Erosimme mieheni kanssa n. viikko sitten neljän vuoden suhteesta. Eron syy oli miehen tietämättömyys siitä, mitä elämältä haluaa ja että hän haluaa tutkiskella itseään yms. Minulla itselläni oli suhteemme alkuvaiheessa samanlainen "kriisi", mutta pääsin siitä kyllä ylitse, joten tiedän hyvin miltä miehestä tuntuu.
Minulla on kuitenkin hyvin vahva ja varma tunne siitä, että kuulumme mieheni kanssa yhteen, koska suhteessamme ei mikään muu mätännyt ja erokin tuli minulle oikeastaan yllättäen. Haluan antaa miehelle tilaa niin paljon kuin hän haluaa.
Onko siis enää turha elätellä mitään toiveita? Vielä näin viikon jälkeen hän ei tietenkään osaa sanoa mitään, mutta onko kukaan ollut pidemmän aikaa erossa kumppanistaan ja sitten palannut takaisin yhteen? Tai oletko itse tehnyt jotain itsetutkiskelun tapaista erossa kumppanista ja sitten tullut siihen tulokseen, että hän olikin se oikea?
Voiko eron jälkeen palata yhteen?
4
213
Vastaukset
- Anonyymi
Noh yleensä jos nainen haluaa "omaa aikaa" on jo toinen kuvioissa ja rakkaus/intohimo laantunut. Miehenä kyllä näen että asiat pitää pystyä puhumaan heti jos suhde tärkeä mutta onhan meitäkin monenlaisia..vaikea sanoa.
- Anonyymi
Meillä yhteisiä vuosia 17.
Yhdeksännen vuoden kohdalla mulle tuli seisahdus, epäilys ja tarve elämäni miettimiselle. Päätettiin erota ja erottiin. Kumpikin lähti tahoilleen yhteisestä kodista joka myytiin. Mitään yhteistä ja vanhaa ei jäänyt.
1,5 vuotta eroa kesti. Vuoden eron kohdalla oma umpisolmuni jotenkin avautui ja tajusin etäisyyden päästä rakastavani exääni ja haluavani jakaa elämän hänen kanssa. Hän oli ollut koko ajan aivan varma meistä mutta ero oli ollut hänelle totaalinen isku päin näköä. Ei siis ollut jäänyt elättelemään toiveita vaan molemmat erosimme silloin kokonaan, täysin.
Itse tarvitsin tuon irtioton ja sen ettei toinen jäänyt roikkumaan. Että se oli oikea ero. - Anonyymi
Minulle taisi käydä niin, että ex-tyttöystävä alkoi etsiä itseään ja päätti yksipuolisesti erota minusta. Olin siis laastari hänelle, vaikkei sitä ole myöntänyt. Puoli vuotta pideltiin eron jälkeen jonkin verran yhteyttä ja puhuttiin asioista, mitä ei itse suhteen aikana tullut puhuttua. Yhteydenpito kävi minulle lopulta liian raskaakasi ja lopetin yhteydenpidon häneen. Kuukausia on mennyt edellisestä yhteydenpidosta. "Ongelmana" vain, että meillä on yhteisiä tuttuja mm. hänen sisaruksia ja heidän kumppaneitaan, ketkä haluaa pitää minut jos nyt ei lähipiirissä, niin hyvänä ystävänä.
Omat ajatukset mahdollisesta yhteenpaluusta on hyvin ristiriitaiset. Tämä nainen on mielessä joka päivä, mutta uskaltaisiko enää luottaa ja pystyisikö enää niin täysillä heittäytymään suhteeseen, kuin edellisellä kerralla. Se on pikku peikko, mikä minun täytyy itselleni selvittää, jos ylipäätään kenenkään kanssa tulisin joskus suhteessa olemaan. Tätä edellinen parisuhde vuosia sitten päätyi eroon, palattiin yhteen, mutta lopullisen eron yhteydessä minulle sanottiin suoraan, että hänen täytyy miettiä, mitä elämältään haluaa ja oli tajunnut itse, että minä olin hänelle vain laastari.
Mutta tuossa edellisen kirjoittajan tekstissä on mielestäni paljon viisautta ja jotain lohduttavaakin. Totaalinen ero puhdistaa pöydän, päätyi sitten uudelleen yhteen tai ei. Joskus ihminen vain tarvitsee omaa aikaa ja tilaa. Joskus ihminen saattaa suhteessa "elää toiselle" ja jää oma elämä elämättä. Se ei välttämättä ole kummankaan "vika", vaan joku tunnelukko, missä haluaa miellyttää toista. Ei toiveen elättely yhteenpalaamisesta väärin ole. Se kertoo jotain, mitä tuntee toista kohtaan. Mutta se saattaa käydä raskaaksi pidemmän päälle. Te (ja miksen minäkin) palaatte yhteen, jos niin on tarkoitettu. Mutta anna tilaa ja aikaa myös omille ajatuksille ja tuntemuksille. - Anonyymi
Asiaa. Teillä on hyvät mahdollisuudet yhä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569