Helatorstaiviikon lauantai

Jos olen lomalla 29.5. alkaen, ja olen myös seuraavan viikon lomalla, onko lauantai 1.6. lomapäivä? Käytössä on teknologiateolisuuden toimihenkilöiden tes, jossa kuitenkin sanotaan, että helatorstaiviikon lauantai on vapaa?
Ilmoita

Ko. lauantai on arkipäivä, vaikka se onkin tessin mukaan vapaapäivä. Kun se jää loman alle, se on lomapäivä. Tämä on siis minun näkemys. Oikea tulkinta löytyy tessin sopijaosapuolilta. Kysy luottamusmieheltä.
2 VASTAUSTA:
Ei tarvitse kysellä keltään. Lukee vaan Teollisuusliiton nettiä.

VUOSILOMAPÄIVÄT
Vuosilomapäiviksi luetaan arkipäivät, joita ovat päivät maanantaista lauantaihin. Arkipäiviksi ja siten vuosilomapäiviksi ei lueta sunnuntaita, kirkollisia juhlapäiviä, itsenäisyyspäivää, joulu- ja juhannusaattoa, pääsiäislauantaita ja vapunpäivää. Sellainenkin arkipäivä, joka työn jatkuessa olisi ollut vapaapäivä, kuten vapaa lauantai, luetaan vuosilomapäiväksi.

https://teknologiateollisuus.fi/fi/tyomarkkinat/tyoajat-joustamaan/tietoa-vuosilomasta
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse kysellä keltään. Lukee vaan Teollisuusliiton nettiä.

VUOSILOMAPÄIVÄT
Vuosilomapäiviksi luetaan arkipäivät, joita ovat päivät maanantaista lauantaihin. Arkipäiviksi ja siten vuosilomapäiviksi ei lueta sunnuntaita, kirkollisia juhlapäiviä, itsenäisyyspäivää, joulu- ja juhannusaattoa, pääsiäislauantaita ja vapunpäivää. Sellainenkin arkipäivä, joka työn jatkuessa olisi ollut vapaapäivä, kuten vapaa lauantai, luetaan vuosilomapäiväksi.

https://teknologiateollisuus.fi/fi/tyomarkkinat/tyoajat-joustamaan/tietoa-vuosilomasta
KORJAAN. Siis kuten linkistäkin voi päätellä kyse on työnantajan nettisivusta eli Teknologiateollisuuden.
T. Edellinen anonyymi
+Lisää kommentti
Sun kannattaa tiedustella porukan luottamushenkilöltä jos palkkis ei kerro
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Helatorstaiviikon lauantai

Jos olen lomalla 29.5. alkaen, ja olen myös seuraavan viikon lomalla, onko lauantai 1.6. lomapäivä? Käytössä on teknologiateolisuuden toimihenkilöiden tes, jossa kuitenkin sanotaan, että helatorstaiviikon lauantai on vapaa?

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta