Sanokaa mielipiteitänne. Oma mielipide on Marvin Gaye (artisti), What's Going On (levy) ja What's Happening Brother (kappale).
Paras soul-artisti, -levy ja -kappale
8
1050
Vastaukset
- artisti...
..sama levy, mutta Righ On on SE biisi. Voi jeeesus se mies osasi laulaa. Mahtava se alkuosa biisistä- backbeat!:)
- Roman.Durak
Otis Redding: "Shake"
Sam & Dave: "Soul man" tai "Hold on Im coming"
Edwin Starr: "War" - soul lover
olen hiukan jälkijunassa, mutta haluan kertoa suosikkini: Johnny Adams artisteista, Stevie Wonderin Innervisions albumeista ja Betty Lavetten Let Me Down Easy biiseistä.
- Hevari
Marvin Gaye (artisti), Whats Going On (levy ja kappale).
- Los sin nombre
Olen kyllä rakastunut edellä mainittuun Marvinin levyyn, ajattelin silti äänestää jo puhki kuuntelemaani Al Greenin levyä "Call Me" (1973). Kyseisellä levyllä jokainen kappale ansaitsee kiitosta mutta nimetään nyt onnistujaksi vaikkapa levyn toiseksi viimeinen raita "You ought to be with me". Levyltä löytyy mm. onnistuneet tulkinnat katrikappaleista "Funny how time just slips away" ja "I'm so lonesome I could cry", aivan uskomattoman taidokkaasti tulkittuna. Tämä levy saa joka kerta aikaan kylmiä väreitä.
Levystä "What's Going On" vielä, muistaakseni musiikkijulkaisu Mojossa kerrottiin taannoin että levyn äänityksessä Gaye harjoitti runsaasti masturbaatiota koska uskoi sen parantavan hänen ääntään. En tiedä pitääkö legenda paikkaansa, mutta levy ansaitsee muuten erittäin paljon kiitosta. Se että seksuaaliobjektinakin pidetty Gaye teki maailman ongelmia käsittelevän levyn jossa jokainen kappale oli tinkimättömästi omistautunut tulkinnalle on soulin historian ehdottomia tähtihetkiä. - lisäksi
Yksi ehkä ei aina soul-yhteydessä mainittu levy on Janis Joplinin I Got Dem Ol´ Kozmic Blues Again Mama! Ehdottomasti KOVIN soul-artisti, vaikka musiikkinsa ei puhdasta soulia ollutkaan. Mutta ne biisit jotka oli niin tsiiiiiiiiisus...Olen myyty.
- jeppp
Ootteku tutustunu The Commitmentsiin (Mustang Sally)?
Mun mielest ihan mahtavaa sielukasta musaa !!
Muita on mm. The Temptations, Diana Ross (Sumpremes), Uusista artisteista mainittakoot Joss Stone !!
- aihe
ja viikoittain vaihtuu, mutta tällä hetkellä: artisti: Prince
levy: Sign of the times
kappale: If I was your girlfriend
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_232453Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.531733Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup111014Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu2951002- 259972
- 146893
- 56844
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.110749- 46735
Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua8718