Mistä tietää polkupyörän keskiön vaihdon tarpeen?

Retkipyöräni kuluneet eturattaat menevät nyt ensimmäistä kertaa vaihtoon ja paketissa tulee kammet, mutta vaihtaako samalla myös keskiön? Vaihtoon toki myös ketjut ja takarattaat (ne olin vaihtanut kerran jo aiemminkin). Teen työt itse ja ostan tarvittaessa jonkun työkalun lisää .

Mielestäni (kun en tiedä paremmasta) se keskiö toimii ihan hyvin vaikka pyörällä on nyt ajettu noin 20.000 km. Lienee ihan tavallinen yleinen Shimanon nelikanttikeskiö.
3571
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Jos se keskiö on edelleen herkkäliikkeinen ja kestävä, niin ei sitä kannata vaihtaa? Voit vaihtaa sen myös myöhemmin.

Toisaalta saatat joutua vaihtamaan keskiön uusien kampien vuoksi eikä uusi halpis maksa montaa kymppiä.

Äänestä

Kannattaa mitata työntömitalla sen keskiön pituus, kun kammet ovat irti, vaikka et vaihtaisikaan samalla kertaa, niin voit sitten tarpeen vaatiessa ostaa sopivan keskiön ilman, että irroitat kampia erikseen.

Äänestä

Ei kannata vaihtaa turhan takia. Vaihdat sitten kun alkaa oireilla.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Anonyymi kirjoitti:

Retkipyöräni kuluneet eturattaat menevät nyt ensimmäistä kertaa vaihtoon ja paketissa tulee kammet, mutta vaihtaako samalla myös keskiön? Vaihtoon toki myös ketjut ja takarattaat (ne olin vaihtanut kerran jo aiemminkin). Teen työt itse ja ostan tarvittaessa jonkun työkalun lisää .

Mielestäni (kun en tiedä paremmasta) se keskiö toimii ihan hyvin vaikka pyörällä on nyt ajettu noin 20.000 km. Lienee ihan tavallinen yleinen Shimanon nelikanttikeskiö.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu