Ristiriita!

Anonyymi

Olimme hyvä porukka ja vielä viime joulukuussa risteilimme kimpassa ja oli mukavaa. Yhtäkkiä joulunjälkeen yksi lopetti yhteydenpidon kokonaan. Me toiset soittelimme ja viestittelimme, mutta viesteihin ei vastattu ja soittoihinkin vain joskus.

Lopetimme yrittämiset, kunnes eräänä kesäisenä päivänä kyseinen ihminen soitti, mistä ilahduin, kun ajattelin, että hän soittaa minulle. Koko porukalle oli soittanut, mutta ainoastaan pyytääkseen tyttärensä ylppäreihin.

Soittelimme keskenämme ja ihmettelimme, mistä on kyse. Päätimme ettemme mene, kun ei enää muutenkaan yhteyttä pidetä, kun kyse on mitä ilmeisemmin ylioppilaan rahalahjoista, joita meidän odottaa vievän. Hassu tilanne ja olen pahoillani ylioppilaan puolesta!

71

85

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ratkaisu on yksin-kertainen.
      Luovuta hänelle lesken-eläkkeesi.

H.

• Anonyymi

Pojot sutkautuksestasi!

• Anonyymi

Hyvä idea ja mitä suurempi, niin sitä parempi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pojot sutkautuksestasi!

Kommenttisi kertoo kaiken palstan huumorintajusta ja typeryydestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kommenttisi kertoo kaiken palstan huumorintajusta ja typeryydestä.

Saanko vähä "fiilata" sun kommenttiasi.
        Hienovaraisesti ja varovasti sanon, että kunpa et olisi kirjoittanut: "kertoo kaiken palstan huumorintajusta ja typeryydestä."
        Tälleen sä kirjotit.
        Anna minun korjata omasta mielestäni paremman verson:
        Tälleen:
        "Kommenttisi kertoo kaiken sinun (hunksin) huumorintajusta ja typeryydestä."
        Sit vois kans lisätä, että "onneksi palstalla on eri tyyppisiä ihmisiä, jotka kenties ajattelevat aivan toisella tavalla."

Ei ole hyvä yleistää. Jokaisella on ja pitää olla ikioma suloisen ihana mielipide:)

Niin että noin olis voinu häh?

Heikunkeikku

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saanko vähä "fiilata" sun kommenttiasi.
        Hienovaraisesti ja varovasti sanon, että kunpa et olisi kirjoittanut: "kertoo kaiken palstan huumorintajusta ja typeryydestä."
        Tälleen sä kirjotit.
        Anna minun korjata omasta mielestäni paremman verson:
        Tälleen:
        "Kommenttisi kertoo kaiken sinun (hunksin) huumorintajusta ja typeryydestä."
        Sit vois kans lisätä, että "onneksi palstalla on eri tyyppisiä ihmisiä, jotka kenties ajattelevat aivan toisella tavalla."

Ei ole hyvä yleistää. Jokaisella on ja pitää olla ikioma suloisen ihana mielipide:)

Niin että noin olis voinu häh?

Heikunkeikku

muillako saa olla oma mielipide, muttei hunksilla???? kummallista, mutta niin totta täällä, milloin ketäkin halveksitaan, se on joidenkin etuoikeus. tämä on minun mielipiteeni, eikä varmaan sinun mielestäsi suloinen eikä ihana, mutta ikioma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

muillako saa olla oma mielipide, muttei hunksilla???? kummallista, mutta niin totta täällä, milloin ketäkin halveksitaan, se on joidenkin etuoikeus. tämä on minun mielipiteeni, eikä varmaan sinun mielestäsi suloinen eikä ihana, mutta ikioma.

Ihan oli suloinen ja ihastuttava mielipide sinulla:)
        Ei oo nokan koputtamista.

Tottahan toki hunksilla saa olla oma mielipide.
        Joskus vaan (kuten nyt) hän kommentoi suorastaan hassusti. Typerä-sanaakin voi halutessa käyttää:)
        Jos aloitus on se mikä täs ketjus on, niin mitä ideaa vastata siihen, että "luovuta hänelle leskeneläkkeesi".
        Siis ylioppilaslahjaksi leskeneläkkeensä.

Ehkä se sitten on jonkun mielestä valtavan hauska huumoripläjäys.
        Mulla on kyllä vähä sitä vikaa, että oon aikamoinen tosikkotyyppi.
        En ymmärrä tuon kaltaista huumoria.

En ole halveksinut hunksia.

Heikunkeikku

• Anonyymi kirjoitti:

Joskus vaan (kuten nyt) hän kommentoi suorastaan hassusti. Typerä-sanaakin voi halutessa käyttää:)
        Jos aloitus on se mikä täs ketjus on, niin mitä ideaa vastata siihen, että "luovuta hänelle leskeneläkkeesi".

Heikunkeikku

Hyvä heikunkeikku, pojot sinulle!
        Minäkin olen tosikko, enkä tajunnut hunkszin huumoripläjäyksestä mitään, saati pitänyt sitä hauskana.
        Ja joo, on se kyllä hyvä, että on erilaisia, etteivät kaikki ole samanlaisia.

• Anonyymi kirjoitti:

Heikunkeikku

"Anonyymi"

Helposti minä keksin uusiakin ominaisuuksia.
        Muista kuitenkin että kaikki niistä ovat helliä ja herttaisia.
        Tässä tämmöinen:
        Tässä aloituksessa ovat jotkut kirjoittajat yhtä pitkä-piimäisiä kuin kuivunut Ripuli.
        Tai karannut Rulla-Tuoli paljastunein vantein.
        Siksi minä toisinaan olen tukehtumaisillani tuntiessani tekstin saman-kaltaisuuden monien muitten tekstien kanssa.
        Toivottavasti nimmaristani kirjoittanut nimmari pysyy kuivuuttaan ritisevänä papanana.
        Sen verran kosteana kuitenkin että paineesta kosketin reagoi.

H.

• Heippa vaan,, olen kokenut samaa enkä osaa sanoa mikä on oikein, jos muu porukka pysyy kasassa niin jatkaa sen kans, itse huomasin, että ilmapiiri jopa " puhdistui " kun perästävedettävä jäi pois, siinä on usein,,ihan mistä vaan johtuva kateus,, vaikka puolisosta , joka vaikuttaa,, ja rikkoo ilmapiiriä.

että tällänen korpifilosofia..

• Onko porukkanne tuntenut toisensa jo pitkäänkin vaan oletteko kohtuu tuoreita tuttavuuksia? Jos ko henkilö ei halua pitää niin tiivistä yhteyttä kuin te muut?
      Itse kuitenkin kieltäytyisin ylppärikutsuista ja sitä myötä lahjomisista jos ei viesteihini tai puheluihini muutoinkaan vastata. Laittaisin vai kohteliaasti onnittelut tuoreelle ylioppilaalle ko henkilön välityksellä.

• Anonyymi

On tunnettu ja kimpassa reissattukin ja kaikenlaista yhteistä ollut melkein parikymmentävuotta. Siksikin yhtäkkinen yhteydenpidonloppuminen on outoa. Ei ole mitään näkyvää syytäkään.

On vaan jotenkin hassua yhtäkkiä soittaa ainoana asiana ilmeisesti lahjat ylioppilaalle, kun ei mitään muuta asiaa ollut, ei kenellekään meistä, jotka vielä äsken ystäviä olivat ja tiivistä yhteyttä pitivät.

Elämä menee eteenpäin ja jotkut asiat vaan jäävät taa!

• Anonyymi kirjoitti:

On tunnettu ja kimpassa reissattukin ja kaikenlaista yhteistä ollut melkein parikymmentävuotta. Siksikin yhtäkkinen yhteydenpidonloppuminen on outoa. Ei ole mitään näkyvää syytäkään.

On vaan jotenkin hassua yhtäkkiä soittaa ainoana asiana ilmeisesti lahjat ylioppilaalle, kun ei mitään muuta asiaa ollut, ei kenellekään meistä, jotka vielä äsken ystäviä olivat ja tiivistä yhteyttä pitivät.

No vanhuus tulee meille kaikille ja jos hän ei sillä tavoin jaksa tai mitä muuta hänen elämäänsä on tullut. Ja voisiko ajatella että voisi kysyä häneltä itseltään suoraan että miksi on vähän jättäytynyt porukasta. Sillai kait se parhaiten selviäis.

• Anonyymi kirjoitti:

Tunnetkos henkilökohtaisesti myös tämän ylioppilaan?

• Se tuo ihmisen mielikuvitus alkaa luomaan erilaisia salaliittoteorioita jos ei tiedä totuutta.

Pitäköön tunkkinsa me emme mene, kuitenkin taustalla voi olla esim. vakavan sairauden läpikäynyt henkilö.

Niin ja mitä tulee aloittajan kuvitelmiin harvemmin enää kuuskymppisenä (itseäni lukuun ottamatta) juhlita lasten yo-juhlia. Rahan toivossa en ole kuullut kenenkään lastensa lakkiaisia järjestäneen.

Jäitä hattuun ja kukkanen käteen iloiten mukaan juhlaan.

• Anonyymi

Jos tunnet uuden ylioppilaan, niin lähetä hänelle ihmeessä jokin pieni lahja. Vaikka yksi ruusu. Ettei nuori ihminen joudu kärsimään mokomasta eripurasta, epäsuorasti. Sen jälkeen olettekin äidin kanssa sujut.

Oliko teitä isokin kaveriporukka? Jospa jotenkin tunsi itsensä syrjäytetyksi? Tai ei lopulta enää tykännyt porukan meiningistä...?

Niin, naisporukastahan tässä on kyse :D ?

• """Soittelimme keskenämme ja ihmettelimme, mistä on kyse. Päätimme ettemme mene ..."""

Hyi mitä porukkaa te olette. Eikö teistä siis ole kenestäkään tekemään omia päätöksiä tuollaisessa asiassa? Ryhmäsyrjintää?
      Ei hän mistään jää vaille vaikka heittäisi teidät salakerholaiset lopullisesti mielestään.

• Anonyymi

Just siitähän se ristiriita tulee, kun en tiedä, mitä tekisin! Menisin mielelläni, mutta muut eivät tule, eikä meillä enää ole mitään yhteistä. Puhelimessa emme kyselleet kuulumisia, kun puhelu oli nopea ja koski vain ylioppilasjuhlia. Nuoren takia menisin, mutten välttämättä halua nähdä äitiä. Nyt enää!

En tiedä, mitä sai idean yleensä soittaa meille kaikille, kun emme enää muutenkaan pidä yhteyttä! Miksi muuten haluaisi meidät sinne, jos ei lahjan takia?

• """ Menisin mielelläni, mutta muut eivät tule ..."""

Miksi sinun aikuisen ihmisen menemiset ovat niitten muitten kerholaisten menemisestä kiinni? Eikö olisi jo aika itsenäistyä vähitellen. Vai pelkäätkö menettäväsi toisten ns. "ystävyyden", jos menet kun kuitenkin haluat mennä?

Jos haluat mennä, niin mene. Jos hän haluaa lahjan, niinkuin yleensä uudelle ylioppilaalle annetaan, niin vie lahja. Jätä vaikka joku risteily väliin, jos ekonomiasi ei kestä edes kukkia ostaa.

En yhtään ihmettele, että hän on alkanut ottamaan etäisyyttä teihin, jotka jauhatte paskaa hänestä hänen selkänsä takana.

• Olettepas tiukkapipoista sakkia...
      kuin pikkulikkoja jotka suuttuvat kun joku ei leiki kaikkien kanssa.
      Yhdellä porukasta kuin porukasta saattaa olla tilanteita ja sattumuksia, jolloin yhteydenpito väljenee.

Yhteydenpidosta on kuitenkin aloituksen mukaan vasta muutama kuukausi ja muutamia soittojakin siinä ajassa on ollut. Toista jos ero olisi jatkunut jo pitempään voisi puhua ristiriidasta.

Tietenkin menisin ja kokoaisin koko porukan yhteen ja yhdessä hommattaisiin kunnon kiva lahjus, ei välttämättä rahaa, ja juhlittaisiin nuoren ylioppilasjuhlaa.
      Ylioppilasjuhlat ovat kevään kivoimpia juhlia ja tuosta juhlasta poisjäänti näyttää aikamoisen nirppanokkaiselta touhulta.
      Sillähän vain todistaa,, että rouvat ovat ihan kuin pikkuriikkisen suutahtaneet, eli ei se mikään hyvä porukka sitten ollutkaan, jos yhden väljempää yhteydenpitoa ei hyväksytä.

• Anonyymi

Mnaah

Kyse ylioppilaasta, ei vanhemmistaan. Jos niinkuin ajattelee lahjaa, se annetaan ylioppilaaksi tulleelle, ei sukulaisilleen. Toi sun ajattelumalli on jotenkin vastenmielinen muutenkin. Kai ihmisellä on oikeus soitella, jos haluaa ja jos ei halua, oikeus olla soittelemattakin. Kun pruukaa olla kaikenlaisia elämäntilanteita.

Noin esimerkiksi. Mulla yks todella vastenmielinen sukulainen, jos oltu tekemisissä, aina riidelty. Sillä tosin ihan ok kakarat. Sen tyttö pääsi ylioppilaaksi, kuulin jostain ja laitoin lahjan. Vanhempansa ei puhuneet mulle asiasta, en mäkään niille. Tytön kanssa satunnaisesti, muutamien vuosien välein kysellään kuulumiset, vanhempiensa kuulumisien perään en ole kysellyt.

Taidat olla jonkinlainen juonitteleva juoruakka. Mitä pahaa se nuori ylioppilas on sulle tehnyt?

=DW=

• Anonyymi

Toisen saappaitten sisältöä ei tiedä, eikä ole hyvä vedellä johtopäätöksiä, jotka nappaa tuulen taskusta ja tukkii toisen ihmisen saappaisiin.
      Eihän täs oo pitkä aika kun on ollut joulu. Ei kai sitä nyt koko aikaa voi tai jaksa tai viitsi tai huvita pitää kaveriporukkaan yhteyttä.
      Saattaa tulla jostakin syystä?? kausia, että ei pidä yhteyttä niin aktiivisesti kuin aikaisemmin.
      Mistäs sitä tietää onko kyse vaikkapa masennuksenpoikasesta tai sairaudesta tai ihan mistä muusta asiasta tahansa, joka vie ihmiseltä energian "rillutella" kaveriporukan kans.

Minä itse menisin juhliin. Se on ylioppilaan juhla, ei äidin juhla.
      Eihän sitä korikaupalla tarvitse rahhhooo viedä lahjaksi. Ruusu ja/tai pieni muistoesine tai jotain muuta kivaa.
      Niin ja voihan sitä aatella niinkin, että saapahan juhlissa puputettua herkullista täytekakkua ja muuta mukavaa (heh heh). Kaksin käsin lappaat juhlapöydästä naamaan joka sorttia ( uusi heh-heh-rypäskä).

Minustakin vähän ei-kivaa, jos soitellaan kaveriporukan kans ja yhdessä päätetään, että ei osallistuta juhliin. Suorastaan pöyristyttävää ajattelua.
      Minun mielestäni.

Mutta sinä päätät mitä teet. Eipä mun sanomisilla ole merkitystä.
      Kuitenkin tahdoin sanoa:)

Heikunkeikku

• Minunkin mielestä aika lyhyt aika Joulusta tähän päivään.
        Ilmeisesti kyse on naisten ryhmästä.
        Miesporukoissa ei moista juuri ihmeteltäisi.
        Sitä elämässä tapahtuu monenlaisia asioita, sellaisiakin, joita ei mielellään jaa muiden kanssa.
        Vaikka puhutaan kuinka avoimista ihmisistä, ja että puhuminen auttaa.
        Se on minun mielestä pötypuhetta, parempi käsitellä vaikeat asiat itsekseen, kun antaa muiden reposteltaviksi.
        Mistäpä aloituksen asiassa tietää, vaikka kyseinen henkilö on tuntenut itsensä loukatuksi. Se ottaa aikansa.
        Minun mielestä olisi paras ottaa kutsu reilusti vastaan, ja kerätä ylioppilaslahja.
        En usko, että kukaan niin pienten rahojenvuoksi ketään kutsuu, jos ei muuten halua.
        Juhlatilaisuutta ei pitäisi mennä pilaamaan.

• Anonyymi
        k-kotton kirjoitti:

Minunkin mielestä aika lyhyt aika Joulusta tähän päivään.
        Ilmeisesti kyse on naisten ryhmästä.
        Miesporukoissa ei moista juuri ihmeteltäisi.
        Sitä elämässä tapahtuu monenlaisia asioita, sellaisiakin, joita ei mielellään jaa muiden kanssa.
        Vaikka puhutaan kuinka avoimista ihmisistä, ja että puhuminen auttaa.
        Se on minun mielestä pötypuhetta, parempi käsitellä vaikeat asiat itsekseen, kun antaa muiden reposteltaviksi.
        Mistäpä aloituksen asiassa tietää, vaikka kyseinen henkilö on tuntenut itsensä loukatuksi. Se ottaa aikansa.
        Minun mielestä olisi paras ottaa kutsu reilusti vastaan, ja kerätä ylioppilaslahja.
        En usko, että kukaan niin pienten rahojenvuoksi ketään kutsuu, jos ei muuten halua.
        Juhlatilaisuutta ei pitäisi mennä pilaamaan.

Joo, nimenomaan noin, että elämässä tapahtuu monenlaisia asioita, joista ei tahdo muille toitottaa.
        Luonnekysymys tietenkin, miten avoimena muille tahtoo jakaa omia asioitaan.
        Minä en tahdo kaikille omia juttuja praatata. Mulla on yks sydänystävä, jolle kerron hyvin henkilökohtaisia asioita ja hän minulle ja toi yks hyvä ystävä riittää mulle.

Heikunkeikku

• Anonyymi

Salapoliisina: mitä tapahtui risteilyllä?

Minä menisin pokkana lakkiaisiin, veisin lahjat ja ruusun, joisin kahvit ja jutskaisin. Sopivasti kiittäisin.
      Vahvempi tulee puolitiehen, joten menisitkö vastaan.
      En minä muista välittäisi.
      Ilmeisesti hän ja perheensä pitää sinusta, joten älä epäröi.
      Muista ja muiden mielipiteistä viis.
      Ehkä hänellä on sinulle asiaakin.
      Anna mahdollisuus, vaikka ristiriitaisia ajatuksia ja tuntemuksia olisikin.

Beng

• Anonyymi

Kiitos kannustavasta mielipiteestä! On vaan niin veemäinen fiilis!

Risteilyllä ei tapahtunut mitään sen kummempaa. Oli ihan kivaa ja kaikki olimme hyvällä mielellä palattuamme ja puhuimme jo uusistakin risteilyistä. Risteilimme niin usein, että tiesimme toisemme ja tapamme.

Täytyy nyt katsoa, miten tässä käy, jos saan edes osoitetta, jossa juhlat järjestetään. Äiti sanoi lähettävänsä osoitteen ”joskus”!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos kannustavasta mielipiteestä! On vaan niin veemäinen fiilis!

Risteilyllä ei tapahtunut mitään sen kummempaa. Oli ihan kivaa ja kaikki olimme hyvällä mielellä palattuamme ja puhuimme jo uusistakin risteilyistä. Risteilimme niin usein, että tiesimme toisemme ja tapamme.

Täytyy nyt katsoa, miten tässä käy, jos saan edes osoitetta, jossa juhlat järjestetään. Äiti sanoi lähettävänsä osoitteen ”joskus”!

Fonectasta tms. saat osoitteen, älä sitä odota.

Vähän vaikuttaa kuitenkin, että mielesi tekisi kuitenkin mennä.
        Laita kaikki lähtövalmiiksi.
        Se veemäinen fiilis on omasi, mutta mitäs jos kuitenkin heittäisit sen mielestäsi. Veikkaan, että tämä on myös hänen tilaisuutensa osoittaa ystävyyttä. Lakkiaiset ovat ylioppilaan juhlat, joten ei tarvitse jäädä 'asumaan'. Pääset myös epäilyistäsi eroon.
        Tsemppiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Fonectasta tms. saat osoitteen, älä sitä odota.

Vähän vaikuttaa kuitenkin, että mielesi tekisi kuitenkin mennä.
        Laita kaikki lähtövalmiiksi.
        Se veemäinen fiilis on omasi, mutta mitäs jos kuitenkin heittäisit sen mielestäsi. Veikkaan, että tämä on myös hänen tilaisuutensa osoittaa ystävyyttä. Lakkiaiset ovat ylioppilaan juhlat, joten ei tarvitse jäädä 'asumaan'. Pääset myös epäilyistäsi eroon.
        Tsemppiä.

Kiitos tsempistä!
        Ehkä menenkin, jos saan sen salaperäisen osoitteen, jota ei vielä kerrottu, eikä sitä fonectastakaan saa, kun ei ole kotiosoitteensa, kun on ilmeisesti joku muu paikka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos tsempistä!
        Ehkä menenkin, jos saan sen salaperäisen osoitteen, jota ei vielä kerrottu, eikä sitä fonectastakaan saa, kun ei ole kotiosoitteensa, kun on ilmeisesti joku muu paikka.

Tässä on viikko aikaa. Ei hätiä mitiä.
        Onhan sitä itsekin mennyt joskus ihan tavan mukaan johonkin juhliin ilman suurempaa intoa. Yleensä ihan mukavaa.

Yleensä naisena ensimmäinen ajatus on, että mitä vaatteita laitan tai toteaa kroonisesti, että eipä ole mitään päälle laitettavaa.
        Miehet ottavat lunkimmin.
        (No tietenkin on vaihtoehtoja kaapissa.)

Beng

• Anonyymi

Noh nih, lisää ristiriitaa! Jus näinhän se menee ja mulla on ihan ontto fiilis. Yksinään! Menisin! Jos ylioppilas olisi tuttu, eikä äitinsä, jonka kanssa olimme ”ystäviä”. Lapsen olemme nähneet pari kolme kertaa.

Niin, mistä helvetistä mutsinsa nyt keksi meitä pyytää ja tehdä olon vittumaiseksi!

• Anonyymi

Minkäikäisestä mutsista on kysymys?

• Vähän vaikea keskustella anonyymin kanssa, kun ei tiedä oletko sama anonyymi, joka kirjoitti:
        """Nuoren takia menisin, mutten välttämättä halua nähdä äitiä. Nyt enää!"""

Et taida olla sama, joka nyt kirjoitti:
        """Yksinään! Menisin! Jos ylioppilas olisi tuttu, eikä äitinsä,"""

Tai sitten olet ristiriitaisempi ihminen kuin ehkä itse ymmärrätkään.

• Kun tekee provoaloituksen, niin olisi viisasta pysyä suoraviivaisessa linjassa läpi asti, että vaikuttaisi totuudenmukaisemmalta.

• Anonyymille Anonyymi
        24.5.2019 13:01

Mitkäs ovat "ystävyytenne" kriteerit? Yhteydenpitokerratko? Vai löytyykö sinun tavastasi kommunikoida jotain sellaista ettei enää ole haluja kauhean tiiviiseen yhteydenpitoon. Tosin en oikein usko että olisit aloittaja

• Anonyymi

Mutsinsa on kuusikymppinen, kuten koko porukkamme! Nykyisin on vieläkin vanhempia ylioppilaiden vanhempia, kun ne harvenevat lapset saadaan yhä vanhempina. Seuraavat ylioppilasjuhlat ovat yli kuusikymppisen mutsin lapsen.

Ei ole yhteydenpidosta pelkästään minuun kysymys, kun ei pidä yhteyttä enää kolmeen muuhunkaan, paitsi nyt kun kutsui meidät jokaisen erikseen tuntemattomaan paikkaan lapsensa, jonka me jokainen olemme nähneet joskus vuosia sitten paljon nuorempana, ylioppilasjuhliin!

• No aina paranee.

Jokainen on kutsuttu erikseen, mutta kukaan ei mene kun ei toisetkaan mene siksi, että se yksi ei ole pitänyt yhteyttä teihin vaikka ette itsekään pidä yhteyttä toisiinne.

Kauanko jatkat hassua pyörittelyäsi? Kuka noita enää uskoo.

• Ohhohhh!
        Oliko aloituksen valitus siis jostain meistä palstalaisista?

• Voi hänellä olla pätevä syy hiljaisuuteen eikä halua kertoa kaikkea.
      Itsekin olen tuollainen vetäytymä, viihdyn parhaiten yksin. Siksi varon päästämästä ketään kovin lähelle, pelottaa että saa riesan.
      Minä muistaisin päivän sankaria lahjalla vaikka en menisi. Ei hän ole syyllinen vanhempansa käytökseen.

• Anonyymi

Totta voi olla sekin ja joskus elämä vaan heittelee.

Kiitos kuitenkin kommentoinnista! Tällälailla se oma ajatuskin siitä tasoittuu ja selkenee.

Puhutaan aina ihmisten välisestä kommunikoinnista ja täällä se toimii jos missä. Et missään saa niin monelta ja niin monipuolisesti erilaisia mielipiteitä, kun kirjoittamalla esim. tänne.

Oma oloni oli jo sellainen, etten mene, kun muutkaan ei mene. Kun kerran kimpassa pyöritään, niin ajatuksetkin kulkevat paljon samaan suuntaan ja mielipiteeseen tässäkin asiassa on helppo samaistua.

Nyt sain virkistävää vaihtelua, joka auttaa tekemään ratkaisun. Kiitos taas teille kaikille!

• Anonyymi

Kannattaa muistella kavereiden hyviä puolia kun elämä erottaa. Isot määrät ystäviä edelleen mielessä vaikka ei tavata.

• Anonyymi

Aloittajalle: Jotain pimeää on kutsujassa, jos ei tiedä minne kutsuu. Minä jättäisin koko asian sikseen. Jos sitten joskus näkisin tämän ylioppilaan, onnittelisin jälkikäteen ja voisin ehkä antaa 20-30 eroaa. Siinä kaikki.
      Sattui: lapsenlapsi pääsi yoksi, siskoni, joka ei halunnut tulla juhliin, räppäsi yon tilille ison summan. Säikähdin, soitin ja siunailin kun olin ihan varma että on tullut dementia eikä ymmärrä rahan päälle. Mutta sisko vakuutti että asia on ok. Jätin sikseen. Pidämme juhlat ja yon vanhemmat lähettävät aikanaan kiitoskortin.
      Itse laitoin äsken sukulaislapselle menemään 30 €. Epäystävällinen äiti, joka valmistui, menin tilaisuuteen, vein lahjan, olikin valinnut kotiinkutsutut, heihin en minä kuulunut ja siitä juhlapaikalta ajoin kotiin. Tuli vain nyt tunne, että haluan tälle hänen lapselleen yo-lahjan laittaa, vaikka olen hänet nähnyt 7-vuotiaana ja on jokseenkin vieras. Ei sen lapsen tarvii välttämättä äitiinsä tulla.
      Niin että oudosti me vain käyttäydymme, sitä kannata sen kummemmin ruveta pohtimaan.

• Anonyymi

Eilen sitten tuli tekstiviestinä osoite, muttei mikä paikka eikä kellonaikaa koska ylioppilasjuhlat ovat. Tuntuu niin hassulta!
        Ehkä näemme jossain uuden ylioppilaan kanssa ja onnittelen sitten, kun tämä nyt tällaiseksi meni.
        Onnea hänelle nyt kuitenkin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eilen sitten tuli tekstiviestinä osoite, muttei mikä paikka eikä kellonaikaa koska ylioppilasjuhlat ovat. Tuntuu niin hassulta!
        Ehkä näemme jossain uuden ylioppilaan kanssa ja onnittelen sitten, kun tämä nyt tällaiseksi meni.

Nehän ovat yleensä lapse kotona, vanhempien luona.

Beng

• Anonyymi kirjoitti:

Eikös se osoite just tarkoita paikkaa?

Aika tuskin selviää tältä palstalta. Ehkä heillä on gevaliat kuumana pitkin päivää. Ja kun tänne osaat näpytellä, niin luulisi sinun osaavan näpytellä hänelle tekstari ja kysäistä mikä aika olisi sopivin.

• Anonyymi

Ei ole kotona päinkään, eikä viesteihin vastata! En kai muuten ihmettelisi koko juttua!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole kotona päinkään, eikä viesteihin vastata! En kai muuten ihmettelisi koko juttua!

Etkö voi soittaa kellekään ryhmän ystävistä?

• Anonyymi

Mitä soittaisin?

• Anonyymi

Suutasi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suutasi

Just niin! No, niin se elämä voi yllättää (jälleen)!

• Anonyymi

Kostatte siis äidin käytöksen ylioppilaalle - nerokasta, tai sitten todella typerää!

Turha sääliä siis ylioppilasta koska itse aiheutatte omalla käyttäytymisellään mielipahan. HÄVETKÄÄÄ!

• Anonyymi

Siis millä käytöksellä? Jos kutsutaan, niin eikö olisi asiallista ilmoittaa paikka osoitteen lisäksi ja kellonaika? Tai ainakin vastata, jos niitä kysytään?

Kukahan se nyt aiheutti kutsullaan mielipahan ja saa hävetä? Sanoisin, että tässä tapauksessa kutsuja, jonka käytös on suorastaan vittumaista sekä ylioppilasta, että meitä, tässä tapauksessa, entisiä ystäviä kohtaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis millä käytöksellä? Jos kutsutaan, niin eikö olisi asiallista ilmoittaa paikka osoitteen lisäksi ja kellonaika? Tai ainakin vastata, jos niitä kysytään?

Kukahan se nyt aiheutti kutsullaan mielipahan ja saa hävetä? Sanoisin, että tässä tapauksessa kutsuja, jonka käytös on suorastaan vittumaista sekä ylioppilasta, että meitä, tässä tapauksessa, entisiä ystäviä kohtaan!

Nythän sait numeron. Sen perusteella numerotiedustelusta olisit saanut osoitteen.
        Poliisikin olisi voinut auttaa.

Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nythän sait numeron. Sen perusteella numerotiedustelusta olisit saanut osoitteen.
        Poliisikin olisi voinut auttaa.

Beng

Vitsi vitsi! Numeron ja kotiosoitteen olen tiennyt jo toistakymmentävuotta, eikä siitä nyt ollutkaan kysymys, vaan yhteydenpidon loppumisesta ja epämääräisestä kutsusta vajaine tietoineen ja kysymyksiin vastaamatta jättämisineen.
        Kiusa se on pienikin kiusa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Seliseliseli - omalle huonolle käytökselle löytyy aine selitys ja syy!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Seliseliseli - omalle huonolle käytökselle löytyy aine selitys ja syy!

Mikä kenenkin käytöksessä on ”huonoa”?

• Anonyymi

Jo se, että palstalle on kirjoitettava kuin kanteluna moinen mitätön olettamus, ja odottaa vielä saavansa sympatiaa tulkinnalleen ?!
        Ottamatta slville mikä on ollut esteenä hiljaisuudelle, vetäytymiselle. Pikkusieluisuuteen ei viitsisi edes ottaa kantaa, mutta sanon suoraan

p**kajengin supinoita keskenään !

• Anonyymi kirjoitti:

Vitsi vitsi! Numeron ja kotiosoitteen olen tiennyt jo toistakymmentävuotta, eikä siitä nyt ollutkaan kysymys, vaan yhteydenpidon loppumisesta ja epämääräisestä kutsusta vajaine tietoineen ja kysymyksiin vastaamatta jättämisineen.

Minäpä luulen, että hän on niin tympiintynyt koko porukkaan, ettei teitä edes halunnut sinne juhliin.
        Lähetti vain kutsut muodon vuoksi, kun arvasi mikä jurnuttaminen siitä tulee, jos ei teitä kutsu. Nyt sitten manailee mielessään, kun kyselette aikaa ja paikkaa, että ei kai hiiskatissa ne aio tänne törmätä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jo se, että palstalle on kirjoitettava kuin kanteluna moinen mitätön olettamus, ja odottaa vielä saavansa sympatiaa tulkinnalleen ?!
        Ottamatta slville mikä on ollut esteenä hiljaisuudelle, vetäytymiselle. Pikkusieluisuuteen ei viitsisi edes ottaa kantaa, mutta sanon suoraan

p**kajengin supinoita keskenään !

Kyseinen ihminen olisi kuin itsestään hiljaa jäänyt elämästämme. Olimme jo ihmetelleet aikamme, että mikä tuli ja jatkaneet eteenpäin. Hän itse otti epämääräisesti ja epäselvästi yhteyttä lapsensa ylioppilasjuhlien merkeissä ja saaden meidät ihmettelemään, mistä on kysymys. Noh, pian se unohtuu tämäkin juttu!

• Anonyymi kirjoitti:

Kyseinen ihminen olisi kuin itsestään hiljaa jäänyt elämästämme. Olimme jo ihmetelleet aikamme, että mikä tuli ja jatkaneet eteenpäin. Hän itse otti epämääräisesti ja epäselvästi yhteyttä lapsensa ylioppilasjuhlien merkeissä ja saaden meidät ihmettelemään, mistä on kysymys. Noh, pian se unohtuu tämäkin juttu!

On hänestä varmaan hupaisaa seurata tätä kuhinaasi asian tiimoilta tällä palstalla.
        Samaa ikäluokkaa kun kuulostaa olevan.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

On hänestä varmaan hupaisaa seurata tätä kuhinaasi asian tiimoilta tällä palstalla.
        Samaa ikäluokkaa kun kuulostaa olevan.

Niin, en tiedä kenelle vittumaisuutensa osoittaa, kun meitä ei enää kiinnostanut muutenkaan. Miten sitten on käytöstään lapselleen selittänyt?

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, en tiedä kenelle vittumaisuutensa osoittaa, kun meitä ei enää kiinnostanut muutenkaan. Miten sitten on käytöstään lapselleen selittänyt?

Lapsensa nyt tuski osaa teitä, pari kolme kertaa melkein kakskymppisen elämänsä aikana nähnyttä ämmää, kaipailla sen enempää kuin äitinsäkään.

Kirjoitithan:
        """Yksinään! Menisin! Jos ylioppilas olisi tuttu, eikä äitinsä, jonka kanssa olimme ”ystäviä”. Lapsen olemme nähneet pari kolme kertaa."""

Lopettaisit jo provoilusi, kun et osaa.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Lapsensa nyt tuski osaa teitä, pari kolme kertaa melkein kakskymppisen elämänsä aikana nähnyttä ämmää, kaipailla sen enempää kuin äitinsäkään.

Kirjoitithan:
        """Yksinään! Menisin! Jos ylioppilas olisi tuttu, eikä äitinsä, jonka kanssa olimme ”ystäviä”. Lapsen olemme nähneet pari kolme kertaa."""

Lopettaisit jo provoilusi, kun et osaa.

Nimenomaan ylioppilaaksi päässeen lapsen pyynnöstä olisin mennytkin. En enää äitinsä! Äiti vaan järjesti vähän ”hupia” asian tiimoilta!

• Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan ylioppilaaksi päässeen lapsen pyynnöstä olisin mennytkin. En enää äitinsä! Äiti vaan järjesti vähän ”hupia” asian tiimoilta!

No kukahan ylioppilaaksi valmistuva kutsuisi kemuihinsa itselleen vieraita vanhoja akkoja, jotka on vain pari kolme kertaa elämänsä aikana nähnyt, eikä sen kummemmin tunne muuten, eikä ole kiinnostunutkaan tuntemaan.

Ei varmaan tiedä teidän nimiäkään, saati sitten osoitteita tai puhelinnumeroita.
        Eikö ne juhlat ole yleensäkin pikkusen tutummalle porukalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämän vastauksesi jälkeen en ymmärrä koko ketjusi tarkoitusperää.
        Teennäiseksipä meni.
        Keskipistehakuisuutta.
        Sinäkö teit tuon vanhenevien v-mäisyys -aloituksen.
        Koplasin nämä.
        Onko järkeä?

Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämän vastauksesi jälkeen en ymmärrä koko ketjusi tarkoitusperää.
        Teennäiseksipä meni.
        Keskipistehakuisuutta.
        Sinäkö teit tuon vanhenevien v-mäisyys -aloituksen.
        Koplasin nämä.
        Onko järkeä?

Beng

Itse kirjoitat ihan oudosti, että ”nyt on numero ja sitten vain osoitetta tiedustelemaan”! Tottakai on ”ystävän” numero ja kotiosoite! Kysymyshän oli nyt siitä, ettei numeroon vastattu, eikä juhlat olleet kotiosoitteessa.

Etkö oikein osannut lukea?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse kirjoitat ihan oudosti, että ”nyt on numero ja sitten vain osoitetta tiedustelemaan”! Tottakai on ”ystävän” numero ja kotiosoite! Kysymyshän oli nyt siitä, ettei numeroon vastattu, eikä juhlat olleet kotiosoitteessa.

Etkö oikein osannut lukea?

Osasin osasin.
        Minusta olet kehitellyt jonkin stoorin a la anonyymi.
        Kiinnostus lopahti, kun tässä ei nyt sitten näytä olevan koko jutussa aitouden haisuakaan.
        Selittele, mitä selittelet.

Beng
        Kävittekö kotiovella? Jos nyt sellaistakaan on. Onko kotiakaan? Onko tietäkään? Onko puhelintakaan?
        Plääh.
        Puuttuu enää sadun loppuhuipennus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osasin osasin.
        Minusta olet kehitellyt jonkin stoorin a la anonyymi.
        Kiinnostus lopahti, kun tässä ei nyt sitten näytä olevan koko jutussa aitouden haisuakaan.
        Selittele, mitä selittelet.

Beng
        Kävittekö kotiovella? Jos nyt sellaistakaan on. Onko kotiakaan? Onko tietäkään? Onko puhelintakaan?
        Plääh.
        Puuttuu enää sadun loppuhuipennus.

Mikä ihmeen ”kotiovisyndrooma” sulla on? Miksi olisi pitänyt kotiovella käydä?

”Satu” loppuu nyt siihen, että elämä on ihmeellinen ja aina jaksaa yllättää, vaikkei uskoisikaan!

• Anonyymi

Ai lapset täällä kinastelee edelleen.

• Anonyymi

Joo, eikö ole ihanaa, kun saa anonyymina oikein antaa palaa :D Ei mitään vastuuta!

• Sinullako on siellä lapsia?
        Anna niitten kinastella, jos eivät nyt ihan tappelemaan ala niin että päitä lentelee.

• Anonyymi

"Olimme hyvä porukka ... " ! Aloitusjuttusi perusteella ette olleet / ... ole. - Nm. Kattia kanssa

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      16
      5233
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      218
      2716
    3. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      31
      2021
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      36
      1965
    5. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      32
      1879
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1717
    7. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      8
      1314
    8. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      164
      1262
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1237
    10. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      35
      1140
    Aihe