Marttyyriperheen vanki

Anonyymi

Olen aikuinen ihminen. Olen naimisissa, minulla on ammatti ja työ- ja elämänkokemusta ja nyt pääsin opiskelemaan jatkoa ammattiin.

Opinnot ovat toisella paikkakunnalla ja vaatii muuttoa. Olen itse valmis (totta kai) muuttoon ja puolisollani onkin jo työpaikka uudella paikkakunnalla.

Ongelmani on perheeni. Olen aina ollut kaikille perheessäni (isä, äiti, sisarukset) tukipilari. Autan kaikkia kaikessa ja apuani pyydetään jos nyt ei viikottain niin kuukausittain.

Minua ahdistaa ihan suunnattomasti kertoa heille tästä muutosta, sillä tiedän heidän loukkaantuvan ja mahdollisesti jopa suuttuvan. Koko ilo tästä uudesta mahdollisuudesta on peittynyt tämän ahdistuksen alle, kun mietin miten kertoa heille ja kuinka kestää se marttyyrius.

Samoja kokemuksia?

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei sinun mitään tartte aikuisena ja täysi-ikäisena kertoa perheellesi muutosta kun se ei heille kuulu. Kun olet muuttanut niin voi ilmoittaa uuden osoiteen perheellesi niin ei tule sanomista. Teet niinkuin itse haluat ja vähät välität mitä aitisi tai isäsi tai sisarukset ajattelevat ja elä omaa elämääsi.

    • Anonyymi

      Sinulla on perheessäsi auttajan rooli. On hyvä asia, että nyt sinulle tarjoutuu vihdoin mahdollisuus irrottautua siitä muuton kautta. Voit vähitellen antaa perheellesi viestiä, että asut nyt muualla etkä ole enää niin usein käytettävissä. Sinun täytyy muuttua ja heidän täytyy muuttua. Muutos on hyvästä, usko pois.

    • Anonyymi

      Muutos on sinullehyväksi, usko pois. Älä mieti miten muut pärjäävät tai rwagoivat, tunnistan itsestäni samoja piirteitä. Olen kiltti ja jietin liikaa perheeni parasta, toisin sanoen olen liian kiltti. Olen auttanut perhettäni rahallisesti jo vuosia ja lopulta jäljelle jää vain vihainen olo. Vaikka sitä haluaa auttaa läheisiää, mut lopulta miettii kuinka paljon he auttaisivat sinua? Oletko liian uhrautuva? Tee asiota joista nautit, äläkä välitä läheisten reagointia. Tämä on sinun elämäsi.

      • Anonyymi

        Kiitos asiallisesta vastauksesta!

        Olet aivan oikeassa. Täytyy vaan opetella päästämään negatiiviset sanat läpi, eikä jäädä niitä miettimään.

        Muutos varmasti tuo hyvää tullessaan.


    • Anonyymi

      Miksi teet tästäkin numeron. Normaaliahan tuo on. Mies on perheensä vanki ja sillä sipuli. Ei ne pärjää ilman tosimiestä.

      Tämä on selvää kuin pässin liha.

      • Anonyymi

        "Tästäkin"?

        Et tainnut ymmärtää lukemaasi. Olen sitä paitsi nainen.


    • Anonyymi

      Kysy itseltäsi elätko itseäsi ja omia unelmiasi varten todella? ja oletko sinä itse tässä nyt se itsenäistymistä pelkäävä ..?

      Vanhempasi ovat aikuisia ihmisiä jotka selkeästi haltsevat sinua vieläki ko pikkulasta ...
      Et sä kuole ... opit vain vähä tervettä itsenäisyyttä jos et oo hetkeen tekemisissä ...
      Kiukunpuuskat menee aina ohi ...

      Mutta oma elämäton elämä mahdolisuuksineen tuo katkeran vanhuuden tulessaan... silloin ei oo enää perhettä mille elää.
      jos ei oo eläny aikanaan itselle olet vanhana hukassa itsesi kanssa.

      Oot nuori... eli miksi et elä kun sen aika on ?
      Aikuinen ... hmmm tuskin oot ees 30 ko on nii nuoren ja omilleenmuuttavan puhetta ku olla ja voi.... tuitui pikusta XD.

      Jos taat oot oikeasti joku äipän helmoihin jumittunut keskikäinen, niin kuolen nauruuni.
      Terveisin oli 16 vuotiaana aikoinaan pakko lähteä kotoa.

      • Anonyymi

        Onkohan sinulla kaikki hyvin itselläsi?

        Olen muuttanut pois kotoa 16 vuotiaana, tehnyt aina töitä ja todellakin elänyt omaa elämääni. Et tainnut lukea koko aloitustani. Perheeni roikkuu minussa ja turvaa minuun todella paljon, ei toisinpäin. Jos en voi / suostu auttamaan saan lokaa päälleni. Siitä kyse. En jaksaisi kuunnella sitä narinaa "kun nyt hylkään" heidät.

        Ja juu, olen kyllä yli 30.
        Tui tui vaan. Ota päikkärit vaikka.


    • Itsestäni huomaan että omat ajatukset vangitsee eniten. Kyllä ne pärjää vaikka katoankin. Voivat kyllä loukkaantua mutta kestävät sen.

      • Anonyymi

        Hyvä näkökulma. Asiaa voi tarkastella myös niin, että omat ajatukset ovat liioiteltuja ongelman suhteen. Perhe voi loukkaantua, mutta he todellakin pärjäävät - eivät kuole tähänkään ongelmaan!


      • Anonyymi

        Kiitos vastauksesta!

        Totta tuokin, että itse jää päänsä sisään kiertämään kehää niiden huonojen ajatusten kanssa, kun tottunut pelkäämään pahinta

        Loukkaantunut varmasti ajan kanssa ymmärtää hölmöytensä.


    • Anonyymi

      Sano niille vaa et voi auttaa.
      Jos ne suuttuu siitä ni sano et painuu helvettii.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe