Ihan kamala äiti

Anonyymi

Onko täällä joku, joka voi samaistua? Siis minulla ja äidilläni ei onnistu mikään yhteistyössä. Aina purkaa oman stressinsä minuun huutamalla ja laittamalla siivoamaan. Olo on kuin Tuhkimolla. Äitillä on selvä suosikki lapsi joka on nuorempi veljeni. Esim tänään äiti tuli töistä kotii ja alkoi huutamaan kun keittiö ei ollut siivottu johon vastasin-> mistä olisin muka tiennyt että se pitää siivota kun et ole mitään sanonut että se pitää siivota. Äiti räjähti ihan täysin ja alkoi huutamaan että ota silmä käteen. Oot säki yks paska aivo. Kumpa muuttaisit pois kun en jaksa katella sua. Voit muuttaa sinne isäs luo ku seki varmaa jaksaa sua paremmin (iskä sanoi vuosi sitten että ei enää ikinä halua nähdä meitä ja pisti välit poikki). Ja minä siinä vaan itken ja siivoan eikä äitiltä löydy mitään empatiaa-> menee terassille ottamaan vaan aurinkoa ja syömään jäätelöä kun toinen itku kurkussa kuuraa keittiötä. Tietenkään ei pikkuveljelleni sanonut yhtään mitään vaikka hän yhtälailla olisi keittiön voinut siivota. Siinä kiltisti sitten kuuraan keittiön puhtaaksi laitan pyykit ja siivoan huoneeni ja tuntuu että se löytää kokoajan mulle uutta tekemistä. Kun olen monen tunnin kuuraamisen jälkeen menossa kysymään kiltisti no että voinko mennä kaverille yöks kun oon kaiken kiltisti tehny. Niin äiti alkaa taas huutamaan että kehtaatkin kysyä senkin kiittämätön kakara luuletko että oot mitää ansainnu tolla käytöksellä. Mä sanon että joo ja millä käytöksella oon vittu tehny kaiken mitä sanoit. Edellinen lausahdus oli virhe sillä äiti alkaa huutaa että oon kotiarestissa loppuviikon.

Onko täällä muita jotka samaistuu?
T: Tyttö 15v

9

125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä minulla on kokemusta kun äidillä on suosikkilapsi.On hyvä että voit kertoa ja jäsentää kokemuksesi.Yritä opiskella kesälläkin - vaikka kirjastossa- ja kerro syksyllä koulussa kotioloistasi jos opinnot eivät mielestäsi etene riittävän hyvin.Olisi kiva jos välit äitiisi muuttuisivat helpommiksi mutta siihen voi mennä aikaa.

• Anonyymi

Muuta pois kotoota. Itse muutin 15-vuotiaana pois. Nyt 33-vuotias. Äitini aina suosinut siskoani ja sama jatkuu yhä, nyt vain eri asioissa. En usko että pääsen katkeruudesta koskaan eroon mutta olen alkanut tottumaan asiaan. Kun asut omillasi, et joudu jakamaan arkeasi äitisi kanssa, se helpottaa.

• Anonyymi

Toisaalta sun velvollisuus on totella äitiäsi. Totta kai äitisi saa vanhemman oikeudella teettää sulla kotitöitä just niin paljon parhaaksi näkee ja sun on tehtävän on tehdä se mitä määrätään. Samoin yökylään saa mennä vain luvan kanssa. Ja kyllä sä tuolla kielenkäytöllä olet rangaistuksesi ansainnut.

• Anonyymi

Jos veljen ei tarvitse tehdä kotitöitä niin onhan se outoa.Yksi lapsi kuuraa muiden puolesta ? Kyllä sisko ja veli voisivat yhdessä siivota.Niin se voisi mennä eikä ikään kuin rangaistukseksi yhdelle "siivoojalapselle" ?????? Siisteys on mukavaa silloin kun kaikki osallistuvat siihen eikä yhden tarvitse olla "roskakorina" ilman vapaapäiviä.

• Wau... paha toisii ihmisii on mennä muuttamaan. Luulen että vaikka alottaja alkais viiltelemään ranteitaan syvälle äitinsä edessä ja paljon verta tulis jne, äiti vaan sanois että ootko sä niin heikko paska ettet muka jaksa enää? Kuole pois sitte, hyvä että pääsee sustaki eroon. Tai sitte ei sanois mitään, vaan hymyilis ivallisesti ja kävelis pois.

Ehkä ei, mutten yllättys jos menis noin. Kannattaa muuttaa omilleen heti kun mahdollista ja keskittyä omaan elämään 100%, ja sit alkaa käymään psykologilla tai hankkii joku hyvä ystävä jolle voi puhuu näistä, varmaan psykologi ois parempi. Amikseen tai amislukioon ja sit heti duuniin ihan mihin vaan mitä kestää jotenkin, ja omilleen. Jos pomo kohtelis noin ja ois todistajia, ei ois enää pomo.

• Anonyymi

Hehe on tämä uskomatonta.....

• Anonyymi

Aika karuja kommentteja. Jos hätä on suuri ja paha olla, niin apuahan siihen tarvitaan. Harmi että välit on huonot, yhdessä on hyvä sopia mitä tehdään ja milloin, tuo selkeyttä, mutta jos ei onnistu niin sitten apua. Jos oileasti on paha olla niin tiedäthän mistä saat apua ja tukea?
      Kannattaa myös jutella äidille miltä tuntuu, sinä et tiedä mitä äitisi toivoo ja äitisi ei myöskään ole ajatusten lukija.

• Anonyymi

munki mutsi pakottaa koko ajan siivoo ja jos en siivoo nii tulee hirveet raget ja välil lyö.

• Anonyymi

Mielestäni sun kannattaa hakea heti apua, vaikka terveyden hoitajalta.

Jos tarinaasi ei ole muokattu itsellesi myönteisemmäksi.

Jos alistut, se siirtyy mukanasi vaikka lähtisitkin kotoa. Sinusta tulee ikuinen uhri.
      Juuri sellainen jota näillä keskustelupalstoillakin kiusataan, ihan aikuisten toimesta.

Tosin kotoa lähtö voi auttaa, mut ei paranna.

Jos sairastut masennukseen, se vaan pahentaa asiaa, koska sua osoitetaan sormella, *Hullu se on*

Suomessa lapset ovat usein äitien ohjauksessa, siksi täältä puuttuu roti ja käytöstavat... valitettavasti.

Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      229
      2085
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1788
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1356
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1185
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1038
    6. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      974
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      970
    8. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      945
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      822
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      814
    Aihe