Kilpisjärvi raudun kalastus

Hei olen menossa kilpisjärvelle kuukauden päästä kalaan olisiko hyviä kalapaikkoja ja olisiko rautu järv jotka olisivat tien lähellä miten saanajärvi ja onko norjaa mennessä niissä tien varsi lamissa kalaa

1

336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Unohda raudut, aja siitä kilpisjärveltä norjan puolelle, heti ensimmäisestä vuonosta tulee turskaa ja seitiä. Laita ensin litka ja viimeiseksi turskapilkki. Litkaan tulee yleensä seitiä, jos viisi koukkua, niin voi olla kala jokaisessa koukussa ja kuudes pilkissä. Paremmin tulee, kun laitat koukkuihin kalanpalan. Syvältä voit saada puna-ahventakin. Pilkkiin kannattaa laittaa kalanpalan sijaan pieni kokonainen seiti, niin saat suurempia turskia ja tähän voi ottaa myös kissakala, jos pilkit vedenalaisella penkalla ja hiekkapohjalla voi tulla palla. Pallakset tosin olen lähes aina saanut suurilla vaapuilla vedättämällä, parhaiten toimii suurin karikko-vaappu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2685
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2272
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2020
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1749
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1666
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1593
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe