ENE / VLCD/ LCD / 5:2 / yms Tsemppiketju jatkuu

Hei!

Siirrän ENEllä oon-ketjun tänne. Tervetuloa entiset ja uudet tsemppiasenteella laihduttelijat tänne jatkamaan keskustelua.

144

1192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eilen illalla käytiin maastossa kävelemässä. Olikin yllättävän rankka reissu. Väsähdin kunnolla. Söin yhden ruuan.
      Tänään jatkunut pirtelöillä. Mulla tuli pohkeet ja lonkat niin kipeäksi, että enpä jaksanut aamulla nousta vaa'alle.

    • Anonyymi

      Turhaa pelleilyä. NÄLKÄ voittaa aina.

      • Anonyymi

        Niinpä, itseään kun voi kiusata noinkin.


    • Anonyymi

      5:2 toimii OIKEIN TOTEUTTENUNA.

      5:2 luoja pelkäsi alussa eläinravssa mutta pyysi tietämättömyyttään anteeksi myöhemmin ja pelko muuttui suositukseksi.

    • Neljäs päivä illassa ja enimmäkseen pirtelöillä ja keitoilla menee. Aamulukema oli 67.

      Olen tehnyt pakastimeen puolivalmiiksi ruokia, joista saa tarvittaessa nopeasti kevyen aterian, jos tuntuu siltä, että haluttaa syödä.
      Tomaattia ja jäävuorisalaattia olen syönyt. Niissäkin on taas oikeasti makua. Talvella ne ei maistu oikein miltään.

      Lätkää on tänään katsottu urakalla. Ja kyllä pelasi Suomi tänään hienosti! Oli kyllä jännittävä peli, huh! Huomenna tiedossa lisää lätkää ja vaalitulokset.

      Cherry-76, ei tuollaisiin länkytyskommentteihin kannata reagoida mitenkään.
      Jatketaan vaan tätä omaa hommaa!

    • Anonyymi

      - Näköjään edellinen ketju oli länkyttäjien ujohtama ja saimme tsemppailla toisiamme rauhassa, täytyy hvp, Sannu, Sini, cherry, Pyrähdys ja muut ottaa vaikka joku keskusteluotsikko, joka ei kiinnosta yhtään ketään.
      - Mä jatkan paikkareilla ja nyt -1.5 eli yhteensä enen kans -7 kg.
      - Kyllä on mahoton toi 30 kg pudotus... *kunnioitan*.
      Tsemiä ja armoa naiset. Ootan, et aurinko alkaa taas paistaa ja on ihan mahtavaa, ku ollaan hyvässä vauhdissa. Jussia kohden!
      ninnuliina

    • Anonyymi

      Hei!

      Päivä 5 ja 67 näytti vaaka, jonne aamulla kävelin vaistomaisesti. Ei pitäisi opettaa itseään tuollaiseen. Nyt mennyt sen puoleen hyvin, että ei oo siitepöly haitannut. Joskus joudun ottamaan kortisonia kuurin ja silloin turpoaa, söi tai ei. Ja silloin on aivan turha itkeä vaa'alla.

      Hyvä tyyli, ninnuliina! Vedät omaa juttua ja jaksat tsempata muita! Siinäpä esimerkkiä. Yritän itsekin vetää tätä omalla tyylillä, vapaasti soveltaen toimivia juttuja.

      Mulla ois lenkkikenkien osto ajankohtaista. Viime viikolla kävin jo kaupoissa tuskailemassa. Aina painaa jostain. Mulla pitäisi olla tuetut kengät. En muista, mikä ylipronaatio tai joku. Ajattelin, että ei sillä olisi niin väliä, mutta kyllä sillä on.

      Kyllä siinä edellisessäkin ketjussa alkuun kävi jokunen suunsoittaja. Ylläpito poisti spämmit. Kukaan ei reagoinut. Eipä ne länkyttäjät sitten jaksaneeet jatkaa. Pieninkin huomio on vain yllyke. Mutta ymmärrän kyllä senkin, että aina ei jaksaisi antaa olla.
      Kun eilenillalla katsoin tätä ketjua, muistin yhtäkkiä, että miksi en ole näillä sivuilla käynyt. Tietysti Facebookin tulo on yksi syy, mutta kyllä syynä oli sekin, että jotkut provosovoi ihan tahallaan.

      Yritän pitää ruokarytmiä, mutta nyt on taas lipsunut. Heti aamusta menee kahvin kanssa eka pirtelö, mutta sitten tulee pitempi tauko. Illat on niitä vaaran paikkoja. Pitää syödä pirtelö, vaikkei olisi nälkäkään, että pysyy rytmi, että pysyisi sittenkin, kun siirtyy tavalliseen ruokaan.

      Illalla tulee vaalitulokset ja minua kiinnostaa. Ihmettelen, jos jotain ei kiinnosta äänestää. Mutta se politiikasta.
      Ja tosi jännää on tiedossa, kun leijonat ja vaahteralehdet on lätkän loppuottelussa.

      Tsemppiä ja sitä armoa tänne itsekullekin kuin myös Leijonille!

      Pyrähdys (Suomi24 kirjasi minut ulos.)

    • Mäkin alöoitan huomenna uudestaan. Taidan puolinutrata kesäkuun ja aloitan lokakuussa pitkän sairasloman jollei löydy uutta työpaikkaa. Jouluksi nutraamaan Espanjaan (Malaga 1-1.5 kk espanjan opiskelua). Heinäkuu joka tapauksessa nutrausta.

      • Anonyymi

        Miten se nutrauslaihdutus nyt näin takkuilee? Kyllästyttääkö pussikuuri?


    • Iltaa!

      Päivä 7 ja vaaka näytti edelleen 67.
      Huomasin tänään, että mullahan on jo toinen kuukausi alkanut!
      Onko totta, että en ole syönyt herkkuja kuukauteen vai onko mulla vain huono muisti?

      Tsemppiä kaikille!

    • Anonyymi

      Moikka!
      Mulla nyt neljäs viikko tulee täyteen ensi lauantaina ja tänään vihdoin paino alle sata.
      24 päivässä on pudotusta tullut 8.4 kg,
      Koitan taas aktivoitua täällä.

      -Sannu

      • Hyvä, Sannu!


    • Anonyymi

      Olen nyt kahtena päivänä syönyt yhden pienen annoksen ruokaa ja välipalaksi tomaattia, kurkkua yms. Ja kolme pirtelöä. Ja olo on jotenkin tuhti!

      Tämä paino ei millään kevyellä ruualla laske. Niillä tämän saa pysymään kutakuinkin paikallaan.
      Toisaalta tuntuu, että mitä tässä nyt höpöttää, kun on kotimaisia kasviksia tarjolla, on tuoretta kalaa... Että syksyllä sitten. No, sitä ei sitten tiedä, minkä vuoden syksy.
      On vaan jotenkin selkeää mennä pelkillä pusseilla.

      En taaskaan tiedä, millä oon ja miten jatkan. Ehkä tämä on osanutrausta ja mietin siirtymistä täysnutraukseen. Ja vaaka saa olla nyt ihan rauhassa.

      Kyllä on vähän kyllästynyt olo. Toivottavasti jotain puhtia löytyy jostain.
      Aluksihan minun oli tarkoitus olla vaikka vain viikko pirtelöillä. Ei se ihan riittänyt.

      Pyrähdys

    • Itsellä on ketoosi nyt päällä. Pari pirtelöä pitäisi vielä juoda tänään. Sunnuntaina baariin kun on synttärit. Pari gintonicia on tarkoitus ottaa.

      Insuliinia täytyy vähentää.

    • Eilinen meni taas pirtelöillä, kun en jaksanut miettiä, että mitä voisi syödä ja mitä ei. Ja nyt yksin kotona niin menköön sitten tämäkin päivä.
      Mistä saa kasattua kaikki vitamiinit yhtä helposti kuin näistä?

      Vaa'alle en malttanut olla menemättä. 66,6. Ihan hyvä.
      Menköön nyt, miten menee. Pirtelöillä tai kevyellä ruualla.

      Kyllähän nämä pirtelöannokset totuttaa vatsalaukkua pienempään annoskokoon ja miettimään syömisiään, vaikka olisi vain muutaman päivä .
      En kai tajua sitä ketoosijuttua. Välillä on ollut, että ei ole nälkä ja tekee tiukkaa syödä se viisikään pussia. Mutta silti tuntuu, että sitä ketoosia ei vaan ole tullut. Vai voiko se olla jotenkin lievempänä?
      Ja heti on olevinaan nälkä, jos välillä syö vähänkään jotain, vaikka olisi kuinka vähäkalorista.

      Cherry-76, mukavaa reissua!

      Tsemppiä kaikille!

      • Juu, nutrileteillä ei pääse kovin syvään ketoosiin ja hyvä merkki siitä, että on ketoosi ssa on se, että syömisestä tulee nälkä.


      • hvp27 kirjoitti:

        Juu, nutrileteillä ei pääse kovin syvään ketoosiin ja hyvä merkki siitä, että on ketoosi ssa on se, että syömisestä tulee nälkä.

        Helpompi sitten ilmeisesti mennä vaan pirtelöillä.
        Ja ostin taas lisääkin näitä.

        Ja kävin vaa'alla. 66.6.

        Ja nyt vaan mietin, että olisikohan sittenkin pitänyt lähteä niihin juhliin, kun en saa mitään aikaiseksi. Oli tarkoitus, että laitan talvikamppeita varastoon ja muutenkin käyn tavaroita läpi.
        Tuloksena vain, että valvoin yöllä ja tuijotin televisiosta ihme murhasarjoja. Joskus valvomiskausina tuijotellut niitä jo ihan tarpeeksi.


    • Ekasta korvikepäivästä laskien päivä 35 ja paino 66.
      Lähtöpaino 71. Yhteensä -5 kg.
      Tavoite oli 65.

      Ja taas kävin vaa'alla, vaikka aioin olla käymättä. Mutta oli jotenkin kevyt olo, että nyt en käynyt epähuomiossa. Ei ole mitään turvotuksia. Eikä ollut eilenkään.
      En nyt tiedä tarkalleen, mikä mulla oli vyötärönympärys, kun aloitin. Mutta voisiko olla mahdollista, että olisi 10 cm lähtenyt.
      Kokeilin illalla kesävaatteita niin hyvin mahtui. Ei kiristellyt mistään.

      Nyt, kun osaisi olla tähän tyytyväinen. Vaikka tietääkin, että normiruokailu tuo heti pari kiloa. Ja ei ne turvotuspäivätkään mihinkään ole pysyvästi hävinneet.

      Ja kyllä vaikuttaa mielialaan kohottavasti, kun nyt ei ole ollut painossa mitään ylöspäin pompsahteluja.

    • 2 kg lähti kahdessa viikossa ei niin tunnollisella nutrauksella.

    • Miten täällä on näin hiljaista? Missä porukat?

      Mulla menee pirtelöillä.
      Eilen tuli sekoilua, kun piti vain käväistä kyläpaikassa, mutta siellä menikin koko ilta enkä ollut varannut eväitä. Jotain haaleaa vissyä yritin siellä juoda, mutta jäi vesimäärä liian pieneksi. Illalla sitten kotona söin mansikoita.
      Aamulla oli vaihteeksi ihan turvonnut olo. Eipähän tarvinnut vaakaa rasittaa, kun ei halunnut painoa nähdä.

      Ja nyt on niin lämmintä, että oon senkin takia turvoksissa. En tiedä, miksi se kuumalla kelillä turvottaa!

      Mietin vaan, että muille kuuluu.

    • Hyvin menee eli ruoka ei oikein maistu ja annoskoot pienentyneet. Nutraus jatkuu 1.7.

      Jos hommat loppuvat niin osanutrausta pidempään.

    • Hei!

      Nyt katsoin, että tämä Cherry-76 onkin poistanut kaikki kommenttinsa. Myös edellisestä ketjusta. Samalla poistunut myös ne, mitä on suoraan hänelle kommentoitu. Ei kai niitä ylläpitokaan ole poistanut?

      Mulla paino on tuossa 66. Ei tunnu, että olisin dieetillä. Toisinaan menee päivä pirtelöillä ihan huomaamatta. Toisinaan syön yhden aterian ja välipalaksi jotain kurkkua, tomaattia jne. Leipä tässä on jäänyt ja makeat. Makuvissyä joskus tekisi mieli, mutta ei niitäkään hirveästi enää sen jälkeen, kun katsoin kalorit pullon kyljestä.

      Työpaikan lääkärillä kävin. Sanoin tästä nutrauksesta. Totesi vain, että ei ole tarkoitettu normaalipainoisille. Itse aiemmin aina sanoo, että olen liian lihava ja voisin laihduttaa! Laittoi verikokeisiin ja äskein soitettiin, että kaikki arvot oli tosi hyviä. Mulla on kolesteroli joskus ollut koholla, mutta nyt oli sekin kunnossa ja itseasiassa ne hyvät kolesterolit vieläpä hyvät.

      Itse olen hyvin vakuuttunut, että ei tällaisesta kuukauden kuurista ole mitään haittaa ollut.
      Nyt sitten alkaa sitten se varsinainen työ, että ei päästä painoa taas salakavalasti nousemaan!

      Hyvää jatkoa, hpv27!
      Ja onnea uusille alkajille.

      • Itsellä ainakin nutraus toimii ja jäänee ajoittaiseksi painonhallintakonstiksi eli jos paino nousee niin sitten kuuri päälle. Luonnollisestikin parasta olisi jos painoa saisi pidettyä kurissa tavallisella ruualla ja jos jään työkyvyttömyyseläkkeelle niin uskoisin että painoni tippuu kyllä ihan itsestään koska pääsen eroon ravintolaruuasta.


      • Niin näköjään toimii mullakin, vaikkei ilmeisesti kovin syvää ketoosia tullut missään vaiheessa. Ja toimii osanutrauskin ja tavallaan sillä nyt jatkan.
        Nyt täytyy seurata, että paino ei lähde nousuun.
        Siitähän nutraamisen yhteydessä varoitellaan koko ajan, että tulee tuplana takaisin. Tai itseasiassa nutraajat ei puhu sellaista, mutta tämän vastustajat.

        Omalla kohdalla painon putoamisvauhti ei ollut mitenkään huikean nopea. Monet saa tuon kilon viikossa tippumaan keventämällä. Ja joillakin lähtee muutama kilo jo ekalla viikolla. Mutta parempi, kun ei vertaa itseään muihin.


    • Ajattelin, että poistaisin oman profiilin, mutta lähteekö sitten myös kaikki, mitä olen kirjoittanut?
      En alun jälkeen ole itselle mitään muistiinpanoja tehnyt, kun ajattelin, että täältähän ne löytyy.

    • Anonyymi

      Hei,

      oletteko siis lopettelemassa tätä ryhmää/ketjua? Ajattelin tulla mukaan, mutta jos tarkoitus on lopettaa, niin yritän katsella jotain muuta ryhmää.

      • Jatkan kyllä osanutrausta.
        Mutta eipä täällä oikein muita näy kuin minä ja hpv27.
        Ja tuli tosi typerä olo, kun yhden vakkarikirjoittajan tekstit oli häipyneet ja samalla myös ne, mitä nimimerkille oli kommentoitu.

        Oletko aloittamassa nutrausta?


      • Pyrähdys kirjoitti:

        Jatkan kyllä osanutrausta.
        Mutta eipä täällä oikein muita näy kuin minä ja hpv27.
        Ja tuli tosi typerä olo, kun yhden vakkarikirjoittajan tekstit oli häipyneet ja samalla myös ne, mitä nimimerkille oli kommentoitu.

        Oletko aloittamassa nutrausta?

        Tein itselleni nimimerkin. Aloitin osanutrauksen pari viikkoa sitten. Tarkoitukseni on - ja tähän asti niin on mennytkin - että osanutraan ma-to/pe ja syön normaalia ruokaa kevyesti viikonloppuna. Arkipäivisin syön töissä salaatin jotain kevyttä proteiinia, mutta muun päivää olen nutreilla.

        Paino oli aloittaessani 98,5 ja nyt eilen aamulla 95,5. Nyt lauantaipäivä oli haasteellinen ja tulevakin päivä tulee olemaan, sillä lapsellani on syntymäpäivä ja lauantaina leivoin niitä varten. Suuhun tietysti meni kaikenlaista... Sunnuntain juhlissa varmasti tekee mieli kaikkea hyvää. Pitää yrittää olla jämptinä ja jatkaa maanantaina taas nutreilla.

        Tarkoituksena olisi saada paino 80 kiloon vuoden loppuun mennessä. Saa nähdä onko liian kova tavoite, mutta onhan tässä 6,5 kk aikaa. No jokainen kilo pois on eteenpäin. Pitää katsoa sitten uutta tavoitetta kun 80 kg on saavutettu :)


      • Lacrimale kirjoitti:

        Tein itselleni nimimerkin. Aloitin osanutrauksen pari viikkoa sitten. Tarkoitukseni on - ja tähän asti niin on mennytkin - että osanutraan ma-to/pe ja syön normaalia ruokaa kevyesti viikonloppuna. Arkipäivisin syön töissä salaatin jotain kevyttä proteiinia, mutta muun päivää olen nutreilla.

        Paino oli aloittaessani 98,5 ja nyt eilen aamulla 95,5. Nyt lauantaipäivä oli haasteellinen ja tulevakin päivä tulee olemaan, sillä lapsellani on syntymäpäivä ja lauantaina leivoin niitä varten. Suuhun tietysti meni kaikenlaista... Sunnuntain juhlissa varmasti tekee mieli kaikkea hyvää. Pitää yrittää olla jämptinä ja jatkaa maanantaina taas nutreilla.

        Tarkoituksena olisi saada paino 80 kiloon vuoden loppuun mennessä. Saa nähdä onko liian kova tavoite, mutta onhan tässä 6,5 kk aikaa. No jokainen kilo pois on eteenpäin. Pitää katsoa sitten uutta tavoitetta kun 80 kg on saavutettu :)

        Tavoitteesi on aika realistinen eli tuollaiset 28 viikkoa ja 15.5 kg. Voisin itsekin tehdä noin jos lähden sairaslomalle elokuussa.


      • Lacrimale kirjoitti:

        Tein itselleni nimimerkin. Aloitin osanutrauksen pari viikkoa sitten. Tarkoitukseni on - ja tähän asti niin on mennytkin - että osanutraan ma-to/pe ja syön normaalia ruokaa kevyesti viikonloppuna. Arkipäivisin syön töissä salaatin jotain kevyttä proteiinia, mutta muun päivää olen nutreilla.

        Paino oli aloittaessani 98,5 ja nyt eilen aamulla 95,5. Nyt lauantaipäivä oli haasteellinen ja tulevakin päivä tulee olemaan, sillä lapsellani on syntymäpäivä ja lauantaina leivoin niitä varten. Suuhun tietysti meni kaikenlaista... Sunnuntain juhlissa varmasti tekee mieli kaikkea hyvää. Pitää yrittää olla jämptinä ja jatkaa maanantaina taas nutreilla.

        Tarkoituksena olisi saada paino 80 kiloon vuoden loppuun mennessä. Saa nähdä onko liian kova tavoite, mutta onhan tässä 6,5 kk aikaa. No jokainen kilo pois on eteenpäin. Pitää katsoa sitten uutta tavoitetta kun 80 kg on saavutettu :)

        Hei, Lacrimale ja voimia urakkaan!
        Ihan samaa mieltä, että sulla on realistinen tavoite.

        Itselläni putosi paino kilon viikossa täysnutrauksella. Mutta eihän se homma siihen loppunut. Nythän se työ alkoi, kun yrittää katsoa, ettei paino nouse takaisin.
        Nutriletteja käytän tässä vaiheessa kolmisen pussia per vrk. Ensimmäinen pirtelö aamukahvin kanssa. Sitten vähän vaihtelee päivän mukaan.

        Hyviä juhlia sinne!


    • Anonyymi

      Viestejä ei voi itse poistaa vaan pitää pyytää ylläpitoa poistamaan omat viestit.

      • Kiitos tiedosta. Hyvä, että ei poistu itsestään. Jos lähtee paino nousuun, voi käydä katsomassa, että sen pudottaminen ei sitten käy hetkessä.

        Ei tuo nimimerkki enää oikein sovi mulle. Kuvittelin, että noin vähän tipauttaa parissa viikossa. Oli vähän lujemmassa.
        Ja jotain silloin kirjautuessa söhelsin, koska olin kirjautuneena myös treffeihin, mikä ei ollut tarkoitus.


    • Huomenta!
      66.2
      Nyt oli taas nukkumisen kans temppuilua. Ihme pyörimistä.
      Piti sit yölläkin syödä. Muista huoneista tuleva valo häiritsi ja makkarin ovea ei saanut laittaa kiinni. En muualta jaksanut alkaa sulkea verhoja, mutta keittiössä jaksoin kyllä käydä useammankin kerran.

      Eipä tarvitse miettiä, miksi paino oli noussut! Eikä ihmetellä, jos nousee uudestaan.

      Tsemppiä päivään!

    • Anonyymi

      Pyrähdys : Mä en tiennyt että muidenkin viestejä poistetaan, kun pyysin ylläpitoa poistamaan mun omat viestit.Olen pahoillani että sun vastausviestitkin poistettiin.

      • Kun viesti poistetaan niin myös kaikki vastauksetkin poistetaan. Ihan loogista. Eräät "saarnaajat" ilmoittavat omia postauksiaa sopimattomiksi jos väitteensä on kerännyt tarpeeksi vasta-argumentteja. Sitten vaan uusi aloitus kehiin.

        Onneksi pahimmat änkyrät ovat haihtuneet täältä.


    • Anonyymi

      Aloitin tänään uudelleen. Vaikeeta tästä varmaan tulee, mutta päivä kerrallaan. Noi helteet sai mut syömään ihan tolkuttomasti.Ikkunaa ei voi pitää auki,kun kaikki ötökät eksyy asuntooni. Joten ihan hyvä että pahimmat helteet loppuu. Tänään paino 70,5. Pitäis varmaan nostaa tavoite 65 kiloon sen 60 kilon sijaan.

      cherry

      • Ehdotan muutosta ajatusmaailmaasi eli tärkeämpää kuin päämäärä on suunta. Itse luulen, että mun paino-ongelmat poistuvat pikkuhiljaa jos aloitan eläkkeelle vetäytymisen. Huomenna vielä työpaikkahaastattelu mutta en usko että noita tulee lisää ennen elokuuta ja sovin työterveyslääkärin kanssa että kirjoittaa mulle pitkän sairasloman elokuun alussa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Ehdotan muutosta ajatusmaailmaasi eli tärkeämpää kuin päämäärä on suunta. Itse luulen, että mun paino-ongelmat poistuvat pikkuhiljaa jos aloitan eläkkeelle vetäytymisen. Huomenna vielä työpaikkahaastattelu mutta en usko että noita tulee lisää ennen elokuuta ja sovin työterveyslääkärin kanssa että kirjoittaa mulle pitkän sairasloman elokuun alussa.

        Tulee kyllä tuijotettua sitä vaa´an lukemaa liikaa. Jos sais muutaman kilon vielä pois niin sit menen sinne kehonkoostumusmittaukseen. Vielä kun paikka jossa sen voi käydä tekee on vielä toiminnassa 20. päivään asti. Miespuolinen ystävänä sanoi muutama päivä sitten että ainakin treenaminen näkyy takapuolessa. Eli kait siitä kestävyysliikunnasta on jotain hyötyä ollut. Kohta tulee 10 kuukautta täyteen kun olen harrastanut säännöllisesti liikuntaa. En odota että inbody mittauksessa näkyis hurjia tuloksia,mutta jonkunlaista kehitystä odotan.

        cherry


    • Hei!

      Kolmas osanutrausviikko lähti käyntiin ja olipa paljon vaikeampaa kuin kaksi edellistä. Tässä nyt erona oli se, että söin edellisenä päivänä raskaammin ja enemmän kuin aiempia nutripäiviä edeltävinä päivinä. Lounasaikaan mennessä oli jo ihan järkyttävä nälkä. On jo nyt iltapäivään mennessä oli tasoittunut. Kyllä se siitä taas!

      Eilen tuli sitten synttärijuhlissa syötyä... herkkua oli siinä monenlaista :/ Noh, pahimpia övereitä en vetänyt ja vaikka jääkaapissa on vielä kaikkea ihanaa ylijäämää, niin annan muiden tuhota ne. Työpaikallakin oli kaikkea hyvää tarjolla tänään, mutta sain pidettyä näpit irti niistä. Päivä kerrallaan...

      Omasta laihdutushistoriasta sen verran, että olen painavimmillani nyt (tai se muutama kilo sitten kun aloitin). Monia vuosia sitten laihdutin myös kovasti, jostain 82 kilosta johonkin 68 kiloon. Vaikeinta on juuri se painon pitäminen. Paino pysyi alhaalla muutaman vuoden ja on sitten vaan noussut tasaisesti joidenkin vuosien ajan. Ajattelin , että kohta satanen paukkuu jos en lopeta painonnousua!

    • Anonyymi

      Eilisestä - 0,5 kg. Paino tänään 70.

      cherry

    • Hei!

      Tuntuupa taas tän painon kanssa kuin taistelisi tuulimyllyjä vastaan.

      Ja vaihdevuodet vaikuttaa paljon (ei kaikilla)! Luulin, että hormonikorvaushoito auttaisi jotain näihin turvotuksiin. Nyt vasta luin sivuvaikutuksista, joita riittää: On painonnousua ja nesteenkertymistä ja kaikkea muuta "mukavaa".
      Mielialaan ne kuitenkin vaikuttaa positiivisesti niin selkeästi, että ainakin toistaiseksi syön niitä. Ennen korvaushoitoa olin niin hermostunut ja ärsyyntynyt, että mistään ei enää tullut mitään. Ei edes nukkumisesta. Ja töissä kuitenkin pakko käydä ja olla siellä skarppina.

      Parasta yrittää olla hyppimättä vaa'alla ja yrittää keskittyä siihen, että katsoo, mitä syö. Yrittää tuota ateriarytmiä pitää. Eikä noille nesteheitoille oikein mitään voi niin turha niiden kanssa hermoilla.

      Olisi ajatuksena vielä jossain vaiheessa täysnutrata. Saapa nähdä, milloin saan kasattua tahdonvoimaa siihen. Aloittaminen oli niin vaikeaa, että lisäsi painetta onnistua, kun tuntui, että toista kertaa ei tule.
      Nyt yritän vaan, että paino ei syömällä nouse. Ei todellakaan pyrähdyksellä saanut painoa putoamaan.

      Cherry, ei mulla hävinnyt mitään ihmeellistä. Sitä vaan mietin, että jos poistan rekisteröitymisen itseltäni, häviääkö sitten kaikki tekstit.

      Tsemppiä kaikille!

      • Minkä ikäisenä sinulla Pyrähdys alkoivat vaihdevuodet ja hormonien heittelyt? Täytän 42 tänä vuonna ja tiedän kyllä, että on tässä vielä joitain vuosia ennen kuin vaihdevuodet alkavat. Mutta nyt parin vuoden ajan on ollut kuukautisten epäsäännöllisyyttä, varmaan jotain esivaihdevuosia. Olen lukenut, että vaihdevuosien alettua painonhallinta voi olla vieläkin vaikeampaa?


      • Vastasin tähän toissapäivänä niin pitkät jutut, että oon näköjään unohtanut lähettää.
        Mutta 56-v olin, kun alkoi nämä rysähtämällä. Ja psyykkisillä oireilla. Ei yöhikoiluja tms. Kohtu poistettu (kasvain) 50-v, munasarjat jätettiin, koska ne toimi vielä. Menkat oli säännölliset loppuun asti.
        Alkamisikä vaihtelee paljon. Samoin kesto.
        Lääkäri luuli, että mulla on ollut jo, kun olen niin vanha! Siksi sainkin ensin lihottavia mielialalääkkeitä. Menin toiselle lääkärille ja pyysin verikoetta, mistä näkee, onko omaa hormonituotantoa. Vähiin oli käynyt. Nyt tätä hormonikorvaushoitoa säädetään.
        Mieluummin nämä turvotukset kuin se hirveä mielialan vuoristorata.

        Ja kyllä oli työlästä pudottaa viisi kiloa. Ja tuntuu, että mitään ei kestä syödä lihomatta.
        Ei mitään mahdollisuutta, että olisin ruokavaliolla saanut painoa putoamaan.


    • Anonyymi

      Tämä uusi aloitus ei onnistunut.Perjantaina ystävä tulee käymään ja käydään syömässä.Jos lauantaina sit aloittaisin.

      cherry

      • Ei se väkisin onnistu.
        Itse odotan, että koska olisi sopiva hetki. Koska haluaisin vielä kokeilla täysnutrausta.
        Saa nähdä, tuleeko mulla sitä sopivaa hetkeä.


    • Nyt on menossa osanutrauspäivä 4/4 (nutrausta siis ma-to, ja normaalilla kevyellä ruokavaliolla pe-su). Kolmas viikko menossa. Aloittaessani paino oli 98,5 ja tänä aamuna 94,1.

      Koskaan aiemmin en siis ole Nutrileteilla laihduttanut, ja tämä on tuntunut toisaalta helpolta ja toisaalta vaikealta. Helppoa sinänsä, että nälän tunnetta ei tämän viikon aloituspäivää lukuunottamatta ole oikeastaan ollut. Henkinen puoli on vaikeampaa... eilen unelmoin pizzasta. Mutta päätä pitää kasassa se ajatus, että pe-su voi syödä normaalia ruokaa kunhan pitää kohtuuden. Ei ole mitään järkeä nutrata ensin alkuviikkoa ja sitten viikonloppuna vetäistä kaikki miinuskalorit naamaan. Saa sitä pizzaakin syödä kunhan pitää kohtuuden eikä vedä kokonaista kerralla kuten tavallisesti :)

      • Itse olen jo vuosia syönyt sen pitsan kahdessa osassa eli pe-illalla puolikas ja la-aamuna toinen. Syön ehkä yhden pitsan kuukaudessa.


      • hvp27 kirjoitti:

        Itse olen jo vuosia syönyt sen pitsan kahdessa osassa eli pe-illalla puolikas ja la-aamuna toinen. Syön ehkä yhden pitsan kuukaudessa.

        Noinhan se on järkevää. Mutta vaikka maha ja järki sanoo, että tarpeeksi on syöty, lopeta jo, niin se pizza on vaan niin hyvää, että tulee ängettyä naamaan :( No pitää tässä ryhdistäytyä ja laittaa itsensä kuriin ja todellakin syödä se puoli pizzaa kerrallaan silloin kun sitä syö. Itseni tietäen repsahdan vaan entisiin syömismalleihin jos ihan kokonaan kiellän herkut itseltäni. Pitää muistaa vaan kohtuus niissä.


      • Lacrimale kirjoitti:

        Noinhan se on järkevää. Mutta vaikka maha ja järki sanoo, että tarpeeksi on syöty, lopeta jo, niin se pizza on vaan niin hyvää, että tulee ängettyä naamaan :( No pitää tässä ryhdistäytyä ja laittaa itsensä kuriin ja todellakin syödä se puoli pizzaa kerrallaan silloin kun sitä syö. Itseni tietäen repsahdan vaan entisiin syömismalleihin jos ihan kokonaan kiellän herkut itseltäni. Pitää muistaa vaan kohtuus niissä.

        Minulla auttaa pitsan kanssa se, että tykkään kylmästä pitsasta kahvin kanssa enemmän kuin lämpimästä.


    • Shirataki-nuudeleita on pitänyt mainostaa tässä ketjussa vaan on unohtunut. Niissä ei ole juurikaan energiaa joten niitä voi syödä vapaasti. Täytyy hommata kesälomaksi mökille.

    • Testi.

    • Hei!

      Dieetti-intoa ei ole ollenkaan, mutta kevyesti koetan mennä, että ei ainakaan nousisi paino.

      Vähän on ristiriitainen olo, kun en osaa olla tyytyväinen, että sain painon tähän, missä se on ollutkin.
      Painoindeksin mukaanhan mulla on ylipainoa. Miksei sitä osaa olla toljottamatta tommosia indeksejä? Kyllä sen peilistäkin näkee, että en ole mikään tikkulaiha. Mutta pitäisikö olla?

      Onneksi ei ole mitään erityisiä herkutteluhaluja. Ainoa on makuvedet, mutta en uskalla niitä enää edes maistella, kun nyt olen niistä irti päässyt.

      Mulla on parina päivänä ollut ongelmaa tällä sivulla. Ei pääse kirjautumaan tai ei lähde kommentti.

    • Anonyymi

      Mullakin on motivaatio kateissa.Sunnuntaina pitäis taas aloittaa kun huomenna meen ystävän kaa syömään. Vaikka ylipainoa vain muutama kilo niin kroppa näyttää kyllä ihan muuta.Maha turvonnut kun syönyt ihan mitä huvittaa.

      cherry

    • Anonyymi

      Kävin tänään vaa'alla. 65,8. Ei ole noussut paino. Mutta en kyllä paljoa syökään ja tarkkaan vahdin, mitä syön. Ja mietin, että saanko tarpeeksi vitamiineja yms.

      Jäi kyllä kytemään halu vielä täysnutrata, mutta mikään päivä ei tunnu sopivalta aloittaa. Oli se aloittaminen niin vaikeaa ja hankalat olot muutaman päivän.
      Toisinaan syön aamu- tai välipalaksi pirtelön. Tai pussikeiton lounaaksi. Olen kai outo, mutta keitot on ihan syötäviä. Tai ei muutkaan pussikeitot mitään gourmetruokaa ole.
      Pirtelöistä suklaa on hyvää kahvin kanssa ja mustikka ihan sellaisenaan.
      Vadelma ja toffeebanaani eivät oikein maistu.
      Nutrilettin pirtelöt on parempia kuin Allevon. Muita en ole edes maistanut. Tai en edes tiedä, mitä muita merkkejä olisi, joita voi syödä viisi per päivä.

      Cherry, eihän sullakaan oikeasti ole ylipainoa! Ennenhän mitattiin, että "pituus miinus ykkönen edestä pois" on hyvä paino. Tai suunnilleen jotenkin noin. Ainakin tavallisella naisihmisellä.
      Myönnänkin, että on ihan liikaakin jäänyt nyt tämä painontarkkailu päälle.

      Ärsyttää nämä lämpimät säät!
      Olen jotenkin niin epäsosiaalisessa olotilassa koko ajan, että en halua edes mökille lähteä. Mieluiten olisin vain yksin kotona. Työpäivien pakkososiaalisuuskin rasittaa hirveästi.

      Mitä muut mietiskelee?

      • Anonyymi

        Pyrähdys kirjoitti tuon edellisen.


    • Anonyymi

      Nyt on otettava itteensä niskasta kiinni ja kaivettava se motivaatio jostain. Ei ole yllätys että paino kivunnut 73,5 kiloon.Kun parhaimillaan se oli jo 66 kilossa. Nyt vaan pysyttävä tiukkana.

      Pyrähdys : Mulla on vielä matkaa sun painoon. Mutta päivä kerrallaan. Mulla on tavoitteena että paino laskis joka päivä. Ainakin tällä ekalla viikolla. Harmittaa että paino noin paljon.Luultavasti tiistaina menen kehonkoostumusmittaukseen.Jos sais pari kiloa pois. Eihän ne tulokset oo vertailukelpoisia mutta kiinostaa kuitenkin.

      cherry

    • Anonyymi

      Eilisestä - 2,5 kg. Tiedän että ovat nesteitä. Paino nyt 71 kg.Tuli tehtyä eilen kahen tunnin lenkki ja kun tulin kotiin niin törmäsin naapuriin ja sen kanssa tehtiin vajaa tunnin lenkki.Eli eilen kävelin ihan urakalla. Reisissä tuntuu,mutta hyvä niin. Saa nähdä jos tänäänkin illalla menen heittää lenkin. Nyt on motivaatiota pirtelökuuriin.

      cherry

    • Nutripäivä 1/4 lähti taas käyntiin ja paino oli aamulla 94,6. Oli yllätys, sillä odotin korkeampaa tulosta viikonlopun jälkeen. Ei nyt ihan mässäiltyä tullut, mutta eipä mennyt kovin terveellisestikään. Koko viikonloppuna ei mennyt yhtään mitään makeaa, mutta suolainenhan tuo tuntuu olevankin minun heikkouteni. Makeaa ei tee yhtään mieli. Johtuu varmaan siitä, että nutraan suklaa Nutrileteilla. Muita kuin sitä ja kanakeittoa en ole edes kokeillut. Kanakeitosta en tykännyt yhtään. Käytän niitä kuitenkin pois silloin tällöin. Aina joskus juon valmiin Naturdietin Shake choco fudgen kun en pysty sekoittamaan Nutrilettia. Millä / minkä makuisilla tuotteilla te nutraatte?

      • Mulla työpöydällä Leaderin Recoa, Siis palautumisjuomajauhetta. Kohta pirtelö ja illalla lammasvarras bulguurilla.


      • Anonyymi

        Yleensä mulla on suklaan makuinen pirtelö,mutta suklaa oli loppu joten jouduin ostamaan vadelma/rahka maun. Siinä on noin 50 kcal enemmän kuin suklaassa.Mutta en anna sen haitata. Palaan takaisin suklaapirtelöihin kunhan saan noi laimean makuiset juotua. Edes jääkaapissa vadelma/rahka ei paksuunu samalla tavalla kuten suklaa. Ja ne vadelman siemenet jää suuhun pyörimään.Mutta jos laihtuu niin ei parane valittaa.

        cherry


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä mulla on suklaan makuinen pirtelö,mutta suklaa oli loppu joten jouduin ostamaan vadelma/rahka maun. Siinä on noin 50 kcal enemmän kuin suklaassa.Mutta en anna sen haitata. Palaan takaisin suklaapirtelöihin kunhan saan noi laimean makuiset juotua. Edes jääkaapissa vadelma/rahka ei paksuunu samalla tavalla kuten suklaa. Ja ne vadelman siemenet jää suuhun pyörimään.Mutta jos laihtuu niin ei parane valittaa.

        cherry

        siis 50 kcal enemmän yhteensä viidessä pussissa.


    • Pyrähdys: minullakin on erittäin sosiaalinen työ ja en vaan taivu enää työpäivien jälkeen mihinkään sosiaalisiin tapahtumiin. Pakko nollata päätä kotona. Viikonloppunakaan jaksan harvoin lähteä mihinkään. Mieheni taas on todella sosiaalinen. Onneksi sillä on laaja kaveripiiri, jonka kanssa saa nähdä kun siltä tuntuu. Minä lähden mukaan kun jaksan :) Omien ystävieni kanssa tietysti nähdään aina silloin tällöin.

    • Anonyymi

      Eilisestä - 1 kg. Yht. - 3,5 kg. Paino nyt 70 kg.

      cherry

    • Anonyymi

      Onko kukaan käyttänyt ,Prolesan Puren .Onko tuo totta. En oikein usko ,olisi kiva kuulla käyttäjiltä oliko vaikutusta.OK

      • Anonyymi

        Rahastushommia tuollaiset ihmepillerit!

        Jos tuollaiset toimisivat, maailmassa ei ylipainoisia ihmisiä olisi ollenkaan.


    • Anonyymi

      Hei!

      65,4 oli aamulukema. Jotain osanutrausta mulla, koska en viitsi laittaa ruokaa. Melko vähillä kaloreilla menee. Mutta ei vaan puhti riitä täysnutraukseen.

      Laittelinkin tuonne aiemmin, että suklaa ja mustikka on pirtelöistä parhaat maut. Keitoista kasviskeitto. Vadelmaa ostin, koska oli halvempaa, mutta ei tosiaan mitään hyvää ole. Toffee-banaania en pysty syömään. Allevon pirtelöistä en tykkää oikein mistään. Jotain keittoa mulla oli ja se oli hyvää.

      Cherry, onko sulla normisyömisellä nesteheittoja? Mietin vaan, kun mulla on! Ihan sama, mitä syö, niin saattaa paino nousta kolmekin kiloa. Sellaisina turvotusaamuina en enää mene vaa'alle, koska en vaan halua nähdä niitä lukemia.

      Lacrimale, mun mies on jo eläkkeellä ja hällä on virtaa olla sosiaalinen. On vaikka mitä seuraa ja yhdistystä. Sehän on ihan hyvä. Itse en vaan tässä vaiheessa jaksa tuollaisia. Ennen oltiin mökillä enemmänkin keskenään. Ajattelin olla juhannuksenkin töissä, kun en jaksa mökillä isoa porukkaa. Ja haluan myös nukkua.

      Pyrähdys

      • Anonyymi

        Suoraan sanoen mä en jaksa syödä normaalia terveellistä ruokaa. Näin ollut jo jonkun aikaa. Jotenkin vaan haluu nää liikakilot nopeesti pois ja mä en saa niitä edes terveellisellä ruualla,koska kaloreita sais silloinkin liikaa. Mä en jaksa edes ajatella mitää ruuan laittoa. Mulla on mässyputkia jotka katkasen sit näillä nutrilettkuureilla. Sitä aina itelleen lupaa että nyt on viimenen kuuri mutta aina se epäonnistuu. Mulla on vuorokaudessa liikaa tunteja ja sitä syö sit tylsyyteen. Mä aina luulen kun ajattelee syövänsä yhtenä päivänä herkkuja niin sit se karkaa muutaman viikon mittaseksi.

        cherry


    • Anonyymi

      Eilisestä - 0,5 kg. Yht. -4 kg. Paino tänään 69,5 kg. Hyvin on nesteet lähteneet. Vaikka ei se mikään yllätys ole. Nyt on motivaatio kohdallaan ja haluan saavuttaa sen 60 kg. Mitään aikataulua en ole asettanut.

      cherry

    • Vielä aamupäivä ja päivä nutrausta ja illemmalla heitän juhannusvapaalle. Tänä aamuna paino oli 93,3 (kokonaispudotus 5,2), mutta saa nähdä mitä se juhannuksen jälkeen on... Täytyy koittaa muistaa kohtuus syönneissä. Alkoholia nyt ainakaan ei kulu yhtään kun ollaan juhannuksen aikana lasten kanssa ja liikutaan eri paikkojen välillä.

      Hauskaa juhannusta kaikille!

    • Kahvipaussi ja puolikas patukasta.
      Nukkuminen on taas kehnoa ja se tuntuu turvotuksena. En käynyt vaa'alla.

      Käyn täällä vilkuilemassa, että muistaisin pysyä syömisen kanssa kohtuudessa.

      Cherry, ei mullakaan tule laitettua ruokaa silloin, kun olen yksin. Ei vaan viitsi. Iltaisin täytyy vahtia itseä, ettei epähuomiossa ole napsimassa jotain.

      Juhannus menisi vapaillakin ilman alkoholia. Nykyään en käytä ollenkaan, koska jo pienestä määrästä tulee huono olo ja tuntuu, että elimistö on sekaisin useamman päivän. Ei jaksa.

      Hyvää juhannusta!

      • Hyvät juhannukset täältäkin. Itsellä kyllä menee alkoholia juhannuksena mutta ensi viikolla pitäisi lopettaa ja vähentää syömistäkin.


    • Anonyymi

      Eilisestä - 0,5 kg. Paino tänään 69 kg. Hyvää juhannusta !

      cherry

    • Anonyymi

      Moikka!

      Mä tuun tänne nyt takas kirjottelemaan, mulla ei oikein mennyt ihan putkeen viimeks mutta nyt uutta yritystä! Tulin just viikon ulkomaan reissulta ja pientä turvotusta havaittavissa, mutta eiköhän ne lomakilot nopeesti lähde nutraamalla. Mä alotan jo huomenna kun mulla ei oo mitään suunnitelmia juhannukseks. Nyt ois tarkotus olla 10vko täysnutrauksella, saa nähdä miten käy mutta aion sinnitellä ainakin mahdollisimman pitkään ja eiköhän se ala jo paremmin luonnistuun ekan viikon jälkeen!

      Hyvää juhannusta kaikille! :)

      - Sini

    • Anonyymi

      Vaakalla käyty ja paino 96,4kg. Mä voisin taas tehä sellasta taulukko tohon alle mistä näkee paremmin noi pudotukset.

      Aloituspaino: 96,4kg

      Tänään tää sit alkaa ja jotenkin oon tosi odottavaisilla mielin ja into päällä tällä kertaa, nyt on uskoa siihen että tää onnistuu! :) Ja tosiaan se 10 viikkoa ois tarkotus nyt olla, vaikka onhan se tavallaan pitkä aika mutta kuitenkin lyhyt aika loppuelämää ajatellen. Toivon että about 20kg lähtis tossa ajassa, mutta oon tyytyväinen pienempäänkin pudotukseen, kunhan vaan suunta on selkeesti alaspäin.

      - Sini

    • Anonyymi

      Eilisestä - 1 kg. Yht. - 5,5 kg. Paino nyt 68 kg. Sunnuntaina tulee 1. viikko täyteen. Oon lenkkeillyt niin paljon,että olen saanut jalkani huonoon kuntoon. Muutamat varpaankynnet tummia. Nyt juhannuksenakin oli tarkoitus käydä lenkillä,mutta pidettävä pakkolepoa kunnes noi kynnet on paremman näköiset.

      Itellä juhannus menee kotona niin pirtelöillä menen. Mulle juhannus ei ole sellanen juhla,että pitäis syödä epäterveellisesti, koska mä voin tehdä sen arkenakin. Pepsi maxia juon juhannuksen kunniaksi ja se olkoon sen mun juhannusherkku.

      Sini : Paljon tsemppiä. Kannattaa pitää se tavoite mielessä,jos se vaikka motivoi, kun tulee niin pahoja paikkoja.

      cherry

    • Hei!

      Sini, tervetuloa takaisin. Yritin katsoa, mihin sulla silloin jäi, mutta en löytänyt. On varmaan edellisellä sivulla.

      Cherry, millaiset kengät sulla on? Lenkkeiletkö asfaltilla vai maastossa?

      Mulla on edelleen kengät ostamatta. Mun lenkkeilyt on enemmän maastossa ja kävellen. Alkaa vanhat kengät olla jo ihan riekaleina. Mulla pitäisi olla paremmin tuetut kengät, että ei tulisi jalat kipeäksi.
      Jotain kävin jossain vaiheessa sovittelemassa, mutta ei vaan löydy sellaisia, mitkä tuntuisi hyvältä jalassa.

      Taas söin lounaaksi keiton ja välipalaksi on kahvi ja pirtelö.
      Kauhean pienillä kalorimäärillä menen, mutta paino ei putoa! Hyvä, ettei nouse. Syytän kyllä hormoneja! Jos söisin normaalisti, lihoisin varmasti.

      Karkinsyönti on jäänyt kokonaan. Ja pullat on jäääneet. Joskus haluttaa hyvää niin oon syönyt jonkun patukan.

      Notkun täällä, että en unohda, että en voi syödä mitä vaan.

      Tsemppiä ja juhannusta!

      • Anonyymi

        Pyrähdys : Ihan tavalliset lenkkarit oli, mutta todella ärsyttävät nauhat,kun en saa niitä kiristettyä kunnolla. Äskön vein kengät roskiin, koska mulla ei oo niistä mitään hyvää sanottavaa.Otan nyt käyttöön noi lenkkarit,joita käytin salilla. Mä kävelen sekä asfaltilla sekä hiekkapohjasella.Mä en ollenkaa hölkkää tai juokse,että pelkästään reipasta kävelyä. Noi salikengät ei pitäis aiheuttaa mitään vahinkoa mun jaloille.Ainakaan kertaakaan sen yli puolen vuoden aikana kynnet ei mustuneet kertaakaan kun kävelin juoksumatolla. Nää lenkkarit ei tukenut jalkaa yhtään eli voi olla että sen takia aiheutti mulle mustia varpaankynsiä. Mulla ei oo koskaan aikasemmin ukkovarvas tummunut,mutta näillä kengillä senkin sain aikaa. Ekaks meni jalkapohja rikki,joka on edelleen vereslihalla. Ja sit toisen jalan varpaankynnet mustu. Eli tasapuolisesti molemmissa jaloissa vammoja.

        cherry
        Mä voisin mennä nyt lähikauppaan ostaa mässyä, mutta en tee sitä,koska mä saan helposti pari kiloa lisää ja se mässäily voi riistäytyä käsistä. Joten nyt tiukasti vaan pirtelöissä.

        cherry


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyrähdys : Ihan tavalliset lenkkarit oli, mutta todella ärsyttävät nauhat,kun en saa niitä kiristettyä kunnolla. Äskön vein kengät roskiin, koska mulla ei oo niistä mitään hyvää sanottavaa.Otan nyt käyttöön noi lenkkarit,joita käytin salilla. Mä kävelen sekä asfaltilla sekä hiekkapohjasella.Mä en ollenkaa hölkkää tai juokse,että pelkästään reipasta kävelyä. Noi salikengät ei pitäis aiheuttaa mitään vahinkoa mun jaloille.Ainakaan kertaakaan sen yli puolen vuoden aikana kynnet ei mustuneet kertaakaan kun kävelin juoksumatolla. Nää lenkkarit ei tukenut jalkaa yhtään eli voi olla että sen takia aiheutti mulle mustia varpaankynsiä. Mulla ei oo koskaan aikasemmin ukkovarvas tummunut,mutta näillä kengillä senkin sain aikaa. Ekaks meni jalkapohja rikki,joka on edelleen vereslihalla. Ja sit toisen jalan varpaankynnet mustu. Eli tasapuolisesti molemmissa jaloissa vammoja.

        cherry
        Mä voisin mennä nyt lähikauppaan ostaa mässyä, mutta en tee sitä,koska mä saan helposti pari kiloa lisää ja se mässäily voi riistäytyä käsistä. Joten nyt tiukasti vaan pirtelöissä.

        cherry

        oho nimimerkki keskellä tekstiä. Ei ollut tarkoitus noin laittaa.


    • Anonyymi

      Cherry: Mulla oli muistaakseni paino alimmillaan 93,9kg ennen kun loppu se nutraus ja aloin syömään vähän miten sattuu ja sit tuli se lomamatka, 2,5kg tullut siis takas mutta nyt uudella innolla eteenpäin! :) Saa kyllä olla tarkkana sitten kun nutrailua lopettaa, että tekee sen normiruokaan paluun asteittain eikä enää voi syödä niin paljon kun aiemmin.

    • Anonyymi

      Eikun siis Pyrähdykselle toi edellinen vastaus :)

      - Sini

    • Anonyymi

      Tuli sit tänään syötyä ja en edes nauttinut siitä.No huomiseksi paino nousee.Pieni morkkis.Huomenna takas ruotuun.

      cherry

    • Anonyymi

      Eilisestä 1 kg . Paino tänään 69 kg.

      cherry

    • Juhanuspäivää!

      Sini, ei sulla mitenkään mahdottomasti oo paino noussut. Kun on lomareissukin siinä ollut.
      Nyt vaan kovalla sisulla uusi aloitus!

      Eipä kyllä kestä syödä mitään, että saa tätä painoa pidettyä tässä. Ja aika paljon menee vielä ateriakorvikkeitakin!

      Cherry, ei oo sullakaan kyllä kenkäasiat kunnossa. En edes tajua, miten voi noin, että ihan varpaat menee!
      Toivottavasti sitte salikengät kestää ulkokäytössä!
      Mulla pitäisi olla kunnolla tuetut ja asfaltille vielä hyvät vaimennukset. En nyt muista, mikä se nimi on, kun tulee jalkapohjat kipeäksi, jos ei ole vaimennuksia.
      Muutenkin kauhean tarkkaa kaikkien kenkien kanssa. Hirvittää yksiin kenkiin satsata kauheasti, jos tulee vikaostos.

      Cherry, tsemppiä nyt! Tuleeko sulla uusi nälkä, kun syöt välissä?

      Heinäkuun puolivälin jälkeen olisi mullakin reissua tiedossa. Ihan vaan lasten ja perheidensä luo kyläileen, kun ovat asettuneet itsekukanenkin eri suunnille.

      • Anonyymi

        Pyrähdys : Joko mulla oli ne lenkkarit joko liian isot tai ne ei tukenut jalkaa , koska en saanut kiristettyä nauhoja kunnolla. Eka kerta kun ukkovarvas tummuu. Nyt sentään toisen jalan jalkapohja on paranemaan päin. Noi salilla käytetyt kengät sopii kyllä ulkokäyttöönkin.Mä en laita kenkiin tai vaatteisiin kauheesti rahaa.Lenkkareihin ja tennareihin max 20 e. Mieli tekis jo lenkille. Jos tän päivän olis vielä kotona ja huomenna testaa miten jalat kestää.

        Nyt kun kysyit tuleeko nälkä kun syön välissä,niin joo tavallaan. Sen takia mulla onkin varmaan epäonnistuneet noi aikasemmat kuurit. Nyt täytyy taaas totutella keho vähäisiin kaloreihin. Mä niin haluan saada tän projektin loppuun. Tätä on kestänyt jo vuosia. Tänään ei oo tehnyt mieli ruokaa. Ja hyvä niin. Nyt aion onnistua.Kiitos tsempistä.

        cherry


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyrähdys : Joko mulla oli ne lenkkarit joko liian isot tai ne ei tukenut jalkaa , koska en saanut kiristettyä nauhoja kunnolla. Eka kerta kun ukkovarvas tummuu. Nyt sentään toisen jalan jalkapohja on paranemaan päin. Noi salilla käytetyt kengät sopii kyllä ulkokäyttöönkin.Mä en laita kenkiin tai vaatteisiin kauheesti rahaa.Lenkkareihin ja tennareihin max 20 e. Mieli tekis jo lenkille. Jos tän päivän olis vielä kotona ja huomenna testaa miten jalat kestää.

        Nyt kun kysyit tuleeko nälkä kun syön välissä,niin joo tavallaan. Sen takia mulla onkin varmaan epäonnistuneet noi aikasemmat kuurit. Nyt täytyy taaas totutella keho vähäisiin kaloreihin. Mä niin haluan saada tän projektin loppuun. Tätä on kestänyt jo vuosia. Tänään ei oo tehnyt mieli ruokaa. Ja hyvä niin. Nyt aion onnistua.Kiitos tsempistä.

        cherry

        Jo on kehno dieetti, kun sitä on kestänyt jo useamman vuoden.


      • Anonyymi

        No joo.Mutta oon saanut ainakin pidettyä pudotetut 20 kiloa pois. On kyllä hankalaa.Kiitos kommentista.

        cherry


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jo on kehno dieetti, kun sitä on kestänyt jo useamman vuoden.

        Sulla taitaa olla kehno koko elämä, kun on tekemiset niin vähissä, että pitää muille ilkeillä.


    • Anonyymi

      1. viikko takana - 3,5 kg. Olis enemmänkin jos en ois herkutellut. Yksinäisyyteen tuli sit juhannuksena syötyä. Paino nyt 70 kg. Nyt ei saa enää tulla lipsumisia. Jalat on siinä kunnossa,että tänään pääsee lenkille.

      cherry

    • Hei!

      Istuin tässä näpyttelemässä ja kun aloin lähettää viestiä, puhelin lipsahti kädestä ja juttu hävisi bittiavaruuteen.

      Reipasta päivää!

    • Anonyymi

      Tsemppiä kaikille.Mä lopetan tämän seurannan.

      cherry

      • Älä tuollaisen surkimuksen takia ainakaan lopeta!


    • Hei!

      Huomasin just, että nyt on kyllä syöminen lisääntynyt pikkuhiljaa, vaikka kuinka vahtii.

      Eilen söin lämminsavulihaa, joka oli todella suolaista ja vielä kalaa ja leipää. Tuli tosi outo olo. Ja on vieläkin. Enkä todellakaan käynyt vaa'alla. Tuskin käyn vähään aikaan.

      Ja nyt on nälkä koko ajan. Ei tunnu pirtelö missään. Eikä keitto.

      Miten voikin olla kohtuusyöminen niin vaikeaa? Voi, kun riittäisi itsekuri tai joku, että jaksaisi kokeilla taas täysnutrausta! Tai se aloittaminen se mulle on vaikeaa. Miten siihen saisi psyykattua itsensä?
      Nyt kaduttaa, että aloin säätään muka kevyttä syömistä. Olisi ehkä pitänyt jatkaa sitä nutrausta vielä, kun tiesin, että aloittaminen on mulle se kynnyskysymys.

      Ja nyt on tämä nälkä koko ajan! Tai tunne, että jotain pitäisi syödä. Täysnutratessa ei ollut nälkä ja osasi erottaa nälän ja mieliteon. Nyt tuntuu taas, että ei tiedä, milloin on oikeasti nälkä ja milloin haluttaisi vain syödä.

      Ei oo helppoa pudottaa painoa. Eikä ole helppoa pysytellä jossain painossa. Voi, että tänään taas ärsyttää kaikki!

      Ihme, että jollain on olevinaan vara tulla aukoon päätä muiden painonpudotuksesta, jos ei itsellään ole muuta tekemistä kuin lukea dieettiketjuja Suomi24:lla! Taitaa itsellään olla isompia ongelmia kuin paino.

      Huomiseen ja arkeen!

    • Anonyymi

      Tää vaan on nyt taas niin vaikeaa.Välillä on päiviä että on motivaatiota ja nyt tuntuu taas niin vaikealta. Taas on sellanen tunne että huomenna taas aloitettava alusta. Olis vaan helpompi hyväksyä se 70 kilon paino kuin havitella sitä 60 kiloa. Mutta huomenna taas alkaa alusta.On tää niin hemmetin vaikeeta.Oli virhe syödä silloin yhtenä päivänä kun se sit taas lähti käsistä. Näitä uusia alkuja on mulla nyt ollut useampia. Miten sen nälän kestäis? Yleensä olen sinnikäs asioiden kanssa.Mua hävettää nää useat alusta aloittamiset.

      cherry

      • Kannattaa myöntää omat heikkoudet ja yrittää taistella niitä vastaan, Jos ei ongelmiaan myönnä niin niitä ei voi voittaakaan. Itsellä meni liikaa viinaa ja ruokaa juhannuksena mutta tänään sitten ruotuun ja kesäloma ( mahdollinen sairasloma) sitten kevyesti mökillä.


      • Cherry, saat sentään aloitettua!
        Mullakin kyllä aamut alkaa kahvilla ja suklaapirtelöllä. Voi mennä keitto lounaaksi. Mutta niin sitten vaan alkaa mennä patukkaa ja iltaa kohden vähän kaikkea!

        Että ilmeisesti en todellakaan erota nälkää mieliteosta! Eikä ehdi miettiä, kun on jo syömässä jotain.

        Yksin ollessa helpompaa, mutta en voi vaatia, että miehen pitäisi lopettaa syöminen! Tiedänhän minä, että kesällä olisi helppoa syödä kevyestikin, mutta se ei nyt tunnu riittävän.

        Inspiraatiota odotellessa!


      • hvp27 kirjoitti:

        Kannattaa myöntää omat heikkoudet ja yrittää taistella niitä vastaan, Jos ei ongelmiaan myönnä niin niitä ei voi voittaakaan. Itsellä meni liikaa viinaa ja ruokaa juhannuksena mutta tänään sitten ruotuun ja kesäloma ( mahdollinen sairasloma) sitten kevyesti mökillä.

        Totta puhut, hpv27!

        Minä en millään haluaisi uskoa, että ei vaan voi syödä mielitekojen mukaan ja nykyään en enää erota, mikä on oikeasti nälkä!
        Eikä näitä pussiruokiakaan voi ikuisesti syödä!
        Ja stressaajana mietin jo, että pilaan lomareissun (muiltakin), jos en saa tätä syömisasiaa järjestykseen.
        Jos en muuta osaa niin pitää kai sitten pitää kokonaan taukoa syömisten miettimisestä. Kun tuntuu, että tämä jatkuva miettiminenkin vain huonontaa tilannetta.


      • Pyrähdys kirjoitti:

        Totta puhut, hpv27!

        Minä en millään haluaisi uskoa, että ei vaan voi syödä mielitekojen mukaan ja nykyään en enää erota, mikä on oikeasti nälkä!
        Eikä näitä pussiruokiakaan voi ikuisesti syödä!
        Ja stressaajana mietin jo, että pilaan lomareissun (muiltakin), jos en saa tätä syömisasiaa järjestykseen.
        Jos en muuta osaa niin pitää kai sitten pitää kokonaan taukoa syömisten miettimisestä. Kun tuntuu, että tämä jatkuva miettiminenkin vain huonontaa tilannetta.

        Yksi ratkaisu voisi olla runsas kasvisten syönti ennen ateriaa. Minulla on suurempi ongelma olut ja stressi kieltämättä lisää syömistä ja syöminen on epäterveellisempääkin. Psykiatrille aika kahden viikon kuluttua. Ehkä helpottaa mutta olen aika varma siitä, että hakeudun sairaslomalle. Sairasloma taas ratkaisee minun paino-ongelmani kun menen mökille.


      • hvp27 kirjoitti:

        Yksi ratkaisu voisi olla runsas kasvisten syönti ennen ateriaa. Minulla on suurempi ongelma olut ja stressi kieltämättä lisää syömistä ja syöminen on epäterveellisempääkin. Psykiatrille aika kahden viikon kuluttua. Ehkä helpottaa mutta olen aika varma siitä, että hakeudun sairaslomalle. Sairasloma taas ratkaisee minun paino-ongelmani kun menen mökille.

        Kasviksista huolimatta, mulla haluttaa sitä oikeaa ruokaa.
        Joskus minusta tuntuu, että mulla on jotain vikaa ruuansulatuksessa, kun maha täyttyy niin pienestä ja tuntuu, että ylitäyttä oloa jatkuu tunteja.
        En oo ikinä syönyt esim kokonaista pizzaa kerralla. Puolikas menee ja siihen tyssää. Ihmetellyt, kun ruokatunnilla työkaverit syöneet salaatit ja pizzan ja jatkavat hommia. Ja itse haluaisi sen puolikkaan jälkeen jo nukkumaan.
        Tuo on yksi syy, miksi pidän eväitä. Ruokatauot on, miten pystyy pitämään. Suunnilleen kuitenkin samaan aikaan päivästä. Etukäteen ei aina tiedä, että missä.
        Mulla on nykyään Nutrilettin keitto termarissa eväänä. Ennenkin ollut keittoeväät, mutta mulla on ollut vielä jotain juustovoileipää lisäksi. Enää ei tuota leipää osaa kaivata.


    • Anonyymi

      Pyrähdys : Uusi aloitus jälleen,mutta vähän sekavin fiiliksin.Nimittä kuukautiset alkoivat.Mulla oli useamman päivän vaan tiputteluvuotoa,mutta ajattelin niiden vaan johtuvan e-pillereistä.Mutta nähtävästi nyt on kuukautiset. Vaa´alla aion hypätä joka päivä kaikesta huolimatta. Tosin nyt en odota mitään isoja pudotuksia. Paino nousi 72 kiloon.Nyt kun tietäis paljon johtuu vuodosta. No huomenna oon viisaampi kun puntarilla taas käyn.

      cherry

    • Täällä meni juhannus ihan päin honkia :( Tuli syötyä aivan liikaa ja juotua vettä tosi vähän. Pelko persiissä nousin vaa’alle aamulla ja niinhän se paino oli 95,4 kun viikko sitten oli 94,6. Voi eiiii... Tämä päivä taas nutrausta ja saa nähdä mitä vaaka huomenna sanoo. Osa painonnoususta on turvotusta, mutta kyllä siinä on iso osa ihan selvää läskiäkin näillä syömisillä. Miksi sitä ei osaa pysyä kohtuudessa?!?

      Mutta uusi viikko alkoi. Ollaan tässä sentään kevyempiä kuin aloittaessa. Vähitellen eteenpäin. Ei voi muuta.

      • No niin, nyt aamulla 93,9. Nesteet lähti liikkeelle.


    • Sinillä on näköjään paino aika samoissa lukemissa kuin minulla. Tsemppiä sinullekin! Sinulla varmasti laskee paino nopeammin kun olet täysnutrauksella pitkään. Minulla on tosiaan tämä 4/3 tai 5/2 - taktiikka, eli arkipäivisin nutrausta ja viikonloppu normaalilla (kevyellä muka, hah!) ruokavaliolla. Hitaammin laskee, mutta pääasia, että edes laskee.

    • Anonyymi

      Eilinen ei onnistunut,mutta onneksi paino ei noussut. Eli paino tänään 72 kiloa. Josko se tästä lähtisi.

      cherry

    • Anonyymi

      Eilisestä - 1,5 kg . Paino 70,5 kg.

    • Hei!

      Aamulla kävin vaa'alla. Tuossa se tavallisesti on 65-66 kg välillä. Välillä nousahtaa, jos on jotain turvotuksia.

      Nyt on nousuvaara, kun on taas unien kanssa häikkää. Tuntuu, että kun nukkuminen menee pilalle, menee kaikki pilalle.

      Mikähän tuossakin on, että minua niin ärsyttää, että tuon 65 alle en painoa vaan saa! Järki kyllä sanoo, että voisin olla tyytyväinen, kun on tässä, missä on.
      Tämä on kai joku mun "oma paino", kun se tähän asettuu. Ja tämä ollut vuosikausia.

      • Anonyymi

        Pyrähdys : Tiedän tuon tunteen,kun ei vaan alita jotain tiettyä painoa. Voisin olla tyytyväinen siihen 70 kiloon,mutta kun mä oon painanut muutama vuosi vähemmän niin en halua tyytyä tähän. Ja vaatekaapissa odottaa kasa käyttämättömiä vaatteita , jotka mahtuu päälle kunhan sen 10 kiloa saa pois. Tässä on vasta mennyt päivä ja sitä oottaa jo että sais sen painon sinne 60 kiloon. Nyt on pakko olla kärsivällinen ja mä todella uskon saavuttavani tavoitepainon. Yhtään ei parane repsahtaa,koska se repsahdus venyy sitten.

        cherry


      • Anonyymi

        Ala syömään kunnolla,niin läski lähtee.Kermaa juustoa sekä hyvät mausteet ruokaan,niin ruoka maistuu,eikä tarvitse syödä lihottavaa roskaruokaa.Ruoka pitää olla se herkku.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pyrähdys : Tiedän tuon tunteen,kun ei vaan alita jotain tiettyä painoa. Voisin olla tyytyväinen siihen 70 kiloon,mutta kun mä oon painanut muutama vuosi vähemmän niin en halua tyytyä tähän. Ja vaatekaapissa odottaa kasa käyttämättömiä vaatteita , jotka mahtuu päälle kunhan sen 10 kiloa saa pois. Tässä on vasta mennyt päivä ja sitä oottaa jo että sais sen painon sinne 60 kiloon. Nyt on pakko olla kärsivällinen ja mä todella uskon saavuttavani tavoitepainon. Yhtään ei parane repsahtaa,koska se repsahdus venyy sitten.

        cherry

        Cherry,
        Aivan varmasti sullekin ois hyvä paino jopa vaikka tuo 70 kiloakin, mutta kun vaan haluaa jotain muuta!
        Ja itsehän saisin olla tosi tyytyväinen, että oon tässä ihan kohtuullisessa painossa. Mutta on vaan tullut joku ajatus, että haluaisi sen "ihannepainon".
        Tai edes vaikka tästä se viisi kiloakin pois.

        Mulla on alkanut taas nämä uniongelmat. Saattaa näiden kanssa alkaa mieli muuttua ja alkaakin toivoa, että pysyisi nyt edes tässä.
        Todella helposti lähtee näiden valvomisten kanssa nousuun. Vaikuttaa varmaan aineenvaihduntaan. Mutta onhan tämäkin ihan selvä, että tavallisesti oisin jo nukkunut pari tuntia, mutta nyt on, että pitäisiköhän vielä syödä jotain. Ja usein tulee sitten syötyäkin.
        Välillä herään aamuyöstä niin joku syöminen auttaa nukahtamaan vielä pari tuntia.
        Sitten herää aamulla ja kahville ja aamupalalle ja ihan yhtä hyvin maistuu. Ei nämä yösyömiset tunnu muuten kuin kuin, että lähtee paino nousuun.
        Eikähän tällaisista yöpaloista edes laske kaloreita. Ja päivällä väsyttää niin, että ei jaksa välittää, mitä syö.

        Tämä unirytmin sekoilu on mulle vaikeaa. Kun tuntuu, että nämä pilaa koko elämän. Ja päivisin kaikki voimat menee siihen, että saa jotenkin kahlattua päivän läpi.

        Ei paljon lenkkeilyt innosta, kun iltapäivällä alkaa vaan odottaa, että joko kehtaisi mennä nukkumaan. Ja kuitenkaan uni ei vaan tule.

        Toivottavasti muut nukutte hyvin ja virkistäviä unia!


      • Pyrähdys kirjoitti:

        Cherry,
        Aivan varmasti sullekin ois hyvä paino jopa vaikka tuo 70 kiloakin, mutta kun vaan haluaa jotain muuta!
        Ja itsehän saisin olla tosi tyytyväinen, että oon tässä ihan kohtuullisessa painossa. Mutta on vaan tullut joku ajatus, että haluaisi sen "ihannepainon".
        Tai edes vaikka tästä se viisi kiloakin pois.

        Mulla on alkanut taas nämä uniongelmat. Saattaa näiden kanssa alkaa mieli muuttua ja alkaakin toivoa, että pysyisi nyt edes tässä.
        Todella helposti lähtee näiden valvomisten kanssa nousuun. Vaikuttaa varmaan aineenvaihduntaan. Mutta onhan tämäkin ihan selvä, että tavallisesti oisin jo nukkunut pari tuntia, mutta nyt on, että pitäisiköhän vielä syödä jotain. Ja usein tulee sitten syötyäkin.
        Välillä herään aamuyöstä niin joku syöminen auttaa nukahtamaan vielä pari tuntia.
        Sitten herää aamulla ja kahville ja aamupalalle ja ihan yhtä hyvin maistuu. Ei nämä yösyömiset tunnu muuten kuin kuin, että lähtee paino nousuun.
        Eikähän tällaisista yöpaloista edes laske kaloreita. Ja päivällä väsyttää niin, että ei jaksa välittää, mitä syö.

        Tämä unirytmin sekoilu on mulle vaikeaa. Kun tuntuu, että nämä pilaa koko elämän. Ja päivisin kaikki voimat menee siihen, että saa jotenkin kahlattua päivän läpi.

        Ei paljon lenkkeilyt innosta, kun iltapäivällä alkaa vaan odottaa, että joko kehtaisi mennä nukkumaan. Ja kuitenkaan uni ei vaan tule.

        Toivottavasti muut nukutte hyvin ja virkistäviä unia!

        Mua kanssa vaivaa paha unettomuus. En kylläkään syö yöllä sen takia mutta kyllä se vaikuttaa silti painonhallintaan.


      • Anonyymi

        Hpv27,
        Onko sulla unettomuutta koko ajan vai onko ajoittaista? Onko selvitetty, ettei mitään fyysistä ole taustalla?

        Mulla on ajoittaista, mutta jotenkin tuntuu, että ollut ihan teini-iästä asti. Välillä iskee aina joku kausi, että ei vaan uni tuu.
        Viime yönä oon nukkunut kuutisen tuntia yhteen menoon. Lääkkeellä. Ja lääke tekee sitten tätä, että ei herää kunnolla koko päivänä.
        En jaksa enää edes lukea näitten sivuvaikutuksia. Tai siis nämä on nyt jotain mielialalääkkeitä, mutta eri annoksella.
        Edellinen, mitä kokeilin teki rytmihäiriöitä. Lääkäri väitti, että ei voi olla siitä. Otin toisenakin iltana ja sama homma. Verenpainemittarikin näytti sitä rytmihäiriö-merkkiä ja yllätti sekin, että verenpaine oli tosi korkealla. Sitä ei ollut mainittu edes harvinaisemmissa sivuvaikutuksista. Teki myös kinttuihin ihme kolotusta. Ihan kuin sääriluita särkisi. Piti helteellä laittaa lämpötyyny jalkoihin, että vähän helpotti. Isäntä muka vitsaili, että enkö tarkene. Olipa aika rohkeata, kun toisella hermot kireällä.

        Mulla on vaikuttanut tosi paljon koko elämään tämä. Yläasteen pystyin vielä käymään, että ilmeisesti silloin ei vielä ollut niin häiritsevää. Lukion kävin vasta aikuisena iltakoulussa. Yliopisto-opinnoissa pystyi itse suunnittelemaan paremmin aikatauluja, mutta silloin oli pieniä lapsia. En välttämättä olisi edes just tälle alalle edes lähtenyt, että on vaikuttanut ammatinvalintaankin.

        Tämä on kyllä sellainen asia, että ei tätä oikein oo kukaan läheinen ikinä ymmärtänyt. Koko ikäni tuntunut siltäkin, että elän jotenkin väärässä vuorokausirytmissä.
        Olen välillä tehnyt jatkuvasti ilta- tai yövuoroa, mutta nyt ei ole voinut itse päättää. Heti, kun vaan mahdollista, yritän siirtyä tekemään yövuoroa. Toivottavasti onnistuu syksyllä. Jos ei onnistu ja tulee näitä valvomisia niin on pakko jäädä sairaslomalle.
        Vaikka yövuorojen aikana en aina saisi nukuttua päivällä, olen silti virkeämpi kuin näiden yövalvomisten takia, joiden jälkeen on pakko lähteä aamulla töihin.
        Jotenkin kai sitten vedän hirveät stressit siitä, kun ei saa yöllä nukuttua ihmisten lailla.

        Tuntuu, että olen kaikenmaailman kikkakutoset ja vanhan kansan poppakonstit kokeillut, mutta ei vaan mikään auta.

        Miten sinä, hpv27, oot selvinnyt elämässä, töissä ja arjessa unettomuuden kanssa? Onko vaikuttanut ihmissuhteisiin?

        Jossain vaiheessa oloa on helpottanut, kun on melkein voinut hyväksyä, että olen tällainen. Mitään sairautta ei ole löytynyt, mikä selittäisi. Niin kai tämä sitten on vain ominaisuus, jonka kanssa on vaan elettävä.
        Varmasti on karsinut ihmisiä ympäriltä. Ja jotkut miehen kaverit, ja omatkin, pitää vähän outona, mutta kaipa nekin on jo tottuneet.
        Eikä enää jaksa välittää, mitä muut on mieltä.
        Nytkin vaan toivon, että tämä vaihe menisi taas vaan ohi. Valitettavasti näitä kausia on nyt tavallista tiheämpään tahtiin. Luulisin, että ikäkin tekee sen, että nämä tuntuvat niin raskailta.

        Tulipa pitkään ja asian vierestä! En kyllä yleensä käy yöllä syömässä, mutta siten vaikuttaa painoon, että jos olen puhkiväsynyt, en jaksa välittää, mitä syön.
        -Pyrähdys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hpv27,
        Onko sulla unettomuutta koko ajan vai onko ajoittaista? Onko selvitetty, ettei mitään fyysistä ole taustalla?

        Mulla on ajoittaista, mutta jotenkin tuntuu, että ollut ihan teini-iästä asti. Välillä iskee aina joku kausi, että ei vaan uni tuu.
        Viime yönä oon nukkunut kuutisen tuntia yhteen menoon. Lääkkeellä. Ja lääke tekee sitten tätä, että ei herää kunnolla koko päivänä.
        En jaksa enää edes lukea näitten sivuvaikutuksia. Tai siis nämä on nyt jotain mielialalääkkeitä, mutta eri annoksella.
        Edellinen, mitä kokeilin teki rytmihäiriöitä. Lääkäri väitti, että ei voi olla siitä. Otin toisenakin iltana ja sama homma. Verenpainemittarikin näytti sitä rytmihäiriö-merkkiä ja yllätti sekin, että verenpaine oli tosi korkealla. Sitä ei ollut mainittu edes harvinaisemmissa sivuvaikutuksista. Teki myös kinttuihin ihme kolotusta. Ihan kuin sääriluita särkisi. Piti helteellä laittaa lämpötyyny jalkoihin, että vähän helpotti. Isäntä muka vitsaili, että enkö tarkene. Olipa aika rohkeata, kun toisella hermot kireällä.

        Mulla on vaikuttanut tosi paljon koko elämään tämä. Yläasteen pystyin vielä käymään, että ilmeisesti silloin ei vielä ollut niin häiritsevää. Lukion kävin vasta aikuisena iltakoulussa. Yliopisto-opinnoissa pystyi itse suunnittelemaan paremmin aikatauluja, mutta silloin oli pieniä lapsia. En välttämättä olisi edes just tälle alalle edes lähtenyt, että on vaikuttanut ammatinvalintaankin.

        Tämä on kyllä sellainen asia, että ei tätä oikein oo kukaan läheinen ikinä ymmärtänyt. Koko ikäni tuntunut siltäkin, että elän jotenkin väärässä vuorokausirytmissä.
        Olen välillä tehnyt jatkuvasti ilta- tai yövuoroa, mutta nyt ei ole voinut itse päättää. Heti, kun vaan mahdollista, yritän siirtyä tekemään yövuoroa. Toivottavasti onnistuu syksyllä. Jos ei onnistu ja tulee näitä valvomisia niin on pakko jäädä sairaslomalle.
        Vaikka yövuorojen aikana en aina saisi nukuttua päivällä, olen silti virkeämpi kuin näiden yövalvomisten takia, joiden jälkeen on pakko lähteä aamulla töihin.
        Jotenkin kai sitten vedän hirveät stressit siitä, kun ei saa yöllä nukuttua ihmisten lailla.

        Tuntuu, että olen kaikenmaailman kikkakutoset ja vanhan kansan poppakonstit kokeillut, mutta ei vaan mikään auta.

        Miten sinä, hpv27, oot selvinnyt elämässä, töissä ja arjessa unettomuuden kanssa? Onko vaikuttanut ihmissuhteisiin?

        Jossain vaiheessa oloa on helpottanut, kun on melkein voinut hyväksyä, että olen tällainen. Mitään sairautta ei ole löytynyt, mikä selittäisi. Niin kai tämä sitten on vain ominaisuus, jonka kanssa on vaan elettävä.
        Varmasti on karsinut ihmisiä ympäriltä. Ja jotkut miehen kaverit, ja omatkin, pitää vähän outona, mutta kaipa nekin on jo tottuneet.
        Eikä enää jaksa välittää, mitä muut on mieltä.
        Nytkin vaan toivon, että tämä vaihe menisi taas vaan ohi. Valitettavasti näitä kausia on nyt tavallista tiheämpään tahtiin. Luulisin, että ikäkin tekee sen, että nämä tuntuvat niin raskailta.

        Tulipa pitkään ja asian vierestä! En kyllä yleensä käy yöllä syömässä, mutta siten vaikuttaa painoon, että jos olen puhkiväsynyt, en jaksa välittää, mitä syön.
        -Pyrähdys

        Viesti ei ollut tarkoiettu mulle,mutta mulla on 19 vuoden kokemus unettomuudesta ja ollut yhtä kauan lääkitys.Viimeisen 11 vuoden aikana ollut saman lääkitys. Tosin ovat psyykelääkkeitä,mutta itse olen tyytyväine kun niillä pystyy nukkumaan heräilemättä öisin. Jos vessassa käyntiä ei lasketa.

        cherry


      • Hei!

        On se sullekin. En vaan tiennyt.
        Onko sulla ollut ajoittain vain koko ajan?
        Miten sulla vaikuttaa / vaikuttanut elämään?

        Aikaisempi oli psykoosilääke, mitä käytetään pienemmillä annoksilla unilääkkeenä. Ja niin on varmaan tämäkin, mikä mulla nyt on testissä. En muista oliko psyykosi- vai ehkä kaksisuuntaiseen tarkoitettu lääke.

        Jännä kyllä, että mitään mitä ennen oli nukahtamiseen lääkkeitä niin sellaisia ei mulle ole edes ehdotettu.
        Nyt vasta huomasin, että kaikkihan nuo on jotain mielialalääkkeitä!
        Ja mulla on olo kuin olisin joku koe-eläin!


      • Anonyymi
        Pyrähdys kirjoitti:

        Hei!

        On se sullekin. En vaan tiennyt.
        Onko sulla ollut ajoittain vain koko ajan?
        Miten sulla vaikuttaa / vaikuttanut elämään?

        Aikaisempi oli psykoosilääke, mitä käytetään pienemmillä annoksilla unilääkkeenä. Ja niin on varmaan tämäkin, mikä mulla nyt on testissä. En muista oliko psyykosi- vai ehkä kaksisuuntaiseen tarkoitettu lääke.

        Jännä kyllä, että mitään mitä ennen oli nukahtamiseen lääkkeitä niin sellaisia ei mulle ole edes ehdotettu.
        Nyt vasta huomasin, että kaikkihan nuo on jotain mielialalääkkeitä!
        Ja mulla on olo kuin olisin joku koe-eläin!

        Koko ajan. Mä en saa unta iltasin.Mulla on ollut muutama kerta kun oon ollut ottamatta. silloin saatan nukkua 15 minuuttia ja herään ja valvon sitten useita tunteja. Tämä on ollut joskus vuosia sitten kun olen juonut alkoholia. Lääkkeiden takia en juo alkoholia. Tai emmä siitä muutenkaa pidä. Mutta ilman lääkkeitä mulle ei tuu uni. 19 vuotta sitten opiskelin ja se aiheutti stressiä ja mulla oli silloin jo todettu masennus ja paniikkihäiriö,joten ne aiheutti sen etten pystynyt rentoutuu iltasin vaan valvoin aamuyöhön ja pakotin itteni nukkuu. Ja aamulla sit ylös.Eli mä lepäsin muutaman tunnin yössä.Olen yrittänyt päästä unitutkimuksiin,mutta katsottu tarpeettomana.

        Mulla on käytössä ketipinor ja peratsin. Vaikka eivät ole ns. unilääkkeitä niin ovat ainoita jotka tehoaa.Varsinaiset unettomuuslääkkeet eivät tehonneet. Mitään sivuoireita noi ei oo aiheuttaneet.Kunhan ei lähde illalla lääkkeiden oton jälkeen mihinkään,niin hyvin pärjää. Mulla on aika iso annostus. Kyllä mä käyn säännöllisesti maksa-ja munuaiskokeissa just ton pitkään jartkuneen lääkityksen takia.Ja toistaseksi aina labra-arvot olleet normaalit.

        cherry


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko ajan. Mä en saa unta iltasin.Mulla on ollut muutama kerta kun oon ollut ottamatta. silloin saatan nukkua 15 minuuttia ja herään ja valvon sitten useita tunteja. Tämä on ollut joskus vuosia sitten kun olen juonut alkoholia. Lääkkeiden takia en juo alkoholia. Tai emmä siitä muutenkaa pidä. Mutta ilman lääkkeitä mulle ei tuu uni. 19 vuotta sitten opiskelin ja se aiheutti stressiä ja mulla oli silloin jo todettu masennus ja paniikkihäiriö,joten ne aiheutti sen etten pystynyt rentoutuu iltasin vaan valvoin aamuyöhön ja pakotin itteni nukkuu. Ja aamulla sit ylös.Eli mä lepäsin muutaman tunnin yössä.Olen yrittänyt päästä unitutkimuksiin,mutta katsottu tarpeettomana.

        Mulla on käytössä ketipinor ja peratsin. Vaikka eivät ole ns. unilääkkeitä niin ovat ainoita jotka tehoaa.Varsinaiset unettomuuslääkkeet eivät tehonneet. Mitään sivuoireita noi ei oo aiheuttaneet.Kunhan ei lähde illalla lääkkeiden oton jälkeen mihinkään,niin hyvin pärjää. Mulla on aika iso annostus. Kyllä mä käyn säännöllisesti maksa-ja munuaiskokeissa just ton pitkään jartkuneen lääkityksen takia.Ja toistaseksi aina labra-arvot olleet normaalit.

        cherry

        On sulla pitkä historia tämän asian kanssa ja on varmasti vaikuttanut moniinkin asioihin elämässä.

        Alkoholia en minäkään nykyään käytä oikeastaan ollenkaan. Olen kokeillut sitäkin, jos sillä saisin unen, mutta ei ole auttanut.
        Nykyään tuntuu, että tulee monen päivän krapulamainen olo, vaikka kuinka vähän ottaisi.

        Pyrähdys


    • Anonyymi

      Mulla nyt ei taaskaan onnistunut toi aloitus vaan retkahdin parin päivän jälkeen.. Huomenna taas uutta yritystä, jotenkin toi aloitus nyt takkuaa mutta tiedän että kolmantena tai neljäntenä päivänä helpottaa jo huomattavasti eli täytyy nyt vaan sinnitellä ne ekat pari päivää kun maha huutaa ruokaa ja mieli huutaa ettei tässä oo mitään järkee.

      Mä siis suunnittelen sitä pitkää nutrausta (kunhan nyt pääsen tässä ensin edes alkuun) ja jotenkin kaipaan irtiottoa ruuasta kun se on hallinnut ihan liikaa mun joka päivästä elämää, koko ajan tulee mietittyä mitä voi syödä ja koska voi syödä ja millanen ruokavalio ois "paras". Ei siis ihan terve suhde ruokaan mulla mut nutrauksella toivon että saisin siihenkin muutosta parempaan suuntaan.

      Huomenna siis uusi aloitus ja paino suunnilleen samoissa kun juhannuksenakin (ei pitäis ainakaan olla noussut).

      - Sini

    • Anonyymi

      Larimale: Joo aika samoissa lukemissa mennään :) Mä koitin kans tota 5:2 menetelmää aikasemmin ja kyllä siinä paino tippu.

      - Sini

    • Anonyymi

      Noniin eli uutta yritystä nyt! :)

      Aloituspaino: 94,3kg

      Lomakilot oon nyt saanut alta pois ja tästä on hyvä jatkaa nutraamalla. Saa nähdä onko tää alotus nyt yhtään helpompi kun oon ollut tässä jo aiemmin suht kevyellä ruokavaliolla, jää nähtäväks.. Nesteitä ei varmaankaan poistu tällä kertaa aluks niin paljon kun aiemmilla kerroilla kun oon tosiaan noi lomaturvotukset just saanu karistettuu, mutta eipä se haittaa kunhan vaan tippuu. :)

    • Anonyymi

      Aina meinaa unohtua toi nimi tuolta lopusta :D Eli edellinen viesti oli mun kirjottama.

      - Sini

    • Tasan kuukausi nyt osanutrausta takana ja paino 98,5 -> 92,4. Jee! Sen kunniaksi kokeilin töissä kokoa pienempiä työvaatteita :D Paita sopii hyvin eikä edes tiukkaa tee. Mutta kokoa pienemmät housut olivat vielä vähän liian kireät. Entisen kokoiset housut taas ovat aikasta löysät. Pitää kokeilla uudelleen kun paino on alle 90 kg.

      • Tai siis tuo aika on 27.5.-27.6. Eli neljä ja puoli viikkoa.


    • Sini: mulla on auttanut (ainakin tämä lyhyen osanutrausajan aikana) se ajatus, että kun aina kestän arkipäivät, niin viikonloppuna voi syödä normaalimmin. Eniten mietityttää se miten ruokailut opettelen painonpudotuksen jälkeen, ettei paino lähde taas nousemaan.

      Tsemppiä kaikille!

    • Anonyymi

      Eilisestä - 0,5 kg. Paino nyt 70 kg. Tsemppiä kaikille.

      cherry

    • Anonyymi

      Eilisestä - 1 kg. Paino nyt 69 kg.

      cherry

    • Anonyymi

      Eilisestä - 0,5 kg. Paino 68,5 kg.

      cherry

      • Anteeksi, Cherry!
        Se olin minä, joka tökkäsin keskarilla ton alapeukun.
        Olen rähmäkäpälä.
        Yritän ottaa sitä pois, mutta en osaa!


      • Anonyymi
        Pyrähdys kirjoitti:

        Anteeksi, Cherry!
        Se olin minä, joka tökkäsin keskarilla ton alapeukun.
        Olen rähmäkäpälä.
        Yritän ottaa sitä pois, mutta en osaa!

        Ei mitään. Emmä edes huomannut.

        cherry


    • Hei!

      Tässä luin, miten muilla menee.

      Lacrimale, pudotus etenee. Ja vaateet menee vaihtoon. Terveellinen tuo tahtikin, mikäli oikein katsoin niin kuutisen kiloa per kk! Ja saanut myös syödä!

      Sinillä uusi yritys. Miten on lähtenyt? Toivotaan, että hyvin.

      Cherryllä lähtee nutraus hyvin ja painokin sitten putoaa vauhdikkaasti. Pidetään peukkuja, ettei tule turhia retkahduksia ja jos tuleekin niin nopeaa paluuta takaisin dieetille.

      hpv27 lla ilmeisesti loma alkamassa ja tiedossa mökkireissu ja nutrausta?

      Ja Pyrähdyksen pyrähdys on vähän venähtänyt. Aluksi lähti noin kuukaudessa se viisi-kuuso kiloa, sen jälkeen tasapainovaihetta ns omassa painossa. Notkuu täällä, koska haluaisi vielä kokeilla täysnutrausta, mutta ei onnistu edes yrittämään aloitusta.
      Taisin jo alussa laittaa, että ei voi lopettaa, koska niin vaikea aloittaa. Saattoi olla minun ainoa nutrausdieetti.

      Pitäisikö aloittaa uusi ketju? Käyttääkö muut puhelimella?
      Mikä olisi tylsä ja neutraali nimi ketjulle? En tiedä auttaako siihen, että suunsoittajat pysyisi poissa? Itse en usko.
      Jokaiseen nutrausketjuun on tullut aluksi ilkeilyä. Ylläpito on poistanut nopeasti asiaankuulumattomat, että kannattaisi vain olla reagoimatta, vaikka kuinka ärsyttäisi.

      Tsemppiä kaikille!

      • Anonyymi

        Oon päättänyt pysyä pelkissä pirtelöissä, koska tiedän ettei se syöminen pysy hallinnassa. Kuitenkin mulla on hyvät mahdollisuudet pitää ns. ruokailuajoista kiinni. Ja kun yksin asuu niin ei tartte valmistaa sitä ruokaa kellekkään.

        Mä käytän tietokonetta,kun en omista älypuhelinta. Mulle käy miten vaan.

        cherry


      • Joo, loma alkoi ja maanantaina mökille. Siellä vierähtääkin sitten todennäköisesti useampi kuukausi kun yritän vetäytyä työkyvyttömyyseläkkeelle.


      • hvp27 kirjoitti:

        Joo, loma alkoi ja maanantaina mökille. Siellä vierähtääkin sitten todennäköisesti useampi kuukausi kun yritän vetäytyä työkyvyttömyyseläkkeelle.

        Hyvää lomaa!

        Tuo työkyvyttömyyseläke onkin vähän ongelmallisempi, että mitä siihen toivottelisi.
        Jos sen tarvitsee ja sille joutuu niin niin minkäpä sille. Koeta jaksaa pitää huolta itsestäsi!


      • Pyrähdys kirjoitti:

        Hyvää lomaa!

        Tuo työkyvyttömyyseläke onkin vähän ongelmallisempi, että mitä siihen toivottelisi.
        Jos sen tarvitsee ja sille joutuu niin niin minkäpä sille. Koeta jaksaa pitää huolta itsestäsi!

        Mulla on haittapisteitä jotain 16/20 eli pitäisi kyllå päästä eläkkeelle.


    • Laitoin tuonne uuden ketjun aloituksen.

      En tänään taas keskity mihinkään oikeasti, vaikka viime yönä sentään muutaman tunnin nukuinkin. Aloitan useampia asioita, mutta kesken kaiken pitääkin vaan istahtaa hypistelemään kännykkää.

    Ketjusta on poistettu 42 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      76
      2894
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      2025
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1628
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      152
      1471
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      313
      1436
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      121
      1222
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1219
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1139
    9. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      20
      1123
    10. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      45
      1067
    Aihe