Miks Meller opettaa että Urho Muroma

toi Chicagosta Moodyn Raamattuopistosta erityisen tärkeän Raamatun tutkimisohjeen, joka on nimeltään "Totuuden Sanan oikea jakaminen". Eli on Aatamin fyysinen veriperintö (pakanat), Aabrahamin fyysinen veriperintö (seemiläiset kansat) ja Jeesuksen hengellinen veriperintö (kristityt). Raamattua täytyisi tutkia siten, että mietitään keille näistä kolmesta Raamatun viesti on kohdistettu. Daniel 2:27-28 "aikojen lopussa". Meller: armotalouskausi, dispensaatio, on siis olemassa kolme armotalouskautta (pakanat, seemiläiset ja kristityt) tulevat synteesiin, Daniel selittää että uni koskee kaikkia. (kuvapatsaan kohtalo).
Ilmoita


41 Vastausta

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.


Koetahan hioa otsikointia selvemmäksi. Sen jälkeen kannattaa miettiä kuinka aloittaa viestin. Sitten vielä selkeyttä viestiin, niin muutkin tietävät mistä haluat keskustella.
0 VASTAUS:
+Lisää kommentti
Siksi että Meller on dispensationalisti - ja yrittää levittää dispensationalistista Raamatun tulkintaa. Dispensationalismi avaaminen olisi todella iso asia, joten suosittelen lyhyesti, että KANNATTAA PYSYÄ EROSSA! Jos kuulet jonkun puhuvan "Totuuden Sanan oikeasta jakamisesta" niin kannattaa olla varuillaan ja tarkempana, sillä silloin hyvin todennäköisesti levitetään tätä Amerikassa popularisoitua oppijärjestelmää joka on harhaoppia. Dispensationalisteilla on oma Raamattukin, jossa on kommentaari alaviitteissä kuinka asiat tulee ymmärtää ja tulkita.

Armotalouskaudet tai dispensaatiot ovat harhaoppia, kuten koko dispensationalistinen koulukunta.
4 VASTAUSTA:
Petri Paavola avaa tässä joitakin asioita dispensationalismista:
http://www.kotipetripaavola.com/vaaraopetuselainuhrienpalaamisesta.html#3
”Meller on dispensationalisti - ja yrittää levittää dispensationalistista Raamatun tulkintaa.”

Aivan, sillä fundamentalismiin kuuluu olennaisena osana sekä dispensionalismi että millenialismi.
Dispensionalismiin tosiaan kuuluu nuo armotalouskaudet. Samoin ajatus siitä, että Jumala pelastaa eri tavoin ihmisiä eri aikoina.

Tuohon oppiin kuuluu myös kaikkien juutalaisten kääntyminen kristityiksi, ylöstempaus sekä maallinen tuhatvuotinen valtakunta.
Muroma oli myös äärioikeistolainen. Joten siinä on mies paikallaan johtamaan Suomen kristikansaa.

taastätäsamaa
Ps. Kuka on Miks Meller?

taastätäsamaa
+Lisää kommentti
Mielestäni Pekka Sartola ja Leo Meller sopisivat keskenään juttelemaan uskonasioista Patmokselle Israelista.

Laittakaa ehdotusta eteenpäin. Siitä syntyisi jotain tarvitsemaamme.

Viimeksi katsomani video on muuten tollainen. Kuuntelin miten Pekan näkemykset tulevaisuutta kohti vuodesta 2009 käsin ja millaista oli vuonna 2009. Hyvin pitää puheet paikkansa. Hauskasti tuossa Pekka sanoo että molemmat ovat jo allahinsa luona. Pakostakin hieman naurattaa ( kun oikeudenmukaisuus voittaa ja tuomio kaikille koittaa) kun heille selviää millainen tapaus tämä allah on ja mihin yhteen hänen juonistaan he saavat selvyyden kun nyt ovat allahinsa luona.

https://www.tv7.fi/vod/player/7771/
Ilmoita
Scofieldin referenssiraamattu edusti tuota dispensationalismia.
https://duckduckgo.com/?q=scofield+reference+bible+dispensationalist&t=ffab&ia=web
Meller ja Muroma, ratkaisukristillisyyttä.
https://docplayer.fi/17889083-Nyt-naen-leo-mellerin-kirjallinen-toiminta-suomessa-vuosina-1971-1979.html
https://slideplayer.fi/slide/12168271/

Omituista, että luterilaisuudessa, tai kirkossa, on suvaittu ratkaisukristillisyyttä - joka on jyrkästi ristiriidassa luterilaisen opin tai uskonpuhdistuksen kanssa. Pelastusta kun ei saada teoilla.
2 VASTAUSTA:
"Pelastusta kun ei saada teoilla."

Pelastusta ei ansaita teoilla, mutta usko ilman tekoja on kuollutta uskoa, eikä se voi pelastaa.

" joka on jyrkästi ristiriidassa luterilaisen opin tai uskonpuhdistuksen kanssa."

Täytyy huomioida että myös luterilaisuus ja uskonpuhdistus ovat vajavaista ja ristiriidassa Raamatun kanssa.

"Pelastus yksin uskosta" ei kestä Raamatullista tarkastelua. Raamatussa puhutaan yhdessä ainoassa jakeesta "yksin uskosta" - ja siinä Jumala itse sanoo että pelastus EI OLE yksin uskosta.
George_L kirjoitti:
"Pelastusta kun ei saada teoilla."

Pelastusta ei ansaita teoilla, mutta usko ilman tekoja on kuollutta uskoa, eikä se voi pelastaa.

" joka on jyrkästi ristiriidassa luterilaisen opin tai uskonpuhdistuksen kanssa."

Täytyy huomioida että myös luterilaisuus ja uskonpuhdistus ovat vajavaista ja ristiriidassa Raamatun kanssa.

"Pelastus yksin uskosta" ei kestä Raamatullista tarkastelua. Raamatussa puhutaan yhdessä ainoassa jakeesta "yksin uskosta" - ja siinä Jumala itse sanoo että pelastus EI OLE yksin uskosta.
"Pelastusta ei ansaita teoilla, mutta usko ilman tekoja on kuollutta uskoa, eikä se voi pelastaa."

Uskotko Raamattuun kirjaimellisesti? Silloin sinun on kuuluttava johonkin kahdestatoista hajallaan olevasta heimokunnasta. Muussa tapauksessa pidä turpasi kiinni, sekundajuutalainen.
+Lisää kommentti
Mellerin tarkoitus on tuoda sellaista oppia, minkä hän tietää sekoittavan hänen puheitaan kuulemaan tulleita. Meller tekee kuten aina on tehnyt suuren rahan toivossa, tietoisesti löytää sellaista minkä sitten kääntää sellaiseksi opiksi joka tuo rahaa ja menestystä itselleen.
4 VASTAUSTA:
Sano muutama oikein asia mitä Meller opettaa joka ei sinua miellytä. Eleinen huutelisi on vain solvausta,
Se on ihan sitä samaa oppia, mitä evankelikaaliset ovat muodostaneet amerikoissa.
mummomuori kirjoitti:
Se on ihan sitä samaa oppia, mitä evankelikaaliset ovat muodostaneet amerikoissa.
Mikä siinä on Raamatun vastaista?
mummomuori kirjoitti:
Se on ihan sitä samaa oppia, mitä evankelikaaliset ovat muodostaneet amerikoissa.
SETAN oppi on Amerikasta!
+Lisää kommentti
Erikoisen omituista, että Meller on onnistunut yhdistelemään kalvinismia ja uskonratkaisun oppia, jotka ovat vastakohtia. Kummallista, jos ei sitä vastakohtaisuutta näe ja tajua.
2 VASTAUSTA:
Ei sinällään ihmeellistä... lopputulos kun molempien koulukuntien, siis kalvinistisen (ns. vastustamaton armo) ja dispensationalistisen (vapaa armo) pelastus ja armo näkemyksissä on se, että "aito uskova" ei voi tehdä mitään sellaista, että hän menettäisi pelastuksensa.
”Erikoisen omituista, että Meller on onnistunut yhdistelemään kalvinismia ja uskonratkaisun oppia, jotka ovat vastakohtia.”

Ei se ole mitenkään omituista siinä mielessä, että Mellerin opit tulevan amerikkalaisilta evankelikaalisilta, joiden opissa on vahva kalvinismi mukana. Näitä Meller kävi opiskelemassa aikoinaan 1965–1967. Hän itsekin sanoo, että toi amerikkalaistyylisen hengellisyyden sekä myynti keinot ensimmäisenä suomeen.
+Lisää kommentti
Edellä olevan linkin kirjoituksesta:

<<Raamatussa Herran ateria (ehtoollinen) on ainoa paikka, jonka Jumala on määrännyt Jeesuksen syntiuhrin ja sovituksen muistamisen paikaksi.<<

Taas on Paavali korotettu Jumalaksi - RAAMATUSSA PAAVALI SANOO ITSE antaneensa ehtoollisen asetussanat, ja hänen sanojensa mukaan ehtoollista vietetään vain HERRAN KUOLEMAN JULISTAMISEKSI.

Tämä on niin pölkkypäistä, kun Raamatun tekstitkin sovelletaan ihan omaan tarinaan sopivaksi, eikä riitä enää edes Raamatun tarina.
2 VASTAUSTA:
Ja hän jatkaa:

<<Eläinuhrien, eli viattomien ei tarvitse enää kuolla muistutukseksi Jeesuksen sovitustyöstä, koska Herran Jeesuksen syntiuhri ja sovitustyö on iankaikkinen. Eläinuhrien palaaminen syntien muistuttamisena on vakava harhautuma ja väärä opetus, joka osoittaa sen ettei sellaista opettava ole sisäistänyt ollenkaan Herran Jeesuksen iankaikkista syntiuhria ja sovitustyötä.<<

No, kun kristinusko kerran perustuu ihmisuhriin - viattoman lampaan teurastukseen härän sijasta - niin mitä jos kokeilisitte lisää ihmisuhreja?

Uskovaisista löytyy varmaan vapaaehtoisia.
<<Dispensationalisteja on monenlaisia, eikä kaikki heistä usko eläinuhrien palaamiseen tuhatvuotisessa valtakunnassa, mutta osa heistä uskoo. Dispensationalismin vakavat väärät opetukset kuten Jeesuksen tulemus ja seurakunnan ylöstempaus ennen suurta ahdistuksen aikaa.<<

Alas siinä tempaistaan hyvin nopeasti, koska opin mukaan haudat aukeaa maailmanlopun VIIMEISENÄ PÄVÄNÄ ja ihmiset nousevat ylös fyysissä ruumiissaan. Ahdistukselle on aikaa noin 23 tuntia.

Ei ole mitään tuhatvuotista valtakuntaa. Eivätkö nämä uskovaiset tiedä edes omaa oppiaan?! Voi hyvä Luoja! Tosin se on jo viisisataa vuotta vanha, mutta edelleen tärkein oppi:

<<Opetetaan Jeesuksen tulevan VIIMEISENÄ PÄIVÄNÄ tuomitsemaan ja herättämään kuolleet.<<

<<hylätään oppi ENNEN KUOLLEIDEN YLÖSNOUSEMUSTA syntyvästä pyhien ja hurskaiden maanpäällisestä valtakunnasta<<

Pyhien valtakunnalle on aikaa enimmillään noin 23 tuntia, johon sitten sisältyy tuo suuri ahdistuksen aikakin.

Lähde: Augsburgin tunnustus

<<Augsburgin tunnustus (Confessio Augustana) on evankelis-luterilaisen kirkon tärkein tunnustuskirja. <<
+Lisää kommentti
”Miks Meller opettaa että Urho Muroma toi Chicagosta Moodyn Raamattuopistosta erityisen tärkeän Raamatun tutkimisohjeen, joka on nimeltään "Totuuden Sanan oikea jakaminen".”

Tosiaan 26.9.2010 Näin sinut, kun sätkyttelit verissäsi” Meller väittää noin: ”Tri C. I. Scofieldin kuuluisa kirja Totuuden sanan oikea jakaminen on juuri ilmestynyt alkuperäisen täydellisenä painoksena Kuvan ja Sanan kautta.”
”Urho Muroma innostui tästä kirjasta ja vaikutti sen kääntämiseen ja ilmestymiseen Suomen Raamattuopiston kautta. Muroma halusi nähdä kirjan leviävän joka ainoan suomalaisen kirkkoherranviraston kirjastoon sekä seurakuntalaisten käyttämiin kirjastoihin. ”

Siis Muroma joka kuoli vuonna 1966, oli innostunut kirjasta. Tosin ensimmäinen suomennos on ollut EV.LUT. Sisälähetyssäätiön tekemä ja H. L. Puukon suomentama. Alkuperäisteos on »Rightly Dividing the Word of Truth.» vuonna 2003.

Muroman innostuksesta vain ei oikein löydy mitään faktoja.

Tuota kirjoittajaa pidetään fundamentalismin ”isänä”.

”C.I. Scofield mainitaan tärkeänä vaikuttajana Raamatun profetioiden tulkintaan, opetukseen ylöstempauksesta ja tuhatvuotiseen valtakuntaan liittyvistä asioista…”

”Hänen pamflettinsa Rightly Dividing the Word of Truth (1888) teki Scofieldista dispensationalisen premillennialismin johtajan ja häntä pidetään 20. vuosisadan kristillisen fundamentalismin edelläkävijänä.”
mikkol-miettii ”mietteitä C.I. Scofield” perjantai 22. helmikuuta 2013

Ehkä innostuneempi Meller oli tästä, sillä hän toi fundamentalismin suomeen?
4 VASTAUSTA:
Mikä heidän opetuksessaan on Raamatun vastaista?
Anonyymi kirjoitti:
Mikä heidän opetuksessaan on Raamatun vastaista?
En tosin mitään tuosta maininnut? Eikö tätä voi käsitellä noin yleisenä asiana ilman mitään opillisia inttelyitä?

Miten sinä suhtaudut dispensionalismiin tai millennialismiin?
mummomuori kirjoitti:
En tosin mitään tuosta maininnut? Eikö tätä voi käsitellä noin yleisenä asiana ilman mitään opillisia inttelyitä?

Miten sinä suhtaudut dispensionalismiin tai millennialismiin?
Tämä ei ole mikään 'yleinen asia'. Haluat jankuttaa mielipidettä, että jokin on 'totta' ja jokin 'valhetta', mutta sinulla ei ole hajuakaan Raamatun kohdista noiden sinuun tarttuneiden uskomusten tueksi.

Ne taas, jotka osaavat englantia sujuvasti, voivat kuunnella tästäkin aiheesta vaikka Robert Breakeria, Gene Kimiä, Charles Lawsonia, Chuck Missleriä tai Peter Ruckmania. He esittelevät riittävästi Raamatun kohtia, joista kuulijalle ja Raamatun lukijalle käy selväksi, miten Jumala pelastaa eri aikoina ja mitkä ovat lopun aikojen tapahtumat. Eihän se loppu ole, vaikka lopun ajoista puhutaan. Se on vain tämän pahan vallassa olevan maailmanjärjestyksen loppu.

Ja pohdipa pikku mielessäsi sitä, mitä tapahtuisi kristityille, jos he joutuisivat antikristuksen aikaan ja ottaisivat pedon merkin, vaikka uskoisivatkin Jeesukseen. Pelastuisivatko he merkistä huolimatta, koska kristitty pelastuu yksin armosta, ei omien tekojensa kautta, ettei kukaan kerskaisi? Joutuisiko hän kadotukseen, koska Raamattu kertoo, että jokainen, joka ottaa pedon merkin, heitetään tulijärveen, vaikka uskoville onkin luvattu, että uudestisyntyminen takaa ikuisen elämän? Pikkuinen dilemma? Ainut mahdollisuus on, että armon ajan kristityt temmataan ylös ennen vaivan aikaa, aivan kuten Raamatussa sanotaan. Vaivan aikana Jumala keskittyy kääntämään juutalaista kansaa takaisin puoleensa, ja lopulta näin tapahtuukin. Pakanatkin voivat siinä ajassa vielä pelastua, mutta he eivät saa palvoa petoa eivätkä ottaa sen merkkiä, ja heidän on parhaansa mukaan autettava juutalaisia. Luultavimmin heidät mestataan. Ilmestyskirja kertoo valtavasta joukosta ihmisiä, jotka ovat pesseet vaatteensa siitä suuresta ahdistuksesta. Eli heidät on vanhurskautettu omilla teoillaan. Nyt armon aikana pelastumme vain uskomalla evankeliumi Jeesuksen sovitustyöstä. Lohdutamme toisiamme tässä pahuuden ajassa sillä, että ylösottomme hetki lähestyy. Tarkkaa hetkeä ei kukaan ihminen tiedä, mutta ajan merkkejä seuraavalle kristitylle Jeesus ei tule täysin kuin varas yöllä. Tiedämme, että hän on tulossa. Odotamme häntä innolla. Tiedämme, että hän voi tulla vaikka tän
Anonyymi kirjoitti:
Tämä ei ole mikään 'yleinen asia'. Haluat jankuttaa mielipidettä, että jokin on 'totta' ja jokin 'valhetta', mutta sinulla ei ole hajuakaan Raamatun kohdista noiden sinuun tarttuneiden uskomusten tueksi.

Ne taas, jotka osaavat englantia sujuvasti, voivat kuunnella tästäkin aiheesta vaikka Robert Breakeria, Gene Kimiä, Charles Lawsonia, Chuck Missleriä tai Peter Ruckmania. He esittelevät riittävästi Raamatun kohtia, joista kuulijalle ja Raamatun lukijalle käy selväksi, miten Jumala pelastaa eri aikoina ja mitkä ovat lopun aikojen tapahtumat. Eihän se loppu ole, vaikka lopun ajoista puhutaan. Se on vain tämän pahan vallassa olevan maailmanjärjestyksen loppu.

Ja pohdipa pikku mielessäsi sitä, mitä tapahtuisi kristityille, jos he joutuisivat antikristuksen aikaan ja ottaisivat pedon merkin, vaikka uskoisivatkin Jeesukseen. Pelastuisivatko he merkistä huolimatta, koska kristitty pelastuu yksin armosta, ei omien tekojensa kautta, ettei kukaan kerskaisi? Joutuisiko hän kadotukseen, koska Raamattu kertoo, että jokainen, joka ottaa pedon merkin, heitetään tulijärveen, vaikka uskoville onkin luvattu, että uudestisyntyminen takaa ikuisen elämän? Pikkuinen dilemma? Ainut mahdollisuus on, että armon ajan kristityt temmataan ylös ennen vaivan aikaa, aivan kuten Raamatussa sanotaan. Vaivan aikana Jumala keskittyy kääntämään juutalaista kansaa takaisin puoleensa, ja lopulta näin tapahtuukin. Pakanatkin voivat siinä ajassa vielä pelastua, mutta he eivät saa palvoa petoa eivätkä ottaa sen merkkiä, ja heidän on parhaansa mukaan autettava juutalaisia. Luultavimmin heidät mestataan. Ilmestyskirja kertoo valtavasta joukosta ihmisiä, jotka ovat pesseet vaatteensa siitä suuresta ahdistuksesta. Eli heidät on vanhurskautettu omilla teoillaan. Nyt armon aikana pelastumme vain uskomalla evankeliumi Jeesuksen sovitustyöstä. Lohdutamme toisiamme tässä pahuuden ajassa sillä, että ylösottomme hetki lähestyy. Tarkkaa hetkeä ei kukaan ihminen tiedä, mutta ajan merkkejä seuraavalle kristitylle Jeesus ei tule täysin kuin varas yöllä. Tiedämme, että hän on tulossa. Odotamme häntä innolla. Tiedämme, että hän voi tulla vaikka tän
”Tämä ei ole mikään 'yleinen asia'. Haluat jankuttaa mielipidettä…”

Miksei olisi, sillä kyse oli siitä, kuka toi suomeen evankelikaalisen fundamentalismin. Se ei ollut Muroma vaan Meller.

Kysyin ”Miten sinä suhtaudut dispensionalismiin tai millennialismiin?” ja annoitkin ihan hyvä vastauksen muuten, mutta jostain syystä kovin vihaiseen sävyym

”He esittelevät riittävästi Raamatun kohtia…”

Miten hyvin sinä tunnet tuon oman oppisi perustan?

Kyse on varsin uudesta opista: ”1800 -luvulle tultaessa dispensationalismia kehitti eniten John Nelson Darby (1800–1882) ja se levisi C. I. Scofieldin (1843–1921) toimittaman kommentaariraamatun myötä 1900 -luvun alussa erityisesti fundamentalistien piireissä…”

Tuo keskeisen opin lisäksi, se on kovin aatelisesti lähellä kristillistä sionismia suhteessa Israeliin.

”Jokainen aikakausi valottaa edellistään enemmän Jumalan ikuista suunnitelmaa ja siihen liittyy Jumalan asettama testi ihmiselle. Aikakaudet ovat aina päättyneet ihminen epäonnistumiseen Jumalan vaatimusten (testien) täyttämisessä.”
” Jopa tuhatvuotisen valtakunnan dispensaatio tulee päättymään ihmisen epäonnistumiseen. Walvoordin mukaan Raamattu käsittelee edellä mainituista aikakausista laajasti ainoastaan lain, armon ja (tuhatvuotisen) valtakunnan dispensaatioita.”

”Scofield halusi, Shepherdin mukaan, rakentaa kommentaariraamatun, joka selkeästi ottaisi huomioon Jumalalliset dispensaatiot. ”
”Esimerkiksi Raamatun neljä evankeliumia kuuluvat vielä lain aikakauteen, minkä vuoksi vuorisaarnan sanoma ei kuulu armokauden seurakunnalle, vaikka se voikin ammentaa siitä moraalista viisautta…”
Tuomo Läntelä Dispensationalismista30. syyskuuta 2012

Tässä opissa tunnutaan painottavan enemmän Ilmestyskirjaa kuin evankeliumia? Tämä oppi taitaa olla pohjana monelle maailmanlopun ennustajille, ja välillä varsin lennokkaille mielikuville siitä, mitä kaikkea onkaan tulkittava ennusteena.

”keskeinen dispensationalismin tunnuspiirre on opetus, jonka mukaan Jumalalla on kaksi (tai useampi) liiton kansaa: Israel ja kristityt, joille hänellä on kaksi erilaista ohjelmaa pelastushistoriassa. Tämä tarkoittaa, että erityisesti Roomalaiskirjeen tekstit täytyy tulkita dispensationalismissa radikaalisti uudelleen. Nimittäin Roomalaiskirjeessä tehdään jako hengellisen ”tosi-Israelin” (johon kuuluu sekä juutalaisia että pakanoita) ja etnisen Israelin välille. ”

”Seurakunta merkitsee Jumalan hengellistä hallintavaltaa maailmassa, minkä ei voi katsoa jatkuvan jos ja kun Antikristus hallitsee koko maailmaa myös uskonnollisesti. Niinpä päätellään, että seurakunta täytyy temmata täältä pois ennen kuin moinen maailmanvalta on mahdollista.”
”Antikristuksen hallitessa Jeesukseen uskovat ihmiset olisivat tuona aikana parannuksen tehneitä juutalaisia, jotka ovat löytäneet uudelleen tien Jumalan yhteyteen. Näin termi ”seurakunta” kaventuu dispensationalismissa Raamatun vastaisesti sulkien osan pelastetuista seurakunta-käsitteen ulkopuolelle. ”
vapaasatama.net ilmestyskirja ”Liite: Dispensationalismi ja Jumalan liitot”

Tämä oppi leviää lähinnä helluntailaisten keskuudessa, mutta on oudompi muille protestanteille. Kuten minulle luterilaisena. Sinällään ihan mielenkiintoista.
+Lisää kommentti
Kun Jeesus sanoi mm, TULE ja seuraa Minua, niin mikä tässä asetelmassa on ratkaisuopin vastaista?

Miten kukaan voi olla mitään ellei ole itse ensin päättänyt olla jotain, kertokaa kuka päättää teidän puolestanne asiat?!
1 VASTAUS:
Jos ratkaisukristillinen opettaa, että tuossa ja tuossa lahkossa "Jeesus kutsuu", niin se on todennäköisesti seuraavan Raamatun kohdan vastaista oppia:

Matteuksen evankeliumi:
24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15899057/armo-ja-totuus-on-tullut-jeesuksen-kristuksen-kautta-#comment-98694245
+Lisää kommentti
JOS ei ihminen itse halua seurata Jeesusta ja itse halua Hänen taivaaseensa, niin luuletteko että sellainen tyyppi viedäöän sinne väkisin jollain tempulla tai nurkan takaa sieppaamalla taikka hänen nukkuessaan??

Luuleeko joku ihan aikuisen oikeasti että joku uskovia vihaava paavin munkki oppeineen kävelee Raamatusta selvästi nousevien oppien yli ja menee väkipakolla taivaan ovista sisälle laumansa kanssa häh?
Ilmoita
Patmos blogi Leo Meller 2.11.2013. "Joka tuntee minut ja talouskäsitykseni, tietää, että raha on minulle suuresti pyhä."
1 VASTAUS:
Jotenkin tuo arvomaailman ei herätä ihmetystä...
+Lisää kommentti
Kyllä nuo outoa sotkua on nuo kaikenkarvaiset oppijutut,- ja rakennelmat, miten ihmeessä noista tolkun ottaa mikä noista loppupeleissä pätee, päteekö mikään - niitä sitten vatkataan loputtomasti tyyliin-> tämä - eiku tämä on se "oikea" , eiku..jne.

Ihmisten arveluja kaikki tyynni ja mielipide kysymyksiä mitä niistä kukin päätyy kannattamaan. - Sitä mikä omien linssien läpi- ja kunkin ymmärryksellä luettuna
luettuna vastaa parhaiten sitä Raamatun sanaa..se noista valitaan, siinä se selitys on.

(kui2)
Ilmoita
Matt.21:43 Biblia (1776) Sentähden sanon minä teille: Jumala valtakunta pitää teiltä otettaman pois ja annettaman pakanoille, jotka sen hedelmän tekevät. Ap.t.13:46
Ilmoita
Hes.16:16. 16:22-63
Ilmoita
Ëikös jokainen tosikristitty ole dispensationalisti?:

Oli Lain aika. Ja sitten tuli Armon aika. Ennen Lakiakin oli aika. Ja Tuhatvuotinen Valtakunta on Raamatussa. Ja niin edelleen.

Mikä tässä on vaikeaa?

Eikä Darby mikään tempausopin keksijä ollut - sitä saarnasi Paavali: 1 Kor. 15:51-52 sekä 1 Tess. 4:13-18.
2 VASTAUSTA:
Tässä ketjussa puhellaan käsitteet sekaisin. Puhutaan aikakausista, dispensatioista ja lopun ajoista ja toinen tarkoittaa toista määrittelyä ja toinen toista. Selitetään ismejä ja opettajia yläpuolelta, koetetaan lokeroida pieniin laatikkoihin isoja asioita.

Luterilaisuuspalsta elementissään? Ei voi sanoa muuta kuin että Herra armahda. Kun vain uskovat valvoisivat, kun Herra saapuu voimassansa. Hullutkaan eivät silloin eksy. T:serious
Tuo on uutta oppia, jota kutsutaan uusapostoliseksi opiksi.
+Lisää kommentti
Kuulostaa ihan okkultismilta.
Ilmoita
"Matt.21:43 Biblia (1776) Sentähden sanon minä teille: Jumala valtakunta pitää teiltä otettaman pois ja annettaman pakanoille, jotka sen hedelmän tekevät. Ap.t.13:46 "

Kristityt ( ristiretket ) menivät Jerusalemiin, mutta ei sitä heille annettu, he joutuivat sotimaan, ja lopulta lähtemään pois. Hedelmät olivat siis ryöstöä ja murhaamista.
Ilmoita
" Jeesuksen hengellinen veriperintö (kristityt). "

Hengellinen veri on mielenkiintoinen juoma, sehän on viiniä ja viinistä humaltuu.
1 VASTAUS:
Sakarja:
12:2 Katso, minä teen Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi kaikille kansoille yltympäri, ja myös Juudan kohdalle se on tuleva Jerusalemia piiritettäessä.

Jeremia:
25:17 Ja minä otin maljan Herran kädestä ja juotin kaikkia kansoja, joiden tykö Herra minut lähetti:

Matteuksen evankeliumi:
26:27 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;

2.Korinttolaiskirje:
5:21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

Roomalaiskirje:
11:32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.

Jeremia:
25:15 Sillä näin sanoi Herra, Israelin Jumala, minulle: "Ota tämä vihan viinin malja minun kädestäni ja juota sillä kaikki kansat, joiden tykö minä sinut lähetän.

Ilmestyskirja:
14:8 Ja seurasi vielä toinen enkeli, joka sanoi: "Kukistunut, kukistunut on se suuri Babylon, joka haureutensa vihan viinillä on juottanut kaikki kansat."
14:10 niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
18:3 Sillä hänen haureutensa vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet, ja maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet hänen kanssansa, ja maan kauppiaat ovat rikastuneet hänen hekumansa runsaudesta."

- Ei ole mitään estettä tulkita, etteikö Ilmestyskirjan peto voisi tarkoittaa kolminaisuutta, vai onko:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15400279/jumala-ilmestyskirjan-sarvipaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Miks Meller opettaa että Urho Muroma

toi Chicagosta Moodyn Raamattuopistosta erityisen tärkeän Raamatun tutkimisohjeen, joka on nimeltään "Totuuden Sanan oikea jakaminen". Eli on Aatamin fyysinen veriperintö (pakanat), Aabrahamin fyysinen veriperintö (seemiläiset kansat) ja Jeesuksen hengellinen veriperintö (kristityt). Raamattua täytyisi tutkia siten, että mietitään keille näistä kolmesta Raamatun viesti on kohdistettu. Daniel 2:27-28 "aikojen lopussa". Meller: armotalouskausi, dispensaatio, on siis olemassa kolme armotalouskautta (pakanat, seemiläiset ja kristityt) tulevat synteesiin, Daniel selittää että uni koskee kaikkia. (kuvapatsaan kohtalo).

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta