Uskovat eivät koskaan ymmärrä

Anonyymi

Kun lukee palstan viestejä, niin ei voi olla huomaamtta erästä seikkaa.

Uskovat eivät näköjään koskaan ymmärrä, että ateistien ala-arvoinen solvaaminen ja perusteeton syyttely milloin mistäkin ei saa ateisteja uskomaan jumalaan, eikä varsinkaan kunnioittamaan jumalaan uskovia eikä heidän vakaumuksiaan.

Mutta jos uskovien tarkoitus on saada itsensä ja uskonsa näyttämään rumalta, hölmöltä, ilkeältä, vastenmieliseltä ja epärehelliseltä, niin siinä tapauksessa onnistumusprosentti hipookin jo sataa.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/10021674/etuoikeus-syrjia-muita

14

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Kaanaan kieltä" käyttäen uskovilla on kiusaus lyödä lähimmäisiään ns. "lihan käsivarrella". Myös uskonveljiään ja -sisariaan. Ja sitä tapahtuu paljon.
      On tehtävä parannus. Totuuttahan voi ja pitääkin puhua, mutta totuutta rakkaudessa.

• Anonyymi

Minulla ei ainakaan ole mitään syytä syrjiä tai solvata ateisteja, olen kyllä huomannut että keskustelu usein menee siihen että uskova syyttää ateisteja jostakin aivan muusta kuin mitä ateisti on tehnyt tai ajattelee. Ateisti taas usein tuntuu yleistävän meihin uskoviin näiden huonosti käyttäytyvien perusteella kaikenlaisia käyttäytymismalleja. Ikävää kaiken kaikkiaan.

• Anonyymi

En usko, että tarkoitus on solvata maltillisia uskovaisia. Asia saattaa kuulostaa yleistykseltä joissain tilanteissa kun uskovainen on jo alkanut syyttelemään ja ateisti vastaa hänelle.

Valitettavan usein tälläkin palstalla loistaa nämä rääväsuut, ja se on vain se pieni äänekäs ryhmä. Ikävää toden sanoen.

• Anonyymi

Tulisiko aloittajan mielestä kristinusko kieltää kokonaan? Entä islam?

• Anonyymi

Ei tietenkään, kannatan uskonnonvapautta. Mutta minua on turha vaatia kunnioittamaan näkemyksiä, joiden mukaan olisin joku alhainen saastainen moraaliton rikollinen, kuten uskovat ovat minua niin lukemattomia kertoja nimitelleet, sekä tällä palstalla että yksityiselämässä vuosikymmenten ajan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tietenkään, kannatan uskonnonvapautta. Mutta minua on turha vaatia kunnioittamaan näkemyksiä, joiden mukaan olisin joku alhainen saastainen moraaliton rikollinen, kuten uskovat ovat minua niin lukemattomia kertoja nimitelleet, sekä tällä palstalla että yksityiselämässä vuosikymmenten ajan.

Oikeaa uskonnonvapautta on olla vapaa uskonnoista, vailla harhoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeaa uskonnonvapautta on olla vapaa uskonnoista, vailla harhoja.

Kukin uskokoon mihin haluaa, mutta jos väen väkisin tyrkyttää uskonnollisiä näkemyksiään minulle ja vieläpä erittäin epämiellyttävillä ja vastenmielisillä tavoilla, niin ei kannata ihmetellä saamaansa palautetta.

Mitkään uskonnolliset näkemykset eivät anna mitään oikeutta arvostella minua, elämääni, arvojani ja valintojani, jotka koskevat vain minua itseäni. Minä en ole moraaliton rikollinen siksi että en usko Allahiin, aivan kuten en ole moraaliton rikollinen siksi että en usko Jahveen.

Eräässä uskovien omassa ohjeessa sanotaan muistaakseni niin, ettei pidä antaa väärää todistusta lähimmäisestään (taitaa olla yksi niistä kymmenestä käskystä). Jostain syystä uskovat ovat sitä mieltä, että tämä käsky ei millään tavalla velvoita heitä, vaan heillä on aina jokin jumalallinen etuoikeus suoltaa ateisteista mitä pöyristyttävämpiä valheita liukuhihnalta.

Mutta itsensä ja uskonsa he sillä vain häpäisevät.

• Anonyymi

KR 1933/-38 Mark 15:12-43
        Ja Pilatus puhui taas heille ja sanoi:
        "Mitä minun sitten on tehtävä hänelle,
        jota te sanotte juutalaisten kuninkaaksi?"

Niin he taas huusivat:
        "Ristiinnaulitse hänet!"

Mutta Pilatus sanoi heille:
        "Mitä pahaa hän sitten on tehnyt?"
        Mutta he huusivat vielä kovemmin:
        "Ristiinnaulitse hänet!"

Ja kun Pilatus tahtoi tehdä kansalle mieliksi,
        päästi hän heille Barabbaan,
        mutta Jeesuksen hän ruoskitti
        ja luovutti ristiinnaulittavaksi.

Niin sotamiehet veivät hänet sisälle linnaan,
        se on palatsiin,
        ja kutsuivat siihen koko sotilasjoukon.

Ja he pukivat hänen yllensä purppuravaipan,
        väänsivät orjantappuroista kruunun
        ja panivat sen hänen päähänsä

ja rupesivat tervehtimään häntä:
        "Terve, juutalaisten kuningas!"

Ja he löivät häntä päähän ruovolla,
        sylkivät häntä
        ja laskeutuen polvilleen kumarsivat häntä.
        Ja kun he olivat häntä pilkanneet,
        riisuivat he häneltä purppuravaipan
        ja pukivat hänet hänen omiin vaatteisiinsa.
        Ja he veivät hänet pois,
        ristiinnaulitakseen hänet.

Ja he pakottivat erään ohikulkevan miehen,
        Simonin, kyreneläisen, joka tuli vainiolta,
        Aleksanterin ja Rufuksen isän,
        kantamaan hänen ristiänsä.

Ja he veivät hänet paikalle,
        jonka nimi on Golgata,
        se on käännettynä: pääkallonpaikka.

Ja he tarjosivat hänelle mirhalla sekoitettua viiniä,
        mutta hän ei sitä ottanut.

Ja he ristiinnaulitsivat hänet
        ja jakoivat keskenään hänen vaatteensa heittäen niistä arpaa, mitä kukin oli saava.

Oli kolmas hetki,
        kun he hänet ristiinnaulitsivat.

Ja päällekirjoitukseksi oli merkitty hänen syynsä:
        "Juutalaisten kuningas."

Ja he ristiinnaulitsivat hänen kanssaan kaksi ryöväriä,
        toisen hänen oikealle
        ja toisen hänen vasemmalle puolellensa.

Ja ne,
        jotka kulkivat ohitse,
        herjasivat häntä
        ja nyökyttivät päätään
        ja sanoivat:
        "Voi sinua,
        joka hajotat maahan temppelin
        ja kolmessa päivässä sen rakennat!

Auta itseäsi ja astu alas ristiltä."

Samoin ylipapit ynnä kirjanoppineet keskenään pilkkasivat häntä ja sanoivat:
        "Muita hän on auttanut,
        itseään ei voi auttaa.

Astukoon hän,
        Kristus,
        Israelin kuningas,
        nyt alas ristiltä,
        että me näkisimme
        ja uskoisimme."

Myöskin ne,
        jotka olivat ristiinnaulitut hänen kanssaan,
        herjasivat häntä.

Ja kuudennella hetkellä tuli pimeys yli kaiken maan,
        ja sitä kesti hamaan yhdeksänteen hetkeen.

Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä:
        "Eeli, Eeli, lama sabaktani?"

Se on käännettynä:
        Jumalani,
        Jumalani,
        miksi minut hylkäsit?

Sen kuullessaan sanoivat muutamat niistä,
        jotka siinä seisoivat:
        "Katso, hän huutaa Eliasta."

Ja muuan juoksi
        ja täytti sienen hapanviinillä,
        pani sen ruovon päähän
        ja antoi hänelle juoda sanoen:
        "Annas,
        katsokaamme,
        tuleeko Elias ottamaan hänet alas."

Mutta Jeesus huusi suurella äänellä
        ja antoi henkensä.

Ja temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti.

Mutta kun sadanpäämies,
        joka seisoi häntä vastapäätä,
        näki hänen näin antavan henkensä,
        sanoi hän:
        "Totisesti tämä ihminen oli Jumalan Poika."

Ja siellä oli myös naisia taampaa katselemassa.
        Näiden joukossa olivat Maria Magdaleena
        ja Maria,
        Jaakob nuoremman
        ja Jooseen äiti,
        ja Salome,

jotka hänen ollessaan Galileassa olivat seuranneet
        ja palvelleet häntä,
        sekä useita muita,
        jotka olivat tulleet hänen kanssaan ylös Jerusalemiin.

Ja kun jo oli tullut ilta,
        ja koska oli valmistuspäivä,
        se on sapatin aattopäivä,

tuli Joosef, arimatialainen, arvossapidetty neuvoston jäsen,
        joka hänkin odotti Jumalan valtakuntaa,
        rohkaisi mielensä
        ja meni sisälle Pilatuksen luo
        ja pyysi Jeesuksen ruumista.

• Anonyymi

Uskovat eivät myöskään koskaan tajua sellaista asiaa, että raamatunlauseiden copypostaaminen ei ole mitään keskustelemista, eikä myöskään merkitse mitään ihmiselle jota homeisen tarukirjan typerät sadut eivät kiinnosta. Olen lukenut raamatun ja se on täynnä lapsellisia ja epäloogisia satuja lapsellisille typeryksille, jotka eivät kykene loogiseen päättelyyn, eivätkä erota satuja todellisuudesa.

• Anonyymi

"Tulisiko aloittajan mielestä kristinusko kieltää kokonaan? Entä islam?"

Jotenkin harhaisen oloinen kysymys, kun ei mistään kieltämisestä puhuta avauksessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tulisiko aloittajan mielestä kristinusko kieltää kokonaan? Entä islam?"

Jotenkin harhaisen oloinen kysymys, kun ei mistään kieltämisestä puhuta avauksessa.

Olen kuullut useammaltakin uskovalta, että uskonnonvapaus, sananvapaus ja tasa-arvo pitäisi kokonaan kieltää, koska ne ovat raamatun sanan vastaisia. Yleensäkin jos näet ja kuulet jonkun kiivaasti vastustavan jotain parannuksia ihmisoikeuksiin ja vapauksiin, niin kyseessä on lähes aina joku uskova, jonka mielestä kyseiset parannukset ovat vastoin hänen typerän uskontonsa typeriä uskomuksia ja määräyksiä. Näinhän on ollut kautta historian.

Joten siinä mielessä tuollainen kysely kieltämisestä on toki aika irvokasta.

• Uskovaiset kristityt eivät tajua sellaista asiaa, että he pilkkaavat ja nauravat hinduja näiden Pyhien Lehmien takia, vaikka heidän oma uskonsa johonkin Jumalaan on aivan samanlaista naurettavaa Pyhän Lehmän palvontaa. Kristittyjen Pyhä Lehmä on toki täysin olemattomissa.

Miksi he muuten sanovat Jumalaansa Herraksi, vaikka se Pyhänä Lehmänä on toki Rouva? Lehmähän ei ole sonni.

• Anonyymi

”Uskovat eivät näköjään koskaan ymmärrä...”

Veikkaanpa, että ymmärtävät. Eikä täällä ole lähennä kuin yksi uskovainen rääväsuu, joka hänkin tietää, ettei saa haukkumisellaan muuta aikaiseksi kuin toisten ärsyyntymistä, mikä lienee hänen tavoitteensa. En tosin ymmärrä, mikä hänen motiivinsa on. Vaikuttaa katkeroituneelta ihmisparalta....

• Anonyymi

Kyllä täällä on aika monta muutakin, tosin tuo yksi kretutollo on viime aikoina ollut kaikkein näkyvin. Mutta olen minä kuullut lukemattomilta muiltakin tasan samat vuodatukset siitä kuinka olen alhainen moraaliton saastainen rikollinen ja syypää suunnilleen kaikkeen pahaan koko maailmassa.

Ja sitten uskispellet närkästyvät kun en kunnitoita tuollaisia näkemyksiä vaan sanon suorat sanat. Minkä jälkeen uskismarttyyri itkee ja valittaa miten uskovia taas kiusataan ja sorretaan, kun he vain sanovat "totuuden"...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      172
      9883
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      51
      3249
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      48
      3011
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      62
      2748
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      201
      2125
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      114
      2083
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1953
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      64
      1566
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1316
    10. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1276
    Aihe