Korkeuden jakaminen 1/4:aan

Anonyymi

Minulla on pohjana min 640x480 ja max 1024x768 elementti. Tuo pitäisi saada jaetuksi 16 osaan, eli 4 riviä ja 4 saraketta. Leveyssuunnassa onnistuu, kun käyttää width:25%, mutta height:25% tekee vain todella ohuen viivan, kun napeilla kokeilin. Painonapit tulee ruutuihin.

En siis halua käyttää mitään kiinteitä pikseleitä, kun tuon pitäisi skaalautua.

Joku tuollainen CSS Flexbox ratkaisu, mutta pikseleiden tilalla pitäisi käyttää prosentteja. https://www.w3schools.com/css/css3_flexbox.asp

4

335

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

Hyvä tutoriaali! Tuo grid-juttu näyttääkin olevan parempi. Ajattelin alun perin jakaa pohjan ensin div-elementeillä neljään vaakasuoraan riviiin, ja laittanut niihin jokaiseen neljä nappia, mutta sitä en saanut toimimaan kuten halusin.

• Jatkoin vähän tuota esimerkkiä: https://jsfiddle.net/ytpknwz3/7/

Aika näppärä tämä grid! Muistan kyllä kuulleeni siitä, mutta nyt itsekin vasta tutustuin tarkemmin. Eikös tuota kannata käyttää melkein aina? Kaikki menee juuri niinkuin olettaisi, eikä mitään ihme temppuiluja.

Sitten jos sinne haluaa jonkun paikan tyhjäksi, niin täytyy varmaan jokaiselle napille asettaa nuo grid-row ja grid-column. Mutta tuo automaattinen asettelu on kyllä kätevä!

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      39
      1138
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      858
    3. Nainen, olet ihanin maan päällä

Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa
      Ikävä
      40
      710
    4. Koska tulet minulle näkyväksi

Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi
      Ikävä
      40
      696
    5. Poliis. Poliisi osoitti aseella Tampereella kun mies avasi oven

Poliisi Poliisi osoitti aseella Tampereella, kun mies avasi siviili­poliisiauton oven Mies kuvasi keski­viikkoiltana bus
      Maailman menoa
      203
      569
    6. Romanttisinta

Mitä hän on tehnyt sinulle?
      Ikävä
      47
      502
    7. Sano rakkaallesi

Suorat sanat! Mikä mieltä kaihertaa!
      Ikävä
      43
      499
    8. jumala ei auta hittojakaan..

kuka tahansa voi kirjottaa lapulle mitä vaan ja väittää että jumala olisi sen kirjoittanut... onko yksikään raamatun kir
      Sinkut
      204
      473
    9. Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?

Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,
      Sinkut
      174
      462
    10. Onneksi en ole riippuvainen Kuhmo Oy:stä

Lähinnä naurattaa, kun ylipainoiset, punakat kuljetus ja muutkin yrittäjät yrittävät lohdutella itseään uuden omistajan
      Kuhmo
      6
      447
    Aihe