Helatorstaiviikon lauantai

Jos olen lomalla 29.5. alkaen, ja olen myös seuraavan viikon lomalla, onko lauantai 1.6. lomapäivä? Käytössä on teknologiateolisuuden toimihenkilöiden tes, jossa kuitenkin sanotaan, että helatorstaiviikon lauantai on vapaa?
4422
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Ko. lauantai on arkipäivä, vaikka se onkin tessin mukaan vapaapäivä. Kun se jää loman alle, se on lomapäivä. Tämä on siis minun näkemys. Oikea tulkinta löytyy tessin sopijaosapuolilta. Kysy luottamusmieheltä.

Äänestä
  • Ei tarvitse kysellä keltään. Lukee vaan Teollisuusliiton nettiä.

VUOSILOMAPÄIVÄT
    Vuosilomapäiviksi luetaan arkipäivät, joita ovat päivät maanantaista lauantaihin. Arkipäiviksi ja siten vuosilomapäiviksi ei lueta sunnuntaita, kirkollisia juhlapäiviä, itsenäisyyspäivää, joulu- ja juhannusaattoa, pääsiäislauantaita ja vapunpäivää. Sellainenkin arkipäivä, joka työn jatkuessa olisi ollut vapaapäivä, kuten vapaa lauantai, luetaan vuosilomapäiväksi.

https://teknologiateollisuus.fi/fi/tyomarkkinat/tyoajat-joustamaan/tietoa-vuosilomasta

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Ei tarvitse kysellä keltään. Lukee vaan Teollisuusliiton nettiä.

VUOSILOMAPÄIVÄT
    Vuosilomapäiviksi luetaan arkipäivät, joita ovat päivät maanantaista lauantaihin. Arkipäiviksi ja siten vuosilomapäiviksi ei lueta sunnuntaita, kirkollisia juhlapäiviä, itsenäisyyspäivää, joulu- ja juhannusaattoa, pääsiäislauantaita ja vapunpäivää. Sellainenkin arkipäivä, joka työn jatkuessa olisi ollut vapaapäivä, kuten vapaa lauantai, luetaan vuosilomapäiväksi.

https://teknologiateollisuus.fi/fi/tyomarkkinat/tyoajat-joustamaan/tietoa-vuosilomasta

KORJAAN. Siis kuten linkistäkin voi päätellä kyse on työnantajan nettisivusta eli Teknologiateollisuuden.
    T. Edellinen anonyymi

Äänestä

Sun kannattaa tiedustella porukan luottamushenkilöltä jos palkkis ei kerro

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Anonyymi kirjoitti:

Jos olen lomalla 29.5. alkaen, ja olen myös seuraavan viikon lomalla, onko lauantai 1.6. lomapäivä? Käytössä on teknologiateolisuuden toimihenkilöiden tes, jossa kuitenkin sanotaan, että helatorstaiviikon lauantai on vapaa?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu