Viha uskovaisia kohtaan

Anonyymi

Mikään ei näytä maailmassa olevan niin vihattu ja halveksittu olento kuin Jeesukseen uskova, oikeaoppisen uskonsa tunnustava ihminen.

Sen näkee erityisesti tämän palstan purkauksia ja ketjuja lukiessa. Mutta pilkatkaa vaan, ja puhukaa vaan pahaa. Näin te lisäätte omaa tuomiotanne.

" Mutta minä sanon teille: --- jokaisesta --- turhasta --- sanasta --- , minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä. " (Matteus, 12:36)

178

94

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No. Eikö teitä saa pitää vähän hassuina,?

• Anonyymi

--- jokaisesta --- turhasta --- sanasta ---

• Se on kristittyjen vainoamista. Nämä prinsessat ovat sitä mieltä että heillä pitää olla kaikki oikeudet paasata hömpötyksiään, mutta muilta he eivät kestä kuulla mitään.

Semmosta se on, kun kuvittelee olevansa itse aina oikeassa ja muiden olevan yhtä aina väärässä. Perusta siinä sitten sosiaalinen elämäsi kalliolle... 😏

• Anonyymi kirjoitti:

--- jokaisesta --- turhasta --- sanasta ---

Taitaa tälläkin palstalla olla turhia sanoja vaikka kuinka paljon.

• Ei se ole vihaa, se on nuhtelua.

• Missä Raamatussa kehoitetaan jumalattomia nuhtelemaan uskovia omien arvojensa mukaan 🤔❓

• usko.vainen kirjoitti:

Missä Raamatussa kehoitetaan jumalattomia nuhtelemaan uskovia omien arvojensa mukaan 🤔❓

Mistä lähtien "jumalattomat" ovat katsoneet ohjeensa Raamatusta?

• usko.vainen kirjoitti:

Missä Raamatussa kehoitetaan jumalattomia nuhtelemaan uskovia omien arvojensa mukaan 🤔❓

Sulla on se kyselyikä. Tukee niitä turhia kysymyksiä.

• Sinä ilmeisesti luulet kaikenlaista.

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Itseasiassa uskovaiset ovat usein itse syyllisiä siihen, että heihin suhtaudutaan negatiivisesti.
        Jokainen meistä, oli uskova tai ei, on törmännyt kiiluvasilmäiseen evankelistaan, joka Jumalan nimissä herjaa ja sättii ihmisiä, myös toisia kristittyjä, joita hän ei pidä ''oikeina uskovaisina''.

Aika paksua tekstiä se sellainen, koska Raamatussa selkeästi sanotaan että ''ihminen näkee vain ulkokuoren, mutta Jumala näkee sydämen'' ja myös vakavasti varoitetaan tuomitsemasta muita ihmisiä, koska vain Jumalalla on tuomiovalta, ei ihmisellä.

Kaikkein nolointa on se, että itseään hurskaina pitävät aloittavat mielellään riitelemään niistä elämäntapavalinnoista joissa ihmisellä on omatunnon vapaus arvioida ja valita itse.

Itsehurskaat kristityt ovatkin yleensä vakavasti vihaongelmaisia ja jopa väkivaltaisia ihmisiä.

Syynä saattaa olla niin narsismi, menneisyyden käsittelemättömät traumat ja ihan silkka vallanhimokin; ''elävässä uskossa'' oleville ei koskaan näytä riittävän se, että tekisivät omasta elämästään vaikka kuinka umpio-askeettista tahansa, vaan he haluavat pakottaa muutkin samaan hengellisen kloonin muottiin.

Ja se pakottaminen on hengellistä/henkistä/sanallista väkivaltaa, jota Jumala ei ole käskenyt eikä antanut lupaa harjoittaa.

Jos et siis osaa erottaa Jumalan lakia omasta väkivaltaisesta viha-asenteestasi, on aika hakea apua mielenterveyden ammattilaiselta. Ai miksi?

Siitä yksinkertaisesta syystä, että eihän kukaan mene rukouskokoukseenkaan jos hammasta särkee, vaan hammaslääkäriin. Jos siis on vakavia sielullisia ongelmia, niin ne pitää selvittää ''ammattilaisen sielulääkärin'' kanssa.

• Anonyymi

Tunnetko useinkin olevasi Jeesus?
        Oletko keskustellut näistä tuntemuksistasi terapeuttisi kanssa?

• Anonyymi kirjoitti:

Tunnetko useinkin olevasi Jeesus?
        Oletko keskustellut näistä tuntemuksistasi terapeuttisi kanssa?

En koskaan, olen vain Häneen uskova kristitty.

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

En koskaan, olen vain Häneen uskova kristitty.

Et sinä mihinkään usko. Ateistina olet syntynyt, uhriutumisen ja valehtelun lapsena oppinut ja marttyyrinä kuolet.

Ei siihen tosiaan kyllä mikään terapia auta. Se on vaan sun osasi tässä elämässä.

• Anonyymi kirjoitti:

Itseasiassa uskovaiset ovat usein itse syyllisiä siihen, että heihin suhtaudutaan negatiivisesti.
        Jokainen meistä, oli uskova tai ei, on törmännyt kiiluvasilmäiseen evankelistaan, joka Jumalan nimissä herjaa ja sättii ihmisiä, myös toisia kristittyjä, joita hän ei pidä ''oikeina uskovaisina''.

Aika paksua tekstiä se sellainen, koska Raamatussa selkeästi sanotaan että ''ihminen näkee vain ulkokuoren, mutta Jumala näkee sydämen'' ja myös vakavasti varoitetaan tuomitsemasta muita ihmisiä, koska vain Jumalalla on tuomiovalta, ei ihmisellä.

Kaikkein nolointa on se, että itseään hurskaina pitävät aloittavat mielellään riitelemään niistä elämäntapavalinnoista joissa ihmisellä on omatunnon vapaus arvioida ja valita itse.

Itsehurskaat kristityt ovatkin yleensä vakavasti vihaongelmaisia ja jopa väkivaltaisia ihmisiä.

Syynä saattaa olla niin narsismi, menneisyyden käsittelemättömät traumat ja ihan silkka vallanhimokin; ''elävässä uskossa'' oleville ei koskaan näytä riittävän se, että tekisivät omasta elämästään vaikka kuinka umpio-askeettista tahansa, vaan he haluavat pakottaa muutkin samaan hengellisen kloonin muottiin.

Ja se pakottaminen on hengellistä/henkistä/sanallista väkivaltaa, jota Jumala ei ole käskenyt eikä antanut lupaa harjoittaa.

Jos et siis osaa erottaa Jumalan lakia omasta väkivaltaisesta viha-asenteestasi, on aika hakea apua mielenterveyden ammattilaiselta. Ai miksi?

Siitä yksinkertaisesta syystä, että eihän kukaan mene rukouskokoukseenkaan jos hammasta särkee, vaan hammaslääkäriin. Jos siis on vakavia sielullisia ongelmia, niin ne pitää selvittää ''ammattilaisen sielulääkärin'' kanssa.

Veli veti asiaa. 👍🏻

• Anonyymi kirjoitti:

Et sinä mihinkään usko. Ateistina olet syntynyt, uhriutumisen ja valehtelun lapsena oppinut ja marttyyrinä kuolet.

Ei siihen tosiaan kyllä mikään terapia auta. Se on vaan sun osasi tässä elämässä.

Vai tiedät sinä paremmin mihin minä uskon. Minä muuten uskon, että sinä olet KTS 😉

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jokainen meistä, oli uskova tai ei, on törmännyt kiiluvasilmäiseen evankelistaan, joka Jumalan nimissä herjaa ja sättii ihmisiä, myös toisia kristittyjä, joita hän ei pidä ''oikeina uskovaisina''. "

Voisitko nimetä jonkun kiiluvasilmäisen evankelistan ettei nyt vaan jää kuvaa, että sellainen on vain mielikuvituksesi tuotetta.

• Anonyymi kirjoitti:

"Jokainen meistä, oli uskova tai ei, on törmännyt kiiluvasilmäiseen evankelistaan, joka Jumalan nimissä herjaa ja sättii ihmisiä, myös toisia kristittyjä, joita hän ei pidä ''oikeina uskovaisina''. "

Voisitko nimetä jonkun kiiluvasilmäisen evankelistan ettei nyt vaan jää kuvaa, että sellainen on vain mielikuvituksesi tuotetta.

En muista nimeä, mutta Imatran pappi sätti seurakunnan väkeä ja koko kaupungin.

Saarnastuolissa. Sai potkut. Pertsa2012 puolusti häntä.

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Raamatussa ei kehoiteta käyttämään nettiäkään vaan apostolin kyytiä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa ei kehoiteta käyttämään nettiäkään vaan apostolin kyytiä?

Eikä kielletä käyttäämästä nettiä eikä mitään kulkuvälinettä.

• Anonyymi

Älä suotta uhriudu.

Yksittäisistä kirjoittajista (uskovista tai uskovaisia teeskentelevistä trolleista), jotka eivät noudata sivuston sääntöjä, ei pidetä ja heille on kohtuullista myös opettaa käytössääntöjä, mutta ei tämä palsta mitenkään edusta kaikkia uskovia.

• Eiköhän siitä huolehdi ylläpito etkä sinä 😃

• Ei todellakaan. Äärikristittyjen räyhääminen on välillä korvia huumaavaa, kun vain haistavatkin liberaaliuskovan.

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Eiköhän siitä huolehdi ylläpito etkä sinä 😃

Niin, ylläpito pitää sinusta ja sinun muutaman nimimerkkisi takaa suorittamastasi vihastasi uskovia kohtaan erityistä huolta.

Nythän sinä voitkin taas keskittyä aiheeseen, kun lätkä ja vaalit ovat ohi.
        Täytyyhän ihmisellä olla sisältöä elämässään.
        :D

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, ylläpito pitää sinusta ja sinun muutaman nimimerkkisi takaa suorittamastasi vihastasi uskovia kohtaan erityistä huolta.

Nythän sinä voitkin taas keskittyä aiheeseen, kun lätkä ja vaalit ovat ohi.
        Täytyyhän ihmisellä olla sisältöä elämässään.
        :D

Minulla ei ole mitään erimielisyyttä ylläpidon kanssa 😘

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Minulla ei ole mitään erimielisyyttä ylläpidon kanssa 😘

Tuon minä uskon ;D Teillähän on ihan työajatkin samaan aikaan ;D

Kauanko on tänään "päivystysvuoro"? Tarvitsetko apua ketjun nostossa 300 kommenttiin tänään vai saatko omillasi vedätettyä?

• Anonyymi kirjoitti:

Tuon minä uskon ;D Teillähän on ihan työajatkin samaan aikaan ;D

Kauanko on tänään "päivystysvuoro"? Tarvitsetko apua ketjun nostossa 300 kommenttiin tänään vai saatko omillasi vedätettyä?

Minä en tee töitä 24/7 kuten ylläpito tekee 🤓
        Minä päivystän joskus vain viikonloppuisin. Nostele sinä ihan mitä haluat minua ei kiinnosta sinun ennätyksesi 😁

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Minä en tee töitä 24/7 kuten ylläpito tekee 🤓
        Minä päivystän joskus vain viikonloppuisin. Nostele sinä ihan mitä haluat minua ei kiinnosta sinun ennätyksesi 😁

Okei, mä menen sitten johonkin toiseen ketjuun.

Onnea valitsemallasi vihan tiellä.

• Anonyymi kirjoitti:

Okei, mä menen sitten johonkin toiseen ketjuun.

Onnea valitsemallasi vihan tiellä.

Kiva 😃

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Kiva 😃

Ja heti uskoit?

Voi pikkuista :(

• Anonyymi kirjoitti:

Ja heti uskoit?

Voi pikkuista :(

Miksi valehtelit🤔❓

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Miksi valehtelit🤔❓

Koetko nyt suurta vihaa uskovaa kohtaan, kun hän valehteli sinulle?

• Anonyymi kirjoitti:

Koetko nyt suurta vihaa uskovaa kohtaan, kun hän valehteli sinulle?

Miksi❓

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Miksi❓

Jostakinhan sinun vihasi tällä palstalla on saanut kipinänsä. Niin mittava uskovaisten vihaaminen, että sitä pitää kierrättää useiden nimimerkkien kautta.

Siihen lisätään huomionkipeys ja narsistinen palstamielipiteiden sensurointi heti kun Herran ego ei kestä, niin todellakin tarvitset onnea valitsemallasi tiellä.

• Anonyymi kirjoitti:

Jostakinhan sinun vihasi tällä palstalla on saanut kipinänsä. Niin mittava uskovaisten vihaaminen, että sitä pitää kierrättää useiden nimimerkkien kautta.

Siihen lisätään huomionkipeys ja narsistinen palstamielipiteiden sensurointi heti kun Herran ego ei kestä, niin todellakin tarvitset onnea valitsemallasi tiellä.

Älä projisoi omia tuntemuksiasi minuun 🤭

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Ketjun alaosassa aloit tosiaan jo projisoida tuntemuksiasi sageen :D näet hänet jokaisessa anonyymissä :D

• Anonyymi kirjoitti:

Ketjun alaosassa aloit tosiaan jo projisoida tuntemuksiasi sageen :D näet hänet jokaisessa anonyymissä :D

Taidat olla mustasukkainen 😄

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Taidat olla mustasukkainen 😄

En voi olla mustasukkainen mielikuvitusystävyyksistäsi tai varapersoonistasi, joita kehität saadaksesi peukutuksia. Sehän on sinun keinosi esittää, että olisit suosittu tai sinusta pidetään. Vaikka totuus on varmasti ihan toinen netin ulkopuolella.

Huvittaa vaan millä totutuilla eväillä ja samalla juonisapluunalla tämäkin keskustelu saadaan vedettyä sinne 300 kommenttiin...

Mustasukkainen on se, joka poistattaa viestin heti kun sen kirjoitan sagelle :D

;D

• usko.vainen kirjoitti:

Ai. Teet kaiken ettet huomaakaan. Olet siis vain tuollainen kuin luonnonlapsi.

• Anonyymi

"Älä suotta uhriudu."

Miksei saa uhriutua jos kerran uhriutetaan kuten Jeesus aikoinaan?

• Anonyymi

Ei ne islamistitkaan meillä ihan suosittuja ole.
      No, samasta Lähi-idän hulluudesta ovat lähtöisin.
      Toisaalta viha ei enää ole niin perusteltua kun länsimaisuus ja valistus ovat niin kristillisiä kesyttäneet.

• Jos sinä pidät kristinuskoa ja islamia samanlaisina et tunne kumpaakaan 🤓

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Jos sinä pidät kristinuskoa ja islamia samanlaisina et tunne kumpaakaan 🤓

Miten Vanha Testamentti ja Koraani eroevat toisistaan?

• Anonyymi kirjoitti:

Miten Vanha Testamentti ja Koraani eroevat toisistaan?

Kerro sinä miten ne liittyvät toisiinsa 🤓

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Julmia tarinoita kummassakin. Raamatussa enempi.

• Anonyymi kirjoitti:

Julmia tarinoita kummassakin. Raamatussa enempi.

Julmia tarinoita on maailma väärällään 😏

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Sama Jumala, osittain samat patriarkat ja osittain samat profeetat.

• Anonyymi kirjoitti:

Sama Jumala, osittain samat patriarkat ja osittain samat profeetat.

Millä perustelet nuo väitteesi 🤓

• usko.vainen kirjoitti:

Harvemmin silti väitetään, että itse Jumala on niiden käskijä, kuten Kirjoituksissa.

• usko.vainen kirjoitti:

Millä perustelet nuo väitteesi 🤓

Uskontotiede väittää noin, joten käypä kysymässä perusteluja taas kun yliopistolla poikkeilet. Siis jos et jaksa lukea alan kirjallisuutta.

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Jos sinä pidät kristinuskoa ja islamia samanlaisina et tunne kumpaakaan 🤓

En minä niitä samanlaisina pidä.
        Tietenkään. 😆
        Eikö se ollut aiheeni.
        Niillä on yhteiset juuret.
        Kristinusko on ollut kahdesta se vieläkin brutaalimpi.
        Kunnes valistus sen kesytti.
        Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää. 🙄

• usko.vainen kirjoitti:

Ja uskontoja. Uskonnot ovat samanlaisia, joissa yritetään saada ihmiset uskomaan epämääräisiin asioihin.

• Anonyymi kirjoitti:

En minä niitä samanlaisina pidä.
        Tietenkään. 😆
        Eikö se ollut aiheeni.
        Niillä on yhteiset juuret.
        Kristinusko on ollut kahdesta se vieläkin brutaalimpi.
        Kunnes valistus sen kesytti.
        Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää. 🙄

Ja ne yhteiset juuret ovat🤔❓

• Anonyymi

Oikeastaan samaan poppooseen kuuluu vielä juutalaisuus.
        Ne johtuvat samaan seemiläiseen perinteeseen 4000 vuoden päähän.
        Puhutaan Abrahamilaisista uskonnoista.
        Sen verran pitäisi omata yleistietoa uskontotieteistäkin. 😉
        Opiskele, niin tiedät enemmän.

• Anonyymi kirjoitti:

Oikeastaan samaan poppooseen kuuluu vielä juutalaisuus.
        Ne johtuvat samaan seemiläiseen perinteeseen 4000 vuoden päähän.
        Puhutaan Abrahamilaisista uskonnoista.
        Sen verran pitäisi omata yleistietoa uskontotieteistäkin. 😉
        Opiskele, niin tiedät enemmän.

Olet sinä hupaisa😃 väitätkö, että Abraham oli israelilainen ja muhamettilainen❓

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Enpä tietenkään.
        Sinulla on suuria vaikeuksia luetun ymmärtämisen kanssa.
        Lue tekstini paremmin, luule vähemmän. 🙄

• Anonyymi kirjoitti:

Enpä tietenkään.
        Sinulla on suuria vaikeuksia luetun ymmärtämisen kanssa.
        Lue tekstini paremmin, luule vähemmän. 🙄

Ei ole mutta sinulla on niin hilpeät yritykset perustella krisrinuskon ja islamin samankaltaisuus 😁

• usko.vainen kirjoitti:

Ei ole mutta sinulla on niin hilpeät yritykset perustella krisrinuskon ja islamin samankaltaisuus 😁

No Jumalaan uskotaan ja taivaaseen mennään. Aika lailla samaa noissa uskonnoissa.

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Lue uudestaan mitä hän on kirjoittanut. Hän on nimittäin kirjoittanut noiden kahden uskonnon yhteisistä juurista eikä niiden samanlaisuudesta tai samankaltaisuudesta.

• Anonyymi kirjoitti:

Lue uudestaan mitä hän on kirjoittanut. Hän on nimittäin kirjoittanut noiden kahden uskonnon yhteisistä juurista eikä niiden samanlaisuudesta tai samankaltaisuudesta.

Kerro sinä mitä tarkoitat niillä juurilla tässä tapauksessa 🤓

• Anonyymi

Kysyn sinulta.

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Kerro sinä mitä tarkoitat niillä juurilla tässä tapauksessa 🤓

"Anonyymi
        27.5.2019 19:13"

kertoo sen. Jos et ymmärrä lukemaasi, niin ei voi mitään.

• Anonyymi kirjoitti:

"Anonyymi
        27.5.2019 19:13"

kertoo sen. Jos et ymmärrä lukemaasi, niin ei voi mitään.

Et sinä voi millekään mitään 🙃

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Et sinä voi millekään mitään 🙃

Taas näkee, että luetun ymmärtäminen on sinun ongelmasi, ei minun. Kirjoitin nimittäin "niin ei voi mitään" enkä "niin en minä voi sille mitään".

• Anonyymi kirjoitti:

Taas näkee, että luetun ymmärtäminen on sinun ongelmasi, ei minun. Kirjoitin nimittäin "niin ei voi mitään" enkä "niin en minä voi sille mitään".

Vahvistin, ettet voi yhtään millekään mitään 😉

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Vahvistin, ettet voi yhtään millekään mitään 😉

Vahvistin, ettet ymmärrä lukemaasi.

• Anonyymi

Näemmä et sinäkään pysty.

• Anonyymi

Sinä viet voiton, sillä et pysty tähänkään viestiin olla vastaamatta.

• Anonyymi

Viikon pois?

Joka päivähän täällä on ollut ainakin yksi sinun rekatun henkilögalleriasi jäsen vetämässä samaa agendaa aamusta iltaan :D

Kyllä me anonyymit tiedetään sun "poissaolosi" ;D

• Anonyymi kirjoitti:

Viikon pois?

Joka päivähän täällä on ollut ainakin yksi sinun rekatun henkilögalleriasi jäsen vetämässä samaa agendaa aamusta iltaan :D

Kyllä me anonyymit tiedetään sun "poissaolosi" ;D

Laitat varmaan sitten todisteet väitteellesi, eikö niin 😃❓

• Anonyymi

"myönnätä"?

Joo reppanalta menee hermot taas kun alkaa tulla kirjoitusvirheitä. Ota lisää Cola Zeroa ja laske vielä kerran Puolimatkan vaalitulos, jaksat projisoida ;D

• Anonyymi kirjoitti:

"myönnätä"?

Joo reppanalta menee hermot taas kun alkaa tulla kirjoitusvirheitä. Ota lisää Cola Zeroa ja laske vielä kerran Puolimatkan vaalitulos, jaksat projisoida ;D

Sinun on yritettävä hillitä hermojasi 🤔 miten pärjäät elämässäsi kun tällä palstallakin hermosi menee❓

• usko.vainen kirjoitti:

Sinun on yritettävä hillitä hermojasi 🤔 miten pärjäät elämässäsi kun tällä palstallakin hermosi menee❓

Heh, paraskin! Jäät usein jankuttamaan.

• Miksi elät luuloissasi? Eikö se ala jo ahdistaa?

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Miksi elät luuloissasi? Eikö se ala jo ahdistaa?

Sinä elät ja sinua ahdistaa😂

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä elät ja sinua ahdistaa😂

Kerro mikä minua muka ahdistaa. Sinä kun tunnut kaiken tietävän. Odotan mielenkiinnolla.

• torre12 kirjoitti:

Kerro mikä minua muka ahdistaa. Sinä kun tunnut kaiken tietävän. Odotan mielenkiinnolla.

En saa ikinä tietää mikä minua ahdistaa.

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Ei sun kanssas tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa.

Islam syntyi Aabrahamin pojan Ismaelin jälkeläisten parissa.
        Muslimit uskovat Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalaan. Jeesus on heille kunnioitettu profeetta, jonka odotetaan palaavan messiaana maan päälle.

Koraanissa on pitkälti samat tarinat ja samat profeetat kuin vanhassa testamentissakin. Ja sen vuoksi samoihin kirjoituksiin perustuvia juutalaisuutta, islamia ja kristinuskoa sanotaan Kirjan uskonnoiksi. Koska muslimit opettavat myös Jeesuksen sanoja, niin islamia pidettiin alunperin kristinuskon lahkona.

Allah ei siis ole muslimien jumalan nimi. Sana tarkoittaa jumalaa arabian kielellä. Ja arabikristityt palvelevat kirkoissaan myös Allahia.

• Ehkä pitäisi sanoa, että tuleehan se Jeesus takaisin, ratsastaa taivaasta alas enkelien ja kerugien kanssa ja noukkii kaikki, jotka ovat monistaneet leiviskänsä ja heittää muut menemään.

Sitten palataan takaisin hänen valtakuntaansa, joka on jossain tuiki tuntemattomassa paikassa.
      Jeesus rakentaa temppelin ja tekee teistä temppelin pylväitä ja sieltä te ette pääse koskaan pois.

Itse hän käyskentelee puutarhassa muutamien laordikean neitsytmiesten kanssa, jotka eivät ole koskeneet naiseen, ja joilla on vaipat pysynyt puhtaana.

• Anonyymi

Kevyet retkivarusteet on hyvät painavilla sanoilla.
      Joh. 16:33

• ", oikeaoppisen uskonsa tunnustava ihminen"

Sinulla on siis jokin tieto siitä mikä on tämä "oikeappinen usko"?

Kerrohan mikä suuntaus tai seurakunta esim. Suomessa tätä edustaa ja miksi juuri se on "oikeaoppinen" ja kuka on päättänyt että juuri se on oikeaoppinen?

Aloittaja on hyvä ja vastaa.

:-)

• Anonyymi

Nämä Varajeesukset tietää.
        Ne ovat tulleet maan päälle tuomitsemaan niin eläviä kuin kuolleitakin.
        Mutta Pyhään henkeen on tullut varmaan joku vika kun on antanut kristityt hajota miljooniin lahkoihin ja Varajeesukseen.

• Anonyymi

mene jääkaapille takaisin äläkä pidä kiirettä paluun kanssa.

äiti antaa jotain luulen pienelle kyselijälle.

• Anonyymi

Vihaa ja pilkkaa sataa myös Perussuomalaisia kohtaan ja vielä vihervassarisuvakeilta. Ollaan niiiiin suvaitsevaisia, paitsi niitä ihmisiä kohtaan, jotka eivät täytä kaikkia vihervassarin kriteerejä :):):) miten naurettavaksi ihminen voi itsensä tehdä.

• No onhan Persut niin onnettomia, että ei voi kuin ihmetellä. Rajat kiinni on huono politiikka.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

No onhan Persut niin onnettomia, että ei voi kuin ihmetellä. Rajat kiinni on huono politiikka.

Sinä olet luuseri, ei voi kuin ihmetellä.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet luuseri, ei voi kuin ihmetellä.

Heh. Kun asiat ovat mallillaan. Verotkin tippuvat yli puolella: maksut heinä- ja marraskuussa. Ja saan Suomesta jopa veronpalautusta.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Heh. Kun asiat ovat mallillaan. Verotkin tippuvat yli puolella: maksut heinä- ja marraskuussa. Ja saan Suomesta jopa veronpalautusta.

Itse olet ne palautukset maksanut.

• Anonyymi kirjoitti:

Itse olet ne palautukset maksanut.

Kiva silti.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Kiva silti.

Kiva lainata rahaa valtiolle ilman korkoa.

• Anonyymi kirjoitti:

Kiva lainata rahaa valtiolle ilman korkoa.

Itse mieluummin kuitenkin saan palautusta kuin maksan mätkyjä.

• torre12 kirjoitti:

Itse mieluummin kuitenkin saan palautusta kuin maksan mätkyjä.

Ihmettelen kyllä koko episodia. Maksan veroja Espanjalle. Nyt sain pienemmät verot ja Suomelta palautusta.

• Aloittaja on ilmeisesti masentunut tai ahdistunut niinkuin määrätyt uskovat yleensä ovat. Uskovia ei yleensä vihata.

• Ilman tätä palstaa usko.vainen olisi ilmeisesti todella hukassa.

• sage8 kirjoitti:

Ilman tätä palstaa usko.vainen olisi ilmeisesti todella hukassa.

Minä en sage ole sinä 😃

• Anonyymi
        sage8 kirjoitti:

Ilman tätä palstaa usko.vainen olisi ilmeisesti todella hukassa.

Sinä olet jo hukassa.

• Kukahan täällä komppaa omia kirjoituksiaan?

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Minä en sage ole sinä 😃

Onkohan sage8 ihastunut sinuun?

• Anonyymi kirjoitti:

Onkohan sage8 ihastunut sinuun?

On ottanut minut vittulunsa kohteeksi 🤨

• Todellakin on. Entä sinulla❓

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Todellakin on. Entä sinulla❓

Tunnet siis sage8:n kun osaat noin hyvin analysoida hänen elämäänsä?

• Anonyymi kirjoitti:

Tunnet siis sage8:n kun osaat noin hyvin analysoida hänen elämäänsä?

Ei kai sinunkaan koko elämäsi ole tämä palsta🤔❓miksi siis sagen ❓

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Ei kai sinunkaan koko elämäsi ole tämä palsta🤔❓miksi siis sagen ❓

Tunnet siis sage8:n, hyvä että tämä tuli selväksi :)

• Anonyymi kirjoitti:

Tunnet siis sage8:n, hyvä että tämä tuli selväksi :)

Entä sinä ja sinun elämäsi🤔❓

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Entä sinä ja sinun elämäsi🤔❓

En tunne sage8:a, mutta hän on sinun sydänystäväsi :D

Hyvä että tämä tuli selväksi :D

• Anonyymi kirjoitti:

Onko tämä palsta sinun koko elämsäi vai mitä muuta elämää sinulla on🤔❓

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Onko tämä palsta sinun koko elämsäi vai mitä muuta elämää sinulla on🤔❓

"elämsäi" :D :D :D

• Anonyymi kirjoitti:

"elämsäi" :D :D :D

Onko tämä palsta sinun koko elämäsi vai mitä muuta elämää sinulla on🤔❓

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Vain Elämää ja Salatut Elämät. Elämäm koulu.

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Hyvä että tämä tuli selväksi :D :D

• Anonyymi

Elämämtyyli on se, että kaikenlaisia kansanryhmiä, lokeroita, leimoja ja kategorioita sitä syntyykin, jotka tiivistyy ja samalla etääntyy toisistaan. Etääntyminen nykyaikana on entistä jyrkempää. Syntyy toisiaan vastaan känääviä kuppikuntia, joissa on jokaisessa omat totuutensa, sekä taipumus ylenkatsoa muita, kuin myös lietsoa eripuraa, sekä vihaa muita vastaan. Ihminen ei enää ole ihminen, vaan paskantärkeä edustaja, joka katsoo elämäämsä ja maailmaansa tiettyjen aatteiden, sekä yhteisöissä sikiävien asennepinttymien kautta. Jokaiselle ihmiselle on oma lokeronsa, johon sisältyy mm. automaattiset tuomiot, sekä tunnelataukset. Kun joku sanoo jotain, on jotain mieltä, hänet nähdääm heti jonkin tietyn lokeron edustajana ja lopulta menee tunteisiin jo naamat nähdessään.

Ihminen on lopulta niin lyhytnäköinen ja yksimkertainen yrväke, että se tarvitseekin katastrofeja. Itseaiheutettuja katastrofeja. Paluu maampinnalle perse edellä mahd. kovaa tekee aina hyvää nöyryydelle. Nyt on aika ilakoida ja riemastella omissa trendikkäissä kuplisamme, uskotella itsellemme kaikkea kivaa ja edustaa asiaamme jalkovälit vaahdossa, sillä meillä on vain voitettavaa; vihollinen. Mutta ei mikä tahansa vihollinen. Me tiedämme vihollisemme. Mutta lopulta ihminem tajuaa, että häntä on mukiloinut hän itse. Koukkua tulee leukaan, pää osuu patteriin. Ketä siitä pitää syyttää? Mihin sormi osoittaa?

Kaikkea hyvää, kaikesta huolimatta, kaikille oikeamielisille ja väärämielisille. Pidetään usko elämääm korkealla, valheet vahvoina ja kieltämys väsymättömänä. Ettei tee liian kipeää.

• Anonyymi

Elämäm koululaisen puhetta!

20 persusta vain kaksi pääsi jatkoon, niiden 18 muunkin elämäm täytyy jotenkin jatkua. Lauhtukaamme vihassamme elämäm koululaisia kohtaan, ymmärtäkäämme älyssääm heikompia usko.vaisia ja muita yksin kertaisia, oksastettuja sini-risti-lippulaisia ja siksi vihaansa syyttömiin sieluihin ja tarpeettomiin viha ketjuihin projisoivia.

Aammen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elämäm koululaisen puhetta!

20 persusta vain kaksi pääsi jatkoon, niiden 18 muunkin elämäm täytyy jotenkin jatkua. Lauhtukaamme vihassamme elämäm koululaisia kohtaan, ymmärtäkäämme älyssääm heikompia usko.vaisia ja muita yksin kertaisia, oksastettuja sini-risti-lippulaisia ja siksi vihaansa syyttömiin sieluihin ja tarpeettomiin viha ketjuihin projisoivia.

Aammen.

Kysehän oli ihmisistä ja elämästä yleensä, mutta sinulla ensimmäisenä ajatuksissa persut, elämämkoululaiset ja älyyn liittyvät asennekummajaiset, jotka trendien mukaisesti näet about synonyymeinä toisilleen, samalla itseäsi ja edustamaasi lokeroa ylistäen. Kaikkihan nuo termit ja asenneopit ovat kapeakatseisenmuodikkaasti totuudeksi uskottu, aivan kuten jumalat, möröt, tontut yms. aikoinaan. Yksimkertainen yrväke elää lokeroitua, asenteellista ja yhteisösäänneltyä elämää, eikä kykene tarkastella elämää, eikä itseään, "ulkopuolelta" ja nähdä mädännäisyyttä ja kapeakatseisuutta, jossa piehtaroidaan elämämulosteissa nautiskellen. Siksi yksimkertainen yrväke ei opi, eikä kehity, vaan pysyy aina yksimkertaisena yrväkkeenä, joka levittää tautia, jonka sai toiselta yksimkertaiselta yrväkkeeltä, jotka kaikki yhdessä muodostaa yksimkertaisten yrväkkeiden kuppikuntia, jotka oppivat kokemaan toistensa halveksiminen ja häpäiseminen olevan tärkeä elämäm tosiasia, sekä nautinto.

Olet itsesi vihollinem ja mätkit itseäsi, siitä muita syytellen, ellet sitten jonain päivänä herää ja huomaa eläväsi virtsakuplassa silmät kirvellen. Elämässä on kyettävä luopumaan asioista ja yksi niistä on itsensä yksimkertaistaminen muiden yksimkertaisten tasolle, joka perustuu siihen, että se on trendikästä ja siitä saa taputuksia selkäänsä. Olla yksimkertainen???

Mikä olet itse, ellet vajaaälyinen persu? Vihervammainen? Vasemmistovinoutunut? Sosialistisika? Kapitalistikyrväke? Oikeisto-sianvitunliipasin? KD-äpärä? KesKusta hörppivä latnamoro? Muu, mikä?

Minulla ei ole mitään sellaisia aatteita tai hinkuja, jotka saisi minut liittymään aatteita, asioita, henkilöitä yms. palvovien yksimkertaistem totuususkovaistem kansamryhmään. En pystyisi alentumaam mihinkään nykyajam trendeihin, koska en pysty omaksumaam kuppikunnille ominaista "yhteishyvää", joka edellyttää oman aitoutensa vääristämistä yhteisem hyväm nimissä. Ja että kokee valitsemansa kuppikunnan hyväksymtää ja selkäämtaputuksia. Yksimkertaiset eivät kehitä elämää, vaan asioita sen sisällä, elämän kustannuksella. Kehitys ei saa kehittyä kuten paise. Se pitää kehittää näkökulmasta, jossa elämää ei tarkastella alkukantaisen lokeroinnin ja palvomisen kautta. Syytät toisia vihaamisesta, lokeroit ja leimaat heitä, lietsot vihaa, halveksit ja häpäiset, mutta silti koet toimintasi ja edustamasi asian oikeutetuksi ja oikeamieliseksi. Miksi olet niim yksimkertainen, että uskot Li Andersonin lanseeraamaan "parempaan väkivaltaan"? No ku kaveritki!

• Mikään ei ole vihattu ja halveksuttu kuin kristityn uhrit. Muiden uskontojen edustajat edes hieman arvostaa ja kunnioittaa muita ihmisiä pitämättä yhdestäkään uskonnosta (muslimit ei ole ollut Suomessa esteenä yhteiskunnallissä päätöksen teossa). Kristinuskon takia on tapettu tuhansia ihmisiä täysin turhaan kautta historian, mutta eihän kristitty sitä oman uskontonsa historiaakaan tiedosta tai ei halua tiedostaa!
      Aina siellä missä kristitty on ikinä ollut niin siellä on aina veri lentänyt, koska kristitty tykkää sen näkemisestä että toisista ihmisistä veri lentää! Sekö on rakkautta?!

• "Aina siellä missä kristitty on ikinä ollut niin siellä on aina veri lentänyt, koska kristitty tykkää sen näkemisestä että toisista ihmisistä veri lentää!"

Lisäisin tähän että sitä varten ei kristitty myöskään hyväksy eutanasiaa, koska ihmisen tulee kärsiä ja kitua kivuissa tuskissa, vaikka samaan aikaan sitä sanotaan kuinka se jeesus kärsi puolestamme ettei meistä yhdenkään tarvitse kärsiä. Ristiriitaistako?! Sekin on kristityn mukaan läheisen rakkautta?!

• Anonyymi
        ateisti1982 kirjoitti:

"Aina siellä missä kristitty on ikinä ollut niin siellä on aina veri lentänyt, koska kristitty tykkää sen näkemisestä että toisista ihmisistä veri lentää!"

Lisäisin tähän että sitä varten ei kristitty myöskään hyväksy eutanasiaa, koska ihmisen tulee kärsiä ja kitua kivuissa tuskissa, vaikka samaan aikaan sitä sanotaan kuinka se jeesus kärsi puolestamme ettei meistä yhdenkään tarvitse kärsiä. Ristiriitaistako?! Sekin on kristityn mukaan läheisen rakkautta?!

" Sekin on kristityn mukaan läheisen rakkautta?!"

Sinäkin löysit taas uusia perusteluja miksi uskovia tulee ja saa vihata ja vainota. Tämä on epäsuora perustelu joita täällä myös esiintyy satoja erilaisia, mutta kaikki tähtää siihen että pyritään löytämään uskovista itsestään syys miksi heitä saa ja jopa tulee vihata ja vainota.

• Anonyymi

Minä pelkään, että kristittyjen vainot saattavat joskus olla jopa tottakin, kun oikeasti tajutaan, että kristityt ovat palvoneet 2000 vuotta Jumalan kuolemaa ja pitäneet Jumalan kuolleena intiaanien vihollisen ihmissyöntiriitillä, ettei vihollinen - tässä tapauksessa Jumala, joka Paavalin sanoin kirottiin teidän puolestanne ristille - joutui Saatanalle vaihtokaupassa, että saitte uskovaiset perusteettoman armon, ja mikä maailma sitten syntyi tällä uskonnolla, sen jäljet ovat karmeat. Saattaa olla, että näiden riittiorgioiden kohteet jonain päivänä nousevat haudoistaan yhteisvoimin kostamaan kristityille Jeesuksen johdolla.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä pelkään, että kristittyjen vainot saattavat joskus olla jopa tottakin, kun oikeasti tajutaan, että kristityt ovat palvoneet 2000 vuotta Jumalan kuolemaa ja pitäneet Jumalan kuolleena intiaanien vihollisen ihmissyöntiriitillä, ettei vihollinen - tässä tapauksessa Jumala, joka Paavalin sanoin kirottiin teidän puolestanne ristille - joutui Saatanalle vaihtokaupassa, että saitte uskovaiset perusteettoman armon, ja mikä maailma sitten syntyi tällä uskonnolla, sen jäljet ovat karmeat. Saattaa olla, että näiden riittiorgioiden kohteet jonain päivänä nousevat haudoistaan yhteisvoimin kostamaan kristityille Jeesuksen johdolla.

Siis olet sellainen, joka elää haaveissa

Olet hauska.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinäkin löysit taas uusia perusteluja miksi uskovia tulee ja saa vihata ja vainota. Tämä on epäsuora perustelu joita täällä myös esiintyy satoja erilaisia, mutta kaikki tähtää siihen että pyritään löytämään uskovista itsestään syys miksi heitä saa ja jopa tulee vihata ja vainota.

Ne uskovat änkee joka asiaan sitä uskontohapatustaan jopa lapsiensa yo-juhlin, jossa vieraat katsovat toisiaan kummissaan puheen aikana että liekö kumminkin väärä paikka pitää hartaita uskonsaarnojaan. Ylioppilaaksi valmistuminen ei ole minkään mielikuvitusolennon aikaansaannosta vaan sen ihmisen joka on valmistunut ylioppilaaksi!

• Anonyymi

Kristitty rakastaa myös vihollistaan.Suomi on kristitty maa,joka puolusti itseään hyökkääjää vastaan.Ellet halunnut sotia,jouduit saunan taakse ammuttavaksi.Presidentit ja suurin osa sotilaista olivat kristittyjä,jotka eivät halunneet sotaa. Silloin oli tosi kyseessä ja ateistikin rukoili. Siksi Suomi pelastui

• Anonyymi kirjoitti:

Millaista vihaa ja vainoa sinä Korkkiruuvi, siis tarkoitan oikeaa ihmistä joka kai kuitenkin olet, koit esimerkiksi eilen?

• Anonyymi kirjoitti:

Kristitty rakastaa myös vihollistaan.Suomi on kristitty maa,joka puolusti itseään hyökkääjää vastaan.Ellet halunnut sotia,jouduit saunan taakse ammuttavaksi.Presidentit ja suurin osa sotilaista olivat kristittyjä,jotka eivät halunneet sotaa. Silloin oli tosi kyseessä ja ateistikin rukoili. Siksi Suomi pelastui

Kristitty vainoaa kaikkea joka ei ole kristitty!

• Anonyymi kirjoitti:

Ruotsissa ja Sveitsissä ne ateistit vasta rukoilivatkin, kun maat välttyivät koko sodalta.

En nyt menisi sanomaan, että sotiemme lähemmäs sata tuhatta kaatunutta olisivat jonkinlainen Jumalan siunauksen osoitus. Moni perhe menetti kaikki lapsensa – kiitos Herralle varmaan siitäkin.

• Anonyymi

jos en väärässä ole , - uskovat tuomitsee enemmänkin ns. "maailman" ihmisiä !?

• Anonyymi

Se jolla on pokkaa tuomitsee,

• Anonyymi

101 Vastausta
      Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Jees, turhaa puhetta tosiaan sopii tälle palstalle, jatkakaa muut sen loput 200 viestiä tälle illalle, niin usko,vainen luulee taas olevansa maailman napa... nöyhtä :D

• Anonyymi

"Mikään ei näytä maailmassa olevan niin vihattu ja halveksittu olento kuin Jeesukseen uskova, oikeaoppisen uskonsa tunnustava ihminen."

Jumalattomat toteuttavat tässä vihanpidossaan vain Jumalan säätämystä. He ovat ikäänkuin sidotut tekemään asioita, että heidän tuomionsa on perusteltu.

• Olen jumalaton, mutta en kai uskovia vihaa. Ainoastaan niitä uskovia vihaan, jotka tekevät terrori-iskuja

• Anonyymi

Ateisti ei vihaa ketään uskovaista, mutta ateisti voi vihata uskovaisuutta. Se on eri ASIA. Me ajattelemme, että uskovaiset voidaan vielä PELASTAA tähän maailmaan takaisin, koska uskovaisuus on kiinni ihmisestä itsestään eikä kukaan synny uskovaiseksi. Jokainen on siten valinnut itse olla USKOVAINEN ja hän voi siitä eheytyä takaisin NORMAALIKSI.

• En vihaa muita kuin tappajia ja raiskaajia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ateisti ei vihaa ketään uskovaista, mutta ateisti voi vihata uskovaisuutta. Se on eri ASIA. Me ajattelemme, että uskovaiset voidaan vielä PELASTAA tähän maailmaan takaisin, koska uskovaisuus on kiinni ihmisestä itsestään eikä kukaan synny uskovaiseksi. Jokainen on siten valinnut itse olla USKOVAINEN ja hän voi siitä eheytyä takaisin NORMAALIKSI.

"Ateisti ei vihaa ketään uskovaista, mutta ateisti voi vihata uskovaisuutta. "

Hyvä esimerkki oman vihan peittelystä ja selittelystä. Niin tai näin niin lopputulos aina on että uskovia vihataan ja vainotaan arnotta ja perusteita tällä foorumilla tähän vihaan on tuotu esiin satoja.

• Anonyymi kirjoitti:

"Ateisti ei vihaa ketään uskovaista, mutta ateisti voi vihata uskovaisuutta. "

Hyvä esimerkki oman vihan peittelystä ja selittelystä. Niin tai näin niin lopputulos aina on että uskovia vihataan ja vainotaan arnotta ja perusteita tällä foorumilla tähän vihaan on tuotu esiin satoja.

Vihaan itse vain uskovia terroristeja ja raiskaajia. Älä ole itse sellainen.

• Anonyymi

<<Jumalattomat toteuttavat tässä vihanpidossaan vain Jumalan säätämystä. He ovat ikäänkuin sidotut tekemään asioita, että heidän tuomionsa on perusteltu.<<

Ihmisestä tulee jumalaton vain siinä tapauksessa, kun Jumala kuolee ristille. Muuten ja muilla ihmisillä on Jumala edelleen, jotka eivät harrasta kuolleen Jumalan palvontaa.

Tämä uskontopelikenttä on metkan väärinpäin.

• Vapaa tahto on ilmeisesti peruutettu? Mitäpä sillä sitten.

• Anonyymi

"Sen näkee erityisesti tämän palstan purkauksia ja ketjuja lukiessa."

Toistaalta näkee sitäkin. että eräät, tai varsinkin eräs uskova on täynnä vihaa epäuskovia kohtaan.

"Mutta pilkatkaa vaan, ja puhukaa vaan pahaa. Näin te lisäätte omaa tuomiotanne."

Tuosta näkee juuri sen ylimielisyyden, mitä joillain, tai siis eräällä uskovalla on. Kuvittelee tietävänsä, miten muka joitain tuomioita vielä jaeltaisiin, vaikka kaikki perustuu vain hänen omaan uskoonsa. Ehkä sinun kuule pitäisi vain kestää se, että jos hihhuloit täällä ja julistat typeryyksiä, niin saat siitä huomautuksia. Ei täällä ketään kohdella silkkihansikkain, ei edes sinua, "uskova". Eikä täällä kukaan sinun uhkauksistasi peljästy.

• Anonyymi

""Mutta pilkatkaa vaan, ja puhukaa vaan pahaa. Näin te lisäätte omaa tuomiotanne."

Tuosta näkee juuri sen ylimielisyyden, mitä joillain, tai siis eräällä uskovalla on. "

Tämäkin viesti osoittaa omaltaosaltaan kuinka syvää uskovien vainoa ja viha on. Tällä foorumilla on rakennettu satoja erilaisia perusteluja, suoria tai epäsuoria, miksi uskovat itse aiheuttavat sen että heitä vainotaan. Ja näiden perusteiden olemassaolo tuo sitten esiin kuinka syvää se viha on uskovia kohtaan.

• Anonyymi

Näin taisi alkaa juutalaistenkin vaino, kun he oikein isoin kirjaimin piirsivät, että kuinka heitä vainotaan ja sitten saatiinkin holokausti. Juutalaisten lehdet kirjoittivat jo 1800 luvun lopulta, että 6 miljoonaa uhria tarvitaan oman valtion saamiseksi. Mihinkähän paavalikristityt haluavat perustaa oman valtionsa, kun jeesuskristityt alkavat valloittaa kirkkojen tontteja ja seurakuntia, onko tietoa?

• Anonyymi kirjoitti:

Näin taisi alkaa juutalaistenkin vaino, kun he oikein isoin kirjaimin piirsivät, että kuinka heitä vainotaan ja sitten saatiinkin holokausti. Juutalaisten lehdet kirjoittivat jo 1800 luvun lopulta, että 6 miljoonaa uhria tarvitaan oman valtion saamiseksi. Mihinkähän paavalikristityt haluavat perustaa oman valtionsa, kun jeesuskristityt alkavat valloittaa kirkkojen tontteja ja seurakuntia, onko tietoa?

Tai kävi niin, että kun Hitler muutti Saksaan, niin hän omaksui Lutherin opin, että juutalaiset ovat hylkiöitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

""Mutta pilkatkaa vaan, ja puhukaa vaan pahaa. Näin te lisäätte omaa tuomiotanne."

Tuosta näkee juuri sen ylimielisyyden, mitä joillain, tai siis eräällä uskovalla on. "

Tämäkin viesti osoittaa omaltaosaltaan kuinka syvää uskovien vainoa ja viha on. Tällä foorumilla on rakennettu satoja erilaisia perusteluja, suoria tai epäsuoria, miksi uskovat itse aiheuttavat sen että heitä vainotaan. Ja näiden perusteiden olemassaolo tuo sitten esiin kuinka syvää se viha on uskovia kohtaan.

Nyt sinä puhuit paskaa. Näet kun puhe oli käytännössä siitä, että eräs uskova laukoo täällä typeryyksiä ja kuvittelee, että häntä pitäisi kohdella silkkihansikkain, niin hänellä on harhaiset luulot. Puhe ei ollut siitä, että väitetty uskovien viha ja vaino allekirjoitettaisiin. On ylipäätään naurettavaa, ja myös oikeasti vainottuja kohtaan halventavaa kirjoittaa tuommoista mitä kirjoitat. Mitähän oikeasti vainotut uskovat olisivat käytöksestäsi mieltä? Sitä voisit vähän miettiä. Nimittäin sinun olisi syytä miettiä, että haluatko antaa uskovista noin epärehellisen kuvan kuin annat.

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt sinä puhuit paskaa. Näet kun puhe oli käytännössä siitä, että eräs uskova laukoo täällä typeryyksiä ja kuvittelee, että häntä pitäisi kohdella silkkihansikkain, niin hänellä on harhaiset luulot. Puhe ei ollut siitä, että väitetty uskovien viha ja vaino allekirjoitettaisiin. On ylipäätään naurettavaa, ja myös oikeasti vainottuja kohtaan halventavaa kirjoittaa tuommoista mitä kirjoitat. Mitähän oikeasti vainotut uskovat olisivat käytöksestäsi mieltä? Sitä voisit vähän miettiä. Nimittäin sinun olisi syytä miettiä, että haluatko antaa uskovista noin epärehellisen kuvan kuin annat.

”…oikeasti vainottuja kohtaan halventavaa kirjoittaa tuommoista mitä kirjoitat. Mitähän oikeasti vainotut uskovat olisivat käytöksestäsi mieltä?”

Olet tuossa oikeassa. Kun tällaisella asialla teatraalisesti leikitään, se on aika moista pilkkaa niitä kohtaa, jotka ovat todellisen vainon kohteena.

• Anonyymi

Mahdotonta sanoa, kuka täällä on uskova, kuka ateisti, kuka edustaa yhtään mitään aatesuuntaa, kuka vain trollaa.

Saman henkilönkin aate ja usko vaihtuu sen mukaan kirjoittaako rekattuna vai anonyyminä.

140 Vastausta
        Ketjusta on poistettu 31 sääntöjenvastaista viestiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä puhu paskaa! Eräs uskova kirjoittaa terävästi ja viisaasti ja laittaa teitä atteja ruotuun. Muuten ette hänestä edes välittäisi.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Tai kävi niin, että kun Hitler muutti Saksaan, niin hän omaksui Lutherin opin, että juutalaiset ovat hylkiöitä.

Eiköhän Hitler oppinut sen jo katolilaisuudesta. Hänen henkilökohtaisista uskonnäkemyksistään ei ole varmuutta. Mutta se tiedetään, että hänet kastettiin katolilaiseksi.

• Anonyymi

Tämä palsta on käytännössä olemassa vain sen takia että Repe ja Torre löytäisivät bebbuseksiä....

• Tai että sinulla on haaveita.

• Anonyymi

Käykö kelasta asiaintuntijat poistattamassa tekstejä?

• >> Mikään ei näytä maailmassa olevan niin vihattu ja halveksittu olento kuin Jeesukseen uskova, oikeaoppisen uskonsa tunnustava ihminen. <<

Juhani1965 on yksi palstan tykätyimmistä ihmisistä ja hän on varmasti uskovainen sanan täydessä merkityksessä. Joku se joskus yritti Juhania vähän morkata, niin monet palstan ateistit, uskovat ja ehkä muutkin ryntäsi paikalle puolustamaan Juhania.

Eli se taitaa olla kuitenkin niin, että jos korottaa itsensä muiden yläpuolelle ja on ylimielinen, niin saa kuraa niskaan.

>> Sen näkee erityisesti tämän palstan purkauksia ja ketjuja lukiessa. <<

Nämä keskustelupalstat ovat pieni ja todella epäedustava otos edes suomalaisista uskovista ja ateisteista, saati maailmasta. Suomessa on pelkästään ateisteja jotain miljoona ja uskovia vielä paljon, paljon enemmän.

Tällä luterilaisuus-palstalla kirjoittelee muutama ihminen ja otos on kaikkea muuta kuin edustava. Suurin osa kun ei viipyisi pastalla kuin sen lyhyen hetken, että käsittäisi, mikä verbaalinen sota täällä on menossa 24/7.

• Anonyymi

”se taitaa olla kuitenkin niin, että jos korottaa itsensä muiden yläpuolelle ja on ylimielinen, niin saa kuraa niskaan. ”
        Siksi sinä oletkin jo ihan 💩

• Kun joittenkin uskovien selviä toduuden karttamisia oikoo, niin he pitävät sitä vihana.

• Anonyymi

Esimerkkejä, kiitos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esimerkkejä, kiitos.

Fundispellelle ei kannata vastata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esimerkkejä, kiitos.

Raamattu 98%: Jumalan olemassa olo. Maailman luominen ja rakenne. Neitseestä sikiäminen jne. jne. uskonnon peruspilarit ovat fiktiivistä tarinankerrontaa.

• "Tämä on pahennukseksi juutalaisille " ...Paavali ja Luther Jeesuksen sanoin.

Psalmi 14 moittii....
      4 " Eivätkö ne mitään käsitä kaikki nuo väärintekijät, jotka saavat leipänsä syömällä minun kansaani, eivätkä avuksensa huuda Herran nimeä. "

6 " Te saatatte häpeään sorretun aikeet, mutta Herra on heidän turvansa. (7) Oi että Israelin pelastus tulisi Siionista! Kun Herra kääntää kansansa kohtalon, silloin Jaakob riemuitsee. Israel iloitsee. "

Laura Huhtasaari aikoi puolustaa kristilisiä arvoja Euroopassa. Aikooko hän olla pahennukseksi juutalaisille, vaikka antisemitismi on taas lisääntynyt Euroopassa?

• Minusta jokainen saa uskoa tavallaan.

Muita vain ei voi vaatia olemaan samaa mieltä tai elämään samojen uskomusten mukaan. Normit säädellään demokraattisissa maissa muita teitä.

• Mutta oleminen pahennukseksi muille ei ole hyvään uskomista.

Se voi olla demokraattista, puolen valitsemista kyllä, mutta siitä puuttuu ymmärrys ja empatia. Myötäelämisen kyky tai katsominen asioita myös sen toisen näkökulmasta.

Miltä hänestä tuntuu minun uskominen, että hän on paha.

Uskonnonvapaus sallii myös pahan uskomisen muista.

• "Normit säädellään demokraattisissa maissa muita teitä. "

Juuri näin, sillä yhteiskunnassa on otettava kaikki huomioon - ei vain tiettyä porukkaa.

• Anonyymi

Voin ja saan vihata, nyt minulla on siihen oikeus. Isäni hyväksikäytti minua lapsena ja en saanut vihata, en ymmärtänyt. Nyt ymmärrän. Oli ulospäin kiltti uskovainen, eli ulkokultaista kristityn elämää.
      Ev lut. kirkossa on ihan samalla tavalla insestiä ja pedofiiliaa - avatkaa silmänne voi olla, vaikka uskovainen ystäväsi.
      Toivottavasti joutuvat helvettiin!

• Anonyymi

Ymmärrän tuon vihan, eikä tuollaiselle teolle ole mitään puolustusta. Se on hirvittävä perintö jättää lapselle.

MUTTA:

Vihan kierrättäminen syyttömiin ihmisiin omana perintönäsi ei tee sinusta enää uhria, vaan jo toisen hirviön. Ja silloin paha on voittanut sinussa. Vaikka miten haet omalle kivullesi ymmärrystä tai oikeutusta vihata uskovia. Tai miehiä. Tai hyväksikäyttäjiä.
        Tai ----- (lisää tähän oma inhokkisi)

Menneisyyttä ei voi muuttaa, mutta jokainen voi vaikuttaa omaan tulevaisuuteensa. Elääkö vihalle vai voiko "antaa anteeksi niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet." Vaikka se elämä ja luottamus ihmisiin on viety, niin silti pitäisi päästä sen yli, ei elää loppuelämäänsä sen väärintekijän ehdoilla tai arvomaailmassa.

Koska nyt olet antanut hänelle vallan pitää sinua otteessaan koko loppuelämäsi ja muokata käytöstäsi kanssaihmisiä kohtaan. Sen sijaan, että voisit joku päivä ylpeänä sanoa, että "ikäviä asioita sattui, mutta ne eivät murtaneet minua, vaan tekivät minusta vahvemman, Tämä nykyinen vihaaja ei ole minä. Olen tätä parempi."

LOPETA olemasta uhri ja uhriutuminen. Sinulla on vielä elämä edessäsi. Oikea elämä, sellainen, joka sinulla olisi ollut ilman sitä tapahtumaa. Kyse on vain siitä, haluatko antaa elämäsi pilanneelle, omalle sairaudelleen periksi antaneelle ihmiselle, mielessäsi vielä luvan pilata ja hyväksi käyttää koko loppuelämäsi. Vai oletko häntä vahvempi.

Haluaisin uskoa, että olet.

Jos täytyy vihata, niin älä vihaa itseäsi. Äläkä pyri näkemään isääsi kaikissa muissa maailman ihmisissä vain yhden ihmisen tekojen kautta tai muodostamaan maailmankuvaasi pelkästään netin perusteella, koska tänne ihmiset eivät useinkaan tule olemaan toisilleen fiksuja, ymmärtäväisiä, iloisia tai anteeksiantavia, vaan purkamaan omia ratkaisemattomia ongelmiaan, joita kaadetaan sitten huoletta toisten niskaan. Tämä ympäristö ruokkii meidän negatiivisia puoliamme, sitä enemmän, mitä enemmän täällä vietämme aikaamme.

Täällä ei eheydy, vaan rikkoutuu lisää.

Toivottavasti ehdit lukea, ennenkuin tämän joku poistaa.

140 Vastausta
        Ketjusta on poistettu 31 sääntöjenvastaista viestiä.

• Anonyymi

Järkyttävimmillekin teoille löytyy vastavoima. Se ei ole viha ja katkeruus vaan anteeksianto. Se ei merkitse, että hyväksyisit isäsi teot vaan anteeksiannolla vapautat itsesi vihantunteesta, joka on aina kantajaansa itseään vastaan, mitään hyvitystä ei vihaamalla voi saada. Tunnetasolla voi tuntua täysin mahdottomalta antaa anteeksi, mutta ei tarvitse tuntea mitään vaan järjen tasolla tekee päätöksen: minä haluan antaa anteeksi. Se on prosessi, jossa kerta toisensa jälkeen kertoo itselleen antavansa anteeksi. Väärintekijän kuolemakaan ei katkaise sinun vihanjuurta, vain anteeksianto irrottaa sinut vihan koukusta.

https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mieli/anteeksi_antaminen_antaa_voimaa

- voimasana anteeksi

• Jos sanon, että kristityt ovat ihmiskunnan vihollisia, ei kukaan kristitty tykkää siitä, eikä halua nähdä, että se voi olla totta sen perusteella mitä on tapahtunut kahdentuhannen vuoden aikana. Vain eräät toiset ovat heidän mielestään ihmiskunnan vihollisia.

Kuitenkin heidän pitäisi kokea oleminen ristiinnaulittuna, eli heidän pitäisi ottaa vastaan ns. ristituli, että ymmärtäisivät omat tekonsa. Ja sitä kautta muita, joita he itse ovat tulittaneet. Vain kaltainen voi kaltaista ymmärtää.

Jos ei tiedon kautta, niin sitten kärsimyksen kautta.

• Eikö joittenkin uskovien valhetta ja ristiriitaisuutta saa ihmetellä? Se ei ole vihaa.

• Eipä näitä selville oikein saa, usko.vainen joskus kirjoittaa rekatullakin ja niihin joskus vastaankin, mutta sekamelskaa yleensä on uskovienkin kohdalla ainakin anonyymin alla.

• Anonyymi
        sage8 kirjoitti:

Eipä näitä selville oikein saa, usko.vainen joskus kirjoittaa rekatullakin ja niihin joskus vastaankin, mutta sekamelskaa yleensä on uskovienkin kohdalla ainakin anonyymin alla.

Heh heh.

Viestini "yllättäen" poistettiin :D

Ei ilmeisesti sopinut sivun agendaan :D

• sage8 kirjoitti:

Eipä näitä selville oikein saa, usko.vainen joskus kirjoittaa rekatullakin ja niihin joskus vastaankin, mutta sekamelskaa yleensä on uskovienkin kohdalla ainakin anonyymin alla.

Et sinä koskaan vastaa mihinkään 😂😂

• Anonyymi kirjoitti:

Heh heh.

Viestini "yllättäen" poistettiin :D

Ei ilmeisesti sopinut sivun agendaan :D

Minusta siinä ei ollut mitään hävytöntä eikä poistettavaa.

• "Sattuma" sekoittaa monesti pelin.

• Anonyymi

Vendlalle nimipäiväonnittelut. Maailmassa on vain ahdistius.

• Anonyymi

Omassa kuplassaan olisi tietysti kiva köllötellä. Määrittelet siis vihaksi tosiasioista huomauttamisenkin.

• Anonyymi

kun näitä lueskelen, ei niin kovin rakkaudellista. . .ole USKOVAISTENKAAN tuomita lähimmäisiään helvettiin ?

• ”…oikeaoppisen uskonsa tunnustava ihminen.”

Jos rehellisiä ollaan, niin pyrkimys oikeaan oppiin on varmaan jakanut kaikkein eniten kristikansaa?

• Anonyymi

Näin on - tulkitsijat ovat kuolemaatuottavia riitelijöitä. Jumala antoi Kirjoitetun Sanan, jota vain tulee noudattaa ilman tulkintoja ja näitä Sanoja on vain Yksi. Amen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin on - tulkitsijat ovat kuolemaatuottavia riitelijöitä. Jumala antoi Kirjoitetun Sanan, jota vain tulee noudattaa ilman tulkintoja ja näitä Sanoja on vain Yksi. Amen

Sinä tulkitset jos et hakkaa kättäsi pois sen vietellessä koska ilman tulkintaa siinä lukee että on hakattava se elin, jäsen kehostaan pois/irti, joka viettelee muuten ei pääse taivaaseen koska parempi on silmäpuolena päästä......jne. - kaikki uskovaiset kristityt mitä maa päällään on ikinä kantanut ovat aina tulkinneet tuon kohdan eivätkä totelleet sitä ilman tulkintaa!

Tai sitten sinä et tajua mitä 'sana' tulkinta tarkoittaa jos et älyä tuota.

• Anonyymi

"Jos rehellisiä ollaan, niin pyrkimys oikeaan oppiin on varmaan jakanut kaikkein eniten kristikansaa?"

Juuri näin. Oikeaan oppiin voi tosin pyrkiä myös rakentavasti ja tietyllä nöyryydellä. Mutta jos omat aggressiot toimivat opin puolustamisen käyttövoimana, niin tulee pahaa jälkeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ok, miltä tuntuu olla silmäpuoli ja käsipuoli?

• Anonyymi kirjoitti:

"Jos rehellisiä ollaan, niin pyrkimys oikeaan oppiin on varmaan jakanut kaikkein eniten kristikansaa?"

Juuri näin. Oikeaan oppiin voi tosin pyrkiä myös rakentavasti ja tietyllä nöyryydellä. Mutta jos omat aggressiot toimivat opin puolustamisen käyttövoimana, niin tulee pahaa jälkeä.

"...jos omat aggressiot toimivat opin puolustamisen käyttövoimana, niin tulee pahaa jälkeä. "

Tuon pohjalla mielestäni on vain vallanhalu - tai vallanhimo. Silloin ihminen itse haluaa ohjata kaikkea.

• Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

"...jos omat aggressiot toimivat opin puolustamisen käyttövoimana, niin tulee pahaa jälkeä. "

Tuon pohjalla mielestäni on vain vallanhalu - tai vallanhimo. Silloin ihminen itse haluaa ohjata kaikkea.

Kuka sinua ohjaa jos et sinä itse?

• Anonyymi

Mikä muu se tätäkin palstaa ylläpitää kuin viha uskovaisia kohtaan. On turha kieltää tai vähätellä omaa osuuttaan asiaan.

• Anonyymi

Jotkut aloittavat "päivystyksen" 5:19.

On S24:llä aika veemäiset ylläpidon työajat, jos viideltä pitää jo aloittaa vihanpito :/

• Anonyymi

Totta, Tapio Puolimatkaan ei huolittu Setan vaalipaneeliin eli häneen kohdistetaan terroria, Päivi Räsänen ei pääse joka sunnuntai Hesarin keskiaukeamalle eli häntä sensuroidaan ja Sari Tanuksen villille avoliitolle naureskellaan eli häntä vainotaan.

Selkeitä lopunajan merkkejä kaikki neljä ;-)

Ketjusta on poistettu 39 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      74
      8517
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      66
      2825
    3. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      18
      2058
    4. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      157
      2001
    5. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      20
      1959
    6. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1871
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      30
      1720
    8. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      46
      1525
    9. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1487
    10. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1256
    Aihe