Miten jaatte kotityöt? Eivätkö muiden miehet tee kotitöitä?

Anonyymi

Olen itse 36v. nainen ja mieheni 40. Me tehdään lähes puoliksi asiat, minä ehkä vähän enemmän koska en tee yhtä pitkää päivää töissä kuin mieheni ja tykkään siivota. Pöyristyin kun työkaverini sanoi ettei miehensä laita tikkua ristiin. Kuulemma mies ei edes laita omia kuivuneita pyykkejään kaappiin tai likaisia astioitaan koneeseen, vaan olettaa vaimonsa tekevän kaiken. Ja kehtaa myöskin ilmeisesti valittaa jos kotona ei ole siistiä. Ihan karmean kuuloinen tyyppi! Omalle miehelleni vaikutti olevan itsestäänselvyys että hän teki enemmän kotitöitä parin kuukauden ajan kun toivuin kahdesta synnytyksestäni. Olen hänelle ikuisesti kiitollinen, että piti meistä niin hyvää huolta kun olin väsynyt eikä käyttäytynyt kuin mikäkin moukka ja miesvauva! Onko täällä muita joiden miehet käyttäytyy niin kuin aikuisen kuuluu vai tuollaisten vätysten vaimoja?

19

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Meillä päin on selkeä työnjako, jolloin näistä asioista ei synny pahaa mieltä tai ylimääräisiä väittelyitä. Suosittelen muillekkin... Kannattaa myös puhua sellaisista asioista ääneen, jotka eivät miellytä.

      • Anonyymi

        Tuo puhuminen on kyllä kaiken a ja o, olet oikeassa. Monilla tilanne varmaan vaan valuu siihen että toinen tekee kaiken ja itsekseen kyräilee muttei ääneen ilmoita että harmittaa:(


    • Anonyymi

      Juuri noin miehen kuuluukin toimia!

    • Anonyymi

      Ei siin mittää onkelmaa ole.
      Akka tekkee työt.Mää makkaa sohvalla.

      • Anonyymi

        Kuulostaapa mukavalta, toivottavasti akkasi saa välillä maata myös.


    • Anonyymi

      Käy sääliksi työkaveriasi. En ikinä kattelis tuommosta miestä kotonani joka vaatii passausta. Joillain naisilla ei vaan ole munaa vaatia tasa-arvoa kotitöissä, mut iteppä kuoppansa kaivavat.

      • Anonyymi

        Sama täällä! Minulla ei ole mitään tarvetta olla äiti muille ihmisille kuin omille muksuilleni.


    • Anonyymi

      Vaimo tekee kaiken kotona. Minä teen palkkatyötä.

      Kun lapset olivat alaikäisiä, jaoimme lastenhoidon niin, että vaimo hoiti lapsia päivät ja minä illat ja yöt.

      • Anonyymi

        Jos vain toinen on töissä, on mielestäni erittäin ymmärrettävää, että kotona oleva osapuoli hoitaa kotia kuten teillä. Jos molemmat ovat töissä, niin ei ole mielestäni mitään syytä olettaa, että vain toinen siivoaa, tekee ruokaa jne. Sinä olet esimerkillisesti osallistunut lastennekin elämään, sitä eivät kaikki miehet tee, mitä ihmettelen!


    • Anonyymi

      Se tekee joka inhoaa vähemmän tai/ja osaa paremmin.

      Olen75v ukko. Minä vastaan ruokahuollosta alkaen suunnitelusta, ostoksista, valmistuksesta ja kattamisesta pöytään.Vaimoni panostaa tiskikoneen.

      Siivous. Minä aloitan mattojen käsittelystä. Vaimo aloittaa sillä aikaa imuroinnin.
      Minä jatkan imurointia jona aikana vaimo saattaa pyyhkiä pölyjä.
      Jos on moppauspäivä niin vaimo aloittaa moppauksen ja minä jatkan sitä kun saan imuroinnin valmiiksi.
      Viimeeksi lätkin matot lattioille ja vaimo siirtelee ne oikeille paikoilleen.

      Sisustus- ja rättihommiin en puutu lainkaan.

      Emme ole sopineet mitään mutta tämä, itsestään muotoutunut työnjako, on tuntunut tyydyttäneen viimeiset 16 vuotta myös vaimoni käsitystä toimivasta touhusta. Vaimoni on 71v eikä ole muita rajoitteita kuin raudan ja K_vitamiinin saannissa jotka otan huomioon suunnitellessani safkoja.

      Minusta on kiva, että voin harrastuksen omaisesti tehdä pitkäaikaisen elinkumppanin olon tyydyttäväksi.

    • Anonyymi

      0len masentunut naiseton mies. En laita tikkua ristiin.
      Asun äitillä.

    • Anonyymi

      Minä teen miehenä lähes kaikki, kokkaan ja vaimoska pitää ruuistani, pyykit, imurointi tiskit jne, vaimoska hoitaa pölyjen pyyhinnän ja lakananvaihdot ja siivoo kaapit. Mielipide eroja löytyy toki imuronnin suhteen, tyytyy kuitenkin jälkeen koska ei halua nainen itse imuroida.

    • Anonyymi

      Sellainen mies joka ei tee kotitöitä, tiskaa siivoa , moppaa niin mies on turhake ja naisen tulee välittömästi erota sellaisesta miehestä. Nainen ei ole palvelija joka tekee kaikki kotityöt tai sitten miehen pitää maksaa palkkaa naiselle jos naisen pitää tehdä kaikki kotityöt. Se voi olla 3-4 tuntiakin perheellisenä naisena kun tekee kotitöitä eikä omaa aikaa jää ollenkaan.
      Minä kyllä teen miehenä kotitöitä ei ole ongelmaa siinä. Haluan että koti on siisti ja varsinkin keittiön oltava aina siisti eli ruokailun jälkeen pitää heti tiskata.

      • Älä höpötä! Elimme 12 vuotta tilanteessa jossa minä en tehnyt kotona yhtään mitään.
        Olin jo aikaisempina vuosina osa-aikaharjoitellut poissaoloja.
        Kun tulin kotiin perjantai iltaisin klo18 tienoissa niin kävelin kaapille tein drinkin.
        Emme käyneet missään ja pian tuttavammekin tajusivat pelin hengen ja minä voin olla rennoissa vetimissä perjentai illasta maanantai eemuun klo 3 -5:n jolloin lähdin puutteen torjuntaan.
        Tenavat oliva alussa ala-aste ikäisiä.
        Vainoni ja lapset hoitivat 163m2 rinnetalon tontteineen, piha ja lumitöineen.
        Ensin lähti vanhempi tenava opiskelemaan ja sitten nuorempi teki saman joten aivan lopussa vaimo hoiti kaiken.

        Siinähän olisi ollut syytä mattojen halkileikkaukseen mutta eipä tuo leikannut.
        Ilman mitään neuvotteluja tai edes keskusteluja, olemme eläneet useita vuosia toin tyyppisessä, molempia tyydyttävässä järjestelmässä.


    • Anonyymi

      Naisen tehtävä tehdä kotityöt.Ei siinä sen kummempaa ole kuin nainen tekee naisten työt ja miehet on miehiä.

    • Anonyymi

      Olen elänyt suhteessa jossa nainen teki about kaikki kotityöt. Tein ja hoidin kylläkin sitten kaikki miesten työt. Hyvin myös hoidinkin kun oli aikaa :) Tämä oli toimivin jako kotitöissä.

      Olin myös suhteessa jossa nainen keskittyi lähinnä valittamaan. Siitä ei ollut mitään apua kotitöissä kun se oli ihan avuton, mutta valittaa osasi. Oli myös pummi. Asui ilmaiseksi ja säästi omalle tilille.

      Nyt olen tasa-arvo fanaatikon kanssa. Kaikki pitää jakaa tasan. Tätä en ota kotiini asumaan.

    • Anonyymi

      Minä naisena teen kaikki kotityöt, myös pihatyöt ja käyn muualla töissä. Kolme lastakin löytyy. Teen ne ihan mielelläni.

    • Anonyymi

      Monesti naiset tekevät seurusteluaikana sen virheen, että haluavat osoittaa rakkautensa ja arvonsa parisuhteessa "passaamalla" miestä. Saavutetuista eduista on vaikea luopua ja voi aiheuttaa riitaa.

    • Anonyymi

      Meillä minä teen kaiken kodin liittyvän siivouksen,ja ruuan laiton,pyykkihuollon yms. Avo mies tekee ruokaa myös,tällä viikolla on tehnyt jo 2 kertaa. Ja kumpikin käydään töissä. Mutta tiskejä se ei hoida,eikä pyykkejä, ei vaihtais ikinä peti vaatteita jos minä en niitä vaihtaisi, että työn jako vois olla tasan,mutta täällä se ei toimi,vaikka olen keskustellut siitä, saan olla vaan työnraatajana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      201
      5220
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      125
      3209
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2445
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2384
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2002
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1576
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1531
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1413
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1101
    Aihe