Hippi-Jeesuksen elämänohjeita

Kuinka moni teistä on rikastunut, tai edes toimeen tullut, vain katselemalla kukkasia ja lintuja?

Matteuksen evankeliumi:
6:25 Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?
6:26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?
6:27 Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
6:28 Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.
6:29 Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.
6:30 Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?
6:31 Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
6:32 Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
6:33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
6:34 Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."

5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

Luukkaan evankeliumi:
14:26 "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
1
Ilmoita

39 Vastausta

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

2.Mooseksen kirja:
20:12 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
2 VASTAUSTA:
"Kunnioita isääsi ja äitiäsi" on ensimmäinen käsky, johon liittyy lupaus: Ef 6:2
paju4 kirjoitti:
"Kunnioita isääsi ja äitiäsi" on ensimmäinen käsky, johon liittyy lupaus: Ef 6:2
Niin, aivan oikein, Raamatussa puhutaan menestyksestä. Vanhassa testamentissa se kuulostaa lainalaiselta. Piti noudattaa ja ahkeroida, jotta menestyisi. Mutta Uudessa testamentissa Jeesus neuvoi katselemaan lintuja ja kukkasia.

Sananlaskut:
6:6 Mene, laiska, muurahaisen tykö, katso sen menoja ja viisastu.
6:9 Kuinka kauan sinä, laiska, makaat, milloinka nouset unestasi?
10:4 Köyhtyy, joka laiskasti kättä käyttää, mutta ahkerain käsi rikastuttaa.
12:24 Ahkerain käsi saa hallita, mutta laiska joutuu työveron alaiseksi.
12:27 Laiska ei saa ajetuksi itselleen riistaa, mutta ahkeruus on ihmiselle kallis tavara.
13:4 Laiskan sielu haluaa, saamatta mitään, mutta ahkerain sielu tulee ravituksi.
15:19 Laiskan tie on kuin orjantappurapehko, mutta oikeamielisten polku on raivattu.
19:15 Laiskuus vaivuttaa sikeään uneen, ja veltto joutuu näkemään nälkää.
19:24 Laiska pistää kätensä vatiin, mutta ei saa sitä viedyksi suuhunsa jälleen.
20:4 Syksyllä ei laiska kynnä; elonaikana hän tyhjää tapailee.
21:25 Oma halu laiskan tappaa, sillä hänen kätensä eivät tahdo työtä tehdä.
22:13 Laiska sanoo: "Ulkona on leijona; tappavat vielä minut keskellä toria."
24:30 Minä kuljin laiskurin pellon ohitse, mielettömän miehen viinitarhan vieritse.
26:13 Laiska sanoo: "Tuolla tiellä on leijona, jalopeura torien vaiheilla."
26:14 Ovi saranoillaan kääntyilee, laiska vuoteellansa.
26:15 Laiska pistää kätensä vatiin; ei viitsi sitä viedä suuhunsa jälleen.

Saarnaaja:
10:18 Missä laiskuus on, siinä vuoliaiset vaipuvat; ja missä kädet velttoina riippuvat, tippuu huoneeseen vettä.

Jeremia:
48:10 Kirottu olkoon se, joka Herran työn laiskasti tekee, kirottu olkoon se, joka pidättää miekkansa verestä.

Efesolaiskirje:
6:1 Lapset, olkaa vanhemmillenne kuuliaiset Herrassa, sillä se on oikein.
6:2 "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" - tämä on ensimmäinen käsky, jota seuraa lupaus -
6:3 "että menestyisit ja kauan eläisit maan päällä."
+Lisää kommentti
> Kuinka moni teistä on rikastunut, tai edes toimeen tullut, vain katselemalla kukkasia ja lintuja?

Rikastunut, sanot? Mutta mikä on todellista rikkautta? Jokin joka hetkessä tuhoutuu ja häviää, vai joku mikä kestää ikuisesti?

"Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat. Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta. Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi."
Matt. 6:19-21
3 VASTAUSTA:
Kysymys kuului: Kuinka moni teistä on rikastunut, tai edes toimeen tullut, vain katselemalla kukkasia ja lintuja?

Vastauksessasi kuvastui ehkä jonkinlainen, sanoisinko sosialismi? Kuin olisi aivopesty neuvostoliittolaisella tavalla tulkitsemaan Raamattua. Sinun mielestäsi siis raha on syntiä, toimeentulo on syntiä, omaisuus on syntiä, vaurastuminen on syntiä, ja kapitalismi on syntiä, niinkö, kun väittelet sitä vastaan?

Tämä muistuttaa sitä, mitä äskettäin luin muualta: väitettiin jonkun demarin sanoneen, että yrittäjät ovat yhteiskunnan syöpä! Kuinka mieletöntä! Mielestäni hämmästyttävää, miten tuollaista voidaan painaa mihinkään mediaan! Missä olisi ihmisille toimeentuloa, vaatteita, asumista, lämpöä, ruokaa, jne, jos ei olisi yrittäjiä? Ilmestyisikö sitten joku sosialistinen saatana, sosialistien messias, antikristus peto perkele, taikomaan nämä asiat tyhjästä? Kunhan otetaan vain merkki käteen tai otsaan?

Raamatussa ovat eri asioita rikastuminen (vaurastuminen, toimeentulo) ja aarteiden kerääminen (mammonan palvonta). Kymmenessä käskyssä on turvattu omistusoikeus: älä varasta, älä riistä toisen omaa. Tämä tarkoittaa, ettei omistaminen sinällään ole syntiä. Turhia itsekieltäymyksiä vastaan puhutaan Kolossalaiskirjeen 2. luvussa ja muualla. Maailman käyttämisestä puhutaan 1. Korinttolaiskirjeen 7. luvussa.

Tulkitsen näin, että rikastuminen voi olla synnitöntä omistusta ja omaisuuden käyttöä hyödyksi itselle, ja ehkä muillekin. Esim. jos joku omistaa talon, tai rakennuttaa kerrostalon, ja siellä asuu ihmisiä, ja rakennuskulut saadaan maksettua pois, niin ei se ole mikään synti sinällään. Saattaa olla tuottoisaa bisnestä sille, joka alasta jotain ymmärtää, ja kunnolla sitä hoitaa.

Aivan eri asia, jos keräillään aarteita kätköihin, jemmaan, lukkojen taakse, jotain rohmuamista, joka ei hyödytä ketään mitenkään, ei edes omistajaa itseänsä, vaan on rohmuamista omaisuuden itsensä tähden. Tottakai rikkaalla saattaa olla kiusaus tehdä tätäkin.

Mutta jos aiotte Raamatun talousneuvoja tulkita tolkullisesti, eikä omaa kättä syövän sosialismin tavoin, niin parempi olisi erotella erilleen A) turhanpäiväinen aarteiden kerääminen ja B) hyödyllinen omistus. En ymmärrä, miten kristitty voisi olla sosialisti, jatkuvasti jyrkässä ristiriidassa viimeisen käskyn kanssa.

Mutta takaisin alkuperäiseen kysymykseen. Tarkoittiko Jeesus, että aina vain katseltaisiin kukkasia ja lintuja, mitä arvelette?
Anonyymi kirjoitti:
Kysymys kuului: Kuinka moni teistä on rikastunut, tai edes toimeen tullut, vain katselemalla kukkasia ja lintuja?

Vastauksessasi kuvastui ehkä jonkinlainen, sanoisinko sosialismi? Kuin olisi aivopesty neuvostoliittolaisella tavalla tulkitsemaan Raamattua. Sinun mielestäsi siis raha on syntiä, toimeentulo on syntiä, omaisuus on syntiä, vaurastuminen on syntiä, ja kapitalismi on syntiä, niinkö, kun väittelet sitä vastaan?

Tämä muistuttaa sitä, mitä äskettäin luin muualta: väitettiin jonkun demarin sanoneen, että yrittäjät ovat yhteiskunnan syöpä! Kuinka mieletöntä! Mielestäni hämmästyttävää, miten tuollaista voidaan painaa mihinkään mediaan! Missä olisi ihmisille toimeentuloa, vaatteita, asumista, lämpöä, ruokaa, jne, jos ei olisi yrittäjiä? Ilmestyisikö sitten joku sosialistinen saatana, sosialistien messias, antikristus peto perkele, taikomaan nämä asiat tyhjästä? Kunhan otetaan vain merkki käteen tai otsaan?

Raamatussa ovat eri asioita rikastuminen (vaurastuminen, toimeentulo) ja aarteiden kerääminen (mammonan palvonta). Kymmenessä käskyssä on turvattu omistusoikeus: älä varasta, älä riistä toisen omaa. Tämä tarkoittaa, ettei omistaminen sinällään ole syntiä. Turhia itsekieltäymyksiä vastaan puhutaan Kolossalaiskirjeen 2. luvussa ja muualla. Maailman käyttämisestä puhutaan 1. Korinttolaiskirjeen 7. luvussa.

Tulkitsen näin, että rikastuminen voi olla synnitöntä omistusta ja omaisuuden käyttöä hyödyksi itselle, ja ehkä muillekin. Esim. jos joku omistaa talon, tai rakennuttaa kerrostalon, ja siellä asuu ihmisiä, ja rakennuskulut saadaan maksettua pois, niin ei se ole mikään synti sinällään. Saattaa olla tuottoisaa bisnestä sille, joka alasta jotain ymmärtää, ja kunnolla sitä hoitaa.

Aivan eri asia, jos keräillään aarteita kätköihin, jemmaan, lukkojen taakse, jotain rohmuamista, joka ei hyödytä ketään mitenkään, ei edes omistajaa itseänsä, vaan on rohmuamista omaisuuden itsensä tähden. Tottakai rikkaalla saattaa olla kiusaus tehdä tätäkin.

Mutta jos aiotte Raamatun talousneuvoja tulkita tolkullisesti, eikä omaa kättä syövän sosialismin tavoin, niin parempi olisi erotella erilleen A) turhanpäiväinen aarteiden kerääminen ja B) hyödyllinen omistus. En ymmärrä, miten kristitty voisi olla sosialisti, jatkuvasti jyrkässä ristiriidassa viimeisen käskyn kanssa.

Mutta takaisin alkuperäiseen kysymykseen. Tarkoittiko Jeesus, että aina vain katseltaisiin kukkasia ja lintuja, mitä arvelette?
> Sinun mielestäsi siis raha on syntiä, toimeentulo on syntiä, omaisuus on syntiä, vaurastuminen on syntiä, ja kapitalismi on syntiä

Ei.

> Tarkoittiko Jeesus, että aina vain katseltaisiin kukkasia ja lintuja, mitä arvelette?

Noh, suosittelen lukemaan koko Raamatun, tai edes kaiken mitä Jeesus sanoo Raamatussa. Jeesus kehottaa rakastamaan ja tekemään hyvää.
Anonyymi kirjoitti:
> Sinun mielestäsi siis raha on syntiä, toimeentulo on syntiä, omaisuus on syntiä, vaurastuminen on syntiä, ja kapitalismi on syntiä

Ei.

> Tarkoittiko Jeesus, että aina vain katseltaisiin kukkasia ja lintuja, mitä arvelette?

Noh, suosittelen lukemaan koko Raamatun, tai edes kaiken mitä Jeesus sanoo Raamatussa. Jeesus kehottaa rakastamaan ja tekemään hyvää.
Keskustelussa oli kyse käytännöllisestä elämästä, ei hörhöilystä. Oli kysymys toimeentulosta, ei siitä, saako joku jotain kummallisia hengellisiä orgasmeja jossain telttakokouksessa.

Turha minulle on Raamatun lukemista suositella. Jos kukaan on etsinyt taivasten valtakuntaa, niin minä. Olen Raamattua läpi käynyt useilla kielillä käännösversioita, ja myös alkutekstiversioita monenlaisia.

Luulisi, että minuun, jos kehenkään pätee tuo "kaikki muukin teille annetaan". Mutta Jumala on käyttäytynyt nurjan paskiaisen tavalla. Mitä enemmän olen nipottanut oikeasta Raamatun tulkinnasta, oikeasta pelastusopista, jne, ja mitä enemmän olen hurskastellut, sitä enemmän Jumala on antanut kuraa lentää, ja riesoja tulla. Lopulta olen todennut: Jumala on ristiinnaulittu saatana.

Tiedän ilman Raamattuakin, että velkaantuminen ei ole kiva asia. Tiedän ilman Raamattuakin, että niityillä on kukkia, ja taivaalla on lentänyt lintuja.

Mitä käytännöllistä konstia te olette löytäneet Raamatusta toimeentulon tai rikkauden hankkimiseksi? Veikkaan, ettei yhtään mitään.
+Lisää kommentti
keitä nimität "pakanaksi"
7 VASTAUSTA:
Älkää antako sitä himon ja kiihkon valtaan, niin kuin tekevät pakanat, jotka eivät tunne Jumalaa. 1.Tes 4:5

Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki. Room 2:14
Rukoilessaa hokevat kuin pakanat jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. Matt.6:7
paju4 kirjoitti:
Älkää antako sitä himon ja kiihkon valtaan, niin kuin tekevät pakanat, jotka eivät tunne Jumalaa. 1.Tes 4:5

Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki. Room 2:14
Rukoilessaa hokevat kuin pakanat jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. Matt.6:7
Kuten kristinuskonharhaiset latelevat sanoja uskontunnustustaan kerratessaan, eivätkä ymmärrä jumalansa olevan ihmisen luoma epäjumala.
he-ma kirjoitti:
Kuten kristinuskonharhaiset latelevat sanoja uskontunnustustaan kerratessaan, eivätkä ymmärrä jumalansa olevan ihmisen luoma epäjumala.
Kristin usko ei ole epäjumaln palvelun harjoittamisa,se on selvää joskaiselle kristitylle,nimi kristityt ovat asia erikseen,heillä on sama kohtalo kuin jumalattomilla.
Eitvät näytä ymmärtävä edes mitä tarkoittaa uskon tunnutus.
Nikean uskontunnutus ja apostolinen uskon tunnustu luterilainen käyttä apostolista uskontunnusta.
paju4 kirjoitti:
Kristin usko ei ole epäjumaln palvelun harjoittamisa,se on selvää joskaiselle kristitylle,nimi kristityt ovat asia erikseen,heillä on sama kohtalo kuin jumalattomilla.
Eitvät näytä ymmärtävä edes mitä tarkoittaa uskon tunnutus.
Nikean uskontunnutus ja apostolinen uskon tunnustu luterilainen käyttä apostolista uskontunnusta.
Jokaiselle zarathustralaiselle ja muslimille on selvää, etteivät he palvele epäjumalaa.

Sinullekin jumalasta on kertonut vain toinen ihminen, eikä yhdestäkään jumalasta ole koskaan saatu minkäänlaista todistetta.

Näinollen on varmaa, että palvot epäjumalaa.
he-ma kirjoitti:
Jokaiselle zarathustralaiselle ja muslimille on selvää, etteivät he palvele epäjumalaa.

Sinullekin jumalasta on kertonut vain toinen ihminen, eikä yhdestäkään jumalasta ole koskaan saatu minkäänlaista todistetta.

Näinollen on varmaa, että palvot epäjumalaa.
Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. Mark 16:15 tässä on todiste evankelumista,se on saarmattava. jeote en palvo mitään epäjumaa,kos olen kuulut evankeljumin.
paju4 kirjoitti:
Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. Mark 16:15 tässä on todiste evankelumista,se on saarmattava. jeote en palvo mitään epäjumaa,kos olen kuulut evankeljumin.
Ei sanonut.

Palvomastasi epäjumalajeesuksesta, hänen syntymästään, elämästään, kuolemastaan saati ylösnousemuksestaan ei ole minkäänlaista näyttöä olemassa, eikä koskaan tule olemaankaan.

Jeesussatu on sepitetty kymmeniä vuosia väitetyn ihmeidentekijän kuoleman jälkeen, joten te kaikki jesusianistit kuulutte haisevaan, mätänevään ja halveksittavaan epäjumalanpalvojien lahkoon.

Ainoa lähde jeesussatuun on raamattusatukirjan UT ja sen kirjoitusajankohdat sekä kirjoittajat eivät olleet missään tekemisissä tuo epäjumalasi kolmasosan kanssa.

Häpeäjonoon joudut epäjumalanpalvelijana jos epätodennäköinen oikea jumala on olemassa. Siellä laahustat pääsi painaneena kohti kaikkea sitä kurjuutta, jota meille viisaille epäjumalasi on luvannut. Muista, minä vilkutan sinulle, pyllistän, pieraisen ja nauran ivallisesti.
he-ma kirjoitti:
Ei sanonut.

Palvomastasi epäjumalajeesuksesta, hänen syntymästään, elämästään, kuolemastaan saati ylösnousemuksestaan ei ole minkäänlaista näyttöä olemassa, eikä koskaan tule olemaankaan.

Jeesussatu on sepitetty kymmeniä vuosia väitetyn ihmeidentekijän kuoleman jälkeen, joten te kaikki jesusianistit kuulutte haisevaan, mätänevään ja halveksittavaan epäjumalanpalvojien lahkoon.

Ainoa lähde jeesussatuun on raamattusatukirjan UT ja sen kirjoitusajankohdat sekä kirjoittajat eivät olleet missään tekemisissä tuo epäjumalasi kolmasosan kanssa.

Häpeäjonoon joudut epäjumalanpalvelijana jos epätodennäköinen oikea jumala on olemassa. Siellä laahustat pääsi painaneena kohti kaikkea sitä kurjuutta, jota meille viisaille epäjumalasi on luvannut. Muista, minä vilkutan sinulle, pyllistän, pieraisen ja nauran ivallisesti.
Niinsiä luulet sokea selittäjä tosiasioitten vääristäjä,mutta aika tulee sullekin jolloin hän antaa nähdä todellisen,voi olla sinunkohdallasi myöhäistä.
+Lisää kommentti
Tieto, totuus tai viisaus on erityisasemassa. Sitä ei Raamatussa nimitetä sellaiseksi aarteeksi, jota ei saisi ostaa:

Sananlaskut:
23:23 Osta totuutta, älä myy, osta viisautta, kuria ja ymmärrystä.

Johanneksen evankeliumi:
10:10 Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.

Sananlaskut:
23:4 Älä näe vaivaa rikastuaksesi, lakkaa käyttämästä ymmärrystäsi siihen.
28:20 Luotettava mies saa runsaan siunauksen, mutta jolla on kiihko rikastua, se ei rankaisematta jää.

1.Timoteuksen kirje:
6:9 Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.

2.Korinttolaiskirje:
8:9 Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon, että hän, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te hänen köyhyydestään rikastuisitte.

- Onko Raamatussa kummallinen kuvio tai tasapainottelu: rikastuminen ei sinänsä olisi syntiä, mutta vääränlainen kiihkeys sitä haluta aiheuttaisi muita ongelmia? Salomo toivoi viisautta, ja Jumala vastasi tavalla, joka muistuttaa Vuorisaarnaa, mutta sitten seurasi ongelmia runsaista vaimomääristä, jne... Oliko tässä ylitetty raja, joka on järjellisen vaurastumisen, ja turhan aarteiden keräilyn välissä? Silläkö tuo ristiriidalta kuulostava asetelma ratkeaa?

1.Kuningasten kirja:
3:5 Gibeonissa Herra ilmestyi Salomolle yöllä unessa, ja Jumala sanoi: "Ano, mitä tahdot, että minä sinulle antaisin."
3:6 Salomo vastasi: "Sinä olet tehnyt suuren laupeuden palvelijallesi, minun isälleni Daavidille, koska hän vaelsi sinun edessäsi totuudessa ja vanhurskaudessa sekä vilpittömällä sydämellä sinua kohtaan. Ja sinä olet säilyttänyt hänelle tämän suuren laupeuden ja antanut hänelle pojan, joka istuu hänen valtaistuimellansa, niinkuin on laita tänä päivänä.
3:7 Ja nyt, Herra, minun Jumalani, sinä olet tehnyt palvelijasi kuninkaaksi minun isäni Daavidin sijaan; mutta minä olen kuin pieni poikanen: en osaa lähteä enkä tulla.
3:8 Ja palvelijasi on keskellä sinun kansaasi, jonka olet valinnut, niin monilukuista kansaa, että sitä ei voi laskea eikä lukea sen paljouden tähden.
3:9 Anna sentähden palvelijallesi kuuliainen sydän tuomitakseni sinun kansaasi ja erottaakseni hyvän pahasta; sillä kuka voi muuten tätä sinun suurta kansaasi tuomita?"
3:10 Herralle oli otollista, että Salomo tätä anoi.
3:11 Ja Jumala sanoi hänelle: "Koska sinä anoit tätä etkä anonut itsellesi pitkää ikää, et rikkautta etkä vihamiestesi henkeä, vaan anoit itsellesi ymmärrystä kuullaksesi, mikä oikein on,
3:12 niin katso, minä teen, niinkuin sanot: katso, minä annan sinulle viisaan ja ymmärtäväisen sydämen, niin ettei sinun vertaistasi ole ollut ennen sinua eikä tule sinun jälkeesi.
3:13 Ja lisäksi minä annan sinulle, mitä et anonutkaan: sekä rikkautta että kunniaa, niin ettei koko elinaikanasi ole kuningasten joukossa oleva sinun vertaistasi.

Matteuksen evankeliumi:
6:33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

1.Kuningasten kirja:
11:1 Mutta kuningas Salomolla oli paitsi faraon tytärtä monta muuta muukalaista vaimoa, joita hän rakasti: mooabilaisia, ammonilaisia, edomilaisia, siidonilaisia ja heettiläisiä,
11:2 niiden kansain naisia, joista Herra oli sanonut israelilaisille: "Älkää yhtykö heihin, älköötkä hekään yhtykö teihin; he varmasti taivuttavat teidän sydämenne seuraamaan heidän jumaliansa." Näihin Salomo kiintyi rakkaudella.
11:3 Hänellä oli seitsemänsataa ruhtinaallista puolisoa ja kolmesataa sivuvaimoa; ja hänen vaimonsa taivuttivat hänen sydämensä.
11:4 Ja kun Salomo vanheni, taivuttivat hänen vaimonsa hänen sydämensä seuraamaan muita jumalia, niin ettei hän antautunut ehyin sydämin Herralle, Jumalallensa, niinkuin hänen isänsä Daavidin sydän oli ollut.

Markuksen evankeliumi:
4:19 mutta maailman huolet ja rikkauden viettelys ja muut himot pääsevät valtaan ja tukahuttavat sanan, ja se jää hedelmättömäksi.
2 VASTAUSTA:
Matteuksen evankeliumi:

Muuan muassa euro jackpotin päävoitto 10-90 miljoonaa euroa.
Anonyymi kirjoitti:
Matteuksen evankeliumi:

Muuan muassa euro jackpotin päävoitto 10-90 miljoonaa euroa.
Mitä niitä esille tuovat jos eivä elä senmukaan,raamatusn kohita,ei hyödytä mitään.
+Lisää kommentti
Hippi-Jeesus kutsuu ihmisiä lepoon. Ei tarvitse käydä ruokakaupassa, ei tarvitse työskennellä ruoan saamiseksi. Katsoa vain taivaan lintuja ja kedon kukkasia! Kuinka moni teistä on noudattanut näitä hippi-Jeesuksen ohjeita? Onko tässä hyvät elämän eväät? *Mitä sitten tapahtui, kun aloitte elellä näiden ohjeiden mukaisesti? Alkoiko teille sitten sataa mannaa taivaasta, tai ilmestyikö Jeesus taikomaan teille päivittäisen ruoan ja asumisen ja vaatteet, esim. viidestä leivästä ja kahdesta kalasta? Eikö niin, että Jeesus johdatteli viheriäisille niityille, hautuumaalle?

Matteuksen evankeliumi:
11:28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.

Johanneksen evankeliumi:
6:27 Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."

Matteuksen evankeliumi:
6:25 Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?
6:26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?
6:28 Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.

Psalmit:
23:1 Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.
23:2 Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.
23:3 Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.
23:4 Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
23:5 Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.
23:6 Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

"Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään". Siis hautuumaalle pääsee lepäilemään, näillä hippi-Jeesuksen elämänohjeilla?
Ilmoita
http://www.abarim-publications.com/Interlinear-New-Testament/John/John-6-parsed.html

Johanneksen 6:27 kohdassa alkutekstissä on sana ergazoo, joka tarkoittaa työskentelyä. Jeesus siis neuvoi olemaan työskentelemättä maallisen leivän eteen! Onko hyviä ohjeita? Kuinka moni teistä on saanut toimeentuloa tai rikkauksia näillä ohjeilla?
Ilmoita
Ette ymmärrä raamatun kirjoitusta,koska nei eivät ole järjen selitettävissä.
3 VASTAUSTA:
Kuka ei ymmärtänyt mitä kohtaa? Sinä jos olet niin saatanan erinomainen ymmärtäjä, mikset esittänyt jotain sitten? Täytyykö sinun ymmärtämäsi asia esittää jollain pantomiimilla, kielillä puhuen suu vaahdossa lattialla kieriskellen, niin että et voi järjellisesti sanoa keskusteluun mitään?
Anonyymi kirjoitti:
Kuka ei ymmärtänyt mitä kohtaa? Sinä jos olet niin saatanan erinomainen ymmärtäjä, mikset esittänyt jotain sitten? Täytyykö sinun ymmärtämäsi asia esittää jollain pantomiimilla, kielillä puhuen suu vaahdossa lattialla kieriskellen, niin että et voi järjellisesti sanoa keskusteluun mitään?
Sinäkö sanot miten on vastattavat,keskusteluun,saatanalla ole minunkanssa mitään tekemistä.olen Jeesuksessa voitta.
Raamatun sanomaa ei maailman ymmärrä,minä vähän koska se on laaja.
Sinä paholaisessa oleva kuuntelija,hänen tahtoaa toteuttava kulkija.
paju4 kirjoitti:
Sinäkö sanot miten on vastattavat,keskusteluun,saatanalla ole minunkanssa mitään tekemistä.olen Jeesuksessa voitta.
Raamatun sanomaa ei maailman ymmärrä,minä vähän koska se on laaja.
Sinä paholaisessa oleva kuuntelija,hänen tahtoaa toteuttava kulkija.
Yllä esimerkki siitä, että Raamattua selitettiin järjellä - jopa alkutekstiversioilla näytettiin 30-luvun suomalaisversion kohta huonosti käännetyksi - ja sitten ilmeisesti ratkaisukristillinen ilmaantui heittämään herjaa, että "te" ette ymmärrä. Sanoisiko joku psykologi tai psykiatri tuohon, että projisointia. Monesti ratkaisukristillisiä kohdatessa on tullut tällainen tunne, että järjenvastaisesti omista puutteistaan ja virheistään ovat heittäneet herjaa toiselle, joka on toiminut päinvastoin. Sikamaista. Vääriä tuomioita, väärää herjanheittoa, törkeää valehtelua.
+Lisää kommentti
Raamatusta on rooman vallan aikana poltettu siihen kuuluneita säkeitä siksi se saattaa tuntua paikoitellen epäjohdonmukaiselta. Tätä seikkaa ns. kristityt eivät halua uskoa vaikka tästä löytyy todisteita googlettamalla. Ihmiset ovat sokeita ja tyhmiä laumasieluja.
1 VASTAUS:
Natsi-Saksassa poltettiin Raamattuja, jos oikein muistan. En tiedä miksi. Siksikö, etteivät ratkaisukristilliset vääristelijät saisi aineistoa eksyttää ihmisiä hörhöilyyn?
+Lisää kommentti
Älkää mistään murehtiko, jeesus maksaa vuokran. Älkää mistään murehtiko, jeesus tuo ruoan pöytään. Älkää mistään murehtiko, jeesus maksaa laskunne.
1 VASTAUS:
Miksi jotain teippiä nimitetään Jeesus-teipiksi?
+Lisää kommentti
Anokaa niin teille annetaan!
Oi, rakas jeesus.
Anna minulle unessa oikeat numerot
joilla voitan huomenna euro jackpotissa
10 miljoonaa euroa.
Kiitos.
Aamen.
3 VASTAUSTA:
Vielä helpompaa, jos sihteerinä myös kirjoittaa ne numerot kuponkiin valmiiksi. Ja järjestää voiton tilille. Ja voisihan Jumala taikoa tyhjästä, luoda pankkitilille muutamia miljoonia.
Millä perusteella Jumala juuri sinulle antaisi euro jackpotissa voiton, kun samaa rukoilee mahdollisesti monikin? Lisäksi rikkaus ei automaattisesti ole siunaus: Jeesuksen vertauksen tuhlaajapoikakin löysi itsensä syömästä sikojen jätteitä, vaikka aluksi omisti paljon. Joskus rakkautta on sekin, että sanoo pyyntöön ei. Äkkirikastumishaaveiden sijaan kannattaisi miettiä, mitä töitä voisit tehdä, jotta saavuttaisit tavoitteesi saada 10 miljoonaa euroa. Tosin, elämässä on arvokkaampiakin päämääriä kuin rikastuminen.
Anonyymi kirjoitti:
Millä perusteella Jumala juuri sinulle antaisi euro jackpotissa voiton, kun samaa rukoilee mahdollisesti monikin? Lisäksi rikkaus ei automaattisesti ole siunaus: Jeesuksen vertauksen tuhlaajapoikakin löysi itsensä syömästä sikojen jätteitä, vaikka aluksi omisti paljon. Joskus rakkautta on sekin, että sanoo pyyntöön ei. Äkkirikastumishaaveiden sijaan kannattaisi miettiä, mitä töitä voisit tehdä, jotta saavuttaisit tavoitteesi saada 10 miljoonaa euroa. Tosin, elämässä on arvokkaampiakin päämääriä kuin rikastuminen.
Vastakysymys: Millä perusteella Jumala antaa kellekään mitään? Eikö Jumala saa antaa, vaan ihmisten pitää kyräillä toisilleen, orjuuttaa, kiusata ja pakottaa? Uhkailla, kiristää?
+Lisää kommentti
Pitkän aikavälin trendi Jumalan suhtautumisessa rikastumiseen

Jesaja:
24:1 Katso, Herra tekee maan tyhjäksi ja autioksi, mullistaa sen muodon ja hajottaa sen asukkaat.
24:2 Ja niinkuin kansan käy, niin papinkin, niinkuin orjan, niin hänen herransa, niinkuin orjattaren, niin hänen emäntänsä, niinkuin ostajan, niin myyjän, niinkuin lainanottajan, niin lainanantajan, niinkuin velallisen, niin velkojankin.
24:3 Maa tyhjentämällä tyhjennetään ja ryöstämällä ryöstetään. Sillä Herra on tämän sanan puhunut.
24:4 Maa murehtii ja lakastuu, maanpiiri nääntyy ja lakastuu; kansan ylhäiset maassa nääntyvät.
24:5 Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton.
24:6 Sentähden kirous kalvaa maata, ja sen asukkaat syystänsä kärsivät; sentähden maan asukkaat kuumuudesta korventuvat, ja vähän jää ihmisiä jäljelle.

- Tästä huolimatta en pidä mahdottomana, etteikö uskova voisi tai saisi rikastua - tai edes toimeen tulla. Jumalalle kaikki on mahdollista. Mutta nytkö uskovien pitää entistä enemmän käskeä vuorten siirtyä?

Matteuksen evankeliumi:
19:26....Jumalalle on kaikki mahdollista.

21:21 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, niin ette ainoastaan voisi tehdä sitä, mikä viikunapuussa tapahtui, vaan vieläpä, jos sanoisitte tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', niin se tapahtuisi.

- Muistuttaa shamanismia, eikö totta? Jeesuksen ohjeen mukaan asioille, olioille voi uskova puhua, käskeä jopa. Menestysteologiassa varsinkin tätä on neuvottu tekemään siten, että käsketään "Jeesuksen Kristuksen nimessä", niin kuin siinä nimessä olisi hokkuspokkus taikavoima, tai auktoriteetti. 10 käskyä kuitenkin kieltää käyttämästä väärin, turhaan Jumalan nimeä.

2.Mooseksen kirja:
20:7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
Ilmoita
Tarkoittaa kai turhaa murehtimista.
Jokaisen hankittava leipänsä - emme me siitä pääse.
Nähty vain työelämässä kun joku puhui pelottavasta vastuusta, taas joskus ettei voi mitään kun aina ei suju.
Perusasiat hallussa, keskity olennaiseen.
1 VASTAUS:
Ylempänä on selitelty, että Jeesus nimenomaan kielsi työskentelemästä maallisen leivän eteen. Monessa vieraskielisessä käännöksessä kohta menee oikein. Mutta suomalaisessa 30-luvun käännöksessä asia on väännetty erilaiseksi. Luterilaisuuden mukaista, tarkoitushakuista vääristelyä?

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15723650/hippi-jeesuksen-elamanohjeita#comment-98154170

Olen keskustelun aloittanut kuin olisin kriitikkona epäilemässä jotain mukamas, mutta silti oma elämäni on ollut melko erikoista todistetta siitä, että orjauskonnosta on päästy. Erosin luterilaiskirkosta nuorena, samassa kuussa tuli laiton irtisanominen työpaikalta, eikä sen jälkeen ole vuosikausiin tarvinnut käydä palkkatyössä. Raamattua ja muita aiheita on tullut opiskeltua runsaasti itsekseen, huvikseen, kuin olisi tehty monella alalla elämäntyön verran - ilmaiseksi. Byrokraatit ovat vainonneet, kuin olisivat yrittäneet mustamaalata ja tuhota elämäni, mutta silti on selvitty vuosikymmenet jo.

En voi silti sanoa, että olisin valtavan onnellinen. Minua murehduttaa ja ärsyttää maailman nykyinen tila, ja suunta, mihin kehitys on menossa.
+Lisää kommentti
Lahkoissa ja muissa orjuutuksissa ei yleensä vilise 1. Tim 6:17. Jossa puhutaan siitä, että Jumala antaa "meille" (uskoville) yllin kyllin kaikkea - ilman ehtoja!

Raamatussa myös vihjataan, tai annetaan ymmärtää, että sanan palveluksessa ei tarvitse osallistua maallisiin töihin. Luterilaisen tulkintatavan mukaan kuitenkin kaikki uskovat ovat pappeja, ja melkein mikä hyvänsä ammatti voi olla kutsumusta. Onko siinä mielessä luterilaisuus paljon pahempi orjauskonto, kuin moni muu lahko. En kuitenkaan pidä kaikkia luterilaisia tietoisina uskovina.

1.Timoteuksen kirje:
6:17 Kehoita niitä, jotka nykyisessä maailmanajassa ovat rikkaita, etteivät ylpeilisi eivätkä panisi toivoansa epävarmaan rikkauteen, vaan Jumalaan, joka runsaasti antaa meille kaikkea nautittavaksemme,

Apostolien teot:
6:1 Niinä päivinä, kun opetuslasten luku lisääntyi, syntyi hellenisteissä nurinaa hebrealaisia vastaan siitä, että heidän leskiänsä syrjäytettiin jokapäiväisessä avunannossa.
6:2 Niin ne kaksitoista kutsuivat kokoon opetuslasten joukon ja sanoivat: "Ei ole soveliasta, että me laiminlyömme Jumalan sanan toimittaaksemme pöytäpalvelusta.
6:3 Valitkaa sentähden, veljet, keskuudestanne seitsemän miestä, joista on hyvä todistus ja jotka ovat Henkeä ja viisautta täynnä, niin me asetamme heidät tähän toimeen.
6:4 Mutta me tahdomme pysyä rukouksessa ja sanan palveluksessa."

2.Timoteuksen kirje:
2:1 Vahvistu siis, poikani, siinä armossa, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
2:2 Ja minkä olet kuullut minulta ja minkä monet ovat todistaneet, usko se luotettaville miehille, jotka sitten ovat soveliaita muitakin opettamaan.
2:3 Kärsi vaivaa niinkuin ainakin jalo Kristuksen Jeesuksen sotamies.
2:4 Ei kukaan, joka sodassa palvelee, sekaannu elatuksen toimiin, sillä hän tahtoo olla mieliksi sille, joka on hänet palkannut.
2:5 Eihän sitäkään, joka kilpailee, seppelöidä, ellei hän kilpaile sääntöjen mukaisesti.
2:6 Peltomiehen, joka vaivaa näkee, tulee ennen muita päästä osalliseksi hedelmistä.
2:7 Tarkkaa, mitä sanon; Herra on antava sinulle ymmärrystä kaikkeen.

5.Mooseksen kirja:
25:4 Älä sido puivan härän suuta.

1.Korinttolaiskirje:
9:9 Onhan Mooseksen laissa kirjoitettuna: "Älä sido puivan härän suuta." Eihän Jumala häristä näin huolta pitäne?

1.Timoteuksen kirje:
5:18 Sillä Raamattu sanoo: "Älä sido puivan härän suuta", ja: "Työmies on palkkansa ansainnut."

- Tässä lienee härkää verrattu henkilöihin, jotka toimivat seurakunnassa opettajina tai profeettoina?
Ilmoita
Työttömyydestä ensimmäiset parikytvuotta ovat vaikeimmat. Sitten helpottaa kun ei jaksa enää taistella ja antaa Jeesuksen ottaa ohjat.
Ilmoita
Moni siteeraa puhuessaan tuota Jeesuksen lausetta "työmies on palkkansa ansainnut" tietämättään mistä sanonta alunperin on lähtöisin.
Ilmoita
moniko rikastunut ??

useillakaan lahkolais-jäsenillä ei erityistä rikastumista, vaan kun lahkot yleensä julistaa: tupakoinnin, alkoholin, (tietenkin jättään), niin ihan noista kulutusmenoista jo jää melkoinen summa vuodessa "rikastumiseen" tai muuhun hyödylliseen.

- itse en edellä mainittuja sanoisi niinkään synniksi, vaan epähyödyllisiksi paheiksi,
esim. sanonta:
"viini on viisasten juoma" (pitänee paikkansa)
"käytä vähän viiniä vatsasi tähden, ja usein uudistuvien vaivojesi vuoksi" , jne.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Hippi-Jeesuksen elämänohjeita

Kuinka moni teistä on rikastunut, tai edes toimeen tullut, vain katselemalla kukkasia ja lintuja?

Matteuksen evankeliumi:
6:29 Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.
6:30 Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?
6:31 Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
6:32 Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
6:34 Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."

5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

Luukkaan evankeliumi:
14:26 "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta