Osaako kukaan sanoa miks päänahka punoittaa ja kutiaa?
Tarkemmin ottaen päälaelle ku laittaa käden sormet levällee on se alue. Olen ottanut valokuvia ja saanut hyvin tarkennettua, vain selkeä tumman punainen alue. Hiukset kasvaa normaalisti, ovat tosi paksut ja se hankaloittaa tutkimista.
Hilse ja täit jo pois suljettu. Eikä mitään ihosairautta ole koskaan todettu. Shampoo vaihdettu "hellävaraiseen". Muita hiustuotteita en koskaan käytä ollenkaa. Värjäyksestä 6kk.
Ainoa mikä ehkä vois olla, pidän päivittäin hiukasia kiinni nutturalla suunnillee tuolla. Oon nyt senkin laskenu alemmas ja löysempää.
En raskia ihotautilääkäriin mennä. Siks kyselen onko kellää ollu samaa, ja vielä vinkkiä mitä helpotusta vois itse kokeilla. Oon jo miettiny et tuleeko kutina psyykkisesti, liikaa itsetarkkailua? Mutta punainen on, sitä tosi asiaa ei muuta mikään
Päänahka punoittaa ja kutiaa
4
224
Vastaukset
- Anonyymi
Mulla ollut sama ongelma ja yliopistollisen sairaalan ihotaudit poliklinikllakaan ei löydetty syytä. Tosin minulla sama ongelma myös kropassa.
Todettiin vain että poikkeuksellisen herkkä iho. Hiukset niin paksut, ettei päänahka saa happea ym. Vähensin hiusten pesun yhteen kertaan viikossa ja löysin hyvän shampoon. Kropan pesuun lv herkän ihon palasaippua ja perusvoiteita apteekista.
Myös stressin helpottaminen näkyi päänahan paranemisena. Vieläkin hiukan kutisee, mutta ei punoita.
Eli yritä löytää miedosti hajusteeton shampoo, joka ei ärsytä ihoa, ei ole välttämättä ole ns herkän ihon shampoo.
Vähennä hiusten pesua esim yhteen kertaan viikossa.
Älä värjää hiuksia , mahdollisimman vähän kemikaaleja kuten hiuslakkaa ym. Olisitko hiusvärille allerginen?- Anonyymi
Kiitos.
En tosiaan oo värjänny ku viime vuoden puolella viimeks. Ostin apteekista aco merkin, kun farmaseutti suositteli. Myös kortisoni pohjaista jotain ainetta mietin. Meinas et sillä ainakin pitäis lähtä, mutta jätin sen vielä varalle.
Just hoksasin et etualueella kutisi ja tullut 1cm halkasijalta punainen läntti, ympärillä vaaleaa ihoa. Hieman ehkä koholla kuin luomi. Varmaan pakko jo harkita lääkäriä, kun näyttää leviävän.
Kauhulla jo kävi mielessä voiko minulla olla sieni-infektio.. siihen passais oireet, kun huomioi et useempi mahdollinen aiheuttaja jo suljettu pois.
Ap
- Anonyymi
Kävin lääkärissä. Diagnoosi seborrea (tms.). Nyt kokeilen nitzoral shampoota apteekista. Jos ei tehoa niin sit lääkärin reseptillä jotain tujumpaa ainetta.
Ihoni ei ole semmoinen, kuin netin kuvat näyttää, siis yhtä paha. Ilmeisesti lievempänä mulla mitä vois olla.
Ap - Anonyymi
Tavallisen shampoon vaihto sellaiseen misdä ei ole sls auttaa myös. Sls= sodiumlauryylisulfiitti.
Sulfiitit ärsyttää herkkää ihoa ja limakalvoja. Ite en voi edes hammastahnaa käyttää jossa sitä on!
Luontaistuote shampoota käytän niin ei kutise eikä punoita eikä tule näppyjä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k882754Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel522088Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä102057Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien591775Jos voisit kysyä
Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?1531596Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi241286- 80981
Välillä kyllä naurattaakin tämä kahden aikuisen meininki
Se nyt on aivan selvä asia että kumpikin on päälakeensa myöten rakastunut, ja sinä se olet koko ajan ollutkin. 😘67968Lamppu syttyi
Tiedätkö mitä mies, olen aivan yhtä rakastunut suhun. Kyllä. Koita jaksaa eiköhän me kohta nähdä ❤️69951Talk Show isäntä Jimmy Kimmel sai kenkää
Vasurina heitti sopimatonta läppää murhatusta Charlie Kirkistä tai oikeammin murhaajan poliittisesta taustasta ja kuinka120936