paise pepussa?

tiina

Hei!

Olen kärsinyt jo parin vuoden ajan pakaravaossa olevasta paiseesta. Tämä vaiva on todella piinaava, sillä en tiedä mitä tekisin uusiutumisen estämiseksi. Puhkaisun jälkeen on jonkun aikaa parempi olo, mutten tahtoisi ruveta käymään säännöllisesti esim. pari kertaa vuodessa tuota samaa rumpaa läpi. Paiseen poistaminen ei nimittäin ole mikään miellyttävä kivuton toimenpide, eikä sitä tahtoisi paljastella omaa takamustaan ventovieraille.

Onko kenelläkään muulla naisella ollut tätä vaivaa? Miehillä se on lukemani mukaan yleisempi ja henkilöillä joilla on syvä peppuvako. Hygienistani huolehdin hyvin päivittäisellä pesulla. Lisäksi vaivanani on ollut väsymys, joka ei tunnu menevän ohitse normaalilla levolla. Olenkin ajatellut verensokeriarvojen heittelyjen osuutta asiaan. Hemoglobiinini on ollut hyvä.
Tahtoisin kuulla muiden samasta vaivasta kärsivien kommentteja ja neuvoja! Joillekinhan tehdään oikein kirurginen leikkaus, jos tauti on oikein vaikea.
Kyllähän tämä pistää välistä naurattamaankin, kun tämmöisiäkin vaivoja on olemassa. :) vaikkei tämä mitään mukavaa ole.

14

9411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaarina

Paise ranteessa. Tuli kaksi kertaa kun ekä kerralla en ymmärtänyt oikeaa hoitoa antaa.

Siis kun paise rupeaa painamaan ja tuntumaan kipeältä niin pitää hautoa sitä kuumalla kääreellä. Se täytyy antaa valmistua täysin kypsäksi. Eli vaalean kellertävä rupi ja punainen paisunut ympäristö. Kun sen aika tulee puhkaisuun niin täytyy ottaa parsin-neula ja kastaa se partaveteen tai spriihin. Sinulla kun se on niin omituisessa paikassa niin voit istua vessan pyntylle hajareisin ja ottaa peili ja valolamppu että näet itse paiseen... Puhkaiset ja puristelet niin kauan kuin vähänkin valuu mätää niin kauan puristelet kun tulee kirkas veri tai vesi. tai kumpikin. Sen jälkeen kaivat tikun kärjellä jossa on kestävää ja pehmeää kankasta tai paperia, kaivat pois sellaisen keltaisen lontin reijän sisältä joka on inhottavan räkä lontin näköinen sitä sanotaan Paiseen sydämeksi.Jos kaivat lontin pois niin paise paranee ikuisiksi ajoiksi. Mutta muista jokaisen asian yhteydessä on pestävä kädet kyynerpäitä myöten sekä pepussa oleva paiseen raateri täytyy puhdistaa ympäriltä ja päältä sisälle kraateriin ei saa laittaa mitään myrkkyjä ulkoinen puhdistus riittää.
      Viimeksi reijän päälle täytyy laittaa ilmava tukko ja se täytyy vaihtaa jokapäivä.
      Vältä istumista. Laita peppuusi joku vaate että se paise kraateri saa ilmaa vaikka onkin kääreen alla. Paise kraateri paranee parissa päivässä, joten ei siitä niin valtavasti ole haittaa.

• dr Quack

Hiivaa sisältävien tuotteiden poisjättö on auttanut useita. Sinkkipastaa suosittelevat jotkut.
      Ikävä vaiva ja usko pois, hyvin yleinen.

• Anonyymi

Estääkö hiivan ym poisjättäminen sen paiseen peryssyyn? Väärään suuntaan kasvavan ihokarvan tai hilseen tippumisen peppuvakoon ja hautumisen? Miten?

• teemu

Itselläni on ollut parikin kertaa, tosi kiusallista, tiedän. Olen lisännyt vitamiini- ja hivenaineiden käyttöä ja ei ole pitkään aikaan vaivannut.

• suti

Kyseessä ei ole paise vaan otsikon mukainen juttu, hakusanalla löydät lisätietoa netistä.

Sinus p. ei parane ilman leikkausta, joka ei olekaan ihan pieni juttu.

Olen itse tullut omani kanssa toimeen jo yli 20 vuotta kirurgin antamalla vinkillä: heti kun tuntuu että oireilu alkaa, pese hyvin aamuin illoin ja laita Betadine-voidetta, joka tappaa bakteerit. Oireet katoavat muutamassa päivässä.

• muumi

...toimeenpide kuin luulisi sen olevan. Minulta leikattiin se eilen. Toimeenpiteessä käytetään selkärankapuudutusta. Se ei satu, tuntuu korkeintaan inhottavalta. Minulla on myös aika matala kipukynnys eli yllätyin positiivisesti, ettei tullut paljon kipuja. Eli leikattiin eilen ja pääsin tänään kotiin eli sairaalassakaan ei tarvi kauan asustella. Suosittelen leikkauttamaan pois. Jouduin itse kärsimään sen kanssa viisi vuotta ennen kuin asialle tehtiin mitään. Nyt jo tuntuu paljon paremmalta istua vaikka onkin tikkejä. Sairasloma on mulla noin kolme viikkoa. Mutta tietysti kaikilla ihmisillä on oireet erilaisia ja paiseen koko on erilainen, joten voin vain kertoa omista kokemuksistani.

Toivottavasti saat asian hoidettu myös yhtä kivuttomasti!

• asdii

Sain lääkäriltä antibiootit näin ensiksi näihin paiseisiin, niin voiko ne itsestään puhjeta? koska nyt ne ovat pehmeitä (noin suunnilleen) ja niistä vuosi vähän verta ja nytten mätää. Eli voiko nämä mätäpaiseet puhjeta itsekseen ? Kivut oli eilen TODELLA kamalat.
        Kiitos jos joku viel vastaisi..

• muumi
        asdii kirjoitti:

Sain lääkäriltä antibiootit näin ensiksi näihin paiseisiin, niin voiko ne itsestään puhjeta? koska nyt ne ovat pehmeitä (noin suunnilleen) ja niistä vuosi vähän verta ja nytten mätää. Eli voiko nämä mätäpaiseet puhjeta itsekseen ? Kivut oli eilen TODELLA kamalat.
        Kiitos jos joku viel vastaisi..

kyllä ne voi puhjeta itsestään. Mulla puhkesi kerran kunnolla milloin tuli verta ja mätää. Toisella kerralla se vain vuosi vähän, ja silloin kerkesin lääkäriin ja sain silloinkin antibioottikuurin. Se alkoi sitten parantumaan. Mutta ei missään nimessä kannata puhkaista itse!!!

• sisäänpäin
        muumi kirjoitti:

kyllä ne voi puhjeta itsestään. Mulla puhkesi kerran kunnolla milloin tuli verta ja mätää. Toisella kerralla se vain vuosi vähän, ja silloin kerkesin lääkäriin ja sain silloinkin antibioottikuurin. Se alkoi sitten parantumaan. Mutta ei missään nimessä kannata puhkaista itse!!!

Voiko siitä olla mitään haittaa jos paise puhkeaa sisäänpäin,ulos ei tule mitään puristaessa mutta tuntuu että se tyhjenee?Mulla käy joskus niin..

• asdii
        muumi kirjoitti:

Onko se sitten ohi ku kerran alkoi vuotamaan?Kauankohan nää oikein vuotaa.. Montako kertaa teillä on ollut nää paiseet? Ja millä aika välillä? Kuukausi..Vuosi ? Ei tällästä haluisi toista kertaa kokea!

• Pertti
        asdii kirjoitti:

Onko se sitten ohi ku kerran alkoi vuotamaan?Kauankohan nää oikein vuotaa.. Montako kertaa teillä on ollut nää paiseet? Ja millä aika välillä? Kuukausi..Vuosi ? Ei tällästä haluisi toista kertaa kokea!

Olen huomenna menossa leikkaukseen.. Jännittää hiukan, kun ajattelin, että nukuttavat, mutta ilmeisesti tehdään selkäydinpuudutuksessa. No toivottavasti antavat sellaiset dropit, että ei koske, eikä nolota. Sinukseni alkoi oireilla n. 4 v. sitten, paise oli silloin ennen puhkeamista todella kipeä. Nykyään paise on lähes aina vuototilassa, mutta todella kipeitä ajanjaksoja on harvoin. Kannattaa hakeutua kirurgiseen toimenpiteeseen, olisi itsenikin pitänyt ottaa asia käsittelyyn jo vuosia sitten.

• Pertti
        Pertti kirjoitti:

Olen huomenna menossa leikkaukseen.. Jännittää hiukan, kun ajattelin, että nukuttavat, mutta ilmeisesti tehdään selkäydinpuudutuksessa. No toivottavasti antavat sellaiset dropit, että ei koske, eikä nolota. Sinukseni alkoi oireilla n. 4 v. sitten, paise oli silloin ennen puhkeamista todella kipeä. Nykyään paise on lähes aina vuototilassa, mutta todella kipeitä ajanjaksoja on harvoin. Kannattaa hakeutua kirurgiseen toimenpiteeseen, olisi itsenikin pitänyt ottaa asia käsittelyyn jo vuosia sitten.

Tänään siis viimeinkin pääsin sinuksestani eroon..Toivottavasti lopullisesti. Aamupäivällä päiväkirurgiselle sisään ja alkuiltapäivästä saattajan kanssa kotiin. Nukuttivat ja operaatiostahan ei silloin tajua tuon taivaallista. Ei ole kipujakaan..ainakaan vielä..heh. Kirurginen operaatio vei aikaa 13 minuuttia.

• Paise ollut myös

No se kannattaa näyttää lääkärille, sitten ne varmasti puhkoo sen tai leikkaa taikka puristaa. Sen jäkeen sulle annnetaan lääkekuuri ja sit sua ei enää vaivaa se.

• Anonyymi

kuules tiina nyt ota perseestä kiinni kun sopivasti sellä vielä kahvakin on. Suomen lääketiede on hyvä jotyen perseen heiluttaminen tohtori timpalle ei ole niin paha asia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2508
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      118
      1746
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      37
      1469
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      122
      1388
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      164
      1292
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      146
      1250
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      152
      1241
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1188
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1127
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      47
      1005
    Aihe