Seksismi ja naiskansanedustajien nimittely

Anonyymi

33

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onpas herkkähipiäisiä

    • Ennätysmäärä hakkaraisia ja putkosia!

    • Anonyymi

      Sitä saavat mitä tilaavat, suvakit!

    • Anonyymi

      Voi Iris rukka. On se kamalaa, kun ihminen näkee ja kuulee joka puolella seksismiä. Mitenkähän meidät ihmiset saataisiin seksittömiksi, kun sukupuolettomaksi saaminenkin tuottaa hirmuisesti ongelmia!?

      Kaikella kunnialla ja kunniattomuudella, mutta naiset vasta arvosteleekin toisia naisia, kuten miehiäkin, niin ulkonäöstä kuin kuteista, aina kenkiä myöten. Elikä, Iris on kuin pukki kaalimaan vahtina, haukkuessaan miehiä. Tsiikaappa peiliin Iris.

      • Missä siinä haukuttiin miehiä?

        On se kamalaa, kun ihminen näkee ja kuulee joka puolella miesten haukkumista 😌


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Missä siinä haukuttiin miehiä?

        On se kamalaa, kun ihminen näkee ja kuulee joka puolella miesten haukkumista 😌

        Mitenkähän päin tuo kommentti pitäisi ymmärtää? Jos tuosta pitäisi lukea rivien välistä että "missähän niitä miehiä muka haukutaan" niin sama pätee kyllä tuohon pöyristyttäneeseen kirjoitukseenkin.

        Joko Lii ei vaivaudu lukemaan (liikaa vaadittu?) tai ei ymmärrä mistään mitään.

        Kyseisessä kirjoituksessa on sanottu mm. tätä:

        "Sarjassa (Game of Thrones) kalmanvaalea Emilia Clarke esitti lohikäärmekuningatar Daenerys Targaryenia. Urhea lohikäärmekuningatar taisteli eläviä kuolleita vastaan ja sellaista. Välillä oli seksiä. Daenerys oli ulkopuolinen ja urhea.

        Maria Ohisalo on Suomen sisäministeri. Ohisalo on kalmanvaalea. Hallitustason politiikassa hän on ulkopuolinen, vasta huhtikuussa ensi kertaa kansanedustajaksi valittu. Ohisalo on rohkea, kun aikoo asettua raivon, pilkan ja loanheiton kohteeksi."

        Muutenkään jutussa ei Ohisaloa mitenkään vähätelty tai paneteltu. Sen voit todeta itse:

        https://www.is.fi/politiikka/art-2000006135837.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkähän päin tuo kommentti pitäisi ymmärtää? Jos tuosta pitäisi lukea rivien välistä että "missähän niitä miehiä muka haukutaan" niin sama pätee kyllä tuohon pöyristyttäneeseen kirjoitukseenkin.

        Joko Lii ei vaivaudu lukemaan (liikaa vaadittu?) tai ei ymmärrä mistään mitään.

        Kyseisessä kirjoituksessa on sanottu mm. tätä:

        "Sarjassa (Game of Thrones) kalmanvaalea Emilia Clarke esitti lohikäärmekuningatar Daenerys Targaryenia. Urhea lohikäärmekuningatar taisteli eläviä kuolleita vastaan ja sellaista. Välillä oli seksiä. Daenerys oli ulkopuolinen ja urhea.

        Maria Ohisalo on Suomen sisäministeri. Ohisalo on kalmanvaalea. Hallitustason politiikassa hän on ulkopuolinen, vasta huhtikuussa ensi kertaa kansanedustajaksi valittu. Ohisalo on rohkea, kun aikoo asettua raivon, pilkan ja loanheiton kohteeksi."

        Muutenkään jutussa ei Ohisaloa mitenkään vähätelty tai paneteltu. Sen voit todeta itse:

        https://www.is.fi/politiikka/art-2000006135837.html

        Wuwuwuw:in kommentit ovat mitä ovat. Hän saa voimaa kuvittelemastaan sukupuolensa kohtaamasta sorrosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Wuwuwuw:in kommentit ovat mitä ovat. Hän saa voimaa kuvittelemastaan sukupuolensa kohtaamasta sorrosta.

        Viha, uhriutuminen ja väärinkäsitys ovat käyttövoimansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viha, uhriutuminen ja väärinkäsitys ovat käyttövoimansa.

        Mutta tuo kyllä pätee aika moneen pastamieheenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tuo kyllä pätee aika moneen pastamieheenkin.

        Se on totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tuo kyllä pätee aika moneen pastamieheenkin.

        Minua pasta-ateriat alkavat nukuttamaan vaikka urheilijat kehuvat sen nostavan suorituskykyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkähän päin tuo kommentti pitäisi ymmärtää? Jos tuosta pitäisi lukea rivien välistä että "missähän niitä miehiä muka haukutaan" niin sama pätee kyllä tuohon pöyristyttäneeseen kirjoitukseenkin.

        Joko Lii ei vaivaudu lukemaan (liikaa vaadittu?) tai ei ymmärrä mistään mitään.

        Kyseisessä kirjoituksessa on sanottu mm. tätä:

        "Sarjassa (Game of Thrones) kalmanvaalea Emilia Clarke esitti lohikäärmekuningatar Daenerys Targaryenia. Urhea lohikäärmekuningatar taisteli eläviä kuolleita vastaan ja sellaista. Välillä oli seksiä. Daenerys oli ulkopuolinen ja urhea.

        Maria Ohisalo on Suomen sisäministeri. Ohisalo on kalmanvaalea. Hallitustason politiikassa hän on ulkopuolinen, vasta huhtikuussa ensi kertaa kansanedustajaksi valittu. Ohisalo on rohkea, kun aikoo asettua raivon, pilkan ja loanheiton kohteeksi."

        Muutenkään jutussa ei Ohisaloa mitenkään vähätelty tai paneteltu. Sen voit todeta itse:

        https://www.is.fi/politiikka/art-2000006135837.html

        Niin miksi pitää nimittää naisedustajaa kalmankalpeaksi jääprinsessaksi?

        Ja mun kysymys oli, että missä haukuttiin miehiä?

        Niin missä? Vastaa siihen. Sanoit vain, että naiset haukkuvat enemmän naisia, mutta kuitenkin oletit, että tuo haukkujien kritisointi koski miehiä, jopa kaikkia miehiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tuo kyllä pätee aika moneen pastamieheenkin.

        Ei se muhun päde, mä en ole mikään ätmiytyjä, eli uhriutuja.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Niin miksi pitää nimittää naisedustajaa kalmankalpeaksi jääprinsessaksi?

        Ja mun kysymys oli, että missä haukuttiin miehiä?

        Niin missä? Vastaa siihen. Sanoit vain, että naiset haukkuvat enemmän naisia, mutta kuitenkin oletit, että tuo haukkujien kritisointi koski miehiä, jopa kaikkia miehiä.

        Tuohon ekaan kysymykseen veikkaisin että niitä aiempia tekstejä joissa on miespolitoista on tehty samoja vertauksia on tykätty ja lehden kassakone on kilissyt.

        Jos tuo toinen kysymys oli pidemmälle aikavälille niin ainakin Ahtisaari ja Stubb nyt ovat melko rujoakin tekstia saaneet osaakseen; jopa ilman vertauskuvia. Useampi nuori edustaja myös viime kaudella harmitteli pojittelun ja tytöttelyn kulttuuria. Ilmeisesti myös myos valiokunnissa joissa sotea käsiteltiin ei aina pysytty ihan asioiden arvostelussa ja tuohon kun lisätään tutkimus että eduskunnassa miehet olivat kokeneet enemmän seksuaalista häirintää kuin naiset niin onhan tuossa alkuun.

        Mitä tuohon nykykirjoitukseen tulee niin eihän siinä miehiä haukuttu mutta asetettiin hieman outoon valoon. Tänään eduskunnan ryhmäpuheenvuorossa vihreät ilmoittivat että Suomessa on feministisin hallitusohjelma koskaan. Tämä on hyvin mahdollista sillä jääprinsessa kohussa Ohisaloa riensivät puolustamaan mm Andersson, Suomela ja toki muitakin.
        Siihen nähden että nyt sitten on feministinen hallitusohjelma niin kovin vähän ovat Anderson, Ohisalo ja kumppanit kauhistelleet Suomelan twiittiä jossa hän vertaa Halla-ahoa keisari Darth Sidiousiin. Ehkä termi koskee vain hallituspuolueita tai sitten sen merkitys ei ole vielä muodostunut sellaiseksi kuin se mielletään.

        Luulisi että noilla palkoilla ja palkkioilla voisi jo tarttua asiakysymyksiin asiapohjalta.


    • Anonyymi

      Höh, naiset ovat liian herkkiä. Ei se Haavistokaan suutu vaikka häntä kutsuttaisiin homoksi.

    • Anonyymi

      Oma syynsä. Käyttäytyisivät kun kunnon naissn kuuluu eivätkä mokuttaisi.

    • Anonyymi

      Suomelakin muistaa aina tuoda riettaan takamuksensa esille.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Noin toimii puutteessa elävät miehet. Alkavat nimittelemään ja kuittailemaan luulevat että heillä olis saumoja naisen saamiseen.

    • Anonyymi

      itkua piisaa kun ei ytmi lähesty

    • Anonyymi

      Iiris on sen rakenteinen ja sellaiset geenit omaava nainen, ettei häntä kymmenen vuoden kuluttua kukaan mies pyydä selänpesijksi ym. Silloin on moiset huolet ohi.

      • Anonyymi

        Niin, mutta silloin alkaa samantyyppinen valitus kuin yli kolmekymppiset naisnäyttelijät Suomessa tekevät eli miksi ikääntyville naisnäyttelijöille ei riitä rooleja.


    • Anonyymi

      Mitäpäs jos Suomessakin siirryttäisiin islamilaiseen käytäntöön. Burka vaan päälle kaikille sukupuolille niin eiköhän se kiusaaminen lopu. Olisi niiiiin kaunista kaseltavaa esim. Helsingin katukuvassa, suosittelen vahvasti!! Tämähän tulee joskus olemaan toteutunut skenaario mutta onneksi itse olen jo silloin pois tästä kärsimysnäytelmästä!!

    • Anonyymi

      Se on muuten koomista että naisten mielestä kaikki ulkonäkökommentit ovat seksistisiä, mutta eihän se niin ole. Aina yritetään pahentaa asioita seksuaalisuuden varjolla mutta sitten samaan aikaan toitotetaan avoinmielisyyttä ja vapautta.

      • Googleta sana "seksismi".

        Pieni neuvo vain.


      • Sitten nillitetään kun kukaan ei huomaa..

        :D


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Googleta sana "seksismi".

        Pieni neuvo vain.

        Ehkä sinun pitäisi googletella tai sitten opetella ymmärtämään lukemaasi. Ulkonäköön liittyvät kommentit eivät todellakaan välttämättä ole seksistisiä.


    • Anonyymi

      Duunissa mainitsin työkaverille että kiva kun hän käyttää hameita, ovat hienoja ja näyttää kauniilta. Vieressä oleva toinen kollega nyrpisti sitten nokkaansa ja totesi närkästyneenä että ...ai, hänkö ei sitten näytä kauniilta...Voi helvetti sentään, kateus se on se pahin myrkky, olisi pitänyt ymmärtää pitää suunsa kiinni.

    • Anonyymi

      vaki kioskin luukulla yllättäjen näkyikin ratti rintainen kesä apulainen, hetkinen mitäs olin ostamassa,

    • Hah ja samat akat puhuu samaan sävyyn miehistä..


      Tuota saadaan nyt kuunnella seuraavat 4 vuotta.

      :D

    • Anonyymi

      totta.en arvosta "miehiä"en.oon nainen.oon tavannut ammatissani ns:alempiani ,mut he ovatkin ylempiäni MIKSI!nooh.he ovatkin oppineet!arvostan ainoastaan ÄLYÄ ja työntekemisen TAITOO.työsuhteisani.

      • Anonyymi

        Olet siis tavannut alempiasi, tuo lause paljastaa kusipään sisälläsi ja kusipäihin ei kannata aikaansa tuhlata...eli jos et ymmärtänyt niin tässä selkokielellä ”olet kusipää”


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis tavannut alempiasi, tuo lause paljastaa kusipään sisälläsi ja kusipäihin ei kannata aikaansa tuhlata...eli jos et ymmärtänyt niin tässä selkokielellä ”olet kusipää”

        Tulee ihan mieleen Archie Bunkkerin (Perhe on pahin) tokaisu: minä en tunne ylemmyydentuntoa alempiani kohtaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1306
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      98
      973
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      907
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      297
      789
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      589
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe