Seronil lääke ja sivuoiretten hoitaminen

Anonyymi

Aloitin Seronil 20mg lääkityksen. Vatsani on ärsyyntynyt lääkkeestä, ripulia ja polttelua.. Voisiko maitohappobakteereita käyttää helpottamaan vatsavaivojani.. Myös nukkuminen on huonoa, uskaltaisinko käyttää esim. melatoniinia.. En haluaisi enää kokeilla unilääkkeitä. Lääkärini kielsi myös käyttämästä särkylääkkeitä. Mitenkähän nyt hoidan esim. päänsärkyä tai flunssaa? Sivuvaikutuksista huolimatta en haluaisi heti lopettaa lääkitystäni, jos vaikka nämä sivuoireet helpottuisivat. Olen ymmällä miten pitäisi toimia, kiitos jos joku lääkettä käyttänyt neuvoisi...

9

601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hei sulle, mä olen käyttänyt tuota samaa lääkettä. Mielestäni lääkkeen aloitus olisi pitänyt tehdä puolikkaalla annosta eli 10 mg, on vähän liian voimakasta mennä heti 20 milliin! Aikoinaan minulla aloitettiin nestemäisellä, muitaakseni 5 tai 10 mg ja parin viikon päästä nostettiin, lopulta 20 mg on minulla ollut ylläpitoannos, se on se yleisin että on tuo määrä. Kyllä nuo vatsaoireet ohitse menevät. Minun kokemustietoni on, että kyllä toki melatoniinia voit ottaa sekä särkylääkettä. Itse olen tarvitessani käyttänyt molempis. En tajua miksi lääkäri kielsi, jos välttämättä tarviit, ajatteli vissiin että Seronil auttaa särkyihinkin, mutta ei kai sentään. Yleensäkin ota sekä Seroniilia että särkylääkettä täyteen vatsaan, niin menee paremmin. Oireiden pitäisi väistyä ja luulen, että sulla on Seronil, jota et voi puolittaa? Jos voit puolittaa, käytä niin pari viikkoa ensin niin. Ei kai sun peloissasi tarvi olla nyt, jos vähän aikaa kestät, oireet lievittyvät? Olen siis kokenut potilas, joka tässä vastaili.

    • Anonyymi

      Kiitos vastauksesta.. Unohdin mainita että lääkärini määräsi Seronil 20mg minulle vaikeaan yöhikoiluun..En voi käyttää hormonikorvauslääkettä ja tämän kai pitäisi auttaa? Epäilin sitä kyllä kovasti, mutta kahlattuani nettiä läpi huomasin että joillekin voi sopia hyvinkin.. En voinut puolittaa ko. lääkettä koska se oli kapseli. Kysyisin vielä mihin aikaan lääke pitäisi ottaa ettei piristäisi yötä vasten, vaan veisi yöhikoilua pois, lääkkeellä on pitkä puoliintumisaika.. Nyt kai pitää vaan odotella että sivuoireet häviää ja yöt alkavat olla siedettävämpiä.. Naisen elämä on joskus hyvinkin haasteellista enkä panisi pahakseni jos lääke auttaisi selviämään tästä vaikeasta elämänvaiheesta..

    • Anonyymi

      Olen tuo Anonyymi klo 11.23. Ai yöhikoiluun tämä lääke. En ole ikinä kuullutkaan että semmoiseen ihan tämmöistä? Noh, lääkäreiden juttuja. Minulla Seronil ollut ihan todelliseen, aika krooniseen masennukseen, kaikenlaiseen mielialaongelmaan, neuroottisuuteen, siis psyykkisiin asioihin. Tällöin lääke otetaan aamuisin. Kyllä, Seronilin puoliintumisaika ja verestä poistumisen aika hyvin pitkä. Arvasin, että sinulla saattaa olla kapseli, mikä kurja, kun et voi puolittaa. En ole terv.huollon ihminen ollenkaan, mutta ihmettelen, että heti suoraan 20 mg ja yöhikoiluun. Olikohan lekurillasi syytä epäillä sinulla myös mielialan aiheuttamia vaikeuksia... Tosin vaikea on asioita aina erottaa. Tsemppiä.

    • Anonyymi

      Minulla Seronil pisti hikoiluttamaan. Aika erikoista, jos tätä on määrätty yöhikoiluun.

    • Anonyymi

      Erikoista todellakin. Seronil 10 mg pisti hikoiluttamaan minuakin, varsinkin jalat hikosivat ja se piristi, vei yöunet, en saanut unta ! Lopetin sen kuukauden käytön jälkeen eikä tullut paljon mitään viekkareita.

    • Anonyymi

      Onko vatsasi ärsyyntynyt niin paljon vain Seronilista ?
      Vai muistakin lääkkeistä ?

      Kaurapuuro tekisi hyvää vatsalle, jos tykkää siitä...
      Juuri se kauran "lima" (sori) suojelisi mahan limakalvoja.
      Keitän illalla lötskön kaurapikapuuron (2 minuutin puuron)
      ja syön puolet siitä vähän ennen nukkumaanmenoa, se pistää ramasemaankin sopivasti, auttaa vähän unentuloa.
      Aamulla lämmitän pikaseen toisen puolen puurosta ja syön sen ennen kahviaamiaista.

      Tosi keljua kun ei voi lääkitä itseään, minulla on vähän sama juttu,
      mutta Ibusalia voin ottaa murun, 100-200 mg, sekin lievittää kohtuullisesti päänsäryssä ja flunssassa, olin siitä hämmästynyt. Ihmettelin miksi määrätään 600 mg:kin särky- tai kipulääkettä, eikö kannattaisi ehdottaa edes että kokeilee pienempää annosta ? Monille saattaisi riittää pienempi annos.

      Mutta jos lääkärisi on katsonut aiheelliseksi kieltää särkylääkkeet sinulta,
      häntä pitää uskoa.

      Onko sinun vatsaasi tutkittu ? Tehty gastroskopiaa, mikä siellä on ?
      Itselläni osoittautui olevan lievä gastriitti. Vatsa ei siedä oikein mitään.
      Ranixalia syön joka päivä, joskus söin Somac'ia.

    • Anonyymi

      Kiitokset vastauksista, on hienoa ettei ole tämän lääkitysasian kanssa yksin. Olen nyt syönyt Seronil 20 mg yli viikon yöhikoiluun. Vatsavaivat sain rauhoittumaan kun otin yhtä aikaa Seronilin kanssa maitohappobakteereita. Olen aina ollut herkkäuninen, nukahdan normaalisti mutta aamuyöllä valvon.. Olen vielä saanut hikoilupuuskia, mutta parasta tässä on se että jotenkin en enää hermostu niistä.. Jonkinlaisen teflonpinnan olen näköjään saanut.. Myös kaikenlainen turha murehtiminen on helpottunut. Tämähän on hieno asia, olin aika epäileväinen kun lääkärini Seronilia minulle ehdotti, enkä tuntenut olevani kovin masentunutkaan, mitä nyt märehdin helposti kaikkia asioita.. Juhannus on tulossa ja ystävien kanssa olisi kiva hiukan skoolata, pelkään kuitenkin etten kestä minkään vertaa alkoholia. Kokeilin kerran ottaa tilkan olutta ja tuntui ettei se sopinut minulle. Mutta mitäpä tuosta, pääasia jos muuten elämä alkaisi helpottumaan. Olen jo sen ikäinen 67v. että voisin syödä Seronilia vaikka loppuikäni, ei tulisi niitä vieroitusoireita ja jos ne nyt sopivat minulle pitemmän päälle. Hyvää juhannusta, kiva olisi jatkaa ko. asian merkeissä kirjoittelua.

    • Anonyymi

      Amerikkalaiset alkoivat kai ensimmäisinä jo vuosikymmeniä sitten syömään
      ns. "onnellisuuspillereitä",
      jotka saa ihmisen luulemaan, että hyvin menee vaikkei niin hyvin menisikään
      tai ei mikään itse asiassa ole elämässä muuttunut, mutta mielialat piristyy ja hyvähän se on.
      Ne on just näitä serotoniini-pillereitä,
      jotka olis mukavia, mutta ne vaikuttaa mm. uneen saantia heikentävästi.
      Siitä voi ikää myöten muutenkin ongelma, kun oma nuppi ei eritä enää riittävästi melatoniinia.

      Kiva kun tunnet itseni parempivointisemmaksi !
      Harkitse tarkkaan kauanko jatkat pillereillä.
      Kun niillä on noussut ylös alakulosta, sitä pysyy jonkun aikaa ilmankin
      pirteämpänä.

    • Anonyymi

      mikäs estää kapselista kaatamassa puolet pois

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3673
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2287
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      1999
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1874
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1286
    6. 80
      1205
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1094
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1020
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe