Kuinka erota fiksusti ja sovussa?

Anonyymi

Ollaan seurusteltu tyttöystävän kanssa reilu puoli vuotta. Suhde on ollut alusta asti hieman vaikea ja viime ajat ovat olleet muutamaa hyvää hetkeä lukuunottamatta erittäin vaikeita. Omalta osalta suhde on alkanut tuntuun todella pahalta ja aiheuttaa enemmän ahdistusta ja huonoa oloa kuin hyviä asioita. Tyttöystävän käytös on alkanut vaikuttaan enemmän ja enemmän ripustautumiselta ja pelkoa yksinjäämiseksi kuin aitoa rakkautta ja mielenkiintoa minua kohtaan. En osaa enää erottaa onko tunteeni häntä kohtaan aidosti rakkautta, välittämistä vai sääliä vaiko kaikkea näitä. Sen tiedän kuitenkin, että mielenkiintoni sen suhteen, miten haluan aikani viettää, on siirtynyt hänestä kaikkeen muuhun omaan tekemiseen. Hän ei ole enää ensimmäisenä mielessä, kun mietin mitä haluaisin tehdä. Kenestäkään toisesta en ole kiinnostunut kuitenkaan. Kyseessä on pelkästään se, että tunteeni häntä kohtaan ei ole enää sitä mitä ne oli alussa. Kuinka siis kertoa hänelle fiksusti, että tämä ei ole sitä mitä haluan ja mihin jaksan enää panostaa? Pelkään, että hän raivostuu ja romahtaa täysin. Toivoisin, että hän ymmärtäisi ja näkisi tilanteen samoin.

3

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Käsi sydämellä: Oletko varmasti kunnolla panostanut? Vai ovatko omat menosi aina tai usein menneet hänen edelle?

Olen vaan huomannut, että tosi moni mies on itse etäinen eikä lähde täysillä mukaan parisuhteeseen, syystä joka on minulle jäänyt mysteeriksi. Nainen usein kuitenkin lähtee alusta asti täysillä mukaan ja hämmentyy ja ahdistuu, huomatessaan ettei mies olekaan täysillä mukana. Sen mies sitten aistii, ja tulkitsee ripustautumisena, mutta epäonnistuu näkemään, miten paljon se oma käytös on vaikuttanut asiaan.

• Anonyymi

Voit vain sanoa tuon, että se millaiseksi suhde on muodostunut, on jotain sellaista, jota et halua. Sen sanomisesta olet vastuussa ja juuri sen sanominen on fiksua toimintaa.
      Toisella on oikeus ja vapaus reagoida omalla tavallaan, josta et ole vastuussa ja jota et voi vältellä tai hallita.
      Luota tuntemukseesi ja sanoihisi.

• Anonyymi

Mitä tarkoitat "Seurustelulla"?
      Onko se sitä että olette liimautuneet vain toisiinne joka estää kummankin omat harrastukset omilla tahoillaan? Joka estää osallistumisen muiden kanssa sinua kiinnostaviin yhteistoimiin (urheiluun, jne.)

Voisitko ottaa ystäväsi omiin harrastuksiisi mukaan? Tulisiko hän?
      Oletko sinä kiinnostunut asioista joita hän tekee koulun/työajan ulkopuolella? Onko teillä mitään yhteistä tekemistä koulun/ työn ulkopuolella?

Jos vastaus kaikkeen on negatiivinen, on vain reilua, yksinkertaista ja järkeenkäypää laskea toinen viettämään aikaansa haluamallaan tavalla ja sinut omalla tavallasi.
      On epäreilua kiusata toinen toistanne tekemään asioita joita ei edes halua!

Ehkö olet tullut huomaamaan ettö oppia tunteman toinen ilman "seurustelua" (jollaisena sinä seurustelun koet) ennenkuin liimaat itsesi toisen vaatimuksiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      103
      4847
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3252
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2989
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1737
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1510
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      109
      1350
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1059
    8. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      114
      1049
    9. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      43
      1017
    10. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      40
      991
    Aihe