aina valitetaan puhelimen käytöstä

Anonyymi

Aina sanotaan mulle että puhelinta ei käytetä kn tehdään työtä. Kuulemma katson sitä KOKO AJAN mutta kun en katso. Muita ärsyttää kun en kuulemma tee töitäni kunnolla kun puhelin on kourassa JATKUVASTI.
Tänään sanottiin etä kerta vielä on se puhelin kourassa niin se pitää jättää pukukaappiin. Mutta voiko työnantaja vaatia sellaista?
Sanoin että Jouko (työkaveri) jättää sitten myös. Se on kuulemma työpuhelin mutta kai samat säännöt tulee olla kaikilla?

9

436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun olin yhdessä metallipajassa töissä niin erityisesti käskettiin työntekijöitä olemaan käyttämättä puhelinta. Yksi uusi työntekijä kuitenkin käytti koko ajan ja istuskeli jatkuvasti kännykkää tuijottaen kuulonapit korvilla. Tätä jatkui monta kuukautta. Hän sai myös palkankorotuksen pyytämättä vaikka toinen ei saanut vaikka pyysi. Kyseinen kännykänräplääjä vaihtoi sitten firmaa. Toinen nosti myös kytkintä. Voi ihmetellä mitä työntekijä kokee tuollaisessa työpaikassa ja mitä johto yrittää työntekijöilleen viestittää, vai onko koko homma lahonnut yläpäästä? Ei ihme että porukka vaihtuu.

      • Anonyymi

        Senkin tietää että jos kyseinen johto sattuisi tuon viestin lukemaan niin ainoastaan nauraisivat vaan ja haukkuisivat työntekijät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Senkin tietää että jos kyseinen johto sattuisi tuon viestin lukemaan niin ainoastaan nauraisivat vaan ja haukkuisivat työntekijät.

        tainnut olla jonkin pomon jälkeläinen, heitähän ei säännöt koske vaan saavat tehdä mitä huvittaa ja palkankorotukset tulee pyytämättä.
        Kannattaa jättää moiset paskapajat mahdollisimman pian rypemään paskassaan ja lähteä parempiin työpaikkoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tainnut olla jonkin pomon jälkeläinen, heitähän ei säännöt koske vaan saavat tehdä mitä huvittaa ja palkankorotukset tulee pyytämättä.
        Kannattaa jättää moiset paskapajat mahdollisimman pian rypemään paskassaan ja lähteä parempiin työpaikkoihin.

        Juuri näin. Itse olin aikoinaan pajalla, jossa pomon oma poikakin oli töissä. Tai no "töissä". Ikinä ei tiennyt ilmestyykö poika töihin, ja mihin aikaan. Välillä oli 15 minuuttia myöhässä, välillä pari tuntia, välillä jätkää ei näkynyt päiväkausiin. Koskaan ei poika saanut nuhteita.

        Toisilta vaadittiin kauheita selontekoja muutaman minuutin myöhästymisistä ja saikuista. Vaikka oli ilmoittanut poissaoloista puhelimitse, niin pomo väitti että ei ole ilmoitettu. Rupesin sitten ilmoittelemaan kaiken sähköpostilla, joten jää selvä merkintä asiasta. Silloinkin kovasti väitettiin että ei mitään ole ilmoitettu, kunnes näytin pomon sähköpostista viestini.

        No, lähdin sitten lätkimään firmasta ja kuullut myöhemmin että firma tehnyt kovaa tappiota vuosia putkeen. Sitä saa mitä tilaa.


    • Anonyymi

      Tänään sanottiin että maanantaina ei tarvi tulla töihin. Saa haistaa vitun koko paikka.

      • Anonyymi

        Tuli mieleen että voisinko haastaa työpaikan oikeuteen?


    • Anonyymi

      mikä siinä on vaikeata olla puhelinta räpläämättä jos siellä töissä ollaan, ei ne pomot maksa jos sää 10minuuttia tunnissa 80minuuttia päivässä olet puhelimella..

    • Anonyymi

      Työ: sinä vaihdat omaa aikaasi,siihenrahaan mitä työnantaja maksaa. Joten? Se työaika on aikaa, johon pomolla on direktio, miten sen käytät.
      Itse olen vuokratyössä. Puhelimeni jää pukukaappiin käskemättä. Mikäli teen työhöni liittyviä tilauksia, käytän puhelintani siihen asiaan, siirtyessäni talon osasta toiseen, poiketen pukukaapilla. Mutta, se onkin työasia. Mikäli asiasta naputusta tulee, kysyn mitä maksaa x ajalta puhelut, viestit noihin asioihin liittyen, ja huomautan maksaneeni kys asiat siis omasta palkastani.
      Missä hommissa ihmiset joutaa koko ajan puhelimillaan leikkimään? Anteeksi tyhmä kysymys, mutta muistin juuri että heiluin aamuyöstä niin että en edes muistanut olinko pukukaapin lukinnut vai en, enkä ehtinyt sitä tarkistaa, kun ei ollut tilauspäivä millekkään.
      Mut oikeesti joo, työpaikka voi nykyään lähteä vaikka puhelinta räpläten. Ja tupakkalakikin voi sen viedä, ja ja ja. Kun pitäytyy työnteossa, niin riski saada potkut pienenee.

    • Anonyymi

      Olen ollut työpaikoissa, joissa puhelimen käyttö oli kiellettyä työpaikan ohjeissa. Toki puhelimesta piti katsoa esim. paljonko on taukoa jäljellä. Kielto on koskenut asiakaspalvelualoja, mutta onneksi enää en ole asiakaspalvelussa. Asiakkaaseen pitäisi keskittyä, jotta siltä saadaan rahat :D

      Tämän hetkisessä työssäni ensimmäiset työtehtäväni olivat niin hektisiä, että kännykän käyttöön ei jäänyt juuri aikaa. Myöhemmin aloin kuunnella musiikkia puhelimella ja bluetoot-kaiuttimilla ja tällä hetkellä uudessa työpisteessäni työ on niin itsenäistä, että puhelinta ehtii käyttää niin paljon kuin sielu sietää, kunhan työt tulevat valmiiksi.

      Puhelimen käyttö voidaan kieltää perustelluista syistä, esim. turvallisuussyistä. Myös työpaikkavakoilu ja tietojen vuotaminen voi olla riskinä. Itse koen puhelimen käytön etupäässä musiikin kuunteluun parantavan työtehoani, sillä voin keskittyä työskentelyyni paremmin voidessani kuunnella valitsemaani musiikkia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      30
      5939
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      311
      3880
    3. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      52
      3244
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      37
      3066
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      164
      2444
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2076
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      123
      1970
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1640
    9. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1609
    10. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1597
    Aihe