Ensimmäiset 15 minuuttia ovat ratkaisevat, kun vanki vapautuu

https://yle.fi/uutiset/3-10806700


Kun lähdin Suomenlinnasta, niin eka suunta aamupalan jälkeen oli Länsisatama, ja laivan ravintolaan tuopin ääreen päästyäni soitin ryönjohtajalleni et olen vapaalla mut saanko pari pekkasvapaata. Seuraavana maanantaina menin sit töihin, mut jo viikonloppuna luokseni tuli tytär sekä silloinen naisystävä. Silloin mulla oli vielä ok-talokin.
Työsiirtolaan jouduin, koska olin kuulemma työkyvytön (eli en pystyisi suorittamaan yhdyskuntapalvelusta, 12 tuntia töitä viikossa), vaikka olin vakiduunissa ja taaperoikäinen lapsikin mulla oli vuoroviikoin.

Muutama vuos myöhemmin kun lähdin Ristikkotieltä aamulla kävelemään, ensimmäinen osoite oli lähin kaljakauppa. Sieltä pari kaljaa, ja matka jatkui Hesarin alkoon.
Sen jäleen pari kuukautta asunnottomana haparointia, kunnes menin katkolle ja jälkihoitoon pariksi kuukaudeksi. Sen jälkeen sain lopulta elämän taas järjestykseen. Vankila ei siinä auttanut.

37

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Katoin ton äijän facesta ja menny 2017 naimisiin ja 2018 taas uusi nainen! Vientiä riittää miehellä joka on narkannut aivonsa pellolle! Toista se on kun on tällänen asiansa hoitanut tylsä kiltti ja kunnollinen DI.

      • Naiset on varmaan sitä tasoa jota sinäkin tavoittelet?


      • En tiiä hänen nykyisistä jutuista, mut ainakin viimekesänä pikkulinnut lauloi et oli eronnut Cindystä ja parin viikon päästä taas linnut lauloi et ei ole.
        Tiiä sit siitä, mä en vakoile ihmisiä netissä.

        Mut eikös ole meriitti sekin et vaikka intialaiset kaihtavat vähäpukeisuuta, niin olen ollut intialaisen naisen kanssa saunassa. Eikä saunassa tietenkään käytetä vaatteita.
        Tietenkään ei tehty muutaku juteltiin, heitettiin löylyä ja käytiin uimassa. Ja olihan mulla 16v tyttöystävänikin mukana.

        En muuten usko et on narkannut. Juoppo hän kyllä on.
        Edes pilveä en enää hälle tarjoa, hän kun on niitä ihme poikkeuksia, jotka tulee siitä väkivaltaiseksi. Alkoholista ei.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        En tiiä hänen nykyisistä jutuista, mut ainakin viimekesänä pikkulinnut lauloi et oli eronnut Cindystä ja parin viikon päästä taas linnut lauloi et ei ole.
        Tiiä sit siitä, mä en vakoile ihmisiä netissä.

        Mut eikös ole meriitti sekin et vaikka intialaiset kaihtavat vähäpukeisuuta, niin olen ollut intialaisen naisen kanssa saunassa. Eikä saunassa tietenkään käytetä vaatteita.
        Tietenkään ei tehty muutaku juteltiin, heitettiin löylyä ja käytiin uimassa. Ja olihan mulla 16v tyttöystävänikin mukana.

        En muuten usko et on narkannut. Juoppo hän kyllä on.
        Edes pilveä en enää hälle tarjoa, hän kun on niitä ihme poikkeuksia, jotka tulee siitä väkivaltaiseksi. Alkoholista ei.

        Ups, katoin vaan mulle vastattuihin ja sekosin ku luulin et puhuttiin mun toisessa ketjussa puhumastani ihmisestä.
        Äskeinen kommenttini EI siis liity aloituksen linkkiin liittyvään ihmiseen.

        Mitt fel, förlåt mej.


    • Anonyymi

      pari kysymystä kumpi oli isäntä ja kumpi emäntä sellikaverisi kanssa ja entä muut vangit eli miltä tuntui olla miesten kanssa ja miksi homot haluavat uudestaan vankilaan

      • Tiiäkkö et vankilassa kaikki on samassa veneessä. Kaikki on emäntiä mitä siivoamiseen tulee (sellien pitää aina olla siistejä) mut mitään seksuaalista kanssakäymistä minä en ainakaan havainnut. Ehkä sitä oli muiden selleissä, en tiedä kun en ollut katsomassa.

        Me vaan katottiin telkkaria, juotiin kahvia ja röökattin (sekin on kuulemma Sörkassa nykyään kielletty, tärkein syy miksen ainakaan sinne enää tule menemään), ja lisäks minä ainakin luin paljon. Keskimäärin kolme kirjaa viikossa.


    • "Rikokset maksavat yhteiskunnalle miljardin vuodessa ja kustannuksia halutaan pienentää"

      No helpoimminhan se kävisi kun kuntoutuksen, joka ei juuri toimi, sijaan lasautettaisiin nappi otsaan kaikille murhamiehille ihan aluksi, sitten loppujen kohdalla katsottaisiin lieventäviä seikkoja ja hyysäämisen sijaan laitettaisiin ne tekemään jotain fyysistä p..kaduunia, reipasta lapiohommaa tms. niin että ihan heti ei huvita palata takaisin.

      • Ihan mielenkiintoinen näkökulma. Olisi ihan mielenkiintoista nähdä, mitä kuolemantuomiot toisivat tullessaan...

        Mitäpä jos kuolemantuomion pelotevaikutus ei toimisikaan, vaan veritekoja sattuisi edelleen? Noista voisi kehkeytyä melko raakoja pakomatkoja kun kuolemantuomiota välttelevä surmaaja pakenisi pelko persiissä.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Ihan mielenkiintoinen näkökulma. Olisi ihan mielenkiintoista nähdä, mitä kuolemantuomiot toisivat tullessaan...

        Mitäpä jos kuolemantuomion pelotevaikutus ei toimisikaan, vaan veritekoja sattuisi edelleen? Noista voisi kehkeytyä melko raakoja pakomatkoja kun kuolemantuomiota välttelevä surmaaja pakenisi pelko persiissä.

        Toki voisi mutta paino sanalla voisi. Onko se muka parempi että joku 4-5 kertainen murhamies päästetään aina vaan murhaamaan uudestaan? sen kun poliisit vaikka teloittaisivat heti kinniottotilanteessa säästyisi monen viattoman henki jatkossa. Uskon myös että jotkut murhamiehetkin myös etukäteen oppisivat ajattelemaan, ehkä eivät murhaisikaan kun lepokotijakson sijaan olisi itsellekin tiedossa ikiuni niin kuin uhrille.


      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        Toki voisi mutta paino sanalla voisi. Onko se muka parempi että joku 4-5 kertainen murhamies päästetään aina vaan murhaamaan uudestaan? sen kun poliisit vaikka teloittaisivat heti kinniottotilanteessa säästyisi monen viattoman henki jatkossa. Uskon myös että jotkut murhamiehetkin myös etukäteen oppisivat ajattelemaan, ehkä eivät murhaisikaan kun lepokotijakson sijaan olisi itsellekin tiedossa ikiuni niin kuin uhrille.

        "sen kun poliisit vaikka teloittaisivat heti kinniottotilanteessa "

        Mun mieleestä tuohon hommaan voisi poliisin sijasta ryhtyä kaikki halukkaat siviilipoliiseiksi koulutet. Valtio voisi vaikka perustaa halukkaista siviilipoliiseista kootun "teloitusryhmän", joka olisi valmiudessa kiinniottotilanteessa.

        Sinä Harmaaritari vaikutat juurikin sopivalta ja halukkaalta tuohon teloitusryhmään, eikö vain?


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Toki voisi mutta paino sanalla voisi. Onko se muka parempi että joku 4-5 kertainen murhamies päästetään aina vaan murhaamaan uudestaan? sen kun poliisit vaikka teloittaisivat heti kinniottotilanteessa säästyisi monen viattoman henki jatkossa. Uskon myös että jotkut murhamiehetkin myös etukäteen oppisivat ajattelemaan, ehkä eivät murhaisikaan kun lepokotijakson sijaan olisi itsellekin tiedossa ikiuni niin kuin uhrille.

        Minä en ole täysin vakuuttunut siitä että rangaistusten koventamisella ja alentamisella olisi suoraan verrannollinen vaikutus rikosten määrään. Tuosta sinun logiikastasi voisi päätellä että henkirikostuomioiden rangaistusten alentaminen lisäisi henkirikosten määrää.

        Rangaistusten kohdalla on mielestäni oleellista pohtia sitä, mitä rangaistuksella haetaan. Väkivaltarikoksiin sortuneiden psykopaattien kohdalla voisi olla oikeastikin perusteltua hakea rangaistuksella muusta yhteisöstä eristämistä loppuelämäksi, ihan tavan kulkijoiden suojelemiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "sen kun poliisit vaikka teloittaisivat heti kinniottotilanteessa "

        Mun mieleestä tuohon hommaan voisi poliisin sijasta ryhtyä kaikki halukkaat siviilipoliiseiksi koulutet. Valtio voisi vaikka perustaa halukkaista siviilipoliiseista kootun "teloitusryhmän", joka olisi valmiudessa kiinniottotilanteessa.

        Sinä Harmaaritari vaikutat juurikin sopivalta ja halukkaalta tuohon teloitusryhmään, eikö vain?

        Tuo nyt on aika sairas näkemys. Eihän kukaan normaali-ihminen nauttisi tuollaisesta niin siksi se olisi oltava palkallista ja palkan tulisi olla hyvä. Onhan niitä muitakin hommia jotka ei ole mitenkään mieluisia mutta jotkut niitä suostuu tekemään. Jos homma olisi vapaaethtoista siihen varmaan hakeutuisi juurikin niitä murhamiehiä, no olisi sekin toki parempi jos laskee niin että yksi murhamies on paremoi kuin kaksi.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Minä en ole täysin vakuuttunut siitä että rangaistusten koventamisella ja alentamisella olisi suoraan verrannollinen vaikutus rikosten määrään. Tuosta sinun logiikastasi voisi päätellä että henkirikostuomioiden rangaistusten alentaminen lisäisi henkirikosten määrää.

        Rangaistusten kohdalla on mielestäni oleellista pohtia sitä, mitä rangaistuksella haetaan. Väkivaltarikoksiin sortuneiden psykopaattien kohdalla voisi olla oikeastikin perusteltua hakea rangaistuksella muusta yhteisöstä eristämistä loppuelämäksi, ihan tavan kulkijoiden suojelemiseksi.

        No tuolla sinun logiikalla niille pitäisi antaa palkkioita tekosistaan ja aina vaan enemmän mitä enemmän viattomia murhailee. Niinhän kyllä käytännössä nyt jo tehdäänkin, murhaajap..ka saa kaikki kuntoutukset, hommataan asunnot ja työpaikat jne ja toivotaan etti murhaa enää uudestaan kun taas aina kunnolla elänyt ei saa mitään noista.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No tuolla sinun logiikalla niille pitäisi antaa palkkioita tekosistaan ja aina vaan enemmän mitä enemmän viattomia murhailee. Niinhän kyllä käytännössä nyt jo tehdäänkin, murhaajap..ka saa kaikki kuntoutukset, hommataan asunnot ja työpaikat jne ja toivotaan etti murhaa enää uudestaan kun taas aina kunnolla elänyt ei saa mitään noista.

        Enkös minä kirjoittanut kannattavani psykopaattien eristämistä yhteiskunnasta? Noin taisin kirjoitella..

        Yhdyn mielipiteeseesi kyllä vähäisessä määrin, muille vaarallisia yksilöitä ei kannata olettaa voitavan parantaa. Tuo ajatuskin on naivismia (ilman taidetta). Eristyksiin vain.


      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        Tuo nyt on aika sairas näkemys. Eihän kukaan normaali-ihminen nauttisi tuollaisesta niin siksi se olisi oltava palkallista ja palkan tulisi olla hyvä. Onhan niitä muitakin hommia jotka ei ole mitenkään mieluisia mutta jotkut niitä suostuu tekemään. Jos homma olisi vapaaethtoista siihen varmaan hakeutuisi juurikin niitä murhamiehiä, no olisi sekin toki parempi jos laskee niin että yksi murhamies on paremoi kuin kaksi.

        Sairas näkemys?

        Eikö se ollut sairasta, kun itse ehdotit, että poliisi voisi tehdä sen?

        Niin. Ilmeisesti et pidä poliiseja ihmisinä vaan jonain koneina joille ei jää traumoja tapahtumista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sairas näkemys?

        Eikö se ollut sairasta, kun itse ehdotit, että poliisi voisi tehdä sen?

        Niin. Ilmeisesti et pidä poliiseja ihmisinä vaan jonain koneina joille ei jää traumoja tapahtumista.

        Se kuuluisi poliisin tehtäviin ja varmaan koulutettu poliisi siihen kykenisi kun tietäisi että se palvelee yhteiskunnan etua. Jos nyt otetaan vaikka esimerkkinä turun terrori-isku, missä tahansa muualla maailmassa jo ihan esimerkin vuoksi tekijä olisi lasautettu siinä paikalla kylmäksi. täällä tarjottiin täysihoito ja sankarin asema radikaalipiireissä.


      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        Se kuuluisi poliisin tehtäviin ja varmaan koulutettu poliisi siihen kykenisi kun tietäisi että se palvelee yhteiskunnan etua. Jos nyt otetaan vaikka esimerkkinä turun terrori-isku, missä tahansa muualla maailmassa jo ihan esimerkin vuoksi tekijä olisi lasautettu siinä paikalla kylmäksi. täällä tarjottiin täysihoito ja sankarin asema radikaalipiireissä.

        Arvasinkin jo vastauksen. Poliisille kaikki paskahommat. Ja vielä (suhteessa) huonolla palkalla. Voihan se olla, että joku poliisi-yksilö tuollaiseen hommaan ryhtyisikin jos saisi kunnon korvauksen. Mutta tuskinpa niitä montaa olisi.

        Vaikutat muuten sellaiselta tyypiltä, että jos/kun joudut poliisin kanssa tekemisiin, voisit heittää "vakiolauseen": "Minä maksan sinun palkkasi"...

        Ja minä siis en ole poliisi, mutta ns. lähellä asiaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Arvasinkin jo vastauksen. Poliisille kaikki paskahommat. Ja vielä (suhteessa) huonolla palkalla. Voihan se olla, että joku poliisi-yksilö tuollaiseen hommaan ryhtyisikin jos saisi kunnon korvauksen. Mutta tuskinpa niitä montaa olisi.

        Vaikutat muuten sellaiselta tyypiltä, että jos/kun joudut poliisin kanssa tekemisiin, voisit heittää "vakiolauseen": "Minä maksan sinun palkkasi"...

        Ja minä siis en ole poliisi, mutta ns. lähellä asiaa.

        Mitäpä tuolla ylempänä kirjoitin?:

        "...niin siksi se olisi oltava palkallista ja palkan tulisi olla hyvä".

        Tuskinpa vaan sanoisin vaikka onkin totta että poliisi tuntuu nykyään tuhlaavan energiaansa ihan muuhun kuin ydintehtäväänsä, yhteikunnan turvaamiseen ja oikean rikollisuuden kitkemiseen vaan sepä taitaakin olla enemmän päällystöstä kuin kenttämishistöstä kiinni.


      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        Mitäpä tuolla ylempänä kirjoitin?:

        "...niin siksi se olisi oltava palkallista ja palkan tulisi olla hyvä".

        Tuskinpa vaan sanoisin vaikka onkin totta että poliisi tuntuu nykyään tuhlaavan energiaansa ihan muuhun kuin ydintehtäväänsä, yhteikunnan turvaamiseen ja oikean rikollisuuden kitkemiseen vaan sepä taitaakin olla enemmän päällystöstä kuin kenttämishistöstä kiinni.

        Siinä keskustelussahan oli kyse niistä siviilipoliiseista. Sinä voisit tosiaan ryhtyä sellaiseksi, sillä hyvällä palkalla tietenkin siis. Eikun rikollisia lahtaamaan vaan...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinä keskustelussahan oli kyse niistä siviilipoliiseista. Sinä voisit tosiaan ryhtyä sellaiseksi, sillä hyvällä palkalla tietenkin siis. Eikun rikollisia lahtaamaan vaan...

        No minä olen kyllä puhunut poliiseista ja virkavallasta koko ajan koska sen se homman hoitaminen vaatii, se mitä sinä olet höpissyt ei taas kuulu mulle.


      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        No minä olen kyllä puhunut poliiseista ja virkavallasta koko ajan koska sen se homman hoitaminen vaatii, se mitä sinä olet höpissyt ei taas kuulu mulle.

        Sitten sun pitää varmaan tehdä lakialoite siitä, että poliisin pitäisi alkaa ampua rikoksen uusijoita...


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Minä en ole täysin vakuuttunut siitä että rangaistusten koventamisella ja alentamisella olisi suoraan verrannollinen vaikutus rikosten määrään. Tuosta sinun logiikastasi voisi päätellä että henkirikostuomioiden rangaistusten alentaminen lisäisi henkirikosten määrää.

        Rangaistusten kohdalla on mielestäni oleellista pohtia sitä, mitä rangaistuksella haetaan. Väkivaltarikoksiin sortuneiden psykopaattien kohdalla voisi olla oikeastikin perusteltua hakea rangaistuksella muusta yhteisöstä eristämistä loppuelämäksi, ihan tavan kulkijoiden suojelemiseksi.

        "Rangaistusten kohdalla on mielestäni oleellista pohtia sitä, mitä rangaistuksella haetaan"

        Näin. Minä olin linnassa ratista. Mun piti ottaa duunista vapaata, kun piti mennä istumaan. Yhdyskuntapalveluun en ollut kuulemma kelvollinen kun olin muka työkyvytön. Töissähän olin 40h/viikko.
        Isoin vaikutus oli, et jouduin taloudelliseen ahdinkoon. Ei se musta ainakaan parempaa ihmistä tehnyt.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        "Rangaistusten kohdalla on mielestäni oleellista pohtia sitä, mitä rangaistuksella haetaan"

        Näin. Minä olin linnassa ratista. Mun piti ottaa duunista vapaata, kun piti mennä istumaan. Yhdyskuntapalveluun en ollut kuulemma kelvollinen kun olin muka työkyvytön. Töissähän olin 40h/viikko.
        Isoin vaikutus oli, et jouduin taloudelliseen ahdinkoon. Ei se musta ainakaan parempaa ihmistä tehnyt.

        Mitä arvelet, miksi rattijuopumuksista saa linnatuomion?

        (Tiedän kyllä sen ettei ratista joudu herkästi tiilenpäitä lukemaan)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten sun pitää varmaan tehdä lakialoite siitä, että poliisin pitäisi alkaa ampua rikoksen uusijoita...

        Se olisi loistava idea, sun mielipiteet asiasta voit pitää omanasi. Saattaisi sun mielipide muuttua jos lapsesi joutuisi turun kaltaisen tapahtuman kohteeksi vai vieläkö kannattaisit kilttiä toimintaa murhamiestä kohtaan?


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Mitä arvelet, miksi rattijuopumuksista saa linnatuomion?

        (Tiedän kyllä sen ettei ratista joudu herkästi tiilenpäitä lukemaan)

        Varmaankin siks, että humalassa ihmiset ovat usein holtittonia. Ei tä kuitenkaan päde kaikkiin.

        Toistuvista rattijuopumuksista joutuu. Landella auto on silti ainoa kulkuväline.


    • Anonyymi

      Aika kova jätkä olet kovistelemaan netissä, mutta oikeasti et sitten uskalla itse mitään niinkuin peräkammarin ätminkäiset yleensäkään.

      Kuinkas hyvin se toimii mestoissa missä on kovemmat rangaistukset ja jopa kuolemantuomio. Missä poiiiseja ammutaan kadulle harvasa päivä ja on slummeja minne ei virkavalta edes voi mennä.

      Ja luuletkos että normipoliisit ovat sellaisia jotka tosta vaan lähtisivät lasauttelemaan ketään, ja sitten jos sellaisia palkattaisiin niin varmaan olisivat joo hyviä kohtelemaan normikansalaisia.

      • Anonyymi

        Sä vissiin tarkoitit tämän kommentin harmikselle, etkä aloittajalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä vissiin tarkoitit tämän kommentin harmikselle, etkä aloittajalle.

        Vissiin joo meni väärään kohtaan, mutta eiköhän kaikki tajua että harmiksesta tossa puhutaan.


      • Anonyymi

        Jos rikolliset ja murhaajat saisivat kunnon tuomion mistä ne slummit sitten syntyisivät, ihmiset kävisivät koulussa ja töissä paremmin kun rikollisuus ei enää kannata riskien takia. Mamujen kotimaassa eri asia ja sen asian ei tarvi kiinnostaa ketään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos rikolliset ja murhaajat saisivat kunnon tuomion mistä ne slummit sitten syntyisivät, ihmiset kävisivät koulussa ja töissä paremmin kun rikollisuus ei enää kannata riskien takia. Mamujen kotimaassa eri asia ja sen asian ei tarvi kiinnostaa ketään.

        Niin että ne rikolliset ja murhaajat tosta vain sitten nöyrtyisivät. Eipä ne kovemmat tuomiot rikollisuutta vähennä vaan pistävät vain ne rikolliset taistelemaan vastaan enemmän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos rikolliset ja murhaajat saisivat kunnon tuomion mistä ne slummit sitten syntyisivät, ihmiset kävisivät koulussa ja töissä paremmin kun rikollisuus ei enää kannata riskien takia. Mamujen kotimaassa eri asia ja sen asian ei tarvi kiinnostaa ketään.

        Ei vankilat rikollisuutta vähennä, päinvastoin.


    • Anonyymi

      Huomautan että jutun jännämiehelä on seksiä antava nainen kumppanina. Yksikään jännämies ei ole sinkku tässä maassa jossa naiset palvoo rikoksen tekijöitä.

      • Anonyymi

        Ja teikäläisille kelpaisi vain ne naiset, jotka palvovat rikoksentekijöitä. Muita te ette laske naisiksi ollenkaan.


    • Anonyymi

      Ruollaiset jännämiehet kuopan reunalla niin sen jälkeen niistä ei ole kuluja yhteiskunnalle.

      • Anonyymi

        No lähde viemään jos pystyt, voipa olla että sinut sinne kuoppaan potkitaan.


      • Anonyymi

        Oikea osoite rikollisille on juuri se kuopanpohja!


    • Juttelin monien rikolisten kanssa vankilassa. Siellähän ei rikollisista ole pulaa.

      Yks mikä mulle laittoi huomion, et lähes kaikki ainakin nuoremmista oli koulukotitaustaisia. He pitivät kivitaloa lievempänä tuomiona kuin koulukotinuoruutta. Vankila ei siis koskaan ole heille pelote. Mitä väliä kun ei ole enää mitään menetettävää?

      Toinen huomio oli, et useimmat on adhd- tapauksia, jotka eivät ole saaneet oikeaa hoitoa.

      Sit on tietty nää perusrikolliset ja muut elämäntapamustalaiset. Nei parane koskaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      190
      3972
    2. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      191
      2840
    3. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      58
      1726
    4. Kuvaile omaa ulkonäköäsi

      Niin kaivattusi voi bongata sinut täältä.
      Ikävä
      119
      1684
    5. Pakettiauton kuljettaja tappoi

      Kuljettajan nimi joka tappoi 2 ihmistä.
      Leppävirta
      13
      1468
    6. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      423
      1347
    7. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      61
      1273
    8. Mikä on sinun ja rakkaasi ikäero?

      Kirjoita, jos rakkaasi on nuorempi/vanhempi 🥰
      Ikävä
      93
      1264
    9. Mies minkälaisista naisista yleensä

      Tykkäät? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
      Ikävä
      75
      1206
    10. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      65
      1204
    Aihe