Pitäisikö pride kieltää ihan Perustuslain myöten ?? Helppo on vastata Kyllä vai ei ?
Galluppi !!!
89
97
Vastaukset
- Anonyymi
Perustuslakimme ei mahdollista sellaista kieltoa. Ja hyvä niin.
Silloin olis aika muuttaa perustuslain pohja että voisi kieltää tuhoisa pride mun , Jumalan ja Pyhä Raamatun mielestä !!
Savis kirjoitti:
Silloin olis aika muuttaa perustuslain pohja että voisi kieltää tuhoisa pride mun , Jumalan ja Pyhä Raamatun mielestä !!
Perustuslain pohja on ihan hyvä. Takaa kansalaisille yhtäläiset oikeudet.
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Teitä lahkolaisreppanoita nyt vain on niin vähän ettette te pysty muuttamaan yhtään mitään. Siksihän tämä on sivistysvaltio, eikä mikään teokratia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teitä lahkolaisreppanoita nyt vain on niin vähän ettette te pysty muuttamaan yhtään mitään. Siksihän tämä on sivistysvaltio, eikä mikään teokratia.
Sinänsä me uskovat emme edes halua muuttaa mitään. Meidän tehtävä on vain kertoa Jumalan tahto kuten On Kirjoitettu. Tiedämme hyvin, että on myös homoseksuaaleja jotka meitä tarkalla korvalla kuuntelevat ja lukevat viestejämme. Amen
Anonyymi kirjoitti:
Sinänsä me uskovat emme edes halua muuttaa mitään. Meidän tehtävä on vain kertoa Jumalan tahto kuten On Kirjoitettu. Tiedämme hyvin, että on myös homoseksuaaleja jotka meitä tarkalla korvalla kuuntelevat ja lukevat viestejämme. Amen
Raamatussa ei ole mitään edes lesboille, joten sinun kertomat asiat eivät liity Jumalan tahtoon
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Raamatussa ei ole mitään edes lesboille, joten sinun kertomat asiat eivät liity Jumalan tahtoon
Eikö lesbot ole ihmisiä?
Anonyymi kirjoitti:
Eikö lesbot ole ihmisiä?
Ovat. Mutta heitä ei ole Raamatussa mitenkään erikseen.
- Anonyymi
Ajatuskin kieltämistä on ihan persuista.
- Anonyymi
Kannatan Priden totaalista kieltoa lailla!
- Anonyymi
Siinähän kannatat. Moista lakia ei ole eikä tule.
- Anonyymi
Uskonto on usein veruke muiden elämän pilaamiselle, pääasia on itsekkyys ja se että oma elämä korotetaan ja sillä voi kehuskella.
- Anonyymi
Onkohan Venäjällä tuollainen Pride-kulkeet kieltävä laki?
PutinJumalanRuoska
- Anonyymi
Mitä sitä nyt sellaista kieltämään joka kaikki sateenkaaren värit sallii. Jopa ne konservatiiviset harmaat. 😊
- Anonyymi
Sinänsä pride-tapahtumasta on jo imetty se aito energia pois. Jäljellä on vain tekopirteää hurmosta, jossa se ilkunta ja kopeus on jäämässä jäljelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinänsä pride-tapahtumasta on jo imetty se aito energia pois. Jäljellä on vain tekopirteää hurmosta, jossa se ilkunta ja kopeus on jäämässä jäljelle.
Moni uskova tuntuu tosiaan ilkkuvan heitä. Miksi? Eivät taida olla oikeassa uskossa.
Anonyymi kirjoitti:
Moni uskova tuntuu tosiaan ilkkuvan heitä. Miksi? Eivät taida olla oikeassa uskossa.
Ei ilku. Uskovat tuovat esiin Raamatun kantaa. Jumala on luonut miehen ja naisen. Ei kahta miestä tai kahta naista.
Mielestäni jokainen voi valita mitä haluaa, mutta miesparit tai naisparit eivät ole Jumalan tahto. Tämä on Raamatun totuus.- Anonyymi
Yksi_usko kirjoitti:
Ei ilku. Uskovat tuovat esiin Raamatun kantaa. Jumala on luonut miehen ja naisen. Ei kahta miestä tai kahta naista.
Mielestäni jokainen voi valita mitä haluaa, mutta miesparit tai naisparit eivät ole Jumalan tahto. Tämä on Raamatun totuus.Siis Jumala ei ole luonut sinua tai minua? Loi vain yhden miehen ja yhden naisen.
- Anonyymi
Heh heh heh heh hee. Hyvä kysymys. Ja näiden fundujen kirjoitusten perusteella itse vanha kehno ottaa vallan maan päällä priden aikaan. He tuntuvat olevan aivan sekaisin näiden pridevikkojen ajan.
torre12 kirjoitti:
Näin on ja tämä oli odotettavissa. Uskovien sekoviikko.
Minua viikko ei sen enempää hetkauta, kuin nämä muutamat kommentit tällä palstalla. Aihe ei yksinkertaisesti hirveästi kiinnosta. Luojan kiitos.
- Anonyymi
Tuskinpa se propaganda kovin vaarallista on, vaikka joukkohysterialla onkin saatu paljon pahaa aikaan. Eihän siihen ole pakko osallistua. Jokainen saa ajatella omilla aivoillaan, ja on vastuussa teoistaan.
- Anonyymi
Suurin osa suomalaisista ei osallistu mitenkään tähän pride-touhuun. Ehkä vain muutama satatuhatta osallistuu ja heistäkin osa gender-porukkaa.
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa suomalaisista ei osallistu mitenkään tähän pride-touhuun. Ehkä vain muutama satatuhatta osallistuu ja heistäkin osa gender-porukkaa.
Eikä mihinkään osallistu suurin osa. Esimerkiksi Stadionille mahtuu noin 35 000..
torre12 kirjoitti:
Eikä mihinkään osallistu suurin osa. Esimerkiksi Stadionille mahtuu noin 35 000..
Stadion on remontissa, joten yritä keksiä joku parempi juttu.
Yksi_usko kirjoitti:
Stadion on remontissa, joten yritä keksiä joku parempi juttu.
Suomessa ei missään ole paikalla suurin osa. Pitäisi olla noin kolme miljoonaa.
Tuhoisa se on ja lesbo tyttöjengit kouluissa heittää ulos kaverit jos ne eivät rupe lespoilemaan ja pussaa heitä ja sen kautta vie se vielä pitempi ninkuin tiedetään kaikki . Ja myös tiedetään miten arka ja hauras on tyttöjen sisäinen maailma jotka eivät voi kestä ettei niillä on kavereita koulussa ja antautuu mihin vaan kunhan heillä on kavereita. Sellaista saasta tä pride on ja tuhoa Suomen heterokultuuri ja nuoret.
- Anonyymi
Ei priden kieltäminen mitään auta, nykyään tällaiset vaan lisää kapinahenkeä. Tärkeää on nyt suojella homoseksuaaleja priden vaikutuksilta, koska näitä homoseksuaaleja käytetään poliittisesti hyväksi ja näin se toipuminen lapsuuden ja nuoruuden traumoista estyy ehkä vuosikymmeniksi tämän ihmisen elämässä ja vasta vanhuudessa ne tulevat pintaan eikä silloin enää ole muita auttajia kuin uskovaiset ihmiset. Kirkon papit eivät taatusti auta poliittisista syistä omantunnon arkoja homoseksuaaleja.
Anonyymi kirjoitti:
Ei priden kieltäminen mitään auta, nykyään tällaiset vaan lisää kapinahenkeä. Tärkeää on nyt suojella homoseksuaaleja priden vaikutuksilta, koska näitä homoseksuaaleja käytetään poliittisesti hyväksi ja näin se toipuminen lapsuuden ja nuoruuden traumoista estyy ehkä vuosikymmeniksi tämän ihmisen elämässä ja vasta vanhuudessa ne tulevat pintaan eikä silloin enää ole muita auttajia kuin uskovaiset ihmiset. Kirkon papit eivät taatusti auta poliittisista syistä omantunnon arkoja homoseksuaaleja.
>vasta vanhuudessa ne tulevat pintaan eikä silloin enää ole muita auttajia kuin uskovaiset ihmiset.
Olet Korkkiruuvi hokenut tätä samaa jo monia kymmeniä kertoja. Tohtori ja tiedenainen kun olet, tiedät varmasti nimetä tutkimuksia jotka näin osoittavat. Kiitos!- Anonyymi
RepeRuutikallo kirjoitti:
>vasta vanhuudessa ne tulevat pintaan eikä silloin enää ole muita auttajia kuin uskovaiset ihmiset.
Olet Korkkiruuvi hokenut tätä samaa jo monia kymmeniä kertoja. Tohtori ja tiedenainen kun olet, tiedät varmasti nimetä tutkimuksia jotka näin osoittavat. Kiitos!">vasta vanhuudessa ne tulevat pintaan eikä silloin enää ole muita auttajia kuin uskovaiset ihmiset.
Olet Korkkiruuvi hokenut tätä samaa jo monia kymmeniä kertoja. "
Näin on, hyvä huomio sinulta! On tärkeää että on ihmisiä jotka aidosti pyrkivät auttamaan homoseksuaaleja eikä pelkästään käytä poliittisesti heitä hyväksi ja hyljäten sitten katkeroitumaan ja kärsimään niistä tuskista joita on niin kauan pidetty alitajunnan syvyyksissä. Me uskovaiset olemme tässä suhteessa ainoita auttajia, Jumalan avulla. Amen Anonyymi kirjoitti:
">vasta vanhuudessa ne tulevat pintaan eikä silloin enää ole muita auttajia kuin uskovaiset ihmiset.
Olet Korkkiruuvi hokenut tätä samaa jo monia kymmeniä kertoja. "
Näin on, hyvä huomio sinulta! On tärkeää että on ihmisiä jotka aidosti pyrkivät auttamaan homoseksuaaleja eikä pelkästään käytä poliittisesti heitä hyväksi ja hyljäten sitten katkeroitumaan ja kärsimään niistä tuskista joita on niin kauan pidetty alitajunnan syvyyksissä. Me uskovaiset olemme tässä suhteessa ainoita auttajia, Jumalan avulla. AmenNe tutkimukset unohtuivat. Vai keksitkö taas tämänkin omalla purtsillasi? 😀
- Anonyymi
Tuosta kieroutuneesta purkauksesta tulee mieleen se uutinen eiliseltä, jossa aikuinen uskovaismies etsii videollaan neitsyt-tyttölapsia seurakseen suviseuroille. Olet juuri samankaltainen vastenmielinen pikkutytöistä fantasioitaan ulostava fundis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta kieroutuneesta purkauksesta tulee mieleen se uutinen eiliseltä, jossa aikuinen uskovaismies etsii videollaan neitsyt-tyttölapsia seurakseen suviseuroille. Olet juuri samankaltainen vastenmielinen pikkutytöistä fantasioitaan ulostava fundis.
Kirjoituksesi sävystä päätellen uskallan olettaa, että olet luterilainen? Miten todistat muuten että hän oli uskovainen? On mahdollista että hän on vihamielinen ateisti, joka pyrkii tuhoamaan lestadiolaisten mainetta?
- Anonyymi
"Tuhoisa se on ja lesbo tyttöjengit kouluissa heittää ulos kaverit jos ne eivät rupe lespoilemaan ja pussaa heitä ja sen kautta vie se vielä pitempi ninkuin tiedetään kaikki ."
Eipä muuten tiedetä, nyt todisteita pöytään ja sassiin! Sen verran kovia syytöksiä heität, että en ole moista edes kuvitellut. Anonyymi kirjoitti:
"Tuhoisa se on ja lesbo tyttöjengit kouluissa heittää ulos kaverit jos ne eivät rupe lespoilemaan ja pussaa heitä ja sen kautta vie se vielä pitempi ninkuin tiedetään kaikki ."
Eipä muuten tiedetä, nyt todisteita pöytään ja sassiin! Sen verran kovia syytöksiä heität, että en ole moista edes kuvitellut.Ei voi todistaa. Kun on kyse hänen omista asioistaan.
- Anonyymi
Jännä juttu muuten tänään Aamuteeveessä, kun selvästi pride-henkinen nainen "ylisti" Hesan seurakuntien lanseeraamaa sateenkaarijeesusta. Tällä kertaa Jeesus hyväksyttiin, kun tämä sateenkaarijeesus on valjastettu pride-tapahtumaa tukemaan. Muutenhan kirkon papit rakentaa "omankristuksensa" armoautomaatiksi olemaan hiljainen ja nöyrä tyyliin että armahda sinä vaan me hoidetaan kyllä asialliset hommat :)
Mutta auta armias jos Jeesus esitellään kuten Uudessa Testamentissa, niin raivohan sitä syntyisi kuten juutalaisten kohdalla aikoinaan noin 2000 vuotta sitten.No eipä uskoville kelpaa sellainen Jeesus, joka evankeliumeissa esitetään. Sellainen on teille mies, joka puhui vertauskuvallisesti.
>Mutta auta armias jos Jeesus esitellään kuten Uudessa Testamentissa, niin raivohan sitä syntyisi kuten juutalaisten kohdalla aikoinaan noin 2000 vuotta sitten.
Uuden testamentin mukaan Jeesus tosin oli juutalaisten keskuudessa in corpore sano, eikä häntä esitelty lukemalla Uutta testamenttia, jota alettiin kirjoittaakin vasta vuosikymmenten päästä.
Oletko muuten täysin varma, että jos pysytään pelkässä Jeesuksen sanomaksi merkityssä, syntyisi raivo? Eiköhän siihen tarvittaisi Paavali myös.- Anonyymi
>Mutta auta armias jos Jeesus esitellään kuten Uudessa Testamentissa, niin raivohan sitä syntyisi kuten juutalaisten kohdalla aikoinaan noin 2000 vuotta sitten.
Uuden testamentin mukaan Jeesus tosin oli juutalaisten keskuudessa in corpore sano, eikä häntä esitelty lukemalla Uutta testamenttia, jota alettiin kirjoittaakin vasta vuosikymmenten päästä.
Oletko muuten täysin varma, että jos pysytään pelkässä Jeesuksen sanomaksi merkityssä, syntyisi raivo? Eiköhän siihen tarvittaisi Paavali myös."Oletko muuten täysin varma, että jos pysytään pelkässä Jeesuksen sanomaksi merkityssä, syntyisi raivo? "
Juutalaisten käytös suhteessa Jeesukseen todistaa, että näin siinä kävisi. Tappamiseen valmis raivohan siitä aina syntyy, jos Jeesus esitellään aidolla tavalla. Hänhän ei ole mikään kirkon pappien "kristusnukke".
Mitä Paavaliin tulee, niin Jeesus itse Paavalin lähetti opettamaan kaiken mitä Jeesus halusi meille opettaa.
15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän (Paavali) on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen. Anonyymi kirjoitti:
"Oletko muuten täysin varma, että jos pysytään pelkässä Jeesuksen sanomaksi merkityssä, syntyisi raivo? "
Juutalaisten käytös suhteessa Jeesukseen todistaa, että näin siinä kävisi. Tappamiseen valmis raivohan siitä aina syntyy, jos Jeesus esitellään aidolla tavalla. Hänhän ei ole mikään kirkon pappien "kristusnukke".
Mitä Paavaliin tulee, niin Jeesus itse Paavalin lähetti opettamaan kaiken mitä Jeesus halusi meille opettaa.
15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän (Paavali) on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.Tuskin Jeesuksesta kovin moni oli edes kuullut.Jeesus oli pienryhmän opettaja joka ajoi ulos uskomiaan pahoja henkiä ja vastaavaa, ei ollut huomattava millään tavoin .
Jeesus kuitenkin aiheutti tieten tahtoen välikohtauksen temppelin alueella juuri ennen pääsiäistä mikä herätti Rooman hallinnon ja papiston ja se koitui Jeesuksen kohtaloksi. Ei mikään erityinen sanoma. Jeesus oli 2. temppelin ajan juutalainen.- Anonyymi
Oletko muuten täysin varma, että jos pysytään pelkässä Jeesuksen sanomaksi merkityssä, syntyisi raivo? Eiköhän siihen tarvittaisi Paavali myös."Oletko muuten täysin varma, että jos pysytään pelkässä Jeesuksen sanomaksi merkityssä, syntyisi raivo? "
Olen kyllä!
Sillä myös täällä meidän uskovien kehoitus "Tehkää parannus!" ja puheet eheyttämisestä herättävät raivon. Nämähän ovat Jeesuksen Sanoja. Amen Anonyymi kirjoitti:
"Oletko muuten täysin varma, että jos pysytään pelkässä Jeesuksen sanomaksi merkityssä, syntyisi raivo? "
15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän (Paavali) on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.Jeesus olikin kylähullu. Ja pani Paavalin kertomaan, että ei kannata ottaa vaimoa, ja jos sellainen on, niin pitää elää kuin vaimoa ei olisikaan.
torre12 kirjoitti:
Jeesus olikin kylähullu. Ja pani Paavalin kertomaan, että ei kannata ottaa vaimoa, ja jos sellainen on, niin pitää elää kuin vaimoa ei olisikaan.
Paavali taisi olla oikea hullu kun aiheutti surman niin monelle. Kirjoitustaito ja selitystaito oli kyllä huippua.
sage8 kirjoitti:
Paavali taisi olla oikea hullu kun aiheutti surman niin monelle. Kirjoitustaito ja selitystaito oli kyllä huippua.
Paavalia ei moni ymmärtänyt. Nyt vielä vähemmän.
torre12 kirjoitti:
Jeesus olikin kylähullu. Ja pani Paavalin kertomaan, että ei kannata ottaa vaimoa, ja jos sellainen on, niin pitää elää kuin vaimoa ei olisikaan.
Kommenttisi Jeesuksesta on ällöttävä.
Yksi_usko kirjoitti:
Jos Jeesus pani Paavalin sanomaan mitä hän ajatteli.
Jeesus halusi Paavalin näyttää hölmötä?- Anonyymi
Yksi_usko kirjoitti:
Jokainen torren kommentti on ällöttävä.
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Sinä et ymmärrä missä konteksissa tuo sanottiin. Ei sitä oltu tarkoitettu yleiseksi ohjeeksi, vaan lopun ajan vainoihin. Silloin kun raskaana olevilla ei tule olemaan helppoa. Silloin on parempi pidättäytyä raskaaksi tulemisesta. Pitää myös ymmärtää lukemaansa, eikä pelkästään lukea.
Turha täällä kysellä, aloittaja ja kannattajat voivat tehdä ihan omalla nimellään julkisesti tästä kansalaisaloitteen ja jos aloite saa riittävästi allekirjoituksia niin aloite menee eduskunnan käsittelyyn.
- Anonyymi
No tämä aloitteen - vaikka tämä nyt onko provo - kannattajat ovat näitä täysiä hörhöjä, jotka tämän ”aloitteen” kannattajina ampuvat itseään tyylikkäästi jalkaan. Sama porukka kun huutaa täällä että ”kristinusko on demokratian perusta”. Heille ei olekkaan valkene se, että domolratiaan ei kuulu suuren joukon kansalaisoikeuksien rajoittaminen.
- Anonyymi
Jos aloitus tekemiseen vaadittaisiin tervejärkisen paperit, niin näitä aloituksia ei nähtäisi.
- Anonyymi
Pitäisikö uskonto kieltää perustuslaissa, tällaiset kirkontyöntekijät ja muut
papit lypsää debiilien rahoja.
Minun mielestäni voitte harrastaa uskontoa ilman palkkioita.
Se kävisi minulle. En muuten tehnyt avausta, minulla on kai opetuslapsia.
- Anonyymi
Mieluummin pitäisi kieltää uskonnot. Aiheuttavat paljon harmia yhteiskunnassa.
Uskonnonvapautta pitäisikin tulkita viimein vapautena uskonnoista. Kuinka moni tiesi ettei edes kaikki homot ole tervetulleita prideen?
"Perussuomalaisiin kuuluvat LGBT-ihmiset suunnittelivat osallistumista Prideen, mutta Heseta (Helsingin Seta) käytännössä bännäsi heidän osallistumisensa. Heseta nimittäin vaati Perussuomalaisten homojaostoa sitoutumaan sataprosenttisesti tiettyihin arvoihin ja poliittisiin tavoitteisiin. Mikäli he eivät näihin sitoudu, niin heidän pääsynsä Prideen estetään. Listaan kuului kaikennäköisiä vihervasemmiston ajamia asioita, kuten maahanmuuton edistäminen ja isättömien lasten tuottaminen lesbopareille. Huomatkaa, että Heseta vaati sataprosenttista sitoutumista listaamiinsa asioihin. Ei siis vain yhteen tai kahteen. Eli mikäli olet tietystä poliittisestä agendasta eri mieltä, niin et ole tervetullut gay prideen, vaikka olisit kuinka homo."
https://mustaorkidea.blogspot.com/2017/07/gay-pride-on-enemman-hanurista-kuin.htmltorre12 kirjoitti:
En tiedä onko tuo totta, mutta monet puolueet ovat homoja vastaan.
Eikös siellä ainakin tämä Tynkkynen ole.
<<Listaan kuului kaikennäköisiä vihervasemmiston ajamia asioita, kuten maahanmuuton edistäminen>>
Ihmettelen vain sitä kuinka systa bruuta vihreät homoilijat ovat muslimien maahanmuuton suhteen. Sitten kun muslimit pääsevät valtaan, niin homot saattavat olla heti kättelyssä päätä lyhyempiä.
En ole rasisti enkä ota muutenkaan kantaa maahanmuuttoon. Ihmettelen vain maailman menoa.Yksi_usko kirjoitti:
<<Listaan kuului kaikennäköisiä vihervasemmiston ajamia asioita, kuten maahanmuuton edistäminen>>
Ihmettelen vain sitä kuinka systa bruuta vihreät homoilijat ovat muslimien maahanmuuton suhteen. Sitten kun muslimit pääsevät valtaan, niin homot saattavat olla heti kättelyssä päätä lyhyempiä.
En ole rasisti enkä ota muutenkaan kantaa maahanmuuttoon. Ihmettelen vain maailman menoa.Maahanmuuttajat ovat tietenkin oiva keino saada ääniä.
Yksi_usko kirjoitti:
En ole rasisti enkä ota muutenkaan kantaa maahanmuuttoon. Ihmettelen vain maailman menoa.Olen tavannut vuodesta 1933 muslimeja, eikä minä ole päätä lyhyempi.
torre12 kirjoitti:
Olen tavannut vuodesta 1933 muslimeja, eikä minä ole päätä lyhyempi.
Heh. Siis vuodesta 1993.
torre12 kirjoitti:
Olen tavannut vuodesta 1933 muslimeja, eikä minä ole päätä lyhyempi.
Et ole asunut pysyvästi muslimivaltiossa. Jos Sharia-laki tulee voimaan, niin arvaappa, miten homon käy?
Yksi_usko kirjoitti:
Et ole asunut pysyvästi muslimivaltiossa. Jos Sharia-laki tulee voimaan, niin arvaappa, miten homon käy?
Täsmennys. En tarkoita, että täällä laki tulisi voimaan. Mutta niissä maissa, jossa laki on voimassa.
Yksi_usko kirjoitti:
Muslimeissa maissa on monenlaisia lakeja homoille.
Vain muutamassa maassa on sharia-laki, joten sitä ei osaa ajatella Eurooppaan.
Tästäkin voisi järjestää kansanäänestys !! Vai mitä ???
Uppis vai mitä pride ??
- Anonyymi
Uskonnon varjolla saarnaajat saavat nuorta naista. Se on uskonnon tarkoitus, ei ikuinen elämä.
”Pitäisikö pride kieltää ihan Perustuslain myöten ??”
Koska elämme länsimaisessa sivistysvaltiossa eikä meillä ole diktatuuria, tuollainen laki olisi mahdoton. Ensinnäkin lakien muutokset vaativat eduskunnassa kahden kolmasosan enemmistön.
Perustuslain 2 luku Perusoikeudet
6 §
Yhdenvertaisuus
Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
13 §
Kokoontumis- ja yhdistymisvapaus
Jokaisella on oikeus lupaa hankkimatta järjestää kokouksia ja mielenosoituksia sekä osallistua niihin.
Jokaisella on yhdistymisvapaus. Yhdistymisvapauteen sisältyy oikeus ilman lupaa perustaa yhdistys, kuulua tai olla kuulumatta yhdistykseen ja osallistua yhdistyksen toimintaan. Samoin on turvattu ammatillinen yhdistymisvapaus ja vapaus järjestäytyä muiden etujen valvomiseksi.
Tarkempia säännöksiä kokoontumisvapauden ja yhdistymisvapauden käyttämisestä annetaan lailla.
Kokoontumislaki (530/1999) puolestaan antaa meille kaikille peruslain kautta mahdollisuuden myös mielenosoitukset:
”Ihmisille kuuluva oikeus ilman ennakkovalvontaa kokoontua laillisessa tarkoituksessa. Kokoontumisvapauden voidaan katsoa pitävän sisällään sekä kokouksiin ja mielenosoituksiin osallistumisoikeuden että niiden järjestämisoikeuden. Laajemmin ajatellen kokoontumisoikeuteen kuuluu suoja ulkopuolelta tulevalta häirinnältä.”
”Siinä säännellään sekä yleisiä kokouksia, joihin kuuluvat myös mielenosoitukset lukuun ottamatta yksittäisten henkilöiden mielipiteen ilmaisuja, että yleisötilaisuuksia, joita ovat yleisölle avoimet huvitilaisuudet, kilpailut, näytökset ja niihin rinnastettavat tilaisuudet.”
tieteentermipankki.fi ”Oikeustiede: kokoontumisvapaus”
Jos joku sallitaan tai kielletään, se koskee kaikkia suomen kansalaisia. Tällöin myös kaikilta uskovilta pitäisi kieltää nämä vapaudet. Joten, ei mikään hyvä ajatus!No pistetään sitten pystyyn kansan äänestys !! Eikös olis mahtava saada tietää mitä mieltä kansa on lapsi ja nuoriso tuhoajista ``?????
?- Anonyymi
Savis kirjoitti:
No pistetään sitten pystyyn kansan äänestys !! Eikös olis mahtava saada tietää mitä mieltä kansa on lapsi ja nuoriso tuhoajista ``?????
?Ja seuraavaksi kai järjestetään kansanäänestys Saviksen uskonopista jota suurin osa kristityistäkään ei hyväksy äärifundamentalistisena legalismina.
Oletko oikeasti sitä mieltä, että kansan pitäisi päättää onko sinulla oikeus elää ja uskoa haluamallasi tavalla? Siihen nämä älyvapaat ideasi johtaisivat, elleivät olisi liian älyvapaita vakavasti otettaviksi. Savis kirjoitti:
No pistetään sitten pystyyn kansan äänestys !! Eikös olis mahtava saada tietää mitä mieltä kansa on lapsi ja nuoriso tuhoajista ``?????
?Niin, oletko valmis kieltämään itseltäsi niin kokoontumusvapauden kuin vaikka marssimisen kaduilla? Tai valmis kieltämään sen yhteisön, missä olet?
- Anonyymi
Perustuslain 6. pykälässä sanotaan mm. näin:
"Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön
liittyvän syyn perusteella."
Savis ei näköjään ymmärrä, hänen oikeutensa harjoittaa uskontoa on itseasiassa sidottu tämän Pride-porukan oikeuteen marssia. Sillä kummatkin ovat perustuslaissa mainittuja ihmisoikeuksia.- Anonyymi
mummomuori kirjoitti:
Näin se juuri menee. Kun kieltää jotain toiselta, samalla kieltää sen itseltään.
No tätähän se on. Nämä fundut kertoo että Suomi on menossa kohti helvettiä kovaa vauhtia. Sitten kun kysyy heiltä että missä historiallisessa valtiossa he haluaisivat elää jos kerran länsimaat eivät kelpaa, niin koskaan ei saa vastausta. Heidän on pakko tunnustaa että missään ei ole koskaan funduilla eikä homoilla ollut sen paremmin kuin nyt länsimaissa.
Tajuan sen että jos joku ryhmä tuhoa meidän lapset ja nuoriso niin he eivät saisi toimia ja lisääntyä. Sairasta ajattelutapa teillä on. Siis kansanäänestys pystyyn mitä pelkäätte. Annetaan kansa näyttää mielipidettä !!!
Oletteko muistaneet prideläiset Kiittää Jumala ja meitä heterot että
olette yleensä olemassa vastustamassa oma syntymistä??? Sairasta on pride ajattelutapa.- Anonyymi
Putinkin tietää mikä on hyvä kansalaisille, !!
Putinin mukaan Venäjää syytetään turhaan homofobiasta
Putin arvosteli liberaaleja hallintoja siitä, että ne eivät ole onnistuneet turvaamaan kansalaisiaan. Sen sijaan ne ovat Putinin mielestä pyrkineet järjettömään monikulttuurisuuteen, joka käsittää myös seksuaalisen monimuotoisuuden.
Putinin mukaan Venäjää syytetään kuitenkin turhaan homofobiasta, koska Venäjällä ”ei ole mitään ongelmia LGBT-ihmisten kanssa”. Jotkin asiat silti vaikuttavat presidentistä hieman yliampuvilta.
– He väittävät, että lapsella voi olla viisi tai kuusi sukupuoliroolia, Putin sanoi.
– Antaa kaikkien olla onnellisia, ei meillä ole mitään ongelmaa sen kanssa. Mutta tämä ei voi jättää varjoonsa ydinpopulaation muodostavien miljoonien ihmisten kulttuuria, perinteitä ja perhearvoja. Siis kansanäänestys näyttää mitä mieltä kansa on pridestä.
- Anonyymi
Eiköhän se ennen pitkää loppu kokonaan itsestään. "Aikansa kutakin sanoi pässi kun päätä leikattiin". Kaikilla vouhotuksilla on alkunsa ja loppunsa. Ei ihmiset jaksa iäti samasta asiasta mesota.
- Anonyymi
Vappua on vietetty reilu 100 vuotta. Itsenäisyyttä on juhlittu vähän lyhyemmän ajan. Joulua on vietetty sen sijaan vähän pidempään. Juhannusta on juhlittu niin pitkään kun suomalaisia on tällä niemellä majaillut. Joten jos pride joskus loppuu se tarkoitaa sitä että hintit plus lesbot ovat kaikille ihan normaali juttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vappua on vietetty reilu 100 vuotta. Itsenäisyyttä on juhlittu vähän lyhyemmän ajan. Joulua on vietetty sen sijaan vähän pidempään. Juhannusta on juhlittu niin pitkään kun suomalaisia on tällä niemellä majaillut. Joten jos pride joskus loppuu se tarkoitaa sitä että hintit plus lesbot ovat kaikille ihan normaali juttu.
Onko pride mukajoku valtakunnallinen juhlapäivä. Enpä tuota ole tiennytkään.
- Anonyymi
on se, siellä ministeritkin saapastelevat täydellä palkalla etkö ole hoksannut !
katsos kun muuten ei heru ääniä jatkoihin.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683179
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753067Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682922On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662601Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442122- 601677
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181649Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251637- 351635
- 591566