Miksi mieheni romuttaa itsetuntoni

Anonyymi

Mies johon luotin täysin 20v ja menin naimisiin ja lapsi tuli tehtyä.
Luotin.. hyväksi, turvalliseksi ihmiseksi.

Miksi hän on mennyt toimimaan niin, että nyt hän hajottaa itsetuntoni? Uskoni muhun itseeni, ja kun kerron syyn, ja mulle on sanottu (eri ihmiset joilta apua oon itelle hakenut) et saa kertoa (Mies väittänyt et se mitä puhun ei ole sallittavaa hänestä eli kertoa mikä sattuu ja miksi sattuu ja loukkaa) ni hajoan lisää siitä miten hän käyttäytyy asiassa ja kohtelee ja ohittaa minut mikä muhun sattuu..

En ikinä olis uskonut et hän saa multa itsetunnon tuhottua, ku todella luotin ja hän anto kuvan mulle et hän on joku prinssi ja olikin monella tavalla.
Mut nyt mä mietin oonko ollut esine hänelle, ku mun oikeilla tunteilla ei oo väliä todellisuudessa?
Ja mietin onko hän oikeastaan ikinä arvostanut mua oikeasti vai onko hän minua ylempänä?
Tulee karvat pystyyn olo ja säikähdän et mitä mä näen hänestä ja mietin onko se totta ja mahdollista?

Voinko olla väärässä?
Et hän ei oo noita asioita ja hän muka arvostaa yms.?
En koe et arvostaa yhtään ja koen et on ylempänä mua ihmisenä ja hän siis voi kontrolloida minua näin ja alistaa henkisellä tasolla.

Mitä h.. ttiä tämä on.
On ollu karmeaa.
Muutama on sanonut et on henkistä väkivaltaa ja siltä se tuntuu.
Mikä mun miestä vaivaa.
En koe olevani hullu. Mut mies saa mut uskoo et oon jos otan sen mitä se yrittää mulle "tuputtaa".

Perkule rakastin ja kai hullu ku jotain rakkautta vielä yritän ja on kai.
Oonko mä masokisti?
En tajua.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      (Ite vastaan)

      Tästä asiasta tulee monia ajatuksia.
      (Ja huomiona et enpä mä avannut yksityiskohtia mitä on "tapahtunut" ns)

      Mutta siis, tulee ajatuksia eri suunnista niinku.
      Kuin katselis asiaa eri puolilta ja näkökulmista ja miettii mikä on totta ja mikä ei.

      Tuli nyt tunne, ku katsoin kuvaa miehestä, ku se hymyilee siinä ku otan kuvaa ni kameralle, ja lapsi siinä edessä.. et h..tto (?) onko mieheni siis vain yksinkertaisesti niinkuin tyhmä tietyin osin, tai joiltain osin.. et onko se se selitys miks se on kuin on..?
      Mut vaikka, jos se nyt sitte olis niin, ni olisi helpompi ehkä, ehkä, siis sulattaa ..no joo ..ni se tuntus nii-in ja tuntuu surulliselta.. Et jos se ei vaan tajua ikinä ja olis tyhmä ja sitten siinä satuttaa minua sen tähden eikä ikinä muuksi muutu.. Kyllä sekin olis hajottavaa..

      Onko tää joku sudoku (sudoku kyllä helpompi), jota mä yritän selvittää, enkä saa selkoo.. Vai olisko tää noin yksinkertaista? Tai sit jotain muuta yksinkertaista.. Tai sit ei, tai sit jotain siltä väliltä..

    • Anonyymi

      Hyvännäköinen mies ei tarkoita että on hyvä ja luotettava mies. Naiset kuitenkin tekee aina saman virheen ja valitsevat miehen hyvännäköisyyden perusteella.

      • Anonyymi

        Ei niin.. mä mielestäni katsoin et millanen mies on kyllä ja en ehkä vaan tajunnut kaikkea hänestä.. en tiedä.


    • Anonyymi

      Rakkaus ei satu. Kun mies romuttaa mm. kontrolloimalla itsetuntosi, niin et saa asiaa muuksi muutettua. Miehesi valinta. En kysyisi miksi mies romuttaa itsetuntosi, vaan mikä estää sinua eroamasta ja suojelemasta itseäsi?

      Samalla voisit miettiä miksi luulit miestä prinssiksi. Siinä meni vikaan. Yleensä
      siinä kohdassa menee vikaan, kun alkaa kuvitella kumppanin omien toiveiden mukaisesti ja välttää kohtaamasta tosiasioita hänestä. Välttelemällä kohtaamista sitä mitä mies todellisuudessa on, menee aina mönkään.

      • Anonyymi

        Kiitos kun annat näkökulmasi.. olen tätä miettinyt.. tämä on minulle kivulias ja kasvamisen paikkaa tässä kyllä näkisin Ja tuntisin niin. .sokeuttani on se että näen toisen ihanteellisesti eli ruusuisten lasien läpi. Ehkä halusin niin kovin nähdä sitä etten kyennyt katsomaan realistisin silmin ihmistä. Joudun tässä tekemään paljon työtä ja miettimään mitä tulevaisuudelta haluan tästä eteenpäin. Ainakin itseäni enemmän haluan arvostaa kuin mitä olen tehnyt. Kiitos..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kun annat näkökulmasi.. olen tätä miettinyt.. tämä on minulle kivulias ja kasvamisen paikkaa tässä kyllä näkisin Ja tuntisin niin. .sokeuttani on se että näen toisen ihanteellisesti eli ruusuisten lasien läpi. Ehkä halusin niin kovin nähdä sitä etten kyennyt katsomaan realistisin silmin ihmistä. Joudun tässä tekemään paljon työtä ja miettimään mitä tulevaisuudelta haluan tästä eteenpäin. Ainakin itseäni enemmän haluan arvostaa kuin mitä olen tehnyt. Kiitos..

        "Sokeuttani on se että näen toisen ihanteellisesti eli ruusuisten lasien läpi. "

        Niinpä. Tosiasioiden tunnustaminen on kaiken viisauden alku. Ole hyvä itsellesi, älä miehen piinata ja kontrolloida. Siinä voi käydä niin, että alat uskoa miehen valheisiin, syyllistät itsesi ja kadotat itsesi. Sieltä "pinnalle pääseminen" ja itsensä löytäminen, arvostaminen ym. on kiven takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sokeuttani on se että näen toisen ihanteellisesti eli ruusuisten lasien läpi. "

        Niinpä. Tosiasioiden tunnustaminen on kaiken viisauden alku. Ole hyvä itsellesi, älä miehen piinata ja kontrolloida. Siinä voi käydä niin, että alat uskoa miehen valheisiin, syyllistät itsesi ja kadotat itsesi. Sieltä "pinnalle pääseminen" ja itsensä löytäminen, arvostaminen ym. on kiven takana.

        Kiitos :) näin olen alkanut miettiä. Tuota olen kokenut ja en halua kadottaa itseäni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe