Eläkää hiljaisina ja tehkää työtä käsillänne

Anonyymi

"Mutta me kehoitamme teitä, veljet, siinä varttumaan yhä enemmän 11ja katsomaan kunniaksenne, että elätte hiljaisuudessa ja toimitatte omia tehtäviänne ja teette työtä käsillänne, niinkuin olemme teitä käskeneet, 12että vaelluksessanne olisitte säädylliset ulkopuolella olevia kohtaan ettekä olisi kenenkään avun tarpeessa." 1. Tess 4:10-12

15

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tessalonikassa oli alettu luulla maailmanlopun olevan tulossa heti. Ilmeisesti jotkut olivat lopettaneet töitänsä ja liiketoimiansa tästä syystä. Ei siis ollut kyse siitä, että olisi käsketty työttömiä tekemään olemattomia töitänsä, tai menemään töihin minne hyvänsä, ehdolla millä hyvänsä.

      2.Tessalonikalaiskirje:
      2:1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
      2:2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.

      1.Korinttolaiskirje:
      7:23 Te olette kalliisti ostetut; älkää olko ihmisten orjia.

      - Orjuuttaminen on joiltain osin, Vanhassa testamentissa kuoleman rangaistuksen arvoinen synti, jos en nyt ihan väärin muista.

      • Anonyymi

        "Tessalonikassa oli alettu luulla maailmanlopun olevan tulossa heti. Ilmeisesti jotkut olivat lopettaneet töitänsä ja liiketoimiansa tästä syystä."

        Tai sitten odotettiin vainoja. Samasta syystä Paavali kehotti korinttolaisia kristityksi kääntyneitä orjia pysymään asemassaan ja naimattomia pidättäytymään vaimon ottamisesta.

        Paavalia on virheellisti pidetty orjuuden puolustajana. Vaikka ydinajatus oli, että tulevien vaikeiden aikojen vuoksi kristityn on parempi keskittyä taivaallisiin kuin maallisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tessalonikassa oli alettu luulla maailmanlopun olevan tulossa heti. Ilmeisesti jotkut olivat lopettaneet töitänsä ja liiketoimiansa tästä syystä."

        Tai sitten odotettiin vainoja. Samasta syystä Paavali kehotti korinttolaisia kristityksi kääntyneitä orjia pysymään asemassaan ja naimattomia pidättäytymään vaimon ottamisesta.

        Paavalia on virheellisti pidetty orjuuden puolustajana. Vaikka ydinajatus oli, että tulevien vaikeiden aikojen vuoksi kristityn on parempi keskittyä taivaallisiin kuin maallisiin.

        Kreikan δοῦλος
        doulos on käännetty joskus orjaksi, joskus palvelijaksi.
        https://www.studylight.org/lexicons/greek/1401.html


    • Anonyymi

      Työn orjat sorron yöstä nouskaa, sillä debiilien työpanosta ei enää kaivata.

    • Anonyymi

      KR 1933/-38 2Tess. 3:10
      Sillä jo silloin,
      kun olimme teidän luonanne,
      me sääsimme teille,
      että kuka ei tahdo työtä tehdä,
      ei hänen syömänkään pidä.

      1Moos. 3:19 Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi,
      kunnes tulet maaksi jälleen,
      sillä siitä sinä olet otettu.
      Sillä maasta sinä olet,
      ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."

      • Anonyymi

        Niin eläkää ja toimikaa niin kuin Nooan perhekuntakin aikanaan, rakentaessaan sitä pelastukseksi vaihtoehtoa, Nooan arkkia. Josta sanoma levisi koko silliseen maailman ääriin asti, KAIKILLE luoduille. Niin että eläimetkin osasti sinne arkiin tulla pelastumaan Jumalan, silloiselle, saatanaa tuomiokseen palvelemaan antutuneelle ihmiskunnalle LOPUKSI tuomiolta.

        Tätä pelastukseksi Krist. vaihtoehtoa rakentavaan Krist. yhteyteen ja yhteistyöhön kutsutuille. Ja muillekin tähän Raamatun UT mukaiseenn Krist. yhteyteen ja yhteistyöhön niillä kaikille hyväksi Krist. ehdoilla yhtymään haluaville osoitteeksi...

        http://www.suomenkristityt.foorumimme.com Kaikille hyväksi Raamatun UT mukaisesta ja perustuvasta Kristillisyydestä asiallisesti ja rakentavasti KESKUSTELU foruumi.

        Valkeudeksi


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      KR 1933/38 Psalmit:
      53:1 Veisuunjohtajalle; veisataan kuin:
      "Sairaus";
      Daavidin miete virsi.
      53:2 Hullu sanoo sydämessänsä:
      "Ei ole Jumalaa."
      Turmiollinen
      ja iljettävä on heidän väärä menonsa;
      ei ole ketään,
      joka tekee sitä,
      mikä hyvä on.

      53:3 Jumala katsoo taivaasta ihmislapsiin nähdäksensä,
      onko ketään ymmärtäväistä,
      ketään,
      joka etsii Jumalaa.

      53:4 Mutta kaikki he ovat poikenneet pois,
      kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet;
      ei ole ketään,
      joka tekee sitä,
      mikä hyvä on,
      ei yhden yhtäkään.

      53:5 Eivätkö he mitään käsitä,
      nuo väärintekijät,
      jotka saavat leipänsä syömällä minun kansaani,
      eivätkä avuksensa huuda Jumalaa?

      53:6 Siinä heidät valtaa kauhu,
      missä ei kauhistavaa ole;

      sillä Jumala hajottaa niiden luut,
      jotka sinua saartavat.
      Sinä saatat heidät häpeään,
      sillä Jumala hylkää heidät.

      53:7 Oi, että Israelille tulisi pelastus Siionista!
      Kun Jumala kääntää kansansa kohtalon,
      silloin Jaakob riemuitsee,
      Israel iloitsee.

    • Anonyymi

      Otsa hiessä leivän syöminen voi olla hiukan eri asia kuin työnteko. Ilmastonmuutoksen helteissä saattaa olla otsa hiessä monellakin, vaikka ei työtäkään olisi. Toisaalta eläkeläisillä ei ole velvollisuutta työtä tehdä.
      Toisaalta Kristus on uskovat lunastanut lain kirouksesta.

      Työhön liittyvää:
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15723650/hippi-jeesuksen-elamanohjeita

    • Anonyymi

      Autaita ovat hiljaiset, sillä he saavat periä maan.

      Työllä tarkoitetaan Työtä Jumalalle, ei mammonan palvelemista, elikkä rahalle työskentelyä / palkkatyötä.

      prioriteetti on aina Evankeliumi Työ mutta kaikkea muutakin vapaaehtois työtä jne. on. Työskentele Rakkaudelle ei rahalle. kukaan ei voi palvella molempia. Matt. 6.

      miten pärjäät sitten? Jumala pitää huolta, Hän antaa ruuan ja vaatteet yms. Matt 6

      todistan, että jos tottelet Jeesusta ja olet Hänelle Töissä niin tarpeet järjestyy siinä sivussa. opetuslapseuteen on kuitenkin joitain ehtoja, Luukas 14 on monta.

      • Anonyymi

        Siitä Luukkaan evankeliumin 14. luvusta Jeesuksen puhetta

        14:31 Tahi jos joku kuningas tahtoo lähteä sotimaan toista kuningasta vastaan, eikö hän ensin istu ja pidä neuvoa, kykeneekö hän kymmenellä tuhannella kohtaamaan sitä, joka tulee häntä vastaan kahdellakymmenellä tuhannella?
        14:32 Ja ellei kykene, niin hän, toisen vielä ollessa kaukana, lähettää hänen luoksensa lähettiläät hieromaan rauhaa.
        14:33 Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.

        - Näköjään Jeesus vertasi itseään kuninkaaseen, joka sotii. Ihmiseltä vaaditaan antautumista. Kuitenkin uskon kautta voi avautua ymmärrys ja portti: Jumala on ristiinnaulittu saatana, Jeesus on kaikessa syyllinen. Jumala on voitettu, kuin Daavid voitti Goljatin. Onko teiltä Jaakobin paininne käymättä, ja sen takia nöyristelette väärin Jeesukselle, kuin ette ymmärtäisi jumaluudesta mitään - että eihän ilman Jumalaa mitään tapahdu, ja siksi Jumala on kaikessa syyllinen. Jaakob sai nimen Israel - on taistellut Jumalan kanssa ja voittanut.

        32:28 Silloin hän sanoi: "Sinun nimesi älköön enää olko Jaakob, vaan Israel, sillä sinä olet taistellut Jumalan ja ihmisten kanssa ja olet voittanut."

        Jesaja:
        1:18 Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi.

        - Kuinka moni teistä on päässyt tällaiseen uskoon asti, että Jumala on kaikessa syyllinen perkele? Minä toistan tähän vielä tuon Jeesuksen jutun, Luukkaan 14. luvusta ja vertaan sitä toiseen kohtaan:

        14:31 Tahi jos joku kuningas tahtoo lähteä sotimaan toista kuningasta vastaan, eikö hän ensin istu ja pidä neuvoa, kykeneekö hän kymmenellä tuhannella kohtaamaan sitä, joka tulee häntä vastaan kahdellakymmenellä tuhannella?
        14:32 Ja ellei kykene, niin hän, toisen vielä ollessa kaukana, lähettää hänen luoksensa lähettiläät hieromaan rauhaa.
        14:33 Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.

        Johanneksen evankeliumi:
        10:10 Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.

        - Haluaako Jeesus varastaa, ryöstää ja sotia, mutta yltäkylläisyys on vain jossia ja konditionaalia? "Että heillä olisi"? Onko se konditionaali jotain juustoa, jota voidaan syödä, tai rikkautta, jota voi tallettaa pankkiin?


    • Anonyymi

      Pitääkö pyrkiä olemaan judaisti ja Jeesuksen opetuslapsi. Mikä pakottaa? Seurataanko Jeesusta kaikessa kuin päättömät kanat, kiiveten judaisteina sinne ristille asti, vai oliko hän kristittyjen sijaisuhri.
      Ratkaisukristilliset kuvittelevat, että pitää luvata Jumalalle jotain, tehdä ratkaisu, ryhtyä opetuslapseksi, "seurata Jeesusta"..? Kiivetä Jeesuksen perässä ristille? Mutta Raamatussa puhutaan niistä, jotka lupailivat, tai kuvittelivat hyvää tekevänsä, ja ansaitsevansa pelastusta jopa.

      Matteuksen evankeliumi:
      21:28 Mutta miten teistä on? Miehellä oli kaksi poikaa; ja hän meni ensimmäisen luo ja sanoi: 'Poikani, mene tänään tekemään työtä minun viinitarhaani.'
      21:29 Tämä vastasi ja sanoi: 'En tahdo'; mutta jäljestäpäin hän katui ja meni.
      21:30 Niin hän meni toisen luo ja sanoi samoin. Tämä taas vastasi ja sanoi: 'Minä menen, herra', mutta ei mennytkään.
      21:31 Kumpi näistä kahdesta teki isänsä tahdon?" He sanoivat: "Ensimmäinen." Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan.

      Luukkaan evankeliumi:
      18:9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
      18:10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
      18:11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
      18:12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
      18:13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.'
      18:14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

      Matteuksen evankeliumi:
      7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'

      Hebrealaiskirje:
      4:10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.

    • Anonyymi

      Ennen Jeesuksen ristiinnaulitsemista opetuslapseksi ryhtymisestä:

      Luukkaan evankeliumi:
      14:26 "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
      14:27 Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.
      14:33 Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.

      Opetuslapsiksi ryhtymisestä Jeesuksen ristiinnaulitsemisen jälkeen:

      Matteuksen evankeliumi:
      28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen


      Johanneksen evankeliumi:
      13:35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."
      15:8 Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni.

    • Anonyymi

      Orjuuteen ihmisiä houkuttelevilla lahkolaisilla on tapana
      - opettaa pelastusta jollakin lainalaisella tulkinnalla, tavalla, tekojen kautta, esim, oma ratkaisu, parannus, vesikaste, ynnä muita temppuja, joita vain kirkon ulkopuolinen lahko itse tekisi, ja muut saman "henkiset"
      - opettaa Raamatun siunauksista niin, että vaietaan ansiotta tai Jeesuksen uhrin tähden tulevista siunauksista (esim. 1. Tim 6:17). Sen asemesta esittävät vanhatestamentillista lain noudattamista, tai epämääräistä "kuuliaisuutta" perusteeksi saada siunauksia, tai milloin mitäkin teoista puhuvaa Raamatun kohtaa, vaikkapa Jeesuksen judaistisia puheita, Paavalin kristinuskon asemesta.

      Kuten tässä keskustelussa yllä esitetään: jos lähdet "töihin", kaikesta luopuen Luuk 14-luvun mukaisesti (lahkolle kaiken antaen), niin Jumala järjestää sitten ruokaa ja vaatteita.

      Jokainen järjellinen ihminen lienee kykenevä ymmärtämään, tai tietää, että elämiseen tarvitaan paljon, paljon muutakin kuin vain ruokaa ja vaatetta. Joka ei ole minkään valtakunnan minimipalkka edes, vai onko?

      Viikonloppuna tuli radiosta esitelmää lahkojen huijareista.
      https://areena.yle.fi/1-50187441
      https://areena.yle.fi/1-3948085

    • Anonyymi

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15813212/kokonaisuus#comment-98516172

      Viesti Raamatun tulkinnasta, että tulkitaanko judaistisesti, Jeesuksen (Matt, Mark, Luuk, Joh) ja Pietarin puheista (Apt 2) yrittäen vääntää lainalaista pelastusoppia, vai tulkitaanko kristinuskon mukaisesti, niin kuin Paavali on kirjeissään selittänyt pakanakansoille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2221
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1710
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe