Doxal lopetetaan

Anonyymi

Olin hakemassa lääkettä apteekista, ja farmaseutti totesi yhtäkkiä,
että tässä onkin valmistus lopetettu.
Ja koska se on masennuslääke, vanha sellainen, sitäkään ei kai kuin seinään voi lopettaa.
Nyt todella ahdistaa, sillä ainoa mitä lääkäri voi tämän suhteen tehdä
on muuttaa reseptissä 25mg, 50:een, sitä vahvuutta oli vähän varastossa.
Kysynkin, onko jollain ollut käytössä, ja miten on saanut lopetettua? Tai mitä on tilalle annettu/tarjottu?

En haluaisi vaihtaa mihinkään, vaan sitten jo lopettaa koko lääkkeen.
Kauhistuttaa kyllä. :(

29

10453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei hitto, tietääkö joku, onko korvaavaa valmistetta olemassa? Olen nukkunut Doxalin avulla vuosia...

      • Anonyymi

        Sain lääkärin soittoajan torstaiksi, ja sitten pähkäillään mitä tehdään,
        itse koetan siitä puoliväkisin vierottautua,
        onhan niitä valmisteita, uudempia, kalliimpia, sivuvaikutuksineen.
        ja kun vierotus pitäisi tapahtua pikkuhiljaa, kun niinkin kauan on käyttänyt.
        Saa nyt nähdä, minkä "linjan" lääkäri ottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sain lääkärin soittoajan torstaiksi, ja sitten pähkäillään mitä tehdään,
        itse koetan siitä puoliväkisin vierottautua,
        onhan niitä valmisteita, uudempia, kalliimpia, sivuvaikutuksineen.
        ja kun vierotus pitäisi tapahtua pikkuhiljaa, kun niinkin kauan on käyttänyt.
        Saa nyt nähdä, minkä "linjan" lääkäri ottaa.

        Niin ja farmaseutin mukaan täysin korvaavaa lääkettä ei olisi....


    • Anonyymi

      Kysyin toisesta apteekista, ja 50mg Doxalia on tehtaan varastossa.
      Tämäkin kuulemma tammikuun 2020 jälkeen loppuu kokonaan.
      Joten pitänee pyytää lääkäriä vaihtamaan pitoisuus reseptiin,
      niin sitten niitä "murusia" käytän, niinkauan, että pääsen eroon,
      tai vaihdan johonkin mietoon...
      Aloittaja.

    • Anonyymi

      Kuulemma Töysän apteekki valmistaa itse 3 mg ja 5 mg tabletteja, muut apteekit voivat tilata sieltä!

      • Anonyymi

        Vanhoja hyviä lääkkeitä poistuu, kuten aikaisemmin Risolid. Ilmeisesti kannattamattomia lääketeollisuudelle.


      • Anonyymi

        Paljon kiitosta tiedosta! :)
        Siitä otankin selvää. Kauhistuttaa tuo vieroitus, että miten kamalaa.
        Ja on ollut toimiva, ei mainittavia sivuoireita.
        Todellakin, kun halpa lääke, niin eivät viitsi enää valmistaa.
        uudemmat kalliita :( sellaista se sitten on tänäpäivänä. Ikävää.


      • Anonyymi

        Suuret kiitokset tästä tiedosta! Täytyy pyytää lääkäriä kirjoittamaan iso 5 mg resepti ja käydä Töysässä!


    • Anonyymi

      Sain reseptin 50mg 100 kpl, 2 purkkia. Lopettaa aion siis,
      tosin viim käyttöpäivä näissä huhtikuussa 2020,
      elikkäs ei niitäkään voi "varastoida" näistä nyt menee osa hukkaan....
      Vähentelen siis ensikevääseen, ja sitten apteekista voi tilata
      sitä 3-6 mg jos vielä joskus käyttää.
      Ap.

    • Anonyymi

      Miksi kaikki hyvät ja toimivat lääkkeet katoaa? Barbituraatit, Tannopon, Risolid, Doxal jne.

      • Anonyymi

        Koska niistä lääketehtaat ei saa rahaa patenttien vanhenemisen takia. Kaikki mainitsemasi lääkkeet olivat todella hyviä ja osin jopa todella vähähaittaisia verrattuna uusiin valmisteisiin (pl. Barbituraatit).


    • Anonyymi

      Minulla Doxal vaihdettiin Azona merkkiseen masennuslääkkeeseen ja hyvin nukuttaa. Tämäkin lääke ollut jo useamman vuoden meikäläisen käytössä.

    • Anonyymi

      Olen myös ihan kauhuissani, että mihin tässä nyt vaihdettais tää doxal, jota olen käyttänyt neljä vuotta. Miten sieltä Töysästä saa tilattua doxalia. Yhdestä apteekista Vantaalla sanottiin, ettei heillä ole sopimusta töysään.

      • Anonyymi

        Helsingissä ainakin Pasilan Asemalla olevalla aptekilla on sopimus Töysän Apteekkiin sieltä saa sitä Doxepiinia 3mg ja 5mg Soitin Töysän apteekkiin


    • Anonyymi

      Se on Yliopiston apteekin jokin sivuhaara tms.
      Ainakin täällä Turussa lupasivat jatkossa tilata sieltä,vaikka oli toinen apteekki,
      joten eiköhän jokin apteekki ainakin välitä.
      Lääkärikin varmaan tietoinen, tai ottavat selvää.
      Itse koetan vähentää minimiin, ellei kokonaan....
      Ap.

      • Anonyymi

        Töysän apteekki on ihan itsenäinen apteekki, ei mitään tekemistä YA:n kanssa....


      • Anonyymi

        Yliopiston apteekki ei ole ottanut tätä lääkettä myyntiin ollenkaan ja eivät tätä lääkettä valmista "extemppore"lääkkeenä.Töysän apteekki valmistaa ja Helsingissä saa ainakin Triplan kauppakeskuksen yläapteekista.


    • Anonyymi

      Olen käyttänyt doxalia 6 vuotta ja nyt pitäisi lopettaa lääkkeenkäyttö seinään ja ensi viikolla on häätkin...

    • Anonyymi

      Itse olen kärsinyt unettomuudesta 20 vuotta, mutten ole sortunut lääkkeisiin. Kieltämättä on välillä ihan hemmetin rankkaa, mutta sitten otan taas itseäni niskasta kiinni, ulkoilen enemmän ja syön terveellisesti. Poistan ruokavaliostani sokerin, vehnän, maissin, soijan ja maitotuotteet. Pistän lisäaineet ja muut kemikaalit, joita ei ole ihmisravinnoksi tarkoitettu minimiin ja nukun taas jonkin aikaa hyvin. Tietty alkoholi ja kahvikin pitää unohtaa.

      Huono puoli on, että jostain syystä repsahdan taas huonoihin elämäntapoihin ja alan nukkua 2-4 tuntia yössä. Tämä on tällaista tasapainoilua hyvien ja huonojen valintojen kanssa. Harva 59-vuotias taitaa kuitenkin olla nykypäivänä täysin lääkkeetön? Yritän vielä jatkaa näin eläkeikään asti. Luulen, että kun työstressi poistuu, unetkin paranevat, vaikka ei aina jaksaisikaan elää näin puhtoisesti.

    • Anonyymi

      Fimean sivujen mukaan Doxalissa on saatavuusongelmia, mutta syksyllä pitäisi taas alkaa saamaan. Ei siis välttämättä ole kokonaan lopetettu.

    • Anonyymi

      Sain lääkäriltä reseptin (erityisresepti) jonka haen terv.asemalta.
      Töysän apteekissa valmistavat itse . 25mg.
      Toisaalta sitä on saatavana pienemmillä pitoisuuksillakin kyseisestä paikasta.

    • Anonyymi

      Orionilta tuli vahvistus, ettei tämän lääkkeen valmistusta jatketa.

      Töysästä saa tilattua oman apteekin kautta, jos heidän välillä on jakelusopimus. Ainakin pk-seudulla monella apteekilla on sinne suhteita. Kannattaa selvitellä omasta apteekista. YA:lta saa myös, mutta hinta on kaksinkertainen.

    • Anonyymi

      Mulla on ollut tämä lääke joskus masennukseen ja ahdistukseen. Toimikin. En muista olleen pahoja sivuvaikutuksia.
      Miten on, onko vastaavaa lääkettä?
      Onko tätä viime vuosina edes käytetty masennukseen, kun näyttää, että unilääkkeeksi?
      Pelottaa ajatellakin uusien lääkkeiden sivuvaikutuksia.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Nykyään löytyy korvaava lääke .

      • Anonyymi

        Siis tuo Töysän apteekin valmistama, vai jokin muu?


    • Anonyymi

      Eikös sitä voi verkosta tilata jos lääkäri kirjoittaa erillismääräyksen. Ihan paras lääke. Yli 10 v käytin. Vieroitin hitaasti joten tämä kauhea olo tila ei enää siitä johdu. Toukokuussa loppui. Nyt on azona ja ihan mahdoton lääke sivuvaikutuksineen. Ei tunnu ikinä lakkaavan. En uskalla kunnolla sängystä nousta kun pyöryttää ja en nuku. Doxalista pieni annos jo antoi unta. Azona on kauhea lääke enkä annoksen nostoon lähde. Mielelläni en ota mirtzaa tai ketipinoria. Siinäpä ne sitten on. Soitan ma psyk polille voiko asialle tehdä mitään kun luin nyt tästä doxalista.

      • Anonyymi

        Mitsatsapin lyö kuulemma kovat ruokahaluttomuus ja on tosi lihottavat lääke


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitsatsapin lyö kuulemma kovat ruokahaluttomuus ja on tosi lihottavat lääke

        Mirtatsapin antaa kovat ruokahaluttomuus... melkeen on tilattava perhepizza illalla


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5580
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1672
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1656
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1102
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      819
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe