Risperidon ja aivovaurio.

Anonyymi

Olen syöyt yli seitsemän vuotta Risperidonia 3 mg annoksena ja vaikuttaa siltä että olen saanut ehkä jonkinlaisen aivovaurion kuten neuroleptien varoitellaan voivan aiheuttaa.

Yritin äsken tehdä tämän linkin takana olevaa yksinkertaisa päässälasku testiä enkä oikein menestynyt siinä. Laskutehtävät olivat enimmäkseen helppoja peruskoulutason tehtäviä. https://www.is.fi/viihde/art-2000005942925.html?fbclid=IwAR1vOwy7xKDMSjd6jqmLtwv16b1iS49CJSg98Ta_k8s5R4ovWKZXsMaX9tk

Aikaisemmin minulla on ilmennyt vaikeuksia myös nimimuistissa jollaista ei minulla ilmennyt ennen Risperidonin käyttöä.

Olen aikeissa lopettaa lääkkeen käytön sen hyödyttömyyden vuoksi ja olen tähän mennessä pudottanut lääkeannoksen neljännekseen. Toivon, että spatiaalinen suorituskykyni palaa ennalleen päästessäni lääkkeestä lopullisesti eroon mutta vähän pelottaa että olen saanut siitä pysyvän aivovaurion.

Seitsemän vuoden käyttökokemuksen jälkeen antaisin kaikille ohjeeksi olla käytämättä neuroleptejä muuten kuin äärimmäisessä tarpeessa, jos vaikka saa esimerkiksi Skitsofrenia diagnoosin.

Pelkällä psykoosidiagnoosilla niitä ei kannata ainakaan vuosia käyttää kuten oma tapaukseni osoittaa.

5

390

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miten kävi? Onko tullut pahoja vieroitusoireita.

• Anonyymi

Kun aikoinaan käytin pitkään neuroleptejä, ja muitakin lääkkeitä niin kognitiiviset taidot latistuivat huomattavasti.

Lääkitysten lopetuksen jälkeen toki ns. järki toimii paremmin ja tunteet ovat palanneet mutta kognitiiviset vaikeudet jäivät kyllä pysyäkseen.

On jäänyt myös fyysisiä ongelmia mutta niihin on ollut vaikuttamassa muutkin aineet lääkkeiden lisäksi.

• Anonyymi

Lyhytkin käyttöaika riittää tekemään peruuttamatonta tuhoa.

• Anonyymi

Itte ei edes huomaa tyhmistyneensä..

• Anonyymi

Itse olen huomannut että on helpompi lopettaa antipsykootti joka ei väsytä. Silloin ei tule yhtä pahaa unettomuutta. Esim. lopetin Peratsinin niin että vähensin sen asteittain 4 mg annokseen. Sitten lopetin sen kokonaan. Sitten oli 1 viikko unettomuutta ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia. Olen nyt olllut 1.5 kk ilman sitä tai muita antipsykootteja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      90
      3275
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3043
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1872
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1842
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      30
      1777
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1711
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1389
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1319
    Aihe