Puhuttamattomuudesta riitaa parisuhteessa

Anonyymi

Mies valittaa kun kaikki meidän ongelmat parisuhteessa johtuu siitä kun minä
en puhu tarpeeksi. Sitten kun puhun,niin mies on ivallisen,matkii,tsm.ilkeetä.
Hän väittää että kaikki ongelmat meidän parisuhteessa johtuu siitä kun en puhu ja kaikki jää tekemättä kun en puhu.En ymmärrä miksi se puhuminen on niin tärkeää? Jos sanon jotain arkipäivästä niin hän kysyy:"miten se liittyy meidän perheen asioihin?" tsm. En ymmärrä mistä pitäisisi puhua? Siis ymmärrän että sovitaan mitä syödään,milloin syödään,lasten asiota.Mutta koko ajanko pitäisi pälättää kuin papukaija? Siis mä en käsitä.Valittaa kun mä oon koneella koko ajan ite on ihan samalla konella koko ajan-somessa,Itse en somea juurikaan käytä.Mutta etin koneelta tarjouksia,ruokaohjeita tsm.
Jos kysyn jotain-niin hän aina heittää kaiken bumerangina takaisin.Jatkuva kysely:"ootko tehny sitä ja tätä,ootko huolehtinu siitä ja tästä tsm.
Tiedän että minussakin on vikaa ja paljonkin.

7

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Noo, jos vaikka olet omissa maailmoissasi haaveilemassa? Et tee, et puhu, et kommunikoi? Et ole vuorovaikutuksessa etkä huolehdi yhteisistä asioista?

Omasta mielestä olet tietty täydellinen kun osaat pukea omat vaattteet..

• Anonyymi

Ymmärrän kyllä pointtisi,itellä on sääntö että keittiön ym,pitää olla siisti kotityöt tehtynä ym. Ja en ole koneella koko kaikaa,pyrin vähemtämään koko ajan.mutta pointi oli pitääkö olla äänesss' 24/7 kuin papukaija.
        Mistä kuvittelit minun olen täydellinen,mistä niin luit?
        Vastaa vaan kuule ihan omin sanoin,kunhan smal talkiltasi ehdit!

• Anonyymi

näitä kommunikointiongelmaisia naisia on maa täynnä. puhelimen kanssa liitossa. vaikka nuolet varpaita poliisiasussa ei kelpaa jos olet sanonut mielipiteesi joka ei istu

• Anonyymi

Jotenkin tuntuu aina kun lukee näitä suominaisten juttuja, että onko suomalaiset naiset kaikki tunnevammasia?

Jos et kykene juttelemaan miehesi kanssa, et voi olettaa että, miehesi keskustelisi kanssasi, kun sinä päätät.

Jos parisuhteessa ei ole sosiaalistakaan kanssakäymistä, on aika hiton helppo olettaa, sitä sosiaalisuutta etsitään kodin ulkopuolelta. Viattomin ja vaarattomin tapa lienee somettaa kotona.

Jos ainoat asiat mistä puhutte on lasten asiat ja ruokailu, niin sääliksi käy miestä.

Itselläni on ulkomaalainen nainen. Meillä riittää puhuttavaa, niin paljon kuin meillä on vain aikaa sille antaa. Puhumme monta tuntia päivässä. Meidän on helppo myös puhua meitä askarruttavista kysymyksistä. Tiedän hänestä hyvin paljon. On helpompi asettua hänen asemaansa ja ymmärtää hänen kantansa.
      Hän myös osaa asettua minun asemaani.
      Meitä kyllä auttaa se että, me ollaan samalla puolella. Haluamme olla yhdessä onnellisia.

• Anonyymi

Minulla myös mies joka ei suostu koskaan puhumaan mistään tärkeästä,mm. niistä asioista jotka liittyy suhde-asioihin. Tavalliset arkea koskevat pinnalliset keskustelut, mitä mm. kaupasta tarvitsee tuoda kyllä onnistuvat.

Meillä näinollen ei keskustella juuri oikeastaan mitään ihmeempiä... Eilen miehen tullessa töistä hän ei edes tervehtinyt, ja lapsellisesti ajattelin että no en sitten minäkään... Emme puhuneet koko iltana mitään.
      Mies viettää suurimman osan ajastaan kotona ollessaan tietokoneella. Tästä ollut vuosien aikana useampi riita.( tai siis minä suutun..) Hetken riidan jälkeen vähentää kyllä koneella oloaan, mutta pian palaa jälleen samaan. ilmeisesti pakenee sinne hakemaan hyvää oloa pelaamalla.

Riidat jäävät meillä puhumattomuuden vuoksi selvittämättä, kaikkia asiat vaietaan. Yritäessäni puhua asioista, yleensä mies ei ole kuulevinaan ja ei vastaa. Jos vastaa niin vastaus on joko en tiedä tai jaa, sekä pakenee paikalta. Mies osaa pitää päiväkausien ajan mykkäkoulua, siihen saakka kunnes minä alan "sovittelemaan" asiaa.
      Olen yrittänyt puhua minä muodossa, syyttelemättä, kysymällä mielipiteitä ja välillä turhautunut ja hermostunutkin. Kirjoittanut sähköpostiin ja watsappiin, saamatta kuitenkaan vastausta...
      Mies sanoo ettei osaa puhua tälläisistä asioista, mutta miksi ei voi yrittää minun/ meidän vuoksi?

Mies ei ymmärrä että tälläinen käytös satuttaa ja saa oloni tuntumaan siltä etten ole hänelle tärkeä. Olen ehdottanut pariteapiaakin, mutta sellaiseen hän ei missään nimessä suostu lähtemään.

Olen välillä miettinyt eroakin, koska tälläinen saa oloni onnetomaksi. Kuitenkin se että olemme olleet yhdessä yli kaksikymmentä vuotta, on saanut minut vielä jäämään. En haluaisi luovuttaa liian helposti.

• Anonyymi

Meillä myös ei mies puhu mitään syvällisempää. Kertoo kyllä päivästään ja kavereistaan, mutta ei mieltä painavista asioista, meidän suhteen ongelmista, tulevaisuuden suunnitelmista tms. Kaikenlaista ollaan yritetty niinkuin edellinen kirjoittajakin. Jos avaan sitten keskustelun, niin se päättyy riitaan. Tottahan minussakin vikaa on kun suutun helposti asioista, vaikka yrittänyt kertoa miksi asia suututti. Nyt ollaan tilanteessa että vältellään syvällisempiä keskusteluja välttääksemme riitoja. En ole tyytyväinen. Kun ei saa mielessä oleville asioille vastauksia ja ne jää painamaan mieltä, niin jossain vaiheessa ne purkautuu ulos. Miehellä ei ole tarvetta puhua. On tyytyväinen näin. Harmi kun muuten hyvä mies, mutta kai se on vaan pakko jatkaa eteenpäin.

• Anonyymi

Täällä kanssa sama homma, et mies ei halua puhua ns. vakavista asioista. Todella turhauttavaa kun toinen sulkeutuu, no minä kuitenkin nykyisin jatkan puhetta niin kauan, et lopulta mies ymmärtää et on pakko jotain vastata tai en lopeta koskaan :D

Aloittajalle: Aika loukkaavaa tuo miehesi käytös, jos hän matkii ja ilkeilee sitten kun puhut. Eihän jatkuvasti tarvitse puhua ja miksi ihmeessä hän arvostelee sinun koneella oloa, jos itsekin siellä on? Tekeekö hän siellä jotain ns. laitonta ja epäilee sinunkin tekevän?Vaikuttaa aika kontrolloivalta tuo miehesi. Onko teillä tarpeeksi hellyyttä ja yhteistä aikaa, jospa hän on sitä vailla, mutta ei saa sitä sanotuksi ja valittaa ihan muusta :)

Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      106
      4858
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3233
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3155
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      415
      2276
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      237
      1402
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1233
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1217
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      71
      1166
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1138
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      121
      1042
    Aihe