Hammasproteesit Virossa

Marja

Mulla on aina ollut ongelmalliset hampaat joita on hoidettu aina jostain jatkuvasti. Nyt olen kyllästynyt jatkuviin järjettömän kalliisiin juurihoitoihin ja niin uusimisiin kun aina kuitenkin on vain oireita jatkuvasti. Olen tiedustellut mahdollisuutta poistattaa omat hampaat ja laitattaa tilalle hammasproteesit mutta tuntuu että kukaan ei suostu poistamaan jotenkuten ehkä korjauskelpoisia hampaitani. En kuitenkaan enää jaksa hammashoitoja ja siksi haluan tilalle proteesit.

Ainoaksi vaihtoehdoksi onkin tuntunut tulevan hoidon teetättäminen Virossa. Myös hinnallisesti hoito tulisi siellä huomattavan paljon edukkaammaksi. Kokoproteesit saisi alle 500 eurolla ja kaikkien 23 hampaan poisto olisi yhteensä noin 300 euroa maksimissaan.

Onko vastaavasta kokemuksia ja onko joku teettänyt proteeseja Virossa? Onko hoidon taso vastaava kuin Suomessa?

46

9371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eee

      Olen nähnyt muutamia proteettisia virossa tehtyjä rakennelmia. En menisi viroon teettämään proteeseja.

      • Anonyymi

        Mä en ainakaan Suomessa teettäisi. Virossa sentään osataan tehdä proteesit.


    • timpe

      Mulla on vähän samanlainen tilanne kuin sulla eli kukaan ei ole suostunut poistamaan kipeitä ylähampaitani, vaikka kuinka olen valittanut.

      Rahastetaan kyllä joka kerta vaihtamalla juuritäytteitä ja hiomalla purentaa ym. yhtä tyhmää. Tulos näistä "hoidoista" on yleensä ollut kipujen paheneminen.

      Olen itsekin nyt päättänyt mennä Viroon poistattamaan kaikki kipeät ylähampaat, mutta pitäisi ensin saada vihjeitä minne kannattaisi mennä...

      • samoin

        Samoin! Helvetilliset kivut leuassa, eikä mitään selvitystä löydetä niiden aiheuttajaksi, jos on tarkoituskaan? Ainaiset kertomukset siitä hyvästä hoidosta, tuntuvat kovin huonosti tilanteeseen sopivilta, eivätkä ainakaan potilaan kipuja lievitä, päinvastoin! Vai onko se, niin hyväksi mainostetun suomalaisen hoidon päämäärä saavutettu, kun on kivut ja kulut saatu maksimoitua!!???


    • Tallinnassa

      Kävin marraskuussa Tallinnassa hoidattamassa hampaani. Täällä kirjoittavien mielikuva Virossa tapahtuvista hoidoista on hieman ihmeellinen. Ikään kuin siellä tehtäisiin jonkinlainen likaisempi työ ja halvalla.
      Tilanne siellä on oman kokemukseni mukaan erinomainen. Hinta- ja laatusuhde on ylivertainen Suomeen verrattuna. Itselläni oli hammaskirurgi, joka nuoresta iästään huolimatta oli tosi ammattilainen. Suu- ja hammaskirurgi, jolla on klinikka Pärnussa, mutta ottaa parina päivänä viikossa Tallinnassa myös vastaan.
      Oma henkilökunta, johon kuuluu erikoishammashoitajat, teknikot, labrat ym. systeemit. Eli kaikki saman katon alta ja ilman byrokratiaa.

      Jostain oli merkki, että suomalaiset olivat kansoittaneet nämä klinikoiden odotushuoneet ja poikkeuksetta asiakkailla kukkapuketit mukanaan. Ilmeisesti kertoi tyytyväisyydestä vai olemmeko niin heimorakkaita? - Tuskin.

      Koska olin saanut vihiä muutamalta kaverilta, että työ oli ensiluokkainen ja halpa sekä itse pystyi vaikuttamaan hoitojen aikatauluun, valitsin rohkeasti virolaisen ratkaisun. En ole katunut, enkä ole kenenkään kuullut pettyvän, koska lääkärini antoi takuun, jota en Suomessa saa: Voin milloin tahansa hypätä Länsisatamassa laivaan ja tavata lääkärini, joka tekee kaikkensa, että minä olisin tyytyväinen.

      Kaikesta edellä kuvatusta maksan viidenneksen Suomen hinnoista. Mutta, mikä tärkeintä; sinut otetaan ihmisenä vastaan. Tehdään suunnitelma, laskelma eli saat saman tien tietää kokonaishinnan, jolloin voit tehdä muun budjetin eikä tule yllätyksiä niin kuin meidän ahneessa Suomessamme. En halua kertoa yksityiskohtia hoidoistani, mutta annan s-postinne antaville lääkärin p-numeron, jonne voi soittaa.

      • Tallinnasta

        Halusin vielä jatkaa, että kannattaa antaa hammaslääkärin tehdä tarkastus ja suunnitelma. Paljon auttaa asiaa, kun luottaa täysin, että tuo ihminen on tärkein ihminen maailmassa tällä hetkellä ja osaa sekä haluaa auttaa minua.

        Minulle kävi juuri niin. Itselläni oli jonkinlainen ajatus, miten homma hoidetaan, mutta kaveri teki parhaansa ja lopputulos on loistava. Maksoin 700 euroa ja minulla on täydellinen uusi kalusto. Jotain kertoo se, että viimeisen käyntini jälkeen istuin laivan seisovassa pöydässä onnellisena aterialla ja kerroin pöytäseurueelle kokemukseni. Samaisen pöydän naiset ottivat miehilleen antamani yhteystiedot, kun näytin työni tulokset. Eli aidontuntuiset ja istuvat hampaat, joilla voin onnellisesti hymyillä ja purra vaikka jälkiuunileipää!


      • hammaspoika

      • sama hammaspoika
        Tallinnasta kirjoitti:

        Halusin vielä jatkaa, että kannattaa antaa hammaslääkärin tehdä tarkastus ja suunnitelma. Paljon auttaa asiaa, kun luottaa täysin, että tuo ihminen on tärkein ihminen maailmassa tällä hetkellä ja osaa sekä haluaa auttaa minua.

        Minulle kävi juuri niin. Itselläni oli jonkinlainen ajatus, miten homma hoidetaan, mutta kaveri teki parhaansa ja lopputulos on loistava. Maksoin 700 euroa ja minulla on täydellinen uusi kalusto. Jotain kertoo se, että viimeisen käyntini jälkeen istuin laivan seisovassa pöydässä onnellisena aterialla ja kerroin pöytäseurueelle kokemukseni. Samaisen pöydän naiset ottivat miehilleen antamani yhteystiedot, kun näytin työni tulokset. Eli aidontuntuiset ja istuvat hampaat, joilla voin onnellisesti hymyillä ja purra vaikka jälkiuunileipää!

        Voit tietysti hieman kertoa kokemuksistasi.
        Montako kertaa jouduit käymään jne..


      • Axu
        Tallinnasta kirjoitti:

        Halusin vielä jatkaa, että kannattaa antaa hammaslääkärin tehdä tarkastus ja suunnitelma. Paljon auttaa asiaa, kun luottaa täysin, että tuo ihminen on tärkein ihminen maailmassa tällä hetkellä ja osaa sekä haluaa auttaa minua.

        Minulle kävi juuri niin. Itselläni oli jonkinlainen ajatus, miten homma hoidetaan, mutta kaveri teki parhaansa ja lopputulos on loistava. Maksoin 700 euroa ja minulla on täydellinen uusi kalusto. Jotain kertoo se, että viimeisen käyntini jälkeen istuin laivan seisovassa pöydässä onnellisena aterialla ja kerroin pöytäseurueelle kokemukseni. Samaisen pöydän naiset ottivat miehilleen antamani yhteystiedot, kun näytin työni tulokset. Eli aidontuntuiset ja istuvat hampaat, joilla voin onnellisesti hymyillä ja purra vaikka jälkiuunileipää!

        Terve!

        Saisko tuon hammaslääkärin osoitteen ja puhelinnumeron kiitos!

        =)


      • meikpiis75
        Axu kirjoitti:

        Terve!

        Saisko tuon hammaslääkärin osoitteen ja puhelinnumeron kiitos!

        =)

        Ilmoita sähköpostiosoitteesi, jos aiot kys. tiedot saada. Täällä ei voi mainostaa.


      • axu
        Axu kirjoitti:

        Terve!

        Saisko tuon hammaslääkärin osoitteen ja puhelinnumeron kiitos!

        =)

        Jos teillä on hyvän hammaslääkärin yhteystietoja Tallinnassa, niin ottaisin niitä mielelläni vastaan tuohon [email protected] sähköpostiosoitteeseen.

        Kiitos jo etukäteen! =)


      • olisin kiitollinen jos saisin sen klinikan osoitteen ja puh .numeron
        Terv,kaarina


      • Tallinnasta kirjoitti:

        Halusin vielä jatkaa, että kannattaa antaa hammaslääkärin tehdä tarkastus ja suunnitelma. Paljon auttaa asiaa, kun luottaa täysin, että tuo ihminen on tärkein ihminen maailmassa tällä hetkellä ja osaa sekä haluaa auttaa minua.

        Minulle kävi juuri niin. Itselläni oli jonkinlainen ajatus, miten homma hoidetaan, mutta kaveri teki parhaansa ja lopputulos on loistava. Maksoin 700 euroa ja minulla on täydellinen uusi kalusto. Jotain kertoo se, että viimeisen käyntini jälkeen istuin laivan seisovassa pöydässä onnellisena aterialla ja kerroin pöytäseurueelle kokemukseni. Samaisen pöydän naiset ottivat miehilleen antamani yhteystiedot, kun näytin työni tulokset. Eli aidontuntuiset ja istuvat hampaat, joilla voin onnellisesti hymyillä ja purra vaikka jälkiuunileipää!

        voisitko ilmoittaa osoitten puh.. numeron siitä virolaisesta hammsalääkäristä.
        sähköpostiosoitteeni on [email protected]
        Kiitoas jo etukäteen
        terv.kaarina


      • harmaa pantteri

        Voisitko ystävällisesti lähettää minulle kyseisen hammaslääkärin puhelinnumeron? On tulossa hammasremontti.
        [email protected]


      • keke20

        voisitko laittaa tuon hammaslääkärin / klinikan yhteystiedot , kiitoss!!!!
        [email protected]


      • topi 19

        Voisitko lähettää hammaslääkärin puhelinnomeron ja klinikan yhteystiedot,[email protected]


      • kassu2

        Terve! Voitko antaa klinikan yhteys tiedot,Kiitos


      • kassu2
        Tallinnasta kirjoitti:

        Halusin vielä jatkaa, että kannattaa antaa hammaslääkärin tehdä tarkastus ja suunnitelma. Paljon auttaa asiaa, kun luottaa täysin, että tuo ihminen on tärkein ihminen maailmassa tällä hetkellä ja osaa sekä haluaa auttaa minua.

        Minulle kävi juuri niin. Itselläni oli jonkinlainen ajatus, miten homma hoidetaan, mutta kaveri teki parhaansa ja lopputulos on loistava. Maksoin 700 euroa ja minulla on täydellinen uusi kalusto. Jotain kertoo se, että viimeisen käyntini jälkeen istuin laivan seisovassa pöydässä onnellisena aterialla ja kerroin pöytäseurueelle kokemukseni. Samaisen pöydän naiset ottivat miehilleen antamani yhteystiedot, kun näytin työni tulokset. Eli aidontuntuiset ja istuvat hampaat, joilla voin onnellisesti hymyillä ja purra vaikka jälkiuunileipää!

        Terve! Annappa yhtets tiedot [email protected] Kiitos!


      • lehtola
        Tallinnasta kirjoitti:

        Halusin vielä jatkaa, että kannattaa antaa hammaslääkärin tehdä tarkastus ja suunnitelma. Paljon auttaa asiaa, kun luottaa täysin, että tuo ihminen on tärkein ihminen maailmassa tällä hetkellä ja osaa sekä haluaa auttaa minua.

        Minulle kävi juuri niin. Itselläni oli jonkinlainen ajatus, miten homma hoidetaan, mutta kaveri teki parhaansa ja lopputulos on loistava. Maksoin 700 euroa ja minulla on täydellinen uusi kalusto. Jotain kertoo se, että viimeisen käyntini jälkeen istuin laivan seisovassa pöydässä onnellisena aterialla ja kerroin pöytäseurueelle kokemukseni. Samaisen pöydän naiset ottivat miehilleen antamani yhteystiedot, kun näytin työni tulokset. Eli aidontuntuiset ja istuvat hampaat, joilla voin onnellisesti hymyillä ja purra vaikka jälkiuunileipää!

        saanko osoitteen [email protected] kiitos


      • Hei! Uudet legot pitäis suuhun saada ja pienellä eläkkeellä verrattain kalliit.
        Laittaisitko mulle sen käyttämäsi lekurin yhteystiedot.
        [email protected]
        Otan vastaan tietoa muiltakin kyseisen toimenpiteen tiimoilta. KIITOS!!


      • Saako virolaisen hammaslääkärin puh.numeron. bamako.suomi24.fi


      • Lähetti
        Tallinnasta kirjoitti:

        Halusin vielä jatkaa, että kannattaa antaa hammaslääkärin tehdä tarkastus ja suunnitelma. Paljon auttaa asiaa, kun luottaa täysin, että tuo ihminen on tärkein ihminen maailmassa tällä hetkellä ja osaa sekä haluaa auttaa minua.

        Minulle kävi juuri niin. Itselläni oli jonkinlainen ajatus, miten homma hoidetaan, mutta kaveri teki parhaansa ja lopputulos on loistava. Maksoin 700 euroa ja minulla on täydellinen uusi kalusto. Jotain kertoo se, että viimeisen käyntini jälkeen istuin laivan seisovassa pöydässä onnellisena aterialla ja kerroin pöytäseurueelle kokemukseni. Samaisen pöydän naiset ottivat miehilleen antamani yhteystiedot, kun näytin työni tulokset. Eli aidontuntuiset ja istuvat hampaat, joilla voin onnellisesti hymyillä ja purra vaikka jälkiuunileipää!

        Saanko hammaslääkärisi osoitteen [email protected]
        Kiitollinen tiedosta💕


      • Hammashoitovirosta

        Saanko sinun hammaslääkärin osoitteen ja muut yhteys tiedot. Kiitos. [email protected]


      • Kalehammas

        Saisinko hammaslääkärisi osoitteen ja puhelin numeron tai sähköpostin. Terveisin Kalevi, [email protected]


      • Anonyymi

        Saako täältä vielä tämän kyseisen hammaslääkärin numeron ? [email protected] kiiitos :)


      • Anonyymi

        Kotvanen näyttäis olevan siitä kun on tuo positiivinen kokemus ollut. Vieläköhän se kyseinen paikka olisi toiminnassa sillä täällä olisi tarvetta purukaluston täysremontille? Yhteystietoja sähköpostiini jos saisin niin kiitollinen oisin. [email protected]


      • Anonyymi

        Hei . haluan kirurgin tiedot sinulta . kaunis kiitos jo etukäteen


    • Jukka

      Hei Marja

      Voit mielellään kirjoittaa ja kerron tuntemiani. Tiedän joitakin missä ovat laitattaneet proteesit ja tyytyväisiä olleet.
      Kannatta kuitenkin harkita Suomenkin vaihtoehtoa elo avoimin mielin. Mutta ymmärrän kuitenkin kantasi

      [email protected]

    • Minulla ylähampaat lähtivät kaikki jo kolmisenkymmentä vuotta sitten, koska paikkaamisesta huolimatta alkoivat hajota totaalisesti.No aika oli sellainen silloin, ja proteesin sai kun vain sellaisen halusi.

      Alahampaiden kanssa sitten täytyi käyttää toisenlaista taktiikkaa, joka kesti muutaman vuoden. Särkyjä kun oli, niin kävin poistattamassa hampaita aina kun alkoi särkemään. Särkevän hampaan poistamista kukaan hammaslääkäri ei kieltäytynyt tekemästä, kun sitä pyysin, Lopulta jäljellä oli vain neljä hammasta alhaalla edessä, jotka pyysin lopulta poistamaan kaikki.

      Nyt sitten kokoproteeseja olen lonksutellut muutaman vuoden ja eipä tässä elämässä kauheasti moittimista ole. Alaproteesi tietysti vaatii eri tavalla myönteistä asennoitumista, kuin yläpuolen hampaat. Purenta kun heikkenee niillä olennaisesti verrattuna omiin hampaisiin. Vastapainoksi olen sitten saanut suun jossa ei enää särkyjä, eikä vihlontaa ole ja olen, ja hampaat ovat nätit. Kyllä tällä suulla kelpaa vaikka suudella, eikä ainakaan karies enää kumppaniin tartu.

      Että sillee.:))) Jos joku haluaa niin voi kirjoitella minulle tuonne profiilin puolellekin ja onhan siellä sp:kin.

    • jnihujb

      kannastaa

    • dyue

      Taso huonompi kuin suomessa mutta halvempaaa.

      • Jospa_selität

        Perustele! Onko omia kokemuksia? Kertoisitko niistä.


    • vaatiivaauskallusta

      Miks et lähe taimaaseen yksintein? Siellä muutamassa viikossa pahasti sairas Loirikin saatiin huippu kuntoon ja melkein ilmaseksi? Suomen sote sotku systeemi ei ikinä oisi pystynyt moiseen ihmeeseen millään rahalla tai hoidolla.

    • arvid62
    • Puuttuvahammas
    • koettu

      Täällä on mustamaalaajia aina sotkemassa ja manipuloimassa.
      Itse olen käynyt Tallinnassa kohta vuoden useita käyntejä ja kohta voin hymyillä leveästi. Klinikkani tohtorit käyvät opettamassa Suomessa nykyaikaista hoitoa ja hammasratkaisuja. Mene vaan rohkeasti Tallinnaan. Siellä olet ihminen ( toisin, kuin Suomessa ) ja sinulle tehdään hoitosuunnitelma, joka on varmasti järkevin.
      Minun remontti on kallis, kun koko alaleukaan tehdään kiinteät keraamiset hampaat, mutta eri hintaisia ratkaisuja on saatavana. Kaikki nykyaikaisimmat kuvauslaitteet ja osaaminen löytyy sieltä.
      Paikkaukset ja poisotot todella halpoja.
      Olen joka kerta yöpynyt Tallinnassa ja se on samalla pieni rentouttava lisämauste.
      Sekin on halpaa Tallinnassa.

      • Manibulieryng

        Vähän jää selittelyn makua kun tänne pitää jo ennen työn valmistumista tulla kehumaan.


    • Tallinnaonhyvä

      Minäkin käynyt Tallinnassa hammaslääkärissä (ja kampaajalla ja hieronnassa ja..)
      Ehkä ei nyt sokkona kannata mennä vaan kysyä suosituksia muilta ja sitten on tohtorille.fi - sivusto, josta voi varata ajan ja lukea muiden kommentteja
      Pelkkiä hyviä kokemuksia, ei valittamista! Aikoja saa ja hyvää palvelua

      • Hinnat_nousee

        Taannoin joku tallinnalainen hammaslääkäri mainosti ilmaisia hammashoitoja. Veloitti siis toimenpiteistä Kelan taksan verran joten koko laskun sai takaisin kelakorvauksena. Nyt nuo mainostukset on loppunut, joten hinnat nousee sielläkin, pitäisi varmaan mennä "syvemmälle" Eestiin jotta vielä löytyisi halpoja hammaslääkäreitä.


    • Fuofikaafuomalaifta

      Meikäläisellä "hoono soomi-hammaslääkäri" poisti korjauskelpoisen hampaan. Toinen "hoono soomi-hammaslääkäri" jyrsi viisauden hampaan reijän auki tumppasi sinne jotain ja pukkasi paikkamassaa epämääräisen klöntin päälle. Tässä sitä on viikonloppu kiduttu odottamassa josko huomenna taas joku "hoono soomi-hammaslääkäri" repii taas pilatun hampaan. Onneksi oli kaapissa Prednisolonia jolla sain helveetillisen yökivunrepivine jomotuksineen taltutettua. "Hoono-soomi-lääkäri" kun ei osannut reppana kirjoittaa yhtään mitään reseptiä.
      Kyllä lottovoitto on ulkolaisten muuttaa Suomeen, eri asia on tänne syntyä.

    • Juhavaa

      Mikähän tilanne on tällä hetkellä Virossa?Itsellä todella pitkän päihteiden käytön takia ylähampaat täysin menneet kiille poissa ja muutenkin hapertuneet. Se syö itsetunnon.

    • Ntön

      Älä tee elämääsi hankalaksi ja teetä proteeseja tai mitään hammastöitä Virossa, vaikka saisit ilmaiseksi.

    • Tallinnaonparas

      Katso Tohtorille.fi hammaslääkäri Tallinna
      Hyvä sivusto, koska sinne voi antaa arvioita vain ne, jotka ovat olleet hoidossa eikä kaiken maailman tyypit, joilla on muuten vain mielipiteitä!

    • Anonyymi

      Voisitko laittaa tuon hammaslääkärin yhteystiedot minullekin, kiitos.
      [email protected]

    • Anonyymi

      Minä olen ollut Tallinnassa hammashoidossa jo jonkin aikaa- ehkä 7v. Käyn kerran vuodessa ja samalla vietän rentouttavan viikonlopun.
      En ymmärrä miksi joku on Helsingissä hoitojonossa kun voi mennä Tallinnaan. Koronan takia oli tauko mutta nyt pääsee jos on kaksi rokotusta. Olin taas heinäkuussa tauon jälkeen. Ja Tallinnassa on kaksi suomalaista hammaslääkäriä niin ei tarvitse edes osata kieliä

    • Anonyymi

      Miten Tallinnaan pääsee? Minulla on kaksi rokotusta. Siis tarvitseeko testejä ja onko maahantulossa jonoja? Tarviiko kaupungilla rokotustodistusta?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe