Olen tässä miettinyt, miten epätasa-arvoisia parturi-kampaamoiden hinnoittelut ovat. Esimerkiksi naisten hiustenlyhennys maksaa paljon enemmän kuin miesten vastaava. Ero voi olla jopa 5 €. Mielestäni tuollainen erilainen hinnoittelu on epätasa-arvoista! Varsinkin, kun nykyään monella naisella on lyhyet hiukset. Lyhyiden naisten hiuksien lyhennys ei ajallisesti varmaan kestä sen kauempaa kuin miestenkään. Siksipä ihmettelen, mistä noin suuri hinnan ero tulee?? Onko kellään muulla vastaavia kokemuksia tai tietoa, onko asiaan tulossa muutoksia? Muistan nimittäin hämärästi joskus nähneeni lehtiartikkelin aiheesta, mutta en muista sen sisältöä tarkasti.
Parturi-kampaamoiden hinnat
7
851
Vastaukset
- edes vähän...
Naisten ja miesten hiuksissa ja niiden leikkaamisessa on aika paljon eroa! Naisten hiusten kohdalla voidaan puhua hiusten muotoilusta, kun miesten kohdalla leikkauksen ainut tarkoitus on usein lyhennys. Ja naisten hiuksiin menee aikaa jonkin verran enemmän. Usein myös hiusten kuivaus/muotoilu vie naisten hiuksissa enemmän aikaa. Jos osaisit leikata hiuksia, niin huomaisit varmasti eron.
Jos hinnoittelu olisi samanlaista sekä miehille että naisille, kukaan ei varmaan suostuisi leikkaamaan enää naisten hiuksia.- Liisa ihmemaasta_83
Ei miesten hiuksia toki läheskään aina pelkästään lyhennetä vaan monet haluavat myös muotoilua. Siitä huolimatta hinta on paljon halvempi kuin naisilla. Ja sitä paitsi lyhyiden naisten hiusten lyhennys ei kyllä kestä kuin 30 min! Samoin kuin miesten hiusten. Mielestäni hinnoittelu pitäisi olla puhtaasti sen mukaan, minkä mittaiset hiukset ovat! Ei suinkaan sukupuolen mukaan!
- Jenni
Itse olen sitämieltä, että hiustenleikkauksien hinnat pitäisi olle vaativuusasteen sekä ajankäytön mukaan, eikä sukupuolen mukaan.
Leikkautimpas kesällä hiukset ihan lyhkäses, kampaaja leikkas hiukset koneella, ja yritti ottaa 5€ enemmän kuin vastaava miesten hinta. Kun kysyin asiaa, eipä osannut perustella, joten pakko oli antaa alennusta. Kuulisin mielellään täällä olevilta kampaajilta, mikä moisessa leikkauksessa eroaa miesten ja naisten välill?
Minä en ainakaan itse keksi mitään eroa.
Sekä sama huijaus yritys on ollut, kun olen nyt käynyt hiuksiani leikkauttaa, kaikki hiukset samanpituses, joten mistään muotoilusta ei ole kyse. - mä vaan
Jenni kirjoitti:
Itse olen sitämieltä, että hiustenleikkauksien hinnat pitäisi olle vaativuusasteen sekä ajankäytön mukaan, eikä sukupuolen mukaan.
Leikkautimpas kesällä hiukset ihan lyhkäses, kampaaja leikkas hiukset koneella, ja yritti ottaa 5€ enemmän kuin vastaava miesten hinta. Kun kysyin asiaa, eipä osannut perustella, joten pakko oli antaa alennusta. Kuulisin mielellään täällä olevilta kampaajilta, mikä moisessa leikkauksessa eroaa miesten ja naisten välill?
Sekä sama huijaus yritys on ollut, kun olen nyt käynyt hiuksiani leikkauttaa, kaikki hiukset samanpituses, joten mistään muotoilusta ei ole kyse.Juuri samaa ihmettelen. tottakai jos naisella on pitkät hiukset ja haluaa vaihtaa mallia tms. siitä otetaan suurempi hinta kuin miehillä. Mutta jos naisella todella on lyhyet hiukset mitä vaan koneella siistitään, niin miksi siitäkin veloitetaan enemmän vaan sen takia että se on naisten hiusten leikkaus....
- minä
Liisa ihmemaasta_83 kirjoitti:
Ei miesten hiuksia toki läheskään aina pelkästään lyhennetä vaan monet haluavat myös muotoilua. Siitä huolimatta hinta on paljon halvempi kuin naisilla. Ja sitä paitsi lyhyiden naisten hiusten lyhennys ei kyllä kestä kuin 30 min! Samoin kuin miesten hiusten. Mielestäni hinnoittelu pitäisi olla puhtaasti sen mukaan, minkä mittaiset hiukset ovat! Ei suinkaan sukupuolen mukaan!
No meillä on yleisesti käytössä niin sanotusti "tuntiveloitus" hinta, meillä ei ole eroteltu ollenkaan miesten/naisten tukan leikkuu, juuri kyseisen asian takia. miestenleikkaus meillä 24.70 naisten 26.30 (sis kev föönauksen)
jos naisella on tosi lyhyt "poikatukka" niin hinta on silloin 24.70 (ei saa ylittää sitä 30min) - duunari
Jenni kirjoitti:
Sekä sama huijaus yritys on ollut, kun olen nyt käynyt hiuksiani leikkauttaa, kaikki hiukset samanpituses, joten mistään muotoilusta ei ole kyse.Jos olen kampaamossa palkkatyöläisenä en voi määritellä hintoja vaan omistaja sen tekee. Minä duunarina en voi antaa alennuksia, menevät sitten omasta pussista jos ei noudata hinnastoa tasan tarkkaan. Kamalaa kun suoraan taas hypätään työntekijän kimppuun, kun hän ei tosiaan päätä hinnoist!! Pyytäkää omistajaa paikalle tai soittakaa omistajalle ja vaatikaa häneltä perusteluja. Olen antanut asiakkaalle tälläisissä tapauksissa omistajan nimen ja numeron jotta asiakas voi keskustella hinnoistaa suoraan päättäjän kanssa. Eipä ole pahemmin uskaltaneet/viitsineet soittaakaan.
Ja asiakkaita riittää todella paljon vaikka joku aina valittaakin hinnoista. Meillä koulutetaan 4-8 krt vuodessa joten trendipellet ja tavikset käy sulassa sovussa! - töpy
duunari kirjoitti:
Jos olen kampaamossa palkkatyöläisenä en voi määritellä hintoja vaan omistaja sen tekee. Minä duunarina en voi antaa alennuksia, menevät sitten omasta pussista jos ei noudata hinnastoa tasan tarkkaan. Kamalaa kun suoraan taas hypätään työntekijän kimppuun, kun hän ei tosiaan päätä hinnoist!! Pyytäkää omistajaa paikalle tai soittakaa omistajalle ja vaatikaa häneltä perusteluja. Olen antanut asiakkaalle tälläisissä tapauksissa omistajan nimen ja numeron jotta asiakas voi keskustella hinnoistaa suoraan päättäjän kanssa. Eipä ole pahemmin uskaltaneet/viitsineet soittaakaan.
Ja asiakkaita riittää todella paljon vaikka joku aina valittaakin hinnoista. Meillä koulutetaan 4-8 krt vuodessa joten trendipellet ja tavikset käy sulassa sovussa!Kyllä kampaajien kanssa hieman ollaan keskusteltu näistä hinnoista. Jos hinnat olisivat samat naisilla ja miehillä, korotus tulisi miesten hintoihin. Meillä ainakin varataan tunti leikkaukseen kuin leikkaukseen. Olisi tasapuolisempaa, että hinta olisi sama. Mutta vaikea niitä hintoja on nostaa. Ainakaan kerralla. Ero voi olla kymmenenkin euroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511853
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu121741Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va351507Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1961198- 941195
- 841114
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta354992- 62869
- 49831
- 50816