Miten jatkaa eteenpäin?

Anonyymi

Olen kokenut muutaman parisuhteen, josta pari pidempää, ja asuttu yhdessäkin.

Naisten kanssa tuli sellainen olo varsinkin jälkikäteen, etteivät he aidosti välittäneet minusta koskaan, ja että kaikki oli vaan sellaista koristetta. Sen huomaa jokaisesta kanssakäymisestä, riidasta, ja suhtautumisesta vakaviin asioihin elämässä. Sen huomaa varsinkin, kun suhde on ohi, että miten minuun suhtaudutaan sen jälkeen. Koin ahdistusta suhteessa siitä, etten koskaan ollut riittävästi läsnä, hienotunteinen tai jotain muuta, ja sen lisäksi sain ainaista vähättelyä. Mitä pidempi suhde, sitä enemmän vähättelyä ja epäarvostusta.

Tiedän, että olisin voinut toimia toisin, ja jotenkin kestää kumpaakin suhdetta menneisyydessä, mutta jostain syystä tunne oli, että en ollut valmis siihen, ja se ei hyvistä puolista huolimattaan ollut sen arvoista. Olin jo burn-outin partaalla henkisestä ahdistuksesta, kun mieleni ei levännyt kotona, mutta ei töissäkään. Lopulta jouduin valitsemaan: oma mielenterveyteni vai parisuhde. Päätös ei ollut siinä kohtaa vaikea.

On kuitenkin sub-optimaalista elää yksin. Se on paitsi kalliimpaa, niin parisuhteen monet hyvät puolet kuten juttelu ja päivittäinen seksi jäävät pois. Kukaan ei myöskään innosta uusiin asioihin, vaan mieli vetää samaa kehää helposti monta viikkoa putkeen. Elämä menettää paljon merkitystään, jos tietää elävänsä ikuisesti yksin.

Pahinta tässä yksinäisyydessä on lamaantuminen. Aika kuluu nopeaan, nuoruuden päivät katoaa, enkä tosiasiallisesti elä sitä elämää, mitä haluaisin elää. Mätsejä tulee tinderiin, mutta en jaksa puhua niille tai uskoa niihin. Yksikin väärä sana, ja unmätsäävät. Ehkä suurin kysymys on, miten löydän uskon taas ihmisiin? Onko teillä kokemusta, että löytyy naisia, jotka ihan oikeasti välittävät teistä? Ongelma on suurin kun ihastun, niin en uskalla lähestyä ihastusta, kun en tunne vielä ratkaisseeni sitä mysteeriä, että miten vien asian loppuun asti. Jokaista naista voi pyytää ulos kuitenkin vain kerran, mutta jos ei koskaan pyydä, se on oletuksena hävitty toki myös.

Olen myös miettinyt sitä, että kuinka paljon ulkoisilla tekijöillä on vaikutusta. Pitääkö miehellä olla iso asunto, hieno auto ja erittäin siistit ja pukevat vaatteet? Pyrin itse minimalismiin ja asketismiin, mutta en voi olla kokematta, että tämä vieraannuttaa naisia.

Vaihtoehdot mielessä:

1) Tinder auki ja "jatketaas"
Motivaatio laskee, kun tulee olo, että se on turhaa. Ei kukaan välitä oikeasti, vaan pelaavat mukana sen aikaa kuin minäkin jaksan pelata, mutta kun pelaamiseni loppuu, loppuu parisuhdekin. Mitään ei kuitenkaan saa, jos ei yritä, joten jatkaa pitäisi.

2) Hakea muuta kuin naisseuraa
Olen hieman bi-taipuvainen, joten olen miettinyt ratkeaisiko ongelma tapaamalla ennemmin miehiä. Luonteenlaatuni uppoaisi siihen paremmin. Valitettavasti kaikki miehet deittipalveluissa hakevat vain anonyymiä kullia, mikä ei kuulosta terveeltä. Tilaa millekään parisuhdemaiselle ei tunnu olevan.

3) Hommata ystäviä
Kavereita voisi nähdä, mutta elämän raskaimpia asioita ei viitsisi kertoa ja selittää kavereille. Siihen tarvittaisiin sellainen ystävä tai panokumppani. En oikein osaa avautua muuten.

4) Koulutusta ja korjausta
Olen rikkinäinen ihminen ja tarvitsen remontin, ulkomaanmatkan, uskonnollisen kokemuksen tai jotain muuta. Materialismia ja kokemuksia.

16

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sinin täytyisi opetella arvostamaan itseäsi ja sitä kautta oppia elämään ja nauttimaan myös yksinelämisestä.

• Tekstistäsi välittyy matala pohjavire. Tunnetko itsedi masentuneeksi? Voisiko se olla perimmäinen syy siihen ettei oikein mikään nappaa.

• Anonyymi

Oletko koskaan sitten päässyt korkkaamaan neitsyttä omistukseesi?

• Itserakkaana ihmisenä sanoisin 4->3->1 ja/tai 2.

Kaiken pohja ja perusta elämälle yleensä että on sinut itsensä kanssa tai minimissään tulee itsensä kanssa jotenkin toimeen. Sitä voi sitten miettiä tarvitko oikeasti siihen jonkun isomman herätyksen vai riittääkö jos vaikka sauvakävelyä suolla 3km asioita miettien.

Jotta voi ystävystyä pitää sinun olla itsesi kanssa sinut. Ystävyys kun on kaksisuuntaista eikä toimi niin että kaadat ongelmasi ystävän niskaan. Sinulla pitää olla myös voimia ystävän tukemiseen kun hän sitä tarvii. Ystävyyttä ei myöskään hommata vaan se muodostuu luottamuksen ja kokemusten kautta. Jos pahalta tuntuu niin kannattaa miettiä myös ammattiapua.

Nuo kohdat 1 ja 2 nyt vähän filliksen ja tuntemusten mukaan. Eiköhän molemmissa vaihtoehdoissa löydy niin munahaukkaa kuin pidemmän parisuhteen toivojaa.

• Anonyymi

Kakkonen taitaa olla sinulle paras vaihtoehto : )

• Anonyymi

Naiset ei ole tyytyväisiä mihinkään. Luulevat olevansa kauniita ja saavansa hyvää kohteluakin mutta Onnkeksi aina joku jännämies pistää naisia kylmäksi.

• Anonyymi

sitähän moni mies aloittaa elämänsä ensinmäisen suhteensa vakinaisen seksin toivossa, mutta huomaa viinmeistään ensi huuman jälkeen olevansa kaiken maailman kissan ristiäisissä mukana muodon vuoksi eikä tienyt etu käteen mitä parisuhde voi silältää,

• Anonyymi

Miehellä pitää olla iso kaveripiiri ja sosiaalinen verkosto jotta saa tukea ja jos ei ole niin kukaan ei soittele eikä kysele kuulumisia. Ätmiltä kun kuolee omainen niin voitte olla varmoja ettei ketään kiinnosta eikä ruman ätmin kuulumiset kiinnosta muutenkaan ketään. Mulle ei ole kukaan soittanut 20 vuoden aikana ja kysellyt kuulumisia. Jos on ennen seurustellut niin saa myöhemminkin seurustella. Ätmi ei saa koskaan seurustella.

• Anonyymi

Mä oon miettinyt.
      Et onks se niin, et ku tietää ja löytää ne omat arvot ja mikä itselle on tärkeää ja luottaa itseen ja niihin et ne on ne omat periaatteet ja arvot jne, ni voiko se olla se tie sitä kohti, jossa erottaa kuka on itselle se tosi ystävä, kuka vain se kaveri ja kuka on sellainen, joka ei oo ns sua varten yhtään.
      Ja muutenkin, löytyykö sitä kautta muutkin asiat paremmin elämässä ..ne omat tavoitteet ja mihin on valmis ja mihin haluaa suunnata ja mihin panostaa.
      Voisin kirjottaa lisääkin jos ehtis..

• Anonyymi

Kuule paras on viettää muutaman vuoden ilman suhteita. Tarvitset breikin. Käy läpi tiliä menneestä, ja opi siitä. Kyllä se sopiva kumppani tulee vielä vastaan ilman kovaa aktiivista etsintää.

• Oli kanssa elämässä yksi ihminen, mikä aiheutti semmoisen olon. Että mitäköhän sitten. Parempaa persoonaa ja ihmistä tuskin tulee vastaan. Eikä edes ollut mitään suhdetta. Rakkaus tekee kummallisia juttuja.

Olin kaiketi kanssa silloin sen verran kusipääkin ettei mitään tullut sen takia. Ymmärtääkseni kaikki oli kuitenkin ok loppujen lopuksi kaiken tapahtumien jälkeen. Ainakin niin hän sanoi. Tiedä sitten oliko vain kohtelias.

Opetti minua paljon nuo tapahtumat. Täytyy sanoa että olen muuttunut parempaan sen jälkeen. Onneksi oppisin vielä virheistäni ennen kuin emme enää nähneet ja sain hänelle sanottua että olen pahoillani käyttäytymisestäni.

Vieläkin hän pyörii mielessäni melkein joka päivä. Sinänsä se ärsyttää, mutta sen kanssa kuitenkin on oppinut elämään. Toivon hänelle kaikkea hyvää ja hän ansaitsee parasta. :)

Keula vain kohti tulevaisuutta ja uusia ihmisiä tapaamaan. Aika parantaa haavat, mutta unohtaa ei kannata. Koska silloin ei mitään opi. Samanlaista ihmistä ei ehkä koskaan tule vastaan, mutta olen huomannut kuitenkin, että voi tulla yhtä hyviä eri tavalla vastaan.

Yksinäisyys antaa myös tilaa selvittää omat ajatuksensa ja heikkoudet sun muut. Sitten kun on hyväksynyt itsensä ja tehnyt tarvittavat korjausliikkeet niin on helpompi olla.

En tiedä vastasiko tämä yhtään tähän asiaan. Mutta ajattelin tarpeekseni kertoa ja samalla purkaa omaa ajatustani.

• Anonyymi

Ei kannata jäädä ulisemaan.

• Anonyymi

Niin no kun elämään ja suhteisiin ole olemmassakaan mitään järkevää miten ne pitäisi mennä ja miten sun nyt pitäis toimia. Sun pitää jossain tilanteessa myös luottaa intuitioon ja mennä luottamalla toiseen ihmiseen. Jotenkin tunti ettet luottanut toiseen ihmiseen ollessasi suhteessa. Ja oletko kuitenkaan varma että siinä oli sinun suhteen alaspäin katsomista että ennen sinun olisi kannattanut puhua ja keskustella suhteessa ollessasi asioista. Nyt on kyllä jo myöhäistä puhua vanhan kanssa että se on turha yritys kun ette enää ole yhdessä. Mutta ei ehkä kannata yrittää suhdetta ennen kuin pystyt olemaan niin avoin että pystyt suhteessa ollessa puhumaan tuntemistasi asioista!. On turha yrittää suhdetta jollet pysty siinä ollessa keskustelemaan. Mutta toivotan sulle avoimuutta ja vastaan tulemista ettet käpristy vain itseesi vaan yrittäisit oppia keskustelun taitoa!. On olemassa kursseja asiasta. Ja varmaan jotain viikonloppuja jossa joku osaaja voi antaa keskustelun ohjeita siinä vähän liikaa vain omiin tunteisiinsa nojaavaan käprisityjälke ja kun sen lisäksi pitäisi pystyä ottaa vähän sen toisen ihmisen tunteita myös huomioon jos omiaankin voi pyytää toki toista ottamaan humioon.. Mutta ei voi oikein voittaa jollei molemmat ole parisuhteessa huomioitu. Että pois lähteminen suhteesta on vähän merkki keskustelemattomuudesta ja ehkä sen kyvyn puutteesta??. Tsemiä tasapuolisen keskustelun harjoitteluun!

• Anonyymi

Motonet myy yllättävan käyttökelpoista tavaraa.

• No mä oon just eronnut. Oon eronnut jo monesti. Pää käy kun pajatso läpi kaikkea, mutta ehkä totuus tai jatko lähinnä riippuu siitä, miten tään eron ottaa. Edellinen meni ihan vituks suoraan sanottuna. Kynsin pitkään turvetta nokalla. Ja voisin nyttenkin.... mutta en suostu.

Sitä paitsi mä sain oman elämäni sentään kuntoon ennen tätä suhdetta. En oo niin rikki siksi kuin silloin. Nyt on koti, talous, lapsiasiat, työjutut, kaverit, ystävät ja kaikki muu elämä takana kunnossa.

Voin vaan parantaa noita entisestään ja katsoa mitä elämä tuo. Katsos kaikki muu voi hävitä, mut sä itse viimeiseks... niin se vaan menee.

Johonkin pitää voida takertuu aina. Keskity aina siihen, että on turva lähellä, elä usko muihin ikinä, kuin itsees.

En tiedä avasko, mut nyt näin mietin...

• Anonyymi

Kun suhde loppuu niin sitten etsitään uusi suhde. Ei ulkoiset tekijät vaikuta. Asun kaksiossa tyttöystävän kanssa. Ei ole hienoa autoa edes van käytettynä ostettu. Sinkkuus on tuhlattua elämää.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      233
      2172
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1808
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1436
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1215
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      61
      1075
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1068
    7. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      994
    8. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      990
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      834
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      832
    Aihe