Selaat nettideittiprofiileja ja huomaat, että kaikin puolin sopiva henkilö ei käytä alkoholia ollenkaan.
Pelottaako tai ahdistaako sinua tämänkaltainen vaihtoehto?
Ja miten ylipäätänsä suhtaudut hyvään ystävään joka ei enää ota?
Tuleeko fiilis, ettei hänen kanssaan voi enää lähteä hilpeänä juhlimaan?
Täysin raitis?
22
335
Vastaukset
- Anonyymi
Ei haittaa tuollainen, oikeastaan päinvastoin, tosi hyväkin juttu.
Mieluummin absolutisti kuin juoppo/radalla viikoittain-henkinen.
Toki jos on tuomitsevainen muiden alkoholinkäyttöä kohtaan, niin sitten ei ehkä jaksa tuollaista. Varsinkin jos on niin tiukka asenteiltaan, että saunakaljakin on jo alkoholismia.
Mutta onhan niitäkin, jotka ei ota tippaakaan mutta voivat silti ihan hyvin lähteä esim baariin seuraksi pitämään hauskaa. Et ei se aina ole siitä kiinni, että hauskan eteen täytyisi juoda, joillekin riittää sama hauskanpito alkoholittomien juomien voimalla.
Itse en juo juuri ollenkaan, mutta joskus on ihan kiva ottaa muutama olut(pikkuhiprakka) tai sitten ihan vain ruuan kanssa tai saunan päälle pari olutta.
Niin niistä en luovu enkä jousta toisen takia. - Anonyymi
Todennäköisesti on alkoholisti. Jotkut alkoholistit ilmoittaa itsensä raittiina ihan vain siksi että mahdollinen deitti ei lähtisi treffeille mihinkään mistä saa alkoholia. Toinen syy on itselleen valehtelu. Sillä hetkellä on saatu putki poikki ja luullaan itsestään liikoja. On kotiuduttu vieroituksesta ja 2 viikkoa eletään uutta elämää.
- Anonyymi
Voiko olla näin matalaotsaista porukkaa, joka toteaa, että jos joku ei halua juoda on hän ainakin entinen alkoholisti, joka viusti varoo, ettei vain astuisi korkin päälle. Perustelut ajatukselle, jos sellaisia edes on, ovat tuulesta temmattuja ja enempi osastolta "kateellisten panettelua".
ihan aikuisten oikeasti on olemassa ihmisiä, joille ei vain maistu eikä ole koskaan maistunut (ja se siitä alkoholismista), eikä heillä kaikilla ole edes tarvetta moralisoida aiheella. Joillekin tämä näyttää olevan, niin kaukainen malli / ajatus, ettei se voi olla mitenkään totta ja aitoa. Usko poison se totta, niin uskon minäkin. - Anonyymi
Ihan kokemuksesta kun tiedän nettideittailevia alkoholisteja niin heillä on tapana ilmoittaa olevansa raitis. Se että sinä et tunne tällaisia alkoholisteja ja luulet että niitä ei ole ei varmaankaan poista minun tietoa asiasta että on ihmisiä jotka tekee niin ja jotka on kymmeniä vuosia juoneet haitallisesti, käyvät A klinikalla ja tosiaan tekevät tätä juuri kuvailemallani tavalla. Tunnen myös montakin jotka ei juo lainkaan, mutta he eivät ikinä mainitse siitä koska ajatus ei liiku heidän mielessään. Ainoastaan alkoholistit pitää mölyä juomisestaan ja juomattomuudestaan. Itse en ole ikinä maininnut alkoholin kulutuksestani kuten en myöskään sitä että en harrasta vesihiihtoa, argeologiaa enkä harvinaisia postimerkkejä, ihan siitä syystä kun ei nyt liiku mielessä mitenkään. Joten aina kun ihminen jaksaa mainita alkoholin niin mietin kyllä, että miksi varsinkin kun on vankka kokemus näistä alkoholisteista.
- Anonyymi
Erikoista. Ei kannattais leimata. Ihmisillä on kummallinen tapa käsittää asiat aina vain niin kuin ne päässään päättää ja ei ole kuin yksi näkökanta. Kannattaa hiukan laajentaa tuota näkökulmaa ja kenttää. Voi löytää uusia ajatuksia ja oivalluksia. Huomata ettei se oma näkemys olekkaan aina se oikea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan kokemuksesta kun tiedän nettideittailevia alkoholisteja niin heillä on tapana ilmoittaa olevansa raitis. Se että sinä et tunne tällaisia alkoholisteja ja luulet että niitä ei ole ei varmaankaan poista minun tietoa asiasta että on ihmisiä jotka tekee niin ja jotka on kymmeniä vuosia juoneet haitallisesti, käyvät A klinikalla ja tosiaan tekevät tätä juuri kuvailemallani tavalla. Tunnen myös montakin jotka ei juo lainkaan, mutta he eivät ikinä mainitse siitä koska ajatus ei liiku heidän mielessään. Ainoastaan alkoholistit pitää mölyä juomisestaan ja juomattomuudestaan. Itse en ole ikinä maininnut alkoholin kulutuksestani kuten en myöskään sitä että en harrasta vesihiihtoa, argeologiaa enkä harvinaisia postimerkkejä, ihan siitä syystä kun ei nyt liiku mielessä mitenkään. Joten aina kun ihminen jaksaa mainita alkoholin niin mietin kyllä, että miksi varsinkin kun on vankka kokemus näistä alkoholisteista.
Alkoholittomuus tai erittäin vähäinen käyttö mainitaan siksi josko sillä saisi samantapaisen ihmisen kiinnostumaan eli esim. minulle sopisi tuollainen nainen joka ei kännää joka viikko.
Ihmeellinen ajattelutapa että asia olisi muka aina päinvastoin tai vertailu johonkin vesihiihtoon tms. ihan kuin samantasoinen asia olisi muka kyseessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erikoista. Ei kannattais leimata. Ihmisillä on kummallinen tapa käsittää asiat aina vain niin kuin ne päässään päättää ja ei ole kuin yksi näkökanta. Kannattaa hiukan laajentaa tuota näkökulmaa ja kenttää. Voi löytää uusia ajatuksia ja oivalluksia. Huomata ettei se oma näkemys olekkaan aina se oikea.
Loistava ajatus jota kannnattaisi monen miettiä ennenkuin lataa äkkivääriä mielipiteitä. Yhdellä mielipiteellä voi saada periaattteita, mutta luovemmalla ajattelulla rikkaamman elämän
- Anonyymi
Älkäå pukuko paskaa ! Olen absosolutisti, en ole juonnut 12 vuoteen. Missä maailmassa te elätte valehtiliat. Olette pimeitä.
- Anonyymi
Mun mielestä todella hyvä ettei käytä alkoholia ja ei haittaa kyllä yhtään, jos ystävistäkään joku ei käytä
Mä en itse halua käydä ravintoloissa/baareissa tms, teen ennemmin jotakin muuta paljon mukavampaa (siis toki syömässä voin ulkona mielelläni käydä 😃)
Mua häiritsee enemmän kyllä se, jos joku haluaa jatkuvasti mennä sinne baariin tai juoda kotona, et kyllä mä noista vaihtoehdoista otan ennemmin ihmisen joka ei käytä ollenkaan
Toki toisen kohtuudella juominen ei sitten häiritse myöskään yhtään - Anonyymi
Mielestäni on hienoa jos ei käytä alkoholia, minulle se on ihan normaalia koska en itsekkään käytä kuin korkeintaan yhden sauna siiderin.
- Anonyymi
Ei raitis mittään naisia aaa. Olen huomannut monta kertaa kun sain pakkeja 4 vuotta olin raitis, yritin treffeille kymmeniä kertoja. sitten kun aloin juomaan niin heti sain naisen.
- Anonyymi
Sinulla sellainen tarina.
No nyt kun sä taas juot, niin ottaisitko täysin raittiin naisen vai alatko ajattelemaan, että sellaisen kanssa on vaikea päästä alkuun?
- Anonyymi
mulla oli täysin raitis mies, joka oli väkivaltainen
- Anonyymi
Se oli sitten harkitsevaa väkivallalla halitsemisen pyrkimyksiä. Näin kerran torilla, Turkkilaisen oloinen iso mies ja nuori hentoinen vaaleahko ilmeisesti Suomalainen nainen tulivat ostoksilta autonsa luo. Tämä mies oli jostain hyvin vihainen naiselle. Naisen laittaessa tavarat takakontiin tämä mies paukautti takaluukun kovaa kiinni. Katsoessa sivusta olisin voinut kuvitella et naisella lurahti housuun tämän takakontin tömähtäessä kiinni miehen tehdessä vihaisen oloisena elkeitä nyt mennään. Tämä nainen vaikutti vapisevan kuin kylmästä suihkusta tullut.
- Anonyymi
Olettaisin että tuonkaltainen tapaus olisi myös hakannut humalassa. Kovin epätodennäköistä, että aivot sumussa itsekuri lisääntyisi.
- Anonyymi
Kannatan ihmisten arvostelua yksilöinä ja pyrin olemaan tekemättä johtopäätöksiä asioista jotka ei liity olennaiseen.
Jos on väkivaltainen onko hänen siis oltava alkoholisti. Jos ei juo ollenkaan onko hän silloin piilotettu väkivaltainen alkoholisti..
Jos vältetään raittiita ihmisiä sen takia koska epäillään niiden olevan tylsiä tai epänormaaleja tai johonkin muuhun joka ei suoraan kerro raittiudenmerkityksetä persoonaan, syyllistytään ennakkoluulojen perusteella tehtyihin päätöksiin.
Jos syy raittiin hylkyyn on se ettei halua raitista ihmistä, haluaa siis että toinen juo kun sille tarjotaan se on ok. Raittiin itse ei myöskään tarvitse hyväksyä juovaa osapuolta ja ehkä pitäisikin miettiä onko pari jossa toinen juo ja toinen ei, hyvä lähtökohta orastavalle suhteelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannatan ihmisten arvostelua yksilöinä ja pyrin olemaan tekemättä johtopäätöksiä asioista jotka ei liity olennaiseen.
Jos on väkivaltainen onko hänen siis oltava alkoholisti. Jos ei juo ollenkaan onko hän silloin piilotettu väkivaltainen alkoholisti..
Jos vältetään raittiita ihmisiä sen takia koska epäillään niiden olevan tylsiä tai epänormaaleja tai johonkin muuhun joka ei suoraan kerro raittiudenmerkityksetä persoonaan, syyllistytään ennakkoluulojen perusteella tehtyihin päätöksiin.
Jos syy raittiin hylkyyn on se ettei halua raitista ihmistä, haluaa siis että toinen juo kun sille tarjotaan se on ok. Raittiin itse ei myöskään tarvitse hyväksyä juovaa osapuolta ja ehkä pitäisikin miettiä onko pari jossa toinen juo ja toinen ei, hyvä lähtökohta orastavalle suhteelle.."Raittiin itse ei myöskään tarvitse hyväksyä juovaa osapuolta ja ehkä pitäisikin miettiä onko pari jossa toinen juo ja toinen ei, hyvä lähtökohta orastavalle suhteelle. "
Ainakaan naiselle sillä ei ole merkitystä juoko mies tai onko väkivaltainen kunhan saa riittävän pitkän miehen, se on pääasia. Juokoot tai hakatkoot kunhan ulospäin näyttää hyvältä muiden silmissä.
- Anonyymi
Ei haittaisi.
- Anonyymi
Eiköhän tuo nettideittailu ole kätsy tapa raittiille tutustua miehiin tai naisiin. Päihteettömät eivät käy baareissa tai muissa pippaloissa etsimässä mahdollista kumppaniainesta.
Itselleni tuo päihteettömyys ei häiritse, sillä käytän itsekin aika vähän niitä. Totaalinen turn-off on runsas päihteidenkäyttö. - Anonyymi
Minä en käytä alkoholia, en ole koskaan käyttänyt, olen siis absolutisti. Tuo on minun päätökseni, eikä pohjaa uskonnolliseen vakaumukseen. Maailman laajuisesti alkoholi on ihmisen vaarallisin myrkky, turvallista määrää ei oli. Päätökseni perustuu siis vain lääketieteellisiin faktoihin.
Ja, ettenkö saisi naisia, jos en käyttäisi alkoholia... ei pidä paikkaansa. Olen ollut kaksi kertaa naimisissa ja viisi kertaa kihloissa... ja tämän sisäksi harrastanut seksiä ainakin 21 eri kansalaisuuden kanssa. Ainoa ongelma noissa naissuhteissani on ollut heidän alkoholinkäyttönsä. Nim. "Raitis merikapteeni". - Anonyymi
Raitis mies on huono kumppani. Naiset haluaa juopon väkivaltaisen miehen. Joka viides nainen kokee suhteessaan väkivaltaa.
- Anonyymi
Raitis mies on paras vaihtoehto ainakin minun mielestäni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod192188Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281694Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021197- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53895- 39824
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53805J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31696Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33632