Matkailuautojen hinnoittelu

Osaako kukaan asiallisesti selittää minulle mihin tämä perustuu?
Jos katson nettiautosta käytettyja Ducato paketti autoja vm 2002-2003 niin hinnat ovat alta tonnin ja useissa maininta "ei tieliikennekäytössä" ; siis loppuunajettuja romuja joita ei kannata korjata. Lähtisitkö tuollaisella kiertelemään eurooppaa?

Mutta kun vastaavan vuosimallin ( 2002-2003) Ducaton runkoon onkin rakennettu matkailuauto niin hinta pyörii 12000-14000 eur. Miten tuo on selitettävissä?
Mielestäni se että siihenh on rakennettu asuintilat ja mahd wc (biltemassa 60 eur) ei mitenkään riitä perusteluksi vaikka olisi kuinka siististi pidetty ja pestyt uudet verhot=)

Jos alla oleva auto ei moottorin, pyöränripustuksen tai voimansiirron tai jonkun muun suhteen toimi tai ole luotettava niin eihän täällä ole kuin työmaakopin arvo.

Oikeesti osaako kukaan selittää tätä paradoksia?
Ilmoita


10 Vastausta

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.


Veikkaan ajokilometriessä olevan suuria eroja. Pakulla kun ajetaan yleensä vuodessa ehkä 100 - 200 tuhatta kilometriä kun taas tiedän erään matkailuautoilijan joka käytti sitä vain harrastusmessujensa kyytiin ja tukikohdaksi. Hänen vuosikilometrinsä olivat pari - kolme tuhatta.

Varmasti löytyy muitakin syitä mutta jos itsellesi katsot sopivaksi asentaa vanhaan pakuun vessanpöntön niin mikäs siinä. Jos sen saat katsastettua niin anna mennä vaan Kreikkaan asti, se kun lienee osin muutoinkin romuna kuten osa Italiaakin. Sovit hyvin joukkoon sillä vessallisella pakullasi.

Itse retkeilen/matkailen noin 6 vuotiaalla 100 tuhatta ajetulla integroidulla enkä vaihtaisi sitä vanhaan pakuun. Tässä kun olen nukkunut Lapissa -32C ulkolämpötilassa jossa voisi pakussasi saada vilun väreitä!
Ilmoita
Jäi tuossa kertomatta etten 50 tonnilla luopuisi, käyttöarvo ja mukavuus minulle kun on suurempi ja uusihan sitten pitäisi ostaa eikä tuolla tonnimäärällä saa vielä hyvinvarusteltua ja luotettavaa!
4 VASTAUSTA:
Et nyt ymmärtäny pointtia,tuon wc jutun oisin voinut jättää mainitsematta. En nyt jaksa kuitenkaan uskoa että vähänkään ajettu Ducato 2002-2003 maksaisi 14000=)
Anonyymi kirjoitti:
Et nyt ymmärtäny pointtia,tuon wc jutun oisin voinut jättää mainitsematta. En nyt jaksa kuitenkaan uskoa että vähänkään ajettu Ducato 2002-2003 maksaisi 14000=)
Matkailuautossa on paljon muuta kuin Ducato!

Minulla on Ducatopohjainen ja Ducatosta on vain moottori ja etuakselisto. Muu runko on Al-con ja koko kori kojelautaa lukuun ottamatta Hümerin. Hinnasta Ducaton osuus on murto-osa sillä valmiin uuden auton hinnalla olisi sanut ainakin 3 Ducatoa.

Kun lähdet arvostelemaan niin ensin kannattaa selvittää mitä arvostelee, muutoin ei tahdo löytää oikeita faktoja arvioihinsa.

Jos sinulle pelkkä Ducato kelpaa niin miksi et moista osta? Miksi lähdet hinkumaan ylihinnoiteltuja matkailukoreja? vaikutat hieman tyhmältä kun et ajattele asiaa vaan lauot tyhmyyksiä!

Köyhät ne hinnoista marisevat!
Extyökkäri kirjoitti:
Matkailuautossa on paljon muuta kuin Ducato!

Minulla on Ducatopohjainen ja Ducatosta on vain moottori ja etuakselisto. Muu runko on Al-con ja koko kori kojelautaa lukuun ottamatta Hümerin. Hinnasta Ducaton osuus on murto-osa sillä valmiin uuden auton hinnalla olisi sanut ainakin 3 Ducatoa.

Kun lähdet arvostelemaan niin ensin kannattaa selvittää mitä arvostelee, muutoin ei tahdo löytää oikeita faktoja arvioihinsa.

Jos sinulle pelkkä Ducato kelpaa niin miksi et moista osta? Miksi lähdet hinkumaan ylihinnoiteltuja matkailukoreja? vaikutat hieman tyhmältä kun et ajattele asiaa vaan lauot tyhmyyksiä!

Köyhät ne hinnoista marisevat!
Mutta kun se Ducaton moottori ja etuakselisto lakkaa toimimasta tai muuttuu epäluotettavaksi ei matkailuautosta ole kuin työmaakopiksi.

Vai onko olemassa kaksi Ducato tehdasta joista toinen tekee laatua matkailuautoihin ja toinen kertakäyttökamaa pakettiautoihin?
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun se Ducaton moottori ja etuakselisto lakkaa toimimasta tai muuttuu epäluotettavaksi ei matkailuautosta ole kuin työmaakopiksi.

Vai onko olemassa kaksi Ducato tehdasta joista toinen tekee laatua matkailuautoihin ja toinen kertakäyttökamaa pakettiautoihin?
Oon noilla Ducato alustaisilla, aiemmissa ei ollut Al-con alustaa, ajellut noin 500'000 km ilman isompia ongelmia kun huollot on teetetty merkkihuolloissa aina noin ajallaan. Tosin noin 150'000 km paikkeilla olen aina vaihtanut uuteen. Yhdellä tosin ajoin vajaat 100'000 mutta silloinkin vaihdon syy oli muualla. Halusin vaihtaa uudenlaiseen järjestelyyn sisätiloissa.

Niitä ongelmia joita aina tulee kun ihmisten tekemillä liikkuu on enemmän ollut korin valmistajan osalla kuin Fiatin.

Kannattaa tutustua alan vehkeisiin, niissä kun on aika paljon muutakin maksullista kuin alusta ja peltikori! Jos tuppaa olemaan liian kallista niin vanhaan tyyliinkin voi asian hoitaa, hevonen ja mustalaisvankkurit perään, siitä se lähtee!
+Lisää kommentti
Samaa olen ihmetellyt myös Mersujen kohdalla. Pakettiautoina 15 vuotta vanhoja Sprintereitä saa alle kahden tonnin, vaan matkailuautoina niistä pyydetään jopa yli kymmenkertaisiakin hintoja.
2 VASTAUSTA:
Tuo on helppoa ymmärtää, jos ostat vaikka vanhan yksiön niin se maksaa enemmän kuin vanha armeijan joukkueteltta. Sama erohan niissä on. Lähes ainakin kun toinen on asumiseen ja toinen telttailuun.

Pakun takaosa on peltilaatikko josta ei ole edes työmaakopiksi mutta kunnon matkailuauton asuinosaa voi käyttää työmaakoppina jos haluaa. Minä tosin käytän retkilläni asuntona silloin kun se ei ole kuljetusvälineenä.

En tosin parin tonnin laitteisiin näppejäni laittaisi koska se saattaisi vaatia julmasti askartelua ollakseen käyttökelpoinen tarkoitukseen johon sitä olisin hankkimassa.
Jo vuosikymmeniä matkailuautoilua harrastaneena karavaanarina neuvon sinua Anonyymi hieman miettimään asiaa Extyökkärin mielipiteen pohjalta.

Kannattaa miettiä mitä eroa on tyhjällä pakulla ja asuttavalla matkailukorilla olkoon siinä mikä moottori hyvänsä.
+Lisää kommentti
Käytetystä halvasta pakettiautosta saa kyllä pienellä rahalla hyvän matkailuauton eli kaikki tarvittava mukaan ja sänky missä nukkua.

Parin tonnin koriltaan hyvä, tekniikkaan ja alustaan voi laittaa korjaukseen.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Matkailuautojen hinnoittelu

Osaako kukaan asiallisesti selittää minulle mihin tämä perustuu?
Jos katson nettiautosta käytettyja Ducato paketti autoja vm 2002-2003 niin hinnat ovat alta tonnin ja useissa maininta "ei tieliikennekäytössä" ; siis loppuunajettuja romuja joita ei kannata korjata. Lähtisitkö tuollaisella kiertelemään eurooppaa?

Mutta kun vastaavan vuosimallin ( 2002-2003) Ducaton runkoon onkin rakennettu matkailuauto niin hinta pyörii 12000-14000 eur. Miten tuo on selitettävissä?
Mielestäni se että siihenh on rakennettu asuintilat ja mahd wc (biltemassa 60 eur) ei mitenkään riitä perusteluksi vaikka olisi kuinka siististi pidetty ja pestyt uudet verhot=)

Jos alla oleva auto ei moottorin, pyöränripustuksen tai voimansiirron tai jonkun muun suhteen toimi tai ole luotettava niin eihän täällä ole kuin työmaakopin arvo.

Oikeesti osaako kukaan selittää tätä paradoksia?

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta