikaisessa Wartburgissa. Silloinhan se Skodakin oli vielä ns. neuvostoaikaisen itäauton maineessa, eikä suinkaan yhtä hyvässä maineessa, kun mitä nykyinen Octavia.

        Ei varmaan olisi Timppakaan ostanut noita Skodan takamoottorimalleja:)))))))))))))))))))))))))))))))))

        Muistan kun kävin parina edellisenä vuonna Lahden klassikkoauto-näyttelyssä, niin siellä oli paljonkin näytillä noita vanhoja Toyotoita. Tänä vuonna ei tullut siellä käytyä, kun se näyttely oli tässä muistaakseni parisen viikkoa sitten.


      • DarkFear kirjoitti:

        Joo noissa Skodissa oli tosiaan se takamoottori vielä 80-luvun malleissa, kuten oli myös DDR:n aikaisessa Wartburgissa. Silloinhan se Skodakin oli vielä ns. neuvostoaikaisen itäauton maineessa, eikä suinkaan yhtä hyvässä maineessa, kun mitä nykyinen Octavia.

        Ei varmaan olisi Timppakaan ostanut noita Skodan takamoottorimalleja:)))))))))))))))))))))))))))))))))

        Muistan kun kävin parina edellisenä vuonna Lahden klassikkoauto-näyttelyssä, niin siellä oli paljonkin näytillä noita vanhoja Toyotoita. Tänä vuonna ei tullut siellä käytyä, kun se näyttely oli tässä muistaakseni parisen viikkoa sitten.

        Itse asiassa Wartburgeissa ei ollut takamoottoria, vaan kaksitahtimoottori edessä. Sellanen vasta tuprutti päästöjä 😄

        Joo eipä nuo takamoottori-Skodat olleet kovinkaan laadukkaita, ja ehkä osaltaan myös omistajat vain laiminlöivät halvan auton huoltoja ja korjauksia. Ajettiin niin pitkään kun auto kesti ja sillä hyvä.

        Vähän sama juttu on Bilteman Yosemite-pyörillä. Niitä haukutaan netissä aivan p*skoiksi, mutta moni saattaa turhautuneena hylätä rikkoutuneen pyörän joka maksoi uutena tyyliin 200e. Ei viitsitä tai osata korjata, vaan uutta kehiin.

        Itse ostin Yosemite-maastopyörän 2016 ja viime kesänä kaaduin sillä niin että takavaihtaja ja ketjut meni vaihtoon. Myös etuvaihtajan vaijeri katkesi tässä keväällä, mutta korjasin nuo kaikki viat muutaman kympin kustannuksilla ja hyvin kulkee pyörä edelleen :)


      • Melkoisen kovat lukemat oot Jorma kyllä saanut siihen sun Hiaceen ajettua, jos peräti 650 tkm ollut Hiacella mittarissa:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Varmaan ollut se Starlet myös yhtä luotettava:)))))))))))))))))))))))))))))))))


      • peris234 kirjoitti:

        Itse asiassa Wartburgeissa ei ollut takamoottoria, vaan kaksitahtimoottori edessä. Sellanen vasta tuprutti päästöjä 😄

        Joo eipä nuo takamoottori-Skodat olleet kovinkaan laadukkaita, ja ehkä osaltaan myös omistajat vain laiminlöivät halvan auton huoltoja ja korjauksia. Ajettiin niin pitkään kun auto kesti ja sillä hyvä.

        Vähän sama juttu on Bilteman Yosemite-pyörillä. Niitä haukutaan netissä aivan p*skoiksi, mutta moni saattaa turhautuneena hylätä rikkoutuneen pyörän joka maksoi uutena tyyliin 200e. Ei viitsitä tai osata korjata, vaan uutta kehiin.

        Itse ostin Yosemite-maastopyörän 2016 ja viime kesänä kaaduin sillä niin että takavaihtaja ja ketjut meni vaihtoon. Myös etuvaihtajan vaijeri katkesi tässä keväällä, mutta korjasin nuo kaikki viat muutaman kympin kustannuksilla ja hyvin kulkee pyörä edelleen :)

        Okei, jotenkin muistelin että tossa Wartburgissa olisi ollut myös se takamoottori, mutta muistin väärin.

        Tollainen kaksitahtimoottori oli aikoinaan myös toisessa tunnetussa DDR-valmisteisessa autossa, eli Trabantissa. Niin eipä ne sen ajan DDR-autot varmasti olleet mitään ympäristöystävällisiä, sillä noissa varmasti ne päästöt olleetkin melkoisia.

        Trabantihan oli tunnettu myös siitä, että se oli rakennettu käytännössä muovista ja vanerista. Eli ei varmasti enää läpäisisi niiden päästöjen lisäksi myös mitään tämän päivän turvallisuusvaatimuksiakaan:)


      • Anonyymi

        Fordin miehet tapaavat toinen kysyy, monesko moottori on menossa ?


      • No vae ettei niä Jormookii vielä! Piti ihan ruveta googlailemaan että mikä ois maailmanennätys mitä matkamittariin ikinä ajettu. Tämmönen löyty:

        https://www.is.fi/autot/art-2000000660013.html

        Että kolme miljoonaa mailia mittarissa. No sitä voi kysyä onko siinä enää mitään muuta alkuperäistä kuin mittari. Mutta vaihtuuhan sitä ihmisessäkin toisaalta solut, harvasekerta miten usein nyt sitten koko immeinen uusiutuukaan ja sama se on edelleen!


    • Varmaan aikamoiset CO2-päästöt tuon ikäisessä autossa, mutta mitäpä amis ymmärtää ilmastonmuutoksesta. Laita nyt vielä karvanopat roikkumaan niin avot.

      Napajäätiköiden sulaminen, hiilidioksidin kertyminen ilmakehään, otsonikerroksen oheneminen jne. kiihtyy aivan hurjalla vauhdilla jos sä ajat Paattisten Saleen jäätelölle tollasella vanhalla reuhkalla :(

      • Moi Timbe! Nyt ei äkkiseltään ole esittää esimerkiksi USA:n, Venäjän, Kiinan ja Intian autokantojen määrää ja CO2-päästöjä, mutta niihin verrattuna mun Fiesta lienee aika harmiton. Ihan näin amiksen logiikalla ajateltuna.

        Yritä lohduttautua edes sillä, että autossa sentään on yksipisteruisku ja katalysaattori eli auto ei ole vanhan liiton kaasarimalli.


      • Oletko Timppa käynyt jo äänestämässä ennakkoon EU-vaaleissa vai käytkö vasta sitten virallisena vaalipäivänä??

        Löytyik sieltä ketään hyvää ehdokasta, nyt kun ei Juha Sipilä ollut näissä vaaleissa ehdolla:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Meinaan itse käydä vasta vaalipäivänä, mutta ehdokas ja ehkä mys puolue on vielä hieman auki.


      • Anonyymi
        DarkFear kirjoitti:

        Oletko Timppa käynyt jo äänestämässä ennakkoon EU-vaaleissa vai käytkö vasta sitten virallisena vaalipäivänä??

        Löytyik sieltä ketään hyvää ehdokasta, nyt kun ei Juha Sipilä ollut näissä vaaleissa ehdolla:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Meinaan itse käydä vasta vaalipäivänä, mutta ehdokas ja ehkä mys puolue on vielä hieman auki.

        Kysy perikseltä mitä äänestää kun peris timppa-hahmolla tänne kirjoittaa :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysy perikseltä mitä äänestää kun peris timppa-hahmolla tänne kirjoittaa :)

        No tuskin se Peris tietää sitä, että mitä puoluetta ja ehdokasta se Timppa äänestää, elleivät sitten ole keskenään jossain vaaleista puhuneet, jos ovat vaikka Prismassa nähneet.

        Tuskin äänestyspaikoilla näkevät, elleivät sitten ole molemmat käyneet jo ennakkoon äänestämässä. Kun olettaisin että heillä varmaan on eri alueilla asuvina molemmilla eri äänestyspaikat.

        Olettaisin että Peris varmaan äänestää Persuja ja Timppa ilmastoasioiden takia vihreitä tai muuten Keskusta-puoluetta Sipilän takia:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


      • Anonyymi
        DarkFear kirjoitti:

        No tuskin se Peris tietää sitä, että mitä puoluetta ja ehdokasta se Timppa äänestää, elleivät sitten ole keskenään jossain vaaleista puhuneet, jos ovat vaikka Prismassa nähneet.

        Tuskin äänestyspaikoilla näkevät, elleivät sitten ole molemmat käyneet jo ennakkoon äänestämässä. Kun olettaisin että heillä varmaan on eri alueilla asuvina molemmilla eri äänestyspaikat.

        Olettaisin että Peris varmaan äänestää Persuja ja Timppa ilmastoasioiden takia vihreitä tai muuten Keskusta-puoluetta Sipilän takia:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Ei ”timppa” äänestä kun äänestääkseen on oltava todellinen henkilö.

        xLiner


      • Anonyymi

        Timppa osaa näköjään olla yllättävän pisteliäs noin munattomaksi mieheksi. Olisin odottanut kuulevani tuollaisen kommentin ennemmin vaikka Giedo van der Spiritiltä. Tosin hän ei varmaankaan aja kuin jopolla eikä varmasti syö mitään Prismasta ostettua teollista ruokaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ”timppa” äänestä kun äänestääkseen on oltava todellinen henkilö.

        xLiner

        Miksi mainitset "Timpan" noin lainausmerkeissä? Ei kai se Timpan äänestäminen ole sen kummempi juttu, kun mitä sun itsesi tai kenen tahansa todellisen henkilön äänioikeuden käyttäminen.

        Eiköhän se Timppakin vaan näytä äänestyspaikalla sitä omaa passia, ajokorttia tai muuta henkilöllisyystodistusta ja käy kopissa äänensä antamassa.


    • Anonyymi

      Sinun Peris kannattaisi ostaa uusi ja kallis Mersu ja sitten lähteä Tallinnaan narramaan kauniita nuoria naisia. Olet nyt 26-vuotias, eli elät parhaita nuoruusvuosiasi. Älä haaskaa niitä alkoholiin ja tähän surkeaan palstaan.

      • Anonyymi

        Eikös peris ole 27-vuotias ja täytä joulukuun 3. päivä tänä vuonna 28 vuotta?


      • Joo, olen 27 ja ylläoleva kirjoittaja näköjään tiesi syntymäpäiväni.

        Eikä mun elämä pyöri pelkästään alkoholin ja tän palstan ympärillä, olkoonkin että ostin tänään kuohuviiniä ja roikun palstalla juuri nyt. Mutta olen myös paiskinut pitkiä työpäiviä, korjannut tätä Fiestaa viime kesäkuusta asti, viettänyt aikaa kaverien kanssa, pyöräillyt ja lenkkeillyt jne.

        Enkä tosiaan kaipaa mitään virolaisia gold-diggereitä enkä osta uutta autoa vain näyttämisen vuoksi vaikka voisin tehdäkin niin ihan tilisiirrolla. Mahdollisen tyttöystävän pitää hyväksyä se että mulla on Vito, Fiesta ja että äitini asuu samassa kiinteistössä.

        The Best Or Nothing.
        ja
        Aina tyhjän saa pyytämättäkin.


      • Anonyymi
        peris234 kirjoitti:

        Joo, olen 27 ja ylläoleva kirjoittaja näköjään tiesi syntymäpäiväni.

        Eikä mun elämä pyöri pelkästään alkoholin ja tän palstan ympärillä, olkoonkin että ostin tänään kuohuviiniä ja roikun palstalla juuri nyt. Mutta olen myös paiskinut pitkiä työpäiviä, korjannut tätä Fiestaa viime kesäkuusta asti, viettänyt aikaa kaverien kanssa, pyöräillyt ja lenkkeillyt jne.

        Enkä tosiaan kaipaa mitään virolaisia gold-diggereitä enkä osta uutta autoa vain näyttämisen vuoksi vaikka voisin tehdäkin niin ihan tilisiirrolla. Mahdollisen tyttöystävän pitää hyväksyä se että mulla on Vito, Fiesta ja että äitini asuu samassa kiinteistössä.

        The Best Or Nothing.
        ja
        Aina tyhjän saa pyytämättäkin.

        Virolaiset gold-diggerit on sata kertaa tasokkaampia kuin Kreikat ja Turkit kolunneet suomalaiset sinkkunaiset.


      • peris234 kirjoitti:

        Joo, olen 27 ja ylläoleva kirjoittaja näköjään tiesi syntymäpäiväni.

        Eikä mun elämä pyöri pelkästään alkoholin ja tän palstan ympärillä, olkoonkin että ostin tänään kuohuviiniä ja roikun palstalla juuri nyt. Mutta olen myös paiskinut pitkiä työpäiviä, korjannut tätä Fiestaa viime kesäkuusta asti, viettänyt aikaa kaverien kanssa, pyöräillyt ja lenkkeillyt jne.

        Enkä tosiaan kaipaa mitään virolaisia gold-diggereitä enkä osta uutta autoa vain näyttämisen vuoksi vaikka voisin tehdäkin niin ihan tilisiirrolla. Mahdollisen tyttöystävän pitää hyväksyä se että mulla on Vito, Fiesta ja että äitini asuu samassa kiinteistössä.

        The Best Or Nothing.
        ja
        Aina tyhjän saa pyytämättäkin.

        Minä luulin sinun täyttävän 29. Sinähän olet vielä ihan pentu, mikä on hyvä juttu nais asioita ajatellen.


      • Vihertäjä kirjoitti:

        Minä luulin sinun täyttävän 29. Sinähän olet vielä ihan pentu, mikä on hyvä juttu nais asioita ajatellen.

        No ei sillä iällä ole mitään merkitystä niiden naisasioiden kannalta, sillä ne vanhemmat miehet ovat kuitenkin aina halutumpia naisten keskuudessa, kun jotkut parikymppiset teinipojanklopit.


      • DarkFear kirjoitti:

        No ei sillä iällä ole mitään merkitystä niiden naisasioiden kannalta, sillä ne vanhemmat miehet ovat kuitenkin aina halutumpia naisten keskuudessa, kun jotkut parikymppiset teinipojanklopit.

        Anteeksi vaan, mutta en usko tuota. Ainakin oma markkina-arvo on vaan rapistunut vuosi vuodelta.


    • Anonyymi

      Sanotaanko vaikka niin, että en lähtisi tuollaisen auton kanssa treffeille huoltoasemalle aasialaisen golddigger-naisen kanssa.

      • Anonyymi

        Sanotaanko niin että en lähtisi 35 suomalaisen kurpan kanssa treffeille 69 bussilla tai Yosemite polkupyörällä. Mieti ite!!!


      • Tää oli hyvä! 😂

        Viime syksynä aasialainen gold-digger ei kavahtanut mua eikä Vitoa, eikä ABC:n pullakahveja, vaan sain pussya kaksi kertaa. Se, että hän jatkoi seuranhakua, johtui todennäköisesti mun epävarmuudesta ja osaamattomuudesta. Kaikesta huolimatta se nosti mun itseluottamusta valtavasti ja tärkeintä on se, että mua ei jätetty tai petetty vaan mä olin se joka käräytti hänet Tinder-profiilin uudelleenaktivoinnista.


      • peris234 kirjoitti:

        Tää oli hyvä! 😂

        Viime syksynä aasialainen gold-digger ei kavahtanut mua eikä Vitoa, eikä ABC:n pullakahveja, vaan sain pussya kaksi kertaa. Se, että hän jatkoi seuranhakua, johtui todennäköisesti mun epävarmuudesta ja osaamattomuudesta. Kaikesta huolimatta se nosti mun itseluottamusta valtavasti ja tärkeintä on se, että mua ei jätetty tai petetty vaan mä olin se joka käräytti hänet Tinder-profiilin uudelleenaktivoinnista.

        Onko sulla fetissi aasialaisiin?


      • Vihertäjä kirjoitti:

        Onko sulla fetissi aasialaisiin?

        Ei ole, mutta olen jotenkin vahingoniloinen että 100% mun sekstailuista on tapahtunut ulkomaalaisen naisen ja vieläpä muslimin kanssa. Suomityttöjä kun kiinnostaa se kuukerin nelli niin kovasti, niin tämä on eräänlainen ajatuksen tasolla oleva kosto.


      • peris234 kirjoitti:

        Ei ole, mutta olen jotenkin vahingoniloinen että 100% mun sekstailuista on tapahtunut ulkomaalaisen naisen ja vieläpä muslimin kanssa. Suomityttöjä kun kiinnostaa se kuukerin nelli niin kovasti, niin tämä on eräänlainen ajatuksen tasolla oleva kosto.

        Nauroin.


      • Anonyymi
        peris234 kirjoitti:

        Ei ole, mutta olen jotenkin vahingoniloinen että 100% mun sekstailuista on tapahtunut ulkomaalaisen naisen ja vieläpä muslimin kanssa. Suomityttöjä kun kiinnostaa se kuukerin nelli niin kovasti, niin tämä on eräänlainen ajatuksen tasolla oleva kosto.

        Emmä usko, että toi vielä riittää suututtamaan suominaisia. Enemmän niitä suututtaisi, jos olisit joku varakas menestynyt toimitusjohtaja, joka ns. hyväksikäyttäisi jotain kärsivän kolmannen maailman naista tarjoamalla parempaa aineellista elintasoa seksiä vastaan.

        Lisäksi se sun nainen oli vähän turhan aikuinen ja liian samanikäinen sun kanssa, että se aiheuttaisi mitään mainittavia pimppirageja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Emmä usko, että toi vielä riittää suututtamaan suominaisia. Enemmän niitä suututtaisi, jos olisit joku varakas menestynyt toimitusjohtaja, joka ns. hyväksikäyttäisi jotain kärsivän kolmannen maailman naista tarjoamalla parempaa aineellista elintasoa seksiä vastaan.

        Lisäksi se sun nainen oli vähän turhan aikuinen ja liian samanikäinen sun kanssa, että se aiheuttaisi mitään mainittavia pimppirageja.

        No en mä ole pitänyt asiasta sen suurempaa meteliä (palstan ulkopuolella) että olen saanut tasan kaksi kertaa naista ja vieläpä ulkomaalaista. Se on enemmänkin henkilökohtaisella tasolla sellainen torjuntavoitto.


      • Anonyymi
        peris234 kirjoitti:

        No en mä ole pitänyt asiasta sen suurempaa meteliä (palstan ulkopuolella) että olen saanut tasan kaksi kertaa naista ja vieläpä ulkomaalaista. Se on enemmänkin henkilökohtaisella tasolla sellainen torjuntavoitto.

        Olis voinut kuvitella naisen saamisen edes pari kertaa miehistävän sua edes sen verran, että lopetat timppa- jorma-satuilut, mutta eipä näköjään.


      • peris234 kirjoitti:

        Ei ole, mutta olen jotenkin vahingoniloinen että 100% mun sekstailuista on tapahtunut ulkomaalaisen naisen ja vieläpä muslimin kanssa. Suomityttöjä kun kiinnostaa se kuukerin nelli niin kovasti, niin tämä on eräänlainen ajatuksen tasolla oleva kosto.

        Hyvä juttu, että oot tavannut jonkun ulkomaalaisen naisen, kun että olisit palstan ätmien tavoin vaan ollut ilman naista ja valittanut asiasta sitten vuosikausia tällä palstalla naisia syyllistäen ja näiden typerien incel-palstojen ätmi-oppeja täällä toistellen.

        Voisi myös ne palstan todelliset ätmit ottaa susta mallia ja mennä eteenpäin elämässään, niin ei tarvisi vuosikausia niitä samoja juttuja toistella tällä palstalla, kun se ei heille kuitenkaan sitä naista tule elämään tuomaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olis voinut kuvitella naisen saamisen edes pari kertaa miehistävän sua edes sen verran, että lopetat timppa- jorma-satuilut, mutta eipä näköjään.

        Eipä Peris mitään tällä palstalla satuile, vaan kirjoittaa ainoastaan näitä hyvätasoisia ja asiallisia keskusteluja omalla nimimerkillään.

        Ne Timpan ja Jorman kirjoitukset ovat heidän omia juttujaan, eivätkä ne liity Perikseen mitenkään. Ainoa yhteys heidän ja Periksen välillä on vaan se, että kaikki heistä asuvat Turussa ja ovat joskus sattumalta jossain törmänneet ja morjestaneet, kun tietävät hyvin toisensa tämän palstan kautta.


      • DarkFear kirjoitti:

        Eipä Peris mitään tällä palstalla satuile, vaan kirjoittaa ainoastaan näitä hyvätasoisia ja asiallisia keskusteluja omalla nimimerkillään.

        Ne Timpan ja Jorman kirjoitukset ovat heidän omia juttujaan, eivätkä ne liity Perikseen mitenkään. Ainoa yhteys heidän ja Periksen välillä on vaan se, että kaikki heistä asuvat Turussa ja ovat joskus sattumalta jossain törmänneet ja morjestaneet, kun tietävät hyvin toisensa tämän palstan kautta.

        Niin enpä mä liity perikseen muuten kuin että toisinaan ollaan sattumalta törmätty jossain ja olen ostanut häneltä osia kasipätkä Volvoon. Ja tiedän kyllä että Timppa on kaverini Maken "vävy poika" mutta en ole ollut paljoakaan tekemisissä hänen kanssa. Ja laitoin ton lainaus merkkeihin siksi koska Make on monesti sanonut että Bicky Royal mies on meinaan hänen OIKEA vävypoika.


    • Anonyymi

      jos miehellä pysyy työkalut käsissään ja osaa niitä käyttää hän voi ajaa semmoisella autolla kuin haluaa. jos on käsistään täysi tumpelo niin silloin täytyy pistää enemmän rahaa kiinni autoon ja korjaamoihin..

      • Hyvä pointti. Sain Fiestan päästöt, jarrut ja ruostekohdat kuntoon omin käsin ja olen erittäin tyytyväinen kun katson katsastuspaperin lukemia. Etujarrut molemmin puolin 1,7kN, ero 0% sallittu 30%. Takana 1,3kN molemmin puolin, ero niin ikään 0% ja raja on 30%. Seisontajarru 1,0kN molemmin puolin, ero 0% ja sallittu ero on jopa 70%.

        Tiedän myös missä oman osaamisen raja menee ja esim. juuri siksi Vito oli talvella korjaamolla suuttimien pohjatiivisteiden vaihdossa. Ja myöhemmin kevättalvella laitettiin jarruputket uusiksi korjaamolla.


      • peris234 kirjoitti:

        Hyvä pointti. Sain Fiestan päästöt, jarrut ja ruostekohdat kuntoon omin käsin ja olen erittäin tyytyväinen kun katson katsastuspaperin lukemia. Etujarrut molemmin puolin 1,7kN, ero 0% sallittu 30%. Takana 1,3kN molemmin puolin, ero niin ikään 0% ja raja on 30%. Seisontajarru 1,0kN molemmin puolin, ero 0% ja sallittu ero on jopa 70%.

        Tiedän myös missä oman osaamisen raja menee ja esim. juuri siksi Vito oli talvella korjaamolla suuttimien pohjatiivisteiden vaihdossa. Ja myöhemmin kevättalvella laitettiin jarruputket uusiksi korjaamolla.

        Ei varsinaisesti liity tämä itse aiheeseen. Mutta oli vaan pakko tähän kertoa, kun huomasin tossa iltalehdestä erään hauskan uutisen. Tuli mieleen, että onkohan tuolla ollut mahdollisesti joku JyysTaXin autoista ajossa:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Ei ollut Turussa, mutta jos on ollut vaikka Penetrators MC:n Helsingin tai Vantaan Chapter-osaston miehiä siellä ratissa. Autona ollut jokin vanha pikkubussi, onkohan myös joku jenkkivalmisteinen GMC, Chevy tai yms.:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Ei ollut farmariauto, ajattelin että jos olisi ollut vaikka se Kasipätkän Volvo:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/46491831-12ab-4fe8-a63c-537123bb12c7


      • Anonyymi

        "jos miehellä pysyy työkalut käsissään ja osaa niitä käyttää hän voi ajaa semmoisella autolla kuin haluaa. "

        Juuri näin! Moniko näistäkin periksen haukkujista tunnistaa ees jakoavainta tai hylsysatsia?


      • Mä olen meinaan aina huoltanut tai korjannut omat ja entisen emännän autot itse.

        Mutta eipä Toyotissa ole käytännössä koskaan semmosia vikoja että tarttisi viedä korjaamolle. Mitä mulla on ollut Carinoita, Hiase sun muita ja entisellä emännällä Tarlet ja Varis niin ihan perus öljyn vaihtoja on tehty, joskus uusittu jotain jarru paloja ja muuta kuluvaa osaa ja tottakai jako pään remmin vaihto ajoillaan. Ei ole meinaan tarvinnut tehdä mitään ODB vikakoodinlukua tai muita hömpötyksiä.


      • Anonyymi
        DarkFear kirjoitti:

        Ei varsinaisesti liity tämä itse aiheeseen. Mutta oli vaan pakko tähän kertoa, kun huomasin tossa iltalehdestä erään hauskan uutisen. Tuli mieleen, että onkohan tuolla ollut mahdollisesti joku JyysTaXin autoista ajossa:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Ei ollut Turussa, mutta jos on ollut vaikka Penetrators MC:n Helsingin tai Vantaan Chapter-osaston miehiä siellä ratissa. Autona ollut jokin vanha pikkubussi, onkohan myös joku jenkkivalmisteinen GMC, Chevy tai yms.:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Ei ollut farmariauto, ajattelin että jos olisi ollut vaikka se Kasipätkän Volvo:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/46491831-12ab-4fe8-a63c-537123bb12c7

        Ei Jyystaxia ole olemassa. Se on peris-ätmin satufirma.


      • pääskyvuoren_jorma kirjoitti:

        Mä olen meinaan aina huoltanut tai korjannut omat ja entisen emännän autot itse.

        Mutta eipä Toyotissa ole käytännössä koskaan semmosia vikoja että tarttisi viedä korjaamolle. Mitä mulla on ollut Carinoita, Hiase sun muita ja entisellä emännällä Tarlet ja Varis niin ihan perus öljyn vaihtoja on tehty, joskus uusittu jotain jarru paloja ja muuta kuluvaa osaa ja tottakai jako pään remmin vaihto ajoillaan. Ei ole meinaan tarvinnut tehdä mitään ODB vikakoodinlukua tai muita hömpötyksiä.

        Näköjään sitten teidän perheessä selvästi luotettu siihen hyvään Toyota-laatuun:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Nyt kun sun OIKEA poikasi Jere on päätynyt myös siihen Toyotaan, niin voi hyvin sanoa, että se Toyota-laatu kestää aina OIKEALTA isältä pojalle ja vaikka pojanpojalle asti:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Mutta eipä noissa Toyotoissa varmaan tosiaan ole sellaisia vikoja juurikaan ollut, että niitä pitäisi olla jatkuvasti siellä korjaamoilla seisottamassa.

        Oot varmaan sen Volvon kanssa huomannut sen, että ei taida se luotettavuus olla niissä samaa luokkaa kun mitä siinä sun vanhassa Carinassa. Vaikka kyllähän se Kasipätkän Volvo varmasti muuten tarjoaakin oikein herraskaista kyytiä:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jyystaxia ole olemassa. Se on peris-ätmin satufirma.

        Kumma juttu, kun on vaan Peris itse kertonut nähneensä heidän autoja Turussa ajossa.

        Olihan tossa iltalehden jutussakin sellainen tarina, joka sopisi erittäin hyvin just JyysTaxin ohjelmistoon:)))))))))))))))))))))))))))))))


      • Eikä se Peris ole mikääm säälittävä valehtelija, vaan menestyvä yrittäjä ja ihan totta hän on asioista täällä puhunut.

        Eipä tämän jutun tarvitsekaan Perikseen mitenkään liittyä, sillä ei se Peris ole JyysTaxin kuskeja tai omistajia. Sanoin tossa aikaisemmin jo sen, että jos siinä on ollut kuskina vaikka joku Penetrators MC:n Helsingin tai Vantaan Chapter-osaston jätkistä:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Onhan noilla moottoripyöräjengeillä useinkin niitä Chapter-osastoja eri kaupungeissa.


      • Anonyymi

        Toihan on kuin ilmetty darkkis 😯 Hiuksia vaan päässä.


      • Anonyymi
        DarkFear kirjoitti:

        Kumma juttu, kun on vaan Peris itse kertonut nähneensä heidän autoja Turussa ajossa.

        Olihan tossa iltalehden jutussakin sellainen tarina, joka sopisi erittäin hyvin just JyysTaxin ohjelmistoon:)))))))))))))))))))))))))))))))

        Peris valehtelee kuin Putin eli 24/7 :-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toihan on kuin ilmetty darkkis 😯 Hiuksia vaan päässä.

        Komee isäukko darkkiksella :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toihan on kuin ilmetty darkkis 😯 Hiuksia vaan päässä.

        Eipä ole yhtään mun näköiseni ja onhan mulla itsellänikin hyvälaatuinen ja tuuhea tukka.


      • Anonyymi
        DarkFear kirjoitti:

        Eipä ole yhtään mun näköiseni ja onhan mulla itsellänikin hyvälaatuinen ja tuuhea tukka.

        Kuin kaksi marjaa olette.


    • Anonyymi

      Mistä' ne uudet päästöttömät autot tulevat? Kiinastako ne osat laivalla kuljetetaan ympäri maapalloa?

      Laivaliikenteen päästöt kasvavat hurjaa vauhtia – yksi risteilyalus voi päästää saman verran kuin sadattuhannet autot” uutisoi Helsingin Sanomat 14.8.2018. ”Maailman 15 suurinta konttilaivaa päästää ilmaan rikkiä, typpeä ja nokea yhtä paljon kuin 750 miljoonaa autoa” kirjoitti Tekniikka & Talous -lehti 25.9.2018.

      Voi voi, Suomessa ei ole kuin kolme miljoonaa autoa eivätkä ne päästä edes 1/10 saasteista mitä tuollaisia uusia autoja kuljettava rahtilaiva. Ekologinen kestävyys tulee tuotteen laadusta ja käyttöiästä, tuo vanha vähänajettu Ford onkin yksi elinkaareltaan parhaista vaihtoehdoista.

      • Anonyymi

        Lentokoneethan ne saastuttavat ja taisteluristeilijät eniten, ei paljon vaikuta syökö miljoona suomalaista jauhelihaa vai ei.


    • Anonyymi

      Toyota = Lelu-Ota, Toy-Ota.

      Pieni kesävaunu on hauska, ehkä varmaan joku Volvo P1800, pyhimys-volvo, kestäviä pelejä ja hauskan näköisiä pikkuvaunuja.... joku vanha 2-ovinen ford on itsellä, ikinä ei ole aikaa sitä kai kunnostaa, eläkkeellä sitten sitä vuosimallia -67.

    • Anonyymi

      jos joku ajaa pienellä ja hyvin huolletulla autolla niin ei kannata kenenkään olla huolestunut sen saastuttamisesta. päästöarvot on katsastuskonttorilla mitattu ja pieniksi todettu. tiesittekö muuten että sähköauton valmistus tuottaa niin paljon päästöjä että menee yli kymmenen vuotta ennen kuin on päästy edes samaan kuin saman kokoisen bensa auton tuottamat päästöt. oletteko koskaan nähnyt kymmenen vuotta vanhaa sähköautoa?

    • Anonyymi

      Aika pitkä ketju.

      Mukava huomata että samat henkilöt käyvät edelleen keskustelua pitkälti vanhoista tutuista aiheista... periskin on päässyt pahimman ahdistuksensa ylitse, Timppa jatkaa voivotteluaan ja darkkis muistuttaa tunnollisesti eurooppalaisuudestaan ja parhaista nuoruusvuosistaan. Nykyään käyn palstalla perin harvoin...

      Voi tuota nostalgiaa. Since 2012 or something. Niin monta rölliketjua, niin monta biisiparodiointia. Markkina-arvohölinä ja Laasanen. Hauskoja muistoja jo viiden vuoden takaa :) luultavasti joku tai useampi nytkin kirjoittelee täällä minun nimimerkilläni mutta minkäpä sille sitten mahtaa...

      Terv Mies 86 (alkuperäinen)

      • Niin eipä siinä Timppa voi muuta, kun vaan voivotella, kun ei hän ole niiden "lastensa" OIKEA isä tai edes Näädän Markun OIKEA vävypoika:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Pitäähän sitä muistuttaa niitä persujuntteja siitä omasta eurooppalaisuudesta, jota ne persujuntit eivät itse just ole.


    • Anonyymi

      Oli kerrassaan huvittava kun lähdin pyöräilemään, katsomaan että mikä aiheuttaa kammottavan melun: armeijan kilvissä oleva joku mönkijä... tiedän että huoltavat eräässä paikassa autojaankin.

      Edessä oli iso moottoripyörä ja armeijan nelipyörä perässä.... testiajoja.... lujaa menivät :_D

    • Anonyymi

      Joskus kun oli Volvo Amazon, niin kaveri nukahti talvella kyytiini, vanha kaveri, sanoi että on mukavaa ja lämpöistä nukkua kyllä Volvon kyydissä kun ajat :D

    • Anonyymi

      "naisten itseironiantaju"
      Ei naisilla ole sellaista.

    • Anonyymi

      hmm... niin kesäautoista, joku mustalaisukkeli olisi myynyt citroenin 350eur, eräs kaveri mersun 300eur..... jos ajelee vain kesän sellaisilla missä olisi jotain korjailua, mutta katsastettuja.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      63
      2441
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      182
      1791
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1506
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1333
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      165
      1268
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      81
      1108
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      969
    8. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      770
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      740
    10. Oletko joskus pieni ja haavoittuva

      vai oletko aina vahva, miltä aina vaikutat? Nainen, oletko koskaan väsynyt ja haavoilla? Yritätkö silti pitää julkisivua
      Ikävä
      54
      695
    Aihe