Mikä on sinkut palstan suosituin piirileikki?

Jos joku satunnainen lukija näkee kysymyksen, niin hän voi hetken miettiä mistä on kyse. Palstavakkarit tietävät vastauksen heti.

Palstahan on vuosien saatossa trollattu oikeista keskustelijoista vapaaksi "vyöhykkeeksi", ja jäljelle/jälkeen jääneille ei ole jäänyt hirveästi keskustelukumppaneita. Minä olin ilmeisesti palstatrolleille lottovoitto palsta-aktiivisuuteni tähden.

Harmi vain, kaikki kiva loppuu jossakin vaiheessa. Niin myös minun aktiivisuuteni hiipui, ja trollit jäivät palstalle häröilemään keskenään. Mutta jotta minusta (Pertti-sedästä) saisi vielä jotakin iloa harmaaseen palstailuun, palstatrollit kehittivät piirileikin.

Tuossa piirileikissä palstatrollit luovat uusia nikkejä ja yrittävät kirjoitella niillä pertti-setämäiseen tyyliin. Muut sitten kirjoittelevat pertti-sedäksi tekeytyneelle trollille vihjaillen tietävänsä että kirjoittaja on pertti-setä.

Pääasia että kukainenkin keksii kehitystasolleen sopivan piirileikin.

38

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pervo-pertti.

Lällää..

• Anonyymi

Olen aina tiennyt, että täällä on itseni lisäksi vain pari kirjoittajaa. Yhdellä on useampi nikki, ja tämä henkilö kirjoittaa virheellisesti "20 vuotias", mutta kuitenkin "20-vuotta". Tuo virhepari kertoo paljon, koska on harvinainen. Toistuu useammalla nikillä.

• Amiksessa kävi lukihäiriön testaaja joka taas väitti, että tuo on yleisimpiä virheitä mitä tehdään. Kirjoitetaan vuotta, vuotias väärin. Kumpi sitten on oikeassa, mene ja tiedä.😃

Luulen et aika yleistä kumminkin.

• Anonyymi

En ota pultteja yhdyssanavirheistä, mutta ne voi paljastaa joskus kirjoittajan.

En usko yleiseksi virheeksi tuota "vuotta/vuotias"... Miksi joku keksisi laittaa toiseen viivan ja toiseen ei, ja juuri päinvastoin kuin kuuluisi? Ei tuota virheparia kovin usein näe, yleensä joko kummastakin puuttuu viiva tai kummassakin se on.

• Anonyymi kirjoitti:

En usko yleiseksi virheeksi tuota "vuotta/vuotias"... Miksi joku keksisi laittaa toiseen viivan ja toiseen ei, ja juuri päinvastoin kuin kuuluisi? Ei tuota virheparia kovin usein näe, yleensä joko kummastakin puuttuu viiva tai kummassakin se on.

Kun lueskelee nettiä, facebookkia laajemminkin niin kyllä tuohon aika usein törmää ettei kirjoitussääntö ole selvillä. Sinällään ei mikään kriittinen virhe edes, yhdysviivan puuttuminen.

Luulen, että ihan tahallisiakin kielioppivirheitä kirjoitetaan...

• HortenMarket kirjoitti:

Kun lueskelee nettiä, facebookkia laajemminkin niin kyllä tuohon aika usein törmää ettei kirjoitussääntö ole selvillä. Sinällään ei mikään kriittinen virhe edes, yhdysviivan puuttuminen.

Ai niinqu Morten Harket?

• Anonyymi
        HortenMarket kirjoitti:

Tarkoitatko, että näet usein SAMALLA kirjoittajalla 20 vuotias ja 20-vuotta? Varma?

• Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitatko, että näet usein SAMALLA kirjoittajalla 20 vuotias ja 20-vuotta? Varma?

Hortenin kirjoitukset ovat taattua trolligeneraattoripuppua. En suhtautuisi niihin vakavasti.

• Iku-Turso kirjoitti:

Ai niinqu Morten Harket?

Horten Market. Ei ole kielioppivirhe.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei välttis samoja, yleisesti vaan aika helppo virheen paikka.☺️

• Iku-Turso kirjoitti:

Hortenin kirjoitukset ovat taattua trolligeneraattoripuppua. En suhtautuisi niihin vakavasti.

Tsih, huono yritys. 🤣

• Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

Epäilenkin sen keksineen päästään tuon, että olisi yleinen virhe. Nimittäin Mortenhan tuota virhettä usein itse tekee, tuli hätä paljastumisesta. ;)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en ainakaan ole muistanut, kumpaan tulee väliviiva ja kumpaan ei. Mutta onneksi ilmeisesti sinä joskus täällä "opetit" kumpaan kuuluu..Ja minä en ole multinikki, meitä on siis muitakin osaamattomia.

-pihallatipunen-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en ainakaan ole muistanut, kumpaan tulee väliviiva ja kumpaan ei. Mutta onneksi ilmeisesti sinä joskus täällä "opetit" kumpaan kuuluu..Ja minä en ole multinikki, meitä on siis muitakin osaamattomia.

-pihallatipunen-

Korjaan: siis en ole muistanut tuleeko 20-vuotias väliviivalla vai ilman. Ikinä en laittaisi väliviivaa, jos kirjoitan 20 vuotta.

-pt-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-pihallatipunen-

Luultavasti et ole multinikki, koska et tee noita molempia virheitä.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä taas luulen että -pt- on jonkun palstatrollaattorin sivunikki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luultavasti itse tiedän paremmin, että en tosiaan todellakaan ole.

-pihallatipunen-

• Anonyymi kirjoitti:

Luultavasti itse tiedän paremmin, että en tosiaan todellakaan ole.

-pihallatipunen-

Joo.

Yleensä trollit tunnustavat avoimesti olevansa trolleja.

• Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

Joo.

Taasko on tylsää?

• Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

Joo.

Sinulta on mennyt kirkkain teräsi.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinulta on mennyt kirkkain teräsi.

Kirkkain teräni?

Vai paras teräni? En oikein ymmärrä minkälainen on kirkas terä...

• Anonyymi

"Yhdellä on useampi nikki, ja tämä henkilö kirjoittaa virheellisesti "20 vuotias", mutta kuitenkin "20-vuotta". Tuo virhepari kertoo paljon, koska on harvinainen. "

Ookko vähä ykskinkertainen. Harvinainen virhe, onko niin..

Älä koskaan ryhdy yksityisetsiväksi, ei lyö leiville jos oot tuolla tasolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Yhdellä on useampi nikki, ja tämä henkilö kirjoittaa virheellisesti "20 vuotias", mutta kuitenkin "20-vuotta". Tuo virhepari kertoo paljon, koska on harvinainen. "

Ookko vähä ykskinkertainen. Harvinainen virhe, onko niin..

Älä koskaan ryhdy yksityisetsiväksi, ei lyö leiville jos oot tuolla tasolla.

"20 vuotias" on yleinen virhe, ja jotkut saattavat kirjoittaa myös "20-vuotta", mutta että sama kirjoittaja tekisi molemmat virheet? Tuohon harvemmin törmää.

En ole yksinkertainen, olen sentään harvoja kirjoitustaitoisia tällä palstalla. Enkä tietenkään perusta olettamuksiani pelkästään yhdyssanoihin, muukiin viittaa multinikkeilyyn.

• Anonyymi kirjoitti:

Epäilenkin sen keksineen päästään tuon, että olisi yleinen virhe. Nimittäin Mortenhan tuota virhettä usein itse tekee, tuli hätä paljastumisesta. ;)

Ahaa, minäpä arvasin mitä ajat takaa. Mutta olet väärässä. 😃

Mä teen niin pal kirjoitusvirheitä, että niiden kanssa olisi hulluuttaa edes yrittää useampaa nimimerkkiä. En ole itsemurhalentäjä..siksi vain 1 kerrallaan. 😃

• Iku-Turso kirjoitti:

Minä taas luulen että -pt- on jonkun palstatrollaattorin sivunikki.

Tiiätkö mikä trolli on? Tyyppi joka koittaa provosoida ihmisiä juuri kuten sinä teet. 😋

Suurtrolli.

• Iku-Turso

Minä käytän hiiliteräspuukkoja, enkä päättele terävyyttä terän kiillosta.

• Anonyymi kirjoitti:

"20 vuotias" on yleinen virhe, ja jotkut saattavat kirjoittaa myös "20-vuotta", mutta että sama kirjoittaja tekisi molemmat virheet? Tuohon harvemmin törmää.

En ole yksinkertainen, olen sentään harvoja kirjoitustaitoisia tällä palstalla. Enkä tietenkään perusta olettamuksiani pelkästään yhdyssanoihin, muukiin viittaa multinikkeilyyn.

Kannattaako olettaa, jos voi kysyäkin miten asia on?😃

• Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

Minä käytän hiiliteräspuukkoja, enkä päättele terävyyttä terän kiillosta.

Kirkkain terä tarkoittaa olemista olemisen huipulla.

• Anonyymi
        HortenMarket kirjoitti:

Kannattaako olettaa, jos voi kysyäkin miten asia on?😃

Tuskin multinikkeilijä mitään myöntäisi?

• Anonyymi kirjoitti:

Tuskin multinikkeilijä mitään myöntäisi?

Kyllä mä ainakin myöntäisin. Olen ennenkin myöntänyt asioita, joita joku muu ei myöntäisi. Älä oleta, kysy.☺️

• Anonyymi kirjoitti:

Kirkkain terä tarkoittaa olemista olemisen huipulla.

Kielikuva on huono, sillä terävyyttä ei voi päätellä terän kiillosta/ kirkkaudesta.

• Anonyymi
        HortenMarket kirjoitti:

Kyllä mä ainakin myöntäisin. Olen ennenkin myöntänyt asioita, joita joku muu ei myöntäisi. Älä oleta, kysy.☺️

Menen syömään mieluummin nyt pullaa. Palataan taas, hei hei.

• Anonyymi kirjoitti:

Menen syömään mieluummin nyt pullaa. Palataan taas, hei hei.

Okei. Kysyt sitten, kun tulee tää taas mieleen. Heippa hei.

• Jaaha, taas tätä propagandaa vaihteeksi. ☺️

• Anonyymi

Ei palstalla ole trolleja vaan ihka aitoja ätmejä jotka elävät elämää yksin ilman naista ja rakkautta. Siinä saattaa esiintyä vähän häröilyä palstalla välillä mutta se suotakoon koska yksikään yksinäinen ätmi ei voi olla normaali koska eivät saa ihmissuhteita naisten kanssa koska naiset vihaa rumia miehiä.

• Anonyymi

Palstalla pitää leikkiä mukana, muuten ei kuulu porukoihin ja tulee äkkilähtö.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      333
      5697
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      76
      5179
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4246
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      52
      3901
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      43
      3554
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      150
      3309
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      92
      3115
    8. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      23
      2610
    9. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      43
      2239
    10. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49