Paljonko taksikuski tienaa pääkaupunkiseudulla?

Anonyymi

Huhuja liikkuu 1100-1600 e/ kk. Tienaako noin paljon ja millä ajomäärällä?

72

789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      johan tuon ammattimies ajaa viikossa, 60 tunnin viikkotunneilla. edellyttää tietty hyvää välitystä

      • Anonyymi

        Joo, eihän se vaadi kuin 4000e/60h = 67e/h tuntituottoa, ei ole kuski, eikä mikään, joka ei tuohon pysty!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, eihän se vaadi kuin 4000e/60h = 67e/h tuntituottoa, ei ole kuski, eikä mikään, joka ei tuohon pysty!

        Vaan?!! Alle 6200€ kuussa en ole ajanut ikinä.


    • Anonyymi

      Aamu kuudesta ilta viiteen ma-pe meidän talossa n 2500/kk brutto plus tietty kesälomat päälle. TH välitys ja pelkkä tolppa-ajo. Pe-La yökuski hankkii noin 1200/kk. La-Su päiväkuski tonnin .Kesästä ei vielä osaa sanoa kukaan mitään, luultavasti 20-30% tuloista veks.

      • Anonyymi

        Eli todellisuudessa, pesut ja kuittisulkeiset, pyöristykset mukaanlukien, 60h viikossa eli noin 250h/kk eli 10e/h. Mikä kääntyy normaalin 160h/kk työajan mukaan 1600e/kk palkaksi eli aloittajan tontilla ollaan. Kesällä sitten kannetaan yrittäjäriskiä ja palkka tippuu sinne vähän yli tonniin kuussa. Keskimäärin 1500e/kk tiukassa vuoden ympäri laskien, normaalin työajan puitteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli todellisuudessa, pesut ja kuittisulkeiset, pyöristykset mukaanlukien, 60h viikossa eli noin 250h/kk eli 10e/h. Mikä kääntyy normaalin 160h/kk työajan mukaan 1600e/kk palkaksi eli aloittajan tontilla ollaan. Kesällä sitten kannetaan yrittäjäriskiä ja palkka tippuu sinne vähän yli tonniin kuussa. Keskimäärin 1500e/kk tiukassa vuoden ympäri laskien, normaalin työajan puitteissa.

        Niinpä.
        Taksi-alan tuntiansiot eivät koskaan ole olleet mitenkään houkuttelevia, mutta onhan kolikolla se toinenkin puoli, ettei pomo ole hengittämässä niskaan, tauon voi pitää juuri silloin kun haluaa.
        Lisäksi hyvä kuljettaja pystyy järjestelemään työaikojaan ja pitää vaikka vuoden alusta 2 kk palkatonta, ja palatessa on työpaikka odottamassa. Toisille se sopii, toisille taas kiinteä tp kaupassa tai varastossa. Vastauksesi kuulostaa hieman kitkerältä, vaikka en ymmärrä miksi; alallehan ei kenenkään ole pakko tulla, ja nykyään voi vaikka perustaa sen oman taksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä.
        Taksi-alan tuntiansiot eivät koskaan ole olleet mitenkään houkuttelevia, mutta onhan kolikolla se toinenkin puoli, ettei pomo ole hengittämässä niskaan, tauon voi pitää juuri silloin kun haluaa.
        Lisäksi hyvä kuljettaja pystyy järjestelemään työaikojaan ja pitää vaikka vuoden alusta 2 kk palkatonta, ja palatessa on työpaikka odottamassa. Toisille se sopii, toisille taas kiinteä tp kaupassa tai varastossa. Vastauksesi kuulostaa hieman kitkerältä, vaikka en ymmärrä miksi; alallehan ei kenenkään ole pakko tulla, ja nykyään voi vaikka perustaa sen oman taksin.

        No ei siinä tosiaan mitään, kunhan ollaan suoria ja rehellisiä. Yleensä kerrotaan tuo kuukausipalkka 2500e/kk, mikä kuulostaa kohtuulliselta, mutta unohdetaan suhteuttaa se tehtyihin tunteihin ja siihen mitä muilla aloilla samalla työmäärällä tienaisi. Tosiaan jos tekisi päivittäin tuon 12h muilla aloilla, niin saisi viimeiset neljä tuntia 50- 100%, joten vertailukelpoinen taksikuskin tuntipalkka on itse asiassa reilusti alle 10e/h.

        Sinä nyt kuitenkin mainitsit myös ne vaaditut tunnit, että reilusti tehty sinänsä.

        Vaikka työllä on puolensa, niin eipä se ihme, jos hieman katkeroituu, kun aikamiehenä painaa duunia samalla liksalla kuin 16v kesähessu jossain varastolla. Mutta eipä kukaan pakota taksin rattiin, että ei sinänsä voi ketään syyttää. Vain heitä voi syytellä, jotka antavat alan palkkauksesta valheellisen kuvan, mutta sinä et nyt tähän ainakaan täysin syyllistynyt.

        Ennenvanhaan sentään ajateltiin, että kun sen kymmenen vuotta jaksaa paskalla teinipojan liksalla painaa, niin saa omat luvat ja siinä samalla palkankorotuksen. Nykyään ei toimi sekään. Oman taksin voi joo perustaa, mutta ilman isojen keskusten välitystä se on todella tuskaista touhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli todellisuudessa, pesut ja kuittisulkeiset, pyöristykset mukaanlukien, 60h viikossa eli noin 250h/kk eli 10e/h. Mikä kääntyy normaalin 160h/kk työajan mukaan 1600e/kk palkaksi eli aloittajan tontilla ollaan. Kesällä sitten kannetaan yrittäjäriskiä ja palkka tippuu sinne vähän yli tonniin kuussa. Keskimäärin 1500e/kk tiukassa vuoden ympäri laskien, normaalin työajan puitteissa.

        Taasko olet täällä vaahtoamassa työntekijän yrittäjäriskistä? Eikö jo riittänyt? Työntekijä ei kanna yrittäjäriskiä koskaan ja taksinkuljettajaksi ei ole pakko kenenkään tulla. Ap. kysyjälle sanoisin että ei kannata taksiin tulla. Saman palkan jos ei enemmänkin saa siis jos ajamisesta pitää niin esim. autokuriirina. Siis aloittelija saa alle neljän vuoden kokemuksella jo sen 2000€/kk Työtunnitkin on sillä alalla normit 37,5h/viikko ja työpäivät useimmin ma-pe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taasko olet täällä vaahtoamassa työntekijän yrittäjäriskistä? Eikö jo riittänyt? Työntekijä ei kanna yrittäjäriskiä koskaan ja taksinkuljettajaksi ei ole pakko kenenkään tulla. Ap. kysyjälle sanoisin että ei kannata taksiin tulla. Saman palkan jos ei enemmänkin saa siis jos ajamisesta pitää niin esim. autokuriirina. Siis aloittelija saa alle neljän vuoden kokemuksella jo sen 2000€/kk Työtunnitkin on sillä alalla normit 37,5h/viikko ja työpäivät useimmin ma-pe.

        Jos työntekijä ei kanna riskiä, niin miksi sitten palkka laskee heikkoina aikoina? Mitä muuta se on kuin riskin kantamista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos työntekijä ei kanna riskiä, niin miksi sitten palkka laskee heikkoina aikoina? Mitä muuta se on kuin riskin kantamista?

        Provisiopalkkainen työ on sellaista. Jokaisen meistä on katsottava kestääkö talous sellaista työtä. Taksissa jos missä on hyvin suhdanneherkkää. Sesonkiaikoina ansiot oikeinkin mukavat mutta hiljaisina sesonkeina huono. Yrittäjä kantaa kuitenkin kaiken vastuun yrityksestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Provisiopalkkainen työ on sellaista. Jokaisen meistä on katsottava kestääkö talous sellaista työtä. Taksissa jos missä on hyvin suhdanneherkkää. Sesonkiaikoina ansiot oikeinkin mukavat mutta hiljaisina sesonkeina huono. Yrittäjä kantaa kuitenkin kaiken vastuun yrityksestään.

        Ei vittu. Riskin kantaminen nimenomaan on synonyymi suhdannevaihteluiden kestämiselle. Mikä tässä menee yli hilseesi?
        Jos palkka ei ole kiinteä, niin se sisältää riskiä. Mikä menee yli hilseen?

        Toki yrittäjällä on lisäksi muita riskejä, mutta jopa merkittävin riski on palkka, koska se on myös suurin kuluerä. Joten provisiokuski kantaa jopa enemmän yrittäjäriskiä kuinka yrittäjä itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vittu. Riskin kantaminen nimenomaan on synonyymi suhdannevaihteluiden kestämiselle. Mikä tässä menee yli hilseesi?
        Jos palkka ei ole kiinteä, niin se sisältää riskiä. Mikä menee yli hilseen?

        Toki yrittäjällä on lisäksi muita riskejä, mutta jopa merkittävin riski on palkka, koska se on myös suurin kuluerä. Joten provisiokuski kantaa jopa enemmän yrittäjäriskiä kuinka yrittäjä itse.

        Provisiopalkkaus on täysin laillinen vaihtoehto. Toki kk-palkka paras . Määrittele yrittäjäriski. Onko työntekijä jotenkin mielestäsi jotenkin vastuussa jotenkin yrityksestä? Työsopimuksellahan määritellään vastuut molemminpuolisesti. Jos sopimuksessa määritellään mm. palkkausmuodoksi provisio ja työntekijä hyväksyy sen niin sillä mennään. Työntekijän riski ansiosta on oma riski, yrittäjän riski yrityksestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Provisiopalkkaus on täysin laillinen vaihtoehto. Toki kk-palkka paras . Määrittele yrittäjäriski. Onko työntekijä jotenkin mielestäsi jotenkin vastuussa jotenkin yrityksestä? Työsopimuksellahan määritellään vastuut molemminpuolisesti. Jos sopimuksessa määritellään mm. palkkausmuodoksi provisio ja työntekijä hyväksyy sen niin sillä mennään. Työntekijän riski ansiosta on oma riski, yrittäjän riski yrityksestä.

        Laillisuuteen en ole ottanut kantaa.
        Yrittäjäriskin määrittelin jo. Provisiolla työntekijä kantaa yrittäjäriskiä, sen pituinen tämä, selvä juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vittu. Riskin kantaminen nimenomaan on synonyymi suhdannevaihteluiden kestämiselle. Mikä tässä menee yli hilseesi?
        Jos palkka ei ole kiinteä, niin se sisältää riskiä. Mikä menee yli hilseen?

        Toki yrittäjällä on lisäksi muita riskejä, mutta jopa merkittävin riski on palkka, koska se on myös suurin kuluerä. Joten provisiokuski kantaa jopa enemmän yrittäjäriskiä kuinka yrittäjä itse.

        Provisiopalkkojahan on ollut ns. maailaman sivu, mikä tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää. Jos olet itse niin luseri, ettet saa palkkaa kokoon 40% provikalla, älä siitä täällä valita, perusta oma taksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laillisuuteen en ole ottanut kantaa.
        Yrittäjäriskin määrittelin jo. Provisiolla työntekijä kantaa yrittäjäriskiä, sen pituinen tämä, selvä juttu.

        Jos yritys menee konkurssiin, niin työntekijältä velkojat ei kysele mitään maksuja, joten se siitä yrittäjäriskistä jauhamisesta. Kukaan ei missään tapauksessa myöskään ulosmittaa työntekijän siviiliautoa taikka kotia.
        Työntekijän riski on ainoastaan oman ansiotasonsa heikkeneminen mikä sekin on myös erittäin ikävä juttu.
        Sinun logiikallasi myöskin puhelinmyyjät, parturit, remonttimyyjät kantavat provisiopalkkauksellaan yrittäriskiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos yritys menee konkurssiin, niin työntekijältä velkojat ei kysele mitään maksuja, joten se siitä yrittäjäriskistä jauhamisesta. Kukaan ei missään tapauksessa myöskään ulosmittaa työntekijän siviiliautoa taikka kotia.
        Työntekijän riski on ainoastaan oman ansiotasonsa heikkeneminen mikä sekin on myös erittäin ikävä juttu.
        Sinun logiikallasi myöskin puhelinmyyjät, parturit, remonttimyyjät kantavat provisiopalkkauksellaan yrittäriskiä?

        No, täällähän riittää pöyristyttäviä mielipiteitä joka lähtöön. Ei ola kauaakaan kun joku kyseli , maksaako TaksiHelsinki kuskeilleen tessin mukaiset lisät ja tuntipalkan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Provisiopalkkojahan on ollut ns. maailaman sivu, mikä tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää. Jos olet itse niin luseri, ettet saa palkkaa kokoon 40% provikalla, älä siitä täällä valita, perusta oma taksi.

        Pätkiikö sulla? Et ainakaan ottanut kantaa itse asiaan lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos yritys menee konkurssiin, niin työntekijältä velkojat ei kysele mitään maksuja, joten se siitä yrittäjäriskistä jauhamisesta. Kukaan ei missään tapauksessa myöskään ulosmittaa työntekijän siviiliautoa taikka kotia.
        Työntekijän riski on ainoastaan oman ansiotasonsa heikkeneminen mikä sekin on myös erittäin ikävä juttu.
        Sinun logiikallasi myöskin puhelinmyyjät, parturit, remonttimyyjät kantavat provisiopalkkauksellaan yrittäriskiä?

        Taksissa suurin kuluerä, mistä voi velkoja jäädä, on auto. Ja toisena maksamattomat palkat. Autosta taas saa myymällä aina sen verran, ettei loppupeleissä käteen voi jäädä velkaa. Paitsi jos nyt taksifirmalla ollut suurempia kuvioita ja kovat markkinointibudjetit tms., mutta tämä ei kosketa firmoja, jotka perinteisissä välityksissä ajamassa vain datan kautta ja tolpalta.

        Se, että työntekijä ei provisiolla kanna yrityksen KOKO riskiä, ei tarkoita, etteikö hän kantaisi osaa siitä. Eli taksirenki kantaa yrittäjäriskiä. Ei sataprosenttisesti, mutta suurelta osin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laillisuuteen en ole ottanut kantaa.
        Yrittäjäriskin määrittelin jo. Provisiolla työntekijä kantaa yrittäjäriskiä, sen pituinen tämä, selvä juttu.

        Työntekijän riski on vain oma taloudellinen riski jos menee töihin provikapalkalla. Ihan mille alalle vaan. Et taida tietää mikä on yrittäjäriski-ehkä sinä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työntekijän riski on vain oma taloudellinen riski jos menee töihin provikapalkalla. Ihan mille alalle vaan. Et taida tietää mikä on yrittäjäriski-ehkä sinä...

        Ai kuuluuko yrittäjäriskiin olennaisesti muutakin kuin taloudellinen riski? Kantsisko siirtyä laillisempiin bisneksiin, jos oikeudellinen riski pelottaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai kuuluuko yrittäjäriskiin olennaisesti muutakin kuin taloudellinen riski? Kantsisko siirtyä laillisempiin bisneksiin, jos oikeudellinen riski pelottaa?

        Mitä ihmettä! Mistä taas keksit tuon epärehellisen toiminnan oikeudellisen riskin? Ei rehellisellä sellaista ole-ainakaan minulla. Alkuperäinen aihehan oli taksinkuljettajan palkkaus ennenkuin aloit itse räpättämään yrittäjäriskin kantamisesta. Tottakai on muitakin riskejä yrittäjällä. Onhan työntekijälläkin tietysti omien taloudellisten riskien lisäksi. Voihan se kompastua vaikka kadulla töissä tai kotona, missä vaan! Ei se ole yrittäjäriskin kantamista työntekijänä. Se on taas se yrittäjän riski että esim. työntekijä satuttaa itsensä töissä mutta sitävartenhan yrittäjä minimoi sitä riskiä ja pitää työntekijöiden vähintään lakisääteiset vakuutukset kunnossa. Loppupeleissä henkilö joka aloittaa yrityksen ottaa aina riskin sen tehdessään. Riskejä on kaikenlaisia, ne pitää vain tiedostaa aloittaessaan. Etkö saa ilmaista mielipiteitäsi omassa elämässäsi kun keksit toinen toistaan ihmeellisiä aiheita arvostellessasi vieraiden ihmisten tekemisiä. Jos jotakuta kiinnostaa alkaa ajaa taksia, antaa mennä! Sama koskee taksiyrityksen aloittamista. Ala sinäkin niin rauhoitut-ehkä....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä! Mistä taas keksit tuon epärehellisen toiminnan oikeudellisen riskin? Ei rehellisellä sellaista ole-ainakaan minulla. Alkuperäinen aihehan oli taksinkuljettajan palkkaus ennenkuin aloit itse räpättämään yrittäjäriskin kantamisesta. Tottakai on muitakin riskejä yrittäjällä. Onhan työntekijälläkin tietysti omien taloudellisten riskien lisäksi. Voihan se kompastua vaikka kadulla töissä tai kotona, missä vaan! Ei se ole yrittäjäriskin kantamista työntekijänä. Se on taas se yrittäjän riski että esim. työntekijä satuttaa itsensä töissä mutta sitävartenhan yrittäjä minimoi sitä riskiä ja pitää työntekijöiden vähintään lakisääteiset vakuutukset kunnossa. Loppupeleissä henkilö joka aloittaa yrityksen ottaa aina riskin sen tehdessään. Riskejä on kaikenlaisia, ne pitää vain tiedostaa aloittaessaan. Etkö saa ilmaista mielipiteitäsi omassa elämässäsi kun keksit toinen toistaan ihmeellisiä aiheita arvostellessasi vieraiden ihmisten tekemisiä. Jos jotakuta kiinnostaa alkaa ajaa taksia, antaa mennä! Sama koskee taksiyrityksen aloittamista. Ala sinäkin niin rauhoitut-ehkä....

        Mistähän nyt keksit, että arvostelen tässä muiden tekemisiä? Seniiliyskö vaivaa?
        Kun työntekijä taksia ajaessaan ottaa riskin tulotasostaan (teoriassa voi romahtaa täysin jo ensi kuussa), niin se on yrittäjäriskin jakamista yrittäjältä työntekijälle. Niinpä työntekijä kantaa yrittäjäriskiä taksissa. Ketä tämän sanoessani arvostelin ja mistä päättelit, etten voisi samaa sanoa vaikka sinulle, ikälopulle läskille kasvotustenkin? Eikä siinä olisi mitään loukkaustarkoitusta, se on vain fakta. Se varmaan himmentää joidenkin heikkoitsetuntoisten taksiläskien omakuvaa menestysyrittäjinä, kun heille todetaan, että työntekijänsä ovat kantaneet riskinsä, mutta sehän ei ole minun vikani, että totuus tekee vajakeille usein kipeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän nyt keksit, että arvostelen tässä muiden tekemisiä? Seniiliyskö vaivaa?
        Kun työntekijä taksia ajaessaan ottaa riskin tulotasostaan (teoriassa voi romahtaa täysin jo ensi kuussa), niin se on yrittäjäriskin jakamista yrittäjältä työntekijälle. Niinpä työntekijä kantaa yrittäjäriskiä taksissa. Ketä tämän sanoessani arvostelin ja mistä päättelit, etten voisi samaa sanoa vaikka sinulle, ikälopulle läskille kasvotustenkin? Eikä siinä olisi mitään loukkaustarkoitusta, se on vain fakta. Se varmaan himmentää joidenkin heikkoitsetuntoisten taksiläskien omakuvaa menestysyrittäjinä, kun heille todetaan, että työntekijänsä ovat kantaneet riskinsä, mutta sehän ei ole minun vikani, että totuus tekee vajakeille usein kipeää.

        Oot ihan sekaisin-mene lääkäriin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli todellisuudessa, pesut ja kuittisulkeiset, pyöristykset mukaanlukien, 60h viikossa eli noin 250h/kk eli 10e/h. Mikä kääntyy normaalin 160h/kk työajan mukaan 1600e/kk palkaksi eli aloittajan tontilla ollaan. Kesällä sitten kannetaan yrittäjäriskiä ja palkka tippuu sinne vähän yli tonniin kuussa. Keskimäärin 1500e/kk tiukassa vuoden ympäri laskien, normaalin työajan puitteissa.

        Miksi joku tekisi mitään työtä PK seudulla tuolla tuntihinnalla & kokonaisansioilla ?

        Hesassa kun maksat asumisen niin tuo summa on jo mennyt.


    • Anonyymi

      Kysyjä ei kerro onko kysymyksessä pelkkä tolppa, asiakaskyydit plus tolppa, kela suora tai ylivuoto, vaiko mahdollisesti jokin muu omia asiakkaita kuljettava tai sopimuskyytejä pelkästään ajeleva.
      Heikoin liksa on tolpalta, paras on.. jo mennyttä.. hinnat poljettu alas..
      Kympin tuntin..tai 12-13.. 14 on hyvä ja 15 vielä parempi.. jossain firmoissa maksetaan sunnuntai satanen.
      Kuukausiliksa riippuu ajotunneista.
      Stadin liksoja siis.
      Yöt unohtu mainita, ei kannata uhrata terveyttään . Taksi yöliksa on Suomen huonoin liksa, jää helposti alle 10€ h hiljasena aikana.

    • Anonyymi

      Aamutuimaan näin kun naapurikerrostalosta joku laittoi noin 7-aikaan taksikyltin autonsa katolle ja lähti ajelemaan, taksiuudistus tekee tuollaista, vapaata kilpailua siis.

      • Anonyymi

        No tuota nyt ollut iät ja ajat. Siis rengillä tai isännällä voinut auto olla omassa parkissa.


      • Anonyymi

        Ehkä se teidän naapurusto on sellaista, että nistit vääntää auton oven auki vaihtokassan tai jonkun teknisen härpäkkeen ( jolla ne ei tee mitään) takia, jolloin on järkevää yrittää tehdä työkalustaan mahdollisimman huomaamattoman näköinen, eli se kattokupu piiloon yöksi :)


    • Anonyymi

      Aloitan aamuisin 5 aikaan ja lopetan 15 aikoihin. Veroton kassa ka. 384,- tän vuoden puolella. Ajan vain arkipäiviä. Palkkaprossani on 40. Kone pesee auton ja autoa saan pitää kotono viikolla. Kuukaudessa työpäiviä keskinmäärin 22 kpl. Palkka 3 380,-/kuussa - verot. Lomarahat tähän päälle.

      Tämä Helsinggissä, TH:n välityksessä. Nepparilla. Toiset vaan osaa, toiset ei.

      • Anonyymi

        Saat siis melkein suomalaisen keskipalkan tekemällä jotain 240h/kk eli 50% verrattuna keskimääräiseen 160h/kk työkuukauteen. Toki koulutusvaatimus huomioiden ihan Ok, muttei tuossa paljon kannattaisi pullistella, ellet ole 18v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saat siis melkein suomalaisen keskipalkan tekemällä jotain 240h/kk eli 50% verrattuna keskimääräiseen 160h/kk työkuukauteen. Toki koulutusvaatimus huomioiden ihan Ok, muttei tuossa paljon kannattaisi pullistella, ellet ole 18v.

        Siis 200 h kuukaudessa. Siis suomalaisen keskipalkan verran.


      • Anonyymi

        Juuri näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis 200 h kuukaudessa. Siis suomalaisen keskipalkan verran.

        Tuosta suoraan laskienkin 220h, mutta kun siellä pesukoneessakaan ei kukaan mielihalusta istu ja nuo kellonajat muutenkin todennäköisesti pyöristetään pidempään suuntaan, niin 240h on melko todennäköinen totuus.

        Mitenhän muuten on mahdollista, että kun kuski sanoo ajavansa päivävuoroista 220 tunnissa 3400e, niin kuitenkaan palstan tietäjien mukaan 5600e ei voi yrittäjältä onnistua 300 tunnissa kuukaudessa?
        Ekassa 15,45e/h, tokassa 18,7e/h keskipalkka, yrittäjälle.


      • Anonyymi

        Ajat siis 40-42€/h läpi vuoron/n. 22 työpäivänä joka kerta kun rattiin hyppäät.... uskomaton tuuri sinulla! Onko paljon mummoja ja pappoja takataskussa valmiina? Vaiko paljon viikonloppuöitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajat siis 40-42€/h läpi vuoron/n. 22 työpäivänä joka kerta kun rattiin hyppäät.... uskomaton tuuri sinulla! Onko paljon mummoja ja pappoja takataskussa valmiina? Vaiko paljon viikonloppuöitä?

        Oletko sisälukutaitoinen vai muuten vaan tyhmä? Et ymmärrä lukemaasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sisälukutaitoinen vai muuten vaan tyhmä? Et ymmärrä lukemaasi.

        Kaveri kertoo ajavansa 10h/22pv/kassa keskim. 384e/vuoro. Tekee minun laskelmien mukaan kassaa/8448e/22pv. Ilmoittaa saavansa 3400e keskim.palkkaa/kk. Sehän tekee n. 40e/h autolle. Minun laskelmieni mukaan kaverin palkka-% on n. 40% siitä kassasta. Saamansa palkka-% on hyvä-kaikki ei maksa niin korkeata. Tuo kassa/pvä joka hänelle muodostuu on myös todella hyvä pvävuorossa koska työtunnit päivän mittaan ei ole joka tunti sama., osa tunneista voi olla tosi surkeita- ja onkin yleensä. Sehän tarkoittaa myöskin auton kta on läpimitassa -hänen ilmoittamansa kassan/työtunnit mukaan- että hänellä on asiakkaita tiiviisti. Hyvä niin tietenkin mutta aina ja joka päivä ei yleensä ole. Siksi ihmettelin onko valmiita tilauksia päivävuorossa .ettei tule tyhjiä venttoja paljon. Tämähän on vain matematiikkaa. Mikä meni sisälukutaidossa väärin? Ja lisäksi tuo sinun pahansuopa kommenttisi tyhmyydestä oli ala-arvoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaveri kertoo ajavansa 10h/22pv/kassa keskim. 384e/vuoro. Tekee minun laskelmien mukaan kassaa/8448e/22pv. Ilmoittaa saavansa 3400e keskim.palkkaa/kk. Sehän tekee n. 40e/h autolle. Minun laskelmieni mukaan kaverin palkka-% on n. 40% siitä kassasta. Saamansa palkka-% on hyvä-kaikki ei maksa niin korkeata. Tuo kassa/pvä joka hänelle muodostuu on myös todella hyvä pvävuorossa koska työtunnit päivän mittaan ei ole joka tunti sama., osa tunneista voi olla tosi surkeita- ja onkin yleensä. Sehän tarkoittaa myöskin auton kta on läpimitassa -hänen ilmoittamansa kassan/työtunnit mukaan- että hänellä on asiakkaita tiiviisti. Hyvä niin tietenkin mutta aina ja joka päivä ei yleensä ole. Siksi ihmettelin onko valmiita tilauksia päivävuorossa .ettei tule tyhjiä venttoja paljon. Tämähän on vain matematiikkaa. Mikä meni sisälukutaidossa väärin? Ja lisäksi tuo sinun pahansuopa kommenttisi tyhmyydestä oli ala-arvoinen.

        Todistit siis selkeästi ettet ole sisälukutaitoinen etkä ymmärrä lukemaasi. Viestissä kerrotaan tarkasti mikä on hänen prossansa ja mikä on keskiarvo tulo ollut.

        Katsoppa mitä keskiarvo tarkoittaa. Tässä vielä viesti uudestaan, lue se ajatuksella ja kommentoi vasta sen jälkeen. Kyseessä on 5 kuukauden jakso josta on laskettu keskiarvo. Joku päivä on ollut huonompi ja joku päivä perempi. Näistä se keskiarvo muodostuu. Tarkkailujakso on ollut verrattain pitkä mutta sitähän et ole tajunnut. Voi voi.

        Aloitan aamuisin 5 aikaan ja lopetan 15 aikoihin. Veroton kassa ka. 384,- tän vuoden puolella. Ajan vain arkipäiviä. Palkkaprossani on 40. Kone pesee auton ja autoa saan pitää kotono viikolla. Kuukaudessa työpäiviä keskinmäärin 22 kpl. Palkka 3 380,-/kuussa - verot. Lomarahat tähän päälle.

        Tämä Helsinggssä, TH:n välityksessä. Nepparilla. Toiset vaan osaa, toiset ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todistit siis selkeästi ettet ole sisälukutaitoinen etkä ymmärrä lukemaasi. Viestissä kerrotaan tarkasti mikä on hänen prossansa ja mikä on keskiarvo tulo ollut.

        Katsoppa mitä keskiarvo tarkoittaa. Tässä vielä viesti uudestaan, lue se ajatuksella ja kommentoi vasta sen jälkeen. Kyseessä on 5 kuukauden jakso josta on laskettu keskiarvo. Joku päivä on ollut huonompi ja joku päivä perempi. Näistä se keskiarvo muodostuu. Tarkkailujakso on ollut verrattain pitkä mutta sitähän et ole tajunnut. Voi voi.

        Aloitan aamuisin 5 aikaan ja lopetan 15 aikoihin. Veroton kassa ka. 384,- tän vuoden puolella. Ajan vain arkipäiviä. Palkkaprossani on 40. Kone pesee auton ja autoa saan pitää kotono viikolla. Kuukaudessa työpäiviä keskinmäärin 22 kpl. Palkka 3 380,-/kuussa - verot. Lomarahat tähän päälle.

        Tämä Helsinggssä, TH:n välityksessä. Nepparilla. Toiset vaan osaa, toiset ei.

        Niin mikä meni väärin? Niinhän minä laskin. Ihan sama onko ajanjakso 1kk vai 5kk. Hänhän ilmoitti keskimääräisen kk-tulonsa. Totesin että tulo on niin hyvä että asiakkaita on tiiviisti eikä luppoaikoja ole paljoa. Taksityöhän on sellaista. Välillä hyvin keikkaa, välillä vähän huonommin. Tässähän on kyse provisiopalkan eduista. KK-palkkaisena ei saisi kaverin mainitsemaa (siis saamaansa) keskimääräistä kk-palkkaa. Tosin silloin hänellä olisi vähemmän työtuntejakin-n. 160h säännöllinen työaika/kk. Mitä oikein vänkäät? Mitä oikein haluat? Onko niin että haluat että joku sanoo että viivan alle jäisi 5600€/kk tuloja taksiyrittäjänä? Se nyt ei vaan onnistu-ei edes tekemällä 300h/kk. Ala yrittäjäksi äläkä tärise asiasta enään. Sittenpähän näet. Ja jos jotakuta kiinnostaa alkaa kuljettajaksi,suo sekin heille. Hanki elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mikä meni väärin? Niinhän minä laskin. Ihan sama onko ajanjakso 1kk vai 5kk. Hänhän ilmoitti keskimääräisen kk-tulonsa. Totesin että tulo on niin hyvä että asiakkaita on tiiviisti eikä luppoaikoja ole paljoa. Taksityöhän on sellaista. Välillä hyvin keikkaa, välillä vähän huonommin. Tässähän on kyse provisiopalkan eduista. KK-palkkaisena ei saisi kaverin mainitsemaa (siis saamaansa) keskimääräistä kk-palkkaa. Tosin silloin hänellä olisi vähemmän työtuntejakin-n. 160h säännöllinen työaika/kk. Mitä oikein vänkäät? Mitä oikein haluat? Onko niin että haluat että joku sanoo että viivan alle jäisi 5600€/kk tuloja taksiyrittäjänä? Se nyt ei vaan onnistu-ei edes tekemällä 300h/kk. Ala yrittäjäksi äläkä tärise asiasta enään. Sittenpähän näet. Ja jos jotakuta kiinnostaa alkaa kuljettajaksi,suo sekin heille. Hanki elämä.

        Edelleen sisälukutaitosi on lapsen asteella. Kaveri ilmoitti luvut ja sinä neropatti lasket ne. Hohhoijaa. Lopeta vänkääminen. Et ole todellakaan penaalin terävin kynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mikä meni väärin? Niinhän minä laskin. Ihan sama onko ajanjakso 1kk vai 5kk. Hänhän ilmoitti keskimääräisen kk-tulonsa. Totesin että tulo on niin hyvä että asiakkaita on tiiviisti eikä luppoaikoja ole paljoa. Taksityöhän on sellaista. Välillä hyvin keikkaa, välillä vähän huonommin. Tässähän on kyse provisiopalkan eduista. KK-palkkaisena ei saisi kaverin mainitsemaa (siis saamaansa) keskimääräistä kk-palkkaa. Tosin silloin hänellä olisi vähemmän työtuntejakin-n. 160h säännöllinen työaika/kk. Mitä oikein vänkäät? Mitä oikein haluat? Onko niin että haluat että joku sanoo että viivan alle jäisi 5600€/kk tuloja taksiyrittäjänä? Se nyt ei vaan onnistu-ei edes tekemällä 300h/kk. Ala yrittäjäksi äläkä tärise asiasta enään. Sittenpähän näet. Ja jos jotakuta kiinnostaa alkaa kuljettajaksi,suo sekin heille. Hanki elämä.

        Jos nuo luvut 3400e/220h päivävuorosta ovat tosia, niin totta kai yrittäjä voi saada 5600e/kk/300h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen sisälukutaitosi on lapsen asteella. Kaveri ilmoitti luvut ja sinä neropatti lasket ne. Hohhoijaa. Lopeta vänkääminen. Et ole todellakaan penaalin terävin kynä.

        Terävin kynä et ole sinäkään. Lisäksi olet provosoiva ,ilkeämielinen henkilö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terävin kynä et ole sinäkään. Lisäksi olet provosoiva ,ilkeämielinen henkilö.

        Voi pientä, etkö muuta keksinyt. Nyt kun paljastui sisälukutaitosi niin parasiitti alkoi avautumaan.

        Opettele ajamaan tulosta niin ei tarvitse täällä ulista. Mihin toimitetaan hame vai pukeudutko mieluummin mekkoon,?


    • Anonyymi

      Osaava ja aktiivinen kuljettaja saa ihan ok liksan, tunteja kertyy mutta olet itsesi herra vaikka renkinä ajaisitkin.
      Autojen omistajat on nykyisin sun työkavereita, yhdessä hoidetaan hommat eikä ainakaan minua ole yksikään isäntä pomotellut, ajaa ja hommia on saanut hoitaa ihan rauhassa.

      • Anonyymi

        Et ole itsesi herra, asiakas on pomosi joka määrää mihin ajetaan ja maksaa palkkasi.
        Itse sanoit ihan oikein, että autojen omistajat ovat työkavereita, eivätkä voikaan olla pomosi, palkka tulee asiakkailta jonka tilität auton omistajalle!


      • Anonyymi

        Olet kuitenkin yrittäjän yrityksessä töissä.


    • Anonyymi

      Höpöjuttua näiden nettikuskien jutut. Sääntelyn aikaan päivävuorossa tienasi noin sata euroa per vuoro eikä ne kassat ole niistä ajoista ainakaan nousseet. Jokainen voi todeta itse miltä tuo tolppatilanne näyttää. Meillä päin ainakin tolpat on aika täysiä jopa aamuisin jolloin niitä keikkoja pitäisi olla

      Jos tommosia kassoja oikeasti ajaa niin kannattaisi varmaan laittaa oma auto eikä ajella muille.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä, mutta en pidä mahdottomana, etteikö jossain talossa, jos paljon omia tilauksia, tai sitten joku aivan poikkeuskuski voisi ylittää keskiarvon selvästi.


      • Anonyymi

        Oma auto, villinä vai. Ei sitä noin vain pääse uskottavaan tilausvälitykseen.


    • Anonyymi

      Itse aktiiviaikoina ajaessani tein keskiarvoltaan n. 520€ päiväkassaa ja viikonloppuöisin n. 700€ keskiarvolla. En koskaan ajanut päätoimisena, mutta nämä oli keskiarvoja 10työpäivälle. Kyllä siitä ihan mukavasti tuolloin sukanvarteen jäi.

      • Anonyymi

        No niin , satusedät saapuivat tähänkin ketjuun. Miksei samantien 1000 euron päiväkassa 10 tunnin tolppa-ajolla? Näyttäis komeemmalta kirjootettunakin.
        Mikä muuten on " aktiiviaika" ??


      • Anonyymi

        Juu,juu, toiveajattelua. Tosiaankin satusetä.


      • Anonyymi

        Ei todellakaan ole. Vaatii tosin 12-14 h/pv, jos ajaa vain kuulalta.


    • Anonyymi

      Täällä maalla renki tienaa 32% ja tuntiliksa on noin 6€. Täytyy tehdä töitä elääkseen?

    • Anonyymi

      Entisenä taksiyrittäjänä, nykyisenä eläkeläisenä saan eläkettä n. 2500€/kk - verot (17%) tekemättä mitään. Kesälomarahoja en sentään saa.😉 Eihän tuo suuren suuri ansio ole, kyllä se taksirengin palkan kanssa kuitenkin kilpailee...

    • Anonyymi

      Taksiala on matalapalkka-ala, nyt ja tulevaisuudessa. Ihmettelen, mistä palkasta ja työajoista valittavat meinaavat löytää rahaa oleellisesti parempaan palkanmaksuun tai tuntipalkkaan.
      Jonkunverran on kokemusta toimistotöistäkin, siellä käytettiin melkoinen osa tarmosta työn ja vapaa-ajan sovittamiseen, työajan mittaamiseen, lomien suunnitteluun, työkaverin palkan ja työaajan kadehtimiseen. Ei tule ikävä.

      • Anonyymi

        Ei ole kyse mistään lisärahan hakemisesta, vaan ihan puhtaasti totuudesta.


    • Anonyymi

      Eräs niinsanottu vanhan liiton kuljettaja(renki) kertoi että päivällä noin 7e/tunti ja viikonloppusin noin 11e/tunti.

      Siinä saa tehdä sitten pitkää päivää jotta leivälle pääsee.

    • Anonyymi

      Yrittäjänä tienaat vasta sitten kun kalusto on maksettu.
      Ja palkat maksettu lain mukaisesti, yleensä oikeuden päätöksellä.
      Muuten mukavaa asiakaspalvelu hommaa ja vapaapäivä alkaa aamulla n. klo 5 tai 6 vuoron päättyessä.

    • Anonyymi

      Kahdelta oon kuullut että TH palveluksessa sais 10h päivillä 1700€/kk. Ei kuulosta mun korviin kovin kummoiselta summalta kun. Tuollaisilla tuntimäärillä pitäisi palkka olla mielestäni reilusti yli 2000 euroa, että korvaus olisi reilu. Tuskin mistään saa noin huonoa palkkaa kuin taksilla ajosta. Ainoa plussa taitaa olla, että töihin/kuljettajaksi pääsee helposti. Sekin tietty johtuu matalasta palkasta. Ei ole nimittäin kovaa hinkua monella mennä töihin noin pienellä palkalla.

      • Anonyymi

        Yli 2000 €/kk ei ole normaaleilla ihmisen työtunneilla (37,5 - 40 h/vko) mitenkään saavutettavissa pk-seudulla. Toki hetkittäin on saavutettavissa korkeita tuntiansioita (vklp-yöt, isot tapahtumat jne.), mutta kyllä putkimieskin voi laskuttaa (ja laskuttaakin) yöaikaan tehdystä päivystyskeikasta tuplahinnan, jos siis ylipäänsä viitsii pitää puhelinta yöllä auki..

        Viime vuonna alkuvuodesta (ennen vapautumista ja lopettamistani) Helsingissä päivävuorossa tuntiansio oli mielettömillä kk-tunneilla keskimäärin luokkaa 11-12 €/h. En ruodi tässä kassoja enkä prosentteja, mutta pidin itseäni ammattilaisena ja tienasin käsittääkseni vähintään keskimäärin, kun siinä ohessa yritin kuitenkin vielä pitää omasta jaksamisesetani jotain huolta. Alkuvuosi sattui olemaan kuitenkin poikkeuksellisen hyvä myös ajomäärien suhteen.

        Tosiasia on, että kun ajetaan luokkaa 200 h/kk, niin kukaan ei enää jaksa pitää maksimaalista työtehoa yllä, mutta toisaalta se oli jo ennen vapautumista ainoa keino päästä järkeville ansioille kk-tasolle. En tiedä ovatko ansiot olennaisesti huonontuneet, mutta ei tuosta aiemmasta enää käsittääkseni ollut paljoa leikkaamisen varaa. Se leikkaantuminen kyllä nyt näkyy myös kuljettaja-aineksen tasossa..


      • Anonyymi

        Mitä tarkoittaa "TH palveluksessa"?


      • Anonyymi

        taksi heinola?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa "TH palveluksessa"?

        No ”Taksi Helsinki” tietenkin.

        Jos joku ei tiedä niin seuraavat lyhenteet on käytössä ainakin lentokentällä:
        LTX = Lähitaksi
        HAT = Helsinki Airport Taxi (Vantaan Taksi Oy)
        TH = Taksi Helsinki

        Aika vakiintuneita lyhenteitä noista suurimmista taksinvälityskeskuksista. Kajonille ja Menevälle ei oo vielä näkynyt vielä mitään lyhenteitä mut kai niillekin joku keksii vaikka siinä vaiheessa jos joskus voittavat Finnavian kilpailutuksessa omat jonot lento-asemalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa "TH palveluksessa"?

        Toimistossa töissä Taksi Helsingillä. TH:lla ei ole omia kuskeja joten ovat toimistolla töissä.


    • Anonyymi

      Ajan taksia kaupungilla pohjoisemmassa suomea ja nyt kesäkuussa rengin tuntiansiot päivävuorossa on ollut tasaisesti 5-7 euron välillä.

      10 vuotta sitten reilusti heikommilla taksoilla renkikin tienasi 8-11 euroa tunnille päivällä.

    • Anonyymi

      Lyhyt vastaus on se, että taksissa tienaa huonosti. Taksi on matalapalkka-ala, minkä tajuaa jokainen kun hetken miettii mitä se taksilla ajaminen on.

      Kun ala oli vielä paremmin säännelty, isäntäpuoli eli yrittäjät mokasivat itse homman kun eivät suostuneet noudattamaan työehtosopimuksia. Siihen aikaan kun taksa-asetus määräsi hinnat, olisi hinnat asetettu järkevälle tasolle palkkakustannusten mukaan niin, että kuljettajat olisivat tienanneet normaalin palkan ajoillaan. Siihen ei suostuttu ja nyt ollaan tilanteessa, jossa ulkomaalaiset ajavat ja kompensoivat palkkojaan toimeentulotuella. Sitä vähäistäkään arvostusta ei alalla enää ole.

    • Anonyymi

      Hyvät ihmiset, älkää lähtekö ajamaan provikalla! Jos työnantaja ei suostu tuntipalkkaan/kk-palkkaan, etsikää muuta hommaa!Ja sen palkan pitää olla yli 2000e/kk. Provikalla ei näissä hommissa tienaa.

      T: kokemusta on

    • Anonyymi

      Sipilä lupasi omakotitalo jos mina tulla suomeen kela ei maksa talo miksi

    • Anonyymi

      Normaalilla 40h/vko ~1500 euroa bruttoa Helsingin isoimpien tilausvälityskeskuksien taksia ajaessa. Yövuoroista vähän enemmän, varsinkin jos ajaa viikonloppuja.

    • Anonyymi

      Paljonko Kajonilla tienaa oikeasti. Onko 1000e kuukaudessa maksimi?

    • Anonyymi

      Tiena raha parempi ku mittari ei käyta sano etta rikki. Mittari muuteki vaije kayta.
      Raha suora kate ja tasku huva palka

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe