Risperidon ja aivovaurio.

Anonyymi

Olen syöyt yli seitsemän vuotta Risperidonia 3 mg annoksena ja vaikuttaa siltä että olen saanut ehkä jonkinlaisen aivovaurion kuten neuroleptien varoitellaan voivan aiheuttaa.

Yritin äsken tehdä tämän linkin takana olevaa yksinkertaisa päässälasku testiä enkä oikein menestynyt siinä. Laskutehtävät olivat enimmäkseen helppoja peruskoulutason tehtäviä. https://www.is.fi/viihde/art-2000005942925.html?fbclid=IwAR1vOwy7xKDMSjd6jqmLtwv16b1iS49CJSg98Ta_k8s5R4ovWKZXsMaX9tk

Aikaisemmin minulla on ilmennyt vaikeuksia myös nimimuistissa jollaista ei minulla ilmennyt ennen Risperidonin käyttöä.

Olen aikeissa lopettaa lääkkeen käytön sen hyödyttömyyden vuoksi ja olen tähän mennessä pudottanut lääkeannoksen neljännekseen. Toivon, että spatiaalinen suorituskykyni palaa ennalleen päästessäni lääkkeestä lopullisesti eroon mutta vähän pelottaa että olen saanut siitä pysyvän aivovaurion.

Seitsemän vuoden käyttökokemuksen jälkeen antaisin kaikille ohjeeksi olla käytämättä neuroleptejä muuten kuin äärimmäisessä tarpeessa, jos vaikka saa esimerkiksi Skitsofrenia diagnoosin.

Pelkällä psykoosidiagnoosilla niitä ei kannata ainakaan vuosia käyttää kuten oma tapaukseni osoittaa.

5

448

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miten kävi? Onko tullut pahoja vieroitusoireita.

• Anonyymi

Kun aikoinaan käytin pitkään neuroleptejä, ja muitakin lääkkeitä niin kognitiiviset taidot latistuivat huomattavasti.

Lääkitysten lopetuksen jälkeen toki ns. järki toimii paremmin ja tunteet ovat palanneet mutta kognitiiviset vaikeudet jäivät kyllä pysyäkseen.

On jäänyt myös fyysisiä ongelmia mutta niihin on ollut vaikuttamassa muutkin aineet lääkkeiden lisäksi.

• Anonyymi

Lyhytkin käyttöaika riittää tekemään peruuttamatonta tuhoa.

• Anonyymi

Itte ei edes huomaa tyhmistyneensä..

• Anonyymi

Itse olen huomannut että on helpompi lopettaa antipsykootti joka ei väsytä. Silloin ei tule yhtä pahaa unettomuutta. Esim. lopetin Peratsinin niin että vähensin sen asteittain 4 mg annokseen. Sitten lopetin sen kokonaan. Sitten oli 1 viikko unettomuutta ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia. Olen nyt olllut 1.5 kk ilman sitä tai muita antipsykootteja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Haluaisin rakastaa sinua

Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      26
      4091
    2. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      132
      3987
    3. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      56
      3559
    4. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      20
      3445
    5. onko kaivattusi

vaarallinen? :D
      Ikävä
      79
      3427
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      63
      3280
    7. Pieni galluppi

Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      81
      2856
    8. Olisiko sinulla

Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      54
      2775
    9. Mitä tuntemuksia

Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      20
      2524
    10. Korjaamo suositus

Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p
      Hyrynsalmi
      14
      2264
    Aihe