Naiset pitkien miesten perään?

Anonyymi

Yleensä naiset haluaa/ tykkää pitkistä miehistä,mutta aika heikkoa, harvoin pääsee treffeille tai naiset kiinnostuu.. ehkä joku vanhempi 40 tulee juttelemaan

83

543

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Näin on. 169 cm ei riitä alkuunkaan. Jo 155 cm naiset etsii järjestään 185 miehiä.

• Anonyymi

Juu mutta silti ei ainaskaa musta kiinnostuta...

• Anonyymi

On tuo pitkä mies ainakin käytännöllinen lyhyelle naiselle. Itse en etsi miestä pituuden tai painon perusteella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On tuo pitkä mies ainakin käytännöllinen lyhyelle naiselle. Itse en etsi miestä pituuden tai painon perusteella.

Usein lyhytkin nainen haluaa, että mies on 15-20cm pidempi. Itse olen 163cm ja kyllä aina olen pitänyt sitä 178cm:n alarajana. Suomessa miehen keskipituus on 178-181cm riippuen, mistä ikäluokasta kyse. Miesten keskipituus myös kasvaa koko ajan. Usein olen käynyt treffeillä n. 20cm pidempien kanssa ja se on mielestäni ihan hyvä pituusero. Pisin mies on ollut n. 30cm pidempi ja siinä menee aikalailla se yläraja. Mittanauhan kanssa en kulje mutta kyllä miehen riittävä pituus ja koko vaikuttavat, koska miellän ne itse maskuliinisiksi piirteiksi. Toki jokainen saa valita kumppaninsa niin kuin haluaa ja mieltymyksiä on monia.

• Anonyymi

150 senttiselläe naiselle käy 185 senttinen mies.

• Anonyymi

150-155cm naiselle riittää ihan hyvin max. 175cm mies. Joskus tuostakin asiasta olen jonkun tutkimuksen lukenut ja "hyvänä" tai käytännöllisenä pituuserona pidettiin noin max. 15-20cm:n pituuseroa. Siinä nainen voi jo pitää korkokenkiä ja tuntea kokonsa (ja pituuseron) puolesta olevansa nainen, koska useimpia naisia viehättää miehen suurempi pituus ja koko. Jos nainen on 150cm ja mies 190-200cm, se ei välttämättä ole käytännöllistä ja eikä oikein näytä hyvältä yhdessä, siis tarkoitan selvästi eriparia. Jokainen tietenkin mieltymyksensä ja kumppaninsa valitsee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

150-155cm naiselle riittää ihan hyvin max. 175cm mies. Joskus tuostakin asiasta olen jonkun tutkimuksen lukenut ja "hyvänä" tai käytännöllisenä pituuserona pidettiin noin max. 15-20cm:n pituuseroa. Siinä nainen voi jo pitää korkokenkiä ja tuntea kokonsa (ja pituuseron) puolesta olevansa nainen, koska useimpia naisia viehättää miehen suurempi pituus ja koko. Jos nainen on 150cm ja mies 190-200cm, se ei välttämättä ole käytännöllistä ja eikä oikein näytä hyvältä yhdessä, siis tarkoitan selvästi eriparia. Jokainen tietenkin mieltymyksensä ja kumppaninsa valitsee.

Idiootti.

150-155cm nainen on 10-15cm keskivertonaista lyhyempi.

175cm mies on 4 cam keskivertomiestä lyhyempi.

150-155cm naisen vastine on 163-168cm mies.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Idiootti.

150-155cm nainen on 10-15cm keskivertonaista lyhyempi.

175cm mies on 4 cam keskivertomiestä lyhyempi.

150-155cm naisen vastine on 163-168cm mies.

Moni lyhytkin nainen usein haluaa ainakin 15-20cm pidemmän miehen. Tuolla laskukaavalla siis 150-155cm naiselle kävisi ja tuon pituinen nainen etsisi ainakin 165-170cm miestä. Tosin lyhyetkin naiset usein etsivät (ainakin) keskipituista miestä. Suomalaisen miehen keskipituus on 178cm (kaikki ikäluokat). Itse pidän keskipituisena jo n. 175cm miestä. No, nämä on tällaista sananhelinää ja se parinvalinta kullakin tapahtuu sitten palstan ulkopuolella ihan omien mieltymysten ja mahdollisuuksien mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moni lyhytkin nainen usein haluaa ainakin 15-20cm pidemmän miehen. Tuolla laskukaavalla siis 150-155cm naiselle kävisi ja tuon pituinen nainen etsisi ainakin 165-170cm miestä. Tosin lyhyetkin naiset usein etsivät (ainakin) keskipituista miestä. Suomalaisen miehen keskipituus on 178cm (kaikki ikäluokat). Itse pidän keskipituisena jo n. 175cm miestä. No, nämä on tällaista sananhelinää ja se parinvalinta kullakin tapahtuu sitten palstan ulkopuolella ihan omien mieltymysten ja mahdollisuuksien mukaan.

Ottaen huomioon että naisten pituuskriteerit ovat epärealistisia (kaikille ei riitä 15-20cm pidempiä miehiä), miksi misten kannattaisi kuunella mitä naiset sanovat?

"Yritä lyhyitä naisia" tarkoittaisi sitä että jokaisen lyhyen naisen kimpussa olisi 10-20 keskipituista miestä, ja jokaisen pitkän miehen kimpussa 10-20 eri pituista naista.

Surkein neuvo ikinä.

Sitä paitsi minä tykkään pitkistä ja hoikista naisista. 175cm tai enemmän on hyvä pituus naiselle. Itse olen 172cm.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ottaen huomioon että naisten pituuskriteerit ovat epärealistisia (kaikille ei riitä 15-20cm pidempiä miehiä), miksi misten kannattaisi kuunella mitä naiset sanovat?

"Yritä lyhyitä naisia" tarkoittaisi sitä että jokaisen lyhyen naisen kimpussa olisi 10-20 keskipituista miestä, ja jokaisen pitkän miehen kimpussa 10-20 eri pituista naista.

Surkein neuvo ikinä.

Sitä paitsi minä tykkään pitkistä ja hoikista naisista. 175cm tai enemmän on hyvä pituus naiselle. Itse olen 172cm.

Piti sanoa kanssa että kun yrittää vain pitkiä naisia, tietää jo alussa että jos nainen kiinnostuu, luvassa ei ole mitään autistista skitsoilua pituuden tai korkkarien suhteen. Siksi n. 180cm on paras. Ja ylipainoa ei saa olla.

Suurin osa ei toki kiinnostu koska olen lyhyt, mutta yhtä lailla pitkiä miehiä haluavat lyhyetkin naiset. Eli täysin sama minkä pituisia yrittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Piti sanoa kanssa että kun yrittää vain pitkiä naisia, tietää jo alussa että jos nainen kiinnostuu, luvassa ei ole mitään autistista skitsoilua pituuden tai korkkarien suhteen. Siksi n. 180cm on paras. Ja ylipainoa ei saa olla.

Suurin osa ei toki kiinnostu koska olen lyhyt, mutta yhtä lailla pitkiä miehiä haluavat lyhyetkin naiset. Eli täysin sama minkä pituisia yrittää.

Autistista skitsoilua? Ja sit mietit kun sua ei kukaan huoli?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Autistista skitsoilua? Ja sit mietit kun sua ei kukaan huoli?

Jos täytyy mietiä voiko käyttää korkkareita sen mukaan minkä pituinen mies on, niin "autistinen skitsoilu" kuvaa tilannetta hyvin.

Kuulin termin alun perin pitkältä tuttavanaiselta, btw.

• Anonyymi

Ikinä en ole itse miettinyt voisinko pukea korkkarit. Valitsen vaatteeni ja kenkäni omien mieltymysteni mukaan, ilman että treffikumppanin pituus edes kävisi mielessä. Minulle sillä asialla ei ole minkäänlaista merkitystä. En edes ole pitkä, vaan hieman keskipituutta lyhyempi.

Tapaamani miehet ovat sitten pohtineet kenkiäni senkin edestä. On kauhisteltu hui kuinka pitkä olen, kun olen saapunut treffeille. On pyydetty, että ethän laita enää tuollaisia kenkiä. On pyydetty jopa ennen ensitreffejä, että ethän pue kovin korkeita korkoja.

Ihan itse miehet harrastavat tätä "autistista skitsoilua". Osalle miehistä naisen pituus on punainen vaate. Kai se sitten nostaa pintaan jonkun alemuudentunteen.

btw ... Ruotsissa miehet vasta herkkiä tälle asialle ovatkin. Sanovat ihan suoraan, että pituus on kriteeri. Ei voi treffata naista, joka olisi koroilla itseä pidempi. Tai sitten naisen pitää luvata, ettei ikinä käytä korkoja.

• Anonyymi

Lisään tähän sen, että asuin joitain vuosia Ruotsissa. Siellä ollessani olin kolmesti tilanteessa, että mies laski minulle sallitun koronpituuden, jo ennen treffeille menoa. Siis todellakin siihen tyyliin, että hän on x pituinen, minä y pituinen, jos laitan z korkuiset korot niin kaikki vielä näkevät hänen olevan pidempi. Siis ei riittänyt, että hän oli pidempi, vaan muiden piti vielä kyetä näkemään se. Muutoin olivat ihan normaaleja miehiä, mutta pituus oli todella arka paikka. Ruotsalaisten ystävättärieni mukaan ihan jokapäiväistä siellä. Jos ei sanota ennen treffejä, niin sitten kauhistellaan kuinka pitkä toinen on ja pyydetään ettei noita kenkiä enää. Todellakin neuroottista touhua.

Suomessa ei kai onneksi olla vielä noin pahassa jamassa. Täälläkin on kuitenkin tullut jo vastaan jo kaksi kauhistelijaa. Taitaa siis levitä Ruotsista tännekin, ihan kuten kaikki muukin.

• Anonyymi

On se nyt jumalauta vaikeeta. Onko miehet noin osaamattomia tumpuloita. Katsokaas, jos naisilla on omasta mielestään liian pienet rinnat niin ne laittaa silaria, jos naisilla on mielestään liikaa vatsaa niin ne menee rasvaimuun. Jumankauta, mies voi laittaa korkokengät, jos pituus häiritsee. Eikä tartte edes mitään leikkauskipuja kestää. Lisäksi nykypäivänä on lenkkareissa ja muissakin semmoset hyvin paksut tasapohjat muotia, ne on suunniteltu nimenomaan tollasille lyhyenlännille, naismaisesti vouhkaaville miehille.

• Anonyymi

Ei todellakaan naisen tarvitse luvata mitään korkeiden korkojen käytön suhteen...miehelle. Eikä hänen tarvitse kysyä mieheltä...saako tulla treffeille/tapaamiseen korkeilla koroilla ! Hän...nainen tekee, kuin tahtoo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ikinä en ole itse miettinyt voisinko pukea korkkarit. Valitsen vaatteeni ja kenkäni omien mieltymysteni mukaan, ilman että treffikumppanin pituus edes kävisi mielessä. Minulle sillä asialla ei ole minkäänlaista merkitystä. En edes ole pitkä, vaan hieman keskipituutta lyhyempi.

Tapaamani miehet ovat sitten pohtineet kenkiäni senkin edestä. On kauhisteltu hui kuinka pitkä olen, kun olen saapunut treffeille. On pyydetty, että ethän laita enää tuollaisia kenkiä. On pyydetty jopa ennen ensitreffejä, että ethän pue kovin korkeita korkoja.

Ihan itse miehet harrastavat tätä "autistista skitsoilua". Osalle miehistä naisen pituus on punainen vaate. Kai se sitten nostaa pintaan jonkun alemuudentunteen.

btw ... Ruotsissa miehet vasta herkkiä tälle asialle ovatkin. Sanovat ihan suoraan, että pituus on kriteeri. Ei voi treffata naista, joka olisi koroilla itseä pidempi. Tai sitten naisen pitää luvata, ettei ikinä käytä korkoja.

Eikös ruotsalaisten miesten pitänyt kaikkien olla 195cm ja kaikin puolin täydellisiä?

Onhan sitä tutkittu. Pitkille miehille on yleensä tärkeämpää että nainen on selkeästi lyhyempi. Lyhyitä miehiä haittaa vähemmän.

Turha minulle on raivota. Edellinen deitti oli 182cm eikä haitannut minua korkkarit.

t. se sama 172cm mies

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös ruotsalaisten miesten pitänyt kaikkien olla 195cm ja kaikin puolin täydellisiä?

Onhan sitä tutkittu. Pitkille miehille on yleensä tärkeämpää että nainen on selkeästi lyhyempi. Lyhyitä miehiä haittaa vähemmän.

Turha minulle on raivota. Edellinen deitti oli 182cm eikä haitannut minua korkkarit.

t. se sama 172cm mies

Ruotsalasten miesten keskipituus on muistaakseni pikkasen väemmän kuin suomalaisten. Aika samoissa kyllä, puhutaan jostakin sentistä.

Mikä itse kullekin on täydellinen. Itseä rasittaa vähän se ruotsalaisten tarve, että kaiken pitää olla niin snyg. Tämä siis toki kaupungeissa. Maallahan Ruotsi ja Suomi on pitkälti toistensa kopioita.

Kuka sinulle on raivonnut? Itse ainakin kertoilin vain niitä faktoja, jotka tiedän.

• Anonyymi

Naiset kun sanoo haluavansa pitkän ja sopusuhtaisen miehen, niin se tarkoittaa Arnold Svartsenekkeriä Mister Olympia aikoinaan.

• Anonyymi

Molemmat alle 180cm.

• Anonyymi

Ilmeisesti joo.

• Anonyymi

Kyllä silti naiset tykkää kun on pitkä ja on mua kehutti ja on siisti tyyli, tapaa vain vääränlaisia naisia ja vielä naisen saan.

• Anonyymi

30 cm korko kengillä on huono kävellä marjametsällä

• Anonyymi

Tuli vain mieleen, että osa lyhyistä miehistä käyttää piilokorkoja. Sellaisia voi tilata netistä. Tosin en tiedä, onko hyvä asia, kun totuus sitten paljastuu, jos sitä ei ole kertonut, kun kengät ottaa pois. Jotkut saattaa työasioiden vuoksi niitä käyttää, esimerkiksi jotkut lyhyet miesjuontajat.

• Anonyymi

Minun mies oma 178 cm pitkä ja itse olen 165 cm. Olen tykännyt.

• Anonyymi

Jos sama miehesi olisi 168 cm et tykkäisi yhtään. Kerro se miehellesi.

• Anonyymi

No minä en tykkää niin lyhkäsistä naisista, koska olen itse pitkä, naisen pituus olisi hyvä noin 185 cm

• Anonyymi

0len 165cm pitkä, eli varsin keskimittainen suomalaiseksi naiseksi. Nyt vaan on niin, että olen mennyt ihastumaan itseäni lyhyeempään mieheen. Ei paljon, hän on n.160 senttinen, ehkä vähän alle.

Minulle pituudella ei ole mitään merkitystä. En oikestaan suuremmin kiinnitä huomiota kenenkään pituuteen, jollei se ole jotenkin huomattavan "poikkeava". Miehelle minun "pituuteni" on kuitenkin tosi vaikea vaikea paikka. Korkoja en saisi käyttää lainkaan. Olen kuitenkin tottunut käyttämään korkoja lähes aina. Lättäpohjat tuntuvat todella oudoilta jalassa, enkä tunne oloani lainkaan mukavaksi niissä.

Ongelma on oikeastaan varsin koominen, kun sitä oikein miettii. Eikä edes ainoa kerta kohdallani. Seurustellessani miehen kanssa, joka oli vain kymmenen senttiä minua pidempi, hän asetti koroilleni pituusrajan. Hänen piti saada olla riittävän paljon minua pidempi :D

Taitaa miesten "pituusongelmat" olla pitkälti korvien välissä. Jos itsetunto on nollissa pituuskompleksin takia, niin kyllä se näkyy myös käytöksessä. Kantakaa ne senttinne ylpeydellä ja seuraakin löytyy.

• Anonyymi

Oon kokenu ihan saman :D

Mies ite teki siitä lyhyydestään niin hirveen numeron, ettei sitä jaksanu kuunnella. Ikinä ei voinu aatella pistävänsä päälleen sellasta nättiä, joka vaatis kaverikseen korot. Jos joskus pisti, niin herran naama oli ku sitruunan syöny :D

Ku sai tarpeekseni, niin arvatkaas mikä herran mielestä oli syy meidän eroon??? No tietysti hänen lyhyytensä :D Ku nainenhan tahtoo aina pitkän miehen.

Ei ikinä enää alle 180 cm miestä!!!

• Anonyymi

Katsopas niitä pituusvaatimuksia netin treffipalstoilta. Kyllä ne on naiset, jotka vaativat sitä pitkää roikaletta!

• Anonyymi

Niillä on varmaan kaikilla samanlaisia kokemuksia. En yhtään ihmettelis. Teillä miehillä on aina joku hiton kompleksi meneillään.

Lyhyt mies tarvii jotakin muuta itsetuntonsa buustaamiseen. Vain rikkailla lyhyillä miehillä on munaa kulkea itseään pidemmän näyttävän daamin kanssa.

• Anonyymi

napoleonkompleksi

• Anonyymi

Näinhän se just menee. Miehille lyhyys on ongelma. Se on ongelma juuri miehille itselleen ja he määrittävät itseään pituuden kautta ... tai komeuden kautta ... tai rikkauden kautta ... tai jonkin muun naisille muka niin erityisen tärkeän ominaisuuden kautta. Kaikki elämän vastoinkäymiset ja saadut pakit johtuvat näiden asioiden puutteesta. Maailma on täynnä vihaisia lyhyitä, rumia ja köyhiä miehiä, jotka purkavat pahaa oloaan muihin.

Kaikilla meillä on omat puutteemme. Jokaisen täytyy kompensoida niitä jollakin tavalla. Kaikkein pahin mahdollinen puute parisuhdemarkkinoilla on hyvän itsetunnon ja itsensä arvostamisen puute. Se näkyy todella kauas ja erittäin vastenmielistä. Jos et kykene itse arvostamaan itseäsi, niin turha sitä on muiltakaan odottaa!!!

• Anonyymi

Lyhyellekin miehelle voi ostaa ne piilokorot, vaikka synttärilahjaksi, jos muuten mies miellyttää ja jos miehelle asia on oikeasti niin iso juttu. Apuvälineitä on keksitty!

• Anonyymi kirjoitti:

Niillä on varmaan kaikilla samanlaisia kokemuksia. En yhtään ihmettelis. Teillä miehillä on aina joku hiton kompleksi meneillään.

Lyhyt mies tarvii jotakin muuta itsetuntonsa buustaamiseen. Vain rikkailla lyhyillä miehillä on munaa kulkea itseään pidemmän näyttävän daamin kanssa.

Juurikin samoin kuin naisilla lihavuuskompleksi.

• Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

Juurikin samoin kuin naisilla lihavuuskompleksi.

Lyhyys on eri asia kuin ylipaino, vaikka molemmat usein koetaan negatiivisina. Ylipainoinen/lihava voi aina laihduttaa mutta lyhyt ei voi kasvaa koskaan pituutta.

• Anonyymi kirjoitti:

Lyhyys on eri asia kuin ylipaino, vaikka molemmat usein koetaan negatiivisina. Ylipainoinen/lihava voi aina laihduttaa mutta lyhyt ei voi kasvaa koskaan pituutta.

Juu todellakin on, mutta tuo kommentoija on sitä mieltä, että naisten pituusrasismi on enimmäkseen miesten kuvitelmaa. Vastineeksi voi sanoa, että miesten lihavien naisten dissaaminen on naisten kuvitelmaa.

• Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

Juu todellakin on, mutta tuo kommentoija on sitä mieltä, että naisten pituusrasismi on enimmäkseen miesten kuvitelmaa. Vastineeksi voi sanoa, että miesten lihavien naisten dissaaminen on naisten kuvitelmaa.

En itsekään ymmärrä, miksi sitä pidettäisiin miesten kuvitelmana, kun sillä parisuhdemarkkinoilla on selvästi vaikutusta ja kun sitä on myös tutkittu niin moneen otteeseen. Eri asia sitten on, minkä pituinen mies koetaan lyhyeksi, normaalimittaiseksi tai pitkäksi mieheksi. Niitä naisia kuitenkin aina on, jotka ottavat lyhyenkin miehen ja joilla painaa muut kriteerit (esim. koulutus, asema, varallisuus) yli sen pituuden ja/tai ulkonäön. Näin ollen jokainen varmaan löytää itselleen sellaisen, jonka hyväksyy ja josta tykkää. Jos ei löytäisikään, parisuhteettomuus ei ole elämänloppu. Hyvän, mielenkiintoisen ja sisältörikkaan elämän voi elää myös ilman parisuhdetta.

• Anonyymi

Kyllä, nainen haluaa usein itseään pidemmän miehen. Jos mietitään ihan puhtaasti biologiaa, niin on tutkittu mieshormonien selittävän 10-15 senttiä ihmisen pituudesta. Tarkoittaa käytännössä, että jos nainen olisikin mies, niin omilla geeneillään hän olisi 10-15 senttiä pidempi. Koska pituus on meidän evoluutiossamme kertonut hyvistä geeneistä ja hyvästä kyvystä hankkia ravintoa, on ollut luonnollista suosia parinvalinnassa pidempää kumppania. Ihan samalla tavalla miehet suosivat alitajuisesti tiettyä vartalotyyppiä jne. Summa summarum etsiessään itseään yli 15 senttiä pidemmän miehen, nainen pyrkii alitajuisesti parantamaan tulevien jälkeläistensä asemaa. Todellisudessa suurimmalle osalle naisista riittää yleensä pienempikin pituusero.

Ihan yhtä hyvin tutkittua tietoa on myös se, että miehet haluavat itseään lyhyemmän naisen. Tähän liittyy tietysti suojeluvietti jne. mutta myös niitä evolutiivisia puolia. Esimerkkinä vaikka se tietty suosittu ruumiinrakenne, jota esiintyy enemmän tiettyä pituutta lyhyemmillä naisilla. Naisen pituus voi myös kieliä jonkinasteisesta hormoniepätasapainosta, joka voisi vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Naisen huomattava pituus on aikanaan ollut myös riski synnytyksissä ... oikeastaan kaikki keskiarvosta poikkeava on ollut riski. Keskimäärin miehen ei ole ollut kannattavaa satsata pitkään naiseen. Ei tarvitse mennä kovin kauas historiaan, kun pitkä tytär on ollut perheelle kauhistus. Sellaista kun ei ole saanut naitettua kenellekään.

Uskokaa tai älkää, mutta osalle miehistä naisen pituus on ongelma. Tähän törmää yllättävän usein. Paha sanoa varmaksi mistä tuo johtuu. Osa lienee biologiaa ja osa selittynee itsetuntoon liittyvillä ongelmilla. Itsetunto-ongelmiin ja niiden kompensointiinhan keskiarvoa lyhyempien miesten suurempi vallanhalu, agressiivisuus ja häikäilemättömyyskin usein liitetään. Tällekin oletukselle löytyy ihan tieteellistä pohjaa. Ikävä kyllä naisen ei tarvitse törmätä tällaiseen mieheen montaa kertaa, kun hän jo päättää suosiosta etsiä pidemmän miehen.

Tässä kohtaa on siis molemmilla sukupuolilla pohdittavaa. Sikäli mikäli tässä nyt on jokin todellinen ongelma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, nainen haluaa usein itseään pidemmän miehen. Jos mietitään ihan puhtaasti biologiaa, niin on tutkittu mieshormonien selittävän 10-15 senttiä ihmisen pituudesta. Tarkoittaa käytännössä, että jos nainen olisikin mies, niin omilla geeneillään hän olisi 10-15 senttiä pidempi. Koska pituus on meidän evoluutiossamme kertonut hyvistä geeneistä ja hyvästä kyvystä hankkia ravintoa, on ollut luonnollista suosia parinvalinnassa pidempää kumppania. Ihan samalla tavalla miehet suosivat alitajuisesti tiettyä vartalotyyppiä jne. Summa summarum etsiessään itseään yli 15 senttiä pidemmän miehen, nainen pyrkii alitajuisesti parantamaan tulevien jälkeläistensä asemaa. Todellisudessa suurimmalle osalle naisista riittää yleensä pienempikin pituusero.

Ihan yhtä hyvin tutkittua tietoa on myös se, että miehet haluavat itseään lyhyemmän naisen. Tähän liittyy tietysti suojeluvietti jne. mutta myös niitä evolutiivisia puolia. Esimerkkinä vaikka se tietty suosittu ruumiinrakenne, jota esiintyy enemmän tiettyä pituutta lyhyemmillä naisilla. Naisen pituus voi myös kieliä jonkinasteisesta hormoniepätasapainosta, joka voisi vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Naisen huomattava pituus on aikanaan ollut myös riski synnytyksissä ... oikeastaan kaikki keskiarvosta poikkeava on ollut riski. Keskimäärin miehen ei ole ollut kannattavaa satsata pitkään naiseen. Ei tarvitse mennä kovin kauas historiaan, kun pitkä tytär on ollut perheelle kauhistus. Sellaista kun ei ole saanut naitettua kenellekään.

Uskokaa tai älkää, mutta osalle miehistä naisen pituus on ongelma. Tähän törmää yllättävän usein. Paha sanoa varmaksi mistä tuo johtuu. Osa lienee biologiaa ja osa selittynee itsetuntoon liittyvillä ongelmilla. Itsetunto-ongelmiin ja niiden kompensointiinhan keskiarvoa lyhyempien miesten suurempi vallanhalu, agressiivisuus ja häikäilemättömyyskin usein liitetään. Tällekin oletukselle löytyy ihan tieteellistä pohjaa. Ikävä kyllä naisen ei tarvitse törmätä tällaiseen mieheen montaa kertaa, kun hän jo päättää suosiosta etsiä pidemmän miehen.

Tässä kohtaa on siis molemmilla sukupuolilla pohdittavaa. Sikäli mikäli tässä nyt on jokin todellinen ongelma.

Miksi miehillä olisi mitään mietittävää?

Olihan täällä se tutkimuskin. Miesten keskimääräinen pituustoive oli naisten oikea keskipituus, 166cm. Sehän on linjassa todellisuuden kanssa. Ja haarukka oli iso, osa tykkäsi lyhyistä ja osa pitkistä.

Naisten keskimääräinen pituustoive oli 186cm. No se on epärealistinen, koska miesten todellinen keskipituus on 179cm.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ikävä kyllä naisen ei tarvitse törmätä tällaiseen mieheen montaa kertaa, kun hän jo päättää suosiosta etsiä pidemmän miehen."

Nainen törmää lyhyeen k*sipäämieheen = ei enää koskaan lyhyttä miestä!

Nainen törmää pitkään k*sipäämieheen = ei enää koskaan k*sipäämiestä!

-121212

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ikävä kyllä naisen ei tarvitse törmätä tällaiseen mieheen montaa kertaa, kun hän jo päättää suosiosta etsiä pidemmän miehen."

Nainen törmää lyhyeen k*sipäämieheen = ei enää koskaan lyhyttä miestä!

Nainen törmää pitkään k*sipäämieheen = ei enää koskaan k*sipäämiestä!

-121212

Noinhan se ei mene ... vaan näin:

nainen törmää lyhyeen k*päiseen mieheen, jonka k*päisyys vaikuttaa johtuvan hänen lyhyydestään = ei enää koskaan lyhyttä miestä

nainen törmää pitkään k*päämieheen, jonka k*päisyys tuntuu johtuvan asiasta x = ei enää koskaan lyhyttä miestä, eikä miestä jolla on ongelma x

nainen törmää pitkään k*päämieheen, jolla ei ole ongelmaa x, mutta jonka k*päisyys tuntuu johtuvan ongelmasta y = ei enää koskaan lyhyttä miestä, eikä miestä jolla on ongelma x, eikä miestä jolla on ongelma y

jne.
        jne.
        jne.

ja lista kasvaa ...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi miehillä olisi mitään mietittävää?

Olihan täällä se tutkimuskin. Miesten keskimääräinen pituustoive oli naisten oikea keskipituus, 166cm. Sehän on linjassa todellisuuden kanssa. Ja haarukka oli iso, osa tykkäsi lyhyistä ja osa pitkistä.

Naisten keskimääräinen pituustoive oli 186cm. No se on epärealistinen, koska miesten todellinen keskipituus on 179cm.

Mitä miesten pitäisi miettiä ... no jos vaikka tätä:

Tutkimukset osoittavat, että myöskin pitkät ja todella pitkät miehet suosivat juuri tuollaista keskimittaista naista. Miesten pituustoivekäyrä on paraabeli, jossa ääripäihin sijoittuvat naiset jäävät selkeästi heikommille. Pitkät miehet suosivat siis huomattavasti itseään lyhyempää naista. Tämä taas tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että juuri noissa keskimittaisissa naisissa kysyntä ylittää reilusti tarjonnan. Koska biologia määrittää, että nainen suosii sitä itseään 10-15 senttiä (tai enemmän, jos haluaa parantaa geeniperimää) pidempää miestä, niin lopputulos on että pidemmät miehet voittavat.

Naisilla taas pituustoive kasvaa varsin tasaisesti suhteessa vastaajan pituuteen ja näin ollen käyrä on tasaisesti nouseva. Naiset pysyvät hyvinkin tarkasti siinä itseään 10-20 senttiä pidemmässä toivepituudessa, jonka biologia selittää. Tällä toiveella ei ole, eikä kuulukaan olla, mitään tekoa realismin kanssa. Se on biologiaa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö nainen tarvittaessa ottaisi lyhyemmänkin miehen. Vallitsevassa tilanteessa heillä ei kuitenkaan usein "ole tarvetta" toimia näin.

Onko nyt siis kuitenkin niin, että perimmäinen ongelma on pitkien miesten mieltymys lyhyisiin naisiin? Heillä riittäisi vientiä myös pituusskaalan yläpäässä, mutta silti he päättävät "saalistaa" skaalan keskivälissä. Pitäisikö kysymys siis asettaa "miksi miehelle on tärkeää, että nainen on lyhyt"? Ehkä tässä pitäisi käydä enemmän dialogia siitä onko pitkien miesten todellakin pakko kilpailla keskimittaisista naisista :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä miesten pitäisi miettiä ... no jos vaikka tätä:

Tutkimukset osoittavat, että myöskin pitkät ja todella pitkät miehet suosivat juuri tuollaista keskimittaista naista. Miesten pituustoivekäyrä on paraabeli, jossa ääripäihin sijoittuvat naiset jäävät selkeästi heikommille. Pitkät miehet suosivat siis huomattavasti itseään lyhyempää naista. Tämä taas tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että juuri noissa keskimittaisissa naisissa kysyntä ylittää reilusti tarjonnan. Koska biologia määrittää, että nainen suosii sitä itseään 10-15 senttiä (tai enemmän, jos haluaa parantaa geeniperimää) pidempää miestä, niin lopputulos on että pidemmät miehet voittavat.

Naisilla taas pituustoive kasvaa varsin tasaisesti suhteessa vastaajan pituuteen ja näin ollen käyrä on tasaisesti nouseva. Naiset pysyvät hyvinkin tarkasti siinä itseään 10-20 senttiä pidemmässä toivepituudessa, jonka biologia selittää. Tällä toiveella ei ole, eikä kuulukaan olla, mitään tekoa realismin kanssa. Se on biologiaa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö nainen tarvittaessa ottaisi lyhyemmänkin miehen. Vallitsevassa tilanteessa heillä ei kuitenkaan usein "ole tarvetta" toimia näin.

Onko nyt siis kuitenkin niin, että perimmäinen ongelma on pitkien miesten mieltymys lyhyisiin naisiin? Heillä riittäisi vientiä myös pituusskaalan yläpäässä, mutta silti he päättävät "saalistaa" skaalan keskivälissä. Pitäisikö kysymys siis asettaa "miksi miehelle on tärkeää, että nainen on lyhyt"? Ehkä tässä pitäisi käydä enemmän dialogia siitä onko pitkien miesten todellakin pakko kilpailla keskimittaisista naisista :)

Paitsi että olet väärässä.

Naisten toive pituuserosta ei pysy vakiona, vaan mitä lyhyempi nainen, sitä suurempi pituusero on toiveena. ts. pitkät, keskimittaiset ja lyhyet naiset suosivat pitkiä miehiä. Vasta selkeästi keskimittaa lyhyemmät naiset suosivat keskipituisia miehiä. Realistista? Ei.

Eli pitkät miehet haluavat keskimittaisia naisia? No, onneksi samojen tutkimusten mukaan lyhyet miehet ovat pitkiä miehiä halukkaampia ottamaan pidemmän naisen. Problem solved.

-121212

• Anonyymi

Ja täällä ne ongelmat vaan jatkuu. On se pituus, se se on masilman suurin ongelma. Ei siinä maailman nälänhädät ja sodat paljoja paina vaan jumankauta naisten ja miesten pituus. Mun suht pitkänä naisena täytyy todeta ja kompata tota edellista, että ite pidän aika lailla keskimittaisista miehistä, jotka tosin on sitten vaan pari kolme senttiä mua pidempiä. Pitkän miehen kokisin jotenkin honkkelina, mutta ei olis este. Miks voin sanoa näin. Ihan sen takia, että oon saanut kuulla pituudestani elämäni varrella. Siinä mitä joku mues kadulla on voinut ihmetellä, että miten jollain voi ollanoin pitkät jalat tms. voin todeta, että aina millä tavalla tahansa poikkeavan näköistä voi arvostella. Vaikkakin nykynuoret, tutötkin on monesti jo minua huimasti pidempiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paitsi että olet väärässä.

Naisten toive pituuserosta ei pysy vakiona, vaan mitä lyhyempi nainen, sitä suurempi pituusero on toiveena. ts. pitkät, keskimittaiset ja lyhyet naiset suosivat pitkiä miehiä. Vasta selkeästi keskimittaa lyhyemmät naiset suosivat keskipituisia miehiä. Realistista? Ei.

Eli pitkät miehet haluavat keskimittaisia naisia? No, onneksi samojen tutkimusten mukaan lyhyet miehet ovat pitkiä miehiä halukkaampia ottamaan pidemmän naisen. Problem solved.

-121212

Täällä taas. Ja sama vanha jankkaus. Kävikö välillä flaksi kun rimpulaa ei näkynyt? Se lihava kääpiökö sitten vaihtoi pidempään mieheen? Voi harmi.. :)

xL

• Anonyymi

Minä ainakin ihailen pitkiä naisia...en todellakaan ihmettele heidän pituuttaan...en pelkää pitkiä...itsestäni pidempiä naisia...vaan kunnioitan heidänlaisia !

• Anonyymi

näyttää ihan vitun typerälle jos nainen o 160 tappi ja mies 180. eii voi ku nauraa tollasille pareille ja niitä on paljon voi tsiisus.

• Anonyymi

Moni 160cm nainenkin haluaa pitää vähintään niitä 5-7cm korkoja ainakin välillä ja on siis niillä usein ainakin sen 170cm, joten on kiva, että mies on sen 15-20cm pidempi. Toki voihan molemmat laittaa korkkarit, kun lähtee viihteelle. ;)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moni 160cm nainenkin haluaa pitää vähintään niitä 5-7cm korkoja ainakin välillä ja on siis niillä usein ainakin sen 170cm, joten on kiva, että mies on sen 15-20cm pidempi. Toki voihan molemmat laittaa korkkarit, kun lähtee viihteelle. ;)

Unohtui tuossa edellisessä viestissä sanoa, että sitten voi vetää korkkarit kattoon yhdessä sen korkkarimiehen kanssa viihteellä. Tärkeä lisäys!

• Anonyymi

Jos ei pitkällä miehellä ns. nouse hissi vintille asti, niin pituudella ei ole mitään merkitystä.

• Anonyymi

Niinpä, eikö kokonaisuus ratkaise. Tyhjää ja typerää vertailua tässäkin ketjussa. Jos molemmilla on itseluottamusta, ei pituudella ole mikään korostunut merkitys. Jos on, niin pidän sellaisia ihmisiä vähän yksinkertaisina.

• Anonyymi

Mies on silloin sopivan pituinen minulle, kun minun otsani on hänen leuan kohdalla : ) Ei enään nenät vastakkain tai kumartamista.

• Anonyymi

Miksi naiset haluavat että näyttää siltä kuin mies olisi lapsen isä ja nainen miehen lapsi?

Kuka helvetti haluaa toisen päälakea leukaansa?

Itse tykkään katsella naista silmiin.

• Anonyymi

Täälä vaan jauhetaan et nainen haluu pitkän miehen, no mä olen tosi pitkä, ei naiset katto ees päälle, en ymmärrä,mulla juurikin pitäs olla vientii..

• Anonyymi

Oot allu tyypillinen pitkä mies, hiukan kastuneet sahajauhot..

• Anonyymi

Lyhyet miehet tuota jauhaa, ei naiset.

Vika löytyy omien korvien välistä jos ei saa seuraa.

xLiner

• Anonyymi

Vierastan todella pitkiä miehiä (2 m, vaikka itse olen vähän yli 170cm

• Anonyymi

Onneksi olen pitkä ja olen tähän tyytyväinen, silti naisia ei oikein yhtään kiinnosta, enkä ole työtön tällä hetkellä

• Anonyymi

Sen jo huomaa Tinderistä että ennen sai matcheja. Nyt ne on pudonnu ihan nollille.

• Anonyymi

No tavallaan on. Mutta kyllä kokonaispaketti ratkaisee pitää olla huumoria ja ystävällisyyttä ja empaattisuutta, niitä ei oikein kaikilta tahdo löytyä ja kunnioitusta naisia kohtaan. Ei naiset jaksa kuunnella sitä satiiria ja pientä kettuilua suurinta osaa ajasta kun ei miehet ole mitään jumalia niinkuin tuntuu monetkin miehistä niin itsestään ajattelevan.. Että jollei palaa maan pinnalle niin ei löydy niitä ihmisiä ympärille, pientä nöyrtymistä siis toisen sukupuolen kohtaamiseen. Naiselle voi tarjota kaikkea mukavaa eli ulkona syömistä ja teatterikäyntiä ynnä vastaavaa huomioimista.. Pienellä vaivalla pääsee pisimmälle.. keskustelun pitää olla ystävällistä ja toista huomioivaa.. Pituus on sitten vain sivuseikka josta voi saada lisäpisteitä.. noin minulla mutta en välttämättä edusta jokaista naista toki..

• Anonyymi

Juu en tiedä mikä naisia nykyää vaivaa, rikkaat kelpaa vain. Jääkiekonpelaajat

• Anonyymi

Lukevat liikaa hömppää ja katsovat tosi-teevee sarjoja? Tuntuu välillä, että ihminen tyhmistyy entisestään...

• Anonyymi

Niinhän se oikeasti tekeekin!

• Anonyymi

Mä oon 163 ja mulle on sama onko mies 165 vai 185, se ratkaisee tuntuuko hän minulle sopivalta kumppanilta.

• Anonyymi

Mitä väliä niillä pituuksilla on, siinä vaiheessa kun jalat on levitetty?

• Anonyymi

No kyllä sen verran, että pitäis nähdä kuka siellä jalkojen välissä on.

• Anonyymi

Jos miesten pitäisi ikinä levittää jalkojaan, he olisivat yhtä tarkkoja kuka siellä mönkii, mutta eihän teidän tarvitse!

Te voitte olla aina jalat yhdessä!

• Anonyymi

Ensinnäkään minä en halua mitään kirppuja pyllyyni, ja pitkillä miehillä niitä harvemmin on!

• Anonyymi

Ylipäätään jalkojen väliin ei pitäisi laskea ketään muuta kuin gynekologin tutkinnon suorittanut henkilö. Miehille pitäisi olla perusoppiaineissa pakollinen 210 opintopisteen kurssi naisen osista ennen kuin tullaan porstuaa pidemmälle. Vähän niin kuin viime vuonna mietinnässä ollut lemmikinpito-ajokortti tai hygieniapassi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylipäätään jalkojen väliin ei pitäisi laskea ketään muuta kuin gynekologin tutkinnon suorittanut henkilö. Miehille pitäisi olla perusoppiaineissa pakollinen 210 opintopisteen kurssi naisen osista ennen kuin tullaan porstuaa pidemmälle. Vähän niin kuin viime vuonna mietinnässä ollut lemmikinpito-ajokortti tai hygieniapassi.

Sain päivän naurut! Kiitos! ;D

• Anonyymi

On se kumma kun pitkä mies ei kelpaa naisille. Ja itse pukeudun siististi, vaaleita farkkuja ja adidas kenkii, mut ei kelpaa... alan olla jo epätoivonen ja yritän liikaa..

• Anonyymi

Ei missään nimessä Adidas kenkiä ja valkeita t-paitoja!

Tummansiniset farkut ja valkosininen ruutupaita tai harmaa neule.

• Anonyymi

Muistapa tämä tyylineuvo koko loppuikäsi: ei koskaan tennissukkia. Jos mies käyttää 1.-3. treffeillä (tai koskaan) tennissukkia, voi olla, ettei tule enää koskaan näkemään naista. Ihan vinkkinä vaan. Kuullostat muuten ihan tyylikkäältä. Menisit ehdottomasti jatkoon!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei missään nimessä Adidas kenkiä ja valkeita t-paitoja!

Tummansiniset farkut ja valkosininen ruutupaita tai harmaa neule.

No löytyy tummatki farkut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No löytyy tummatki farkut.

Muista se neuvo niistä tennissukista!

• Miehen pitää olla käsittämättömän pitkä, ylipitkä

(piilonaurua)

• Anonyymi

Koska vaikka olen pitkä mies, niin naiset ei edes katso päälle..

• Anonyymi

Jaahas, en ole koskaan ajatellut miten pituuteni olisi voinut vaikuttaa naisiin. 188 cm ei ole mitenkään ihmeellinen juttu, se on vain 10 cm pidempi mitä 178 cm eikä siitä pituudesta ole normaalissa elämässä hirvittävästi hyötyä. Mihin sitä pituutta tarvittaisiin?

Enemmän olisi ajatellut sopusuhtaisen vartalon merkitystä, eli sillä miltä näytät.

Näin hoikkana poikana 108 kg tulisi syödä vähän enemmän. Hirveen tuulinen kevät ja alkukesä on ollut ja melkein se tuulenpuuska oli jo heittää nurin. Vankempana miehenä sitä on niin sanotusta jalat tiukasti maassa. Eivät huojuta maailman tuulet, eikä huulet.

AsianVierestä

• Otsikkoon vastaus! Peräänajaja maksaa!

• Anonyymi

Kiitos mutta pitää myös olla näköö :)

• Anonyymi

No ehkä se pituus ei nykyään auta mitään. Pitäs olla vain komea jännämies niinku kaikki sanoo.

• Millainen nainen haluaa mielummin pitkän miehen kuin 20cm lyhyemmän komean, eläimellisen charmikkaan, fiksun, pahan mutta eettisen, hyvin toimeentulevan, sosiaalisen mutta omissa oloissaan viihtyvän, sinut itsensä kanssa olevan ja hetkessä elämisen taidon omaavan miehen? Millainen nainen oikeasti katsoo pelkkää pituutta eikä ole valmis tekemään kompromisseja sen suhteen vaikka millainen mies tulisi vastaan? Minkä takia?

Kun luovuttaa sen takia että itessä on jotain valuvikoja niin luovuttaa. Lopputulos luovuttamisessa on aina paska. Voin sanoa omasta kokemuksesta että ihan minkä "tasoset" naiset tahansa kiinnostuu 170cm miehistä, jopa pidemmät naiset. Ja Peter Dinklage. Jos kääpiö saa laadukkaan naisen niin mitä luulette että normipituisilla lyhyillä jätkillä on tsäänssejä?

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      224
      1958
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1758
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      55
      1227
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1065
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      998
    6. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      940
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      855
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      854
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      802
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      784
    Aihe