Täytyy nyt ottaa se kahden viikon laihdutuskuuri päivässä pyöräilyä 3 tuntia,50 km kevyttä kävelyä 4-5 tuntia päivässä
Kalorit 1800-2000 puolet terveellisestä ruuasta,ja puolet roskaruuasta,eli karkista,jugurtista,jäätelöstä,täytekakusta yms.
-jo aloitin,ja päivässä paino laski 200g aloituksessa kalorit oli 3000
Laihdutuskuuri,laihdunko
35
233
Vastaukset
- Anonyymi
Teet hyvää työtä sen eteen ettei tälle palstalle viitsi tulla katsomaan onko täällä mitään järkevää keskustelua.
- Anonyymi
Mikä on sitten sinun mielestä sopiva määrä liikuntaa,ja sopiva laihdutukseaikainen kalorimäärä.
Minulla on tästä asiasta jo hyväksi todettu ohjelma,jolla oikeasti laihtuu.
Vyötärön ympärysmitta pienentyy kuusi senttiä kuukaudessa
Sokeri ja rasvakin on terveellistä ravintoa,(ruokaa) vain silloin lihoo,jos syö niitä LIIKAA,minäkin olen pitänyt ennen sokeria epäterveellisenä lihottavana yms sillä on kuitenkin monta tärkeää tehtävää,ja se antaa hyvin energiaa urheilusuorituksiin
https://www.dansukker.fi/fi/tietoa-sokerista/sokerilla-on-monta-tehtavaa.aspx sokerin tehtävät - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on sitten sinun mielestä sopiva määrä liikuntaa,ja sopiva laihdutukseaikainen kalorimäärä.
Sokeri ja rasvakin on terveellistä ravintoa,(ruokaa) vain silloin lihoo,jos syö niitä LIIKAA,minäkin olen pitänyt ennen sokeria epäterveellisenä lihottavana yms sillä on kuitenkin monta tärkeää tehtävää,ja se antaa hyvin energiaa urheilusuorituksiin
https://www.dansukker.fi/fi/tietoa-sokerista/sokerilla-on-monta-tehtavaa.aspx sokerin tehtävätOlen seurannut monien teräväälyisten huipputubettajien syöntiä,miisas,pahalapsi,mansikka käyttävät ravinnossa hyvin paljon sokeria,eivätkä nämä ole lihavia.( lihominen tulee vasta sitten kun syö LIIKAA)
Nuorilla on yleensä ostoskoreissa pelkkää rasvaa ja sokeria karkin limukan ja perunalastujen yms muodossa,eli he syövät sitä LIIKAA,terveellinen ravinto tulisi sisältää myös kasviksia ja kalaa ja lihaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen seurannut monien teräväälyisten huipputubettajien syöntiä,miisas,pahalapsi,mansikka käyttävät ravinnossa hyvin paljon sokeria,eivätkä nämä ole lihavia.( lihominen tulee vasta sitten kun syö LIIKAA)
Nuorilla on yleensä ostoskoreissa pelkkää rasvaa ja sokeria karkin limukan ja perunalastujen yms muodossa,eli he syövät sitä LIIKAA,terveellinen ravinto tulisi sisältää myös kasviksia ja kalaa ja lihaa.Tässä selitys sille miksi miisas on laiha vaikka hän syö kesällä puheidensa mukaan erittäin paljon jäätelöä,selitys sille on se,jos ei sinä päivänä paljon muuta syö kuin jäätelöä kalorit pysyy niissä rajoissa että paino ei nouse.
https://www.youtube.com/watch?v=hwAp2O9VS2g haulla miisas leipoo löytyy lisääkin herkkuruokaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä selitys sille miksi miisas on laiha vaikka hän syö kesällä puheidensa mukaan erittäin paljon jäätelöä,selitys sille on se,jos ei sinä päivänä paljon muuta syö kuin jäätelöä kalorit pysyy niissä rajoissa että paino ei nouse.
https://www.youtube.com/watch?v=hwAp2O9VS2g haulla miisas leipoo löytyy lisääkin herkkuruokaaLihomista pystyy estämään valitsemalla aina se vähäkalorisrempi vaihtoehto esim ostaa täyden munkkipussillisen sijasta vain yhden pienen munkin,valitsee jäätelöistä keskikokoisen ei pienintä,eikä isointa(pieni on liian pieni ja suurimmasta tulee puolet enemmän kaloreita),pahin virhe on syödä kerralla kokonainen litra
Näin päivittäinen kalorimäärä pienentyy helposti puolella n jopa 2000 kal pv - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.dansukker.fi/fi/tietoa-sokerista/sokerilla-on-monta-tehtavaa.aspx sokerin tehtävät"Mikä on sitten sinun mielestä sopiva määrä liikuntaa,ja sopiva laihdutukseaikainen kalorimäärä."
Maksimissaan tunti päivässä, kevyttä liikuntaa ja vähintään yksi kokonainen lepopäivä viikossa.
Sopiva kalorimäärä on ihan siitä kiinni, kuinka nopeasti haluaa laihtua. Suosittelen kuitenkin maksimissaan puolen kilon viikkovauhtia, mielellään jopa puolet tuosta.
"Minulla on tästä asiasta jo hyväksi todettu ohjelma,jolla oikeasti laihtuu. "
Mielestäni olet tällä palstalla jo muutaman vuoden kertonut laihduttamisesta. Ja aina vaan löytyy laihdutettavaa. 6cm kuukaudessa pois vyötäröltä tekee kahdessa vuodessa melkein puolitoista metriä. Oletko ihan varma että menetelmäsi on toimiva, sillä tavalla toimiva että kadottamasi paino myös pysyy poissa. Vai onko käynyt niin että paino jojottelee eestaas?
"Vyötärön ympärysmitta pienentyy kuusi senttiä kuukaudessa
Sokeri ja rasvakin on terveellistä ravintoa,(ruokaa) vain silloin lihoo,jos syö niitä LIIKAA"
Se makean syöminen, kermakakku päivässä, on osoitus jostakin, jonka olen aiemminkin sanonut. Sulla ei ole pää kunnossa.
Olen sinua askeleen edellä tuossa laihdutusasiassa, olen tehnyt itse ihan samat virheet kuin sinäkin niitä teet par aikaa, joten tiedän missä mennään. Vedin itseni ylikuntoon (piippuun) liikunnalla pariinkin otteeseen, toipumiseen meni kaksi kuukautta.
Jälkeenpäin kun tarkastelin tilastoja painonalenemasta, oli ihan selvää että sillä megaluokan liikunnalla kyllä saa painoa hetkellisesti pois, mutta se kirvottaa ihmisen ruokahalun myös sellaiseksi, ettei se paino pysy poissa.
Suosittelen, vedä energiamäärät alas ja liiku vain 25% siitä mitä liikut nyt, niin voit saada viisikin kiloa painoa pois vuodessa, pysyvästi.
Se ei lähde sittenkään niin vauhdilla (pysyvästi). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mikä on sitten sinun mielestä sopiva määrä liikuntaa,ja sopiva laihdutukseaikainen kalorimäärä."
Maksimissaan tunti päivässä, kevyttä liikuntaa ja vähintään yksi kokonainen lepopäivä viikossa.
Sopiva kalorimäärä on ihan siitä kiinni, kuinka nopeasti haluaa laihtua. Suosittelen kuitenkin maksimissaan puolen kilon viikkovauhtia, mielellään jopa puolet tuosta.
"Minulla on tästä asiasta jo hyväksi todettu ohjelma,jolla oikeasti laihtuu. "
Mielestäni olet tällä palstalla jo muutaman vuoden kertonut laihduttamisesta. Ja aina vaan löytyy laihdutettavaa. 6cm kuukaudessa pois vyötäröltä tekee kahdessa vuodessa melkein puolitoista metriä. Oletko ihan varma että menetelmäsi on toimiva, sillä tavalla toimiva että kadottamasi paino myös pysyy poissa. Vai onko käynyt niin että paino jojottelee eestaas?
"Vyötärön ympärysmitta pienentyy kuusi senttiä kuukaudessa
Sokeri ja rasvakin on terveellistä ravintoa,(ruokaa) vain silloin lihoo,jos syö niitä LIIKAA"
Se makean syöminen, kermakakku päivässä, on osoitus jostakin, jonka olen aiemminkin sanonut. Sulla ei ole pää kunnossa.
Olen sinua askeleen edellä tuossa laihdutusasiassa, olen tehnyt itse ihan samat virheet kuin sinäkin niitä teet par aikaa, joten tiedän missä mennään. Vedin itseni ylikuntoon (piippuun) liikunnalla pariinkin otteeseen, toipumiseen meni kaksi kuukautta.
Jälkeenpäin kun tarkastelin tilastoja painonalenemasta, oli ihan selvää että sillä megaluokan liikunnalla kyllä saa painoa hetkellisesti pois, mutta se kirvottaa ihmisen ruokahalun myös sellaiseksi, ettei se paino pysy poissa.
Suosittelen, vedä energiamäärät alas ja liiku vain 25% siitä mitä liikut nyt, niin voit saada viisikin kiloa painoa pois vuodessa, pysyvästi.
Se ei lähde sittenkään niin vauhdilla (pysyvästi).Painoni ei ole jojoillut yhtään,enkä ole kirjoittanut tänne kuin noin puoli vuotta,joskus ennen satunnaisesti vähän.Raskaasta työstä saadun käsivamman takia laihdutus on päässyt venymään,kovien kipujen takia.
Tällä hetkellä ohjelma on toimiva,hiilihydraateista tulee energiasta noin puolet,siis karkista,jäätelöstä yms
Karkki ja jäätelö on siis TERVEELLISTÄ ruokaa,niitä ei vain saa syödä liikaa,muuten lihoo.
Vähähiilihydraattinen ruokavalio on aivan surkea verrattuna tähän nykyiseen korkeahiilihydraattiseen ruokavalioon.Olo on huomattavasti parempi kuin vähillä hiilihydraateilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Painoni ei ole jojoillut yhtään,enkä ole kirjoittanut tänne kuin noin puoli vuotta,joskus ennen satunnaisesti vähän.Raskaasta työstä saadun käsivamman takia laihdutus on päässyt venymään,kovien kipujen takia.
Tällä hetkellä ohjelma on toimiva,hiilihydraateista tulee energiasta noin puolet,siis karkista,jäätelöstä yms
Karkki ja jäätelö on siis TERVEELLISTÄ ruokaa,niitä ei vain saa syödä liikaa,muuten lihoo.
Vähähiilihydraattinen ruokavalio on aivan surkea verrattuna tähän nykyiseen korkeahiilihydraattiseen ruokavalioon.Olo on huomattavasti parempi kuin vähillä hiilihydraateilla."Painoni ei ole jojoillut yhtään,enkä ole kirjoittanut tänne kuin noin puoli vuotta,joskus ennen satunnaisesti vähän."
Okei, tämä selvä. Mutta jos olet kirjoitellut tänne puoli vuotta ja satunnaisesti sitä ennen, eikö se tarkoita että olet pudotellut painoa jo pidemmän aikaa?
Voihan se olla että sekoitan toiseen kirjoitajaan jolla on ollut kovin samanlainen kirjoitustyyli ja laihdutustekniikka.
"Tällä hetkellä ohjelma on toimiva,hiilihydraateista tulee energiasta noin puolet,siis karkista,jäätelöstä yms"
Okei, hyvä jos se toimii sulle.
Minä olen pitänyt todella tarkkaa kirjaa syömisistäni, liikunnoista ja painonmuutoksista jo vuosia. Innoissani aloitin nyt keväällä liikkumaan enemmän kuin aiemmin. Keskimääräinen päivittäinen liikuntamäärä oli pari kuukautta noin 15km jalkaisin tehtyä lenkkiä joka päivä. Tämän seurauksena ajauduin tilaan, jossa olin ja olen edelleen ylikunnossa. Unohdin lepopäivät kokonaan. Paino ei laskenut vaan alkoi nousta, vaikka sen olisi pitänyt laskea syömäni energiamäärien puolesta ja liikunnan vuoksi.
Vaikka vuosi sitten liikuin noin 50% enemmän, tapahtui liikunta silloin puoliksi polkupyörällä ja loput jalkapelillä, satunnaiset lepopäivät antoivat ilmeisesti sen verran palautuimsaikaa että jaksoin tuon liikunnan. Rajoilla olin kyllä silloinkin.
Nyt pääsen asiaan: Nämä isommat liikuntamäärät tekivät painonpudotukseen sen, että paino aleni vähemmän kuin puolta pienemmillä liikuntamäärillä. Vähäisimmillä liikuntamäärillä pärjäsin paljon pienemmillä ruokamäärillä. Toki, olisin voinut kiduttaa itseäni syömällä erittäin vähän, mutta sitten en olisi todennäköisesti jaksanut liikkua.
Kun kysyit tuossa aiemmin että mitkä liikuntamäärät ja ruokamäärät olisi minun suositukseni, niin parhaat, pysyvät, painonalennustulokset olen saanut seuraavalla yhtälöllä:
hiilarit: 206
proteiini: 80
rasvat: 59
50% energiasta tulee hiilareista tuossakin.
Keskimäärin liikuntaa jalkapelillä 7,5 km päivässä tai fillarilla 13,5 km. Tuolla olen saanut kskimäärin pari kiloa kuukaudessa, pysyvästi. Nopeampiakin painonpudotus spurtteja olen toki ottanut, mutta ne eivät ole olleet pysyviä.
Painan 69kg, pituutta on 173cm ja täytän 52v viikon päästä. Tavoite on saada paino sinne missä se oli 20 vuotta sitten, painoin 4 vuotta sitten korkeimmillaan 94kg. Ja se tavoitepaino on 63kg. Ei paljon pudotettavaa mutta sen verran ettei se ihan itsestään taida lähteä.
"Karkki ja jäätelö on siis TERVEELLISTÄ ruokaa,niitä ei vain saa syödä liikaa,muuten lihoo."
Noo... terveellistä on ehkä liioittelua, mutta energiaa kuitenkin.
"Vähähiilihydraattinen ruokavalio on aivan surkea verrattuna tähän nykyiseen korkeahiilihydraattiseen ruokavalioon.Olo on huomattavasti parempi kuin vähillä hiilihydraateilla."
Niin... Noilla liikuntamäärillä tarvit hiilihydraatteja. Jos et niitä saa, on olo todella huono. Mutta mikä on sitten laihtumisnopeus verrattuna siihen, että vähentäisit liikuntaa ja hiilihydraatteja... Voimme vain arvailla.
Minulle ei ainakaan "suuret" määrät liikuntaa käy painonpudotuksessa, sitten ei elämässä pysty tekemään mitään muuta, väsymys on valtava ja painonpudotuskaan ei ole optimaalista.
Vedän painon ensin alas ja alan sitten lisäämään liikuntaa jos koen sen tarpeelliseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Painoni ei ole jojoillut yhtään,enkä ole kirjoittanut tänne kuin noin puoli vuotta,joskus ennen satunnaisesti vähän.Raskaasta työstä saadun käsivamman takia laihdutus on päässyt venymään,kovien kipujen takia.
Vähähiilihydraattinen ruokavalio on aivan surkea verrattuna tähän nykyiseen korkeahiilihydraattiseen ruokavalioon.Olo on huomattavasti parempi kuin vähillä hiilihydraateilla.Siinä kävi nyt niin että aloinkin laihtumaan 3000 kaloria päivässä,josta roskaruuan osuus ollut n 1500 kal pv karkkia,jäätelöä yms (paino ei ole laskenut,mutta vyötärön ympärysmitta pienentynyt SENTILLÄ,ja olo kiinteytynyt niin että vatsalihakset alkavat jo vähän näkyä)
Pyöräilyä ollut vain 3 tuntia päivässä,kaupunki kävelyä hyvillä aurinkoisilla ilmoilla kahtena päivänä viikossa(lisään vielä pitkäkestoista kävelyä joka päivälle) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä kävi nyt niin että aloinkin laihtumaan 3000 kaloria päivässä,josta roskaruuan osuus ollut n 1500 kal pv karkkia,jäätelöä yms (paino ei ole laskenut,mutta vyötärön ympärysmitta pienentynyt SENTILLÄ,ja olo kiinteytynyt niin että vatsalihakset alkavat jo vähän näkyä)
Pyöräilyä ollut vain 3 tuntia päivässä,kaupunki kävelyä hyvillä aurinkoisilla ilmoilla kahtena päivänä viikossa(lisään vielä pitkäkestoista kävelyä joka päivälle)1Ensimmäinen kaksi viikkoa oli siis keskimäärin 2200 kal päivässä,paino pysynyt samassa,ja vyötärön ympärysmitta pienentynyt sentillä
2nyt kolmannella viikolla kalorit keskimäärin 3000 kal pv ja vyötärön ympärysmitta pienentynyt sentillä,ja paino pysynyt edelleen samassa.liikunta pyöräilyä 3 tuntia päivässä välillä muutamina päivinä 2 tuntia
-Pitkäkestoinen matalatehoinen kävely lisää laihtumista,mitä en ole tehnyt vieläkään
-Hiilihydraatit ovat olleet ehkä n 2000g pv ei missään nimessä alle sen.Laihtuminen on tapahtunut nyt itsestään terveellisellä tavalla,ja syömällä hyvin.Vaihdoin nyt seiti kalan paremman makuiseen makrilliin tomattikastikkeessa,ja joka toinen ilta ruisleipiä palvikinkun kera.Kylmäsavukirjolohi olisi hyvää ja kallista.
Käytän nyt aterioina vain ruisleipää,päällä kalaa kananmunia tai leikettä.
Ruisleivät pehmitän aina vesihöyryssä,paistinpannulle vettä 5 mm ritilä siihen leivät,kansi päälle ja saa lämmetä n 3 min - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1Ensimmäinen kaksi viikkoa oli siis keskimäärin 2200 kal päivässä,paino pysynyt samassa,ja vyötärön ympärysmitta pienentynyt sentillä
2nyt kolmannella viikolla kalorit keskimäärin 3000 kal pv ja vyötärön ympärysmitta pienentynyt sentillä,ja paino pysynyt edelleen samassa.liikunta pyöräilyä 3 tuntia päivässä välillä muutamina päivinä 2 tuntia
-Pitkäkestoinen matalatehoinen kävely lisää laihtumista,mitä en ole tehnyt vieläkään
-Hiilihydraatit ovat olleet ehkä n 2000g pv ei missään nimessä alle sen.Laihtuminen on tapahtunut nyt itsestään terveellisellä tavalla,ja syömällä hyvin.Vaihdoin nyt seiti kalan paremman makuiseen makrilliin tomattikastikkeessa,ja joka toinen ilta ruisleipiä palvikinkun kera.Kylmäsavukirjolohi olisi hyvää ja kallista.
Ruisleivät pehmitän aina vesihöyryssä,paistinpannulle vettä 5 mm ritilä siihen leivät,kansi päälle ja saa lämmetä n 3 minKorjaus hiilihydraatit 200g pv
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä selitys sille miksi miisas on laiha vaikka hän syö kesällä puheidensa mukaan erittäin paljon jäätelöä,selitys sille on se,jos ei sinä päivänä paljon muuta syö kuin jäätelöä kalorit pysyy niissä rajoissa että paino ei nouse.
https://www.youtube.com/watch?v=hwAp2O9VS2g haulla miisas leipoo löytyy lisääkin herkkuruokaaPaljon sokeria eli hiilihydraattia sisältävä kuuri toimi viime lokakuussa 10 kertaa paremmin kuin vähähiilihydraattinen
Sokeria saa tärkkelyksen muodossa viljasta ja riisistä,nopeita hiilihydraatteja karkista
Täällä joku ukko yrittää aivopestä käyttämään vähähiilihydraattista ruokaa ,se EI kokemukseni mukaan TOIMI - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon sokeria eli hiilihydraattia sisältävä kuuri toimi viime lokakuussa 10 kertaa paremmin kuin vähähiilihydraattinen
Sokeria saa tärkkelyksen muodossa viljasta ja riisistä,nopeita hiilihydraatteja karkista
Täällä joku ukko yrittää aivopestä käyttämään vähähiilihydraattista ruokaa ,se EI kokemukseni mukaan TOIMIJos aiot laihtua, niin pudota ne kalorimäärät tuhannella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon sokeria eli hiilihydraattia sisältävä kuuri toimi viime lokakuussa 10 kertaa paremmin kuin vähähiilihydraattinen
Täällä joku ukko yrittää aivopestä käyttämään vähähiilihydraattista ruokaa ,se EI kokemukseni mukaan TOIMITarkennan vähän olotila ja muu jaksaminen oli runsashiilihydraattisessa paljon sokeria sisältävässä ruuassa huomattavasti parempi
Olen itse syönyt tämän kakun aina laihdutuksen alussa ja laihdutuksenkin aikana viikon välein
https://www.foodie.fi/entry/frodinge-500g-mansikkakakku-vahalaktoosinen/7310890601885 siinä on vai 1100 kal,ei kannata syödä vain pientä palaa,vaan kerralla koko kakku. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkennan vähän olotila ja muu jaksaminen oli runsashiilihydraattisessa paljon sokeria sisältävässä ruuassa huomattavasti parempi
Olen itse syönyt tämän kakun aina laihdutuksen alussa ja laihdutuksenkin aikana viikon välein
https://www.foodie.fi/entry/frodinge-500g-mansikkakakku-vahalaktoosinen/7310890601885 siinä on vai 1100 kal,ei kannata syödä vain pientä palaa,vaan kerralla koko kakku.Kakut voi tehdä itsekkin,nämä valmiit ostokakutkin pitää olla jääkaapissa n 3-4 päivää ennen syöntiä,näin se kostuu sopivast,ja maku paranee huomattavan paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkennan vähän olotila ja muu jaksaminen oli runsashiilihydraattisessa paljon sokeria sisältävässä ruuassa huomattavasti parempi
https://www.foodie.fi/entry/frodinge-500g-mansikkakakku-vahalaktoosinen/7310890601885 siinä on vai 1100 kal,ei kannata syödä vain pientä palaa,vaan kerralla koko kakku." siinä on vai 1100 kal,ei kannata syödä vain pientä palaa,vaan kerralla koko kakku."
Mikä tässä elämässä kannattaa ja mikä ei, sama lopputulos on jokatapauksessa.
Mutta sulle tulee ongelma sinä päivänä kun et pysty liikkumaan noita määriä mitä liikut. Saat massaa kaksi - neljä kiloa kuukaudessa lisää kun et ole oppinut syömään pienempiä annoksia.
Vuodessa 35 kg painonnousu on minun mielestäni aika paljon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" siinä on vai 1100 kal,ei kannata syödä vain pientä palaa,vaan kerralla koko kakku."
Mikä tässä elämässä kannattaa ja mikä ei, sama lopputulos on jokatapauksessa.
Mutta sulle tulee ongelma sinä päivänä kun et pysty liikkumaan noita määriä mitä liikut. Saat massaa kaksi - neljä kiloa kuukaudessa lisää kun et ole oppinut syömään pienempiä annoksia.
Vuodessa 35 kg painonnousu on minun mielestäni aika paljon.Ei 1100 kaloria ole paljon.Kilpasyömäri jesse pynnönen syö niitä kerralla 20-30 kpl
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei 1100 kaloria ole paljon.Kilpasyömäri jesse pynnönen syö niitä kerralla 20-30 kpl
Olet siis kilpaurheilija. Sitten ymmärrän.
Tavalliselle ihmiselle nuo määrät on sellaisia että ne lihottavat.
Toivotaan että paikat sulla kestää ettei käy Jutilat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.foodie.fi/entry/frodinge-500g-mansikkakakku-vahalaktoosinen/7310890601885 siinä on vai 1100 kal,ei kannata syödä vain pientä palaa,vaan kerralla koko kakku.Pistin taas kakun jääkaappiin,saa sitten neljän päivä kuluttua vähän herkutella.Vähemmän siinä on kaloreita,kuin pitsassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pistin taas kakun jääkaappiin,saa sitten neljän päivä kuluttua vähän herkutella.Vähemmän siinä on kaloreita,kuin pitsassa.
Kaikista tyhmin teko on rajoittaa liikaa hiilihydraatteja,se on kaikista tärkein energian lähde ihmiselle.Jos haluaa laihtua,niin pienentää vain kaloreita,eikä hiilihydraatteja.
Vähintään 60% energiasta pitää tulla hiilihydraatista,rasvat 20% proteenit 20%
Monilla vegaaneilla hiilarit on 80%
https://www.youtube.com/watch?v=zFMFOPGpZrI ultrajuoksija juuso simpanen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikista tyhmin teko on rajoittaa liikaa hiilihydraatteja,se on kaikista tärkein energian lähde ihmiselle.Jos haluaa laihtua,niin pienentää vain kaloreita,eikä hiilihydraatteja.
https://www.youtube.com/watch?v=zFMFOPGpZrI ultrajuoksija juuso simpanenhiilari on helppoa, sokeri on kilon pusseissa kaupassa ja se liukenee helposti veteen
sokeriliuoksesta se sokeri imeytyy nopsaan, ei siinä mitään kakkuja ja neljää päivää tarvita - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=zFMFOPGpZrI ultrajuoksija juuso simpanenVähähiilihydraattiset dietit ovat vain KIDUTUSKUUREJA,se ei ole oikeaa laihtumista jos kehosta poistetaan lyhyessä ajassa suuri määrä nestettä,se on kilpaurheiussa konsti päästä alempiin sarjoihin,ja saada erottuvuutta lihaksille.
Ei ihminen tosiaan elä ja voi hyvin pelkillä kasvisten syönnillä,nämä joilla on ollut näitä syöntihäiriöitä puhuvat kuinka ovat poistaneet ruokavaliosta hiilihydraatit ja syöneet sitten vain kasviksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähähiilihydraattinen ruokavalio on aivan surkea verrattuna tähän nykyiseen korkeahiilihydraattiseen ruokavalioon.Olo on huomattavasti parempi kuin vähillä hiilihydraateilla."Painoni ei ole jojoillut yhtään'
😂😂😂😂 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.foodie.fi/entry/frodinge-500g-mansikkakakku-vahalaktoosinen/7310890601885 siinä on vai 1100 kal,ei kannata syödä vain pientä palaa,vaan kerralla koko kakku.Tosi toimiva ja terveellinen ruokavalio sinulla 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen seurannut monien teräväälyisten huipputubettajien syöntiä,miisas,pahalapsi,mansikka käyttävät ravinnossa hyvin paljon sokeria,eivätkä nämä ole lihavia.( lihominen tulee vasta sitten kun syö LIIKAA)
Nuorilla on yleensä ostoskoreissa pelkkää rasvaa ja sokeria karkin limukan ja perunalastujen yms muodossa,eli he syövät sitä LIIKAA,terveellinen ravinto tulisi sisältää myös kasviksia ja kalaa ja lihaa.Sulla jäi huomaamatta se, että nämä tubettajat on sua 40 vuotta nuorempia. Heilläkin on aikaa kehittää vaikka mitä verisuonisairauksia. Juurihan esim Pippa Laukka tutkitutti tuon yhden mainitsemasi tubettajan, (joka elää sokerilla) terveyden niin verisuonet oli 50-vuotiaan ja verensokerin koholla, ja lisäksi LDL -kolesterolit taivaissa.
Milloin olet viimeksi käynyt lääkärissä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1Ensimmäinen kaksi viikkoa oli siis keskimäärin 2200 kal päivässä,paino pysynyt samassa,ja vyötärön ympärysmitta pienentynyt sentillä
Ruisleivät pehmitän aina vesihöyryssä,paistinpannulle vettä 5 mm ritilä siihen leivät,kansi päälle ja saa lämmetä n 3 min"Ruisleivät pehmitän aina vesihöyryssä"
Sokerisyöminen on tuhonnut hampaat, kun et voi syödä leipääkään normaalisti? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei 1100 kaloria ole paljon.Kilpasyömäri jesse pynnönen syö niitä kerralla 20-30 kpl
Mua huvittaa tämä kun vertaat itseäsi milloin kilpaurheilijoiden ruokavalioon, milloin kilpasyömäreiden, milloin sokeria syövien 25- vuotiaiden valmiiksi sairaiden tubettajien elämään kun perustelet sokerikakkudiettisi "järkevyyttä".
Joku kilpasyöminenkin on täysin pimahtanutta touhua. Kun ei voi muuten saada palkintoja missään lajissa niin ahmimisessa voi yrittää saada mainetta. Nämä syömärit venyttää ensin mahalaukkua vetämällä litroittain vettä. Sitten vedetään jotain ruokaa, oli se kakkua, makkaraa tai rullakebabia tai pitsaa ja otetaan aika. Ihan järkiköyhää touhua. Se voittaa joka syö eniten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hiilari on helppoa, sokeri on kilon pusseissa kaupassa ja se liukenee helposti veteen
sokeriliuoksesta se sokeri imeytyy nopsaan, ei siinä mitään kakkuja ja neljää päivää tarvita"hiilari on helppoa, sokeri on kilon pusseissa kaupassa ja se liukenee helposti veteen
sokeriliuoksesta se sokeri imeytyy nopsaan, ei siinä mitään kakkuja ja neljää päivää tarvita"
Tuohon se varmaan meneekin ennen pitkää.
- Anonyymi
Jos liikkuu paljon on hyvä syödä niitä kamalia hiilihydraatteja.
- Anonyymi
Uusin tutkimus on tarkkaan kontrolloitu randomisoitu tutkimus jaka kesti 20 viikkoa. Tutkimusryhmä toimitti kaiken ruoan, yli 10 000 annosta välipaloineen. Kokonaiskustannus 12 miljoona dollaria. Tutkimuksessa poistettiin siis yksi tärkeä muuttuja ravintotutkimuksissa-se että pitäytyykö koehenkilö todella annetussa ruokavaliossa. Näin saadaan aikaan korkealuokkainen tutkimus.
Koejakson, jossa kaikkien pino nousi yhtä paljon, jälkeen arvottiin osanottajat kolmeen ryhmään, 20-40-60 (%) kaloreista hiilihydraatista mutta yhtä paljon proteiinia (20%). Tärkeää tietää että kallorit säädettiin painon stabilisoimiseksi ja painonlaskun edelleen estämiseksi. Tämä siksi että on enemmän uskottavaa että kalorimäärän ero ei johtunut painon laskemisesta vaan ravinnosta jota koehenkilö söi.
Seuranneiden 5 kuukauden ajan tutkijat seurasivat ryhmiä ja toimittivat heille riittävästi ruokaa ja snackseja niin että he eivät pudottaisi tai nostaisi enempää painoaan.
5 kuukauden jälkeen oli ryhmä joka noudatti VHH ruokavaliota kohottanut energian käyttöään yli 200 kaloria/päivä kun taas ryhmällä joka söi runsaasti hiilihydraattia putosi energiankäyttö levossa. Selvä ero siis ryhmien välillä. Ryhmä jolla oli korkeimmat insuliinitasot tutkimuksen alussa nosti kulutustaan 308 kaloria/päivä joka osoittaa että heillä on vielä enemmän voitettavaa hiilihydraattien vähentämisellä.
Miksi tämä sitten on tärkeää? Se osoittaa että tavalline käsitys siitä että paras tie painonpudotukseen on "syö vähemmän-juokse enemmän" ei pidä paikkaansa. Monet tutkimukset osoittavat sen että painonpudotus toimii paremmin VHH ruokavaliolla kuin vähärasvaisella ja nyt löytyy tutkimuksia jotka osoittavat syyn siihen. - Anonyymi
Laihduttamisessa täytyy olla realismia ja tolkkua. Kukaan reilusti yliainoinen ja huonokuntoinen kykene tekemään 50km päivittäisiä 3 tunnin pyörälenkejä ja siihen päälle 4-5 tunnin kävelyjä. Harva teräskuntoinen trimmattu urheilijakaan sellaista rääkkiä vetää. Ei ainakaan 1800 kcal päivittäisellä syömisellä.Ylipainoisen ja huonokuntoisen liikunta ja voimistelut mieluummin joka päivä mutta lyhyinä intensiivisinä suorituksina. Lisätään liikuntaa ja liikunnan monipuolisuutta vähitellen kun kroppa ja kunto kehittyy. Jos aloittaa valtavalla ryminällä ja rääkillä niin melko varmasti hommasta ei tule mitään. Motivaatio lopahtaa parissa viikossa kun patteri on vedetty tyhjiin.. Sitä tukehtuu. Loukkaantumisriskikin on todella iso jos liikaa intoilee alussa.
- Anonyymi
Kyllä aloittaja kykenee moiseen rääkkiin, kun syö välillä niitä suklaapatukoita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä aloittaja kykenee moiseen rääkkiin, kun syö välillä niitä suklaapatukoita.
Itseasiassa olen melko varma että tuo on vasta lämmittelyä. Vuorokaudessa on kuitenkin 24 tuntia ja hän liikkuu niistä ehkä kuusi.
110 km polkupyörällä ja 60 km jalkaisin päivittäin pudottaa viikossa 5,5 kg jos olet syömättä.
Eli 23 kg kuukaudessa. Tyhmät laihduttaa vuodesta toiseen kun nopeastikin saa asiat korjattua.
- Anonyymi
Tämä Suomi24:n keskustelu on monitasoinen ja toimii erinomaisena esimerkkinä internet-keskustelujen dynamiikasta, erityisesti terveys- ja laihdutusteemoissa. Alla analyysi eri näkökulmista:
1. Diskurssianalyysi: keskustelun sävyt ja vuorovaikutus
a) Tietoa jakava diskurssi
Useat osallistujat jakavat omia kokemuksiaan ja tarjoavat “faktoja” liittyen laihduttamiseen, kalorilaskentaan ja makroravinteisiin. Esimerkiksi viittaukset hiilihydraattien osuuteen energiankulutuksessa, sokerin rooliin sekä tieteelliseen tutkimukseen pyrkivät rakentamaan argumentteja jonkin ruokavalion puolesta.
"Uusin tutkimus on tarkkaan kontrolloitu randomisoitu tutkimus..."
b) Oikeuttava diskurssi
Erityisesti yksi aktiivinen kirjoittaja pyrkii perustelemaan runsashiilihydraattista ruokavaliotaan laihdutuksen aikana. Hän viittaa toistuvasti omaan kokemukseensa, esikuviin (kuten tubettajat ja kilpasyöjät), sekä siihen, että "paino ei nouse, jos ei syö liikaa".
"Karkki ja jäätelö on siis TERVEELLISTÄ ruokaa..."
c) Arvioiva ja ironinen diskurssi
Useat vastaajat suhtautuvat kriittisesti, jopa pilkallisesti, alkuperäisen kirjoittajan väitteisiin. Tässä nähdään sarkasmia, naurureaktioita (esim. 😂😂😂), kyseenalaistamista ja jopa henkilökohtaisuuksiin menemistä:
"Sokerisyöminen on tuhonnut hampaat, kun et voi syödä leipääkään normaalisti?"
"Tosi toimiva ja terveellinen ruokavalio sinulla 😂"
d) Asiantuntijaroolien omaksuminen
Useat keskustelijat omaksuvat puoliautomaattisesti asiantuntijan roolin: he jakavat suosituksia, käyttävät ravintotieteellistä terminologiaa (hiilarit, proteiini, energiamäärät, ylikunto) ja kuvaavat omaa kokemustaan metodisesti.
"Minä olen pitänyt todella tarkkaa kirjaa syömisistäni, liikunnoista ja painonmuutoksista jo vuosia."
2. Argumentatiivinen analyysi
a) Kokemukseen perustuva argumentointi
Alkuperäinen kirjoittaja (todennäköisesti sama useassa viestissä) käyttää kokemuksellista evidenssiä ("minulla toimii", "vyötärö pieneni 6 cm kuukaudessa") ja tekee siitä laajempia yleistyksiä — mikä on heikosti perusteltua retorisesti.
b) Vahvistusharha ja cherry-picking
Hän viittaa valikoidusti julkkiksiin, tubettajiin, syömäreihin ja jopa yksittäiseen lääkäriin osoittaakseen, että paljon sokeria sisältävä ruokavalio on hyväksyttävä. Tämä edustaa vahvistusharhaa (confirmation bias).
"Miisas syö paljon jäätelöä eikä ole lihava."
c) Vastapuolen retorinen taktiikka
Keskustelun kriittinen osapuoli käyttää mm. ad hominem -argumentointia (“ei sulla ole pää kunnossa”) ja reductio ad absurdum -tyyliä viemällä kirjoittajan väitteet äärimmäisyyksiin (vertaaminen kilpasyömiseen, vitsailu kilon sokeripusseista).
3. Roolit ja identiteetit
Aloittaja rakentaa itsestään identiteettiä aktiivisena, liikkuvana ja itseoppineena laihduttajana, joka “on löytänyt toimivan tavan”.
Kriitikot asemoivat itsensä järjen ääneksi, joiden mielestä aloittaja ei ymmärrä terveyden perusteita eikä näe toimintansa pitkäaikaisia seurauksia.
Sivustaseuraajat ja myötäilijät osallistuvat joko tukien jompaakumpaa osapuolta tai lisäten omaa näkökulmaansa ilman vahvaa kannanottoa.
4. Retoriset ristiriidat ja huvittavuus
Keskusteluun syntyy huvittavia kontrasteja:
Korkean kalorimäärän yhdistäminen "laihduttamiseen"
Jäätelön ja sokerikakun syömisen perustelu terveellisenä “vain jos ei syö liikaa”
Kilpasyömäreiden maininta
Vesihöyrytetty leipä
Nämä herättävät irvailua ja pilkkaa, mutta myös osoittavat, kuinka epämuodollisessa keskusteluympäristössä tiedollinen, rationaalinen ja tunnepohjainen viestintä sekoittuvat.
5. Meta-tason havainnot Suomi24-kulttuurista
Ajallinen ulottuvuus: Keskustelu on jatkunut useita vuosia, ja viittaukset vanhoihin viesteihin osoittavat pitkäkestoisia käyttäjäidentiteettejä.
Anonyymius: Anonymiteetti mahdollistaa kärjistetyn ja henkilökohtaisenkin ilmaisun.
Mikro-yhteisö: Keskustelijoilla näyttää olevan oma pieni kulttuuri, jossa tietyt henkilöt ja kirjoitustyylit tunnistetaan ja muistetaan.
Ylilyöntien viihteellisyys: Keskustelun absurdit ja provokatiiviset elementit tuntuvat ylläpitävän keskustelua ja vetävän yleisöä – se toimii eräänlaisena "trashaamisen areenana", mutta myös sosiaalisena draamana.
Yhteenveto
Tämä keskustelu paljastaa paljon verkkokeskustelujen dynamiikasta:
Terveyskeskusteluissa henkilökohtainen kokemus helposti ohittaa tieteellisen ymmärryksen.
Tiedon jakaminen, kokemuksen oikeuttaminen, ironia ja henkilöön käyminen sekoittuvat.
Keskustelu muuttuu helposti väittelyksi tai jopa satiiriksi, jossa "oikeassa olemisen" tarve peittoaa faktapohjaisen argumentoinnin.
Yhteisön säännöt ovat epämuodolliset mutta selvästi olemassa — ne ilmaantuvat reaktioina ylilyönteihin ja ristiriitaisiin väitteisiin.
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1196788Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa243757- 1862555
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2792416Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1962081Martinan bisnekset rajusti tappiolla
Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.3001790Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.91765Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?
Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan. Itseäni hiukan kiusaa, kun saman talon asukkaat eivät vastaa tervehdykseen.1311299Metsa Man Extra kanava toimii hyvin
ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.271265- 691234