Isän merkitys miehelle?

Anonyymi

Haluaisin naisena kysyä isän merkityksestä miehelle.. Poikaystävä oli 23-vuotias kun hänen isänsä yhtäkkiä kuoli ja hänen perheensä näki sen. Olin viikon heidän tukena. Sen jälkeen hän yhtäkkiä jätti minut, mutta lämmittelee aina uudelleen suhdetta. Kun tutustuin toisiin miehiin, hän ilmestyy taas enemmän kuvioihin, mutta sitten hommat taas laantuu.. nähdään taas kerran viikossa puoli päivää, mutta joka päivä hän viestii aamusta iltaan. Tätä on nyt kestänyt noin 3 vuotta. Isän kuoleman jälkeen hänelle tuli tärkeäksi kaikki asiat mitä isä teki ja hänen perheensäkin huomasi kuinka hänessä ei ole jäljellä mitään lämpöä.. Joskus äitinsäkin itki minulle, että mihin poika hävisi. Onko isä noin suuri miehen identiteetti varsinkin nuorena? Kiitos vastauksista. Olen hänen kanssaan jutellut, mutta oikeastaan juttelee vaan työstä ym.

3

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En halua olla kanssasi, mutta en halua nähdä sinua toisen kanssa, näyttää olevan exäsi ajatusmaailma.

Miten tiivis oli exäsi suhde isäänsä? Lähtikö hän aina auttamaan, mikäli isä tarvitsi apua? Soitteliko päivittäin?

Kysymys: miksi aina puhutaan peräkammaripojista, jotka sätkyttelevät äitinsä tahdon mukaan, mutta ei pojista/tytöistä, jotka juoksevat isänsä toiveiden mukaan. Ja miksi jälkimmäisiä kutsutaan?

Koska exäsi ei tee mitään antaaksesi sinun jatkaa elämääsi, sinun on itse tehtävä ero häneen tunnepuolella ja jatkettava elämääsi. Koska katkaiset orastavat suhteesi kun exäsi alkaa aktiiviseksi, osa sinua haluaa jatkaa hänen kanssaan mutta, sitä tulee jatkumaan ja jatkumaan ja ennenkuin huomaatkaan olet kuuskymppinen ja lapseton ja lapsenlapseton.

Mielestäni exäsi tarvitsee ammattiauttajaa, keittiöpsykologia ei enää auta.
      Joten yritä ohjata häntä siihen suuntaan.

Itsellä ei ollut mitään tunnesidettä vanhempana isääni, eikä pahemmin äitiikään. Kerran soitin sairaalaan kun oli sydänkohtauksen saanut ja sekin tuntui virheeltä. Muistotilaisuudesta lähdi kesken pois, mitä sitä keskustelemaan henkilöstä jota ei juurikaan tuntenut.

• Anonyymi

Hänellä oli tiivis suhde isäänsä, mutta ennen isän kuolemaa ei kuitenkaan halunnut samoja asioita. Suunnitteli tulevaisuutta kanssani ym. Oli paljon luonani, melkein asui. Sitten isä kuoli ja tuntuu että hänkin kuoli.. Vaikea tosiaan ymmärtää, kun minullakaan ei ole ollut läheiset välit vanhempien kanssa vaan asialliset. En ole ollut heidän jatkeensa. Hänen isänsä ei oikein myöskään tykännyt minusta eikä isän suku.

Tunnepuolella tämä onkin vaikeinta, koska rakastan häntä niinkuin ketään ennen. Olen tosiaan häntä 4 vuotta vanhempi, yli kolmenkymmenen nyt.. en halua olla tuo mitä kuvailit.

Ammattiauttajaa hän kyllä mielestäni tarvisi, olen joskus maininnut asiasta, mutta ei hän kuuntele.

• Anonyymi

"Isäni ei koskaan esittäytynyt minulle !!!!!111!!!!11111 ??????"

ha-rha-hr-ahr-ahr-ah-rha-rh-ahr-ahr-ahr-ahr-ahr-ahr-ha-rha-hr-ahr-har

.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marin pyöräili jalkakäytävällä. Aikuinen ihminen! Vai onko?

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/hups-sanna-marin-ja-joni-rakas-kaahasivat-fillareilla-jalkakaytavalla-paljonkertova
      Maailman menoa
      198
      2497
    2. Miksi naiset mummoutuu niin nopeasti?

Parikymppisenä ollaan niin hoikkia ja pitkätukkaisia. Mutta jo kolmikymppisenä alkaa kilot kertymään, hiukset lyhenee, h
      Ikävä
      178
      2317
    3. Luulen että suuri rakkautesi

On vain tavallista voimakkaampaa kiimaa. 😊
      Ikävä
      136
      1778
    4. Olet aika nokkela nainen

Terävä katse, aika vaateliaan oloinen, kriittinen ja oman tien kulkija. Suuri haaste ihan näin mielikuvissakin saada sin
      Ikävä
      88
      1563
    5. Analyytikko Marinin bisneksistä:"Verotarkastus voisi olla perusteltu, eläkemaksut vähäisiä"

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/f1a3e6d0-224b-40bf-9688-b798d2523cf0?ref=ampparit:2a9c&_gl=1*1ei20bd*_ga*MTQ0OTc0M
      Maailman menoa
      181
      1464
    6. Älä nainen vaivu

Epätoivoon. Meillä on kuitenkin yhteys toisiimme olemassa olemassa vaikka irl oliskin hiljaista. Voi hyvin.
      Ikävä
      73
      1461
    7. Elina Gustafsson avoimena - Paljastaa yllättäen Ansku-rakkaan synttäripäivänä: "Pari kriisiä..."

Ansku Bergström viettää synttäreitään ja hän on saanut Elinalta hieman erikoista viestiä somessa.... Onnea nyt kuitenkin
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1376
    8. TULI PALO HAAPAVEELLÄ

Omakotitalo tuhoutui tulipalossa Haapavedellä varhain torstaiaamuna, pelastuslaitos kertoo. Palokunnan saapuessa kohtee
      Haapavesi
      12
      1346
    9. Älä mene.....

Vahingossakaan osoittamaan kiintymystä, enää sille miehelle tai tunteitasi ilmaisemaan. Nolaat itsesi vain.
      Ikävä
      75
      1216
    10. Huoltaja hermostui suvivirrestä

"Huoltaja teki kesäkuun alussa kaupungille hyvitysvaatimuksen, jonka mukaan kahden espoolaisen koulun kevätjuhlassa oli
      Maailman menoa
      378
      1130
    Aihe