Kiinteytys/ liikunta/vaakapaino

Anonyymi

Painoni ei ole laskenut yhtään viimeiseen kolmeen kuukauteen vaikka olen pyöräillyt joka päivä 2-3 tuntia,kalorit on ollut keskimäärin noin 2500 päivässä .

Otin nyt uudet peilikuvat.Vaikka paino ei ole yhtään laskenut olen kuvien mukaan HUOMATTAVASTI laihemman näköinen,oletin ensin että painoni on pysynyt vain samana.Kuvat otin nyt niin että yhden edestä vatsan seudusta ja toisen niin että pidin toisen käden ylhäällä niskan takana,siitä sivukuva.

Vaakalukemasta ei näe luotettavasti laihtumista,siitä näkee luotettavasti vain lihaksen ja nesteen laihtumisen.
Peili on näköjään tarkin mittari mitattaessa laihtumista.Nämä jotka näännyttävät itseään vähäkalorisilla bieteillä ovat ihan väärillä jäljillä.

33

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siinä oli sekin ihmeellistä,että vyötärön ympärysmittakin oli sama samalla tavalla mitattuna.Välillä kalorit kaksi viikkoa noin 2900 kal (väliltä 2000-3500)
      Pudotan ne muutamaksi viikoksi n 2000 kal pv

      • Anonyymi

        Salaisuus on siinä,että syö juuri sen verran kuin on kulutus,niin tapahtuu kiinteytystä.(jos syö vähäkään liikaa lihoo,kiinteytyksessä tulokset näkyvät vasta monen kuukauden kuluttua)
        Painon laskemiseen pitää olla pieni kalorivajaus.Olen nyt tehnyt niin että suunnittelin ruokaohjelman jossa on 1800 kal,pääruokaa vaihtelen muutaman päivän välein.
        Sitten on toinenkin paperi mihin merkkaan kaikki ne ylimääräiset ruokaaineet ja niiden kalorit mitä olen syönyt päivän aikana,yritän pitää kuitenkin sen siinä 1800 kal pv
        Minulla on ollut nyt käytössä ruokapäiväkirja muutaman kuukauden ,tiedän tarkkaan mitä olen milloinkin syönyt,ja miten olen liikkunut.Niistä pystyy hyvin päättelemään miten mitkäkin muutokset ovat vaikuttaneet painoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Salaisuus on siinä,että syö juuri sen verran kuin on kulutus,niin tapahtuu kiinteytystä.(jos syö vähäkään liikaa lihoo,kiinteytyksessä tulokset näkyvät vasta monen kuukauden kuluttua)
        Painon laskemiseen pitää olla pieni kalorivajaus.Olen nyt tehnyt niin että suunnittelin ruokaohjelman jossa on 1800 kal,pääruokaa vaihtelen muutaman päivän välein.
        Sitten on toinenkin paperi mihin merkkaan kaikki ne ylimääräiset ruokaaineet ja niiden kalorit mitä olen syönyt päivän aikana,yritän pitää kuitenkin sen siinä 1800 kal pv
        Minulla on ollut nyt käytössä ruokapäiväkirja muutaman kuukauden ,tiedän tarkkaan mitä olen milloinkin syönyt,ja miten olen liikkunut.Niistä pystyy hyvin päättelemään miten mitkäkin muutokset ovat vaikuttaneet painoon.

        Kannattaa tehdä lista niistä nopeasti lihottavista tuotteista,mitä ei syö ollenkaan,minulla on ollut listalla aina perunalastut,sokeroidut virvoitusjuomat,mysli maidolla.Ohukaiset mansikkahillolla.
        Nyt harkinnan jälkeen pitsa,makutestieni mukaan puolet vähäkalorisempi ruisleipä kinkulla ja kasviksilla ja sipulirouheella maistuu huomattavasti paremman makuiselta,kun pehmentää leivän ensin vesihöyryssä.(se mitä syö pitää olla mahdollisimman hyvän makuista,lihottavia ylimääräisiä kaloreita ei kannata ottaa pahanmakuisista tuotteista,pitsakin on suuremmaksi osaksi vain juustoa ja rasvaa)
        -lisäravinteena alan käyttämään sinkkiä ja kalanmaksaöljyä,sinkki auttaa lihasramppeihin,ja öljyt lisää hormoonitoimintaa.

        Liikunta kiinteyttää,paino laskee vähemmillä kaloreilla.Harkitsemalla tarkkaan mitä syö ja miten paljon pystyy estämään lihomista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa tehdä lista niistä nopeasti lihottavista tuotteista,mitä ei syö ollenkaan,minulla on ollut listalla aina perunalastut,sokeroidut virvoitusjuomat,mysli maidolla.Ohukaiset mansikkahillolla.
        Nyt harkinnan jälkeen pitsa,makutestieni mukaan puolet vähäkalorisempi ruisleipä kinkulla ja kasviksilla ja sipulirouheella maistuu huomattavasti paremman makuiselta,kun pehmentää leivän ensin vesihöyryssä.(se mitä syö pitää olla mahdollisimman hyvän makuista,lihottavia ylimääräisiä kaloreita ei kannata ottaa pahanmakuisista tuotteista,pitsakin on suuremmaksi osaksi vain juustoa ja rasvaa)
        -lisäravinteena alan käyttämään sinkkiä ja kalanmaksaöljyä,sinkki auttaa lihasramppeihin,ja öljyt lisää hormoonitoimintaa.

        Liikunta kiinteyttää,paino laskee vähemmillä kaloreilla.Harkitsemalla tarkkaan mitä syö ja miten paljon pystyy estämään lihomista.

        Se olikin magnesium näihin lihasramppeihin eikä seleeni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa tehdä lista niistä nopeasti lihottavista tuotteista,mitä ei syö ollenkaan,minulla on ollut listalla aina perunalastut,sokeroidut virvoitusjuomat,mysli maidolla.Ohukaiset mansikkahillolla.
        Nyt harkinnan jälkeen pitsa,makutestieni mukaan puolet vähäkalorisempi ruisleipä kinkulla ja kasviksilla ja sipulirouheella maistuu huomattavasti paremman makuiselta,kun pehmentää leivän ensin vesihöyryssä.(se mitä syö pitää olla mahdollisimman hyvän makuista,lihottavia ylimääräisiä kaloreita ei kannata ottaa pahanmakuisista tuotteista,pitsakin on suuremmaksi osaksi vain juustoa ja rasvaa)
        -lisäravinteena alan käyttämään sinkkiä ja kalanmaksaöljyä,sinkki auttaa lihasramppeihin,ja öljyt lisää hormoonitoimintaa.

        Liikunta kiinteyttää,paino laskee vähemmillä kaloreilla.Harkitsemalla tarkkaan mitä syö ja miten paljon pystyy estämään lihomista.

        Oli taas poistettu kommentti uudesta ruokareseptistä.Tällä uudella ohjelmalla kalorit pienentyivät melkein puolella,tulosta tullut uudella ruokavaliolla kolmessa päivässä 1,5 kg ja vyötärön ympärysmitta pienentynyt sentillä.
        Pääruoka on nyt herkullista.Nyt olen käyttänyt siinä reilusti juustoa ja kermaa.Siis PÄÄRUOKA on se herkku,eikä muita herkkuja tarvita.
        Juuston valmistukseen käytetään maitoa 9-13 litraa,se on siksi erittäin hyvää ravintoa.


      • Anonyymi

        Jätin nyt kaikki herkut TÄYSIN KOKONAAN pois(jugurtti,jäätelö karkki pitsa yms Heti ensimmäisellä viikolla laihtui 2 kg ja vyötärön ympärysmitta pienentyi 2 cm

        Nyt on uusi ohjelma PÄÄRUOKA ON HERKKU kasviskratiini,johon lisäsin koskenlaskijajuustoa ja kasviskermaa.
        Kalorit vuoropäivin 1800 ja 2300 (jo pieni tikkujäätelö ja 2 kpl 15 gramman karkkia lisää kaloreita 400)
        -rasvainen ruoka toimii erittäin hyvin,ei ole yhtään nälkä,ja laihtuu,ja olo on muutenkin hyvä.
        Bodarien vähärasvaiset ruuat ovat tarkoitettu VAIN lihaksen kasvattamiseen,EI LAIHDUTTAMISEEN sillä kun rasvan jättää melkein kokonaan pois saa syödä huomattavasti enemmän lihasta kasvattavaa kuitua,ja proteenia riisiä kanaa,jauhelihaa kaurapuuroa.Tämä vähärasvainen ja MAUTON ruoka ei vie pois nälkää,eikä siis sovellu laihduttamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätin nyt kaikki herkut TÄYSIN KOKONAAN pois(jugurtti,jäätelö karkki pitsa yms Heti ensimmäisellä viikolla laihtui 2 kg ja vyötärön ympärysmitta pienentyi 2 cm

        Nyt on uusi ohjelma PÄÄRUOKA ON HERKKU kasviskratiini,johon lisäsin koskenlaskijajuustoa ja kasviskermaa.
        Kalorit vuoropäivin 1800 ja 2300 (jo pieni tikkujäätelö ja 2 kpl 15 gramman karkkia lisää kaloreita 400)
        -rasvainen ruoka toimii erittäin hyvin,ei ole yhtään nälkä,ja laihtuu,ja olo on muutenkin hyvä.
        Bodarien vähärasvaiset ruuat ovat tarkoitettu VAIN lihaksen kasvattamiseen,EI LAIHDUTTAMISEEN sillä kun rasvan jättää melkein kokonaan pois saa syödä huomattavasti enemmän lihasta kasvattavaa kuitua,ja proteenia riisiä kanaa,jauhelihaa kaurapuuroa.Tämä vähärasvainen ja MAUTON ruoka ei vie pois nälkää,eikä siis sovellu laihduttamiseen.

        Olen nyt huomannut senkin,että liikunta itsessään ei laihduta,lihaspaino kyllä kasvaa,mutta rasvaa se ei polta.
        Liikunnasta on kyllä paljon terveydellistä hyötyä,ja se auttaa pysymään pois jääkaapilta

        https://www.is.fi/laihdutus/art-2000005151099.html
        Vaaka on huono mittari.Peilistä näkee parhaiten laihtumisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nyt huomannut senkin,että liikunta itsessään ei laihduta,lihaspaino kyllä kasvaa,mutta rasvaa se ei polta.
        Liikunnasta on kyllä paljon terveydellistä hyötyä,ja se auttaa pysymään pois jääkaapilta

        https://www.is.fi/laihdutus/art-2000005151099.html
        Vaaka on huono mittari.Peilistä näkee parhaiten laihtumisen.

        Nyt toisen viikon kolmas päivä.Nyt uuden laihtumisen näkee nyt vain peilistä.Oikeassa laihtumisessa mitat muuttuu korkeintaan viikon välein.Hyvin on kalorit pysyneet alle 2000 kal pv,se on vain sen ansiota että on jättänyt KAIKEN roskaruuan pois.Olo on erittäin hyvä,eikä nälkää ole ollut ollenkaan.
        Pystyyhän millä tahansa ravinnolla laihtumaan,se minkälainen on laihdutukseaikainen olo riippuu ravinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt toisen viikon kolmas päivä.Nyt uuden laihtumisen näkee nyt vain peilistä.Oikeassa laihtumisessa mitat muuttuu korkeintaan viikon välein.Hyvin on kalorit pysyneet alle 2000 kal pv,se on vain sen ansiota että on jättänyt KAIKEN roskaruuan pois.Olo on erittäin hyvä,eikä nälkää ole ollut ollenkaan.
        Pystyyhän millä tahansa ravinnolla laihtumaan,se minkälainen on laihdutukseaikainen olo riippuu ravinnosta.

        Näyttää toimivan nyt paino laskenut puoli kg kolmessa päivässä,vaikka kalorit ovat olleet 2300.2000.2700.Pieni lipsuminen tuli yhtenä päivänä pienen munkin syönti nosti kalorit tähän 2700 kaloriin.Pientä tämä kuitenkin on verrattuna entisiin 3500-5000 kalorin päiviin.
        Liikunta on ollut kevyttä pyöräilyä 18 km tunnissa 2,5 tuntia päivässä kalorin kulutus siitä vain 400 kal ja 1 tunti kävelyä,lisään siihen vielä yhden kävelyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää toimivan nyt paino laskenut puoli kg kolmessa päivässä,vaikka kalorit ovat olleet 2300.2000.2700.Pieni lipsuminen tuli yhtenä päivänä pienen munkin syönti nosti kalorit tähän 2700 kaloriin.Pientä tämä kuitenkin on verrattuna entisiin 3500-5000 kalorin päiviin.
        Liikunta on ollut kevyttä pyöräilyä 18 km tunnissa 2,5 tuntia päivässä kalorin kulutus siitä vain 400 kal ja 1 tunti kävelyä,lisään siihen vielä yhden kävelyn.

        Minä lopetin liikunnan noissa määrissä. Siitä seurasi vain stressitila kroppaani ja lopulta sorruin sen vuoksi ahmimiseen.

        Nyt liikun ihan kevyesti ja syön hyvin, painoa lähtee 1,5 kg kuukaudessa, mutta se riittää.

        Olen lahduttanut jo 20 vuotta, enkä ole koskaan onnistunut saamaan 9 kg:aa pois puolessa vuodessa, pysyvästi.

        Nyt jos tuon saan pois, olen hoikassa kunnossa.

        Liika liikunta painonpudotuksessa ei ole kuin haitaksi. Kyllähän sillä siis hetkellisesti saa painoa alas, mutta ei pystyvästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä lopetin liikunnan noissa määrissä. Siitä seurasi vain stressitila kroppaani ja lopulta sorruin sen vuoksi ahmimiseen.

        Nyt liikun ihan kevyesti ja syön hyvin, painoa lähtee 1,5 kg kuukaudessa, mutta se riittää.

        Olen lahduttanut jo 20 vuotta, enkä ole koskaan onnistunut saamaan 9 kg:aa pois puolessa vuodessa, pysyvästi.

        Nyt jos tuon saan pois, olen hoikassa kunnossa.

        Liika liikunta painonpudotuksessa ei ole kuin haitaksi. Kyllähän sillä siis hetkellisesti saa painoa alas, mutta ei pystyvästi.

        Pitkäkestoinen aerobinen liikunta aiheuttaa minulla hillittömän nälän jonka seurauksena on tankattava tunnin, kahden välein. Paino nousee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä lopetin liikunnan noissa määrissä. Siitä seurasi vain stressitila kroppaani ja lopulta sorruin sen vuoksi ahmimiseen.

        Nyt liikun ihan kevyesti ja syön hyvin, painoa lähtee 1,5 kg kuukaudessa, mutta se riittää.

        Olen lahduttanut jo 20 vuotta, enkä ole koskaan onnistunut saamaan 9 kg:aa pois puolessa vuodessa, pysyvästi.

        Nyt jos tuon saan pois, olen hoikassa kunnossa.

        Liika liikunta painonpudotuksessa ei ole kuin haitaksi. Kyllähän sillä siis hetkellisesti saa painoa alas, mutta ei pystyvästi.

        Ruokapäiväkirjan käyttö on aivan ehdoton väline laihdutukseen,ja painonhallintaan.
        Nyt kun olen alkanut käyttämään juustoa selvisi sekin että sitä EI SAA syödä sellaisenaan,siitä saa ruokaan hyvää makua,kun lisää paketillisen 2,5 kiloon kasviksia.Pieni 150g pala juustoa sisältää 600 kal,sama juttu on makkaroissa,niitä en käytä muutenkaan nyt laihdutuksen aikana ollenkaanPaketillinen makkaraa sis 1000 kal


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruokapäiväkirjan käyttö on aivan ehdoton väline laihdutukseen,ja painonhallintaan.
        Nyt kun olen alkanut käyttämään juustoa selvisi sekin että sitä EI SAA syödä sellaisenaan,siitä saa ruokaan hyvää makua,kun lisää paketillisen 2,5 kiloon kasviksia.Pieni 150g pala juustoa sisältää 600 kal,sama juttu on makkaroissa,niitä en käytä muutenkaan nyt laihdutuksen aikana ollenkaanPaketillinen makkaraa sis 1000 kal

        Juu noissa asioissa se ruokakirjanpito on ihan hyvä, pikkuhiljaa oppii että missä on kuinka paljon energiaa ja mitäkin, rasvaa hiilaria tai proteiinia.

        Mutta ei se paino liikunnalla lähde, se lähtee syömällä. Itse jouduin nöyrtymään asian edessä kun ei neljä tuntia liikuntaa joka päivä riittänyt siihen että olisin saanut itseni normaalipainoiseksi.

        Laihtuminen taitaa olla ennemmin höyhenellä kutittamista kuin lekalla takomista, itse huomasin ainakin että kaikki stressi pitää saada pois, myös liikunnasta aiheutuva kehoon tuleva stressi, muuten se ahmiminen lähtee lapasesta jossakin vaiheessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruokapäiväkirjan käyttö on aivan ehdoton väline laihdutukseen,ja painonhallintaan.
        Nyt kun olen alkanut käyttämään juustoa selvisi sekin että sitä EI SAA syödä sellaisenaan,siitä saa ruokaan hyvää makua,kun lisää paketillisen 2,5 kiloon kasviksia.Pieni 150g pala juustoa sisältää 600 kal,sama juttu on makkaroissa,niitä en käytä muutenkaan nyt laihdutuksen aikana ollenkaanPaketillinen makkaraa sis 1000 kal

        Perimmäinen syy minun lihomiseen on ollut se että en ole osannut tehdä hyvää ruokaa,syöminen on ollut sitäkin ennen ,että olen ostanut kaupasta valmismakaroonilaatikon tai maksalaatikon seuraus siitä on ollut että ruoka on korvattu herkuilla karkilla jäätelöllä yms.Sitä samaa ne kaikki tekevät nytkin Melkein kaikilla nuorilla on yleensä ostoskoreissa vain herkkuja pitsaa,perunalastuja yms.
        Kaikilla vähän vanhemmilla ihmisillä joilla on samanlainen,onkin jo huomattavan suuri ylipaino.
        Ruokapuoli on nyt hallinnassa,osaan tehdä oman pään mukaan mitä vain hyvää ruokaa.
        Ruokapäiväkirjan pitäminen sai ajattelemaan mitä saa syödä ja miten.Ennen meni kokonainen juustopaketti yhdessä illassa sellaisenaan,mitä en nykyään tekisi missään nimessä,ja paljon muutakin lihottavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perimmäinen syy minun lihomiseen on ollut se että en ole osannut tehdä hyvää ruokaa,syöminen on ollut sitäkin ennen ,että olen ostanut kaupasta valmismakaroonilaatikon tai maksalaatikon seuraus siitä on ollut että ruoka on korvattu herkuilla karkilla jäätelöllä yms.Sitä samaa ne kaikki tekevät nytkin Melkein kaikilla nuorilla on yleensä ostoskoreissa vain herkkuja pitsaa,perunalastuja yms.
        Kaikilla vähän vanhemmilla ihmisillä joilla on samanlainen,onkin jo huomattavan suuri ylipaino.
        Ruokapuoli on nyt hallinnassa,osaan tehdä oman pään mukaan mitä vain hyvää ruokaa.
        Ruokapäiväkirjan pitäminen sai ajattelemaan mitä saa syödä ja miten.Ennen meni kokonainen juustopaketti yhdessä illassa sellaisenaan,mitä en nykyään tekisi missään nimessä,ja paljon muutakin lihottavaa.

        Osaan nyt seurata tarkasti laihtumista,ensin paino laskee melkein joka päivä 200g sitten kun pitää päivän tauon liikkumisesta,nestepaino nousee kilolla seuraavana päivänä mikä ei ole oikeaa lihomista,kuitenkin olo tuntuu ja näkyy laihtuneelta (pieni nesteturvotus ei ole lihomista,lihas kasvaa hyvin nesteytettynä)
        Hyvääkin valmisruokaa olisi aina saanut,mutta ei pienestä kulhollisesta kannata kenenkään maksaa ,5-6 eur,sillä hinnalla saa kilon ruokaa jos tekee sen itse,kasviskilon hinnalla mikä on 3-5 eur saa todellakin kilon hyvää ravitsevaa hienosto ravintolatasoista ruokaa.Annoskokona olen pitänyt 600g se sisältää n 700 kal
        Lihottava roskaruoka on pahan makuista verrattuna tähän terveelliseen ruokaan.Esim nämä ketojutut ovat aivan perättömiä,juodaan rasvakahvia yhdestä kahvikupillisestakin 500-1000 kal ei mitään järkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaan nyt seurata tarkasti laihtumista,ensin paino laskee melkein joka päivä 200g sitten kun pitää päivän tauon liikkumisesta,nestepaino nousee kilolla seuraavana päivänä mikä ei ole oikeaa lihomista,kuitenkin olo tuntuu ja näkyy laihtuneelta (pieni nesteturvotus ei ole lihomista,lihas kasvaa hyvin nesteytettynä)
        Hyvääkin valmisruokaa olisi aina saanut,mutta ei pienestä kulhollisesta kannata kenenkään maksaa ,5-6 eur,sillä hinnalla saa kilon ruokaa jos tekee sen itse,kasviskilon hinnalla mikä on 3-5 eur saa todellakin kilon hyvää ravitsevaa hienosto ravintolatasoista ruokaa.Annoskokona olen pitänyt 600g se sisältää n 700 kal
        Lihottava roskaruoka on pahan makuista verrattuna tähän terveelliseen ruokaan.Esim nämä ketojutut ovat aivan perättömiä,juodaan rasvakahvia yhdestä kahvikupillisestakin 500-1000 kal ei mitään järkeä.

        Millä tavalla osaat seurata tarkasti 200g/vrk laihtumistasi?
        Montako 700 kCal annosta syöt päivässä?
        Mistä kasviksista koostuu 600g annos jossa on 700 kCal?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavalla osaat seurata tarkasti 200g/vrk laihtumistasi?
        Montako 700 kCal annosta syöt päivässä?
        Mistä kasviksista koostuu 600g annos jossa on 700 kCal?

        Minulla on omronin tarkkuusvaaka,vaan tarkkuuden voi tarkistaa punnitsemalla esim 100g kolikoita diettivaalla,sitten punnitset itsesi,toisella punnituskerralla ottaa käteen sen kolikkopussin jossa on 100g.Jos lukema on 100g isompi vaaka näyttää oikein 100g tarkkuudella.Tiedän että yli 90% kaupoissa myytävistä vaakoista näyttää aivan mitä sattuu.Se kannattaa tarkistaa kaupassa jo ennen ostoa.
        Teen ruuan yksinkertaisesti niin että pellin pohjalle täysjyväriisiä,päälle monipuolisia kasviksia,siihen juustoa ja kermaa mausteet vesi ,saa olla uunissa n tunnin syön sen juustotäytteisten pihvien kera.Laskin että 100g ruokaa sisältää n 100 kal ,pitää hyvin nälkää,ja maistuu hyvälle.Esimerkiksi hampurilaisateria sisältää 2000 kal eikä se ole lähellekkään yhtä hyvää ruokaa.

        Ruuan voi tehdä toisellekkin tavalla.Hiilihydraatin lähteeksi riisin sijalle makarooni eli pasta siihen kasvikset ja kaikki muut aineet samaan tapaan.Eillaisilla juustoilla ja mausteilla saa erillaisen makuista ruokaa.
        Jos haluaa keittoa,niin lisää samaan ruokaan vain veden.Ruuan valmistus on helppoa.Siitä on tehty vaikeaa,vaikka se todellisuudessa on helppoa.
        -Teen yleensä kerralla 2,5 kg,sitä samaa voikin syödä koko viikon,jos puolet siitä pakastaa voi syödä välillä erillaista ruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaan nyt seurata tarkasti laihtumista,ensin paino laskee melkein joka päivä 200g sitten kun pitää päivän tauon liikkumisesta,nestepaino nousee kilolla seuraavana päivänä mikä ei ole oikeaa lihomista,kuitenkin olo tuntuu ja näkyy laihtuneelta (pieni nesteturvotus ei ole lihomista,lihas kasvaa hyvin nesteytettynä)
        Hyvääkin valmisruokaa olisi aina saanut,mutta ei pienestä kulhollisesta kannata kenenkään maksaa ,5-6 eur,sillä hinnalla saa kilon ruokaa jos tekee sen itse,kasviskilon hinnalla mikä on 3-5 eur saa todellakin kilon hyvää ravitsevaa hienosto ravintolatasoista ruokaa.Annoskokona olen pitänyt 600g se sisältää n 700 kal
        Lihottava roskaruoka on pahan makuista verrattuna tähän terveelliseen ruokaan.Esim nämä ketojutut ovat aivan perättömiä,juodaan rasvakahvia yhdestä kahvikupillisestakin 500-1000 kal ei mitään järkeä.

        Syödyistä kaloreistakin tietää tarkasti kuinka paljon laihtuu kuukaudessa.
        Jos syö noin 2000 kal päivässä,ja kulutus on 2700 laihtuu kuukaudessa noin 3 kg
        Peruskulutus n 2000 kal Kalorivaje tulee kaksi tuntia pyöräilyä 400 kal arkiliikuntaa esim tiskaamista pyykinpesua yms 300 kal kalorivae yht 700 kal


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perimmäinen syy minun lihomiseen on ollut se että en ole osannut tehdä hyvää ruokaa,syöminen on ollut sitäkin ennen ,että olen ostanut kaupasta valmismakaroonilaatikon tai maksalaatikon seuraus siitä on ollut että ruoka on korvattu herkuilla karkilla jäätelöllä yms.Sitä samaa ne kaikki tekevät nytkin Melkein kaikilla nuorilla on yleensä ostoskoreissa vain herkkuja pitsaa,perunalastuja yms.
        Kaikilla vähän vanhemmilla ihmisillä joilla on samanlainen,onkin jo huomattavan suuri ylipaino.
        Ruokapuoli on nyt hallinnassa,osaan tehdä oman pään mukaan mitä vain hyvää ruokaa.
        Ruokapäiväkirjan pitäminen sai ajattelemaan mitä saa syödä ja miten.Ennen meni kokonainen juustopaketti yhdessä illassa sellaisenaan,mitä en nykyään tekisi missään nimessä,ja paljon muutakin lihottavaa.

        "Perimmäinen syy minun lihomiseen on ollut se että en ole osannut tehdä hyvää ruokaa,syöminen on ollut sitäkin ennen ,että olen ostanut kaupasta valmismakaroonilaatikon tai maksalaatikon seuraus siitä on ollut että ruoka on korvattu herkuilla karkilla jäätelöllä yms."

        Ensimmäistä kertaa ymmärsin mitä tarkoitat sillä että ruoan on oltava hyvänmakuista. Eli... tarkoitat ilmeisesti sitä, että monet syövät "hyvänmakuisia" karkkeja, jäätelöä, limpparia ja sipsejä varsinaisen ruoan tilalla.

        En voinut ymmärtää että nuo asiat oli mielletty hyvänmakuisiksi.

        Itse syön valmisruokia, paljonkin. Olen ns. ruokapäiväkirjan avulla hahmottanut että niissä on liikaa rasvaa, lähes kaikissa. Ja liian vähän proteiinia.

        Sen vuoksi alankin vähentämään niiden syömistä radikaalisti ja olen siirtynyt yksinkertaisesti liha/kasvis-linjalle. Ainakin nyt väliaikaisesti, kuukauden tai kahden ajaksi. Syön tottakai mm. juusta, leipää ja hedelmiä tuon ohella. Ja sekin kannattaa huomioida, että jos ostaa valmisruoan, sitä ei ole pakko syödä kaikkea kerralla, sen voi jakaa pienemmiksi annoksiksi.

        Tuntuu paino katoavan nopeasti, päivässä saa 120 - 150 g pois pienen liikunnan avustuksella. Siis ihan todellista rasvanpoistumaa.

        Olen vuosia sitten kokeillut karppausta ja vaikka vedin silloin rasvaa aika vapaasti, paino lähti aikalailla samaa vauhtia, kyse taisi siis olla siitä, että päivän energiamäärä jää 5000kJ tasolle ja hiilarit 100 - 150 g/päivä tasolle.

        Merkillistä tässä on se, että ei ole mitenkään voimaton olotila, eikä päätä särje, samaa ihmettelin silloin karppauksella. Ymmärrän että tämä saattaa olla jo karppausta noilla hiilarimäärillä.


    • Anonyymi

      Peili o n vaativa mittari. Monikin näkee siitä mitä haluaa tai toivoo.
      Nauhamitta, vaatteiden sopivuus ovat puolueettomia. Luotettava kehon koostumusanalyysi säännöllisesti samoissa olosuhteissa ja tilanteissa toistettuna on mielestäni paras.
      Siitä saatuja tulosteita on helppo verrata ajan myötä.

      Minulla on vakiopainosta sama kokemus. 6kk salitreeniä 10h/vko. Paino pysyi mutta vyötärö oheni 6 - 7cm.

      • Anonyymi

        Näin on, peilistäkään ei välttämättä huomaa tilannetta, ainakaan tarpeeksi ajoissa. Itse kävin keväällä vaa`assa kun oli pöhöttynyt olo ja vanhat vaatteet ei menneet enää päälle. Ajattelin, että varmaan muutama kilo tullut lisää. Mutta , hupisista, niitä kiloja olikin tullut noin 9 kiloa lisää ja olinkin siirtynyt normaalipainosta lievän ylipainon puolelle.

        Ja sitten, esimerkkinä salitreeni naisilla. Naisilla ei tule niin paljon lihasmassa edes vuodessa, että se selittäisi miksi paino ei laske. Joko läski ei edelleenkään ole lähtenyt tai sitten treenaus on kerryttänyt nestepöhöä elimistöön. Muistaisin lukeneeni, että perusnaisella lihasmassaa kertyisi kovalla treenillä ehkä pari kiloa vuodessa.

        Itselläni kyllä vaaka kertoo ihan totuuden mukaisesti tilanteen. Minulla paino pitäisi olla max. 61 kilon paikkeilla ja jos tässä painotilanteessa ollut mukana kohtuullisesti treeniä, niin silloin läskitilanne hyvällä tolalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on, peilistäkään ei välttämättä huomaa tilannetta, ainakaan tarpeeksi ajoissa. Itse kävin keväällä vaa`assa kun oli pöhöttynyt olo ja vanhat vaatteet ei menneet enää päälle. Ajattelin, että varmaan muutama kilo tullut lisää. Mutta , hupisista, niitä kiloja olikin tullut noin 9 kiloa lisää ja olinkin siirtynyt normaalipainosta lievän ylipainon puolelle.

        Ja sitten, esimerkkinä salitreeni naisilla. Naisilla ei tule niin paljon lihasmassa edes vuodessa, että se selittäisi miksi paino ei laske. Joko läski ei edelleenkään ole lähtenyt tai sitten treenaus on kerryttänyt nestepöhöä elimistöön. Muistaisin lukeneeni, että perusnaisella lihasmassaa kertyisi kovalla treenillä ehkä pari kiloa vuodessa.

        Itselläni kyllä vaaka kertoo ihan totuuden mukaisesti tilanteen. Minulla paino pitäisi olla max. 61 kilon paikkeilla ja jos tässä painotilanteessa ollut mukana kohtuullisesti treeniä, niin silloin läskitilanne hyvällä tolalla.

        "tai sitten treenaus on kerryttänyt nestepöhöä elimistöön"

        Treenaus ei aiheuta vesipöhöä. Ja mikään ei aiheuta vesipöhöä _elimistöön_ sillä elimet eivät pöhöty vaan vesi kertyy kudosten soluvälitilaan ja joskus keuhkorakkuloihin jotka eivät ole elimiä. https://fi.wikipedia.org/wiki/Turvotus#Turvotuksen_syyt

        "kyllä vaaka kertoo ihan totuuden mukaisesti tilanteen"

        Perusvaaka kertoo mittaushetken painon totuuden mukaisesti eikä muuta. Hetkellinen paino on suuresti eri aaamulla, päivälläj a illalla ja päivästä toiseen. Hetkellinen paino ei ole laihduttajalle sama asia kuin "totuuden mukainen tilanne" koska laihduttaja tavoittelee parannusta kehon rakenteeseeen/muotoon josta hyvin harva vaaka kertoo yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on, peilistäkään ei välttämättä huomaa tilannetta, ainakaan tarpeeksi ajoissa. Itse kävin keväällä vaa`assa kun oli pöhöttynyt olo ja vanhat vaatteet ei menneet enää päälle. Ajattelin, että varmaan muutama kilo tullut lisää. Mutta , hupisista, niitä kiloja olikin tullut noin 9 kiloa lisää ja olinkin siirtynyt normaalipainosta lievän ylipainon puolelle.

        Ja sitten, esimerkkinä salitreeni naisilla. Naisilla ei tule niin paljon lihasmassa edes vuodessa, että se selittäisi miksi paino ei laske. Joko läski ei edelleenkään ole lähtenyt tai sitten treenaus on kerryttänyt nestepöhöä elimistöön. Muistaisin lukeneeni, että perusnaisella lihasmassaa kertyisi kovalla treenillä ehkä pari kiloa vuodessa.

        Itselläni kyllä vaaka kertoo ihan totuuden mukaisesti tilanteen. Minulla paino pitäisi olla max. 61 kilon paikkeilla ja jos tässä painotilanteessa ollut mukana kohtuullisesti treeniä, niin silloin läskitilanne hyvällä tolalla.

        Pistin nyt kalorit 650 kal pv ja kova reeni päälle,jo ensimmäisen päivän jälkeen paino oli laskenut 2 kg ja vyötärönympärysmitta pienentynyt 2 cm


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "tai sitten treenaus on kerryttänyt nestepöhöä elimistöön"

        Treenaus ei aiheuta vesipöhöä. Ja mikään ei aiheuta vesipöhöä _elimistöön_ sillä elimet eivät pöhöty vaan vesi kertyy kudosten soluvälitilaan ja joskus keuhkorakkuloihin jotka eivät ole elimiä. https://fi.wikipedia.org/wiki/Turvotus#Turvotuksen_syyt

        "kyllä vaaka kertoo ihan totuuden mukaisesti tilanteen"

        Perusvaaka kertoo mittaushetken painon totuuden mukaisesti eikä muuta. Hetkellinen paino on suuresti eri aaamulla, päivälläj a illalla ja päivästä toiseen. Hetkellinen paino ei ole laihduttajalle sama asia kuin "totuuden mukainen tilanne" koska laihduttaja tavoittelee parannusta kehon rakenteeseeen/muotoon josta hyvin harva vaaka kertoo yhtään mitään.

        "Hetkellinen paino on suuresti eri aaamulla, päivälläj a illalla ja päivästä toiseen. "

        Oma painoni vaihtelee maksimissaan 1,5 kilogrammaa aamun ja iltapainon välillä.
        Onhan se tietysti 2% painosta mutta en kovin suureksi tuota vaihtelua lähtisi väittämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "tai sitten treenaus on kerryttänyt nestepöhöä elimistöön"

        Treenaus ei aiheuta vesipöhöä. Ja mikään ei aiheuta vesipöhöä _elimistöön_ sillä elimet eivät pöhöty vaan vesi kertyy kudosten soluvälitilaan ja joskus keuhkorakkuloihin jotka eivät ole elimiä. https://fi.wikipedia.org/wiki/Turvotus#Turvotuksen_syyt

        "kyllä vaaka kertoo ihan totuuden mukaisesti tilanteen"

        Perusvaaka kertoo mittaushetken painon totuuden mukaisesti eikä muuta. Hetkellinen paino on suuresti eri aaamulla, päivälläj a illalla ja päivästä toiseen. Hetkellinen paino ei ole laihduttajalle sama asia kuin "totuuden mukainen tilanne" koska laihduttaja tavoittelee parannusta kehon rakenteeseeen/muotoon josta hyvin harva vaaka kertoo yhtään mitään.

        Lähinnä hain tuolla vaaka-asialla sitä, että naisten kohdalla voidaan mennä metsään "lihas painaa enemmän kuin läski" ajattelulla ja sillä selitetään, miksi vaakalukema ei pienene. Naiselle ei sitä lihasmassaa kerry niin paljoa eikä kovin nopeasti, että se selittäisi vaakalukeman pienenemättömyyden. Jos ei voi olla nestepöhöä, niin sitten elimistössä vaan on edelleen sitä läskiä niin paljon. Eli kyllä naisilla se vaakalukema korreloi myös läskin määrän kanssa.

        Katsoin joskus esim. 100 m naisjuoksijoiden painoja ja yllätyin, että monet kansainvälisen tason juoksijoista painaa alle 60 kiloa.
        Esim. Elaine Thompsonista löytyi tietoa, että pituus 167 ja paino 57 kg. Näillä kv-tason 100 m juoksijoilla sitä lihasmassaa varmasti on kuitenkin enemmän kuin perus Suomi-kuntoilijalla.
        https://heightline.com/elaine-thompson-bio-height-boyfriend/


      • Anonyymi

        Ja vielä lisäyksenä edelliseen, elimistöllä en tarkoita elimistä muodostuvaa kokonaisuutta. Meillä päin sitä on käytetty yleisesti synonyyminä sanalle keho tai ruumis. Sanotaan nyt sitten, että siis kehossa on edelleen liikaa läskia, jos naisella ei (myös) painolukema pienene.


    • Anonyymi

      Liikunta kiinteyttää mutta ei laihduta-ei edes riehuminen tuntitolkulla.
      Terveyden kannalta liikunta on hyväksi kaikille.

    • Anonyymi

      Rasvan määrää kehossa yleensä halutaankin vähentää. Lihasta kun tulee tilalle se ei moniakaan häiritse. Lihas painaa enemmän kuin läski.

    • Anonyymi

      "Rasvan määrää kehossa yleensä halutaankin vähentää. Lihasta kun tulee tilalle se ei moniakaan häiritse. Lihas painaa enemmän kuin läski."

      Mutta kun ei se rasva mihinkään liikkumalla lähde.

      • Anonyymi

        Tottakai lähtee!

        T: -30kg


      • Anonyymi

        Yksi kokemus kuntosalitreenin vaikutuksesta kehon koostumukseen.
        Mies. Syntynyt 1943.

        Tilanne 18.08.2012
        Rasva% 19,6
        Vatsaontelon viskeraali rasva 146,5

        Tilanne 26.02.2019
        Rasva% 16,8
        Vatsaontelon viskeraali rasva 76,1!!!


        Määritetty samalla InBody720 laitteella.
        Salilla 6krt/vko. Etupäässä perusvoimaa. Hieman maksimia jaloille.
        Aivan viime aikoina hieman nuorison suosimia "lutkutuksia" taljoilla ja putkivehkeillä.

        Aikaisempaan nähden en muuttanut ruokailutottumuksiani.
        Ei muita tavoitteita kuin sisäkalujen terveys ja liikkumiskyky.
        Muutos on ollut hidas mutta oikean suuntainen joten olisikohan liikunnalla kuitenkin jotain merkitystä painon, ja ennen kaikkea kehon koostumuksen ( rasvan ) kannalta?

        Salille matkaa noin 300m joka on aivan liian vähän kävelyksikin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi kokemus kuntosalitreenin vaikutuksesta kehon koostumukseen.
        Mies. Syntynyt 1943.

        Tilanne 18.08.2012
        Rasva% 19,6
        Vatsaontelon viskeraali rasva 146,5

        Tilanne 26.02.2019
        Rasva% 16,8
        Vatsaontelon viskeraali rasva 76,1!!!


        Määritetty samalla InBody720 laitteella.
        Salilla 6krt/vko. Etupäässä perusvoimaa. Hieman maksimia jaloille.
        Aivan viime aikoina hieman nuorison suosimia "lutkutuksia" taljoilla ja putkivehkeillä.

        Aikaisempaan nähden en muuttanut ruokailutottumuksiani.
        Ei muita tavoitteita kuin sisäkalujen terveys ja liikkumiskyky.
        Muutos on ollut hidas mutta oikean suuntainen joten olisikohan liikunnalla kuitenkin jotain merkitystä painon, ja ennen kaikkea kehon koostumuksen ( rasvan ) kannalta?

        Salille matkaa noin 300m joka on aivan liian vähän kävelyksikin!

        Unohtui. Vaakanäyttö laski ko. aikana 6kg.


    • Anonyymi

      Jos on rapakunnossa, niin kyllähän osa rasvasta muuttuu väkisinkin liikunnan aloituksen jälkeen lihakseksi. Tai siis ei rasva muutu, vaan rasva palaa ja lihakset kehittyvät.

      Tietty määrä liikuntaa on oleellinen asia painonhallinnassa etenkin kun kyseessä on muutenkin vähän energiaa kuluttava ihminen (kuten pienikokoinen keski-ikäinen tai sitä vanhempi nainen). Liikunta pitää sekä kunnossa, kehon koostumuksen hyvänä, vähäisetkin poltetut kalorit ovat merkityksellisiä ja liikutun ajan pysyy poissa jääkaapilta. Itse asiassa ruokahalu on kääntäen verrannollinen liikuntaan. Ainakin itse syön sitä enemmän mitä vähemmän liikun. Ja olen pieni keski-ikäinen nainen, eli varmaan lihomisen suhteen pahinta riskiryhmää (pieni perusaineenvaihdunta ja lautasten koko on kuitenkin kaikille sama).

      Peili ei ole luotettava apuri. Ihmiset ovat itsepetoksen ja kaikenlaisen harhautumisen mestareita. Mittanauha on hieman luotettavampi. Vielä luotettavampaa olisi, jos joku asiantuntija mittaisi kehonkoostumuksen. Toki veriarvotkin kertovat jotain, kuten mihin suuntaan ollaan menossa metabolisten ongelmien kanssa, mitkä usein liittyvät ylipainoon.

    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe