Miten kertoa toiselle

Anonyymi

ettei vaan halua mitään seurustelua tai säätöä, ilman että menee kaveruus samalla? Oon työn puolesta ollut tekemisissä erään naisen kanssa jonka kanssa on kiva jutella niitä näitä ja heittää läppää.
Mulla on sellanen tilanne etten yksinkertasesti pysty ajattelemaan mitään seurusteluun liittyvää tällä hetkellä, ahdistusta ja muutenkin menee päin persettä. Nyt tämä naishenkilö laittaa jatkuvalla syötöllä vihjailevaa viestiä. Olen tarkoituksella aina aiemmin pysynyt näistä tilanteista mahdollisimman kaukana ja en vaan koe että mikään suhde-elämä tai mikään siihen liittyvä olisi mun juttu. Mulla on kavereita ja olen heistä tosi kiitollinen. Parisuhde vaan on iso EI kun omakin kroppa ja ääni tuntuu vieraalta.
Miten ton selittäisi? En halua pahottaa tuon naisen mieltä kun on tosi mukava ihminen enkä todellakaan halua antaa kuvaa että ottasin noita fiiliksiä mitenkään itsestään selvyytenä. Mitä itse ollut joskus johonkin ihastunut niin saanut sellasia pakkeja että mennyt luotto ihmisiin pitkäksi aikaa jos tunnustanut kohteelle. Ja todellakin haluaisin kaverina jatkaa tuon naisen kanssa, tuli mulle täysin puskista tuo tykästyminen, En todellakaan koe olevani sellanen tyyppi tai persoona johon moni kehittäisi tunteita ja nyt on olo että oon jotenkin puun ja kuoren välissä.

6

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitäs jos vaan kertoisit totuuden ja sanoisit uskottavasti perustellen, ettet ole tällä hetkellä valmis parisuhteeseen. Esimerkiksi tuo peruste, että omakin kroppa tuntuu tällä hetkellä vieraalta on uskottavan kuuloinen peruste.

      Itsekin olen joskus naiselle sanonut, etten ole nyt/vielä valmis parisuhteeseen. Ymmärsi asian ihan ok, eikä kaveruus siihen kaatunut,

    • Anonyymi

      Sanot suoraan, että et ole tällä hetkellä riittävän sinut itsesi kanssa, että voisit aloittaa minkäänlaista seurustelusuhdetta.

    • Anonyymi

      Sanot miten asia on ja se siitä. Totuudesta ei kukaan suutu.

    • Anonyymi

      Kerroin asian ja sovittiin että ollaan vaan kavereita. Mitä huomannut nyt jälkikäteen, kun kyseisen naisen kanssa oli kiva keskustella, että ei tule enää mitään. Ei vastaa kun kysyn että miten menee,ym.
      Kyllä se taitaa niin mennä että mies ja nainen ei voi olla aidosti vaan YSTÄVIÄ ilman että toinen haluaa jotain enemmän TAI sitten ystävyys nähdään ns "friends with benefits" muotona. Jälkimmäisimmän olen kokenut useampaan kertaan eri ihmisten kanssa kun toinen halunnut olla kaveri silloin kun hänelle sopinut/ halunnut huomiota tai palveluksia. Tuo pelkkä tasapuolinen kaveruus ei tunnu sukupuolten välillä onnistuvan. Tuli nyt kokeiltua

      • Anonyymi

        tai siis tuli taas kokeiltua


      • Anonyymi

        Noh, jos itse olisin tuon naisen asemassa ja olisi tunteita, niin itsekin menettelisin noin. Koska JOS niitä tunteita on kehkeytynyt, niin ei ne sillä poistu kun keskenään todetaan, että ollaan kavereita. Etäisyys tekee ihan hyvää eikä pistä sinuakaan epämukavaan tilanteeseen, jos hänellä kiinnostusta silti on.

        Tuollaisissa tilanteissa ei toimi, mutta kyllä itsellä ainakin on onnistuneita kaveruussuhteita vastakkaisen sukupuolen kanssa - oman käsityksen mukaan (en siis itse tunne minkäänlaista kiinnostusta enkä ole vastaavaa missään mielessä aistinut toisesta).

        Niin ikävää kuin se on, niin kyllä minä sitten vaikka luopuisin noissa tilanteissa odotuksesta johonkin syvempään ystävyyteen. Itselleni tulisi ehkäpä jopa olo, että kituutan toista sellaisessa yksipuolisessa suhteessa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      32
      7151
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      73
      4183
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      55
      2512
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2126
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1669
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1647
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      339
      1389
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      13
      1202
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      56
      1057
    10. Viikonloppua

      Oikein ihania huomenia. Pysytään positiivisina. ☕🍂🌅🧡🌞☺️❤️
      Ikävä
      76
      1030
    Aihe