Fiksut ihmiset rehvastelevat työn välttelyllä

Anonyymi

Kansantaloudellisesti, antaa mennä vaan pojat ja tytöt! Ihan kannustan teitä.

Mitä enemmän jaatte sitä ilosanomaa, että vapaamatkustaminen on suurta viisautta ja palkkatyön tekeminen järjetöntä typeryyttä, sitä useampi hyppää pois oravanpyörästä yhteiskunnan elätiksi.

Ja siitähän ei voi seurata kuin kaikkea hyvää ja kivaa kaikille, right? Viimeisetkin naurunalaiset nettoveronmaksat muuttavat pois maasta tai menehtyvät raatamisensa seurauksena. Mutta mitäs läksivät lammaslaumana mukaan sellaiseen vapaan ihmisen arvoa kuluttavaan peliin, mikään pakko ei ollut, sillä kyllähän sivistyneen yhteiskunnan velvollisuus on pitää tasa-arvoisesti huolta kaikista.

Työssään raatava muurahainen on osansa vapaaehtoisesti valinnut, heinäsirkka tietää että lounaan saa ilmaiseksikin. Ja asunnon, telkkarin, läppärin, älypuhelimen, vaatteet, harrastukset ja virkistyksen. Ainoastaan hullu niitten eteen työtä tekee, sen ymmärtää jokainen omilla aivoillaan ajatteleva ihminen.

Vai ymmärtääkö?

33

95

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pienenä vinkkinä vielä: on sanomattakin selvä että ilmaisen asunnon täytyy sijaita pääkaupunkiseudulla hyvien kulkuyhteyksien päässä, ja älypuhelinkin tarvitaan että voisi paremmin tarvittaessa teeskennellä olevansa "työmarkkinoiden tavoitettavissa".

Se kun vielä on viimeinen, naurettava ja typerä tapa kyykyttää ihmisarvoista elämää elävää, vapaata ihmistä.

• Anonyymi

Ei nykyinen työ ole enää työtä mitä mitä se oli ennen. Työstä sait palkan jolla elätät perheesi ja maksat laskusi. Sait loma rahat, paluurahat, tuli jouluna jooulukinkku tai muu joulu pssukka missä oli hedelmiä ja karkkia ym, oli kunnon lomat, oli vkl vapaat joissa oli mahdollisuus, oli työajat ja muutenkin säädelty juttu.

Nykysin et saa edes palkkaa kaikista töistä, raadat ympärivuorokauden näännyksiin itsesi, monen ihmisen edestä, ei ole vkl vapaita, ei kunnon työaikoja, jatkuvasti pyrörii firmat, lomarahoja leikattu paluurahoista tietoakaan, jatkuvaa puurtamista, kuka 9 e päivä kuka työharjoittelussa ja kokeilussa josta et saa palkkaa. MIETI SITÄ!!!

Ei ihminen ole kone. Jos työantaja ei sitä ymmärrä eikä lain laatijat, muuta mahdolisuutta ei ole puitää itsestään huolta ja itseään kunnossa on olla työtön, ja silti saat lähes saman rahan jopa enemmän.

Kyllä jokainen olisi valmis työhän, kunnon palkalla, kunnon lomilla, inhimillisillä työajoilla, kiireettömsti, ei siitä olisi epäilystä. Mutta itseään pitää kunnioittaa ja arvostaa, ei sitä muut tee.
      Ei ole reilua kuolla työns ääreen van pitää voida nauttia myös eläkepäivistä, itsehän ne on masanut.
      JOs eduskunta ei sitä ymmärrä laatiessaan orjalakeja, niin kansa äänestää jaloillaan oman etunsa takia.
      Minä olen onnellinen työtön enkä lähde orjaksi mihinkikään. JOs näin on parempi elämä ja rahaa tulee niin näin jatkan. Palkkatyö ei ole pois suljettu, mutta sillä pitää voida elää ja ja nauttia elämästä. Orjatöihin en lähde.
      Olen vaan upea ihminen enkä pilaa itseäni raatamisella ilmaseksi. En kenenkään takia.

• Anonyymi

Kyllä minä ainakin olen saannut ansiotuloa tekemästäni työstä. Tosin tuollaisten yhteiskunnan loisien vuoksi olen minimoinnut verojen maksamisen verosuunnittelulla. Hankin ansiotuloja vain tarvittavan määrän. Miksi hankkisin enempi mitä tarvitsen ja maksaisin siitä veroja loisijoiden ja vapaamatkustajien elättämiseen?
        Töitä on minulle aina riittänyt ja tulee riittämään!

• Anonyymi

Minulla asuu naapurissa työtön urvelo, jolla ei ole juuri mitään työhistoriaa ja mitkään tarjotut työt ei kelpaa, eikä voi lähteä aktivoitumaan millekään kurssille. Nyt valitti karenssista, tosi olisi tarjolla 9€ päivä hommia, että saisi katkaistua työttömyyden. Ei sekään tunnu kelpaavan!
        Olen koettanut auttaa ja neuvoa, mutta täysin toivotonta, useamman työpaikankin olen hänelle enuvonut. Takaajaksi en sentään suostunut pankkilainalle, kun raha ei pysy lainkaan hänen käsissään. Vanhempien perinnön hän on tuhlannut viimeistä senttiä myöten vuodessa ja nyt täysin pulassa . Odottaa vaan lottovoittoa pelastamaan tilanteen.

• Anonyymi

" Nyt valitti karenssista, tosi olisi tarjolla 9€ päivä hommia, että saisi katkaistua työttömyyden."

Ei työtä tehdä työn takia.

• Anonyymi

Minustsa on menty paljon eteenpäin työntekijöiden asioissa ja työolosuhteissa. Nykyään voi jopa pitää puolensa työnatajaa vastaan, eikä siitä automaattisesti saa potkuja.
      Palkka ei ole sen juuri kummempi kuin ennenkään, mutta hyvionvointiyhteiskunnasta on tehty hirvittävän kallis ja se vaatii valtavat verot pysyäkseen kasassa. Elätettäviä on yksinkertaisesti liikaa työntätekeviä nähden ja vääristynyt ikärakenne plus nopeasti laskeva syntyvyys.
      Kyllä minä tekisin töitä pienelläkin palkalla, kun on se kuitenkin valitettavasti viimekädessä ihmisarvon määrittävä tekiä, että oletko töissä vai et.

• Anonyymi

Lähipiirissä henkilöitä jotka töissä niin kyllä ne palkkaa saavat eikä yksikään mangu mistään 9 eur päiväpalkasta. Ainiin yks tuttu ollut varmaan 15 ajan pajatyöskentelyissä ja peruste oli se ettei jää kotio miettiin äitinsä kuolemaa.

• Anonyymi

Ne se on hyvä että jotkut tee ilmaiseksi töitä, Saavat juosta kelassa ja hakea tt tukea ja leipäjonossa. On hyvä aia että on ihimsiä jotka edesauttavat työnantajia rikastumaan ja elämään hyvin. Se on hvyäntekeväisyyttä, itse olla pulassa ja auttaa toisia hyvään elämään.

Minusta ei olisi siihen. Jos minä teen töitä haluan siitä palkkaa jolla voin maksaa asumisen ja elämisen. Minulle tärkeää on raha ja toimeen tulo, ei se että joku firma pärjää minun kustannuksellani. Ei ikinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne se on hyvä että jotkut tee ilmaiseksi töitä, Saavat juosta kelassa ja hakea tt tukea ja leipäjonossa. On hyvä aia että on ihimsiä jotka edesauttavat työnantajia rikastumaan ja elämään hyvin. Se on hvyäntekeväisyyttä, itse olla pulassa ja auttaa toisia hyvään elämään.

Minusta ei olisi siihen. Jos minä teen töitä haluan siitä palkkaa jolla voin maksaa asumisen ja elämisen. Minulle tärkeää on raha ja toimeen tulo, ei se että joku firma pärjää minun kustannuksellani. Ei ikinä.

Tuhlaa sitten elämäsi työttömänä, omapa on elämäsi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuhlaa sitten elämäsi työttömänä, omapa on elämäsi!

Väärin, tuhlausta on olla palkattomassa työssä.
        Työtön saa paljon aikaan. Hoitaa lapset kotona, koti on aina siisti, ruokaa kaapissa, ruoka valmiina, pyykit pesty, lapset kasvattettu aikuisiksi, nyt lasten lapsilla hyvä hoitopaikka mummilassa, ja terve mieli joka ei rasitu eikä stressaa. Jaksaa kaikkea ja vähän enemmänkin.
        Et muista tai tahdo muistaa sitä että kotonakin on töitä???? Eihän niitä muista eikä jaksa tehdä jos on palkattomassa työssä. Sterssi ja väsy on läsnä-
        Meillä minun kotona olo on rikkaus sitä ei korvaa mikään, että äiti ja nyt mummi hoitaa lapset ja koti on siisti ja kaikki hyvin.
        Parempaa elmää en ole voinut toivoa kuin kotiäidin työ!!!

Niin katkera olet!!!!

• Anonyymi

Höpö höpö naiset ovat työelämässä nykyään eikä niinkuin -50 luvulla kotona. Lapsille hyvä olla tarhassa että oppivat sosiaalisuutta järjestystä ettei koulun ensimmäisellä luokalla sitten vielä tarvi pyyhkiä persettä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö naiset ovat työelämässä nykyään eikä niinkuin -50 luvulla kotona. Lapsille hyvä olla tarhassa että oppivat sosiaalisuutta järjestystä ettei koulun ensimmäisellä luokalla sitten vielä tarvi pyyhkiä persettä.

Jahas sulla on kokemusta moisesta????? Hih... vieläkö joku muu pyyhkii perseesi niinkuin ekalla luokalla? Voi itku... opettele edes se!

Olen ollut kotona laseni kanssa vuosikaudet ja nyt kun ovat aikuisia niin ovat todella menestyviä ja hyvissä ammateissa ja perheellisiä. Ei varmasti olisi jos olisin ollut työssä heidän ollesa pieniä!!!

En tahtonut kenenkään vieraan ihmisen hoitavan omia lapsiani vaan tein sen itse. Miksi tehdä lapsia jos ei itse niistä huolehdi??? Sitä en voi käsittää?????

Kantsis olla tekemättä niitä lapsia jos ei pysty eikä osaa itse heitä kasvattaa ja hoitaa vaan sysää ne muille! Se on säälittävää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väärin, tuhlausta on olla palkattomassa työssä.
        Työtön saa paljon aikaan. Hoitaa lapset kotona, koti on aina siisti, ruokaa kaapissa, ruoka valmiina, pyykit pesty, lapset kasvattettu aikuisiksi, nyt lasten lapsilla hyvä hoitopaikka mummilassa, ja terve mieli joka ei rasitu eikä stressaa. Jaksaa kaikkea ja vähän enemmänkin.
        Et muista tai tahdo muistaa sitä että kotonakin on töitä???? Eihän niitä muista eikä jaksa tehdä jos on palkattomassa työssä. Sterssi ja väsy on läsnä-
        Meillä minun kotona olo on rikkaus sitä ei korvaa mikään, että äiti ja nyt mummi hoitaa lapset ja koti on siisti ja kaikki hyvin.
        Parempaa elmää en ole voinut toivoa kuin kotiäidin työ!!!

Niin katkera olet!!!!

Pikälle samaa mieltä.
        Vaimoni jäi kotiin odottessaan ensimmäistä lastamme. Ilman mitään hoitotukia.
        Kun toinen tenavamme meni ala-asteelle niin vaimoni meni iltatöihin klo17 > 20.
        Minä tulin kotiin hieman klo16 jälkeen.
        Meistä se oli paras ja toimivin ratkaisu. Lapsia ei tarvinnut koskaan viedä hoitopaikkaan.
        Nyt yli 40v lapsemme sanoivat jo aikaisemmin pitäneensä tuota ratkaisua parhaana mahdollisena.
        Heidän perheidensä kohdalla tilanteet ovat toiset. Nykyaikaiset?

• Anonyymi

Missä vitussa se työ on ja kuka nuo työhön menemiset maksaa. Näoilä palstoilla huutelevat on vain jotain papa betalas tyyppejä.

• Anonyymi

Onko se aina mukamas papa betalas, jos on töissä ja elättää sillä perheensä! Minulla ei ole edes isä enään hengissä ja huolehdin vielä vanhasta äidistänikin oman perheen lisäksi.
        Jos käy koulua ja opiskelee, niin kyllä töitä löytyy. Ja niistä töistä maksetaan ihan kunnolla palkkaakin.
        On tietty niitä, jotka ei viitsi käydä koulujaan ja opiskella, niin mitä töitä sellaisille sitten löytyy, jos on pohjattomat vaatimukset palkan suhteen olemattomilla työhaluilla.
        Itse kouluttauduin aikoinaan oman alani teknikoksi ja olen kouluttautunut vielä ammatin ohessa lisää erilaisilla kursseilla, joten kyllä töitä riittää niin pitkään, kun viitsin vain tehdä.

Ei ne työt tule sinne kotisohvalle, kyllä ne pitää etsiä ja olla aktiivinen. Meilläkin perheessä on nyt useampi työikäinen ja kaikille on löytynyt töitä, lisäksi nuoremmille lapsistani löytyi kesätyöt, niitä kesätöitä jopa tarjottiin heille. Lapsemme ovat itse hankkineet työpaikkansa, niihin minä en ole papa betalas ollut lainkaan mukana.

Olen neuvonut naapurin urvelolle työttömälle useamman työpaikan, niin voi v#ttu, ei ole edes hakenut niitä työpaikkoja, kun viimeksi kyselin. Niin tälläisiä saamattomia ovat monet työttömät, kuten täälläkin moni ulvoo kurjuuttaan.

• Anonyymi

Joo ei kannata välittää niistä huutelijoista. Ovat vaan kateellisia kun joutuvat ratamaan palkattomissa töissä, maksaa työmatkat, eväät ja vaatteet eikä koskaan saa laskujana ja taloutta kuntoon. leipäjonossa sitten vietetäänilta, kelasta haetaan tt tukea ym tukia. Samalla lailla kun työtönhakee tukia, mutta jäävätpä ne siten omaan käyttöön toisin kuin palkattomissa töissä oelvat. Rahat uppoo työmatkoihin ja eväisiin se vähä mistä niistä tulee.

Palkkana pelkkä väsymys ja vitutus, kun mitään et saa. Eikä se raha edes riitä.
        Usein jää vähemmän käteenkin kuin jos olisit työtön.

Työttömänä saat laskusi maksettua ja ruokaa kaappiin eikä tarvi raataa. Palkanmaksu kun suomessa ei ole pakollista ja kukapa sitä haluaa maksaa.... ja kysympä vaan että kuka haluaa tuommoseen työhön????

Todellakin, fiksut ihmiset ei käy töissä.

Hyvänen aika sentään, Jos menette töihin, vaatikaa sitä palkkaa!!! Ei pidä olla nössö ja mennä ilmatteeks!!!! Palkan ne ottaa työnantajatkin, mutta työt teettää ilmasilla ihmisillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko se aina mukamas papa betalas, jos on töissä ja elättää sillä perheensä! Minulla ei ole edes isä enään hengissä ja huolehdin vielä vanhasta äidistänikin oman perheen lisäksi.
        Jos käy koulua ja opiskelee, niin kyllä töitä löytyy. Ja niistä töistä maksetaan ihan kunnolla palkkaakin.
        On tietty niitä, jotka ei viitsi käydä koulujaan ja opiskella, niin mitä töitä sellaisille sitten löytyy, jos on pohjattomat vaatimukset palkan suhteen olemattomilla työhaluilla.
        Itse kouluttauduin aikoinaan oman alani teknikoksi ja olen kouluttautunut vielä ammatin ohessa lisää erilaisilla kursseilla, joten kyllä töitä riittää niin pitkään, kun viitsin vain tehdä.

Ei ne työt tule sinne kotisohvalle, kyllä ne pitää etsiä ja olla aktiivinen. Meilläkin perheessä on nyt useampi työikäinen ja kaikille on löytynyt töitä, lisäksi nuoremmille lapsistani löytyi kesätyöt, niitä kesätöitä jopa tarjottiin heille. Lapsemme ovat itse hankkineet työpaikkansa, niihin minä en ole papa betalas ollut lainkaan mukana.

Olen neuvonut naapurin urvelolle työttömälle useamman työpaikan, niin voi v#ttu, ei ole edes hakenut niitä työpaikkoja, kun viimeksi kyselin. Niin tälläisiä saamattomia ovat monet työttömät, kuten täälläkin moni ulvoo kurjuuttaan.

"Jos käy koulua ja opiskelee, niin kyllä töitä löytyy. Ja niistä töistä maksetaan ihan kunnolla palkkaakin."

Usein on näin, mutta aina opiskeltavan alan valinta ei onnistu. Sitten voi käydä niinkin, että valmistuu keskelle suurtyöttömyyttä, kuten itselleni kävi vuonna 1993. Tällöin ansioluetteloon alkaa kertyä työttömyysaikoja, ja työnantajat alkavat katsoa nenänvartta pitkin, ettei tuollainen meille kelpaa, kun ei ole kelvannut muillekaan. Siinähän sitten mietit opintovelkaisena pätkä- & silpputyöläisenä, että missä meni pieleen.

Pitkäaikatyötön

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jos käy koulua ja opiskelee, niin kyllä töitä löytyy. Ja niistä töistä maksetaan ihan kunnolla palkkaakin."

Usein on näin, mutta aina opiskeltavan alan valinta ei onnistu. Sitten voi käydä niinkin, että valmistuu keskelle suurtyöttömyyttä, kuten itselleni kävi vuonna 1993. Tällöin ansioluetteloon alkaa kertyä työttömyysaikoja, ja työnantajat alkavat katsoa nenänvartta pitkin, ettei tuollainen meille kelpaa, kun ei ole kelvannut muillekaan. Siinähän sitten mietit opintovelkaisena pätkä- & silpputyöläisenä, että missä meni pieleen.

Pitkäaikatyötön

Siinä sen näet, että miten tärkeää on olla jossakin töissä. Kaveri oli kaksi vuotta pölkkärikauppiaana, aivan koiranvirka, mutta siitä työtodistus oli kovaa valuuttaa seuraavaan työpaikkaan. Siinä seuraavassa työpaikassa kaveri sitten tienasi rahat omakotitaloon, mersuun, moottoripyörään, veneeseen jne.

Joten huonotkin hommat tuottaa lopulta tulosta, mutta työttömyyyspätkät syö uskottavuutta työmarkkinoilla. Itsekin jäin työttömäksi, niin rakensin sillä aikaa omakotitalon, kun olin työttömänä. Siitä olikin sitten helppo lähteä taas työelämään, kun oli talo valmis. Työurakkaa alkoi jo pukkaamaan, vaikka taloni ei ollut ihan valmis. Minulla ei ollut aiempaa kokemusta tai koulutusta rakentamiseen, olin ensin ilmaiseksi talkooapuna parin tuttavan rakennuksilla, joten ilmaisesta työstä oli apua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä sen näet, että miten tärkeää on olla jossakin töissä. Kaveri oli kaksi vuotta pölkkärikauppiaana, aivan koiranvirka, mutta siitä työtodistus oli kovaa valuuttaa seuraavaan työpaikkaan. Siinä seuraavassa työpaikassa kaveri sitten tienasi rahat omakotitaloon, mersuun, moottoripyörään, veneeseen jne.

Joten huonotkin hommat tuottaa lopulta tulosta, mutta työttömyyyspätkät syö uskottavuutta työmarkkinoilla. Itsekin jäin työttömäksi, niin rakensin sillä aikaa omakotitalon, kun olin työttömänä. Siitä olikin sitten helppo lähteä taas työelämään, kun oli talo valmis. Työurakkaa alkoi jo pukkaamaan, vaikka taloni ei ollut ihan valmis. Minulla ei ollut aiempaa kokemusta tai koulutusta rakentamiseen, olin ensin ilmaiseksi talkooapuna parin tuttavan rakennuksilla, joten ilmaisesta työstä oli apua.

Kyllä tämä on ollut tiedossani. Kaikilta ei vain luonnistu tuollaiset myyntityöt, joissa tuputetaan toisille tavaroita, joita he eivät oikeasti tarvitse. Lisäksi vuonna 1993 maaseututaajamassa ei ollut kuin niitä pätkätöitä. Kun jossakin aukeni kokoaikainen työpaikka, työnantajalle tulvi tuhansia hakemuksia. Ennen lamaa tein kyllä parhaimmillaan 6 päivän työviikkoja puoli vuotta putkeen. Missään ei tarvinnut käydä, kun ainoa vapaapäivä meni levätessä. Säästyneillä rahoilla hankin huonekaluja myöhemmin, kun oli aikaa.

Laman aikaan sain kesällä lomasijaisuuksia, yhtenä syksynä liikenteenohjaajan homman asfalttiporukassa ja yhtenä keväänä pari viikkoa peltotöitä, mutta siinäpä se. Vuonna 1995 sain kuitenkin vakituisen työn, kun iäkkäämpiä työntekijöitä jäi eläkkeelle. Hommassa ei vain ollut pitkää tulevaisuutta, kun työt vähenivät, joten hain taas opiskelemaan.

Sijoitin säästöt ja perinnön asuntoon opiskelukaupungissa, ja lainasin loput. Opiskelun loppupuoliskolla tein opintoihin kuuluvaa työharjoittelua 5 kuukautta ilmaiseksi, koska työnantajan ei ole pakko maksaa harjoittelijalle mitään, mutta opiskelijan on suoritettava nekin "opintoviikot". Tein siis käytännössä työtä velaksi opintolainalla, ja firma tarjosi vastineeksi maksuttoman lounaan ruokalassaan.

Sairastuin lopulta masennukseen ja tutkinto jää saavuttamatta. Pahimpana vuotena olin yksin asuva masentunut työtön peruspäivärahalla ja asumistuella, maksettavana 2 opintolainaa, asuntolaina ja taloyhtiön putkiremonttilaina.

Sairaus tuli kyllä hoidettua. Mutta kun sitten tekee vielä 3 kuukautta harjoittelijan töitä työmarkkinatuella & 8,5 euron päiväkorvauksella saadakseen palkkatuella matalapalkkaisen työn, alkaa jo olla mitta täynnä ilmaistöitä. Amerikkalaishuijareiden aiheutettua finanssikriisin meni sekin palkkatyö, kun asiakkaat vähenivät.

Jaksoin hankkia vielä yhden ammattitutkinnon työmarkkinatuella. Fyysinen suorituskyky ei enää riitä peltotöihin ja vastaaviin, vaan kohta täytyy ostaa ikääntymisen vuoksi lukulasit.
        On vain niin, että työnantajia ei kiinnosta yli 50-vuotias pitkäaikaistyötön, oli tutkintoja tai ei. Yhteenkään työhaastatteluun en ole enää päässyt, kun minun aloillani ei ole sitä kuuluisaa työvoimapulaa. Eräällä läheisellä alalla oli kotikaupunkini tarjoama määräaikainen työ, johon täytin kelpoisuusehdon. Ei otettu haastatteluunkaan, vaikka minusta saisi palkkatukea, eikä tarvitsisi maksaa ns. pitkäaikaistyöttömän sakkomaksua valtiolle. Ei ole mitään väliä, että olen kohtelias, savuton, raitis ja kielitaitoinen; Nuori hakija menee edelle.

Opintotuki ei riitä elossa pysymiseen, koska opintolainaa en enää uskalla ottaa. Päätoimiseksi opiskelijaksi en siis ala. Eläkeikään olisi kai jotain 15 vuotta, en edes tiedä tarkkaan, mutta umpikujalta tämä näyttää.

Pitkäaikatyötön

• Anonyymi

Kyllä silloin pitää vältellä työn ottamista, jos siitä ei makseta palkkaa. Sellaista jolla tulee toimeen.

Jos korvauksilla ja etuuksilla saat toimeentulon, niin onhan se hullua tehdä töitä pienemmällä rahalla. Ihan käsittämätöntä. Ihan käsittämätöntä myös se, ettei jotkut näytä sitä ymmärtävän ei sitten millään!!!!

Tai eivät halua ymmärtää kun ovat juuri niitä jotka palkattomasti tekee töitä ja kaikki on ulosotossa, vaaaaan sen tähden että menee palkattomaan työhön.

• Anonyymi

Ei ne ymmärrä sitäkään että tuommosilla etuuksilla pystyttäis muuttamaan jonnekin eri paikkaan kun ei se riitä niihin kuluihin mitenkään.

Älytöntä.

• Anonyymi

• Anonyymi

Aina ne kiertää nekin etteivät maksa. En oo saanu tuolta lafkasta mitään avustuksia mihinkään muuttoihin eikä niitä maksa kukaan muukaan. Mitä uutta siinä oli, eipä juuri mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kela jakaa liikkuvuusavustusta, joten kyllä pystyy muuttamaan. https://www.kela.fi/liikkuvuusavustus

https://ytk.fi/ohjeet-ja-tuki/tietopankki/liikkuvuusavustus

https://www.tyj.fi/fin/ansiopaivaraha/liikkuvuusavustus/

entosiaanymmärräettäjokuviitsiiollatyöttömänä

Ei kukaan muuta työn perässä jos ei saa palkkaa. Kuka lähtee kotoonta yhtään mihinkään??? Kyllä oma perhe, suku tutut ja kaikki muu on tärkeempää kuin yks palkaton työ. Eri asia on jos palkka on vaikka 10 000 e niin istten voisi matkustaa joka aamu ja ilta kodin ja työn väliä.

Itse en muuttaisi ikinä työn oerään, ihan hullua.
        Koti on tärkein ja perhe ja tutu ja suku. Tyä on viimeisenä. Sekään ei ole tärkee kun muuten elää,.

• Anonyymi

Kyllä siihen rahaa tarvitaan vaikka kuka mitä huutelis. Niithän riittää. Tuolla yllähän lukikin ettei ne avustukset siihen riitä eikä riitäkään jos edes maksaavat. Minne sinä muuttasit muutenkaan jos asunnostakaan ei ole tietoa. Tyhjän päälle vai???

• Anonyymi

Olisi hieno tietää mikä yritys ei maksa palkkaa jos ihmisiä siellä töissä noooh jos olisin yrittäjä ni en kenellekkään aasille tai tahvolle mitään maksais.

• Anonyymi

Eihän ne muutkaan maksa miksi sinä maksaisit. Siksipä ei kukaan mene töihin kun muuten elää paremmin.
        Tuollaiset työnantajat pitäisi laissa kieltää ja määrätä perustamasta mitään firmaa. Tekööt itse työnsä kun ovat firmansa keksineetkin.

• Anonyymi

Menkää niihin töihin älkääkä ilmotellu muuttuvia tulojanne minnekään, niin siinähän ymmärrätte sen jälkeen miks jotkut on työttömyyteen jämähtäneet.

Toi laki on täyttä bull shittiä.

• Aktiivimalli jatkuu ja ankaroituu. Pinnareita vituttaa...

• Anonyymi

Eipä jatku. Ja palkattomia tyläisiä vituttaa! heheeeeee.............

Jaaa mitäs sitte vaikka jatkuis, niin ketä se koskee, kaiken saa TT tukena takasin!

• Anonyymi

Miksi se on välttelyä, jos haluaa tulla toimeen? Jos työstä ei makset ja korvauksia sa enempi, niin kyllähän se itsestään selvää, että töitä ei tehdä. Ennemmin sitä tulee toimeen eikä halua mennä ulosottoon ym vaikeuksiin ja ottaa sen rahan sieltä mistä sen saa.

Ei se työ aina ole kannattavin muoto. Enkä usko että yksikään huutelija täällä joka huutaa työn nimeen menisi itse töihin josta saa vähemmän kuin korvauksista.
      Sen takiahan eduskuntaankin on menijöitä ja eu parlamenttiin koska sieltä saa korvauksia. Kyllä ne normaalit työt jää kun korvauksia saa enempi.

• Anonyymi

Ja sitten jatkuvasti saa lukea kun tulee lisää työttömiä. Kyllähän siinä työttömänä sitten aika äkkiä lähtee autot jne jos sitä koskaan on ollutkaan. On se melkosta.

• Anonyymi

Kuka maksaa nuo 9 euron päivä ( palkat ) , heheee, buhaaa, hahahaaa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      85
      4640
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3837
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      177
      3646
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      67
      2083
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      78
      1268
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1152
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      147
      1084
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      49
      989
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      904
    Aihe