Olen syöyt yli seitsemän vuotta Risperidonia 3 mg annoksena ja vaikuttaa siltä että olen saanut ehkä jonkinlaisen aivovaurion kuten neuroleptien varoitellaan voivan aiheuttaa.
Yritin äsken tehdä tämän linkin takana olevaa yksinkertaisa päässälasku testiä enkä oikein menestynyt siinä. Laskutehtävät olivat enimmäkseen helppoja peruskoulutason tehtäviä. https://www.is.fi/viihde/art-2000005942925.html?fbclid=IwAR1vOwy7xKDMSjd6jqmLtwv16b1iS49CJSg98Ta_k8s5R4ovWKZXsMaX9tk
Aikaisemmin minulla on ilmennyt vaikeuksia myös nimimuistissa jollaista ei minulla ilmennyt ennen Risperidonin käyttöä.
Olen aikeissa lopettaa lääkkeen käytön sen hyödyttömyyden vuoksi ja olen tähän mennessä pudottanut lääkeannoksen neljännekseen. Toivon, että spatiaalinen suorituskykyni palaa ennalleen päästessäni lääkkeestä lopullisesti eroon mutta vähän pelottaa että olen saanut siitä pysyvän aivovaurion.
Seitsemän vuoden käyttökokemuksen jälkeen antaisin kaikille ohjeeksi olla käytämättä neuroleptejä muuten kuin äärimmäisessä tarpeessa, jos vaikka saa esimerkiksi Skitsofrenia diagnoosin.
Pelkällä psykoosidiagnoosilla niitä ei kannata ainakaan vuosia käyttää kuten oma tapaukseni osoittaa.
Risperidon ja aivovaurio.
5
311
Vastaukset
- Anonyymi
Miten kävi? Onko tullut pahoja vieroitusoireita.
- Anonyymi
Kun aikoinaan käytin pitkään neuroleptejä, ja muitakin lääkkeitä niin kognitiiviset taidot latistuivat huomattavasti.
Lääkitysten lopetuksen jälkeen toki ns. järki toimii paremmin ja tunteet ovat palanneet mutta kognitiiviset vaikeudet jäivät kyllä pysyäkseen.
On jäänyt myös fyysisiä ongelmia mutta niihin on ollut vaikuttamassa muutkin aineet lääkkeiden lisäksi. - Anonyymi
Lyhytkin käyttöaika riittää tekemään peruuttamatonta tuhoa.
- Anonyymi
Itte ei edes huomaa tyhmistyneensä..
- Anonyymi
Itse olen huomannut että on helpompi lopettaa antipsykootti joka ei väsytä. Silloin ei tule yhtä pahaa unettomuutta. Esim. lopetin Peratsinin niin että vähensin sen asteittain 4 mg annokseen. Sitten lopetin sen kokonaan. Sitten oli 1 viikko unettomuutta ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia. Olen nyt olllut 1.5 kk ilman sitä tai muita antipsykootteja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458690Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472499Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282307- 382262
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1861779- 961775
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221610Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091177Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik81066Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61056