Isän merkitys miehelle?

Anonyymi

Haluaisin naisena kysyä isän merkityksestä miehelle.. Poikaystävä oli 23-vuotias kun hänen isänsä yhtäkkiä kuoli ja hänen perheensä näki sen. Olin viikon heidän tukena. Sen jälkeen hän yhtäkkiä jätti minut, mutta lämmittelee aina uudelleen suhdetta. Kun tutustuin toisiin miehiin, hän ilmestyy taas enemmän kuvioihin, mutta sitten hommat taas laantuu.. nähdään taas kerran viikossa puoli päivää, mutta joka päivä hän viestii aamusta iltaan. Tätä on nyt kestänyt noin 3 vuotta. Isän kuoleman jälkeen hänelle tuli tärkeäksi kaikki asiat mitä isä teki ja hänen perheensäkin huomasi kuinka hänessä ei ole jäljellä mitään lämpöä.. Joskus äitinsäkin itki minulle, että mihin poika hävisi. Onko isä noin suuri miehen identiteetti varsinkin nuorena? Kiitos vastauksista. Olen hänen kanssaan jutellut, mutta oikeastaan juttelee vaan työstä ym.

3

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En halua olla kanssasi, mutta en halua nähdä sinua toisen kanssa, näyttää olevan exäsi ajatusmaailma.

      Miten tiivis oli exäsi suhde isäänsä? Lähtikö hän aina auttamaan, mikäli isä tarvitsi apua? Soitteliko päivittäin?

      Kysymys: miksi aina puhutaan peräkammaripojista, jotka sätkyttelevät äitinsä tahdon mukaan, mutta ei pojista/tytöistä, jotka juoksevat isänsä toiveiden mukaan. Ja miksi jälkimmäisiä kutsutaan?

      Koska exäsi ei tee mitään antaaksesi sinun jatkaa elämääsi, sinun on itse tehtävä ero häneen tunnepuolella ja jatkettava elämääsi. Koska katkaiset orastavat suhteesi kun exäsi alkaa aktiiviseksi, osa sinua haluaa jatkaa hänen kanssaan mutta, sitä tulee jatkumaan ja jatkumaan ja ennenkuin huomaatkaan olet kuuskymppinen ja lapseton ja lapsenlapseton.

      Mielestäni exäsi tarvitsee ammattiauttajaa, keittiöpsykologia ei enää auta.
      Joten yritä ohjata häntä siihen suuntaan.

      Itsellä ei ollut mitään tunnesidettä vanhempana isääni, eikä pahemmin äitiikään. Kerran soitin sairaalaan kun oli sydänkohtauksen saanut ja sekin tuntui virheeltä. Muistotilaisuudesta lähdi kesken pois, mitä sitä keskustelemaan henkilöstä jota ei juurikaan tuntenut.

      • Anonyymi

        Hänellä oli tiivis suhde isäänsä, mutta ennen isän kuolemaa ei kuitenkaan halunnut samoja asioita. Suunnitteli tulevaisuutta kanssani ym. Oli paljon luonani, melkein asui. Sitten isä kuoli ja tuntuu että hänkin kuoli.. Vaikea tosiaan ymmärtää, kun minullakaan ei ole ollut läheiset välit vanhempien kanssa vaan asialliset. En ole ollut heidän jatkeensa. Hänen isänsä ei oikein myöskään tykännyt minusta eikä isän suku.

        Tunnepuolella tämä onkin vaikeinta, koska rakastan häntä niinkuin ketään ennen. Olen tosiaan häntä 4 vuotta vanhempi, yli kolmenkymmenen nyt.. en halua olla tuo mitä kuvailit.

        Ammattiauttajaa hän kyllä mielestäni tarvisi, olen joskus maininnut asiasta, mutta ei hän kuuntele.


    • Anonyymi

      "Isäni ei koskaan esittäytynyt minulle !!!!!111!!!!11111 ??????"

      ha-rha-hr-ahr-ahr-ah-rha-rh-ahr-ahr-ahr-ahr-ahr-ahr-ha-rha-hr-ahr-har

      .

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe